سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا

سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War

امیرمهدی نامجو
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا

همان طور که احتمالاً در این چند روز مشاهده کرده‌اید، شرکت Warner Bros. در یکی دو هفته گذشته با معرفی عنوان جدیدی از سری Middle-Earth و نمایش گیم پلی آن نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. نسخه جدید این سری که Shadow of War نام دارد، دنباله نسخه قبلی این سری یعنی Shadow of Mordor بوده و داستان آن عنوان را پی می‌گیرد. در ادامه می‌خواهیم به بررسی ۶ نکته جالب و مهم در مورد گیم پلی و همین طور داستان Middle-Earth: Shadow of War بپردازیم.

بدون هیچ شک و تردیدی دنیای خلق شده توسط نویسنده چیره دست فانتزی، جی. آر. آر. تالکین، یعنی سرزمین میانه و به طور کلی جهان آینور و سایر محیط‌های آن، یکی از مستعدترین زمینه‌ها برای ساخت بازی است که در طی این سال‌ها به جز یکی دو عنوان، از پتانسیل بالای آن استفاده نشده است. در سال ۲۰۱۴ استودیو Monolith ثابت کرد که بدون نیاز به اقتباس مو به مو از روی کتاب‌ها و فقط با استفاده از محیط و موجودات این سری، می‌توان عنوانی فوق‌العاده با توجه به این سری تولید کرد و با عرضه Middle-Earth: Shadow of Mordor بار دیگر نام سرزمین میانه را بر سر زبان‌ها انداخت. این بازی با موفقیت بسیار بالای خود، ثابت کرد که برای ساخت یک عنوان خوب از روی سرزمین میانه، نیاز نیست که خط به خط وقایع کتاب‌های تالکین را درون بازی پیاده سازی کرد و در عوض استفاده از محیط و زمینه داستان فوق‌العاده غنی خلق شده توسط او و خلق داستانی جدید در این بستر، بسیار بهتر از اقتباس مستقیم از کتاب‌ها جواب می‌دهد.

نسخه قبلی با معرفی شخصیتی به نام تالیون (Talion) آغاز می‌شد که طی وقایعی تا دم مرگ پیش می‌رود ولی با ورود روح کلبریمبور (Clebrimbor) که یک الف بسیار قدرتمند است که توانایی ساخت حلقه‌های قدرت را هم داشته به درون کالبد او، تالیون دوباره زنده شده و برای انتقام از قاتلان خانواده‌اش وارد عمل می‌شود. در همین حین و در طول وقایع داستانی تالیون توانایی تسخیر ذهن ارک‌ها و ملحق کردن آن‌ها به افراد خودش را هم پیدا می‌کند و همین موضوع دستمایه خلق داستان بازی می‌شود.

middle earth shadow of war

Middle-Earth: Shadow of War

حال و بعد از گذشت کمی بیش از دو سال از عرضه نسخه دوم، استودیو Monolith، سازنده بازی، به همراه ناشر آن شرکت Warner Bros. نسخه دوم این سری را با نام Shadow of War معرفی کرده‌اند. این نسخه در ادامه نسخه قبلی اتفاق افتاده و همانند آن دو نسخه زمان وقوع بازی چیزی بین وقایع کتاب‌ هابیت و سه‌گانه ارباب حلقه‌ها است. این نسخه از بازی از بسیاری از جهات پیشرفت‌های بسیار بزرگی نسبت به نسخه اصلی کرده است و بسیار گسترده‌تر از آن شده است و در ادامه ۶ نکته مهم در مورد گیم پلی بازی و داستان آن را بررسی خواهیم کرد.

نکته: بخشی از این مقاله با توجه به مصاحبه و مقاله سایت GameInformer با کارگردان بازی آقای مایکل دو پلیتر (Michael de Plater) انجام شده است.

