شاهکاری عطر آگین از نفس وحش | نقد و بررسی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

زمان ممکن است تغییر کند، ولی افسانه ها همیشه باقی می مانند. یک جادوگر خبیث، یک شاهزاده در خطر و در نهایت یک پسر شجاع که تنها امید باقی مانده برای سرزمینش می باشد. مانند تمام داستان های شاه و پریان مشهوری که توسط بزرگ تر ها در دوران کودکی برایمان نقل می شد، ماجرا های حماسی Link و شاهزاده زلدا نیز از زمان خلق شدن، دستخوش تغییرات فراوانی شدند. در هر نسل از بازی های رایانه ای، باری دیگر و به شیوه جدید تری نقل شدند، اما همه ما می دانیم که هیچ گونه انتها و نقطه پایانی برای این ماجرا وجود ندارد. اگر تا به اینجای کار متوجه سخنانمان نشده اید، پس مفتخریم که به شما یک تلنگر کوچک وارد کنیم. سری بازی های The Legend of Zelda مجموعه ای متشکل از عناوین فانتزی و خیالی در سبک اکشن و ماجراجویی می باشد که برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ توسط دو بازی ساز ژاپنی به نام های Shigeru Miyamoto و Takashi Tezuka خلق شد. بازی از همان ابتدا توسط کمپانی بزرگ نینتندو ساخته و منتشر شده بود. گیم پلی اصلی بازی شامل فعالیت هایی مانند مبارزات اکشن، حل پازل های مختلف و ماجراجویی بود. سری حول محور شخصیت اصلی به نام Link می چرخد که در اکثر مواقع وظیفه دارد تا شاهزاده ای به نام زلدا را نجات دهد و سرزمین Hyrule را از دستان خبیث Ganon که شخصیت منفی اصلی سری می باشد، امن و امان نگه دارد. بازی از زمان عرضه نسخه اول، ۱۹ عنوان رسمی و تعداد زیادی نسخه فرعی را بر روی تمامی کنسول های شرکت نینتندو پوشش داده است و در عین حال پر فروش ترین فرنچایز نینتندو نیز می باشد. بازی های سری بر اساس آمار سال ۲۰۱۶ بیش از ۷۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته و از پر فروش تری فرنچایز های تاریخ نیز به حساب می آیند. بسیاری از عناوین این سری به عقیده بسیاری از حاضران و فعالان این صنعت، از مهم ترین و بزرگ ترین بازی های تاریخ به حساب می آیند. سال ها از نسخه اول گذشت و این سری فراز و نشیب های فراوانی را به خود دید؛ ولی با تمام این وجود این نسخه The Legend of Zelda: Ocarina of Time بود که در سال ۱۹۹۸ یکی از مهم ترین انقلاب های تاریخ صنعت بازی را یک بار برای همیشه رقم زد. بازی از همه جهت با گرافیک مجذوب کننده سه بعدی و عناصر گیم پلی که تا به آن روز در هیچ عنوانی دیده نشده بود، توسط بازیکنان و منتقدان ستایش شده و توانست میانگین نمراتی برابر با ۹۹ را از وبسایت معتبر متاکریتیک کسب کند که تا به امروز بالا ترین نمره در بین بازی های رایانه ای می باشد. سال ها گذشته و بازی مذکور که حال تبدیل به یک کلاسیک شده است، از اکثر منابع لقب بهترین بازی تاریخ را دریافت کرده و همچنان در حال تدریس به عناوین موجود در این صنعت می باشد؛ با این حال نمی شود که به مانند Link در گذشته گیر کرد و در آن جا ماند. پس از گذشت نزدیک به ۲۰ سال از آن عنوان شاهکار، گویا باری دیگر قرار است تا همه توجهات و نگاه ها به سمت کمپانی نینتندو و عنوان خارق العاده اش که تمام دنیای را تکان داد جلب شود.

این شاهزاده زیبا همان فردیست که مرحوم رابین ویلیامز اسم دخترش را از روی آن برگزیده است؛ زلدا و فرنچایزش حق زیادی به گردن صنعت بازی های رایانه ای دارند

بیش از ۳۰ سال از حضور پرنسس زیبا و سرباز دلیرش در دل بازیکنان سراسر جهان می گذرد و همزمان با عرضه جدید ترین کنسول از سوی شرکت سرگرمی ها و لوازم دیجیتالی نینتندو دست به خلق جدید ترین و یکی از بزرگ ترین عناوینش زده است. بازی ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای کنسول سابق نینتندو یعنی Wii U معرفی شد و سپس در سال یعد در طی مراسم سالیانه E3 به همگان نمایش داده شد. بازی همانند نسخه The Legend of Zelda: Ocarina of Time مدت زمان ۴ ساله را برای توسعه طی کرد و در نهایت در سال ۲۰۱۷، ما شاهد عرضه رسمی عنوان جدید فرنچیز زلدا تحت عنوان The Legend of Zelda: Breath of the Wild در سراسر جهان برای پلتفرم های Nintendo Switch و Wii U بودیم. گیم پلی و مکانیک های بازی جدید، مجموعه ای از تمامی المان ها و فرمول های عناوین گذشته سری در قالبی کاملاً جدید و نسل هشتمی می باشد که درون یک جهان آزاد در کنار یکدیگر چیده شده اند. اگر کیفیت بالای بافت ها و موتور بسیار قدرتمند فیزیکی بازی را حساب کنید، متوجه می شوید که یکی از مهم ترین عناوین موجود در نسل هشتم بازی های رایانه ای عرضه شده است. پس از عرضه، The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز مانند جد بزرگ خود موفق شد تا از دیدگاه منتقدان، لقب یکی از بزرگ ترین بازی های تاریخ را برای خود دست و پا کند و همچنین توانست میانگین نمرات فوق العاده ۹۸ از ۱۰۰ را از وبسایت متاکریتیک دریافت کند که پس از نسخه دیگر سری یعنی The Legend of Zelda: Ocarina of Time دارای بیشتری نمره در این سایت می باشد. با توجه به عظمت فوق العاده بازی و جو کنجکاو و متعجب بازیکنان که در حال حاظر دور و اطراف بازی را گرفته و آن را احاطه کرده اند، می خواهیم سفری داشته باشیم به تار و پود این عنوان بی نظیر و ناب تا ببینیم که آیا تا این حد هم که از آن تعریف می شود، ارزشمند است یا اینکه تمامی این ها جو تشدید شده ای است که به زودی فروکش می کند و این عنوان نیز درون تاریکی گم خواهد شد. با گیمفا همراه باشید.

این جا همان جاییست که همه چیز شروع شد. ماجرا های Link و زلدا به طرز عجیبی با زندگی همه ما بازیکنان گره خورده اند

