یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

یک ضربه… یک حمله… کار تمام است… مهم نیست خط سلامتی پر است یا خالی… مهم نیست خط سلامتی پرشونده دارید یا وابسته به آیتم سلامتی… زیرا که وقتی آن ها یک بار به شما ضربه بزنند و یا یک بار به شما حمله کنند، دیگر فرصتی برای پر شدن خود به خود یا پر کردن خط سلامتی نخواهید داشت و به رحمت ایزدی خواهید رفت! بله، در بازی های رایانه ای پرتعدادی که تاکنون تجربه کرده ایم، همواره علاوه بر باس های مختلف و قدرتمند، دشمنانی نیز بوده اند که از سایرین بسیار قوی تر بوده و این توانایی را در اختیار داشته اند که با یک ضربه و یا یک حمله کار ما را بسازند و ما را مجبور کنند تا مجددا بازی را آغاز کنیم. دشمنانی که استرس و هیجان زیادی را در مبارزه به ما منتقل کرده اند و قطعا هر کداممان بارها و بارها اسیر حملات آن ها و مرگ شده ایم. در میان این دشمنان قدرتمند که می توانند بازیباز را با یک ضربه بکشند، برخی از آن ها به یادماندنی تر هستند و بیشتر با آن ها درگیر بوده ایم و یا بیشتر اعصاب ما را خرد کرده اند. این مطلب در مورد همین دشمنان قدرتمند (غیر از باس ها) است که این قابلیت را دارند که با یک حمله و یک ضربه و یا یک نگاه (مثل اسلندرمن!) ما را بکشند. در واقع در این مطلب قصد داریم تا به ۱۰ عدد از قدرتمندترین دشمنان در بازی های رایانه ای که می توانند تنها با یک ضربه و یک حمله بازیباز را بکشند، اشاره کنیم و آن ها را همراه شما برشماریم. دشمنانی که هر کدام برای ما خاطرات زیادی را رقم زده اند و برخی از آن ها بسیار محبوب و البته خیلی از آن ها هم منفور هستند. به مانند همیشه و در مقالات ۱۰ برتر و ۲۰ برتر و … قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیادی گزینه های دیگر وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، انتخاب هایی را که از نظر وی برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین لازم به ذکر است که از هر بازی و  فرنچایز تنها یک دشمن انتخاب شده است و شاهد دشمنانی از بازی های یکسان در لیست ما نخواهید بود.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

“۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند”

 رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی. به هر حال چه خوشمان بیاید و چه خیر، سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی در همه جای دنیا بسیار اهمیت دارد. قطعا در رده بندی این دشمنان سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند و قاعدتا هر شخصی از هر بازی و هر دشمنی که بیشتر از آن خاطره داشته باشد و به آن علاقمند باشد، آن را بالاتر قرار خواهد داد. البته ما در این مطلب سعی کرده ایم تا دشمنانی را قرار دهیم که یک وفاق جمعی بین بسیاری از بازیبازان دنیا در مورد مرگبار بودن آن ها برقرار است و می توانند تنها در یک بار حمله کار بازیباز را تمام کنند. بدون شک دشمنان قرار گرفته در این لیست در خیلی از ویدئوها و مطالب مربوط به مرگبار ترین دشمنان تاریخ، با مطلب ما مشترک هستند. در نظر داشته باشید که موجود یا دشمنی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که وی حتما و به صورت وحی منزل، ششمین دشمن مرگبار تاریخ است، بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد و یا شاید اصلا در لیست شما حضور نداشته باشد. نکته بعدی این که تمامی گزینه های این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا دشمن دیگری از یک بازی دیگر می تواند به جای فلان شماره از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه آن فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۰ – T-Rex

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

کلا هر جا که T-Rex هست، روی مخ است!

بازی: Tomb Raider

سازنده: Core Design, Aspyr, Ideaworks Game Studio

ژانر: اکشن ماجرایی

پلتفرم مقصد: پلی استیشن – پلی استیشن ۳ – پی اس پی – پی اس ویتا – سگا ساترن – رایانه های شخصی – iOS – اندروید – ویندوز موبایل – Mac

سال انتشار: ۱۹۹۶

یکی از خاطره انگیز ترین، زیباترین و جذاب ترین عناوین سبک اکشن ماجرایی بازی  Tomb Raider بود که در سال ۱۹۹۶ منتشر گردید و پایه گذار یکی از سردمداران سبک اکشن ادونچر و خلق یکی از محبوب ترین شخصیت های بازی های رایانه ای یعنی لارا کرافت دوست داشتنی گردید. این بازی به معنای واقعی یک اکشن ماجرایی بی نظیر و فوق العاده بود و خیلی زود در سراسر دنیا طرفداران بیشماری را پیدا کرد و تا به امروز که ۲۱ سال از آن زمان می گذرد هر روز شاهد محبوب تر شدن این فرنچایز و لارا کرافت بوده ایم و جدیدترین عنوان این سری نیز با نام Rise of The Tomb Raider به موفقیت فوق العاده ای دست پیدا کرد. در طول این ۲۱ سال و در بازی های گوناگون این سری بارها با دشمنان مختلف مبارزه کرده و لارا کرافت را از مخمصه های گوناگون به سلامت خارج کرده و جانش را نجات داده ایم. بدون شک بین این دشمنان مختلف برخی به یادماندنی تر هستند و البته قدرتمندتر. یکی از همین دشمنان مخوف، در عنوان اول Tomb Raider که بازیبازان قدیمی تر حتما خوب یادشان است، وجود داشت که دشمن سرسختی برای لارا محسوب می شد و تنها کافی بود تا یک بار به وی آسیب بزند و این گونه لارای عزیز ما کشته می شد.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

زورت به دختر مردم رسیده گنده بک؟!