  • سیستم Nemesis پیچیده‌تر خواهد بود

سیستم Nemesis مهم‌ترین مکانیک و ویژگی نسخه اول یعنی Shadow of Mordor بود. این سیستم باعث می‌شد که اعمالی که شما در دنیای بازی نسبت به دشمنان انجام می‌دهید، بر روی روند درگیری‌ها و رویارویی شما با دشمنان تأثیر گذاشته و دشمنان با به یاد آوردن شما، از رویداد قبلی با تالیون درس گرفته و تحت تأثیر آن با او مبارزه می‌کردند. این موضوع باعث می‌شد که هیچ دو بازیبازی تجربه کاملاً یکسانی از بازی نداشته باشد زیرا شیوه انجام بازی و مخصوصاً مبارزات آن با توجه به وقایع و تصمیمات مختلفی که در طول بازی گرفته می‌شد دچار تغییر و تحول می گشت. Shadow of War قرار است به شدت این مکانیک را بهبود ببخشد و با گسترش آن تجربه‌های بسیار به‌یادماندنی از مبارزات را در این عنوان خلق کند. سازندگان بازی گفته‌اند که هوش مصنوعی مورد استفاده و تاریخچه، خاطرات و داستان‌هایی که در سیستم Nemesis استفاده می‌شوند –و طبیعتاً بر طرز کار آن تأثیر می‌گذارند- بسیار گسترش پیدا کرده‌اند.

middle earth shadow of war

Thrak: The Storm Bringer

همانند قبل رفتار شما با دشمنان در گذشته بر صحبت‌های آنان تأثیر گذاشته و متناسب با این موضوع آن‌ها شما را به مبارزه می‌طلبند. مثلاً ممکن است یک ارک بنا به رفتار قبلی شما کاملاً مشتاق فروکردن شمشیرش درون سر شخصیت شما باشد و این را کاملاً با صحبت‌های جنگ‌طلبانه‌اش ابراز خواهد کرد. در تریلر بازی نیز چنین نبردهای رو در روی فشرده‌ای را شاهد هستیم. به عنوان مثال در این تریلر در نبرد فتح کردن یک قلعه به نام Mountain Valley of Seregost شاهد رویارویی تالیون با ارکی به نام Thrak: The Storm-bringer هستیم. این ارک اصلاً خاطره خوبی از تالیون ندارد و بنا به رفتار بازیبازی که برای تاریخچه این تریلر در نظر گرفته شده است، این ارک که در گذشته با ارتش تالیون بوده ولی او Thrak را در نبرد تنها گذاشته تا بمیرد ولی وی نمرده و در عوض برای انتقام به ارتش سائرون پیوسته است. البته که این مورد تنها یک مثال است و بنا به تصمیماتی که بازیباز در طول بازی اصلی می‌گیرد، به صورت داینامیک وقایع مختلفی می‌افتد و وقایع این بخش برای یک بازیباز دیگر بنا به تصمیمات او کاملاً متفاوت روی خواهد داد.

چیزی که باعث تمایز بالای این نسخه نسبت به نسخه قبلی می‌شود، تأثیرگذار بودن اعضای ارتش خودتان در این سیستم است و این بار فقط دشمنان نیستند که خاطرات بد شما را به یاد می‌سپارند و خاطرات خوب و بد شما در یاران خودی نیز اثر گذار است. مثلاً در همین تریلر بازی در نقطه‌ای شاهد هستیم که در قسمتی از آن Thrak تالیون را غافل‌گیر کرده و درست در لحظه‌ای که می‌خواهد تالیون را بکشد، تیری از دوردست دست او را قطع می‌کند و بعد متوجه یکی از کمانداران تک تیرانداز ارتش تالیون می‌شویم که حواسش به تالیون بوده و اتفاقاً از Thrak نیز خاطره خوشی ندارد و بدین شکل تالیون را از مرگ حتمی حفظ کرده و بعد هم با یک تیر Thrak را Headshot می‌کند. چنین وقایعی باعث می‌شود که ارزش این سیستم به خوبی برای شما مشخص شود و متوجه می‌شویم که این سیستم فقط قرار نیست به ضرر ما عمل کند و باعث شود که دشمنان شما بیش‌تر شوند و در عوض بر روی یاران خودی نیز اثرگذار است و در مواقعی به نفع بازیباز نیز عمل خواهد کرد.