تا به امروز هیچ نسخه کوچک و ضعیفی که نام فرنچایز بزرگ The Legend of Zelda را با خود حمل کند، وجود نداشته است (البته غیر از Zelda: The Wand of Gamelon که به هیچ وجه جزوی از خانواده زلدا حساب نمی شود و لقب یکی از مزخرف ترین بازی های تاریخ برازندش است!). از زمانی که فرنچایز در سال ۱۹۸۶ کار خود را آغاز کرد، برخی از عناوین سری مانند Ocarina of Time و A Link to the Past توانسته اند به عنوان عظیم ترین و مهم ترین عناوین تاریخ بازی ها و دست آورد های برتر این صنعت شناخته شوند. حتی نوشته هایی که به عنوان عامل اصلی تعامل بازیکن با بازی مطرح شدند نیز به نوبه خود این سری را چند قدم به سمت جلو پرتاب کردند و سیستم چند نفره و رقابتی نیز تواست با ورودش به سری، نظر بسیاری از بازیکنان را نسبت به هسته اصلی مکانیک سری زلدا تغییر دهد. در حال حاظر نیز پس از سال ها توسعه و تاخیر های فراوان، در نهایت شاهد رسیدن آخرین نسخه موجود از یک ابر فرنچایز در میان بازی های رایانه ای هستیم که در قالب یک ترکیب جدید و شگفت انگیز به بازیکنا ارائه می شود: یک بازی جهان آزاد عظیم و گسترده. از بسیاری جهات، The Legend of Zelda: Breath of the Wild بزرگ ترین عنوان در سری زلدا می باشد. جدا از حضور معمولی و ساده ای که در کنسول سابق شرکت نینتندو یعنی Wii U داشت، این بازی در اصل پرچمدار و معرف اصلی و مهم سیستم تازه نفس و جدید نینتندو، یعنی Switch می باشد. این موضوع از چند جهت قابل بحث است: یکی اینکه با حضور قدرتمندی که The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست در عرضه به جهانیان نشان دهد، بسیاری را به صف های خرید کنسول کشانده و یکی هم اینکه این کنسول ترکیبی و مقداری عجیب و غریب به همراه بازی قدرتمندش، آخرین سیگنال های عمر Wii U محسوب می شوند. جهانی که در بازی های سری زلدا به تصویر کشیده شده، متشکل از سرزمین ها و زمین های متعدد است؛ اما قطعاً مهم ترین و کلیدی ترین آن ها سرزمین Hyrule باشد که توسط آقای Shigeru Miyamoto طراحی شده و در The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیز شاهد وجود آن هستیم؛ اما در این مورد خاص شاهد یک تفاوت اساسی میان Hyrule این نسخه با سایر بازی های زلدا هستیم: جهانی آزاد. جهان Hyrule عاری از هیچگونه مرز و خط ویژه ای است و دست بازیکنان را کاملاً جهت گشت و گذار در نقاط مختلفش باز گذاشه است. شاید یکی از دلایل اصلی موفقیت بی نظیر بازی به طور کامل با جهانش ارتباط داشته باشد. جهان بازی می تواند این حس را در شما به وجود بیاورد که همزمان هم در حال تجربه یک عنوان خالص از فرنچایز The Legend of Zelda هستید و همچنین یک دنیای سراسر شادی و عشق به همراه ریز ترین جزئیات ممکن، زیر دستانتان قرار دارد. شما نه نیاز دارید تا یک بازیکن قدیمی در این فرنچایز باشید و نه آشنا با این سبک و این دسته از بازی ها؛ شما تنها نیاز دارید که وارد دنیای The Legend of Zelda: Breath of the Wild شوید تا خود را برای چندین و چند ساعت آینده در جهان تسخیر کننده آن زندانی ببینید. اگر برای وقت خود ارزش قائل هستید و نمی خواهید از فعالیت های مهم زندگی غافل شوید، شدیداً توصیه می کنیم که از صد فرسنگی این بازی نیز عبور نکنید.

حدود ۷ سال پیش، یک بازی رایانه ای تحت عنوان Red Dead Redemption خلق شد که به سیستم اسب سواری در فضای باز معروف بود؛ حال گویا باید لقب بهترین مکانیک سوار کاری را از بازی راک استار سلب کرده و به این پدیده جدید اهدا کنیم

شاید پیش خود فکر کنید که بازی های بسیاری در بازار وجود دارند که جهان های عظیم و پر جزئیاتی را برای جلب توجه مشتری ارائه می دهند و این قابلیت را در اختیار بازیکن ها قرار می دهند که مسیر خود را در این جهان عظیم بسازد؛ اما تفاوتی که بازی های مذکور با The Legend of Zelda: Breath of the Wild دارند این است که میزان تعاملی که بازیکن با جهان و شخصیت های موجود در این بازی برقرار می کند، به هیچ وجه حسی به این کاملی را در آن بازی ها به شما نمی دهند. از زمانی که Link برای گذراندن بخش تمرینات بازی، از یک بلندی به پایین می پرد، تک تک حرکات بازیکن، کاملاً به غریزه وی بستگی دارند. حس آزادی و نجوای زندگی به صورت آهسته و کم کم به سراغتان می آید و زمانی که شما می آموزید که از محیط زیست تنها به عنوان یک منبع بزرگ برای یافتن اسلحه و موارد مورد نیاز جهت مبارزه با دشمنان استفاده نکنید، آنجاست که کم کم شاهد حس ترحم و بخش لطیف جهان بازی می شوید. تسلیم شدن به شرایط سختی مانند سرمای طاقت فرسای یک کوهستان یا موجودات عظیم الجثه ای که تنها با یک ضربه دخلتان را می آورند، می تواند بسیار دردناک باشد، اما بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild یک عنوان بخشنده می باشد و همیشه در های مختلفی برای برگرداندن شما به این گود جادویی باز می باشد تا بهتر بتوانید این سیستم اصولی را درک و در آن زندگی کنید. تک تک ضرباتی که در دنیای عظیم Hyrule وارد می کنید، بدون هیچ شکی برایتان یک پدیده جدید را به عمل می آورد، حال این پدیده می تواند دشمنی وحشتناک و طاقت فرسا باشد، یا اینکه پاداشی پنهان در زیر خاک. صندوقچه های گنج که محتویات آن ها اسلحه های قدرتمند و کارآمدی است، درون غار هایی در بالای صخره ها پنهان شده اند و بهتر است پیش از آغاز ماجراجویی در این جهان بدانید که بخش ماموریت های جانبی در این بازی به هیچ وجه متوقف نمی شوند، پس پیش از به دست گرفتن تمای کنترل ها، باید یک سری کار از پیش تعیین شده را انجام دهید و لازم نیست که نگران از دست دادن چیزی شوید، زیرا چه بخواهید و چه نخواهید، بازی آنقدر محتوا دارد که ناخودآگاه چیز های زیادی را از دست خواهید داد! بازی هیچگاه به خود این اجازه را نمی دهد که مانع شما در هیچ کاری شود؛ پس هر زمان که دوست داشتید، مسیر خود را کج کرده و به هر سمتی که می خواهید بروید. قطعاً حس خوبی دارد که در یک سرزمین افسانه ای متشکل از اجزای بی نظیر غرق شویم، ولی مشکل اصلی این است که دنیای واقعی و زمان سپری شده در بازی با یکدیگر تناقض دارند و قطعاً ساعت های فراوانی را برای سفر بین دو سرزمین یا بالا رفتن از یک کوهستان از دست خواهید داد.

