فیل اسپنسر بهدنبال موفقیت بازیهای داستانی و تکنفره است
اخیرا اسپنسر صحبتهایی درمورد بازیهای تک نفره داشته که سر و صدای بسیاری به پا کرد. حال او به این نکته اشاره میکند بهدنبال موفقیت آنها است.
در مصاحبه اخیر رئیس ایکسباکس یعنی فیل اسپنسر با گاردین، او به این نکته اشاره داشت که بازیهای داستانی کنونی آن تاثیری که همیشه داشتهاند را ندارند و اهمیتشان کاهش یافته است.
طرفداران بازیهای بزرگ داستانمحور دیگر مثل گذشته نیستند، نمیگویم تعداد طرفدارانشان زیاد نیست اما مثل گذشته هم نیست، ما بازیهایی مثل Zelda یا Horizon Zero Dawn را داریم که عرضه شدند و بسیار خوب کار کردهاند اما آن تاثیر همیشگی را نداشتهاند چراکه بازیهای سرویس محور تعداد بالایی از طرفداران را به خود جذب کردهاند. استودیوهای سونی بازیهای داستان محور بسیاری ساختهاند، و در ساخت آنها حقیقتا مهارت دارند، اما ساخت بازیهای بزرگ داستانی درحال کاهش است چراکه از تصمیمهای سرمایهای راه رفتن بر خلاف جهت باد است.
در ادامه اسپنسر به این نکته اشاره داشت که او بازیهای تکنفره را بسیار دوست دارد و هدفش این است که بازیهای داستانی به موفقیت کنونی بازیهای سرویس محور برسند.
ما باید این موضوع را درک کنیم که اگر از بازیهای داستانمحور لذت میبریم باید موفقیت سرمایه گذاری هم برایشان باشد. من عاشق بازیهای تکنفره هستیم، اخیرا هم Thimbleweed Park را تمام کردم و فکر میکنم بازی فوقالعادهای بود. Inside هم احتمالا بهترین عنوان سال گذشته من بود. بهعنوان کسی که در این صنعت فعالیت میکند هدفم این است که بازیهای تکنفره و داستانمحور در کنار عناوین سرویسمحور به موفقیت برسند، این نکته برای ما اهمیت بسیاری دارد.
در ادامه بسیاری از طرفداران در حساب توییتر اسپنسر درباره مصاحبه اخیر خود پرسیدند. اسپنسر در پاسخ به سوال یکی از طرفداران که آیا مایکروسافت قصد رها کردن بازیهای تکنفره را دارد چنین گفت:
مخالفم. من عاشق بازیهای تکنفره هستم. هدف من از آن صحبتها اشاره به محبوبیت بالای بازیهای سرویسمحور است. این یک حقیقت است.
در ادامه سوالکنندگان از اسپنسر بخاطر زود قضاوت کردن عذرحواهی کردند.
نیازی به عذرخواهی نیست، منظور من این نبود. منظور من در مصاحبه اخیر اشاره به یک حقیقت از صنعتمان بود.
در پایان هم به این نکته اشاره کرد که او میخواهد بازیهای داستانی و تکنفره به موفقیت برسند و بهدنبال مدل و ابزار مناسبیست.
ما میخواهیم بازیهای تکنفره موفق شوند. من بهعنوان مدل و ابزاری هستم که بتواند به توسعهدهندگان در ساخت این سری عناوین کمک نماید.
اسپنسر در مصاحبه اخیرش خود را علاقهمند به امکان ساخت بازیهای داستانی همانند سریالهای شبکه Netflix نشان داده است.