خلق داستان‌های خیانت، رقابت و دوستی بخش اعظم این سیستم است که در تجربه بازی بسیار تأثیرگذار است. آقای پلیتر در این مورد گفته است:

وقتی که [ارک‌ها] دشمن شما هستند، ما می‌خواهیم که شما عاشقِ نفرت داشتن از آن‌ها باشید. ولی وقتی که آن‌ها پیرو شما هستند، شما از دوست داشتن آن‌ها متنفر خواهید بود؛ زیرا آن‌ها ارک هستند. آن‌ها همیشه با خشونت، نفرت و ترس از اربابشان اداره می‌شوند و بنابراین شما همواره در تعامل با یک جامعه خیلی خشن خواهید بود.

علاوه بر این رابطه میان ارک‌ها با شما، آن‌ها از همدیگر نیز خاطرات مختلفی دارند. مثلاً ممکن است دو ارک با یکدیگر رقیب بوده یا دو ارک دیگر برادران خونی هم باشند و همه این موارد در هنگامی که آن‌ها با هم رو به رو می‌شوند تأثیر گذاشته و بر عملکردشان نسبت به شما تأثیر گذاشته و ممکن است باعث شود که همچنان با روحیه بیش‌تر از شما پیروی کنند یا حتی به شما خیانت کنند. با همه این‌ها ظاهراً نقش سیستم Nemesis در این نسخه بسیار پررنگ‌تر بوده و تأثیر زیادی بر گیم پلی بازی و تجربه بازیباز از آن خواهد داشت.

  • امکانات جدید برای ساخت ارتش

ساخت ارتش در نسخه اول هم یکی از بخش‌های جالب بازی بود ولی در این نسخه این بخش با امکانات بیش‌تری همراه شده و بسیار پیشرفت کرده است. در این نسخه مناطق مختلفی توسط ارتش شما فتح می‌شوند که هر کدام نحوه اداره خاص خود را داشته و باید به همراهانی که برای نبرد انتخاب می‌کنید توجه بیش‌تری کنید. در این نسخه ارک‌ها در کلاس‌های مختلفی طبقه بندی می‌شوند که هر کدام مهارت‌های خاصی را دارد و باید به همه آن‌ها برای خلق یک استراتژی خوب برای حمله توجه کنید. به عنوان مثال در تریلر جدید بازی که قلعه Seregost فتح می‌شود، یک ارک به نام Radbug که در زمینه سواره نظام تخصص دارد، ارتش را همراهی می‌کند و باعث می‌شود که در هنگامی که دشمن از توپخانه آتشین استفاده می‌کند، تالیون بتواند با سوار شدن بر روی یک کاراگور (Caragor)، به راحتی از میان آتش عبور کند. ارک دیگری Ar-Laar: The Demolisher نیز گروه را همراهی می‌کند که به نوعی یک دژکوب زنده محسوب می‌شود و برای شکستن دروازه‌های دشمن می‌توان از آن استفاده کرد.

