تماشاخانه شماره #۹۶ | حسرت بازی در نقش ستارههای هالیوودی!
سلام بر شما دوستان گیمفایی عزیز! امیدوارم در هوای دلپذیر بهاری هر گام را با موفقیت پشت سر بگذارید و همواره پر انرژی و پر نشاط باشید! با قسمتی جدید از سری «تماشاخانه» در خدمت شما هستیم تا برای مدت زمانی هر چند اندک، به شما انرژی بدهیم و خنده را بر لبهایتان بنشانیم. با گیمفا و شماره ۹۶ تماشاخانه همراه باشید.
دیدن فیلمهای هالیوودی همیشه لذت بخش بوده و نقش آفرینی ستارههای مورد علاقمون همیشه قند تو دلمون آب کرده اما یکی از بزرگترین مشکلات تو کره خاکی زمانی شروع شد، ملت خواستن در نقش این ستارههای هالیوودی بازی کنن و در واقع این رویا رو تنها تو یه بازی ویدیویی محقق شده میدونستند. از این جا پروسه ساخت بازیهای ویدیویی از روی فیلمهای سینمایی شروع شد و ای کاش هیچ وقت نمیشد… قبلا درباره مشکلات بزرگ و بی شماری که در بازیهای ویدیویی «کاپی شده» از فیلم های سینمایی وجود داره، زیاد دیدید و شنیدید اما تا حالا به این نکته اشاره نشده که «آقااااا… تو که داری بازی میسازی از فیلمی که n تومن فروش کرده، چرا از همون بازیگر معروفه و خوش تیپه استفاده نمیکنی فدات بشم؟» Mad Max Fury Road میشینیم نگاه میکنیم و اصلا نصف «به به و چه چه هامون» برای نقش آفرینی تام هاردیه بعد شما میای تو بازیش که یه کاپی قشنگ از فیلمه، یه شخصیت اصلی جدید به خوردمون میدی؟ به جای ادی مورفی، یه فلج مغزی تحیلمون میدی؟ این انصافه؟ تو قسمت جدید Outside Xbox (اندی و خانم بچهها) همین موضوع ظالمانه بررسی شده و با عناوینی کاپی شده از فیلم آشنا میشیم که در اونها خبری از شخصیت اصلی فیلم نیست…. ببینید و راضی باشید:
همیشه در پس شخصیتهای یک بازی، بازیگران و صداگذاران آن قرار دارند و در واقع آنها (و البته بقیه عوامل) هستند که باعث میشوند آن شخصیت به خصوص نزد بازیبازان محبوب و دوست داشتنی شود. آشنایی با بازیگران بازیهای ویدیویی نه تنها باعث میشود درک بهتری از شخصیت مورد نظر داشته باشیم، بلکه باعث میشود کارنامه بازیگر را نیز بدانیم و از میزان تجربه او آگاه باشیم. در این شماره از تماشاخانه، اوضاع کمی فرق کرده است. در Characters and Voice Actors این هفته به بررسی همه بازیگران و صداگذارانی که در طول تاریخ در نقش بتمن ایفای نقش کردهاند میپردازیم و صدای آنها را با یکدیگر میشنویم.
اگر بخوایم ۵ تا از مسخره ترین و مضحک ترین چیزهای موجود تو دنیا رو فهرست بندی کنیم، قطعا «انیمیشنهای اندرومدا» تو اون دسته بندی قرار میگیره و با افتخار میدرخشه… یعنی تن فرمانده شپرد بد بخت تو گور لرزید وقتی دید جانشینهاش تو بازی یا به تدریج از کادر دوربین خارج میشن یا خودشون رو تو در و دیوار میپلکونن!!!
Mafia 3 هم از همین خانواده به حساب میاد (مافیاشونه) و دیدن باگ تو این بازی اصلا چیز تعجب آوری نیست؛ دیدن این که یهو تو بازی ۱۰۰ نفر شکل هم به وجود بیان و یه لباس داشته باشن و یه دیالوگ رو مرتبا تکرار کنن هم چیز عجیبی نیست… هیچ چیز عجیب نیست! شماره ۲۹۱ سری Highlight Reel رو از دست ندید.
