مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا

مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم

محمد داودی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
به مناسبت اولین تولد بازی halo 5 سازندگان محتوای دانلودی جدیدی برای این عنوان منتشر خواهند کرد

بخش داستانی Halo 5، روند جدیدی را در طول عمر این سری پیش گرفت. همانطوری که می‌دانید، همیشه به عنوان قهرمان اصلی این سری یعنی مستر چیف (Master Chief) ایفای نقش نمی‌کردید.

اما زمانی که نقش اسپارتان لاک (Spartan Locke) را برعهده می‌گرفتید، که رهبری تیمی برای دستگیری مستر چیف را بر عهده داشت، اعتراض بازیکنان شروع شد و آن‌ها از این انحراف شکل‌ گرفته در سری ناراحت بودند. فرَنک اُکانر (Frank O’Connor) مدیر اصلی فرانچایز، به خوبی از این بازخوردها مطلع است. وی در مصاحبه‌ای با GamesTM اعلام کرد:

برخی از دیدگاه‌ها نسبت به شیوه داستان‌سرایی Halo 5، توهین آمیز بود اما قطعا نظرات به‌جایی بودند. به خوبی متوجه شدیم که مردم خواستار داستان مستر چیفی بیشتری هستند! ما فکر می‌کردیم که این روش تمامی طرفداران را سورپرایز خواهد کرد، اما برای دسته‌ای، خصوصا طرفداران پروپاقرص مستر چیف، ناامیدی بزرگی بود چراکه آن‌ها “چیف” را می‌خواستند.

اُکانر در مورد استودیو ۳۴۳ Industries توضیح داد و گفت “آن‌ها از Halo 5 درس بزرگی گرفتند.”

قصد داشتیم چیف را به عنوان قالب کلی این ماجرا جلوه دهیم و نه شخصیت اصلی این نسخه؛ می‌خواستیم او دروازه ورود شما به این دنیای جدید باشد. اما کاربران رفته رفته در طول این ۱۵ سال بیشتر به این کاراکتر وابسته شدند و آن‌ها تمامی ضعف‌های شخصیت اصلی را پشت احساسات واقعی نسبت به چیف پنهان کردند. به وضوح این بحث را در Halo 5 دسته کم گرفتیم.

O’Connor افزود:

خب این زیاد هم دور از انتظار نبود اما تعداد بازخوردهایی که عنوان “چیف بیشتری می‌خواهیم” را به همراه داشتند، بسیار قابل توجه بود پس فکر می‌کنم الان مستر چیف مهم‌ترین الِمان این فرانچایز بیش از هر زمان دیگری است.

وی در ادامه راجع به آینده این فرانچایز صحبت کرد و گفت به جای افزودن شخصیت‌‎های جدید، کاربران می‌توانند انتظار دنیایی واقع‌گرایانه و متقاعد کننده تری از Halo داشته باشند و همانطور که شما درخواست کرده بودید، مدت زمان بیشتری را با مستر چیف سپری خواهید کرد.

از Halo بعدی هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده اما می‌دانیم که این بار از حالت تقسیم صفحه (split-screen) پشتیبانی خواهد کرد. اُکانر شخصا بیش از یک سال پیش گفت که Halo 6، یا هر نامی که به این نسخه تخصیص داده می‌شود، در دست توسعه است. درحالی که انتظار عنوان شوتری از Halo در سال جاری نداریم، به‌سادگی می‌توان نگرانی کاربران حول داستان Halo جدید را پیش‌بینی کرد.

دوبرابر کردن داستان مستر چیف و تمرکز روی وی مهم‌ترین درسی بود که از Halo 5 گرفتیم. به‌راستی این موضوع قابل درک است و ما آن را می‌پذیریم.

شما دوست دارید Halo بعدی را چگونه ببینید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • دقیقا یکی از ایرادات اساسی هیلو۵ همین قضیه بود من نمیدونم ۳۴۳ با چه جراتی یا با چه استدلالی یا با چه عقلی امد و ۱۲ چپتر اختصاص داد به لاک اخه اگر نسخه شماره دار نبود بله قابل درک هست اما یک نسخه شماره دار و اونم جایی که یک خدا بر دنیای هیلو حکمرانی میکنه بعد برداری یکی مثل اسپارتان لاک رو شخصیت اصلی کنی واقعا نبوغ و یک استعداد ویژه میخواد حالا باز خداروشکر فهمیدن ایراد های کارشون رو و از اون مهم تر امیدوارم تریلر های تبلیغاتی قبل از بازی با فکر انجام بشه نیان باز یک چیزی نشون بدن که اخر سر نتونن جمعش کنن خلاصه که برای منی که بیشترین ساعت های گیمینگ رو با هیلو میگذرونم خیلی این چیزا مهم هست و انتظار بی نهایت برای هیلو۶ سخت هست

    • mansourrrr گفت:

      محمد رضا جان هیلو ۵ یه جورایی یه پیش درامد افتتاحیه واسه شماره های بعد بود درسته؟
      بنظرت پتانسیل شماره های بیشتری داره؟
      ای کاش بانجی هنوز این ایپی رو توسعه میداد

