۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا

۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد.

مجید محمدی
۰۹:۱۸ ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا

مسلما نسل بعدی تا ۱-۲ سال اینده به طور قطع عرضه خواهد شد و ۳ شرکت مایکروسافت، سونی و نینتندو تمام تلاش خود را می کنند تا با عرضه عناوین خاص در اواخر این نسل، خاطره خوبی را برای گیمرها به ارمغان بیاورند.

با این حال سونی از طریق مختلف توانسته انواع تجربه جدید را با بازی های خود در Play Station به گیمرها بدهد ولی مایکروسافت بیشتر بر روی سرگرمی با چیزهای دیگر ( نه بازیها ) تمرکز کرده است. در اینجا ۵ روش وجود دارد که مایکروسافت می تواند از سونی در این صنعت یاد بگیرد :

ارزش واقعی پول

مسلما وقتی کلمه “رایگان” را میبنیم توجه ما به ان جلب می شود. سونی با PlayStation Plus امکاناتی از قبیل دسترسی سریع به نسخه بتا بازی ها، تخفیف بازی ها، بازی های رایگان و … را در اختیار مشترکان خود قرار می دهد. ما قصد نداریم در مورد امکانات رایگان کنسولها صحبت کنیم. در حال حاضر کاربران PlayStation Plus می توانند با پرداخت ماهانه ۵ دلار عناوینی چون Borderlands ،Red Dead Redemption،  inFAMOUS 2 ،LittleBigPlanet 2 را بدست بیاورند که این ارزشمند است.

بازار  Xbox Live در طرف دیگر قرار دارد. در حال حاضر عناوین ارکیدی مانند  Aegis Wing و Doritos Crash هستند که به صورت رایگان عرضه شده اند که قابل مقایسه با محصولات ارائه شده سونی نیستند و این در حالیست که XBL  ویژگی های PSN/PS+ را برای مشترکان خود فراهم نمی کند. البته قبول داریم که عنوان های رایگان و DLC های بیشتری برای XBL عرضه می شود اما ترجیح می دهم عناوین پرفروش و محبوب را بر روی Play Station بازی کنم تا اینکه DLC متوسط خسته کننده را به طور مداوم دریافت کنم.

ارائه ازمایشی کامل بازی ها 

PS+ از زمان ورود خود نسخه ازمایشی (Trial) کامل بازیها را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که این خدماتیست که تا کنون مایکروسافت در اختیار مشترکان خود انجام نداده است.

با نگاه به قیمت محصولات در بازار ( که البته باید اعتراف کرد مایکروسافت در قیمت گذاری محصولات خود عالی عمل کرده است ) این اجازه را به گیمرها می دهد قبل از خرید، اگر نسبت به خرید بازی مطمئن نیستند حداقل ۱ ساعت بازی را تجربه کنند.

در حال حاضر دموهایی  از بازیها در XBL وجود دارد که در حدود ۱۵ دقیقه هستند ( که اگر خوش شانس باشید ) که این غیر ممکن است شما بتوانید در این مدت زمان کوتاه شک خود را نسبت به خرید بازی برطرف کنید. بدون شک مایکروسافت باید این خدمات را ارائه دهد به خصوص برای کسانی که نسبت به پول پرداختی خود برای بازی ها حساس هستند و نمی خواهند پول خود را دور بریزند. مطمئنا گیمر از این طریق میتواند بازیهای بیشتری را تجربه کنند و نسبت به دیگر بازیها علاقه مندتر شود.

عنوان های قدیمی بیشتر به صورت HD

با عرضه Halo: Anniversary توسط ۳۴۳ توانستیم طعم عنوان های قدیمی را دوباره بچشیم که یاد اور خاطرات خوش گذشته ای است که به صورت استاندارد مدرن امروزی در امده بود.

سونی به تازگی اقدام به انتشار عناوینی مانند Jak and Daxter, Ratchet and Clank and God of War به صورت HD کرده است که البته  Killzone trilogy نیز در راه است. این در حالیست که مایکروسافت عنوان های درجه ۱ با همان کیفیت زیادی را در اختیار ندارد.

عنوان های جدید و هیجان انگیز

سونی در این نسل نشان داده که هیچ گونه نشانه ای از  کاهش در انها وجود دارد. در سال ۲۰۱۳ قرار است عناوین جدید و هیجان انگیز همچون  Beyond: Two Souls و  Last of Us را برای PS3 عرضه کند.

در E3  امسال مایکروسافت ۴ بازی جدید را با نام های LocoCycle, Wreckateer (که هم اکنون عرضه شده است), Ascend: New Gods و Matter را برای کنسول خود عرضه کند که نقدها نشان می دهد  Wreckateer یک عنوان متوسط است. البته مایکروسافت IPهای موفقی دارد که در دراز مدت عرضه می شوند که میتوان  Halo 4 در November, و Gears of War: Judgment در March را نام برد که البته این ۲ عنوان نمی توانند زیاد با عناوین رقیب خود یعنی سونی رقابت کنند.

