در Mass Effect: Andromeda مسیر رسیدن به اهداف داستانی همیشه در نقشه مشخص نیستند
شرکت بایوور (Bioware)، به هواداران خود اطمینان داده که مسیر رسیدن به اهداف داستانی در عنوان Mass Effect Andromeda، همیشه در نقشه مشخص نخواهند بود.
یکی از نگرانیهای همیشگی هواداران قدیمی سبک نقش آفرینی، آن بوده که نسخههای جدید از سری عناوین مورد علاقهشان در این سبک، بیش از اندازه آنها را برای رسیدن به اهداف بعدی در ماموریتهایشان راهنمایی کنند. دوری از عناوینی که هیچگونه راهنمایی برای رسیدن به مقصد بعدی برای بازیکنان فراهم نکرده، و رسیدن به بازیهای که یک نشانگر ماموریت بزرگ و براق در نقشه داشته که دقیقا به شما میگویند برای ادامه ماموریت باید به کجا بروید، باعث شده تا هواداران سبک نقش آفرینی نگران ادامه این روند در بازیهای محبوب خود باشند. خوشبختانه این نگرانی با انتشار عنوان Legend of Zelda: Breath of the Wild و سیستم ماموریتدهی بینظیر آن،مقداری کمتر شده و حال به نظر میرسد Mass Effect Andromeda نیز ادامه دهنده راه این عنوان بوده و به بازیکنان نمیگوید که برای ادامه ماموریت دقیقا باید به کجا بروند.
استدیوی بایوور در نمایشگاه PAX East 2017 در مورد سیستم طراحی ماموریتها در این عنوان چنین میگوید.
ما یک سیستم گرم/سرد (متناقض) برای این بخش داریم.
در گیمپلی نمایش داده شده از Mass Effect Andromeda در این نمایشگاه، مشخص بود که بازیکن برای ادامه ماموریت باید به یک مکان خاص برود، اما یک نشانگر بزرگ و زرد رنگ در نقشه وجود نداشت، که دقیقا به شما نشان دهد این مکان در کجا قرار دارد. ظاهرا ایده اصلی از این نوع طراحی این بوده که اگر شخصیت اصلی از مکان بعدی ماموریت خبر دارد، پس آن بر روی نقشه مشخص میشود، اما اگر بر اساس داستان قرار است مکان ماموریت کشف شود، پس بازی از سیستم گرم/سرد (متناقض) ذکر شده استفاده کرده تا گشت و گذار در محیط را تشویق کند.
با در نظر گرفتن این حقیقت که عناوین این سبک در سالهای اخیر کمتر از قبل بر روی گشت و گذار در محیط تمرکز داشتهاند، مطمئنا بازگشت این نوع طراحی آزادانهتر، تاثیر خوبی در سبک نقش آفرینی خواهد داشت. The Elder Scrolls: Skyrim عنوان بینظیری است، اما با وجود نشانگر ماموریت پر جزییات آن که کاملا به شما میگفت برای رسیدن به بخش بعدی ماموریت باید به کجا بروید، گاهی اوقات این حس به شما دست میداد که صرفا از یک مکان به مکان دیگر جابجا شده تا اهداف از پیش تعیین شده یک ماموریت را انجام دهید. البته در حقیقت طراحی تمامی عناوین نقشآفرینی به همین صورت بوده، اما وجود حس آزادی و طراحی زیرکانه در این دسته از عناوین بسیار مهم است. بازیکنان باید حس کنند که خود آنها بخشی از بازی بوده، تصمیم میگیرند و به جواب میرسند، حتی اگر در واقعیت بازی به نحوی طراحی شده باشد که آنها همیشه به جواب برسند.
Mass Effect Andromeda قرار است در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷ در آمریکای شمالی و ۲ روز بعد در ۲۳ام مارس در اروپا (به ترتیب ۱ و ۳ فروردین ۱۳۹۶)، برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود. مشترکین سرویس EA Access بر روی ایکسباکس وان و Origin Access بر روی رایانههای شخصی، میتوانند ۵ روز زودتر از عرضه رسمی این عنوان، ۱۰ ساعت از Mass Effect Andromeda را به صورت رایگان تجربه کنند.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
متاسفانه هنوز مس افکت بازی نکردم اما به زودی یه نسخش گیر میارم.