      • ببین بازی های شوتر هیچوقت تمام نمیشن یعنی مثل سبک های دیگه نیستن الان مثلا کالاف مطمئن باش تا وقتی صنعت گیم پا برجاست کالاف هم پا برجاست چرا چون عناوین شوتر اول شخص هیچوقت تمام نمیشن حالا باز بازی هایی مثل استار وارز یا هیلو که دنیای های وسیع با داستان های غنی دارن که دیگه جای خود دارد اسپنسر قبلا اعلام کرده تا “۲۰سال اینده برای هیلو برنامه دارن” خب این نشان دهنده پتانسیل بالای بازی هست شما داستان ها یا مقاله های دنیای هیلو رو بخون بالغ بر ۲۰ مقاله طولانی فقط میشه در باب تاریخچه هیلو از سرگذشت فورانرها نمیدونم جنگ ها نمیدونم فلودها و بعد کاوننت ها و…… که خیلی خیلی طولانی هست و تا قیامت میشه از ip استفاده کرد ولی خب مشکلی که این وسط هست این هست که توی هر نسخه باید یکسری تغییرات در گیم پلی بدن یکسری نواوری ها اضافه کنن که خب در هیلو۵ به خوبی پیاده شد حتی سرعت گیم پلی بین دو شخصیت متفاوت بود حالا اینکه در اینده میخوان چه کنن دیگه باید دید درباره بانجی خب احتمالا به توافق نرسیدن وگرنه دلیل نداشت بانجی جدا بشه و ۳۴۳ هم با هیلو۴ نشان نداد کمی از بانجی به خصوص در گیم پلی ندارن ولی خب توی هیلو۵ اشتباه در بحث های شخصیت اصلی یا … داشتن که انشاالله در هیلو۶ جبران کنن

    • Godofwar0385 گفت:

      داداش محمد رضا بهترین نسخه ی هیلو کدوم شمارشه و این که نسخه ی شیش تائید شده که داره ساخته میشه؟

      • ولا داداش نسخه های ۲و۳ فوق العاده بودن به خصوص نسخه سوم که دیالوگ ها حرف اول رو میزدن به خصوص پایان بازی که امکان نداره هیلو بازها فراموش کنن ولی نسخه دوم کلا یک جذابیت خاصی داره که با تمام نسخه ها متمایز میکنش در کل VS اصلی بین طرفدارها به نظرم بین نسخه دوم و سوم هست
        هیلو۶ هم اره قبل از انتشار هیلو۵ خبر ساختش توسط ۳۴۳ تایید شده بود و گویا داشتن کار میکردن

        • Cole Train گفت:

          نظر من کاملا باشما مخالفه.من باهیلو زندگی میکنم.واو به واو داستان و یونیورس هیلو رو هم حفظم و تمام کامیکها و رمانها ووو رو کامل دنبال میکنم.ماتو شماره دومم همین حالت رو داشتبم که داستان از دید اربیتر هم روایت میشد.اتفاقا هیلو چهار نشون داد ۳۴۳ واقعا جرات داره.شما تو شماره های ساخته بانجی فقط راجع به فور رانرها میشنیدی ولی تو هیلو چهار زمانی که دایدکت اومد من رسما پشمام ریخت بااون کات سین سینمایی و همینطور داستانش که خدا بود.شما اگه داستان هیلو رو وارد باشین قشنگ شماره پنج لازم بود و یونیورس هیلو رو بست داد.مثلا کات سین اول هیلو چهار زمانی که هالزی میاد تو کات سین لاک هستش.و اینکه هیلو دیگه تریلوژی نیست و ساگا شده دیگه.شماره شش قشنگ یه داستان فوق حماسی و احساسی داره.کورتانا منتل اف رسپانسیبیلیتی رو پیدا کرده و جسم شده و قطعا دایدکتم سروکلش پیدا میشه.
          لطفا با دنیای بازی اشنا باشین بعد انتقاد کنید که بپذیریم.حتی خیلی از منتقدام درک کاملی از این یونیورس ندارن.
          مرسی

          • داداش من که نگفتم هیلو۴ بده اتفاقا اگر کامنتی که من در جواب اقا منصور نوشتم رو بخونید گفتم ۳۴۳ با ارائه هیلو۴ توانایی خودش رو نشان داد و کمی از بانجی نداره من از هیلو۵ به خاطر شخصیت و تبلیغات قبل از بازی ایراد گرفتم :yes: :yes:

            • Cole Train گفت:

              من واقعا خیلی دوست دارم تو لایو با شما اشنا بشم.من ۲۸ سالمه اگه خواستین گیمر تگتون رو بدین ادد میکنم.ما بچه های بازیسنتر هستیم اکثرا مولتی گیرز و هیلو میزنیم.اگه خواستین خوشحال میشیم به جمع ما ملحق بشی.شبا که میایم خونه لایویم اکثرا

  • مگه داستانش چش بود ؟؟؟البته من فقط بازی میکنم و لذت میبرم

  • هَر دَم از این باغ خبری میرِسَد.

مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا
مدیر اجرایی Halo 5: از دید داستان‌سرایی، نظرات منفی بسیاری دریافت کردیم - گیمفا