مسلما سونی در اینده IPهای جدید و ابتکاری را برای کاربران خود عرضه خواهد این چیزی است که در طول سالها سونی ان را نشان داده است. اما در Xbox 360 به جز ۲ عنوان ذکر شده بازی AAA انحصاری دیگری که قابل رقابت با دیگر عناوین سونی باشد را مشاهده نمی کنیم.

حذف MS points و استفاده از پول واقعی 

شایعاتی شده که با اغاز سال جدید این اتفاق خواهد افتاد اما هنوز مایکروسافت چیزی را تایید نکرده است. من به نمایندگی بسیاری از کسانی که می خواهند سیستم Microsoft Points حذف شود صحبت می کنم. اکثر DLCها قیمتی بین  ۸۰۰-۱۶۰۰ points دارند که واقعا ارزش این قیمت را ندارند.

این چیز خوبی است اگر با برنامه ریزی مورد استفاده قرار بگیرد اما نه برای کسانی که points اضافی برای استفاده ندارند و پول برای هیچی به مایکروسافت می پردازند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ramin#x#.x گفت:

    با هیچ کدوم از مورادی گفتی اصلا موافق نیستم دلیل نمیشه live رو با چنین دلایل خنده داری با psn مقایسه در حالی که دیگه مایکرو مشتری خودشو داره.
    تاحالا هیچ کدومتون بن شدید ببینید اعتیاد به لایو ینی چی؟

  • FREEBOOTER گفت:

    داداش دست مریزاد واقعا زدی تو خال (نویسنده ی مقاله رو میگما) البته درسته که کلا xbox 360 و xbox تقلیدی از PLAYSTATION هست اما باز هم نمی تونن درس تقلید کنند هه هه هه.

  • ramin#x#.x گفت:

    بدون اگه نمیدونی : xbl زودتر از psn تاسیس و راه اندازس شده پس اینجوری تو میگی باید سونی تقلید کرده باشه
    منم ps plus دارم اما با ps3 فقط و فقط انحصاری ها شو انلاین میزنم واقعا انچارتد ۳ یه چیز دیگس

  • Hazhir MGS گفت:

    بابا والله باید ایکس باکس قویتر شود این طوری نمی شود بریم ۲۴ تئومان تا ۸۰۰ پوینت بگیرم وبرای یک بار انلاین بازی کردن 😛 😛 😛 😛 😛

  • FREEBOOTER گفت:

    lool. داداش تو هم نمیدونی بدون playstation one تو سال ۱۹۹۵ ساخته شده است در حالی که xbox 2001-2 یعنی وقتی که سونی کنسول بعدیش PS2 رو داد مایکروسافت تازه اومد تو بخش کنسول حالا کی از کی تقلید کرده خدا میدونی…

  • darksiders II گفت:

    خلاصه هردوکنسول یه تقلیدی ازهم کردن دیگه. :yes: :yes: :yes:

  • only.ps3 گفت:

    آقا xbox360 باید بره سه چراغه شدنشو جمع کنه که همین امر باعث شد بااینکه قیمته تجهیزات ps3بالاتر ازxbox هست طرفدارش بیشتر شه .مایکروسافت تو کنسول فعلا نوپاس.نمیتونه باابر قدرتی همچون sonyرقابت کنه. :yes: :yes: :yes: :smug: 😮

    • ramin#x#.x گفت:

      شما میدونی xbox چیه؟؟شما اصلا مفهوم واقعی و منظور سه چراغ شدن رو میدونی؟
      من تعمیر ۳۶۰ رو به صورت کاملا حرفه ای انجام میدم جهت اطلاع میگم که دیگه چنین شعری نگی اولا خیلی ها ۶۰ % مواقع ارور E36 رو با سه چراغ شدن اشتباه میگیرن

