پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا

پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند

امیرحسین دهنوی
۲۱:۵۱ ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا

اخیرا اطلاعات جدیدی از پروژه اسکورپیو منتشر شده است که خبر از پشتیبانی این کنسول، از تکنولوژی FreeSync شرکت AMD را می‌دهد.

باز هم دیجیتال فاندری در خبری، جزئیات جدیدی را از پروژه اسکورپیو منتشر کرده است که مطمئنا برای خیلی از افراد می‌تواند وسوسه‌کننده باشد. البته حجم این جزئیات جدید زیاد نیست اما خبری که منتشر شده، در جای خود بزرگ است.

برطبق این خبر، پروژه‌ی اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync شرکت AMD پشتیبانی خواهد کرد که می‌تواند خبر هیجان‌انگیزی برای طرفداران این کنسول باشد.

پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا

اما آیا وجود FreeSync اهمیتی دارد؟ در وحله‌ی نخست اجازه دهید تا این تکنولوژی را برای‌تان شرح دهیم:

FreeSync به شما اجازه می‌دهد تا کارت‌گرافیک و صفحه‌نمایش متصل‌تان، با یک دستگاه دیگر ارتباط برقرار کند. در واقع این تکنولوژی به شما کمک می‌کند تا Refresh Rate پایدارتری را از دستگاه دریافت کنید.

در واقع مزیت FreeSync این است که در هنگام استفاده از آن، شما هیچ وقفه‌ای را در نمایش تصاویر بر روی صفحه‌نمایش مشاهده نخواهید کرد.

این ویژگی مطمئنا برای توسعه‌دهندگان اکس‌باکس وان نکته‌ی حائز اهمیتی است و آن‌ها می‌توانند بین ۳۰ یا ۶۰ فریم بر ثانیه، یکی را انتخاب کنند. اگر در این بین توسعه‌دهنده نرخ فریم را بر روی ۶۰ فریم تنظیم نماید اما بازی به‌درستی برای این نرخ فریم بهینه نشده باشد، در حالت عادی شما باید با افت فریم مواجه شوید. این‌جا درست همان نقطه‌ای است که تکنولوژی FreeSync و Refresh Rate متغیر وارد عمل می‌شود.

دیجیتال فاندری در این باره توضیح می‌دهد:

تا به الان یک دلیل برای اینکه توسعه‌دهندگان بین ۳۰ و ۶۰ فریم،  یکی را انتخاب می‌کردند وجود داشت: هر دو نرخ فریم خروجی‌ای برابر با ۶۰Hz بر روی نمایش‌گرهای سنتی دارند که می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که ما شاهد تصویری نرم و استوار هستیم. حال با دسترسی توسعه‌دهندگان به Display Refresh، توسعه‌دهندگان می‌توانند نرخ فریم دلخواه خود را با توجه به کارایی بازی‌شان هدف قرار دهند. برای مثال می‌توان انتظار نرخ فریم ۴۰ یا ۴۵ را نیز داشت.

بگذارید سخن بالا را به شکل ساده‌تری بیان کنیم. فرض کنید توسعه‌دهنده، بازی‌ای را توسعه داده و آن بازی توانایی رسیدن به نرخ ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه را دارد، اما از آن‌جا که توسعه‌دهنده‌گان در گذشته تنها حق انتخاب بین نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه را داشتند، برخی از بازی‌ها نمی‌توانستند بهره‌وری کاملی بر روی کنسول‌ها داشته باشند. بنابراین در صورت انتخاب ۶۰ فریم، بازیکن باید با افت فریم‌های پی‌در‌پی دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد. همچنین اگر نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انتخاب می‌شد، عملکرد بازی پایین‌تر از توانایی حقیقی آن عنوان بود. حال با استفاده از این تکنولوژی، توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی خود را دقیقا بر روی نرخ فریم مدنظرشان تنظیم کنند.