پر بحثترینها
- مایکروسافت به سازندگان خود هشدار میدهد که از طراحی شخصیتهای زن با اندام اغراق شده خودداری کنند
- تعداد بازیکنان همزمان Horizon Forbidden West در استیم از ۴۰ هزار نفر عبور کرد
- ویدیوی اختصاصی: گیمپلی و معرفی بازی Rise of the Ronin
- عملکرد خوب استودیوی Nixxes در پورت PC بازی Horizon Forbidden West
- احتمال عرضه Final Fantasy 16 برای پلتفرمهای دیگر وجود دارد
- فیل اسپنسر: اخراجها در اکتیویژن برای کسب سود ضروری بود
- گزارش: Xbox در مقطعی اکثر عناوین خود را برای PS5 منتشر خواهد کرد
- کدام نسخه از بازی GTA از همه محبوبتر است؟ + ویدیو
- احتمال پشتیبانی Xbox Series از فناوری FSR 3 Frame Generation در آینده
- گزارش: توسعهدهندگان ترد پارتی پتانسیلهای ایکس باکس را زیر سوال میبرند
نظرات
اولویت من برای یک بازی بخش داستانی اونه.چه خوب که سمت مایکروسافت نرفتم.
(ما بازیهایی مثل Zelda یا Horizon Zero Dawn را داریم که عرضه شدند و بسیار خوب کار کردهاند)
این تیکه از حرفش نابودم کرد 😯 😯
نابودم کردی با این کامنتت 😐 فدای اون کسایی هستم که لایک دادن فانوسا 😐 , دو بازی از دو شرکت دیگه آورده و به نظرت اونا رو مال خودش حساب میکنه ؟! منظورش کل دنیای گیم بود 😐
شانس آوردی
انحصاری هایی که سونی داره
با نمرات عالی
و تعداد عالی
و همینطور مقطعه سنی ۱۸ سال به بالا
کنسول های دیگه ندارن
میکروسافت هر دفعه یه گندی میزنه برا خرید xbox one که xbox one به عنوان یه کنسول فقط به خاطر پشتیبانی از نسل قبل شاید ادم رو تو خرید یکم به سمت خودش بکشه که ps4 بخره ادم یا xbox one وگر نه هم انحصاری های ps4 بهتر خودشونو نشون دادن هم تداد بیشتری دارن :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ از این طرف هم جنگی شرو میخواد بکنه با اسکربیو این نسل سوخت کلا نسل هفت کجا نسل هشت کجا
در مورد بخش تکنفره باهاش موافقم.
با هم اتفاق نظرداریم فیل عزیز!
هر ۲ نوع بازی مولتی پلیر و داستانی خیلی خوبه هیجانی که توی بازی مولتی هست توی بازی داستانی نیست و احساس و تاثیر گذاری که توی بازی داستانی هست توی بازی مولتی نیست
اینو نگه چی بگه استودیوهای فرست پارتی مایکروسافت یکی از یکی بی خاصیت ترن همین که تونسته مولتی هیلورو خوب بسازن هنر کردن ولا بلد نیستن یه داستان دره پیت بگن چه برسه بازی داستان محور بسازن
الحقو والانصاف مایکروسافت بدرد نخور ترین شرکت تاریخه
مایکروسافت بدردنخوره ؟؟؟
همین سیستمی که ما الان داریم باهاش فیلم میبینیم و حال میکنیم با بازی های کرکی خود مایکروسافت ساختتش .
این برند ایکس که گند زده. 😎
تو……
تو سیستم عامل مک رو از پونصد کیلومتری هم ندیدی. :rotfl:
بیل گیتس الکی و همینطوری رو هوا نشده پولدارترین مرد دنیا.
Ali Fan تو که منتظر رایز ۲ بودی.
برو کنکورت رو امتحان بده. :rotfl:
به قول دوستان گرشاسب ۵ رایز ۴ .
این موجود صنعت گیمو به لجن کشیده و فقط به پول فکر میکنه اگه سونی افسانه ای وجود نداشت امثال این گیمینگو با خاک یکسان میکردن
خدایی الان حرفه بدی زده که پریدی بش?
حداقل جا یه pc fan خودتو جا نزن بد بگو
خودت باش دوست عزیزم ?:-) :-*
اصلا مشخص نیست فن سونی هستی در لباس PC فن.اصلا مشخص نیست.اصلا و ابدا. :rotfl:
@ROBINSTERLING
الادار حق با تو 😉
طرف خودشو مخفی کرده
اشتباه گرفتی داداش. :laugh:
اولین پیامت یادته.پخ کردی بیا حالشون رو بگیریم
سر قضیه Ryse نمره ۴ گرشاسب ۵٫
من اون هستم .میدونم میدونی.پس چیزی نگو.