      خب

      ۱ سال اول به دلیل حجم gpu بالا و تحویه نامناسب فن ها ۳۶۰ بیش از حد داغ میکرد حالا چرا ۳۶۰ سه چراغ میشد؟ در این زمینه ما ایرانی ها جمله خوبی داریم: کرم خرما توی خود خرماست . دوعامل بالا ++++ کرم خود یوزر بود که باعث سه چراغ شدن میشد مثلا طرف اومده بود فن رو۱۲ ولت کرده بود یا ۳۶۰ رو گذاشته بود توی کمد یا میز تلویزیون که جلو تحویه رو گرفته بود یا با مستقیم روی دستگاه گرفته بود اینا باعث میشد که ۳۶۰ سه چراغ بشه . وگرنه خود ۳۶۰ زنون مشکل آنچنانی نداشت من خودم یه ۳۶۰ کور داشتم هنوز که هنوزه دست مشتری داره کار میکنه همین ps3 هم ارور زرد میده به همون دلایل بالا یوزر
      از زنون به بعد و بویژه فالکون دیگه سه چراغ شدن تا۹۹درصد یا اصلا ۱۰۰ درصد حل شد یعد اون جاسپر دیگه اصلا این مشکل رو نداشت و حالا هم اسلیم که کیفیت ساختش از ps3 کمتر نباشه بیشتره
      ۳ چراغ به تاریخ پیوست ولی شد بازیچه ای برای شما که میخواید ۳۶۰ رو تخریب کنید و هی بگید سه چراغ سه چراغ اگه اینحوریه زمانی ps3 کپی شد من تعداد زیادی ps3 رد سکرین ریخت رودستم یه آپدیت بعد اون سونی داد بیرون که باعث شد تعداد زیادی دستگاه صفحه قرمز بدن هر شرکتی سوتی میده
      پیشنهاد من به شما اینه خواستی تخریب کنی این حرف رو نزن میخندن بهت حداقل روی انحصاری های توپ سونی مانور بده بگو last of us گاد آف وار و …

  • The Joker گفت:

    کلا این مقاله یه شر ور بود .این مقاله ها اصلا ارزش خوندن ندارن !

  • g-unit گفت:

    من خودم هم لایو رفتم هم psn ! امکاناتی که لایو داره کجا psn کجا! سونی تو خوابش هم نمیتونه همچین شبکه ی اینترنتی بزنه

  • pedrambarani گفت:

    بااین که ایکس باکس سه چراغه میشه ولی باز هم ایکس باکس فروشش بیشتره باید بگم که ایکس باکس که با ps2 آمد ایکس باکس لایو داشت ولی پی اس تو نداشت
    وباید بگم که سونی تقلید میکنه که ۱۰۰ تا بازی ساخته که انگار هیلو رو کپی زده بازی DUST 514 که دیدم اول فکر کردم تریلر جدید هیلو آمده بعد فهمیدم که یه بازی انحصاریه برای پی اس تری

  • g-unit گفت:

    یه ps3 داشتم مدل فت ۲۰۰۹ چراغ زرد شد !!! xbox360 دارم مدل ۲۰۰۷ هنوز ۳ چراغه نشده 😀
    حالا هی بگید xbox بده!
    به مولا دیگه همه میدونن xbox بهتره! 😀

  • ramin#x#.x گفت:

    همه فک میکنن ۳۶۰ پلاستیکیه و ps3 قطعاتش از مریخ اومده و ضد ضربه و خرابیه بابا هر دستگاهی نیاز به مراقبت داره سرور خود بنده هم مدتی آف تام میخواد و حتی سرور های اپل بگیر تا گوگل خرابی قطعات هم توی تمامی محصولات ۱۰۰۰ به یک هست حتی پرو

  • AMIR-GAMER گفت:

    در کل سونی خیلی خوبه انحصاریاش خیلی خوب

  • mhb477 گفت:

    دیگه هر کسی پا میشه و به microsoft تز میده

  • به عنوان نویسنده این مطلب باید بگم که این یک مقاله ترجمه شدست 😀
    از نظر خودم فقط PC :rotfl:

  • arena94 گفت:

    دوووستانی که فقط یه دونه xbox کپی خور دارن و نمیتونن با حقیقت جور در بیان لطفا نظر ندن
    xbox تقلید واضحی از ps3 هستش و اینو میشه تو بازیهای انحصاری فهمید
    شما یه دونه فقط God of war 3 رو ببینی میفهمی دنیا دست کیه
    درباره pc هم باید بگم از لحاظ بازی کردن فقط کرایسیس داره که پول خرج کردن واسه pc برای بازی کار بیخودیه
    ps3 و sony هم ارث بابم نیست که ازش طرفداری کنم چیزیه که بهتره مخصوصا که میشه باهاش فیلم بلوری هم دید که واقعا به صرفست

    • The Joker گفت:

      xbox تقلید واضحی از ps3 هست . 😯 😯 یه خورده اطلاعات رو ببر بالا عزیز من فقط شعر میگی . xbox زودتر از ps3 امد بعد چطوری از روش تقلید کرده . خدایی دیگه خیلی جوک گفتی .

    • Sam_Fisher گفت:

      راست میگه دوست عزیز شما چیزی نمیدونی الکی و بی جهت کامنتی نده که به ضررت بشه!!! :snicker:

    • keyone گفت:

      عزیز واسه خودت تز نده. من از ۲۰۰۸ پی اس ۳ دارم یه سال بعدم ایکس باکس گرفتم هر دوتاشم آنلاین بازی میکردم ومیکنم.پی اس ان با اون گندی که زد ایمیلمو هک کردن .فقط هم آنچارتدش ارزش بازی آنلاین داره.تو این ۴ سالی که تو لایوم هیچ مشکلی نداشتم .سرعت دانلود تو ایکس باکس لایو بهتره.محیطش خیلی بهتر.خوبه دیدیم موو یه تقلید افتضاح از wiiبود.ولی کینکت یک ابتکار جدید وعالی.