middle earth shadow of war

حمله به قلعه Seregost با استفاده از ارتش ساخته شده توسط خودتان

هنگامی که شما یک منطقه را تصرف کنید، می‌توانید یک ارک را به عنوان Overlord آن منطقه انتخاب کنید. در انتخاب این ارک باید به این نکته توجه کنید که در این نسخه ارک‌ها قبایل مختلفی دارند و با توجه به قبیله‌ای که انتخاب می‌کنید، وضعیت منطقه فتح شده نیز تغییر کرده و آن منطقه به نوعی بازتاب فرهنگ آن قبیله خواهد بود. بنا به این انتخاب نوع قلعه نیز مشخص می‌شود و ممکن است قلعه با عنوان Mystic Fortress، Feral Fortress یا نام‌های دیگر مشخص شود که هر کدام وضعیت مشخص خود را دارد. به عنوان مثال اگر یک ارک که در زمینه حیوانات وحشی تخصص دارد و از قبیله‌های Feral (به معنی حیوان شکاری و وحشی) محسوب می‌شود را انتخاب کنید، شاهد حیوانات وحشی بیش‌تری در منطقه مورد نظر بوده و ارک‌های آن منطقه نیز بیش‌تر به مأموریت‌های شکار علاقه نشان خواهند داد. در عوض اگر یک ارک از قبیله‌ای صنعتی‌تر را انتخاب کنید، شاهد برده‌های بیش‌تری در آن منطقه بوده و تمرکز آن بخش بر روی معدن کاری خواهد بود. اگر هم یک ارک که در زمینه کشتن تخصص دارد را انتخاب کنید، شاهد قتل و غارت بیش‌تری در منطقه خواهید بود.

علاوه بر این‌ها امکان ارتقای قلعه‌ها و بالا بردن توانایی دفاعی‌شان برای دفاع در مقابل ضدحمله های سائرون وجود دارد. همچنین در هر زمانی می‌توان اعضای قلعه را به مأموریت‌های مختلف برای جمع آوری منابع یا حمله به پایگاه‌های دشمن فرستاد و در طی این مأموریت‌ها نیز می‌توانید خود همراه آنان بروید یا بگذارید آن‌ها خودشان کارها را انجام دهند. علاوه بر این‌ها امکان انتخاب چند ارک به عنوان بادیگارد برای خودتان هم وجود دارد و می‌توانید در مواقع خطر آن‌ها را احضار کنید. به طور کلی قابلیت‌های خیلی زیادی برای مدیریت ارتش، گسترش آن و تأثیرگذاری آن در بازی وجود دارد.

  • انتظار وقوع وقایع غیرمنتظره را داشته باشید

یکی از نکات بسیار جذاب بازی در این نسخه، غیرقابل پیش بینی بودن میدان نبرد است. شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی ممکن است یکی از دشمنانی که فکر می‌کردید مرده بود ناگهان در مقابلتان ظاهر شود یا چه زمانی ممکن است یکی از یارانتان در لحظات سخت به کمک شما بیاید. به عنوان نمونه در ابتدای تریلر، تالیون Thrak را می‌کشد و پیشروی می‌کند ولی ناگهان در میانه میدان او دوباره سر و کله‌اش پیدا می‌شود و می‌فهمیم که او در اصل نمرده بود. در چنین مواقعی زیر نام آن دشمن لغت “Cheated Death” ظاهر می‌شود.

نبردها در این نسخه بسیار شدیدتر و پر هرج و مرج تر از نسخه قبلی هستند. در عین حال روش‌های شما برای نبرد با دشمنان نیز در این میان بسیار گسترده است و می‌توانید از مبارزات رو در رو، مخفیانه و یا ترکیبی از هر دو برای مبارزات استفاده کنید. در این میان باید توجه کنید که قابلیت‌های دشمنان در این نسخه نیز بسیار بیش‌تر از نسخه قبل است و دشمن از عناصر مختلفی نظیر آتش، سم و یا نفرین برای ضعیف کردن شما استفاده خواهد کرد. به عنوان مثالی در زمینه نفرین باید به قابلیت Thrak اشاره کنیم که در ابتدای نبرد سلاحی در اختیار دارد که با توانایی نفرین جلوی استفاده از قابلیت‌های حلقه توسط تالیون را می‌گیرد. در این میان سیستم کلاس و مهارت در دشمنان نیز وجود دارد و بعضی از آن‌ها تیراندازانی ماهر هستند و بعضی دیگر جادوگرانی زبده و همین باعث تنوع و چالش برانگیز تر شدن نبردهای بازی شده است.