دقیقا به نکته ظریف و صحیحی اشاره کردید کلا دید سران ماکرو به صنعت گیم یک دیدگاه صدرصد تجاریست البته این طرز نگرش رو خودشون بارها با رفتارشو اثبات کردن مثلا یکیش همون عدم پشتیبانی از بازیهای دست دوم که به زعم خودشون باعث افزایش فروش بازیها و طبعا سود بیشتر میشد…یا فروش درون برنامه ایی تو بازیهای انلاین…باز هم درست میفرمایید تنها رقابت با سونی باعث شده ماکرو فعلا پوست بندازه و کلی سرویس خوب به فناش بده نظیر بکوارد…
اینجاس که باید گفت: آب در آسیاب افرادی که دیدگاه “کاملا تجاری” به هنر بازیسازی دارند ، نریزید …
دقیقا:yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
سونی هم همچین دید غیر تجاری نداره…وگرنه چرا باید بیشتر بازی هاش انحصاری باشه؟
همه ی شرکت ها دید تجاری دارن ،اگه انحصاری نداشت که هیچ دلیلی برا خرید کنسولش وجود نداشت
به حرفای سونی فنی که با اسم pc fan کامنت میذاره نمیشه اعتماد کرد…
اسپنسر هم شده مثل بعضی از مسئولین ایرانی فقط حرف میزنه 🙁 وجالبه که inside بهترین بازیش شده 😉 حرفشم درسته علاقه به بازی های داستانی کم شده 🙁
inside بهترین بازی منم شده اصلا بازی مستقل نبود اینساید یه بازی AAAAAAA بود 😀 :inlove:
بخش تک نفره و داستانی اساس صنعت گیمه که میشه باهاش اسم هنر هشتم و چیزی فراتر یک بازی ساده رو گذاشت. داستان بازیها هستند که باعث میشن ما با کسایی که میگن گیم فقط بازیه بچه گانس مخالفت بکنیم. تعاملی که با داستان توی یک گیم میکنی تو هیچ فیلم و سریالی ممکن نیست…این مسیر تازه بخش آنلاین در دراز مدت به ضرر این صنعت تموم میشه و برتری اصلی گیمینگ رو ازش میگیره.
این عمو فیل هم چقدر حرف میزنه شده مثل مسئولای ما که عشق مصاحبه دارن…
عمو امسال حواست به قلبه طرفدارات تو e3 باش :-*
با این طرز تفکری که عمو فیل داره ده قرن دیگه هم نمیتونه یه انحصاری مثل hirozen zero dawn بسازه الان نگاه کن ماکرو سافت بجا اینکه یه فکر چنتا انحصاری بدردبخور باشه تا بتونه طرفداراش رو راضی نگه داره داره رو پروژه اسکورپو کار میکنه به امید روزی که عمو فیل غرورش را کنا بگذارد و ماکرو سر عقل بیاید…امین 😐 😀
(بازیهای سرویس محور تعداد بالایی از طرفداران را به خود جذب کردهاند)…تو نسلی که بسیاری از عموم مردم به اینترنت پر سرعت دسترسی دارن و نسل جدید گیمرای کم سن و سال که علاقه ای خاص به بازیای آنلاین چند نفره و سرویس محور دارن کاملا این حرف درسته اما بدون طرفداری از پلتفرم مورد علاقه ام میگم که پلی استیشن تو نسل هشتم به تنهایی این قضیه رو برعکس کرد…
ولی اگه اسپنسر به اهمیت این بازیا پی نبرده بود و موفقیت شگفت انگیز پلی استیشن رو ندیده بود این حرف رو نمیزد…
به هر حال امیدوارم اسپنسر اکس باکس رو هم به این مسیر ببره و شاهد لذت بردن همه گیمرا از این عناوین باشیم…
واقعا آخر و عاقبت این صنعت با این گیمرهای جدید رو خدا بخیر کنه خیلی نگران صنعت گیمم خیلی 🙁 :-((
بازم دم سونی گرم به خدا خیلی کارش درسته که به قول این بابا تو این شرایط داره خلاف جهت آب شنا میکنه و هنوزم بازی های داستان محور فوق العاده عرضه میکنه اونم با بودجه های کلان :inlove: :inlove:حالا نه فقط سونی و سازنده های ژاپنی دم همه ی بازی سازهایی که تو این شرایط بازی های داستانی رو فراموش نمیکنن و ایده هاشون رو بدون ترس پیاده میکنن گرم :-*
اما ساخت بازیهای بزرگ داستانی درحال کاهش است چراکه از تصمیمهای سرمایهای راه رفتن بر خلاف جهت باد است.
