اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از آن جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و چهارمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

اکنون زمان خیلی خوبی است برای بازگشت دوباره به مناطق قبلی بازی و دیدن تغییراتی که بر اثر حلول ماه خونین در دنیای بازی پدید آمده است. مثلا می توانید به پنجره کنار فانوس Central Yharnam که مردی در آن صحبت می کرد بروید و آنجا ادامه روند داستانی و سرنوشت Gilbert را ببینید. ….

بلادبورن دشمنانی دارد که می توانند شما را قبل از این که وقتش برسد و آماده باشید شما را به Yahar’gul, Unseen Village بفرستند و طبیعی است که اگر کلا از این منطقه ترسی به دل داشته باشید ولی این بار نترسید زیرا وقتش است که به اینجا بیایید و این مسیر بازی است. البته قبل از این که در این منطقه ادامه دهیم بهتر است که با توجه به تغییراتی که دنیای بازی با حلول ماه خونین کرده است به Cathedral Ward برگردیم و آیتم های ارزشمندی را بکیریم (می دانم دیگر حالتان از این منطقه به هم می خورد ولی خب ارزشش را دارد). اگر نمی خواهید این آیتم ها را بگیرید پاراگراف بعدی مطلب را نخوانید و یک راست به ادامه مسیر در Yahar’gul, Unseen Village بروید. به هانترز دریم برگردید و از آنجا به فانوس Grand Cathedral بروید.

  • اکنون زمان خیلی خوبی است برای بازگشت دوباره به مناطق قبلی بازی و دیدن تغییراتی که بر اثر حلول ماه خونین در دنیای بازی پدید آمده است. مثلا می توانید به پنجره کنار فانوس Central Yharnam که مردی در آن صحبت می کرد بروید و آنجا ادامه روند داستانی و سرنوشت Gilbert را ببینید. به پنجره بخشی که دختربچه به شما جعبه موزیک را داد بروید و به او خبر دهید و سپس مدتی بعد دوباره برگردید تا بیشتر در مورد آن ها بفهمید. به Iosefka’s Clinic سر بزنید و به sanctum داخلی وی بروید. او دیگر به شما حمله نمی کند ولی می توانید او را برای یک آیتم کمیاب بکشید. همچنین در Cathedral Ward می توانید صحبت های جدیدی را از دوستانتان بشنوید.
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

شکارچی دوم در این بخش بسیار قوی تر است و در مبارزه با او کار سخت تری دارید. یک چاه در وسط منطقه می بینید که بهتر است از آن برای کاور در برابر شلیک های شکارچی دوم استفاده نمایید. وی خط سلامتی بسیار بیشتری دارد و خیلی خیلی سریع جاخالی می دهد. بهتر است که یک حمله وی را جاخالی دهید و سپس سریعا از ضد حمله استفاده کنید و این گونه وی راشکست دهید.

Cathedral Ward

از Grand Cathedral خارج شوید و دو Gravekeeper را بکشید (البته ممکن است آن ها نباشند). بعد از اولین پله ها به مسیر چپ بروید یعنی مخالف مسیری که به Hemwick Charnel lane می رود. سپس از پله ها پایین بروید تا نزدیک درختی که می بینید شوید. پایین را نگاه کنید تا یک Frenzied Coldblood ببینید ولی هنوز پایین نپرید تا ابتدا دشمنان را بکشیم. به راست بروید و دقیقا قبل پله ها به روی سقف رفته و  دو Crazed Crow را بکشید. اگر جلوتر از پله ها پایین بروید یک Hunter و یک Shock Hunter خواهید دید. بهترین کار این است که آرام جلو بروید تا فقط Shock Hunter را متوجه حضورتان کنید و دیگر شکارچی شما را نبیند. وی را عقب تر کشیده و تنها با او مبارزه کنید. کار زیاد سختی ندارید ولی باید سریع و با دقت باشید. شکارچی بعدی بسیار قوی تر است و در مبارزه با او کار سخت تری دارید. یک چاه در وسط منطقه است که بهتر است از آن برای کاور در برابر شلیک های شکارچی دوم استفاده نمایید. وی خط سلامتی بسیار بیشتری دارد و خیلی خیلی سریع جاخالی می دهد. بهتر است که یک حمله وی را جاخالی دهید و سپس سریعا از ضد حمله استفاده کنید و این گونه وی راشکست دهید. این دو شکارچی جزو دشمنان خاص هستند و فقط یک بار باید آنها را بکشید و دیگر ظاهر نخواهند شد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

مراقب باشید که Death Dealer قبل از انچام کارهایتان در این منطقه شما را باز به Yahar’gul, Unseen Village برنگرداند. بهتر است وی را برگردانید به منطقه آزادتری که دو شکارچی را کشتید و آن حا وی را شکست دهید.