middle earth shadow of war

Middle-Earth: Shadow of War

وقایع غیرمنتظره دیگری نیز در این نسخه روی می‌دهند که به طور کلی جریان نبرد را عوض می‌کنند و هر آن ممکن است ناگهان یکی از یاران وفادارتان از دست برود یا یک دشمن جدید سر و کله‌اش پیدا شود. به عنوان مثال در طول نبرد تریلر بازی، ناگهان سر و کله ارکی به نام Tugog پیدا می‌شود که از حیله‌های مختلفی بهره می‌برد. دلیل دشمنی او با تالیون این است که افراد تالیون شخصی را که او سهم خود برای کشتن می‌دیده، کشته‌اند. Tugog به دنبال کشتن Thrak بوده و حال که Thrak به دست افراد تالیون کشته شده، Tugog برای انتقام علیه تالیون دست به کار شده است. برای این کار او روی سربازان شما قیر –یا یک ماده قابل اشتعال دیگر- ریخته و سپس با استفاده از یک وسیله بزرگ شعله افکن که به وسیله یک اژدها یا Drake که در اصل از یک اژدهای واقعی Dragon موجود کوچک‌تری است و درونش زندانی است کار می‌کند، تعدادی از سربازان شما را به آتش کشیده و در این میان Ar-Laar که به خوبی در نابود کردن مواضع دشمن به تالیون کمک کرده بود نیز آتش می‌گیرد.

  • Mount های (مرکَب‌های) بیش‌تر و تواناتر

نبردهای Shadow of War به لطف Mount های بیش‌تر و توانایی بیش‌تر آن‌ها در این نسخه بسیار عظیم‌تر و هیجان انگیزتر خواهند بود. آقای پلیتر در این مورد گفته است:

ما می‌خواستیم که دامنه کارهایی که می‌توانید با آن‌ها انجام دهید را بیش‌تر کنیم. هدف این که بود که همان ریتم مبارزات، برخوردها، کمبوها و ضربات سنگینی که در حالت پیاده دارید را [در حالت سواره هم] داشته باشید؛ بنابراین ما به شدت [سیستم] مبارزات به صورت سواره و جا به جایی –توانایی شما در بالا رفتن از هر چیزی- را عمیق‌تر کردیم.

middle earth shadow of war

حمله با استفاده از یک Drake

از Mount های مختلف بازی مثلاً Caragor ها در شرایط مختلفی برای جا به جایی می‌توان استفاده کرد. مثلاً در قسمتی از بازی که بخشی از میدان مبارزه آتشین می‌شود، با استفاده از Caragor ها می‌توان بدون آسیب دیدن به خوبی در میدان نبرد جا به جا شد. بعد از آن، تالیون یک اژدها (Drake) را آزاد می‌کند و سوار بر آن به نابودی دشمنان می‌پردازد. به وسیله این Drake تالیون به دشمنان از آسمان حمله کرده و از آتش این اژدها برای نابود کردن دشمنان استفاده می‌کند. در قسمتی از نبرد یک موجود عظیم الجثه دیگر (یک Troll یا Graug) به اژدها حمله کرده و این اژدها با آن موجود درگیر شده و در همین حین تالیون فرصت نبرد به صورت پیاده با سایر دشمنان را پیدا می‌کند. متأسفانه اژدها از این نبرد جان سالم به در نمی‌برد ولی خوشبختانه آن Troll یا Graug را هم همراه خود به کام مرگ می‌کشد. چنین مبارزات پویایی که مدام بسته به شرایط مختلف دستخوش تغییر می‌شود باعث منحصر به فرد شدن تجربه هر بازیباز از Shadow of War خواهد شد. در کنار این موضوع به طور کلی استفاده از سواره نظام پرنده در نسخه قبلی وجود نداشت و مطمئناً در صورت پیاده سازی خوب این بخش، بازی بسیار هیجان انگیز تر خواهد شد. ذکر این نکته نیز خالی از ذکر نیست که این اژدها در اصل به دشمن اصلی که در قلعه Seregost قرار دارد، تعلق داشت و هنگامی که تالیون او را ملاقات می‌کند، این ارک به دزدیده شدن اژدهایش توسط تالیون نیز واکنش نشان داده و به این مورد اشاره می‌کند که همین موضوع نشان دهنده تأثیرگذاری بالای وقایع بازی بر همدیگر است.

