طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III

میثم عبداللهی پور
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

بازی های سبک استراتژی و پیچیدگی های منحصر به فرد و خاصی که دارند، صبر و حوصله و توانایی ذهنی بیشتری را نسبت به دیگر بازی ها طلب می کنند. بازی های ساخته شده در این سبک که خود به زیر شاخه هایی بسیار وسیع تقسیم می شود. معمولاً زمان بر، پیچیده و در عین حال لذت بخش هستند. بازی های این سبک معمولاً توانایی برنامه ریزی، دقت و سرعت عمل را به طور توامان به چالش می کشند و بازی باز را در شرایطی قرار می دهند که باید در کمترین زمان ممکن، بهترین تصمیمات را گرفته و با توجه به پیامدهای آن تصمیم دست به عمل بزند. از همین جهت است که سبک استراتژیک را می توان یکی از آموزنده ترین سبک ها در بازی های ویدویی دانست. بازی های استراتژی، چه استراتژی های همزمان و چه بازی های نوبتی، معمولاً طوری طراحی می شوند که قدرت مدیریت، توانایی آینده نگری و برنامه ریزی افراد را به چالش کشیده و بازی باز را در شرایطی قرار دهند که چندان هم بی شباهت به شرایط زندگی واقعی نیست.شرایطی که هرروزه ممکن است برایمان، آن هم در زندگی روزمره رخ دهد. به همین دلیل می توانیم بازی ها استراتژیک را دوست بداریم. بازی هایی که با همه پیچیدگی هایشان، جلوه ای زیبا از زندگی ما هستند. برای من اما این سبک بیشتر از هرچیزی با ساخته های استثنایی و بسیار لذت بخش Blizzard گره خورده است. شرکتی که می توانیم ان را یک افسانه بنامیم. استدیویی قدرتمند که در این سبک به مانند پدر بزرگی خردمند است که جز ساخت شاهکار و اضافه کردن استاندارد های جدید، کاردیگری نمی کند. بلیزارد بازی می سازد، و پس از مدتی، اکثر المان های استفاده شده در عنوان جدید این شرکت، به عنوان استانداردهای سبک معرفی می شود. بازی های بزرگی مثل سری بی همتا و فراموش نشدنی WarCraft که با وجود گذشت مدتی طولانی، هنوز هم می تواند تجربه ای منحصر به فرد را برای بازی باز ها به ارمغان بیاورد. این سری عظیم با معرفی کردن عناصر بسیار جدید و تلفیق کردن المان های اصلی دیگر سبک ها، همچون سبک نقش آفرینی با یک بازی استراتژیک موج و جریان جدید را در ساخت این گونه بازیه ها به وجود اورده است. اما در کنار بلیزارد افسانه ای، استدیوهای دیگری هم وجود دارند که توانسته اند بازی های بزرگی را در این سبک ساخته و باعث به وجود امدن جریان های جدیدی شوند. یکی از کاربلدترین و منحصر به فرد ترینِ این استدیو ها، قطعاً استدیو کانادایی Relic است. استدیویی بزرگ و بسیار موفقی که عناوین بسیار زیبایی را در سبک استراتژیک برایمان به ارمغان اورده است. یکی از زیباترین و موفق ترین عناوین این استدیو قطعاً سری بی نظیر و بسیار دوس داشتنی Dawn Of War است. سری بازی هایی که در دنیای فانتزیِ Warhammer 40000 رخ می دهند. جایی که نژادهای فانتزی، در جهانی علمی تخیلی و به سبک اپراهای فضاییِ دوست داشتنی به جان هم افتاده اند و در مقیاسی عظیم، در کهکشان ها به مبارزه می پردازند.

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

Dawn of War III یکی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ در سبک استراتژی همزمان

از بازی های تخته‌ای تا استراتژی های همزمان …

سری Dawn of War بر اساس دنیای علمی-فانتزی Warhammer 40000 شکل گرفته است. دنیایی که خود نسخه ای آینده نگرانه از سری کاملاً فانتزی Warhammer است. هردوی این دنیاهای فانتزی و علمی-فانتزی در حقیقت به بازی های تخته‌ای بسیار معروفی باز میگردند که برای اولین بار در میان سال های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ منتشر شدند. بازی های تخته ای این عناوین به حدی پرجزئیات، وسیع و زیبا بودند که به سرعت نام دنیای Warhammer را بر سر زبان ها انداختند. اما سری بازی های استراتژی همزمان Dawn of War برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ و تحت نام کامل Warhammer 40,000: Dawn of War و توسط ناشر قدرتمندی چون THQ در بازارها منتشر شدند. بازی زیبا و جذاب استدیو Relic نوآوری های بسیاری در خودش داشت. گیم پلی Dawn of War بر تسخیر نقاطی حساس در نقشه تاکید داشت و در عین حال بازیباز را مجبور می کرد تا یک مقر فرماندهی کامل را کنترل کرده و منابع مورد نیاز را تامین کند. با موفقیت اولین شماره، که با کسب میانگین امتیاز ۸۶ در سایت متاکریتیک به دست امده بود. باعث شد تا ۵ سال بعد از اولین Dawn of War، شماره دوم سری منتشر شود. شماره ای که تفاوت ها بسیاری با پدرش داشت. سبک و سیاق بازی به طور کلی تغییر کرده بود و این بار بازی باز را به میدان جنگ می برد. بازی این بار از سیستمی شبیه به سری وارکرفت استفاده می کرد و با معرفی کردن قهرمان هایی قدرتمند که هریک توانایی هایی منحصر به فرد داشتند، گیم پلی بسیار زیبایی را به ارمغان می آورد. اما این موضوع باعث شد که بازی بیش از حد بر روی میدان های نبرد و جنگ های نا منظم تمرکز کند. به همین دلیل نبرد های بزرگ و ارتش های عظیم شماره اول، تبدیل به دسته هایی کوچک اما قدرتمند شده بودند. به علاوه کنترل مقر فرماندهی، جمع اوری منابع، آموزش دادن سرباز ها به طور کلی از بازی حذف شده بودند. شماره دوم که تاثیرات بسیاری سری Company of Heroes در خود داشت. گیم پلی سری را به کلی تغییر داد. البته این تغییرات عظیم باعث شدند که بازی به مراتب جدید تر و بسیار جذاب جلوه کند. شماره دوم همچین تمرکز بسیاری بر پناه گرفتن داشت. سربازها می توانستند سنگر گرفته و پس از دور شدن از خط اتش دشمن به نبرد بپردازند. همچنین وجود قهرمانان و توانایی های منحصر به فرد آن ها باعث می شد که جان هر کدام از واحد ها مهم و دارای اهمیت جلوه کند. این موضوع گرچه از وسعت نبردهای بازی کاست و حس حماسی خاص نسخه قبل را تا حد بسیاری کاهش داد. اما از طرفی هم جنگ های نامنظم، درگیری های کوچک و بسیار استراتژیکی را به سری آورد که بیشتر از قبل نیازمند برنامه ریزی و سرعت عمل بودند. شماره دوم با وجود بهبودها و تغییرات بسیار، موفق ظاهر شد و فروش کلی دو نسخه را در مجموع به هفت میلیون نسخه رساند. اما حالا و با گذشت ۸ سال از عرضه شدن دومین شماره سری، ما در انتظار منتشر شدن سومین نسخه از سری Dawn of War هستیم. بازی بزرگی که برای انتشار در بیست و هفتم آوریل ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است.

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

گابریل آنجلو رهبر تفنگداران فضایی و یک Imperial Knight غول پیکر، هردو هم اصلاً اعصاب ندارند! (آنجلو چطور با چنان زرهی می تواند بجنگد؟)

طلوع جنگی دیگر …!

با یافت شدن سلاحی بسیار خطرناک و ناشناخته در دنیای مرموز و عجیبِ اکرون (Acheron) ارک ها که در این دنیای حکمرانی می کنند، با هجوم ارتش تفنگداران فضایی به سرکردگی گابریل انجلو و همچنین جملات الدارها به سرکردگی فارسیرماکا مواجه می شوند. پیدا شدن سلاحی قدرتمند در سرزمینی دورافتاده، بهانه ای می شود برای جنگی عظیم، کشتار و خون ریزی بزرگی دیگر در دنیای وارهمر ۴۰۰۰۰٫ اطلاعات بیشتری از داستان بازی در دسترس نیست، اما با توجه به عناوین منتشر شده از استدیو Relic می توانیم امیدوار باشیم که در طول تجربه بازی، شاهد داستانی گیرا و منحصر به فرد باشیم. چرا که شخصیت های معرفی شده از بازی، پتانسیل بسیاری برای تبدیل شدن به شخصیت هایی ماندگار را دارند. چه بسا که چندی از آن ها در اولین نسخه از سری هم حضور داشته اند.
اما گذشته از بحث دلستانی می دانیم که سومین شماره از سری Dawn of War با درس گرفتن از پدربزرگ و پدرش، پس از ۸ سال بازگشته تا گبم پلی استثناییی خودش و توانایی های بسیار استدیو کاربلد relic را به رخ بکشد. استدیویی که ید طولایی در زمینه ساخت بازی های استراتژیک همزمان دارد. Dawn of War 3 درست همانند اولین شماره از سری، این بار هم نشان دهنده نبردهای عظیم و وسیع است. سومین شماره از سری در زمینه نوع نبرد ها به ریشه هایش بازگشته و قرار است تا نبردهای شلوغ و پرتعدادی را در خود داشته باشد. اما این پایان ماجرا نیست. چرا که درست در کنار بازگشت ارتش های پرتعداد و نبردهای شلوغ، بازی همچنان قهرمانان و فرماندهان مهم را در میدان نبرد قرار می دهد تا با قدرت فرماندهی خود و توانایی های منحصر به فردی که دارند، روند مبارزات را تغییر دهند. در واقع Dawn of War 3 تلفیقی زیبا و بسیار به جا از همه خوبی هایی است که در دو شماره قبلی وجود داشته. طبق گفته های سازنده ها، شماره سوم قرار است نشان دهنده نبردهایی در مقیاس حماسی باشد و در عین حال شخصی سازی و قهرمانان نسخه دوم را هم حفظ کند. این گفته نشان می دهد که سازنده ها به خوبی از مشکلات به وجود امده در شماره دوم درس گرفته اند و بخش های حذف شده از گیم پلی را به سری بازگردانده اند. بازگشت نبردهای عظیم و لشکریان پرتعداد، به طور قطع نشان دهنده وجود نبردهای شلوغ و عظیمی است که در شماره دوم به هیچ وجه وجود نداشتند. اما نباید از یاد برد که مکانیک های تقریباً پیچیده و البته بسیار دوست داشتنی گیم پلی یک بازی در سبک استراتژی همزمان، در نبردهای بسیار شلوغ قطعاً چالش های بسیاری را پیش روی بازی باز ها قرار خواهند داد. سازنده ها همچنین برای ایجاد کردن حس وسعت بیشتر در نبرد ها و افزایش هیجان، واحد هایی عظیم، قدرتمند و بسیار موثری را به سری اضافه کرده اند که می توانند سرنوشت نبردها را تغییر دهند. این واحد ها که به طور کلی در چند دسته تقسیم می شوند، هریک توانایی های منحصر به فرد داشته و در کنار قهرمانان سری قرار می گیرند. با این تفاوت که قهرمانان دارای اسم، شخصیت و ویژگی هایی کاملاً منحصر به فرد هستند.

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

نبردهای شلوغ و پر زد و خورد با گرافیک چشم نواز بازی بسیار زیبا و هیجان انیگز به نظر می رسند

همچنین بازی به طور کلی سه نژاد معرفی می کند. نژاد انسان ها که با نام Space Marine شناخته می شوند. ارک های قدرتمند و بسیار جنگ طلب و در اخر هم الفف های فضایی که با نام Eldar شناخته می شوند. این نژاد ها که هریک نقش مهمی را در داستان بازی ایفا می کنند. به طور کامل قابل بازی هستند.
تغییرات در گیم پلی به همین جا خلاصه نمی شود. چرا که ژنراتورهای قدرت و نقاط دارای اهمیت در نقشه که باید تصرف شوند از نسخه اول به بازی بازگشته اند. بهه اینن ترتیب درست همانند بازی منتشر شده در سال ۲۰۰۴، نبرد اصلی در نقشه ها فقط و فقط در مسیری خطی و برای پیشروی رخ نمی دهد. بلکه هر گروه سعی دارد تا با کمترین تلفات نقاط دارای اهمیت نقشه را تصرف کند. این فرمول که به خوبی در شماره اول جواب داده بود. با وجود تنوع بسیار بازی های استراتژیک در حال حاضر و با گسترش استانداردهای این سبک، چندان جدید نمی نمود، به همین دلیل سازنده ها برای اضافه کردن هیجان، دست به استفاده از واحدهای خاص و قهرمانان زده اند. قهرمانانی که درست از دل شماره دوم به این بازی کوچ کرده اند. به این ترتیب، گیم پلی بازی، فقط و فقط به پیشروی در نقشه خلاصه نمی شود. بلکه حفظ نیروها، قهرمانان و واحدهای خاص جنگی هم دارای اهمیت می شود. استفاده از فرمول پیشروی نسخه اول در کنار قهرمانان و واحدهایی که امکان دریافت امتیاز تجربه و افزایش سطح را دارند، باعث شده که Dawn of War 3 زیباترین ویژگی های هردو نسخه قبلی را در خود داشته باشد. بازی سوم درست همانند نسخه اول پر است از نبردهای عظیم با ارتش هایی پرتعداد که به جان هم می افتند و حمام خون به راه می اندازند اما این بار، به علت استفاده از سیستم بسیار جذاب قهرمان ها، فرماندهان و واحدهای خاص دارای اهمیت می شوند و بازی باز را وادار می کنند تا با برنامه ریزی قبلی و با بهره بردن از توانایی های ذهنی از ان ها استفاده کند. چرا که حالا مرگ واحد های خاص بازی ضرر و زیان بسیار زیادی برای بازی باز به بار می اورد. واحد های خاص بازی که Elite نام گرفته اند عناصر بسیاری را از بازی های نقش افرینی وام گرفته اند. این واحد ها که هریک توانایی های متفاوت دارند. در طول نبرد ها امتیاز تجربه کسب کرده و قدرتمند تر می شوند. به این ترتیب واحد هایی که نبردهای بیشتری را با سلامت پشت سر بگذارند به مراتب قوی تر شده و می توانند در نبرد ها موثر تر باشند. این موضوع باعث می شود که دقت و ظرافت بازی باز در زمان استفاده از واحد های elite افزایش یابد. همچنین تکیه بر نقاط قوت هر واحد و شناختن نقاط ضعف ان ها، یکی از امور مهمی است که هربازی بازی باید به آن توجه داشته باشد. چرا که حالا جان واحد ها دارای اهمیت شده و آن ها دیگر همانند سرباز های معمولی نیستند.

Elite ها خود به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول که Super Unit نام گرفته است. شامل وسایل نقلیه و واحدهایی بسیار بسیار قدرتمند است که بسته به نژادد مورد نظر شما، توانایی های متفاوتی دارند. این واحد ها که برای اولین بار در Dawn of War 3 معرفی شده اند. بسیار عظیم و سنگین هستند و سلاح هایی بسیار قدرتمند را با خود حمل می کنند. در واقع سازنده ها با ساخت چنین واحد هایی سعی داشته اند تا مقیاس نبردهای بازی را به شدت افزایش دهند.
Super Unit انسان ها با نام Imperial Knight شناخته می شود. در مقابل ارک ها با توانایی های کمتری در ساخت ابزارها و تکنولوژی Gorkanauts را در اختیار دارند و الدارها هم هیولایی عظیم و بسیار قدرتمند با نام Wraith Knight را در اختیار دارند.

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

طراحی محیطی بازی دست کمی از بزرگان این سبک ندارد، همه چیز زیبا و هیجان انگیز به نظر می رسد

دسته دیگر Elite ها، قهرمانان هستند. شخصیت هایی که نام و هویت مخصوص به خود را دارند و به طور افرادی یک واحد را تشکیل می دهند. قهرمان ها توانایی هاییی منحصر به فردی داشته و هریک نقاط قوت و ضعف های مخصوص به خود را دارند. یکی از قهرمانان بسیار قدرتمند معرفی شده که فرماندهی تفنگداران فضایی را هم به عهده دارد، گابریل آنجلو است. مردی قدرتمند که می تواند به راحتی واحدهای پیاده نظام را از بین ببرد. انجلو همچنین توانایی بسیاری در نبردهای نزدیک دارد. فرمانده قدرتمند الدارها که به عنوان یک قهرمان هم در بازی ایفای نقش می کند، فارسیر ماکا است، کسی که می تواند با تعداد بسیار زیادی از دشمنان در آن واحد مبارزه کرده و صدمات بسیار زیادی را در زمانی بسیار محدود وارد کند. همچنین فرمانده ارک ها، گرگوتز اونتر با قدرت بدنی بسیار بالا و توانایی آسیب های جدی به عنوان یکی از قهرمان سری معرفی شده است. شمار قهرمانان به همین سه محدود نمی شود و هر نژاد قهرمانی منحصر به فدر با توانایی های متفاوت را در اختیار دارد.
همچنین به عنوان یکی از تغییرات دیگر، مقرهای فرماندهی به شماره سوم بازگشته اند. این موضوع اهمیت برنامه ریزی و مدریت منابع در کنار جنگندگی را هم پررنگگ میی کند. حالا برخلاف شماره دوم و درست همانند شماره اول، در گروه در نقشه، در ابتدا بازی را به صورت گروهی کوچ اغاز می کند. گروهی که با سامان دادن به یک مقر فرماندهی، جمع آوری منابع و سپس تعلیم دادن سرباز ها باید بر دیگر رقیبان چیزه شود. این فرمول که بسیار قبل تر در سری وارکرفت امتحانش را پس داده، با توجه به نبرد های عظیم Dawn of War 3 وجود قهرمانان و Elite ها می تواند نوید گیم پلی بی نظیر را بدهد.
به علاوه امکان سنگر گیری و مکانیک های منحصر به فدر ان در نسخه دوم، به Dawn of War 3 آمده است. نیروهای شما می توانند در محیط پناه گرفته و مستقرر شوند.. پناه گیری در بازی نسبت به نسخه قبلی ساده تر شده و این بار فقط شما را از گزند حملات از راه دور در امان نگه می دارد. به این ترتیب در زمان پناه گرفتن نیروها دشمن، واحد هایی که توانایی انجام حملات سنگین و یا از نزدیک را دارند، می توانند بسیار خطرناک ظاهر شوند. همچنین استفاده از جت پک ها و تله پورت کردن هم می تواند در چنین مواقعی بسیار موثر واقع شود. امکان پناه گیری به طور معمول در طول بازی وجود دارد. اما نقشه های بازی طوری طراحی شده اند که این امر را ساده جلوه نداده و باعث برهم خوردن ریتم مبارزات حماسی بازی نشوند. در مواقع بسیاری نبردها در سرزمین هایی هموار اتفاق می افتند و همچنین وجود نیروهای Elite یاعث می شود که سنگر گرفتن به یک گزینه همیشگی بدل نشود. Dawn of War 3 در بخش مبارزات بسیار کامل و زیبا به نظر می رسد. این بازی با وجود مبارزات نزدیک، دور، واحد های مختلف و نژاد های بسیار زیاد، قطعاً می تواند نبردهایی حماسی را برایمان به ارمغان بیاورد.

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

واحدهای ارک های طوری طراحی شده اند که عقب ماندگی آن ها در تکنولوژی و مسائل علمی را به خوبی نشان می دهند

سازنده ها همچنین سنگ تمام گذاشته و در کمپین، امکان بازی با هرسه نژاد و تجربه داستان بازی از دید آن ها را امکان پذیر کرده اند. در واقع بازی سه کمپین متفاوتت را در بخش تک نفره خود جای داده است. هر نژاد داستانی منحصر به فرد، توانایی هایی خاص و واحد هایی متفات در اختیار دارد که تجربه بازی را بسیار جالب می سازد. به این ترتیب می توان دریافت که Dawn of War 3 در بخش تک نفره بازی بزرگی است که محتوای بسیاری را در خود دارد.
اما یکی از موضوعات مهم این است که با وجود تمام این نواوری ها، هنوز هم فرمولی قدیمی دارد و ممکن است درگیر تکرار شود. به همین دلیل سازنده ها باید بااا استفاده از طراحی مرحله درست و به جا کاری کنند که روند هر محله و هر نبرد متفاوت از دیگری بوده و تجربه متفاوتی را برای بازی باز رقم بزند. کاری که بلیزارد در سه گانه StarCraft 2 به خوبی از عهده انجامش برآمد. بازی فرمولی ثابت داشت اما به واسطه طراحی متفاوت در هر مرحله به هیچ وجه تکراری جلوه نمی کرد. یکی دیگر از عواملی که می تواند یک بازی استراتژیک همزمان را از گرفتاری در تله تکراری شدن نجات دهد، وجود تصمیمات مهم و تاثیر گذار در نبرد ها و یا داستان بازی است. درست همانند موضوعی که در سه گانه استارکرفت ۲ شاهدش بودیم. تصمیماتی که باعث می شدند داستان بازی، روند مراحل و حتی واحد های مورد استفاده شما در طول بازی تغییر کند. این تصمیمات نه تنها از تکراری شدن بازی جلوگیری می کرد، بلکه ارزش تکرارپذیری ان را هم به شدت افزایش می داد. در صورت قرار گرفتن چنین تصمیماتی در میان مراحل و یا قبل از شروع مراحل در سومین نسخه از سری Dawn of War می توانیم شاهد یکی از بهترین عنواین استراتژیک سال باشیم. اما همانطور که از شواهد پیداست، وجود چنین موضوعی هنوز از سوی سازندگان تایید نشده است.
بخش چند نفره بازی که اطلاعاتی بسیار کم از ان دردسترس است، قرار است حالتی منحصر به فرد و شبیه به بازی های سبک MOBA را در خود جای دهد. در حالتتت چند نفره انتخاب Elite ها قبل از شروع مراحل و طبق نظر بازی باز انجام می گیرد. تا به حال حالت های ۱ در برابر ۱ و همکاری در این بخش تایید شده اند. البته هنوز مشخص نیست که منظور از همکاری در بخش چندنفره چه چیزی است! آیا شاهد همکاری در بخش داستانی خواهیم بود و یا شاهد اپیزود ها و خرده داستان هایی منحصر به فرد که به منظور همکاری های چند نفره ساخته شده اند؟

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

آیا Dawn of War III میتواند با نبردها شلوغ، واحدهای عظیم و قهرمانان قدرتمندش، هیجان و لذتی به عظمت این Elite برایمان به ارمغان بیاورد؟

 Dawn of War 3 یک بازی بزرگ، و بسیار امیدوار کننده است که می تواند عطش طرفداران سری برای دیدن نبردهای حماسی و قهرمانان دوست داشتنی سری را سیراب کند و هم میل استراتژیک باز های قهار را فروکش. بازی با مکانیک های منحصر به فردش در بخش مبارزات و اضافه شدن مدریت منابع، واحد های جدید . قهرمانان قدرتمند، در صورت اجرا شدن درست و طراحی مرحله‌ای که از تکراری شدن روند بازی جلوگیری کند، قطعا می تواند به عنوان یکی از بهترین عناوین استراتژی همزمان در سال ۲۰۱۷ قد علم کند. برای دیدن نتیجه باید تا ۲۷ اوریل ۲۰۱۷ صبر کنیم.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا
طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • DEL.TA1 گفت:

    عالیست.
    کمتر از یک ماه دیگه تا ریلیز یکی از بهترین بازیهای استراتژی امسال مونده.

  • kiavash گفت:

    اشاره به پدر این سبک بلیزارد در اول متن قابل ستایش بود
    ممنون بابت پیشنمایش

  • ... گفت:

    این بازی برای من از همین الان یک بازی شکست خورده به حساب میاد..نسخه ی دوم خیلی تغییر کرد ولی انصافا بازی خوبی بود مخصوصا از نظر داستانی ولی از طرف دیگه بخش اصلی بازی که همون مولتی پلیر هست سریع تکراری میشد در صورتی که نسخه ی اول کاملا برعکس بود…
    یک بخش جدید و جالبی هم که نسخه ی دوم داشت last stand بود که از اونهم اینجا خبری نیست..
    تمام مشکلات این نسخه رو هم بزاری کنار یکی از عجیب ترین چیز ها انتشار بازی تنها با یک مد مولتی پلیر و تنها ٣ گروه هست ! حداقل باید یک گروه رو برای افرادی که بازی رو پیش خرید کردن در نظر می گرفتن !.. از همین الان باید منتظر کلی DLC بود برای گروه های بعدی !….
    این بازی اگر نمرات یا متای بالای ٧٠-٧۵ بگیره باید در اون وبسایت متا رو گل گرفت !!…

    • DEL.TA1 گفت:

      اصلا از حرفات مشخص نیست بازی PC رو میخوای بکوبی.اصلا.
      نظر نذاری سنگین تری.دوستش نداری نظر نده.

      • ... گفت:

        فکر نمی کنم حتی یک نفر تو این سایت باشه که به اندازه من با این سری و نسخه های قبل این بازی آشنایی داشته باشه و هر کدوم از نسخه های قبل این سری رو بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت انجام دادم و این نسخه رو هم با توجه به همون نسخه های قبل و همینطور سابقه این استدیو تو این سبک پیش خرید کردم…
        اگر دو روز تو این سایت بوده باشید می بینید که زمان معرفی نسخه ی سوم کامنت های من چطور بود و فکر می کنم هیچکس تو این سایت به اندازه من از معرفی این بازی خوشحال نشده بود..همونطور هم که می بینید چند سال هست که تصویر پروفایل من تو این سایت همین تصویر و از نسخه ی دوم این سری هست (اگر تا به حال چیزی از این سری شنیده بودید مطمنا این قضیه رو حداقل می دونستید !)
        با توجه به همین قضیه هم میگم این بازی برای من به عنوان یک طرفدار قدیمی این سری یک بازی شکست خورده است و این استدیو فقط به خاطر فروش بیشتر تمام ریشه های این سری رو داره میزاره کنار و میره سراغ ساخت یک استارکرفت جدید !…من اگر نسخه ی های قبل رو انجام میدادم حتما یک چیزی داشتن اگر قرار بود استارکرفت و یا C&C انجام بدم پس دیگه چرا باید دنبال این بازی می بودم…

        • DEL.TA1 گفت:

          من اولین باره شما رو میبینم. :laugh:

          • DMCMRK گفت:

            درود
            مدت طولانی هست که ایشون در سایت گیمفا حضور داشتند ، حتی در قسمت تحریریه سایت نیز فعالیت داشتند.
            چنانچه کمی به کامنت های ایشون توجه بفرمایید و یا عناوین رو تجربه کرده باشید متوجه می‌شوید که تقریبا تمامی کامنت های این شخص بر اساس تجربه و به دور از جانب داری هست.