مخلوط شدن سرزمین عظیم و موج دار بازی با عناصر دیگر گیم پلی مانند سیستم مبارزات و انیمیشن های شخصیت ها، قطعاً باعث خواهد شد که تا مدت ها سرگیجه بگیرید و نتوانید این حجم از عوامل بی نظیر را درون خود هضم کنید!

حس کنجکاوی، از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده The Legend of Zelda: Breath of the Wild می باشد که بازیکن را وادار می کند تا قدم به حیات وحش گذاشته و چیز های جدید و تازه ای را تجربه کند. عکس العمل دشمنان در مقابل حرکات شما، کاملاً تصادفی بوده و الگو های آب و هوایی نیز هر لحظه می توانند به یک نحو تغییر کنند و سازندگان نیز کاملاً از این موضوع اطمینان حاصل کرده اند که هر بازیکن یک تجربه متفاوت و خاص نسبت به بازیکن دیگر از این عنوان کسب کند. شما ممکن است نتوانید فعالیتی را که در حال انجام آن هستید را به درستی به اتمام برسانید، آن هم تنها به این خاطر که امکانات و قابلیت های آن لحظه شما برای انجام آن ماموریت کافی نبوده است؛ ولی این نکته را هم در نظر بگیرید که نوشیدن یک اکسیر خاص در شرایط خاص، و تغییر دادن مسیرتان از خط مستقیم به یک مسیر فرعی، ممکن است شما را به یک پدیده مخفی هدایت کند. عناوین گذشته سری زلدا نیز قابلیتی مشابه با این نسخه ارائه می دادند که در آن توهم پدیده های متفاوت با هر بار تجربه بازی را به شما القا می کردند؛ ولی باید بدانید که دیگر خبری از هیچ گونه توهم و خطای دید نمی باشد. حتی در ماموریت های اصلی نیز شاهد تفاوت های مختلفی در تجربه های متفاوت بازی هستیم. چیز دیگری که از نسخه های گذشته سری زلدا به The Legend of Zelda: Breath of the Wild ارث رسیده است، سیستم حل معما ها و پازل ها می باشد؛ ولی مانند سایر امکانات بازی، این سیستم نیز به شیوه ای کاملاً جدید در بازی پیاده شده است. سیاه چال ها نیز نقش بسیار مهمی را در طی سری زلدا ایفا می کنند. سیاه چال های اصلی در The Legend of Zelda: Breath of the Wild کوچک تر از سیاه چال های عناوین سابق سری می باشند؛ ولی بهره مندی از جزئیات فوق العاده در کنار طراحی جمع و جور و این نکته که زیاد شما را درون خود نگه نمی دارد و حوصلتان سر نمی رود نیز از نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کرد. Link می تواند کنترل هر سیاه چال را به دست گرفته، آن ها را جهت حل پازل ها و معما ها دور بزند یا به سادگی با ایجاد تغییراتی در آن ها، راه های تازه ای برای خود باز کند. شکست دادن باس های چالش برانگیز این سیاه چال ها، اغلب به شما پاداشی ارزشمند داده که بر جنبه های مختلف اکتشافات و مبارزات آینده شما تاثیرات فراوان و هیجان انگیزی می گذارد؛ به عنوان مثال: قابلیت انجام یک حمله فوق العاده قدرت مند در زمان نیاز. اگر همچنان از کوچک بودن و متفاوت بودن سیاه چال ها ناراحت و نا امید شده اید، پس باید بدانید که تک تک این نا امیدی ها با ورود به معبد های درون بازی به طور کامل از بین می رود. بیش از ۱۰۰ ها معبد پراکنده در سراسر جهان بازی وجود دارد که به شما سیستم پازل های سکو بازی سنتی را پیش کش می کنند که به تونایی های ویژه Link و درک و بصیرت بازیکنان تکیه کرده اند. این معبد ها حتی گاهی با چالش های مبارزاتی و تهدیدات محیط زیستی نیز آغشته شده اند که باید پیش از ورود به معبد، از میان برداشته شوند. زمانی که هر معبد را آزاد کنید، تبدیل به یک نقطه ثابت برای سفر های سریع (Fast Travel) می شوند که می توانید به سادگی بین آن ها رفت و آمد کنید. مواجه شدن با شخصیت های مختلف در روستا ها، می تواند شما را به سوی ماجرا ها و معما های پیچیده تری سوق دهد و گاهی اوقات ممکن است که شما درون موقعیت هایی فرو بروید که فرا تر از توانتان باشند و شما را تلو تلو خوران به سمت لایه های جدیدی از فتنه هل می دهند. اما نگران هیچ چیزی نباشید، زیرا تقریباً هر توسعه ای که در بازی رخ می دهد که می تواند حاصل پدید آمد فاجعه ای بزرگ یا کشفی شگفت انگیز باشد، بستگی به میزان کنجکاوی و سرک کشیدن خود شما در محیط بی پایان بازی دارد.