ماجرای Mass Effect Andromeda تو این قسمت از Highlight Reel هم ادامه داره و البته Horizon: Zero Dawn هم بهش میپیونده… شماره ۲۹۲ رو از دست ندید:
اینقدر که از این انیمیشنهای مضحک اندرومدا حرف زدیم، فیفا هم قاطی کرده و خیلی اصرار داره «فوتبال انعطاف پذیر» رو بهمون نشون بده… اگر باور ندارید پس شماره ۲۹۳ سری Highlight Reel رو تماشا کنید:
در تماشاخانه این هفته قصد داریم تا بخش جدیدی را به شما معرفی کنیم. بخش «تاریخ بازیهای ویدیویی» به شکلی است که شما را از ابتدا تا انتهای یک سری از بازیهای ویدیویی آشنا میکند و قطعا برای همه بازیبازان جذاب و دیدنی است. مشاهده کردن مسیر طی شده توسط یک فرانچایز و سری قدیمی، بدون شک چیزی نیست نه تنها برای طرفداران آن سری، بلکه برای عموم بازیبازان بسیار جالب و بی نظیر است. در این هفته، سری Forza Motorsport را مورد بررسی قرار میدهیم و از سال ۲۰۰۵ (اولین نسخه) تا سال ۲۰۱۶ (آخرین نسخه) همراه با آن خواهیم بود. شما میتوانید این ویدیوی جذاب را در زیر تماشا و دانلود نمایید:
در آخر برای القای انرژی به شما عزیزان، ویدیوی میکس شده و زیبایی را آماده کردهایم که میتوانید در زیر آن را تماشا و دانلود نمایید. در این ویدیو حرکات زیبا و هیجان انگیزی که در بازی GTA 5 انجام میشود، با موسیقی جذابی ترکیب شدهاند و این ویدیو را بسیار دیدنی ساختهاند. شما میتوانید این ویدیوی جذاب را در زیر تماشا و دانلود نمایید:
امیدوارم از تماشاخانه شماره ۹۶ خوشتان آمده باشد و از آن لذت برده باشید. حتما و حتما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود (در خصوص هر بخش) را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. امیدوارم تا هفته آینده حالتان خوب باشد!
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
GTA عالی بود 😯 از این میکس ها بیشتر بذارین
پروسه ی ساخت بازیها از روی فیلم ها کپی برداری شده؟؟؟؟؟؟
عجب،چرت ترین حرف دنیارو الان در یه سایت گیمینگ شنیدم،بنده ترجیح میدم بشینم mad max بازی کنم چون حداقل ۵۰ ساعت سرگرمم میکنه تا وقتم رو۲ ساعت پای یک فیلم(mad max fury road)که هیچ روندی به جز روند یکنواخت نداره تلف کنم,حداقلش در بازی گیمر نقش آفرینی میکنه و لذتی داره که در هیچ فیلمی دیده نمیشه اما فیلمها همگی از پیش آماده شدن و ما فقط باید استفراغ کارگردان رو تماشا کنیم که بعد از یکبار هیچ ارزش تکراری نداره اونم بدون هیچ نقش آفرینی بیننده(شاید یه پاپ کورن لذت تماشا کردن رو بیشتر کنه)
واقعا جای تاسف داره برای نوشتاری که مترجم کوته فکر این قسمت از تماشا خانه برای انتشارش انجام داده که کاملا گویای اینه که یک گیمرنماست و هنوز به درکی از لذت گیمینگ و عظمت دنیای گیم نرسیده!!
#تاسف
خداروشکر گیمفا این بستر رو برای شما فراهم کرد که ناآگاهی و بی کیفیت بودن و سطحی بودن تفکراتتون رو نسبت به دنیای بی انتهای گیم اینطور بروز بدین که باعث #خنده ی بسیاری و #تاسف امثال من شده
دوست عزیز فکر میکنم شما یا حالتون موقع نوشتن این کامنت خوب نبوده یا عصبانی بودید که اینطوری من رو به باد انتقاد گرفتید… هر چی که بوده ممنون از نظرتون و بالاخره هر نظر برای خودش اهمیت داره…
خب حالا بریم سر اصل مطلب… ببینید اصلا بحث سر این نیست که یک مدیوم از مدیوم دیگهای کپی شده باشه… بحث المانها و ظواهر قضیه هست… وقتی تو فیلم mad max فضای بیابانی و کویری مشاهده میکنیم که در اون اتوموبیلهای قدرتمند و افراد دیوانه و عجیب و غریب جولان میدن و روی سر قهرمان اصلی خراب میشن، پس طبیعتا چیزی که شبیهش باشه، یک کپی محسوب میشه که اصلا هم چیز بدی نیست که شما اینطوری عصبانی میشی… فیلم mad max از مسخره ترین عناوینی هست که تا حالا دیدم و مثل شما حاضرم ۵۰ ساعت بازی رو تجربه کنم تا ۱ ساعت فیلم رو ببینم… تو متن هم اشاره کردم که ما فیلم رو برای هنرنمایی تام هاردی محبوب میبینیم.