  • pedrambarani گفت:

    همه که بازی های شمشیری دوست ندارند که باید گاد آف وار رو بگیرند پی سی هم فقط کرایسیز داره ؟؟؟؟؟!!!!!!! ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) :pain: :pain: :pain: :pain: :pain: 😯 😯 😯 جایی این حرفو نزنی بهت میخندن

  • The Joker گفت:

    اصلا تروفی ps3 از اچیومنت ایکس باکس گرفته شده . :reallyangry:

  • FARDAD.MG13 گفت:

    هر دوشون خوبن ولی انحصلری های PS3 بهتره 😀

    • Sam_Fisher گفت:

      دوست عزیز این که کاملا اشکاره که انحصاری PS3 خیلی بهتر از Xbox 360 هستش ولی شما کل کنسول رو بچسب که قطعا ایکس باکس با امکانات خیلی خیلی بهتر نسبت به پلی استیشن این کنسول رو از زقابت خارج میکنه!!!
      مشتاقانه منتظر رونمایی از ایکس باکس ۷۲۰ هستم. :-* 😛 :inlove: :yes:

  • مطلبت پر سوتی بود مجید ولی خوب بود 😀 :yes:
    مثلا درباره عنوان های قدیمی بیشتر به صورت HD

    اصلا این کار خودش یه جور شیردوشی حساب میشه! 😐
    و گفتی عنوان انحصاری فقط ۲ تا داره.
    به غیر از اون دوتا .ryse هست.forza horizon هست.fable journy هم هست.هنوز هم یکی دو تا شرکت از جمله lionhead میخوان IP های جدید معرفی کنن.

  • only.ps3 گفت:

    رامین جان ممنونم که واضح توضیح دادی عزیزه من.شما بهتره یه سربه این تمیرگاهها بزنید مفهمید چه تعداد xboxوچه تعداد ps3 هستش.شما یدونشو داشتی.من گیم نت داشتم ۱۰ xboxداشتم که همشم جلویه کولر و پنکه بود که عینه هر ۱۰تاش سه چراغ شدو مادربوردش سوخت.من کار ندارم شما رو این دستگاه تعصبی هستی یانه ولی داشه من حقیقتش اینه.منم قبله ps3 میگفتم الابلا xboxسره ولی داش حقیقت چیزه دیگس.خوش گذشت :yes: :silly:

  • ali گفت:

    هر دوتا کنسول محاسن و معایب خاص خودشون رو دارن هیچ کدوم از دیگری سر نیست.بحث کردن در رابطه با این مو ضوع دیگه جالب نیست

  • اینقدر دعوا نکنید..فقط ۳DS و Wii U 😀

  • Kratos-_-0_0 گفت:

    اقا من خودم فن سونی ام ولی خداییش بی انصافی نکنید
    درباره ۳ چراغه شدن xbox اره قبلا این مشکلو داشت از خودم یه xbox 360 سفید
    رنگ مدل arcade دود شد رفت هوا ولی دیگه الان بردشون جاسپر شدن دیگه خبری
    از ۳چراغه شدن نیست حتی مدل اسلیمش خرابیش یه جورایی غیر ممکنه
    مقاله هم مشکل دار بود ولی خداییش این ۲تارو قبول کنید:
    (عنوان های قدیمی بیشتر به صورت HD)
    (عنوان های جدید و هیجان انگیزتر)
    ولی چه جنگیه اینجا
    ممنون از مطلب جنجالی 😐

  • Dc گفت:

    چه سخنان درخشانی زیر این مقاله نوشته شده بود :laugh:

  • Iran_gamer گفت:

    الان در اواخر نسل هشت هستیم ولی متاسفانه مایکروسافت هیج درسی از اشتباهات گذشته ش نگرفت و شکست خورد .این موضوع از اواخر نسل ۷ معلوم بود .چون سونی با برنامه ریزی دقیق برای تمامی این ۲۴ سال عمر مفیدش صنعت گیم رو متحول کرد اما کنسول مایکروسافت به سان آتیشی بود که با یک انفجار مالی متولد شد و تا به الان تنها با بنزین سه ضلع مثلثی گیرز و هیلو و فورزا س که هنوز روشنه .البته مسلمه که با پیشرفت تکنولوژی دیگه مصرف بنزین کاهش پیدا کرده اما انگار مایکروسافت با پیشرفت و خلاقیت میانه خوبی نداره.

۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا
۵ موضوع که مایکروسافت باید از سونی یاد بگیرد. - گیمفا