          • HQ.PC گفت:

            Hermit@
            والا جو سایت اینقدر مضحک و بچه گونست تنها خوشیم اینکه تو پست های مربوط به pc gamerچندتا کامنت درست و حسابی ببینم که به لطف شما اونم ((منتفی))شد رفت…
            والا اگر من یک ساله که دارم تو این سایت فعالیت میکنم ایشون((…@))خیلی بیشتر از یک ساله که دارن فعالیت میکنن میتونید برید پست های خیلی قدیمی و کامنت های ایشون رو ببینید…
            اطلاعاتشون در این سبک عناوین بالاست و همیشه از اطلاعاتشون استفاده کردیم
            اینجا هم بخش نظرات و دیدگاه هاست و نظر هر کسی هم کاملا شخصی هست …….جالبه بعد اونوقت تو میای تعیین تکلیف میکنی کی کجا کامنت بزاره؟؟
            یه مشت بچه
            یه مشت n**b
            من دلم به کاربرای قدیمی و باسواد میسوزه که هنوز دارن فعالیت میکنن((هر چند شاید ماهی یکبار کامنت بزارن))
            تاسف…

            • ۱-مگر نوب فحشه که ستاره گذاشتی توش؟
              ۲-چشم سعی میکنم زود به زود کامنت بزارم که باعث سوخته شدن دلتون نشم 😉
              ۳-برخلاف تصورات من هم pc گیمرم !اما بخاطر سیستم ضعیف نمیتونم تو سایت تو این قشر باشم.خدا هیچ پی سی بازی رو ضعیف السیستم نزاره 😥

  • sadeqboom گفت:

    به به..یکی از بهترین عناوین pc …چه خاطراتی با شمارههای قبلی این داشتیم…بی صبرانه منتظریم

  • mahdi m77 گفت:

    اصلا با بازیهای استراتژیک حال نمیکنم.

  • MahdiLGMMP گفت:

    مقاله ی خیلی خوبی بود :yes: :inlove:
    به نظر میاد تیم Company of Heroes اینو میسازه :-/

  • spirits گفت:

    متاسفانه تو این چند سال اخیر فاصله بین استراتژی های نوبتی و ریل تایم خیلی زیاد شده.هر چقدر که که تو بخش نوبتی بازی ها خوب کار کردن تو ریل تایم خیلی توفیق چندانی حاصل نشده البته اگه توتال وار که سبکش ترکیبی حساب نکنیم.حالا امیدوارم این بازی این خلا ای که تو ریل تایم هست رو جبران کنه هر چند که تجربه نسخه های قبلیشو نداشتم چون بیشتر نوبتی بازم.

  • امیدوارم که بازی قویی دربیاد . امسال با یک استراتژی قوی یعنی هیلو وارز ۲ شروع شد . ببینیم این چیکار میکنه . به نظرم نمرش بالای ۷۵ میشه . :yes: اگر نشه مطمئن باشید خیلی پایین تر از ۷۰ میشه 😉

  • 4maxpayne گفت:

    کلا استراتژیک دوس ندارم جز اون stronghold! عشقی میکردم باهاش 😛

  • ghahve گفت:

    سلام و خسته نباشید.من هارد جدید گرفتم و فرمتشم طبق فرمایشات شما عوض کردم و به ps4 میزنم و میرم تو بخش usb و وقتی میزنم رو format as a external hard پیغام میده که نمیتونه و دلایلش یکی از این سه تاس:مستقیما هاردتون به ps4 وصل نشده که شده-usb 3 به بالا باید باشه که هس-و دویستو پنجاه گیگ حداقل باید خالی داشته باشه که داره.باید چیکار کنم؟ممنون میشم یه راهنمایی بکنین چون من اصن این هاردو برا همین کار خریدم.(وااااقعا معذرت که اینجا گفتم.نمیدونم باید کجا اینو مطرح کنم کارم گیره)

طلوعی دیگر برای جنگ| پیش نمایش بازی Dawn Of War III - گیمفا