صحبت از دابناسور مخوف بازی اول به نام  T-Rex است که قطعا تا همیشه در اذهان کسانی که این بازی را تجربه کرده اند باقی می ماند و حتما هم از وی دل خوشی ندارند. او بسیار غول پیکر بود و به همین دلیل دامنه اثر حملاتش هم بالا بود و با یک چشم به هم زدن به لارا می رسید و باید از چنگ وی در می رفتید. قطعا باید گفت T-Rex در عنوان خاطره انگیز و به یادماندنی Tomb Raider جزو مرگبارترین دشمنان در تاریخ بازی های رایانه ای است که این توانایی را دارد تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشد. T-Rex در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ – Slenderman

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

مردی که خیلی زود با یک بازی ساده مشهور شد و تبدیل به یکی از ترسناک ترین شخصیت ها گردید

بازی: Slender: The Eight Pages – Slender: The Arrival

سازنده: Parsec Productions

ژانر: وحشت

پلتفرم مقصد: پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴ – رایانه های شخصی – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰ – Mac – Wii U

سال انتشار: ۲۰۱۲

سال ۲۰۱۲ بود که عنوانی عجیب، ساده و بسیار سرراست با نام Slender: The Eight Pages منتشر شد و خیلی سریع در عین شگفتی همگان تبدیل به یکی از ترسناک ترین بازی های دنیا شد و انواع و اقسام ویدئوهای بازی کردن ترسناک و سکته زدن بازیبازان هنگام بازی کردن آن منتشر می شد و خیلی زود نام آن در تمام دنیا پیچید. دلیل اصلی این موضوع هم شخصیت منفی اصلی یا آنتاگونیست بازی بود (که البته تنها شخصیت حاضر در کل بازی غیر از شما بود!) که مردی سیاه پوش با چهره ای ترسناک و دست و پاهای بسیار دراز بود و Slenderman نام داشت. شما در بازی باید به دنبال ۸ قطعه یادداشت گمشده می گشتید و تنها یک چراغ قوه در اختیار داشتید. باید تمام مکان های مختلف را می گشتید و در همین حین Slenderman نیز به دنبال شما بود و باید مراقب می بودید که یک لحظه هم در صورت او نگاه نکنید و با او روبرو نشوید زیرا که این مساوی با مرگ بود. مثلا تصور کنید که باید درون یک بخش مربوط به سرویس های بهداشتی را می گشتید که راهروی باریکی داشت و تنها راه رفت و آمد هم همان راهرو بود. شما تا انتها می رفتید و کاغذ را برمی داشتید و تا رویتان را برمی گرداندید نور چراغ قوه تان به روی Slenderman که منتظر شما بود می افتاد و دیگر راه فراری نبود. این اتفاق چنان ترسناک و ناگهانی رخ میداد که واقعا بازیباز را شوکه می کرد (مخصوصا به خاطر جو بازی و همینطور افکت خاصی که تصویر، با نزدیک شدن Slenderman و دیدن او پیدا می کرد)، مخصوصا اگر در این حین یک دوست نامرد هم داشتید که شما را اضافه بر اینها در لحظه دیدن Slenderman می ترساند دیگر ممکن بود واقعا سکته کنید. موفقیت این بازی و شخصیت  Slenderman سبب شد تا بازی برای انواع و اقسام پلتفرم ها منتشر گردد و همینطور یک بازی جدید هم بر اساس این شخصیت به نام Slender: The Arrival ساخته و برای پلتفرم های نسل هفتم و هشتم و رایانه های شخصی و وی یو و … منتشر گردید.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

والسلام…. کارتان تمام است!

برخی افراد عقیده داشتند که با توجه به بسیار کوتاه بودن عنوان Slender نباید زیاد آن را به عنوان یک بازی در نظر گرفت و بیشتر یک تجربه تعاملی است، اما باید به آن ها گفت لطفا این بازی را در محیطی بدون نور و با هدفون انجام دهید تا آن وقت متوجه شوید که آیا Slender بازی هست یا نه! به عقیده من مهم نیست که بازی چه پلتفرمی دارد و چه مدت زمانی طول می‌کشد و …، مهم اینجاست که شما دارید شخصیت درون ابن تجربه تعاملی را کنترل می‌کنید پس این یک بازی است و از آن گذشته وقتی پای ترس به میان می‌آید همین تجربه کوتاه کاری با شما می‌کند که از ترس زهرترک شوید و این تنها نکته مهمی است که در یک بازی ترسناک اهمیت دارد. تمام این بحث‌های بازی بودن یا نبودن Slender، وقتی که صدای خوفناکی مثل صدای خزیدن Slender Man را در بازی می‌شنوید و صفحه نمایشتان کم‌کم شروع به پارازیتی شدن و بد نشان دادن تصاویر می‌کند، همگی فراموش می‌شوند. در چنین لحظاتی متوجه می‌شوید که Slender Man به سرعت در حال نزدیک شدن به شماست و واقعا احساس می‌کنید که قلبتان می ‌خواهد از استرس از درون سینه بیرون بیاید! شخصیت Slenderman ضربه خاصی به شما وارد نمی کرد ولی دیدن آن برابر با مرگ بود و در حقیقت جزو دشمنانی است که حتی بدون ضربه هم شما را در یک دیدار می کشد و در این زمینه از سایر دشمنان لیست ما خفن تر هم هست! قطعا می توان گفت Slenderman در عناوین مخوف و ترسناک Slender: The Eight Pages و Slender: The Arrival جزو مرگبارترین دشمنان در تاریخ بازی های رایانه ای است که این توانایی را دارد تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشد. Slenderman در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی منفی! در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ – Berserker

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

Berserker طراحی فوق العاده ای دارد و بسیار مخوف و ترسناک خلق شده است

بازی: Gears of War

سازنده: Epic Games

ژانر: شوتر سوم شخص

پلتفرم مقصد: رایانه های شخصی – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰

سال انتشار: ۲۰۰۶

زمانی که در سال ۲۰۰۶ بازی Gears of War منتشر گردید از همه لحاظ یک بازی فوق العاده بود و جذابیت خیلی زیادی داشت. در حقیقت این عنوان سبک شوتر سوم شخص و کاورگیری و دوربین روی شانه را به نوعی تکمیل کرد و آن را یک پله بالاتر برد. بازی از تمامی جوانب مانند داستان و گرافیک و گیم پلی و …. یک شاهکار بود و خیلی زود تبدیل به یکی از بزرگترین عناوین انحصاری ایکس باکس ۳۶۰ و به نوعی عنوان اصلی این کنسول شد و به قدری زیبا بود که حتی خرید کنسول برای تجربه این بازی هم امیری معقول به نظر می رسید و چه بسیار بازیبازانی که همین کار را هم انجام دادند. یکی از بهترین بخش های این بازی مربوط به طراحی دشمنان بی نظیر بازی بود که لوکاست نام داشتند و در انواع و اقسام مختلف از کوچکتر گرفته تا بزرگتر و غول پیکر و… بر سر مارکوس فینیکس آوار می شدند و باید آنها را از پای در می آوردید. در بین این دشمنان قدرتمند بدون شک یک لوکاست غول پیکر و وحشی به نام Berserker یکی از قدرتمندترین و دشوارترین دشمنان بازی بود و مبارزه و شکست دادن وی اصلا کار آسانی نبود. دلیل اصلی این موضوع هم این بود که وی حمله ای از راه دور داشت که وحشیانه به سمت شما خیز بر می داشت و حمله می کرد و اگر در راه به شما برخورد می کرد در جا مارکوس فینیکس کشته می شد و فرصتی برای احیا نبود.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

شما باید هنگام حمله او، به موقع و نه دیر یا زود به جهت کنار می پریدید تا در مسیر او قرار نگیرید و کشته نشوید

در واقع وی یکی از دشمنان قدرتمند بازی و همینطور تاریخ بازی های رایانه ای است که این قابلیت را دارد که با یک حرکت بازی را برای بازیباز تمام کند. جدا از قدرتمند بودن، Berserker طراحی فوق العاده ای نیز داشت و بسیار مخوف و ترسناک خلق شده بود و به خوبی ظاهرش با حملاتش و قدرتش هماهنگی داشت و بازیباز را دچار استرس می کرد. شما باید هنگام حمله او به موقع و نه دیر یا زود به جهت کنار می پریدید تا در مسیر او قرار نگیرید و کشته نشوید و سپس باید چندین و چند خشاب را روی او خالی می کردید تا سرانجام کشته شود. قطعا باید گفت Berserker ها در عنوان Gears of War جزو مرگبارترین دشمنانی در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که این توانایی را دارند تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشند. Berserker ها در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی در جایگاه هشتم قرار می گیرند.

۷ – Giants

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

آرام ولی فوق العاده مرگبار…

بازی: The Elder Scrolls V: Skyrim

سازنده: Bethesda

ژانر: اکشن نقش آفرینی

پلتفرم مقصد:  پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴ – رایانه های شخصی – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰

سال انتشار: ۲۰۱۱

شنیده اید که می گویند “طرف از خوشحالی سر به آسمان می سایید”؟ حالا باید خدمتتان عرض کنم که بدون خوشحالی هم در شاهکاری به نام The Elder Scrolls V: Skyrim می توان سر به آسمان سایید و آن هم دقیقا لحظه ای است که یکی از Giant های قدرتمند و عظیم الجثه این بازی را ناراحت کنید و یک پتک بر سرتان بکوبد! اینجاست که کل فیزیک و میزیک و قانون جاذبه و … کلا به باد می رود و شخصیت بازی چنان به هوا پرتاب می شود که تقریبا تا ابرها می رود و با برف سال بعد می آید پایین! بله با یک گرز این دوستان عزیز که اتفاقا چندان هم خشن نیستند و اگر زیاد اذیتشان نکنید کاری به کارتان ندارند، شما به سر به آسمان می سایید و راهی دیار باقی می شوید! بدون شک مبارزه با Giant ها در The Elder Scrolls V: Skyrim یکی از لذتبخش ترین مبارزات عنوانی است که واقعا همه چیز آن لذتبخش است و یک شاهکار محض (بگذریم از هموطنانی که برای دیده شدن و خواندن مطلبشان توسط ۳ یا ۴ نفر از این شاهکارها و بازی های سال با نام های زشتی یاد می کنند… تقصیری ندارند.. مخاطب جذب کردن سخت است). بعد از انتشار عنوان انقلابی و بی نظیر ایلیویون، بسیاری منتظر بودند تا ببینند نسخه پنجم این سری بزرگ چطور بازی خواهد شد و خوشبختانه اسکایریم تمام طرفداران و سازندگان بازی را روسفید کرد و به عنوانی تبدیل شد که همه چیز در آن زیبا و لذتبخش است که یکی از این بخش ها هم طراحی دشمنان است. بدون شک در بین دشمنان متنوع این بازی که شامل انواع اژدهایان مخوف و قدرتمند و موجودات باستانی و هیولاهای گوناگون بودند، Giant ها جایگاه خاصی را دارند و از قدرتمندترین دشمنان این بازی به شمار می روند.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

یک ضربه گرز این غول ها شما را به لای ابرها پرتاب می کند و رهسپار دیار دوست می شوید!