لازم‌به‌ذکر است که فعلا تنها نمایش‌گرهای رایانه‌های شخصی از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل می‌آورند و اکنون هیچ تلویزیون در بازار وجود ندارد که تکنولوژی FreeSync را با خود در بر داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا
پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • تکنولوژی به کار رفته در این هیولا بسیار سطح بالاست و البته کمتر از این هم در شآن این هیولای۶ ترافلاپسی نیست چه قیامتی به پا کنیم با ورد این ابر کنسول :inlove: :inlove:

  • RicoRodriguez گفت:

    طرف تو زومجی افتخار میکرد به Free Sync.
    طرف میگفت اسکورپیو از Free Sync 2 و HDMI 2.1 پشتیبانی میکنه ولی GTX 1080 TI خیر. :laugh:
    اولا HDMI 2.1 نسخه بهینه شده HDMI 2 فعلی است .این فقط پورت اتصال گرافیک است.تو سری ۵۰۰ و پاسکال رفرش از HDMI 2.1 استفاده خواهد شد.تازه این گرافیک ها قبل عرضه اسکورپیو تو بازار خواهند بود.
    مورد دوم اینکه اولا FreeSync نسخه دوم نداره.بعلاوه فقط در کارتهای AMD استفاده میشه و ربطی انویدیا نداره .مال Nvidia Gsync است و این دو تکنولوژی در واقع جایگزین Vsync فعلی میشن که وظیفه رفع برش تصویر رو داره.برای استفاده از Free Sync و Gsync باید مانیتور ازش پشتیبانی کنه.کلا مخصوصرزولوشن های بالا است.
    تقریبا شش تا پروفایلم رو تو زومجی بستن.بدون دلیل ،همین طوری رو هوا. :laugh:
    شاید هم تاس انداختن قرعه به من افتاده.
    عضو شدم نوشتم چرا پروفایلم رو بستین باز اینم بستن.چهار تا دیگه هم درست کردم هی بستن.
    دارم براشون. :laugh:
    چنان پروفایل جعلی اونجا بسازم . :laugh:

  • Rafa Bane گفت:

    فک کنم هنوزم این کنسول مرموز سورپرایزهای زیادی برای ما طرفداراش داشته باشه،بیصبرانه منتظرم ظاهر شو ببینم

  • itsRezaM گفت:

    بهترین کنسول برای تجربه بازی های مولتی…

  • ( لازم‌به‌ذکر است که فعلا تنها نمایش‌گرهای رایانه‌های شخصی از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل می‌آورند و اکنون هیچ تلویزیون در بازار وجود ندارد که تکنولوژی FreeSync را با خود در بر داشته باشد.)

    من توو تهیه tv 4k موندم حالا بیاد بخاطر این کنسول مانیتور مخصوص هم بگیرم :struggle:
    نه باو من با همون tv 46 میرم هوریزن رو بازی میکنم نیازی هم به تهیه حتی tv 4k هم نمیبینم 😉

  • peshgel42 گفت:

    پول بی زبون بدین به جعبه سیاه کن بی بازی 😛

  • ( لازم‌به‌ذکر است که فعلا تنها نمایش‌گرهای رایانه‌های شخصی از این تکنولوژی پشتیبانی به عمل می‌آورند و اکنون هیچ تلویزیون در بازار وجود ندارد که تکنولوژی FreeSync را با خود در بر داشته باشد.)

    من توو تهیه tv 4k موندم حالا بیاد بخاطر این کنسول مانیتور مخصوص هم بگیرم Struggle
    نه باو من با همون tv 46 میرم هوریزن رو بازی میکنم نیازی هم به تهیه حتی tv 4k هم نمیبینم Wink

  • HannaH گفت:

    متاسفانه من تو مسائل مربوط به تکنولوژى دیر متوجه مى شم یه کم توضیح احتیاج دارم.
    این تکنولوژى توى تلویزیون هم کاربرد داره یا فقط براى مونیتورهاى گیمینگ هست؟ و اصولا تاثیرى توى نمایش فیلم هم داره؟(البته بعید مى دونم ربطى داشته باشه) و در نهایت اجراش روى تلویزیون هزینه داره یا فقط یک بحث نرم افزاریه؟ در واقع سئوال من اینه آیا تلویزیون ها به این GSync یا Freesync مجهز مى شن یا خیر؟ اگر فقط براى گیمینگ باشه به جز تلویزیون سونى خیلى بعیده کسى اضافه اش کنه (اگر سخت افزارى باشه).
    ولى خیلى تکنولوژى جالبیه که بشه فریم رو مثل رزلوشن متغیر داشت.

    • igi365 گفت:

      فریم رو تغییر نمیده.تو کنسول شاید به ثبات فریم قفل شده کمک کنه اما تو PC تا جایی که من میدونم یکجور Vsync پیشرفته بحساب میاد.
      یا باید مانیتوری بگیرید که پشتیبانی کنه یا صبر کنید تلویزیون مخصوصش ساخته بشه.
      یادتون باشه نرید مانیتوری بگیرین که از Gsync پشتیبانی کنه چون مال انویدیاست.اسکورپیو ساخت AMD است و تکنولوژی خودش یعنی FreeSync رو داره.
      در کل خیلی چیز مهمی نیست.البته مانیتور بنده که Gsync پشتیبانی نمیکنه همون Vsync رو فعال میکنم که خیلی مفیده ولی کارت گرافیک رو به چالش میکشه.

    • Inside1990 گفت:

      به فیلم مربوط نمیشه چون فریم فیلم توسط دوربین فیلم برداری تعیین میشه نه هیچ چیز دیگه و این که این قابلیت درون بازی و کنسول نرم افزاریه و درون تلویزیون سخت افزاری یعنی اینکه تلویزیون رو نمیشه با نرم افزار به این قابلیت مجهز کرد مورد دیگه اینکه قطعا تلویزیون هایی هستن که از این تکنولوژی بهره ببرن(دقیق نمیدونم کدوم مدل ها) ولی به قول خوده مایکروسافت جنبه ی لوکس داره هر چند موافق این تکنولوژی ها هستم ولی آخه چه قشری رو هدف قرار داده مایکرو؟؟!بیل گیتس و رفقاش؟؟!

    • pony گفت:

      شما به شدت فن سونی هستید.باید عرض کنم سوتی یه شرکت نزدیک ورشکستگی هستش. هر سال یه بخشش رو میفروشن.دو سال پیش بخش لپ تاپ ها،پارسال بخش باتری….
      به جز سنسنورهای دوربین و پلیستیشن همه بخش هاش فجیع ضرر میدن…
      بخش سینماییش فقط تو سال ۲۰۱۶ پنج میلیارد دلار ضرر داده.
      درآمد کلیش هم نسبت به سال ۲۰۱۵ بیش از ۸۰ درصد افت کرده.سود خالصش الان ۵۰۰ میلیون دلاره.
      بازی پوکمون گو سودش از یک میلیارد دلار بیش تره:laugh:
      این ها آمار npd هستش حرف من نیست. شما چون یه پلیستیشن با اکانت دزدی خریدین و استفاده میکنید احساس میکنید سونی خداست … :laugh:

      • Inside1990 گفت:

        مهم نیست چقدر تو بخش های دیگه ضرر میده مهم اینه که بنده بعد از ۱۸ سال pc گیمر بودن به معنای واقعی کلمه مجبور شدم برم سمت سونی یکی از دلایلش کیفیت پایین بازی های مولتی پلتفرم و آنلاین شدن اکثر بازی ها بوده و یکی دیگه از دلایلش عملکرد فوق العاده سونی در بخش انحصاری ها بوده…در ضمن این هنر سونی رو میرسونه و علاقه اش به صنعت بازی های رایانه ای که در حین اینکه ضرر میده بازم واسه طرفداراش کم نمیذاره نه مثل مایکروسافت که روی پول خوابیده و حاضر نیست یه انحصاری درست بده بیرون

      • HannaH گفت:

        حقیقتاً من از زمان کنسول PS1 از کنسول و تلویزیون سونى استفاده مى کردم و هنوز هم مى کنم. اما در مورد اون ارقام باید بگم تا سونى تلویزیون خوبى تولید مى کنه، و من از بازى هاش راضى هستم (کمى بیشتر از راضى) مابقى بخش هاش به من ارتباط نداره. من نه سهامدار هستم که کم و زیاد شدن سهام به من مربوط بشه، نه عاشق اسم کمپانى که هر چیزى رو تولید کنه بخرم (در واقع حتى گروه هاى موسیقى محبوبم یا کارگردان هاى مورد علاقه ام وقتى موسیقى یا فیلم بد تولید مى کنن نه مى خرم نه مى رم ببینم).
        اما در باره اکانت دزدى، من نه خریدم، نه اینجا براى خرید هست، نه اگر باشه هم من جرات خریدش رو دارم. این سئوال هم واقعاً برام پیش اومد چون بازهم که دوستان توضیح دادن متوجه فرق این تکنولوژى ها نشدم، اما اگر من به عنوان یک گیمر صرفاً کنسولى (منظورم PC بازها که عموماً وارد تر هستند نیست) نتونم بفهمم دقیقاً این تکنولوژى چى هست و البته نتونم با تلویزیون خانه ام ازش استفاده کنم، بعید مى دونم مابقى بخش وسیعى از جامعه ١٠٠ میلیونى کنسول دارها هم بفهمن. در نتیجه به نظر من تولیدش بیشتر عمل هزینه بر و لوکسى هست (مثل بیشتر قطعات PC که عملکردهاشون براى چشم من یکیه و البته زمان بازى کردن من هم بسیار در هفته کمه که فرقشون رو ببینم)تا یک قطعه کاربردى و البته از نظر جامعه اقتصادى راهبردى.

  • Inside1990 گفت:

    چقدر مانور روی قدرت آخه؟؟!بابا ملت کنسول میگیرن که بازی کنن اونم از نوع انحصاری نه مولتی پلتفرم اخه کی اژدها رو تو قفس زندانی میکنه 😀

  • M.O.H.3.E.N گفت:

    واقعا فعال کردن vsinc خیلی تو فریم بازیا تاثیر داره مثلا سسستم هیچ مشکلی در فریم دهی بالای ۶۰ نداره بلکه تو اغلب موارد بالای ۹۰ فرسم میده ولی با فعال کردن vsinc فریم روی ۶۰ قفل نمیشه و به شکل مسخره ای تا ۳۰ هم میاد نمونه ش هم just caus3
    این دو تکنولوژی بایستی هر چه سریع تر توی همه تلویزیونها بکار بره

  • Cell گفت:

    کلاهبرداری دیگر خیلی از قابلیت HDR Xbox One S استفاده شد حالا FreeSync :yes:

  • persian_ip گفت:

    واسه من که PC Gamer هستم ساخته شدن کنسول های قدرتمند بهترین خبر میتونه باشه چون دست بازیسازها واسه ساخت بازی های با کیفیت گرافیکی و فیزیک واقع گرایانه تر باز میشه. یادم نمیره که تو نسل ۷ به خاطر ضعیف بودن کنسول ها گرافیک بازی ها چند سال درجا میزد و تغییر خاصی نمیکرد. طوری که کرایتک برای اجرا روان بازی کرایسیس ۱ روی کنسول ها تازه بعد از چند سال عرضه شدنش روی PC مجبور شد کیفیت گرافیکی بازی رو تا حدود حالت Medium کاهش بده! 😐

پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync پشتیبانی می‌کند - گیمفا