باران، تگرگ، رعد و برق، سیل، زلزله، سونامی…! عوامل طبیعی بازی گاهی بیش از حد طبیعی شده و از مرز میان خیال و واقعیت عبور می کنند

چالش های موجود در بازی بسیار فرا تر از تفکرات شما و حل کردن چند پازل و معمای ساده رفته اند و مستقیماً با زنده ماندن و بقای Link ارتباط دارند. The Legend of Zelda: Breath of the Wild به هیچ وجه بازی ساده ای نیست. بازی در حالی شروع می شود که Link از خواب ۱۰۰ ساله ای بر می خیزد و به سرعت نیز به دنیای عظیم الجثه بازی آن هم با مقدار کمی آموزش وارد می شود. آماده سازی برای وارد شدن به مهلکه، مهم ترین کلید گشت و گذار در دنیای بازی است؛ آن هم دنیایی که از همان ابتدا به تمام قسمت های آن دسترسی دارید؛ البته این بدین معنی نیست که می توانید با امکانات اولیه تان، از پس تک تک مناطق بازی بر بیایید. به عنوان مثال: نزدیک شدن به آتش فشان ها آن هم بدون حمل معجون های ضد حریق، مرگی دردناک بر اثر سوختگی را برایتان به ارمغان می آورد. همچنین نپوشیدن لباس مناسب، آن هم زمانی که در حال سفر به شمال سرزمین Hyrule هستید، باعث می شود که سرمای بی انصاف، از سر تا نوک پایتان را منجمد کرده و به تسخیر خود در بیاورد. خوشبختانه اگر درگیر یک نبرد سهمگین شوید و یا در یک موقعیت خطرناک گیر کنید، Checkpoint ها همیشه به کارتان می آیند. با توجه به درجه سختی بازی، شما اغلب مرگ را تجربه می کنید، ولی مطمئن باشید که این سختی، پاداش های خود را دارد و شما را بیش از پیش با این محیط خطرنک و وحشی ادغام می کند. از مهم ترین عوامل آماده سازی، مجهز کردن Link با تجهیزاتی چون لباس، غذا و اسلحه ها می باشد که تقریباً همه جا یافت می شوند. آماده سازی غذا و معجون های سلامت جهت بازیابی میزان خونتان، کار راحتی است و بسیار نیز لذت بخش است که در مسیرتان، مواد مورد نیاز این وسایل را جمع آوری کنید تا ببینید که می توانید چه چیز هایی پدید بیاورید. مثلاً ترکیب کردن گوش و قارچ که حاصلش افزایش دهنده سلامتی در قالب یک کباب خوشمزه است، بسیار سرگرم کننده می باشد! همچنین یافتن مواد مورد نیاز نایاب جهت خلق معجون های بسیار قوی از اجساد هیولا ها و حشرات از موارد دیگر هیجان انگیز تر است. شما هیچگاه کمبود شمشیر، تیر و کمان و ضره را احساس نخواهید کرد، ولی فرسوده شدن یا به اتمام رسیدن اسلحه ها در اثر استفاده مکرر از نکاتی است که پیش از ورود به یک مبارزه بزرگ، باید آن را در نظر بگیرید. همچنین پرتاب کردن یک شمشیر شکسته که در حال کشیدن آخرین نفس هایش است، حس خوبی به شما می دهد (در صورت تجربه عناوینی مانند Dying Light به خوبی با این حس آشنا هستید) و وجود این مکانیک فرسوده شدن اسلحه ها در عین اینکه مقداری شما را در دردسر خواهد انداخت، ولی این باور را در ذهنتان ایجاد می کند که همیشه پی بزرگ ترین ها را بگیرید و به اسلحه های ضعیف و کوچک قانع نباشید تا بتوانید بیشترین پیشرفت را در بازی بکنید. با توجه به سیستم اسلحه ها، همچنین باید بزودی آماده یک سری صحنه اکشن و ناب از این بازی ماجراجویی باشید.