این موجودات غول پیکر و باستانی دنیای The Elder Scrolls V: Skyrim، علاوه بر این که از برترین ها در بازی اسکایریم هستند، بلکه بدون شک یکی از قدرتمندترین و مرگبار ترین دشمنانی که در بازی های رایانه ای تا به حال دیده ایم نیز محسوب می شوند و یک ضربه شدید گرزشان که بر شما فرود می آورند درجا باعث مرگ خواهد شد و شما را شگفت زده می کند. البته در عنوانی مانند اسکایریم باید هم همه چیز شگفت انگیز و جذاب باشند زیرا که در نهایت همین بخش های کوچک هستند که با هم جمع شده اند و شاهکاری را به نام اسکایریم خلق کرده اند که بارها و بارها نمره کامل می گیرد و بازی سال می شود و همواره از آن به عنوان یکی از برترین عناوین تاریخ یاد می شود. قطعا باید گفت Giant ها در عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim جزو مرگبارترین دشمنانی در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که این توانایی را دارند تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشند. این دشمنان قدرتمند در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی (البته از نوع منفی) در جایگاه هفتم قرار می گیرند.

۶ – Mimic

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

بله.. باز هم این موجودات با میمیک دوست داشتنی چهره شان!

بازی: Dark Souls

سازنده: From Software

ژانر: اکشن نقش آفرینی

پلتفرم مقصد: پلی استیشن ۳ – رایانه های شخصی – ایکس باکس ۳۶۰

سال انتشار: ۲۰۱۱

بله… باز هم موجودی به نام Mimic که اصلا میمیک صورتش ما رو کشته! این موجود جدیدا زیاد ظاهر شده در مقالات مختلف هر جا که نامی از دشمن های لعنتی و نامرد در بازی ها مطرح باشد، ساخته ذهن جناب میازاکی هم با میمیک خاص چهره اش حضور دارد! باز هم همان حکایت قبلی را برای کسانی که مقاله قبل را نخوانده اند تکرار می کنیم. “آخ جون!…. صندوق گنچ!… به به!… یعنی چه آیتمی می تونه توش باشه؟… بذار بازش کنم ببینم چیه… وای خدای من این دیگه چیه؟ کی تو صندوق بود که منو از وسط گاز گزفت. چقدر زبون و دهنش گنده اس. چجوری تو صندوق بود؟ وایسا ببینم… این خود صندوقه اس! چه موجود زشت و کریه و بزرگ و وحشتناکی. چه لگدهای مرگباری می زنه. می خواد بگیره دوباره منو تا گاز بزنه…..” دشمنی که در بار نخست برای ما بسیار بی انصافانه و نامردی به نظر می رسید و قطعا در بار اول مواجهه با وی، او با یک بار گرفتن و خوردن ما را کشته است و در دفعه اول رویارویی با وی کسی جان سالم به در نبرده است. در واقع وی جزو دشمنانی است که کاملا این توانایی را دارد که با یک بار حمله، یک بازیباز معمولی با لول معمولی و خط سلامتی معمولی را به دیار باقی بفرستد. این موجود، بسیار هوشمندانه و با نبوغ خاصی در بازی قرار گرفته بود تا به شدیدترین شکل ما را غافلگیر کند. یعنی وقتی که خوشحال هستیم و انتظار گنچ داریم به جای آن خورده شویم! همانطور هم که گفتم معمولا امکان زنده ماندن از گاز این دشمن مرگبار وجود نداشت و ما را با همان گرفتن اول می کشت. اگر هم نمی کشت بعد از این که بر می خواست با آن دست و پاهای بلند و قدرتمندش مبارزه با او بسیار سخت و دشوار بود و تنها کافی بود تا یک لگد با آن پاهای درازش که دامنه اثر بسیار زیادی هم داشت به ما بزند تا غزل خداحافظی را سر دهیم.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

زبون رو نگا کن آخه! خب میازاکی این چیه کشیدی؟ یکی از وحشتناک ترین انیمیشن های ظاهر شدن یک دشمن مربوط به همین لعنتی هاست.

واقعا اگر بخواهیم یکی از وحشتناک ترین انیمیشن های ظاهر شدن یک دشمن را نام ببریم، انیمیشن در آمدن این موجودات از درون یک صندوق و در آمدن دست و پا و زبانشان و دیدن دندان هایشان، یکی از اولین ها خواهد بود که واقعا کریه و بدشکل است. شک ندارم که بعد از آن تجربه بار اول با این دشمن بود که دیگر همیشه بدون استثنا اول صندوق هایی که می دیدیم را کتک می زدیم تا اگر Mimic است خود را نشان دهد اما در هر حال باز هم مبارزه مرگباری باید با آن می داشتیم زیرا که بسیار سریع و قدرتمند بود (باور کنید که من در عنوان نی اوه و Salt and Sanctuary هم از ترس به صندوق ها ضربه می زدم قبل باز کردن!). البته بعدا فهمیدیم که معمولا صندوق هایی که تله هستند زنجیر کنارشان روی زمین افتاده و می توان از این طریق تشخیص داد که آیا Mimic هستند یا خیر، اما به هر حال عادت کرده بودیم که کلا اول صندوق های چوبی را بزنیم و بعد باز کنیم! این دوستان عزیز بعد از حضور در نسخه اول دارک سولز تا به امروز در عنوان دوم و سوم نیز حضور یافتند و ما را از حضورشان مشعوف نمودند تا مبادا که ما بتوانیم در بازی لحظه ای خوشحال باشیم و از یافتن یک صندوق گنچ شادی کنیم. یعنی اقای میازاکی عزیز میخواسته که وقتی ما یک گنج نیز پیدا می کنیم استرس بگیریم که مبادا این گنچ عزیز ما را از وسط گاز بزند و کارمان را تمام کند! دارک سولز است دیگر… قطعا باید گفت Mimic ها در عنوان شاهکار Dark Souls جزو مرگبارترین دشمنانی در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که این توانایی را دارند تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشند. Mimic ها در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” در جایگاه ششم قرار می گیرند.

