اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با هفدهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبر. ی گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

قبل از عمل!… یک شخصیت بدبخت که محتاج جای امن است اما جنازه های کنارش مشکوک است

بعد از کشتن دشمنان در آب از لبه ای که پایین پریدید به سمت چپ بروید تا به یک Frenzied Henchman که پشتش به شما است برسید و بهتر است آرام او را از پشت سر بکشید و ۲ عدد Twin Blood Stone Shard را بردارید. سپس دقیقا ۱۸۰ درچه بچرخید و به مسیر روبرویتان بروید که مانند یک تونل است و ۲ عدد دیگر Twin Blood Stone Shard را بردارید و یک درب در انتها می بینید. در ان سمت درب درون خانه ۳ عدد Pungent Blood Cocktail را بردارید. از خانه خارج شوید (از درب دیگر نه دربی که باز کردید و وارد شدید) و اینجا باید یک Henchmen و Frenzied Henchman را بکشید. در این منطقه تله های چاله مانند وجود دارد که روی آنها با چوب پوشیده شده است و درون آن ها می افتید اگر دقت نکنید. اینجا یک مسیر در سمت راست است که دوباره می رسد به همان بخشی که کمی قبل در آب دشمنان را کشتید. شما به مسیر دیگر یعنی روبروی آن بروید. یک خانه می بینید که در آن باید ۳ دشمن را از پای در آورید که یکی از آنها شلیک می کند. از آنجا ۴ عدد Pungent Blood Cocktail را بردارید. مسیر را ادامه دهید و یک عدد دشمن دیگر را که دارد راه می رود بکشید و همینطور یک دشمن که جلوی درب یک خانه نشسته است و از نزدیک وی ۵ عدد Blood Vial را بردارید. در جلوتر یک دروازه سنگی می بینید که دقیقا همان بخشی است که قبلا از آن سمت به ان رسیدیم و گفتیم که ورودی دهکده است ولی وارد نشدیم و به جای ان به سمت چپ رفتیم که به قفس سگ ها رسیدیم. یعنی اکنون در سمت راست شما بخشی است که قفس سگ ها قرار دارد و در واقع این منطقه را از پشت یک دور کامل زده ایم.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

بعد از عمل!… ذات واقعی او یک دیو مخوف است که بعد از فرستادن او به chapel هر بار که به آنجا بروید می بینید که وی یکی از شخصیت های دیگر را تکه و پاره کرده و خورده است و در ازای آن به شما پاداشی می دهد.

برگردید و نزدیک یکی از تله های چاه مانند چند دشمن را بکشید (اگر قبل تر نکشته اید) و اینجا بونفایر را در کنار گودال روشن کنید. در کنار یکی از خانه ها در سمت چپ یک راه باریک می بینید که به پشت خانه ها می رود و باید یک دشمن را که سلاح گرم دارد بکشید. مسیر را ادامه دهید تا در انتهای آن راه باریک راه ورودی به یکی از خانه ها را بیابید. خانه اول خالی است ولی در دومی ۶ عدد Beast Blood Pellet می یابید. حالا بازگردید و از بونفایر این بار به سمتی بروید که قبلا گفتیم دوباره به قسمتی می رود که آب داشت و دشمنان را قبل تر در آب کشته بودیم. اب را رد کنید و در قسمتی که قبل تر یک دشمن پشتش به شما بود و گفتیم آرام او را بکشید، یک بخش شیبدار چوبی می بینید که اگر روی آن بروید باید چند Henchmen را بکشید و سپس یک دشمن دیگر که بالای خانه با اسلحه منتظر شماست نیز از پای در آورید زیرا در طول مسیر پیشروی در بخش پایینی شما را اذیت خواهد کرد. حالا پایین بازگردید و از بعد از آب دقیقا مسیر مستقیم را پیش بگیرید اما باید خیلی مراقب باشید زیرا اینجا از انتهای مسیر یک دشمن با توپ مدام به شما شلیک های مرگباری را انجام می دهد که شما را اذیت می کند و ممکن است با یک شلیک کشته شوید. از خانه هایی که چپ و راست مسیر هستند می توانید به عنوان سرپناه استفاده کنید. در یکی از آنها باید یک Henchmen را بکشید. سپس در خانه دومی در سمت چپ باید ۲ Henchmen را از پای در آورید و سپس در آخرین خانه سمت راست ۲ عدد دیگر را بکشید. در آخرین خانه سمت چپ یک Frenzied Henchman قرار دارد که باید او را بکشید و ۴ عدد Beast Blood Pellet را بردارید. جلوتر در مسیر به دشمنی که توپ شلیک می کند می رسید و باید او را بکشید. جلوتر تنها یک راه وجود دارد که یک خانه است و در گوشه سمت راست بیرون خانه قبل از این که وارد شوید یک Twin Blood Stone Shard را بردارید. وارد خانه شوید و از پله ها پایین بروید تا به یک درب سمت چپ برسید و وارد شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

