دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا

دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند

امیرحسین دهنوی
۱۹:۲۳ ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا

پروژه اسکوپیو قرار است به‌صورت صددرصدی با تمامی لوازم و عناوین کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس ۳۶۰ هم‌خوانی داشته باشد و از آن‌ها پشتیبانی نماید. حال دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد که چطور این بازی‌ها برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند.

موتور اسکورپیو تمامی بازی‌های کنونی را بهبود قابل توجهی می‌بخشد. کتابخانه کنونی بازی‌های شما، طبق گفته تیم ایکس‌باکس، بهتر اجرا می‌شود، سریع‌تر بارگزاری می‌شود و تنظیمات ظاهری بهتری خواهد داشت. رسیدن به چنین موفقیتی بسیار چالش آور بوده چراکه باید شخصی‌سازی‌های بسیار خاصی را برروی کنسول انجام داد. توجه داشته باشید که اسکوپیو از پایه یک کنسول متفاوت است این درحالی است که کنسول پلی استیشن ۴ پرو تنها قطعات قوی‌تری نسبت به کنسول پیشین خود دارد. به‌صورت ساده باید گفت که دو راه برای عرضه کنسول جدید وجود داشته: راه ساده ساخت پلی استیشن ۴ پرو و راه سخت ساخت کنسول اسکورپیو.

در مقایسه باید گفت که سونی با پلی استیشن ۴ پرو تنها قدرت GPU کنسول را دوبرابر کرده و پهناباند را افزایش داده حال زمانی که شما بازی پلی استیشن ۴ را برروی کنسول می‌گذارید، پرو نصف قدرت گرافیکی کنسول را خاموش می‌کند، با وجود معرفی ویژگی Boost Mode هم کنسول پلی استیشن ۴ پرو از قدرت خود برای اجرای بازی‌های قدیمی استفاده نمی‌کند.

مسیری که مایکروسافت انتخاب کرده بسیار چالش آورتر از مسیر سونی است. مایکروسافت اسکورپیو را، مانند پلی استیشن پرو، شبیه به ایکس‌باکس وانی با دوبرابر قدرت نساخته بلکه از پایه کنسول متفاوتی است اما این کنسول از تمامی کنسول‌های پیش از خود پشتیبانی می‌کند. در اینجا تفاوت آشکار می‌شود، اسکورپیو به مانند پلی استیشن پرو قدرت را از عناوین قدیمی پنهان نمی‌کند بلکه تمامی قدرت را در اختیارشان می‌گذارد. در واقع پنج راه متفاوت وجود دارد که چطور چنین چیزی اتفاق می‌افتد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا
دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • واقعا دیگه تحمل سخته.تا بیاد خریدمش :inlove:

  • Saman_hk گفت:

    امیدوارم موفق بشه اما از این نوع حرف هایی که «ما فلان کار رو کردیم و سونی نتونست»,زیاد خوشم نمیاد.

  • alireza zare گفت:

    عجب تبلیغاتی . خب ی کلام بگو کنسول نسل بعد هست . مبارکشون باشه . قیمت هم احتمالا نسل بعدی حساب میکنن. 😥 😥

  • Luckyluck گفت:

    درود بر کنسول ها که همواره در تاریخ با وجود محدودیت سخت افزاری PC رو خورد و خاکشیر کردن…
    سخت افزاری که منحصرا برای اجرای گیم باشه کمتر از این ازش انتظار نمیره…نه یه اسمبل بیخود PC که همه فکر میکنن توش مهندس ارشدن!!! :devil: :evilgrin:
    حالا GTX 1080Ti بیاد فورزا رو با ۶۶٫۱۹% قدرتش رو ۴K با ۶۰ فریم بزنه…!

  • Metallman33 گفت:

    گرافیک و رم و سی پی یو به کنار بازی چی قرار بیاد ؟ حتما باید بازیهای ایکس باکس وان رو باید برن بازی کنن :rotfl: یه نگاهی به لیست انحصاری های سونی نگاه کنید خجالت بکشید

  • sadeqboom گفت:

    با اینکه فن کنسول نیستم و همیشه به کنسول به عنوان گزینه دوم که فقط انحصاریاشو بازی کنم نگاه میکنم ولی این سیاست جدید و کثیف که هم سونی و هم ماکروسافت در پیش گرفتن به نظرم به ضرر خودشون و مشتریاشون میشه در طولانی مدت (مخصوصا خریداران ) چون ذات کنسول اینه که مثلا من فلان دستگاه رو میگیرم و تا ۴ الی ۵ سال پولی خرج دستگاه نمیکنم ( چیزی که دلیل اصلی خرید اکثر کنسول بازهاس) شرکت ها هم با اپدیت نرم افزاری آروم آروم فضای بهره برداری از سخت افزار رو بیشتر میکردن تا مشتری در طول زمان شاهد بالا رفتن قابل توجه گرافیک باشه…ولی این رویه جدید اصلا جالب نیست و فقط مشتری رو دارن میدوشن..مطمعن هستم تفاوت بین وان و اسکورپیو مثل پی اس و نسخه ارتقا یافته اون بسیار نا چیز و مضحک است…واقعا این نسل ۸ افتضاح به تمام معنا بود برعکس نسل ۷ که بسیار شکوفا بود و میتونست بیشتر عمر کنه اما نذاشتن!

  • پنکه گفت:

    اینطور که متوجه شدم نیاز به آپدیت شدن بازیا نیست خود سیستم کنسول بازیارو بهتر اجرا میکنه که عالیه :inlove:

  • BlackStone گفت:

    مبارکه پولداراش :yes: (و طرفداراش )

  • mehrdadPS گفت:

    زمانی هم که PS2 با XBOX قدیمی رقابت می کرد سخن افزار قوی تری داشت ولی همه چی که سخت افزار نیست . ول سر آخر این PS2 بود که سلطان کنسولا شد.
    این بازی های انحصارین که یه کنسولو محبوب می کنن
    البته رقابت باعث افزایش کیفیت برای تولید بازی میشه
    امیدوارم هم کنسولا هم PC در ضمینه بازی همینجور بهتر بشن

  • DFSHINNOK7 گفت:

    فقط در جهت تکمیل این خبر:
    اول از همه مهمترین بهبود در فیلترینگ تکسچرها هست که از زوایای حاده تکسچرها واضح تر هستن. این مورد به قدرت پردازش بالایی نیاز داره و ظاهرا بازیهای XBOX ONE روی Scorpio به راحتی با نتظیمات ۱۶X Anisotropic اجرا میشن.
    نکته دوم بازیهایی که رزولوشن Dynamic دارن، مثل DOOM که بین ۷۲۰p تا ۱۰۰۰p روی ایکس باکس وان متغیر بود و یا Titanfall 2 که روی ایکس باکس وان حتی گاهی اوقات تا ۴۸۰p هم افت داشت (در جهت رسیدن به کمترین تاخیر ممکن). این بازیها میتونن از قدرت اسکورپیو در جهت رسیدن به رزولوشن ثابت ۱۰۸۰p استفاده کنن.
    و نکته مهم سوم فریم ریت هست که در بعضی بازیها مثل ویچر ۳ و Project Cars و حتی COD BO3 میتونه بهبود پیدا کنه و این بازیها روی فریم ریت هدف گذاری شده قفل بشن.

دیجیتال فاندری توضیح می‌دهد چطور بازی‌های ایکس‌باکس وان/۳۶۰ برروی اسکورپیو بهبود می‌یابند - گیمفا