۵ – Pyramid Head

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

Pyramid Head با نام‌های “کله هرمی قرمز”، “کله مثلثی”، “لولو خرخره” و یا “موجود هرمی قرمز” نیز شناخته می شود… ولی ما همون کله هرمی صداش می زنیم!

بازی: Silent Hill 2

سازنده: Konami

ژانر: وحشت بقا

پلتفرم مقصد:  پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۲ – رایانه های شخصی – ایکس باکس – ایکس باکس ۳۶۰

سال انتشار: ۲۰۰۱

سری Silent Hill همواره به عنوان یکی از پرچمداران و برترین فرنچایزهای سبک وحشت بقا در تاریخ بازی های رایانه ای شناخته می شود. نسخه اول Silent Hill فرنچایزی بسیار زیبا و قدرتمند را بنا نهاد و نسخه دوم آن را به بهترین شکل تکمیل کرد و تبدیل به یکی از برترین عناوین تاریخ شد که تاکنون ساخته شده است. Silent Hill 2 به کنکاش در روح و روان پروتاگونیست بازی، James Sunderland می پردازد و این کار را به قدری عمیق و جذاب انجام می دهد که برای بازی های دیگر چنین کاری اغلب شبیه یک رویا به نظر می رسد. در Silent Hill هیچ چیزی کاملا درست نیست، همه چیز مصنوعی به نظر می رسد و انگار که شما به همان دنیایی نگاه نمی کنید که بقیه افرادی که در آن هستند به آن نگاه می کنند. بعد از مدتی که این بازی را انجام می دهید این سوال برایتان پیش می آید که واقعا بزرگترین دشمن James Sunderland در بازی کیست؟ آیا شهر Silent Hill است؟ گناهان وی هستند و یا این خود شخصیت اصلی است که بزرگترین دشمن خود محسوب می شود. ایجاد کردن این سوالات در ذهن بازیباز کاری است که از دست هر سازنده و هر عنوانی بر نمی آید و بازی Silent Hill 2 به بهترین شکل ممکن این کار را انجام می دهد و لحظاتی بسیار پر استرس و ترسناک و پر از حس تعلیق را برای ما رقم می زند.  یکی از دلایل اصلی ترسناک بودن این سری، موجودات خوفناکی هستند به نام Pyramid Head یا کله هرمی که به نوعی نماد ذات مجازاتگر شهر سایلنت هیل هستند. نوع طراحی ظاهری وی و رفتاری که از او می بینیم باعث شده است تا هر چه بیشتر این موجود برای بازیباز ترسناک تر گردد و همین فکر که وی در تعقیب شماست و صدای وحشتناک کشیده شدن سلاح غول پیکر وی بر روی زمین را می شنوید از ترس زهرترک شده و وحشت می کنید. وی همواره در شهر سایلنت هیل حضور دارد و منتظر مجارات کردن گناهکارانی است که پای به این شهر مرده می گذارند. Pyramid Head با نام‌های “کله هرمی قرمز”، “کله مثلثی”، “لولو خرخره” و یا “موجود هرمی قرمز” نیز شناخته می شود. Pyramid Head که در سال ۲۰۰۱ در بازی سایلنت هیل ۲ معرفی گردید، به مانند تعریفی است برای شهر سایلنت هیل. در واقع اگر برای هر عنوان و فرنچایزی یک شخصیت کلیدی و نمادین را بخواهیم معرفی نماییم، بدون شک نماد سری عناوین و شهر سایلنت هیل، همین کله هرمی مشهور و مخوف خواهد بود.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

کله هرمی ها به نوعی نماد ذات مجازاتگر شهر سایلنت هیل هستند.

در نسخه دوم سایلنت هیل که بیشتر از دیگر عناوین این سری بر روانشناسی و نماد شناسی تکیه دارد، کله هرمی به عنوان نماد جلاد و مجازاتگری است که James Sunderland در ذهن خود ساخته و انتظار دارد که توسط وی برای مرگ ماری مجازات شود. James Sunderland در یکی از دیالوگ های نسخه دوم سایلنت هیل می گوید “من ضعیف بودم، به خاطر همین به تو نیاز داشتم… به کسی که مرا برای گناهانم مجازات کند.” در توضیحات مربوط به شخصیت Pyramid Head مشاهده می کنیم که “ماساهیرو ایتو طراح موجودات و هیولاها در سایلنت هیل ۲ او را به قصد به وجود آوردن “یک هیولا با چهرهٔ پنهان” خلق کرده است. نماد ظاهری این شخصیت، سر بزرگ و مثلثی او است و همچنین لازم به ذکر است که Pyramid Head فاقد صدا است. این هیولای خوفناک نیز جزو دشمنانی است که وقتی گیر وی بیافتید کارتان تمام است و می تواند کار شما را با یک ضربه وحشتناک از سلاح قدرتمند و بزرگش تمام کند و مجبور شوید دوباره آن را شروع کنید. بی تردید Pyramid Head در عنوان به یاد ماندنی و محبوب Silent Hill 2 جزو مرگبارترین دشمنان در تاریخ بازی های رایانه ای است که این توانایی را دارد تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشد. Pyramid Head در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ – The Witch

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

از آن نترس که های و هو دارد… از آن بترس که سر به تو دارد (البته در این تصویر سرش زیاد هم تو نیست!)