توجه داشته باشید که در «تماشاخانه» هیچ چیزی ترجمه نمیشه و همه چیز از ذهن نویسنده براومده… تو تماشاخانه ما میخوایم دقایقی رو شوخی کنیم با دنیای ویدیو گیم و میخوایم از این دنیای محبوب و فوقالعاده، «فان» درست کنیم پس نیازی نیست اینقدر جدی به قضیه نگاه کنید و نویسنده رو به «گیمرنما بودن» متهم کنید.
متاسفم اگر این مطلب باعث به وجود اومدن سوء تفاهمی شده و شما رو ناراحت کرده… امیدوارم موفق باشید…
حرف های خنده دار همیشه ناراحت کنندن و ممکنه به روی خیلی ها خوش نیان حالا هرچقدر هم خنده دار باشه که نیست!!
وقتی شما اینطور به صنعت بزرگ گیم تازش میکنید توقع اینرو داشته باشین که با انتقاد خیلیها روبه رو بشید.
Oldkratos
تو با این حرفت نه فقط به هنر سینما بلکه به هنر گیمینگ هم توهین کردی
من چیزی نمیگم
داداشای فیلمباز هستن جوابتو میدن
جان خودت چرت نگو 😐
گاهی یه فیلم به هزار تا بازی می ازره. و از این مثال ها هم خیلی هست. ماتریکس. ارباب حلقه ها. هری پاتر. پدرخوانده و… خیلی های دیگه.
منم موافقم از این ریمیکسا بیشتر بزارین ترجیحا gta :yes: :yes: :inlove:
واقعا عالی بود اقا اشکان عالی خانی
خیلی خیلی ممنونم, واقعا دستتون درد نکنه همه شون عالی بودن
سلام خیلی عالی بود ولی بالا گفتین با شماره ۹۵ همراه باشین ولی ۹۶ هستش که مهم نیست پیش میاد مخوامتان
Gta فوق العاده بود بازم اینجور میکسا بزارین :-))
با عرض خسته نباشید به نویسنده
صنعت سینما از بازیسازی کاملا جداست و هر کدوم ویژگیهای خود رو دارند ، بازیهایی هستند که بیش از یک بار بدرد تموم کردن نمیخورن و بازیهایی هستن که ۲۰ بار هم تموم بشن بازم جذاب هستن ، فیلم هایی هستن که یک بار بیشتر نمیشه دیدشون و فیلمهایی هستن که قطعا ده ها بار دیدنشون هم لذت بخش خواهد بود ،
همیشه عقیده ی من این بوده که این دو صنعت کاملا از هم جدا هستن ، جاهایی که گفته مبشه “بازیها باید سینمایی شوند” عمق فاجعه ست ، اصلا ، ابدا و به هیچ وجه من الوجوه لازم نیست بازیها “سینمایی” بشن و بهتره که همون “بازی” بمونن ، سینمایی کردن بازیها نیازمند هنره نابه و توانایی بسیار بالایی میطلبه ،
برای مثال بازی The Last of Us رو به خاطر بیارید ، بازی زیبایی که در جاهای زیادی از بازی از سبک زننده و بسیار سطح پایینی برای شخصیت پردازی و شناخت استفاده کرده ، جاهای زیادی که در حن بازی به جای “بازی کردن” باید قدم بزنیم (چون توانایی راه رفتن توسط بازی از ما گرفته میشه) و اراجیف شخصیت های اطرافمون رو گوش کنیم ، یه جور اجباره که در اولین و یا دومین بار بازی کردن شاید اعصاب گیمر رو خرد نکنه ولی در دفعات بعدی شنیدن این دیالوگهای اجباری برای شخصی که اونها رو قبلا شنیده و الان میخواد “بازی کنه” و از بای لذت ببره واقعا سوهان روحه …
“آخرین ما” یک مثال خوب بود در این زمینه که بگم بازیها “سینمایی” نشن بهتره چون خیلی خیلی معدود افرادی توانایی این کارو دارند و اگر باب بشه که الانم شده شاهد فستیوالی از بازیهای غیر متوازن و “عجیب” خواهیم بود …
خداییش چرت نگو 😐
از دید کودک گیم ندیده ای مثل تو که به زحمت به تجربه ی بازی میپردازه حرف ایشون چرته
دمتون گرم
سر اولین کلیپ اندرومدا و بتمن نابود شدم 😀