Atlus توضیح میدهد که چرا نمیتوان در Persona 5 با یک شخصیت اصلی زن بازی کرد
دو روز از عرضه عنوان مورد انتظار Persona 5 میگذرد. عنوانی که توانسته با پیشرفتهای بینظیر خود در زمینههای مختلف، به دنبالهای شایسته بدل شده و با استقبال بسیار خوبی از جانب منتقدان و هواداران روبرو شود. هرچند با وجود تمام پیشرفتهای این عنوان، Persona 5 (همانند Persona 4) هنوز یکی از بخشهای مورد علاقه بازیکنان که انتخاب یک شخصیت اصلی زن است را، در خود ندارد.
بازیکنان در Persona 3 Portable، قابلیت آن را داشتند تا شخصیت اصلی خود را از میان دو گزینه مرد و زن، انتخاب کنند. این انتخاب باعث ایجاد تغییراتی در روند بازی و روابط سایر شخصیتها با شخصیت اصلی، میشد. هر چند از آن نسخه به بعد، تا به امروز سری پرسونا دیگر همچنین قابلیتی را برای بازیکنانش فراهم نکرده است. آقای کاتسورا هاشینو (Katsura Hashino) کارگردان سری عناوین پرسونا از جمله عنوان Persona 5، در مصاحبهای با سایت Waypoint از دلایل عدم وجود این قابلیت در بازی میگویند.
به هنگام آغاز توسعه هر نسخه جدید از سری پرسونا، این موضوع در همان ابتدای کار مطرح میشود. وقتی به میزان کاری که برای توسعه این عنوان باید انجام داد فکر کنید، واقعا بار کاری بسیار زیادی است. حقیقتش را بگویم، برای قرار دادن این گزینه درون بازی، ما باید از سایر بخشهای بازی کاسته تا بتوانیم بار کاری (اضافه کردن یک شخصیت زن را) جبران کنیم، و هر بار در این موقعیت قرار میگیریم با خود میگوییم «ارزشش را ندارد.»
آقای هاشینو همچنین توضیح میدهند که چرا قرار دادن این قابلیت در Persona 3، از لحاظ داستانی راحتتر بوده است.
با توجه به دنیای آن عنوان، اشکالی نداشت که شخصیت اصلی بازی یک شخصیت زن باشد. هرچند در عنوان پرسونا ۴، ما احتیاج داشتیم تا شخصیت اصلی از یک شهر بزرگ به یک شهرستان کوچک آمده تا این پایه اصلی داستان باشد، و برای ما طبیعیتر به نظر میآمد که یک شخصیت مرد این نقش را ایفا کند. این تصمیم همچنین براساس یک سری وقایع داستانی گرفته شده بود.
علاوه بر وجود یک گزینه برای انتخاب شخصیت اصلی زن، شاید یکی دیگر از بزرگترین مواردی که هواداران همیشه در مورد آن کنجکاو و بعضیا حتی خواستار تغییر آن بودهاند، وجود دبیرستان به عنوان پایه اصلی سری عناوین پرسونا است. بحث و تبادل نظر در مورد این موضوع خصوصا پس از عرضه عنوان Catherine، در میان هواداران بیش از پیش بالا گرفت. زیرا در آن عنوان که توسط تیم سازنده عناوین پرسونا نیز ساخته شده بود، شخصیت اصلی و تمامی دوستانی او افرادی بزرگسال بودند.
آقای هاشینو در پاسخ به این کنجکاوی هواداران، توضیح میدهند که داشتن یک محیط دبیرستانی و ایفای نقش به عنوان یک دانشآموز (خصوصا در بازی Persona 4)، «حس گرانبهایی» برای بازیکنان فراهم میکند و تیم سازنده در عنوان Persona 5 نیز خواستار دستیابی مجدد به این حس بودند.
در پایان زندگی دبیرستانی، همیشه یک جشن فارغ التحصیلی و خداحافظی با دیگران وجود داشته، که شما از همدیگر جدا شده و زندگیتان را ادامه میدهید. وقتی شما یک بزرگسال باشید، این گونه ملاقاتهای اتفاقی و خداحافظیها، دیگر غالبا اتفاق نخواهند افتاد. وضعیت شما (به عنوان یک بزرگسال) برای مدت بسیار طولانی ثابت میماند. به همین دلیل است که ما میخواستیم بر روی دانشآموزان دبیرستانی تمرکز کنیم، تا بار دیگر به آن حس گرانبها دستیابیم.
آقای هاشینو همچنین در انتها توضیح میدهند، به همین دلیل است که بازیکنان در بازی این حق انتخاب را دارند تا رابطه صمیمی با دوستان خود داشته و حتی پا را فراتر نهاده و عاشق آنها شوند. زیرا برای یک نوجوان کاملا طبیعی است که در صورت اهمیت دادن به شخصی، سریعا به عشق فکر کرده و عاشق آنها شود، پس از دید تیم سازنده قرار دادن این گزینه در بازی کاملا منطقی به نظر میرسد.
عنوان Persona 5 هماکنون برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۳ و پلیاستیشن ۴ قابل دسترسی است.
پر بحثترینها
- ۱۵ مشکل بزرگ سری GTA که طرفداران سرسخت نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- ویدیو: مقایسه Call of Duty Black Ops 6 روی PS5 و Xbox Series X/S [زیرنویس فارسی]
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
من خودم به شخصه با کارکترای زن تو بازی ها حال نمیکنم مثل این میمونه که برم فوتبال خانوما رو تماشا کنم تا فوتبال اقایون
مگه این بازی از اون بازیاست؟!!!! :laugh:
با اینکه انتخاب گزینه شخصیت زن همیشه براى من یکى از مهمترین عوامل انتخاب یک بازى براى خرید هست، در مورد این بازى استثنا وجود داره. واقعا دنیال کردن زندگى یک دختر توى مدارس ژابن نه از نظر جایگاه فرهنگى جذابیت ایجاد مى کنه و نه کارکترهاشونزپیش برنده قصه ان.
اصولا یا خیلى منفعل هستن یا بیش فعال. و این رو هم باید داشت که کارکترهاى مرد دنیاى انیمه/JRPG به جاى کنار زدن شهصیت هاى زن، همیشه باعث درخشش زن داستان مى شن. فرق نمى کنه داریم FF VII بازى مى کنیم یا ICO و یا پرسونا.
حرف شما کاملا توی انیمه های ژاپنی مشهوده