بازی: Left for Dead

سازنده:  Valve Corporation, Turtle Rock Studios, Certain Affinity

ژانر: وحشت بقا – شوتر اول شخص

پلتفرم مقصد: رایانه های شخصی – ایکس باکس ۳۶۰ – Mac

سال انتشار: ۲۰۰۸

همیشه گفته اند و می گویند که گاهی باید از آن هایی که آرام هستند و در خود فرو می روند بیشتر ترسید نسبت به آن ها که سروصدا و داد و بیداد دارند. این مثل قدیمی در مورد دشمنانی مخوف از عنوان زیبا و  یادماندنی Left for Dead که The Witch نام دارند کاملا صدق می کند. در بازی زنانی را میبینید که آرام در گوشه های تاریک اتاق ها و… نشسته اند و گویی ضجه می زنند و ناله می کنند. کار خاصی هم به شما ندارند وقتی که از آن ها فاصله داشته باشید. اما همین زنان می توانند بدترین کابوستان در بازی شوند. همین زنان می توانند در لحظه ای شما را بدرند و تبدیل به ترسناک ترین دشمن بازی شوند. اگر روی آنها نور بیاندازید و یا زیادی نزدیکشان شوید دیگر خدا بهتان رحم کند! آن ها ناگهان بر می خیزند و با قیافه فوق وحشتناک خود و چنگال های مرگبارشان با سرعت هر چه بیشتر به سمت شما حمله می کنند و البته چنان جیغ بدی می کشند که از صدای نکرومورف های دد اسپیس هم بدتر است. آن ها روی شما می پرند و به سرعت با چنگال های بلند و وحشتناک خود به شما ضربه وارد می کنند. در حقیقت اگر زود نتوانید نسبت به آن ها واکنش نشان دهید باید بگویم خدا رحمتتان کند!! عنوان زیبای Left for Dead که در سال ۲۰۰۸ منتشر گردید یک بازی بسیار زیبا، هیجان انگیز و فوق العاده بود که یکی از برترین تجربه های کواپ در تاریخ بازی های رایانه ای را در اختیار بازیبازان قرار می داد و تجربه آن و مبارزه با زامبی های مخوف بازی، در کنار دوستانتان و مخصوصا به صورت ۴ نفره لذتی وصف نشدنی داشت. در این بازی انواع و اقسام زامبی های معمولی و خاص و بزرگ و کوچک و زامبی های ویژه و … وجود داشتند که باید با هر کدام از آنها به روش خاص و تاکتیک تیمی خاصی مقابله می کردید و آنها را شکست می دادید. این کار در مقابله با دشمنان ویژه بازی بسیار سخت تر بود، مخصوصا دشمن ویژه ای که می تواند به یک باره شما را بکشد.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

اگر در بازی به روی این موجودات مخوف چراغ قوه بیاندازید و یا خیلی نزدیکش شوید قطعا باید منتظر مبارزه ای سخت باشید که می تواند بلافاصله شما را بکشد.

در واقع The Witch جزو همین دشمنان ویژه عنوان Left for Dead است که توانایی یک ضرب کشتن بازیباز را در اختیار دارد و همین موضوع علاوه بر ظاهر ترسناک وی، او را بسیار مخوف تر نیز می کند. این موجودات به طور شدیدی به نور حساسیت دارند و همیشه در تاریکی حضور دارند. همین طور آن ها شدیدا حضور انسان های غیر آلوده را در نزدیک خود حس می کنند و سریعا واکنش مرگباری نشان می دهند. یعنی همان گونه که قبل تر نیز گفتم اگر در بازی به روی وی چراغ قوه بیاندازید و یا خیلی نزدیکش شوید قطعا باید منتظر مبارزه ای سخت باشید که ممکن است بلافاصله شما را بکشد. از لحاظ فیزیکی این موجودات کاملا مانند یک زن لاغر رنگ پریده هستند و چشم های قرمز درخشانی دارند. در بازی خیلی وقت ها لازم نیست که اصلا با او درگیر شوید و کشتن او ضروری نیست زیرا که می توانید آرام و در تاریکی بدون این که متوجه شود از او بگذرید و وارد مبارزه مرگبار با او نشوید. قطعا باید گفت The Witch در عنوان Left for Dead جزو مرگبارترین دشمنانی در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که این توانایی را دارند تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشند. The Witch در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی از نوع برعکس! در جایگاه چهارم قرار می گیرند.

۳ – Clickers

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

Clicker ها نسبت به دیگر دشمنان معمولی بازی، بیشتر ظاهر انسانی خود را از دست داده اند و بسیار ترسناک تر هستند که دلیل اصلی آن هم پوشیده شدن صورتشان با قارچ هایی است که از مغز عفونی آنها رشد کرده اند.

بازی: The Last of us

سازنده: Naughty Dog

ژانر: اکشن ماجرایی – وحشت بقا

پلتفرم مقصد: پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴

سال انتشار: ۲۰۱۳

وقتی که از بازی The Last of us حرف بزنیم یعنی داریم از بهترین های هر چیزی که در بازی های رایانه ای وجود دارد حرف می زنیم. از بهترین های داستان، روایت، گرافیک، گیم پلی، صداگذاری، موسیقی و البته طراحی دشمنان. سازندگان نابغه این عنوان در ناتی داگ به جای این که از کلیشه ای مثل زامبی ها استفاده کنند با پایه ریزی طرحی جدید از شیوع یک بیماری قارچی، موجوداتی جدید را خلق کردند که طراحی بی نظیری داشتند و دقیقا هیولاهایی وحشتناک بودند که از انسان هایی قارچ زده و مملو از عفونت قارچی خلق شده اند. این موجودات مخوف انواع گوناگونی داشتند که شامل Runner ها، Stalker ها، Clicker ها، Bloater ها و همینطور Death and corpse بودند و هر کدام نوع خاصی از عفونت را داشتند و تغییراتی در ظاهرشان به وجود آمده بود و باید با استراتژی خاصی با آن ها می جنگدید. در این مطلب صحبت ما در مورد Clicker ها است که بی شک مخوف ترین دشمنان عادی در شاهکار The Last of us بودند و از حمله آنها راه فرار و گریزی نبود. این موجودات در حقیقت درجه سوم و بالاترین حد عفونت قارچی را در بین دشمنان بازی دارند و جالب است بدانید که ۲ تا ۴ سال این عفونت زمان بده است تا آن ها به Clicker تبدیل شده اند. بدن آنها کاملا با عفونت قارچ ها مطابقت یافته و به این ترتیب قدرت بدنی آنها در حد بسیار بالاتر از یک انسان معمولی زیاد شده است و همین موضوع آن ها را بسیار مرگبار و کشنده کرده است. اما این مرگبار بودن بهایی نیز برای آنها داشته است زیرا که به خاطر عفونت قارچی که روی صورت آنها را گرفته است کاملا کور و نابینا هستند. آنها با وجود نابینا بودن می توانند در مکان های مختلف از طریق حس کردن و شنیدن صدا و تحلیلی کردن محیط راه بروند و مدام صداهایی که اصطلاحا clicking/screeching نام دارند از خودشان در می آورند که به این وسیله می توانند منبع صداهایی که در اطرافشان می شوند را ردیابی کنند و دلیل نامگذاری آنها به عنوان کلیکر هم همین صداهای clicking است که از آنها شنیده می شود.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