این حرفاش قشنگ تفاوت فلسفه و هدف مدیریت امریکاییا رو با مدیریت ژاپنیا که نشات گرفته از فلسفه ناب کایزن هست نشون میده
تف تو سرمایه داری که هدفش فقط درامد بیشتر به هر قیمتی هست 😐
داداش حرفتو باید با آب طلا قاب گرفت کوبوند تو صورت امثال اینا 😀 :inlove:
قبلا گفته بودم همین حرف شما رو به علاوه اینکه بخش آنلاین یه جور اعتیاده و توش هیچ اثری از هنر و احساسات نیست ولی چه میشه کرد نسلی که هنر رو نه تو فیلم دیده نه تو بازی و سریال مورد علاقه اش Walking Dead و فیلم مورد علاقه اش avengers دیگه نباید ازش انتظار داشته باشی بازی Last Guardian یا Inside رو درک کنه اینا فقط میخوان سرگرم بشن حالا به هر قیمتی :no:
چکار walking dead داری 😐
بازی های مایکروسافت اکثرا بخش داستانی دارن و در اینده هم خواهند داشت و جای نگرانی نیست امسال هم چه کرک داون چه STATE OF DECAY چه هیلو وارز۲ همشون کمپین داشتن و دارن و فقط بازی Rare تمام انلاین هست
بله اونم چه بخش داستانی ایی 😐 😐
ببخشید اقا محمدرضا دستم رفت رو گزارش تخلف عذر میخوام در کمپین ک شک نیست ولی بیشتر کیفیت مهمه تا حدی ک رییس ایکس باکس از بازیای برند های رقیب تو سخناش یاد کرده
عیب نداره علیرضا جان مشکلی نیست ببین همه ما فقط یکسری بازی های خاص رو یا استدیو های خاص رو با کمپین های فوق العاده میشناسیم در نظر بگیر وقتی اسم از کوجیما میاد همه ما مطمئنن انتظار یک داستان فوق العاده داریم وقتی نام سم لیک میاد دوباره باز همین قضیه وقتی دیوید کیج میاد باز همین قضیه وقتی نام استدیویی مثل Playdead میاد باز همین قضیه که با داستان های مرموز ما میشناسیمش و ….. حالا یکسری بازی ها مثلا مثل گیرز خب ببین تمام قدرتشون توی گیم پلی هست و توی گیرز۴ هم اتفاقا داستانی روایت کرد که تازه میشه در نسخه بعد اون به بلوغ رسیدنش رو دید یا مثل کرک داون خب مشخصه بازی یک شوتر جهان باز هست و در نسخه سوم هم با توجه به اینکه دیوید جونز پشت بازی هست همه انتظار یک کمپین خوب در کنار مولتی بی نظیر که شعارش تخریب پذیری ۱۰۰ درصد هست دارن یعنی قرار نیست کرک داون۳ بیاد و داستان خیلی قوی داشته باشه نه من خودم از الان به شما میگم نخواهد داشت ولی وقتی اسم هیلو میاد اینجا دیگه شوخی نداریم همه ما انتظار یک کمپین فوق حماسی از هیلو۶ داریم چون بازی از نسخه اول روی داستان مانور داشته در نهایت بعضی بازی ها نیاز به کمپن قوی دارن مثل بازی های سم لیک بعضی بازی ها نیاز به مولتی قوی دارن مثل کرک داون۳ و بعضی نیاز به هر دو دارن هیلو مثل گیرز من به شخصه از هر نوع بازی ای انتظار کمپین حماسی ندارم همین که بیاد من و شما رو درگیر یک داستان کنه هرچند ساده خودش کافیه من به شخصه از هر بازی انتظار داستان عالی ندارم
