توسعه‌دهنده‌ی Gears of War 4: ایکس‌باکس وان یک قدم رو به عقب بود

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵

شرکت مایکروسافت تصمیم دارد که تا پایان سال میلادی جاری، کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو را به بازار عرضه کند؛ از این کنسول به عنوان قدرتمندترین کنسول تاریخ یاد می‌شود. چندی پیش شاهد مشخص شدن برخی جزئیات سخت‌افزاری این سیستم بودیم که به نظر می‌رسد امکانات و توانایی‌های زیادی را به توسعه‌دهندگان ارائه می‌دهد و این عده می‌توانند به خوبی از توان و قدرت اجرایی ایکس‌باکس اسکورپیو جهت ساخت بازی‌های خود بهره ببرند. اخیراً یکی از توسعه‌دهندگان فعال در صنعت بازی‌های ویدئویی که بخشی از مجموعه‌ی برند ایکس‌باکس نیز هست، اعلام کرده که عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان یک اشتباه و انتشار آن قدمی رو به عقب بوده است.

مایک راینور (Mike Raynor)، یکی از توسعه‌دهندگان استودیوی « The Coalition» که در ساخت بازی Gears of War 4 نقش داشته است، در گفتگو با وب‌سایت « Gamasutra» در این خصوص ابراز داشت:

هنگامی که برای اولین بار با کنسول ایکس‌باکس وان کار کردم، کمی احساس ناامیدی به من دست داد. به این معنی که احساس کنیم قدمی رو به عقب برداشته‌ایم. البته من شاهد تکامل و بهبود مداوم از زمان عرضه‌ی [ایکس‌باکس وان] بوده‌ام، اما کاری که ما با ایکس‌باکس اسکورپیو انجام می‌دهیم، کاری واقعاً لذت‌بخش است. از نقطه‌نظر یک توسعه‌دهنده، زمانی که شما در مورد ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس وان اس و الان نیز ایکس‌باکس اسکورپیو فکر می‌کنید، بخش اعظمی از [فرآیند] توسعه مشابه [توسعه‌ی بازی‌های ویدئویی برای] رایانه‌های شخصی است. و ما به نوعی و با در نظرگیری مقیاس‌های مربوطه، رایانه‌های شخصی را به عنوان پلتفرم نهایی می‌پنداریم.

اگرچه کنسول ایکس‌باکس وان در قیاس با کنسول نسل هفتم مایکروسافت، یعنی ایکس‌باکس ۳۶۰، یک تغییر بزرگ محسوب می‌شد، اما این سخت‌افزار در قیاس با کنسول پلی‌استیشن ۴ شرکت سونی از قدرت اجرایی ضعیف‌تری برخوردار بود که یکی از عوامل عقب‌افتادن آن در بازار کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نیز همین مورد محسوب می‌شود. کنسول ایکس‌باکس وان در سال ۲۰۱۳ میلادی وارد بازار شد. قدرت سخت‌افزاری پائین‌تر آن در قیاس با کنسول پلی‌استیشن ۴، مانع از برابر شدن نرخ فریم و رزولوشن نهایی بازی‌های ویدئویی در این دو پلتفرم می‌شد و معمولاً نسخه‌های ایکس‌باکس وان بازی‌های ویدئویی از کیفیت پائین‌تری در قیاس با نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ رنج می‌بردند.

به موجب همین امر، انتظارات زیادی از کنسول ایکس‌باکس اسکورپیو می‌رود و مایکروسافت به آن به چشم یک برگ برنده نگاه می‌کند. همانطور که پیشتر ذکر شد، این کنسول در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار عرضه و منتشر خواهد گردید. گفته می‌شود که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه E3 2017 به صورت کامل از این سخت‌افزار سطح بالا رونمایی به عمل آورد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • OLDKRATOS گفت:

    چه حرف سنگینی زده ایشون
    جالبه ایشون بین حرفهاش گفته(ما رایانه های شخصی را به عنوان پلتفرم اصلی میپنداریم که واقعا هم با وجود محدودیت های xboxone حق داشتن اینو بگن)حداقل کنسولهای سونی همیشه تعداد بیشماری انحصاری دهان سوز برای جذب بیشتر قشر گیمرها داشتن
    بنظرم gears of war 4 هم در سریه gears of war یک پسرفت تلقی میشه چون چیز جدیدی برای اراعه نداشت!!
    جالبه عده ای میگفتن گوتی میشه!