اسپم:
حالا که پست بایو وره دوستان من نسخه دوم dragon age رو گرفتم (pc)خیلی ازش خوشم اومد فقط میخواستم بدونم بقیه نسخه ها هم گیمپلیشون همین طوری یا فرق داره؟و این بازی سپر یا جا خالی نداره؟؟یکم در مورد مبارزاتش روی pc کمک کنید ممنون میشم :rose:
نسخه دوم dragon age رو همه ازش متنفرن ولی من داستان و گیم پلیشو دوست داشتم.سپر که از اولای بازی یکی از یارات دارن.جاخالیم یکی از قابلیت ها تو کلاس rogue بود. بقیرو نمیدونم.نسخه یک گیم پلیش در این حد اکشن نیست ولی کلیت و ساختارش همینه داستان و تاثیر انتخاب ها هم تو شماره یک خیلی بهتره.اخریم dragon age inquisition اونم یه تغییراتی تو گیم پلیش دادن و ساختار کلیش تغییر نکرده افکتا قشنگ تر شدن ولی من به شخصه از بازیش بدم میاد.
بایور جزییات غیر کاربردی وارد بازیهاش میکنه مثلا توی دراگون ایج شما مجبورید یک عالمه متن و کوئست رو همش برسی کنی و بعد میری اون قسمت مپ دنبال یک علامت میگردی توی راهت چنتا دشمن هم میکشی وقتی میرسی میبینی هیچ خبر خاص و هیجان انگیزی نیست . یا یسری قسمت های نقشش مثل شهر وال رویو اگه اشتباه نکنم به هیچ دردی نمیخوره فقط باید بری با مردم حرف بزنی یه چیزی بهت بدن. کلا بازی های نقش افرینی شده حرف زدنو خوندن اصلا یادشون رفته هدف هنر گیم چیه ! ازونطرف هم یک بازی مثل دارک سولز این جزییات اضافی رو حذف میکنه و به عهده خود گیمر میزاره . در نتیجه خودت دنبالش میگردی ضمن اینکه حتی مبارزه بایک دشمن ساده هم لذت بخشه… بزرگ بودن دنیا، ۶صفحه توضیح یک کوئست، زیاد بودن تعداد npc ها و.. شاید اولش جالب باشه اما بعد فقط خستت میکنه چیزی که باید روش کار کنن کیفیته جز بازی های رایانه ای از لحاظ کمی دیگه به اوج رسیدن
اینها باید از ویچر۳ یاد بگیرن بازیش نقش افرینی بود اما اونقدر مپش قشنگ بود که راحت میشد مراحلو پیدا کرد و به زحمت نیفتاد
عزیز این مس افکت خودش از پیشگامانه این سبک هست
حرکت خوبیه ب آدم این حس رو میده ک خودت بری گشت و گذار کنی و داستان و محیط بازی رو کشف کنی :yes: :yes: :yes:
ب امید موفقیت این بازی بسیار عالی :yes: :yes: :yes:
کجاش خوبه؟ کسی که بخواد تو محیط غرق شه خودش اینکارو میکنه ، دیگه نیازی نیست با این کارا مجبورش کنن ||:
:yes: :yes:
واقعا….
درضمن اونایی که زبانشون “اونقدر” قوی نیست دردسر میشه 😕
(اگه هم کسی بگه کسی که زبانش خوب نیست کلا هیچی از بازی نمیفهمه و بهتره بازیش نکنه باید بگم نوقعی که نسخه های ۲ و ۳ ش اومد من به شخصه زبانم در “اون حد اعلا” قوی نبود ولی کلی لذت بردم و اندازه خودم فهمیدمش)
امیدوارم بایوور با این حرکتا و خلاقیتا بجای تقلید از این و اون بازم جریان ساز بشه.
اینحرکت تو دراگونایجهمبود،
بهشدت سختمیشه!
رسما باید کلمناطق بازیوبجویتا شایدپیدا شه
ببینم مگه ویچر ۳ که راهتمایی کامل می کرد باعث شد که از ارزش هاش بیوفته یا گیمرها از ویچر ۳ خوششون نیومد ؟؟!!!!!! این ممکن باعث بشه برعکس بازی تو ذوق بزنه و منظورم اینه که اعصاب ادم خورد بشه !!!!!
منم که اعصاب مصاب ندارم ، حالیته بایوور :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
داداش اگه یه بازی خیلی قشنگ بوده دلیل نمیشه همه چیز بازی کامل و بی نقص باشه.اگه همه بازی ها بخوان از ویژگی های به بازی موفق تقلید کنن بعد یه مدتی بازی ها شبیه هم میشن و خلاقیت از بین میره.خلاقیتم همیشه با ریسک همراه بوده.ممکنه بلکا سیستم ماموریتش از ویچرم لذت بخش تر باشه.و بالعکس.
من از این حرکت خوشم نمیاد ولی خوب هر بازی سبک خودشو داره
کاش مثل خیلی از بازی ها یه کالکشن از ۳ تا قبلی، قبل از ریلیز بازی میداد دستمون گرم می شد :inlove: