اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم

سعید آقابابایی
۱۷:۳۰ ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و دومین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

Shadow of Yharnam در حقیقت یک باس نیست بلکه ۳ عدد Dark Cleric هستند که هر کدام توانایی خاصی دارند و قاعدتا با حضور ۳ نفر در یک منطقه شما باید بیشتر حرکت کنید و مدام از آنها دور شوید

Shadow of Yharnam در مقایسه با خیلی از باس های دیگر بلادبورن، باس سختی محسوب نمی شود اما به یک دلیل نیاز بیشتری به تمرکز و درست حرکت کردن و جاخالی دادن در این باس فایت دارید. چرا؟ به این دلیل که Shadow of Yharnam در حقیقت یک باس نیست بلکه ۳ عدد Dark Cleric هستند که هر کدام توانایی خاصی دارند و قاعدتا با حضور ۳ نفر در یک منطقه شما باید بیشتر حرکت کنید و مدام از آنها دور شوید و در زمان درست نزدیک شوید و یکیشان را تنها گیر بیاورید و ضربه بزنید و باز عقب بروید. یکی از این ۳ باس گلوله آتش به شکل ۳ تایی و تکی پرتاب می کند و در حقیقت دور زن است. دیگری شمشیر دارد که این زیاد نگران کننده نیست و راحت تر از بقیه می توانید دخلش را بیاورید. سومی یک شمشیر دارد و یک مشعل شمع مانند نیز دستش است و جادوهای بر پایه آتش انجام می دهد.  هر یک از این ۳ باس به تنهایی اصلا سخت نیستند و کاملا راحت می توانید از آنها جاخالی بدهید ولی ۳ تایی با هم کمی کار را سخت می کند. سعی کنید همیشه به صورت قفل بر روی باسی که از دور آتش می زند بمانید و نسبت به آن حرکت کنید. متاسفانه هر بار که هر یک از این ۳ را بکشید دیگری ها بسیار قوی تر می شوند و وقتی که یکی از آن ها باقی می ماند بسیار قدرتمند می شود و اگر سریع کارش را نسازید قطعا شما را آزار خواهد داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

سعی کنید همیشه به صورت قفل بر روی باسی که از دور آتش می زند بمانید و نسبت به آن حرکت کنید

دو روش کلی برای این مبارزه وجود دارد. شما می توانید هر ۳ تای این باس ها را با هم بزنید و خط سلامتی هر کدام را همراه هم به نزدیکی انتها برسانید و وقتی هر ۳ نزدیک مرگ بودند کار آنها را سریعا یکی یکی تمام کنید (این روش پیشنهادی است). روش دوم آن است که هر کدام از این ها را یکی یکی بکشید و بعد سراغ دیگری ها بروید که معمولا باید باسی که از همه سخت تر است را اول بکشید و آسان ترین را بگذارید برای آخر که قوی تر می شود. این ترتیب برای اکثر بازیبازان در دنیا به این صورت است: اول باسی که جادو و شمشیر دارد، دوم باسی که از دور آتش پرتاب می کند و سوم هم باسی که فقط شمشیر دارد. البته بدانید که باسی که آخر می ماند می تواند از زمین مارهای غول پیکر و پرتعداد احضار کند که اگر دقت نکنید کشته خواهید شد و بهتر است خیلی زود سومی را از پای در آورید.  بهترین تاکتیک لحظه به لحظه در مبارزات به این صورت است که “حرکت کنید و حرکت کنید و حرکت کنید و صبر داشته باشید تا وقتی که یکی از آنها زیادی به شما نزدیک شد و از دوتای دیگر دور بود به او ضربه زنید و باز سریعا شروع به حرکت کنید.” خیلی مراقب خط قدرت بدنی باشید و ریسک نکنید که با قدرت بدنی کم به آنها ضربه زنید زیرا که ناگهان در وسط هر ۳ آن ها گیر می افتید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

Tree Mutant از دشمنان کریه و زشت بازی است ولی زیاد سخت و آزار دهنده نیست مگر این که گیر حمله پرشی وی بیافتید و خط جنونتان پر شود

خوشبختانه وقتی که به هر یک از این ۳ باس ضربه می زنید می ایستند و تا حدودی گیج می شوند و روی ضربه شما ضربه نمی زنند و این فرصت خوبی است تا با یک سلاح پر سرعت چندین ضربه به هر یک بزنید قبل از این که دو باس دیگر نزدیک شوند و عقب بروید.  بعد از شکست این باس ها، فانوس Forbidden Grave Lantern را روشن کنید اما اینجا توقف نکنید زیرا که یک انوس دیگر در فاصله کمی از اینجا وجود دارد. به تنها راهی که باز است بروید و مقداری جلوتر بعد از دیوار آجری سمت راست مراقب دشمن جدیدی که برایتان کمین کرده است و Tree Mutant نام دارد، باشید که یکی از دشمنان کریه و زشت بازی است ولی زیاد سخت و آزار دهنده نیست مگر این که گیر حمله پرشی وی بیافتید و خط جنونتان پر شود. کمی جلوتر در سمت چپ Madman’s Knowledge را بردارید و مقداری بعد از آن فانوس Byrgenwerth Lantern را روشن نمایید که این منطقه مسیر بعدی ماست و راه رسیدن به باس فایت Rom, the Vacuous Spider محسوب می شود که باسی است که دنیای بازی را تغییر خواهد داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