دمت گرم “سگ بلا” که همچین موجودی خلق کردی!

Clicker ها نسبت به دو نوع دیگر دشمنان معمولی بازی یعنی Runner ها و Stalker ها، بیشتر ظاهر انسانی خود را از دست داده اند و بسیار ترسناک تر هستند که دلیل اصلی آن هم پوشیده شدن صورتشان با قارچ هایی است که از مغز عفونی آنها رشد کرده اند. همچنین آنها بسیار خشن تر و هجومی تر از دیگر دشمنان هستند و از این نظر تقریبا مانند Stalker ها هستند. بدن انها کاملا مقاومت در برابر قارچ را کنار گذاشته است و انسانیت آنها به طور کامل از بین رفته است. آنها قدرت فوق العاده ای دارند و اگر به جوئل برسند قطعا وی را خواهند کشت و نمی توان در برابر آن ها مقاومت کرد. در واقع آنها دشمنانی هستند که با یک حمله و یک ضربه بازیباز را می کشند و باید دوباره بازی را آغاز کنید. همچنین این دشمنان لعنتی، به نوعی هوش بالایی هم دارند و وقتی یک صدایی را در منطقه ای می شنوند دیگر آرام نمی گیرند و از آن جا نمی روند و تک تک گوشه و کنارهای آن منطقه را سرک می کشند تا منبع صدا را بیابند. مشت زدن به آنها بی فایده است و بعد از این که ۳ مشت بزنید شما را می گیرند و کارتان تمام است. بدون هیچ شکی Clicker های لعنتی در عنوان شاهکار، بی نظیر و بی تکرار ناتی داگ یعنی The Last of us علاوه بر این که از لحاظ طراحی ظاهری جزو مخوف ترین ها و زشت ترین دشمنان هستند، جزو مرگبارترین دشمنانی نیز در تاریخ بازی های رایانه ای هستند که این توانایی را دارند تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشند. Clicker ها در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” در جایگاه سوم قرار می گیرند، هر چند دلمان از دستشان خون است!

۲ – Xenomorph

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

یک عدد از این موجود، برای کل بازی کافی بود.

بازی: Alien isolation

سازنده: Creative Assembly

ژانر: وحشت بقا

پلتفرم مقصد: پلی استیشن ۳ – پلی استیشن ۴ – رایانه های شخصی – ایکس باکس وان – ایکس باکس ۳۶۰

سال انتشار: ۲۰۱۴

Alien isolation بی شک یکی از زیباترین عناوینی است که تاکنون بر اساس فرنچایز Alien ساخته شده است و با انتشار خود در سال ۲۰۱۴ موفقیت های زیادی را کسب کرد. همچنین این بازی در سبک وحشت و به نوعی وحشت بقا نیز یکی از عناوین بسیار قدرتمند و جذاب محسوب می شود که تجربه آن برای طرفداران ترس و هیجان بسیار لذتبخش است. یکی از دلایل اصلی خاص بودن این بازی آن است که بر خلاف دیگر بازی ها و مدیاهای این فرنچایز که در آنها با تعداد زیادی از بیگانگان خوفناک طرف هستیم، در Alien isolation تنها ماییم و یک عدد از این بیگانگان یا Xenomorph. یعنی در حقیقت در این بازی کشتن زینومورف در کار نیست و فقط باید از دست او بگریزید تا شما را نبیند. همین موضوع نیز Xenomorph را به مخوف ترین بیگانه این سری تبدیل کرده است که در یک لحظه می تواند شما را به دیار باقی رهسپار کند! حس و حال زمانی که در مناطق تاریک و مخوف بازی به آرامی حرکت می کنید و مدام چشمتان به صفحه سنسورتان است که مبادا زینومورف به شما نزدیک شود را تنها کسانی درک می کنند که این بازی را تجربه کرده باشند و استرس واقعی که این عنوان زیبا به بازیباز منتقل می کند را کاملا درک کرده باشند. مخصوصا زمانی که متوجه می شوید زینومورف نزدیک شماست و قلبتان از هیجان شروع به تپیدن شدید می کند و با دستپاچگی دنبال این هستید که راه فرار و مخفیگاهی پبدا کنید و جان خود را حفظ کنید. به حدی سازندگان حس استرس و ترس را در این عنوان، واقعی و با کیفیت به بازیباز منتقل می کردند که گاها انگار یادمان می رفت در حال تجربه یک “بازی” هستیم و به واقع گویی می خواستیم خودمان از چنگال زینومورف فرار کنیم.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

در بازی انگار یک رابطه عجیب بین زینومورف و شخصیت اصلی بازی شکل می گیرد و گویی بین این دو نوع خاصی از ارتباط لازم و ملزوم بر قرار می شود،