Cannon را بردارید…

کنار درب قبل از ورود یک بخش سراشیبی وجود دارد که به طبقه پایین ساختمان می رود و هنوز به ان مسیر نروید. بیرون درب از لبه پایین بپرید و یک Frenzied Henchman را بکشید. از نردبانی که می بینید بالا رفته و وارد راهرویی که می بینید شوید. اکنون بالای ساختمان هستید و باید آرام از روی تیرهای چوبی که بین چرخ دنده ها وجود دارند رد شوید. از روی تیر چوبی سمت چپ عبور کنید و در انتهای آن ۸ عدد Poison Knife را بردارید. در دربی که کنار این آیتم ها می بینید ۴ عدد دیگر نیز چاقوی سمی وجود دارد که آن ها را نیز بردارید. کمی جلوتر می بینید که روی بالکن خانه هستید و دقیا روبرویتان مسیری است که توپ به شما شلیک می شد. روی این بخش یک شخصیت درب و داغان می بینید که دوست است و به شما حمله نمی کند. وقتی با او صحبت می کنید از شما می خواهد که اگر پناهگاهی می شناسید به وی معرفی کنید و اگر وی را به chapel بفرستید پاداشی هم دریافت می کنید اما… اما این را بدانید که با این کار سرنوشت بدی برای دیگر دوستانتان که قبلا به آنجا فرستادید رقم خواهید زد. زیرا بعد از فرستادن او هر بار که به آنجا بروید می بینید که وی یکی از شخصیت های دیگر را تکه و پاره کرده و خورده است و در ازای آن به شما پاداشی می دهد. بله وی یک دیو بسیار خوفناک است که به شکل انسانی نحیف در آمده است و دنبال غذا می گردد. اگر حس بدی مانند بنده از این کار به شما دست می دهد و دوست ندارید که دیگران که یکی یکی آنها را به محل امن فرستاده اید توسط این دیو کثیف کشته شوند به وی کلینیک را معرفی کنید تا یکی بدتر از خودش کارش را بسازد! اما آرامش بخش ترین کار این است که چند ضربه روی همان پشت بام بزنید تا تغییر کند و ذاتش را نشان دهد و تبدیل به دیوی مخوف شده و با او مبارزه کنید (البته اگر سرتان درد می کند!) که البته دشمن بسیار سرسختی هم هست.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

مراقب این Mutant Henchman های لعنتی باشید و سعی کنید قبل از تبدیل کار آن ها را تقریبا تمام کنید

برگردید به داخل ساختمان و این بار از روی دیگر تیر چوبی که که انتهای آن یک چرخ دنده است بروید و در انتهای آن بپرید به لبه زیرین و در آنجا سلاح Cannon را بردارید. دوباره پایین بپرید و حالا این بار که در نقطه ای هستید که اول وارد ساختمان شدید، به جای رفتن به دربی که قبلا رفتیم، به آن بخش سراشیبی که قبلا رد کردیم رفته و پایین بروید. اینجا باید ابتدا با یک Mutant Henchman مبارزه کنید که وقتی سرشان تغییر شکل می دهد بسیار خطرناک هستند و هم دامنه حملاتشان زیاد شده و هم شما را سمی می کنند و بهتر است که هر چه زودتر قبل از تبدیل شدن آن ها را بکشید و یا بیشتر خط سلامتیشان را کم کنید. نزدیک وی Madman’s Knowledge را بردارید. بعد از آن باز هم پایین تر بروید و به کف ساختمان برسید. در همان سمتی که دشمن تغییر شکل دهنده را کشتید یک درب می بینید که واردش شوید و کمی جلوتر یک پل است که روی آن با یک Mutant Henchman دیگر باید مبارزه کنید. بعد از پل از سمت راست به بالای بخش شیبدار بروید و در لبه ابن بخش Twin Bloodstone را بردارید و وارد اتاقی که می بینید آسانسور دارد شوید و با آن بالا بروید. از آن پیاده شوید و از پله ها بالا بروید تا ۴ عدد  Antidote را بردارید. سپس دربی که می بینید را باز کنید. می دانید این کدام درب است؟ دربی که اکنون یک میانبر برای شما به فانوس جنگل ممنوعه باز کرده است و همان دربی است که بار اول وقتی به فانوس رسیدیم گفتیم اکنون قفل است و از سمت دیگر باید باز شود که اکنون این کار را کرده اید (واقعا باید هوش طراحان مراحل را تحسین کرد با این نبوغ بی نظیرشان در خلق مراحل و میانبرها). در قسمت بعدی ادامه مسیر را تا رسیدن و مبارزه با باس Shadow of Yharnam ادامه خواهیم داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

دشمنانی که قبل از رسیدن به باس این بخش بارها وبارها و بارها با آن ها کار دارید. یا بهتر است بگویم با شما کار دارند!

در بخش بعدی این راهنما ادامه مسیر را تا رسیدن  و مبارزه با باس Shadow of Yharnam ادامه خواهیم داد. را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش بیستم | گیمفا