Infected دشمنی نیست که خیلی دوست داشته باشید با او درگیر شوید زیرا بسیار روی اعصاب است پس بهتر است که از پشت درخت بروید و کارش را بسازید نه مثل این دوستمون در تصویر که داره میره کنارش و شاید هم جلوش! وقتی یه حلقه انداخت انداخت دورش و مغزش رو مکید می فهمه از پشت درخت بره.

در این منطقه و قبل از رسیدن به باس چندین آیتم ارزشمند خواهید یافت که Byrgenwerth را تبدیل به یکی از پر بار ترین مناطق بازی می کند. از کمی جلوتر از فانوس این منطقه از مسیر شیبدار پایین بروید و اینجا باید یک Tree Mutant را از پای در آورید. روبرویتان یک دروازه فلزی است که فعلا قفل است و بعدا از آن سمت باز خواهد شد و فعلا به سمت آن نروید. در این منطقه چندین تا از این دشمن وجود دارند و فقط باید مراقب باشید که اسیر حمله پرشی آن ها نشوید زیرا در یک یا دوبار خط جنون شما را پر می کند و احتمال کشته شدنتان بالاست. به مسیر چپ بروید و به یک منطقه باز تر می رسید که اینجا ۲ عدد Tree Mutant وجود دارند. یکی در انتهای سمت چپ و دیگری مشغول گشت زندی روی پله های سمت راست. هر دو ی آن ها را بکشید و از پله ها بالا بروید. در بالای پله ها در سمت چپ چند پله دیگر می بینید که آهسته از آنها بالا بروید زیرا اینجا یک Infected  پشت درخت وجود دارد که پشتش به شماست و دشمنی نیست که دوست داشته باشید با او درگیر شوید زیرا بسیار روی اعصاب است. وی را از پشت با ضربه شارژ شده از پای در آورید و اینجا Arcane Lake Rune را بردارید. حالا برگردید که به بخشی که از اولین سری پله ها بالا آمدید. حالا در سمت راست چند پله وجود دارند که پایین می روند که آرام از آن ها پایین بروید و به دربی که می بینید توجه نکنید زیرا اکنون بسته است و خیلی آهسته و با دقت به سمت راست بپیچید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

Giant Insect Mutant ها که فلورسنت هستند و طراحی بی نظیری دارند

یک آیتم در کنار دیوار سمت راست وجود دارد که به محض این که بخواهید آن را بردارید دو  Tree Mutant از بالا می پرند پایین و شما را غافلگیر می کنند اما این راهنما برای این است که غافلگیر نشوید دیگر! مگر نه؟! پس جلو نروید و کاری کنید که ابتدا یکی از آنها پایین بپرد و وی را بکشید و سپس دیگری. حالا آیتم مذکور را بردارید که یک Madman’s Knowledge است. وقتی جلوتر بروید باید با یک Giant Insect Mutant مبارزه کنید. اینها را دست کم نگیرید. این دشمنان غول پیکر می توانند دو توپ آتشین به سمت شما پرتاب کنند و همچنین چندین حمله گرفتن و کوبیدن و ضربه های قدرتمند دارند. تا حدی که می توانید پشت آن ها بمانید. بعد از این که آن را کشتید زیر ستون های وسط این منطقه Great One’s Wisdom را بردارید. در نزدیک انتهای این منطقه یک جهش یافته درختی دیگر وجود دارد که او را نیز بکشید و ۵ عدد Sedative را بردارید. سپس در کنار یک دروازه فلزی دستگیره ای می بینید که ان را بکشید و دروازه را باز کنید که همیان دروازه ای است که ابتدای مرحله گفتیم فعلا بسته است و از آن سمت باز خواهد شد. حالا یک میانبر راحت به فانوس این منطقه دارید. سمت راست دروازه یک درب بزرگ قرار دارد که وارد ساختمان می شود.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

در بخش بعدی این راهنما ادامه مسیر را تا رسیدن و مبارزه با باس Rom, the Vacuous Spider ادامه خواهیم داد.

در بخش بعدی این راهنما ادامه مسیر را تا رسیدن  و مبارزه با باس Rom, the Vacuous Spider ادامه خواهیم داد. 

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

moh3en

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیست و دوم - گیمفا