  • سیستم تجهیزات (Gear System) توسعه‌یافته است

در Shadow of War سازندگان می‌خواهند کسب تجهیزات و Gear ها بسیار به یادماندنی‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. سازندگان سیستم تجهیزات را با سیستم Nemesis ترکیب کرده‌اند و این موضوع باعث می‌شود که نوع دشمنی که شکست می‌دهید، قدرت او و همچنین شیوه کشتن او نوع Gear و تجهیزاتی که از او به دست می‌آورید و شانس Epic یا Legendary بودن آن را تعیین کند. بعد از به دست آوردن Gear نیز می‌شود با انجام یکسری چالش، آن را قدرتمندتر کرد و به بالاترین توان خود رسید. ضمناً مشخص می‌شود که هر Gear از چه دشمنی به دست آمده و به نوعی این موضوع نیز در منحصر به فرد کردن دشمنان نقش دارد.

middle earth shadow of war

آتش زدن دشمنان با استفاده از اژدها

به عنوان مثال در تریلر بازی، با کشته شدن Thrak، تالیون زره خاصی به نام Epic Armor of Rohirrim را به دست می‌آورد. این زره علاوه بر قدرت دفاعی بالاتر، حداکثر سلامتی تالیون را بالابرده، او را در مقابل سم مقاوم می‌کند و در عین حال اگر بتوانید با موفقیت حرکت Last Chance –که در هنگامی که تالیون در خطر مرگ قرار دارد، یک شانس مجدد برای کشتن دشمن به شما می‌دهد- را اجرا کنید، ۸۹ واحد سلامتی را به تالیون بر می‌گرداند. این طور که معلوم است سیستم Gear در بازی بسیار توسعه‌یافته‌تر شده است. در نسخه قبلی تنوع خاصی در خود سلاح‌ها و زره‌ها وجود نداشت و صرفاً می‌شد قابلیت‌های آنان را افزایش داد ولی ظاهراً در این نسخه خود زره‌ها و سلاح‌ها نیز تنوع بسیار بالایی دارند و از نظر ظاهری نیز زره‌ها و سلاح‌های متفاوتی در بازی وجود دارد که به صورت جداگانه توسط شخصیت اصلی استفاده می‌شوند و مثل نسخه قبلی تنها شاهد یک زره و ارتقای قابلیت‌های آن نیستیم و بازی بیش از پیش به عناوین نقش آفرینی شبیه شده است که البته این موضوع یک نکته مثبت است و باعث جذاب‌تر شدن و افزایش تنوع بازی خواهد شد.

  • غافلگیری‌های جذاب داستانی

سازندگان بازی فعلاً قصد ندارند که خیلی اطلاعات زیادی از سورپرایزهای داستانی بازی بدهند ولی گفته شده که سازندگان مدت زیادی و به سختی روی داستان این نسخه فکر کرده‌اند. آقای پلیتر در این مورد گفته است:

من فکر می‌کنم چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که داستان بازی با واقعیات و اصل داستان سری سرزمین میانه مطابقت می‌کند (یعنی قرار نیست سازندگان ابداعاتی بکنند که باعث ایجاد تناقضات و اتفاقاتی خلاف وقایع واقعی سری بشود). این نسخه بین هابیت و ارباب حلقه‌ها است و ما عملاً می‌توانیم داستانی را تعریف کنیم که نقاط جذابی را در زمینه‌هایی که فکر می‌کنید می‌دانستید ایجاد بکند. من اطلاعات زیادی نمی‌دهم ولی مخصوصاً نزگول (Nazgul) به خصوص بخش جذابی برای ماست که روی آن تمرکز کنیم.