حالا برگردید و از لبه ای که قبل تر گفتیم فعلا آیتم را برندارید، پایین پریده و آن را بردارید. در پایین این منطقه دربها را چک کنید ولی چیزی جز جیغ از آنها نخواهید شنید و فایده خاصی ندارند. مسیر را به راست بروید و در انتها یک Death Dealer را خواهید دید. مراقب باشید که وی شما را قبل از انچام کارهایتان در این منطقه، باز به Yahar’gul, Unseen Village برنگرداند. بهتر است وی را برگردانید به منطقه بازتری که دو شکارچی را کشتید و آن جا وی را شکست دهید. حالا برگردید جایی که وی اول ایستاده بود و پایین تر یک لبه می بینید. یکی دو بار پایین بپرید و روی یکی از لبه ها دو Henchmen با اسلحه را بکشید و Twin Blood Stone Shard را بردارید. این مسیر خیلی بهتر از راه دیگری است که از یک تونل به اینجا می رسید و باید با دو  Cleaver Brute بجنگید در حالی که آن دو Henchmen یاد شده مدام به شما شلیک می کنند. حالا پایین بپرید و با دو Cleaver Brute در حالی که خیالتان از شلیک دو دشمن کشته شده راحت است مبارزه نمایید. در بخش پایینی این منطقه نزدیک دومین  Cleaver Brute دوعدد Imp وجود دارند که خیلی زود در می روند پس سعی کنید که هر دو دشمن را در بخش بالایی بکشید و سپس به سراغ بخش پایینی بروید و قبل از در رفتن ایمپ ها آن ها را بکشید. سپس به داخل ساختمانی که جلوی شماست بروید و ۳ عدد Lead Elixir را بردارید. جلوتر بروید و در اتاق دایره مانند، به دربی می رسید که مجددا شما را به فانوس Yahar’gul, Unseen Village می برد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

به شهر ویران شده Yahar’gul, Unseen Village خوش آمدید. البته نه خیلی!

Yahar’gul, Unseen Village

به شهر ویران شده خوش آمدید. این بخش پر است از دشمنانی به نام Sinister Bell-ringer Women که واقعا روی اعصابتان خواهند رفت. آنها مدام اطراف خودشان چندین دشمن ظاهر می کنند و بر سر شما می ریزند. یکی از روش های خوب برای کشتن این زنان از راه دور با throwing knives است که روی آن ها خوب جواب می دهد. اکنون از پله های باریک پایین بروید و می بینید که چندین دشمن روی پله های پایین تر ایستاده اند ولی فعلا آن ها را نکشید. اینجا منطقه خطرناکی است و علاوه بر یک گروه دیگر از دشمنان یک Giant Being هم از پله ها حفاظت می کند. احتمال دارد قبلا این موجودات غول پبکر را دیده باشید (اگر بیش از ۴۰ عدد اینسایت داشته باشید در بازی دیده می شوند و یا لااقل حتما پورتال های آن را دیده اید که ناگهان انگار چیزی شما را می گیرد و به هوا می برد). حملات وی شما را به حالت Frenzy می برد و اگر شما را بگیرد به مکانی منتقلتان می کند که اصلا دوست ندارید آن جا باشید. به مسیر سمت راست بروید (مخالف مسیر پله هایی که پر از دشمن است) و آرام به پشت Henchmen رفته و او را بکشید و از گوشه این منطقه آیتم ارزشمند Blood Stone Chunk را بردارید که آن را نگه دارید برای آپگرید کردن بهترین سلاحتان زیرا اکنون آیتم ارزشمندی محسوب می شود. از پله های باریک این بخش پایین بروید و در انتهای این پله ها و سمت چپ دیوار یک Wheelchair Blunder کمین کرده و باید سریعا او را بکشید و همینطور  کمی بالاتر یک Henchman نیز حضور دارد. بعد از کشتن هر دو، آیتم Iron Yahar’gul Helm را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

از بدترین دشمنان این منطقه، Sinister Bell-ringer Women ها (زن زنگوله پا!!) هستند که واقعا روی اعصابتان خواهند رفت. آنها مدام اطراف خودشان چندین دشمن ظاهر می کنند و بر سر شما می ریزند. یکی از روش های خوب برای کشتن این زنان از راه دور با throwing knives است که روی آن ها خوب جواب می دهد.

حالا بازگردید به اول این منطقه و اکنون وقت رفتن به پله های بزرگ و پر از دشمن است. بهتر است که هر چند تا از دشمنان را می توانید به بالا بکشید تا پله ها خلوت تر شود. سپس خیلی سریع و بدون توقف به پایین پله ها بدوید و وارد اتاقی که می بینید شوید. خیلی سریع و بی معطلی به سمت راست اتاق بروید و از پله ها بالا رفته و Bell-ringer Woman را سریعا بکشید. حالا با خیال راحت و بدون ترس از دوباره ظاهر شدن دشمنان روی پله ها می توانید سراغ آن ها رفته و همه را بکشید. حالا در همان اتاق که Bell-ringer Woman را کشتید به داخل اولین سلولی که می بنید بروید و Bolt Damp Blood Gem را بردارید. حالا ازتنها درب دیگری که اتاق دارد و در سمت چپ آن است بیرون بروید و از پله ها پایین رفته تا یک شکستگی و ترک در دیوار را مشاهده کنید که می توانید از آن وارد یک بخش کوچک شوید. یک Henchman برای شما کمین کرده است و سریعا او را بکشید. حالا به سمت راستتان نگاه کنید و داخل یک سول یک Bell-ringer Woman دیگر را می بینید. مسیر را به سمت انتهای راهرو ادامه دهید و یک Brute را شکست دهید تا بتوانید به ورودی سلول “زن زنگوله پا” برسید! قبل از آن در گوشه راهرو Heir Rune را بردارید. وقتی به سمت سلول زن زنگوله دار می روید یک Wheelchair Blunder و یک Henchmen در مسیرتان قرار دارند که اول آن ها را بی خیال شوید و مستقیم سراغ زن بروید و او را بکشید. سپس بقیه دشمنان را کشته و Frenzied Coldblood را بردارید. حالا درب نزدیک جایی که زن بود را باز کنید تا یک میانبر برایتان باز شود و دیگر دفعه بعد لازم نباشید کل اتاق را دور بزنید.

در بخش بعدی این راهنما ادامه مسیر پیشروی در Yahar’gul, Unseen Village تا رسیدن به باس The One Reborn را برای شما شرح خواهیم داد. 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و چهارم - گیمفا