نکته جالب در مورد این زینومورف آن است که در بازی انگار یک رابطه عجیب بین وی و شخصیت اصلی بازی شکل می گیرد و گویی بین این دو نوع خاصی از ارتباط لازم و ملزوم بر قرار می شود، زیرا که هر دو می دانند که فقط آن ها در این مکان هستند و انگار هر دو به هم احتیاج دارند تا سرپا باشند و تلاش کنند. در بازی بایستی فقط از دست این موجود مخوف فرار کنید زیرا که مبارزه و .. با او در کار نیست و یک بار که شما را ببیند و به شما حمله کند کشته خواهید شد و باید مجددا کار را آغاز کنید. همین موضوع که زینومورف در این بازی غیر قابل کشتن است باعث شده تا استرس و اضطراب بسیار بالاتر رود و هر لحظه ترس از حضور وی را در نزدیکی خود حس کنید و البته خوب هم می دانید که وقتی شما را پیدا کند کارتان تمام است و با یک حمله کشته می شوید. قطعا باید گفت Xenomorph در عنوان مخوف و هیجان انگیز Alien isolation جزو مرگبارترین دشمنان در تاریخ بازی های رایانه ای است که این توانایی را دارد تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و وی را بکشد. Xenomorph در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی کامل از لحاظ کشنده بودن در جایگاه دوم قرار می گیرد.

۱ – (Dr.Salvador (Chainsaw Man

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

همه چیز در طراحی این دشمن لعنتی بی نقص است و نمی شد وی را مخوف تر از این تصور کرد.

بازی: Resident Evil 4

سازنده: Capcom

ژانر: وحشت بقا

پلتفرم مقصد:  GameCube, PlayStation 2, Microsoft Windows, Wii, Zeebo, iOS, PlayStation 3, Xbox 360, Android, PlayStation 4, Xbox One

سال انتشار: ۲۰۰۵

از کمی دورتر صدای اره برقی را می شنیدیم. نزدیک تر می رفتیم و مردی قوی هیکل را می دیدیم که یک گونی به جای ماسک بر سر دارد و یک اره برفی مخوف در دستش روشن است. ما را می بینید. شروع به حرکت به سمت می کند و اره برقی اش را بالا می گرد که آماده باشد برای بریدن سر. همینطور که راه می رود باید به سرش شلیک کنیم ولی لعنتی سرش را این طرف و‌ آن طرف می برد تا نتوانیم مدام به او شلیک کنیم. هر چه می زنیم اتفاقی برایش نمی افتد. سرانجام به ما می رسد… صحنه تصویر آخر این مطلب را می بینیم و در حالی که شوکه شده ایم بازی را دوباره شروع می کنیم در حالی که تمام فکرمان پیش آن موجود لعنتی است و این که چقدر فجیع ما را با یک ضربه کشت. این داستان رویارویی نخست بسیاری از ما با مرد اره برقی به دست یا Chainsaw Man عنوان شاهکار Resident Evil 4 است که بی شک تا به حال همه ما را چند باری شوکه کرده و با انیمیشن های مخوف و مرگبار، سر ما را قطع کرده است. این دشمن قدرتمند که از آن با نام Dr.Salvador نیز یاد می شود (من موندم آخه این چه ربطی داره به دکتر!!) اولین بار در شاهکار استاد شینجی میکامی یعنی عنوان چهارم رزیدنت اویل به دنیای بازی ها معرفی شد و خیلی زود در لیست برترین دشمنان و مرگبار ترین دشمنان بازی های رایانه ای قرار گرفت. Chainsaw Man در واقع یک کلاس بسیار قدرتمند از  Chainsaw Ganado ها است. این دشمنان نوع مونث نیز دارند که از آن ها با نام Chainsaw Sisters یاد می شود. همچنین جالب است بدانید که از همین موجودات اره برقی به دست، یک کلاس قدرتمند تر نیز وجود دارد که “Giant Chainsaw Man” نام دارند.

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

همین کافیست تا در رتبه اول حرفی وجود نداشته باشد. نماد یک ضرب کشتن در بازی های رایانه ای

این دشمنان مرگبار نسبت به سایر دشمنان انگلی بازی، بسیار خشن تر و تهاجمی تر هستند و عادت دارند که هدف خود را تا هر جا که می توانند دنبال کنند و او را بکشند. تشخیص ظاهر آنها بسیار آسان است زیرا که ظاهری بسیار یونیک دارند و همینطور صدای اره برقی آنها از دورتر شنیده می شود. این موجودات بسیار بسیار قدرتمندتر از دشمنان عادی بازی هستند و به راحتی هر جه تمام تر می توانند گلوله های سلاح های کوچک تر و ضعیف تر را تحمل کنند. جالب است بدانید که در نسخه ژاپنی بازی رزیدنت اویل ۴ صحنه ای که در تصویر آخر می بینید یعنی انیمیشن مخوف قطع کردن سر لیان، سانسور شد و اجازه پخش نیافت. وی بدون استثنا در هر دفعه ای که به شما برسد و حمله کند، شما را خواهد کشت و به هیچ وجه راه زنده ماندن از حمله مرگبار وی وجود ندارد. قطعا باید گفت Dr.Salvador در عنوان انقلابی و جریان ساز Resident Evil 4، جزو مرگبارترین دشمنان در تاریخ بازی های رایانه ای است که این توانایی را دارد تا با یک ضربه و یک حمله تمام خط سلامتی بازیباز را به اتمام رسانده و سر وی را قطع کند. Dr.Salvador با آن اره برقی مرگبارش و گونی ترسناکی که بر سر دارد، در لیست ما از “دشمنان مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند” با شایستگی (البته از نوع منفی) در جایگاه نخست قرار می گیرد. دشمنی که حتی اگر به خوابتان هم بیاید تبدیل به بدترین کابوس دنیا خواهد شد…

Moojy

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا
یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

یک ضربه، فاصله زندگی تا مرگ | ۱۰ دشمن مرگبار در بازی های رایانه ای که با یک ضربه شما را می کشند - گیمفا