    0
    0
    • amir_22 گفت:

      من قبول دارم گیرز ۴ چیزی برای گفتن نداشت واقعا سری ۱و۲ش شاهکار بود از شماره ۳ پسرفت کرد اینم اضافه کنم که این جریان شماره گذاری بازیها دیگه باید تموم بشه منظورم ادامه دار کردنشون چون توی شمارهای جدید خلاقیتها به شدت پایین میاد و فقط گرافیک که ارتقاع پیدا میکنه سازندهای فرست پارتی باید دنبال بازیهای جدید باشن نه دنبالهای تکراری

      0
      0
    • ALIThelastofus گفت:

      اولا محدودیت x b o x وان بازم بهتر از p c باپرداخت هزینه های گزاف برای بازی کردنه بعدشم حداقل باx b o x رددد۲ رومیشه بازی کرد من که فورزا ۶ رو ۶۰ فریم با گرافیک عالی بازی کردم ولذت بردم البته برای بازی سازی و خرج پول فراوان از سوی این شخص میمونه پلتفرمش p c باشه ولی بازی سازی با بازیباز بودن متفاوته

      0
      0
    • mamad1166 گفت:

      اینجوریا هم نگفته ها گفته بازی سازی برای این کنسول ها به مقدار زیادی مشابه بازی ساختن برای pc هست پس ما هدف رو pc قرار میدیم ! اگر دقت کنی بساری از بازیهایی که استودیو های مستقل با توان مالی کم تولید میکنن حتی اگر برای یک کنسول باشن اما نسخه رایانه ای هم دارن .دلیل هم نزدیک بودن روش ساخت بازی برای کنسول های نسل ۸ با pc هست چیزی که توی نسل های قبل به خصوص در مورد کنسول های سونی اصلا وجود نداشت.

      0
      0
  • vito corleone گفت:

    بازی بازی بازی فقط بازی انحصاری مهمه

    0
    0
  • HannaH گفت:

    این کنسول شبیه تیغ دو دم مى مونه. اگر توسعه دهنده ها ترجیح بدن بازى رو روى این کنسول بسازن در عوض وان، شرایط شبیه نسخه اول بازى Destiny مى شه. اگر ترجیح بدن نسخه اصلى رو روى وان بسازن، کارکرد اسکورپیو چى مى شه. یه چیزى تو مایه هاى ساخت پرو بوسیله سونى.

    0
    0
    • mamad1166 گفت:

      به خصوص توی نسل ۷ تفاوت بازیا روی کنسول و pc رو دیدی ؟ البته آخرای نسل نه چون اون روزا واقعا کنسولا محدود کننده بودن اما در تمام طول نسل باززی های فوق العاده ای ساخته شد روی کنسول به شدت گرافیکشون نسبت به PC ضعیف تر بود اما گیم پلی همچنان لذت بخش بود تفاوت اسکورپیو و ایکس باکس وان هم همین گونه خواهد بود یک مشابه با دو گرافیک متفاوت قرار نیست ایکس باکس وان محدود کننده باشه تا حداکثر ۳ سال دیگه از ایکس باکس وان پشتیبانی میشه بعد از اون ایکس باکس اسکورپیو و نسل بعدی همین قضیه در مورد ps4 , ps4 pro و ps5 برقراره

      0
      0
  • Iran_gamer گفت:

    ای کاش مایکروسافت از اشتباهات درس بگیره که نمی گیره.

    0
    0
  • mansourrrr گفت:

    امیدوارم دیگه نسله بعد مشکل قدرت کنسولا زیاد نباشه تا شاهد این اخبارا نباشیم
    واقعا کارشون سخت بود که رو اون سخت افزار ۱۰۸۰ ۳۰ فریم ران کردن. Yes

    0
    0
  • سلام به همه دوستان…..تازه به جمع شما پیوستم……ببخشید اسپم میدم…..از بین دارک سولز ۳ و بلاد بورن کدوم راحت تر و قشنگ تره؟واسه منی که تازه میخوام شروع کنم؟

    0
    0
  • اکس باکس وان حالا به هر دلیلی اون شگفتی های اکس باکس ارجینال و ۳۶۰ رو نداشت این یک واقعیت هست من خب هر ۳ کنسول اکس باکس رو داشتم یه زمانی وقتی اکس باکس امد خب ما از ps1 مهاجرت کرده بودیم به ps2 و اکس باکس خب همه چی تغییر کرده بود چه در بازی های انحصاری و چه مولتی پلتفرم خب هیلو به عنوان یک بازی شوتر اول شخص یک نمونه بارز بود یا در بازی های ps2 خب بازی های زیادی میشه نام برد که ما تحول عظیمی رو میدیدیم یا بازی های مولتی پلتفرم مثل black که من برای هر دو کنسول داشتم تغییرات معلوم میشد مخصوصا روی اکس باکس که دلیلش قدرت سخت افزار بود رفتیم نسل بعد و ۳۶۰ امد و بعدش گیرز خب باز یک تحول یک بازی عجیب و سخت افزار ۳۶۰ این قدر زمان خودش خوب بود که حتی با گذشت سال ها ما در سال ۲۰۱۲ هیلو۴ رو داشتیم که بهترین گرافیک سال شد و روی سخت افزار ۳۶۰ پیاده شد خب گذشت و اکس باکس وان امد خب رایز امد و به وضوح باز تغییر بود و نسبت به ۲۰۱۳خب گرافیک عجیبی داشت و الانم که در ۲۰۱۷ هستیم اگر از رایز بگن همه افرادی که اکس باکس دارن ازش به عنوان یکی از گرافیکی ترین بازی های وان یاد میکنن اما اینجا یک مشکل هست که شیره سخت افزار وان کشیده شده دیگه مثل ۳۶۰ قرار نیست ما چند سال بعد یک بازی با گرافیک عجیب روش ببینیم نه فکر نمیکنم چون شیره سخت افزار کشیده شده ۳۴۳ نهایت زورش رو زد کوالیشن هر چه داشت رو کرد و بازی های خوبی هم ارائه دادن روی همین وان بازی های ۱۰۸۰ و ۶۰ فریم کم نداریم اما میخوام بگم دیگه شاهد اون سخت افزاری که مثل اکس باکس و ۳۶۰ بودیم که با گذشت زمان هنوزم شادابی داشت دیگه توی وان نیستیم قرار نیست هیلو۶ خیلی تفاوت با هیلو۵ کنه قرار نیست کوالیشن گیرز بعدی رو زمین تا اسمون متفاوت بده نه فکر نمیکنم این اتفاق بیفته و شیره سخت افزار قبلا کشیده شده و نمیتونن فرا تر برن

    0
    0
    • خخخخخخ ایکس باکس ۳۶۰من خودم داشتم عالی بود ولی میشه بگی اورجین چه شگفتی داشت خخخ اصلا کسی داشت اورجین؟ درضمن تو یه سایتی شما رو جعل کردن خودم دیدم تازه امروز خودمم دیدم جعل کردن خخ فاز مردم چیه. گفتم اطلاع رسانی کرده باشم

      0
      0
    • Fight Club گفت:

      رضا جان…. برداشتی که صحبت هات کردم… این بود که همه چیز رو ربط دادی به سخت افزار کنسول ماکروسافت توی نسل های مختلف… و بنده با این موضوع مخالفم
      گرز چرا ترکوند؟ هیلو چرا ترکوند؟
      قطعا همش سخت افزار نیست…ولی میتونه یه بخشیش باشه…
      جوابش مشخصه… سازنده نباید زور بزنه رو کنسول بازی بسازه… سازنده باید ایده خلاقانه داشته باشه… به قول معروف سازنده باید دستش باز باشه
      یه مثال برات میزنم…
      بنده دو شب پیش بازی افسانه زلدا رو تونستم تجربه کنم … البته برای یکی دو ساعت… اونم رو سخت افزار محدود سویچ…
      بازی حتی اسب سواریش هم خلاقانه بود… یه اثر شاهکار رو کنسول بسیار محدود..
      مشکل سیاست های ماکروسافته… که مثلا باید سازنده هیلو باید فرایچر هیلو رو ادامه بده..
      شما Guerrilla Games نگاه کن…شک نکن اگه سونی مجبورش میکرد نسخه چهارم کیلزون رو بسازه.. یه چیزی تو مایه های بازیه ضعیفی به نام شادوفال میشد…
      قبلا هم گفتم الانم میگم… کسول وان بسیار کنسول خوبیه… منتها سیاست های غلط ماکرو راه رو به اینجا کشوند..