(نزگول، به نُه انسانی می‌گویند که حلقه‌های قدرت انسان‌ها را به دست آوردند و به تدریج شیفته قدرت آن‌ها و وعده‌های سائرون شده، انسانیت خود را از دست داده و تبدیل به موجوداتی پست ولی قدرتمند شدند که به آن‌ها نزگول گفته می‌شود و می‌توان این لغت را اشباح حلقه معنی کرد. آن‌ها به طور کامل تحت کنترل سائرون هستند)

middle earth shadow of war

Witch King پادشاه (فرمانده) نزگول محسوب می شود – تصویر متعلق به فیلم ارباب حلقه هاست

هنگامی که از آقای پلیتر در مورد این که آیا شخصیت‌هایی که مورد توجه بالای طرفداران هستند در این نسخه حضور دارند، او تنها به جواب “بله” اکتفا می‌کند و بیش‌تر از این در مورد شخصیت‌ها توضیح نمی‌دهد. آن‌ها گفته‌اند با سازمانی که حقوق نام Middle Earth و بسیاری از آثار تالکین را دارد و همچنین یک تالکین شناس (افرادی که آثار تالکین را به طور آکادمیک مطالعه و بررسی می‌کنند) به نام جنت کرفت (Janet Croft) کار می‌کنند تا به خوبی بتوانند وارد جزئیات این سری بشوند. همچنین به نقش پررنگ کلبریمبور در داستان اشاره شده است. او کسی است که در کنار سائرون حلقه‌های قدرت را می‌سازد و از این رو شخص بسیار مناسبی برای بسط دادن و شخصیت پردازی بیش‌تر است که در نسخه قبلی هم نقش اساسی داشت. نکته مهم این است که او کسی است که نه حلقه قدرت انسان‌ها را ساخت و در نهایت این نه حلقه باعث فاسد شدن آن نه انسان و تبدیل آن‌ها به نزگول شدند. حالا همراهی او با تالیون چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ مخصوصاً این که در این نسخه تالیون به همراه کلبریمبور دست به ساخت حلقه قدرت دیگری می‌زنند و واضح است که ساخت یک حلقه و دزدیدن قدرتی چنین کاری از “ارباب حلقه‌ها” نمی‌تواند سرنوشت چندان خوشحال کننده‌ای داشته باشد!

middle earth shadow of war

تالیون با همکاری کلبریمبور اقدام به ساخت حلقه قدرت برای خود کرده است

نتیجه‌گیری:

با همه این مواردی که گفته شد، انتظار می‌رود که نسخه بعدی سری Middle Earth که ۲۲ اوت ۲۰۱۷ (۳۱ مرداد ۱۳۹۶) برای PS4، Xbox One و PC منتشر خواهد شد، عنوانی بسیار جذاب‌تر و هیجان انگیزتر از نسخه قبلی چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم پلی باشد. امیدواریم که سازندگان بتوانند تغییرات گفته شده را به نحو احسن و به بهترین شکل در بازی پیاده سازی کنند تا شاهد عنوانی فوق‌العاده عالی و درخور از سرزمین میانه و آثار بزرگ تالکین باشیم. به هر حال باید تا این تاریخ صبر کرد تا ببینیم آیا همه این وعده‌ها می‌توانند به خوبی در کنار گیم پلی استاندارد و خوب نسخه قبلی پیاده سازی شوند و آن را به سطح بالاتری ارتقا بخشند یا نه؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا
سایه های جنگ | ۶ نکته جالب در مورد Middle-Earth: Shadow of War | گیمفا