بله حرفشون کاملا درست هست پرفروش ترین بازی ها وقتی over watch , tomclansy ghostrecon , forhonor , bf1 و ….. هسنتد معلومه که بخش چند نفر از طرفدارا های بیشتری برخوردار هست و صنعت گیم هم رو به مولتی پلیر کشیده میشه گوتی هم که overwatch شد
کم حرف بزن کم حرف حسابی هم که نمی زنی فقط………
از نظر من آنلاین و آفلاین در کنار هم قشنگن
نباید بعضی شرکتای گیم بین اینا فرق بذارن
من خودم شخصا با استوری مود وبهش تکنفره بازیا بیشتر حال میکنم
ولی خب بخش های آنلاین هم طرفدارای خاص خودشو داره
جفتشون خوبن
دمت گرم منم دقیقا عاشق بازی های داستانی و تک نفره ام…
نمیدونم چرا جدیدا گیمفا خبرارو دیر تر از سایت همسایه میزاره بابا یکم بروزرسانی خوبه
مایکروسافت واسه پی سی برنامه ای نداره !!!
خداوکیلی اگه ما بازی هایی مثل آنچارتدو هورایزن داشتیم ک آتلاین نمیزدیم …بازی های داستانی خوب ما انگشت شماره ….
از طرفی یه بازی داستانی هرچقدرم خوب باشه بعد از ۲۰ ساعت تجربه خسته کننده میشه …
ولی ب نظرم بخش آنلاین ب خاطر جذاب بودن طرفدادای بیشتری داره
ولی اون ۲۰ ساعت به اندازه ۲۰۰ ساعت آنلاین تأثیر گذاری داره من خودم بازی هایه آنلاین رو دوست دارم چون سرگرمم میکنه ولی بخش تکنفره عالی هدفش بیشتر از سرگرم کردنه مارو به فکر فرو میبره میخندونه به گریه مون میندازه عصبانیمون میکنه و خیلی از حس هایه دیگه رو برامون به ارمغان میاره
PC یک پلتفرم ازاد در زمینه گیمینگ است.پشتوانه ای نداره.
رییس شرکت مایکرو به تحسین شرکتای دیگه و بازیاشون میپردازه اما هنوزم تو ایران کسایی هستن که چشم دیدن کنسول دیگه رو ندارن چون انتخاب خودشون یه چیز دیگه بود :quiet:
مگه میشه نقش داستان توی بازیا کمرنگ بشه!؟ پس چرا بهش میگن هنر هشتم، خودش میگه هورازون بسیار خوب عمل کرده اما تاثیر انچنانی نداشت! مثلا چه تاثیری میخواست داشته باشه! گیمرا یه داستان جدید و خوب رو تجربه کردن، تاثیرش مثلا باید گریه میکردن؟
کلا نظر شخصیش بود و دید غلطش به گیم اما مدیر کنسول گیم که نباید همچین نظری راجب بازیا داشته باشه باید تمام سلیقه هارو در نظر بگیره اما ایشون چشمش موفقیت تجاری مثلا اورواچ رو گرفته اما بازیی مثل انچارد ۴ که داستان خوبی داره بعد از دوبار تموم کردن دیگه بدرد نمیخوره و تاثیر گزار نیست، منظورشم اینه که چرا اینهمه هزینه کنیم ی بازی مثل انچارد بسازیم که مخاطبامون فقط دو بار تمومش کنن دیگه سمتش نرن!
ناتی داگ بعد از شنیدن از این نظرات در استودیوشو تخته کرد و ادامه ساخت دلست ۲ ناتمام ماند 😐
گیرز پنج کاش معرفی بشه