      0
      0
      • فرزام جان در اینکه یک بازی خوب رو ما میتونیم در ضعیف ترین سخت افزار هم ببینیم هیچ شکی وجود نداره همون طور که خودت گفتی بازی زلدا در سوئیچ یا یک بازی مثل ori که بی نهایت عالی بود و خیلی بازی های دیگه من توی کامنت بالا فقط درباره سخت افزار یه صحبت کلی کردم و تمام حرف این بود که ما اون شادابی سخت افزار ۳۶۰ رو به هیچ وجه در وان نخواهیم دید خب همون طور که گفتم سخت افزار متعلق به ۲۰۰۵ بود ولی ۳۴۳ میاد در سال ۲۰۱۲ با این سخت افزار قدیمی کولاک میکنه شما ps4رو در نظر بگیر دراکمن میگه اقا بازی بعدی ما گرافیک بالاتری از هورایزن خواهد داشت این یعنی سخت افزار شادابی داره این یعنی هنوز شیره سخت افزار رو نکشیدن بیرون هنوز میشه شگفتی کرد اما بحث وان متفاوت شده کل مطلب من فقط درباره سخت افزار بود که میخواستم بگم وان در حد و اندازه اکس باکس ارجینال و ۳۶۰ نبود و مقصرش هم خود مایکرو هست که شاید در ۲۰۱۳ هدف متفاوتی دنبال میکرد وگرنه مطمئنن اون ایده که شما گفتی ۱۰۰درصد درست هست ولی یک جاهایی سخت افزار حتی شده به خاطر “تبلیغ” مهم میشه برگردیم به زمان کوانتوم بریک که دیجیتال فاندری گفت اقا بازی ۷۲۰p اجرا دیگه خودت توی اون زمان شاهد هستی چه تبلیغات منفی شکل گرفت که اقا چرا بازی ۱۰۸۰ نیست نه تنها در کل سایت های گیم خارج از کشور بلکه سایت خودمون هم غوغایی بود که مثلا چرا کوانتوم بریک شده ۷۲۰p اما نیامد کسی از مطالب دیگه صحبت کنه من قبول دارم که محتوا حرف اول هست ولی قبول داری که سخت افزار حتی شده برای “تبلیغات” وجودش خیلی مهم هست؟؟

        0
        0
        • Fight Club گفت:

          یه چیزی از مهم اونورتره…. نگاه کن ماکرو با کنسول جدیدش چه جوری برگشته به صدر اخبار…
          سایت خودمون یه سری فن بوی سونی که الان هم اولین نظر میبینی … هی از این قضیه ایستفاده میکردن…. یه سری هم مثل بنده فقط سکوت کردیم…. چون میدونیم محتوا مهمتر از قدرته… در کل حرفات درسته رضا جون

          0
          0
      • Inside1990 گفت:

        و باز هم Fight Club و نظرات عالیش Yes Yes داداش به عشقت نشستم fight club رو دیدم عجب فیلمی بود مثل خودت عالی بود In Love

        0
        0
    • amir_22 گفت:

      من فکر میکنم شما اشتباه میکنید هنوز مونده تا ایکس باکس وان از رده خارج بشه متاسفانه بعضی دوستان دوستدارن کنسول با سخت افزار روز و گرافیک روز پیش بره که همچین چیزی ممکن نیست اون زمانی که ۳۶۰ اومد درسته که سخت افزار قوی ای داشت تا بتونه در مقابل pc هم حرفی برای گفتن داشته باشه اما بعد ۲سال کلی از pc و کلا سخت افزار جدید عقب موند اون زمان گرافیک بازیها انقدر سریع مثل الان پیشرفت نمیکرد بخاطر همین کنسولهایی مثل ۳۶۰ و ps3 تونستن ۷سال دووم بیارن اما الان شما کنسول بدی بیرون با ۲۰ گیگ رم ۶گیگ گرافیک یا با پردازنده ۲۰ هسته ای ۲سال دیگه از رده خارج میشه تکنولوژی به سرعت داره پیشرفت میکنه هیچ سخت افزاری به یکسال هم نمیکشه که ضعفهاش مشخص میشه همین ps4 هم آخراشه شما گرافیکی بالاتر از آنچارتد۴ دیگه رو ps4 نخواهید دید هورایزن هم گرافیکش در همون حد شایدم کمتر بود بحث ایکس باکس وان نیست که از اول ضعیف بود این برای همه کنسولها چه زود چه دیر اتفاق میوفته اما الان دیگه با سرعت بالاتر اتفاق میوفته همین اسکورپیو هم واقعا موندم چطور میخواد سال بعد منتشر بشه من که میگم اسکورپیو هم به ۱سال نخواهد کشید که همینا میان میگن ما ناامید بودیم از تاخیر این کنسول با اینکه همه میدونن تکنولوژی سخت افزار مثل سرعت نور داره پیشرفت میکنه متاسفانه سنت کنسول رو اینا بخاطر خارج کردن پول مردم و به جیب زدنش از بین بردن

      0
      0
  • Fallen گفت:

    ” ایکس‌باکس وان یک قدم رو به عقب بود ”
    Side Frown
    همیشه برای یک جهش بلند باید چند قدم به عقب برداشت

    0
    0
  • Inside1990 گفت:

    با عرض پوزش از دوستان ولی من نمیدونم اینا واقعا نفهمن یا خودشونو زدن به نفهمی!!…بابا کنسول هر چی میخواد باشه مهم نیست محتوا مهمه قدرت کمتر X1 دلیل شکستش توی این نسل نبود بلکه کمبود محتوای انحصاری دلیل شکست مایکرو و X1 توی نسل ۸ بود و اگه همین روند بخواد ادامه پیدا کنه(کمبود محتوا) اسکورپیو هر چقدر هم قدرتمند باشه بازم شکست دیگری میشه واسه مایکرو شاید تا ۱ الی ۲ سال به خاطر بازی های مولتی پلتفرم و گرافیک بالاتر فروشش خوب باشه ولی دوباره با معرفی PS5 و بازی های انحصاری اوضاع تغییر میکنه.

    0
    0
    • عباس جان چرخه کنسول ها حداقل از جانب مایکرو دیگه مثل گذشته نیست و اینکه شما گفتی سونی ۲ سال دیگه ps5 رو میده خب اسمش روشه ps5 و نباید با اسکورپیو مقایسه بشه چون اسکورپیو از خانواده اکس باکس وان هست و ps5 باید با xbox two مقایسه بشه و مطمئنن سونی اواخر ۲۰۱۹ کنسول ps5 رو میده و مایکرو هم ۲۰۲۱ یعنی ۴ سال بعد از اسکورپیو خب اکس باکس بعدی رو میده
      درباره قدرت سخت افزار عباس جان احتمالا ۲۰۱۳ یادت نیست که چه حملاتی به سخت افزار وان شد طوری شده بود که میگفتن سخت افزار وان توانایی اجرای ۱۰۸۰ نداره دیگه حتی توی کلیپ تبلیغاتی حتی اسم این کنسول ترول میشد بعضی از دوستان احتمالا یادشون هست هیچوقت تبلیغات رو نباید دست کم گرفت و سخت افزار ضعیف تر وان خیلی براش گران تمام شد

      0
      0
      • Fight Club گفت:

        رضا جان قربونت برم…. برنده نسل ۷ کدوم کنسول بود؟
        جوابش مشخصه..Wii
        مگه سخت افزارش بالاتر از ۳۶۰ و ps3 بود؟
        جواب مشخصه خیر… تبلیغات زیدای هم نکرد
        همه چیز قدرت نیست که برادر من….حجمه وحشتناک تبلیغات هم مقصر اصلیش ماکروسافته… اومد اونجوری قانون گذاشت اول نسل… با ۲۴ ساعت وصل شی به اینترنت و هزارتا چیز دیگه … که ناخوداگاه دید همه منفی شد..

        0
        0
        • فرزم جان پایین به عباس هم گفتم توی این گونه بحث ها نمیشه هیچ نظری رو رد کرد هم معتقدم قدرت سخت افزار و تبلیغاتش تاثیر بسزایی داره و هم حرف شما تصدیق میکنم و سیاست های عجیب مایکرو مطمئنن تاثیر داشته و نمیشه رد کرد ولی فرزام جان ببین نسل۷ نسل۷ بود شما الان ببین wii u در نسل۸ چه جایگاهی داره چرا نینتندو رفت سراغ سوئیچ اگر wii u میتونست موفق بشه چرا رفت سراغ سوئیچ من میگم یکی از دلایل شکست قدرت کم سخت افزار بود و اان حداقل توی سوئیچ وضع بهتر شده و بازی هایی مثل اسکایریم داره براش پورت میشه در کل در این گونه بحث ها نمیشه هیچ نظری رو رد کرد و بحث خوبی بود Yes Yes

          0
          0
      • Inside1990 گفت:

        یادمه محمد رضا جان که چه چیزهایی در مورد سخت افزار وان میگفتن ولی مایکرو به راحتی میتونست با عرضه ی انحصاری های متعدد و خوب(که البته کیفیت انحصاری هاش خوبه مایکرو ولی زیاد نیست و نمیشه روش حساب کرد) تمرکز گیمرها رو از سخت افزار پرت کنه به سمت محتوا ببره یه بازی مثل the last of us کافیه(بدون تعصب میگم) تا یه کنسول تو ذهن طرفدار جاودانه بشه و از همه ی کم و کاستی هاش چشم پوشی کنه…در مورد Ps5 هم محمد رضای عزیزم من مقایسه نکردم با اسکورپیو منظورم اینه که فعلا شاید اسکورپیو به خاطر قدرتش مخاطب بازی های مولتی پلتفرم رو جذب کنه ولی دوباره با عرضه ی ps5 در اواخر ۲۰۱۹(به قول شما) مخاطب بازی های مولتی پلتفرم و عاشقای گرافیک میرن سمتش بعد دوباره ۲۰۲۱ به قول شما مایکرو کنسول بعد رو میده و مخاطبا میرن سمتش ولی ته این بازی فروش بیشتر رو کسی میکنه که محتوای بهتری داشته باشه چون بلاخره مخاطب از این بازی خسته میشه و میفهمه تهش هیچی نیست و یه تبلیغاته فرینده بیشتر نیست و میره سمت محتوای بهتر همونطور که ps4 دوبرابر x1 فروخت و دلیلش هم فقط و فقط محتوای انحصاری متعدد و متنوع با کیفیت عالی بوده نه یه خورده قدرت بیشتر که توی بازی های مولتی پلتفرم اصلا محسوس نیست به علت تنبلی سازنده ها و توی انحصاری ها خودشو نشون تازه نشون میده…موفق باشی داش محمد رضا Wink

        0
        0
        • عباس جان توی این گونه بحث ها نمیشه هیچ نظری رو رد کرد چون همش درسته و همه چی دست به دست هم میدن و منم نمیتونم نظر شما یا داش فرزام رو رد کنم چون درست هستن و نظر خودم هم درست هست و معتقدم سخت افزار و تبلیغاتش خیلی تاثیر گذار هست در هر صورت بحث جامعی بود Yes Yes

          0
          0
      • Inside1990 گفت:

        در ضمن محمد رضا جان دقیقا از وقتی سونی بازی های آینده اش رو معرفی کرده و دورنمای آینده ی انحصاری هاش رو به طرفدارا نشون داده فروش ps4 شتاب گرفت و خیلی بیشتر شد فاصله اش با x1 و حتی خیلی ها دلیلی واسه خرید Ps4 pro نمیبینن چون مهم بازی هاس واسشون که ps4 اجرا میکنه به راحتی Wink

        0
        0
      • OLDKRATOS گفت:

        جک نگو عزیز اسکورپیو کجاش از خانواده ایکس باکس هست؟؟
        اخه کدوم سازنده ای میاد اینهمه وقت صرف پورت کردن بازیش با دو کیفیت افتضاح ایکس باکس وان و اسکورپیو کنه؟چیزی که مسلمه اینه بازیها تا چند ماه دیگه به شدت روی ایکس باکس وان مظلوم واقع خواهند شد اونم بخاطر قدرت بسیار بیشتر اسکورپیو هست و تمام سازنده ها اسکورپیو رو هدف قرار میدن و به پورت یک نسخه افتضاح روی وان بسنده میکنن این اتفاق دقیقا در نسل هشتم بر سر بسیاری بازیها افتاد از جمله assasin creed black flagکه سازنده ها اصلا توجهی به پورتش در نسل هفتم نکردن و فقط کنسول های نسل جدیدو هدف قرار دادن!!!همچنین farcry 4
        Battlefield 4 و hardline

        دیجیتال فاندری میگه که اسکورپیو کنسولیه که کاملا فرمول ساخت جدیدی داره و تنها هم خانواده ایکس باکسه!!
        این جک هایی هم که امثال تو میگن(اسکورپیو میان نسلیه و از خانواده وان)فقط به دنبال بهانه ای مبگردن که عقده و کینه ی برتریه ١۵ ساله برند playstation رو نسبت به xbox تلافی کنن وگرنه اخه کدوم عقل سلیمی میپزیره یک کنسول ١ ترافلاپسی با یک کنسول ۶ ترافلاپسی از یک خانواده و نسل باشن!!!اسکورپیو با حربه ی اقتصادیه میان نسلی معرفی شد اما خود اسپنسر از لابه لای سخنانش کنسل کنندش بارها گفته که اسکورپیو چیزی فراتر از یک کنسول میان نسلیه
        حالا نمیدونم چرا انقدر برتریه قاطع سونی طی این سه نسل به امثال شما فشار آورده؟؟؟مگه بچه ای که چشماتو بستی؟

        0
        0
        • با فن بوی ها بحث نمیکنم موفق باشید

          0
          0
          • Fight Club گفت:

            رضا جان… صد رحمت به فن بوی… ایشون نمونه ای بارز از لات مجازی هستن…. شما به دل نگیر

            0
            0
          • Soldier:76 گفت:

            ذکر یه مورد….تبلیغات منفی به دلیل سخت افزار اندکی ضعیفتر رو من هم تایید میکنم و همنظرم اما و منتهی این حجمه و تبلیغات منفی درست بعد از کنفرانس ماکرو و سونی اتفاق افتاد اتصال اجباری به اینترنت عدم اجرای بازیهای دست دوم فروش اجباری کینکت به قیمت ۵۰۰ دلار در مقابل کنسول قویتر بدون محدودیتهای ذکر شده و صد دلار ارزونتر ۴۰۰ باعث دید منفی و نتیجتا شکست ماکرو تا اینجای کار شده…..
            یه سوال اساسی کنترل الایت که انصافا بسیار خوب و با کیفیته البته گرون چه مقدار فروش داشته تا این لحظه….بنظرم اسکرپیو اگر بیشتر از ۵۰۰ دلار قیمت گذاری بشه در اینصورت کنسولی فراگیر نخواهد شد شاید فروش خوبی رو تجربه کنه اما به تنهایی نمی تونه عاملی برا جبران عقب افتادگی ماکرو بشه و این قطعیس…

            0
            0
            • دقیقا قیمت عامل تعیین کننده هست خب الیت رو شما مثال زدی و به عنوان یک کنترلر قیمت هنگفتی داره و واقعا برای یک کنترلر زیاد هست ولی از حق نگذریم کیفیت فوق العاده ای داره من حدودا یکسال پیش کنترلر رو گرفتم و واقعا برای بازی های شوتر و ریسینگ ساخته شده لامصب ولی خب متاسفانه گران هست و مطمئنن به فروشش هم ضربه زده درباره اسکورپیو مایکرو اگر زرنگ باشه و دنبال فروش خوب باشه باید متعادل قیمت گذاری کنه وگرنه قیمت بالا باعث میشه فقط فن های خودش به سمت اسکورپیو برن و قشر های دیگه سمتش نرن و از خریدش صرف نظر کنن امیدوارم اسپنسر و مشاورانش در این زمینه خیلی وسواس به خرج بدن

              0
              0
  • Nader13 گفت:

    مطمعن باشید چند نسل دیگه مسعولینه ماکرو اگر ب این زمان نگاه کنن از ایکس باکس وان ب عنوان یک اشتبا و یک شکست یاد میکنن(همیشه بیشتر مشکلات ی فرایند بعد از ب پایان رسیدن دورش مشخص میشه)

    0
    0
  • ragnaros گفت:

    “….. اما این سخت‌افزار در قیاس با کنسول پلی‌استیشن ۴ شرکت سونی از قدرت اجرایی ضعیف‌تری برخوردار بود که یکی از عوامل عقب‌افتادن آن در بازار کنسول‌های بازی‌های ویدئویی نیز همین مورد محسوب می‌شود…..”

    من این قضیه رو دلیل خیلی موجهی برای عقب افتادنه کنسول Xbox نمیدونم . چون اختلاف قدرت سخت افزاری بین Ps4 و Xbox اونقدر نیست که روی تجربه بازی تاثیر بذاره . خیلی از بازی های مولتی پلتفرم روی ایکس باکس شبیه PS4 اجرا شدن منتها با رزولیشن ۹۰۰p . به نظرم این تفاوتی تو تجربه ایجاد نمیکنه .
    حرف من این که مشکل اصلی ایکس باکس همیشه کمبود “محتوای انحصاری” بوده . این مورد بزرگترین پاشنه آشیل مایکروسافت محسوب میشه.

    0
    0
  • Cell گفت:

    کاملا مشخصه که ماکرو و Xbox از همون اول که وارد صنعت گیم شدن عقب بودن Yes
    مخصوصا عمو فیل خیلی عقبه Grin
    Xbox عقب افتاده Evil Grin

    0
    0
  • amir_22 گفت:

    تازه اومد به بازار کهنه میشه دل آزار Neutral اینم یه روش برای تبلیغ و فروش اسکورپیوست Neutral ایکس باکس وان هیچ مشکلی نداشت دوست عزیز سیاستهای غلط روز عرضه این کنسول بود که احساس ناامیدی و رو به عقبی بهت دست داد Thinking

    0
    0
  • بنظر من xbox one کنسول پر قدرتی هم بود تنها بدی که تو این نسل اورد این بود که ps4 ازش قوی تر بود واقعا اگه گرافیک انحصاری هاش رو ببینین منظورمو میفهمین
    تنها دلیل شکستش کمبود محتوا بود همین و بس
    امیدوارم اسکورپیو بتونه کمبود های وان رو چه از نظر قدرت چه از نظر محتوا بر طرف کنه بازی هایی انحصاری حرف اول رو میزنن تو صنعت گیم واسه فروش کنسول انشالا مایکرو به ریشش برگرده

    0
    0
  • Soldier:76 گفت:

    ماکروسافت بنظرم حداقل به لحاظ سخت افزار و محتوا انحصاری و باکیفیت همیشه یه قدم عقبتر از سونی بوده نسل شش رو از تنها کنسولی که برا مقطعی تونست از پی سی پیشی بگیره یعنی پلی دو شکست خورد نه تنها ماکرو بلکه نینتدو هم….
    نسل هفت رو هم که بلاتکلیف بودن و وقتی تصمیم به توسعه ۳۶۰ گرفتن که متوجه شدن سونی به دنبال معرفی کنسول جدید خودش هس و جریان جنجالی سونی و توشیبا و البته به نوعی خیانت ibm به سونی که مفصله بحثش ( ارجاع به کتاب ‘رقابت برای دستگاه بازی جدید’)
    و چه نسل هشت با اون شروع افتضاح عدم اجرای بازیهای دست دوم و اتصال به اینترنت و کینکیت اجباری و فروختن کنسول سیصد دلاری به قیمت پونصد دلار…در مقابل سونی کنسول قویتر و صد دلار ارزونتر بهمراه محتوای انحصاری با کیفیت.

    0
    0