در عصری که بازی های به ظاهر جدی و نظامی، بر این صنعت متزلزل چیره شده اند، شاید با دیدن تصاویر این بازی پیش خود فکر کنید که با یک عنوان کودکانه طرفید، ولی تضمین می کنیم که این بازی جدی ترین چیزیست که تا سال ها از این صنعت شاهد خواهید بود!

اگر با آثار بزرگ شرکت انیمیشن سازی مطرح ژاپنی یعنی Studio Ghibli آشنایی داشته باشید، باید متوجه شده باشید که گرافیک هنری بازی تا چه حد از آثار این استودیو الهام گرفته است. این استایل هنری به زیبایی هر چه تمام تر توانسته جزئیات فوق العاده بازی را به تصویر بکشد و شامل هزاران حرکات انیمیشن برای شخصیت ها و اشیای موجود در محیط بازی می باشد. گرافیک The Legend of Zelda: Breath of the Wild یک دست آورد بسیار عظیم در صنعت بازی های رایانه ای محسوب می شود. Hyrule بسیار عظیم است و سیستم های متفاوت محیط زیست بازی که دارای لایه های فراوانی از کف زمین تا مرتفع ترین نقطع بازی می باشند، کمک فراوانی به القای حس ماجراجویی در شما می کنند. شای تنها مشکلی در رابطه با گرافیک بازی مطرح باشد، مربوط به نرخ فریم نا پایدار بازی در هنگام مبارزات است که آن هم تنها زمانی قابل مشاهده است که دشمنان فراوانی در آن واحد درون صفحه قرار دارند و تازه محیط هم که در آن در حال مبارزه هستید، یک جنگل پر از درخت می باشد. با وجو دامنه گسترده بازی، The Legend of Zelda: Breath of the Wild باری دیگر توانست قدرت فوق العاده نینتندو را در جهت خلق یک بازی بدون هیچگونه مشکلات ریز و درشت، به رخ بکشد که می توانند به راحتی به تجربه یک اثر خوب ضربه بزنند. دنیای جدید Hyrule بسیار مجذوب کننده است و بسیار غافلگیرتان می کند وقتی که متوجه شوید، تمام ویژگی های مثبت سری با رشدی دیوانه کننده در یک بازی تمام نسل هشتی در اختیارتان قرار گرفته اند. این موضوعات نشان دهنده یک مسیر جدید و عمیق برای یکی از بزرگ ترین فرنچایز های موجود در میان بازی های رایانه ای می باشد و همچنین یک چراغ سبز برای عناوین جهان آزاد ناقص امروزی که نیازمند یک گردگیری اساسی می باشند. برای اولین بار در سری می باشد که شخصیت های مهم با استفاده از دیالوگ های زبانی واقعی با یکدیگر مکالمه می کنند و صدا پیشگی های بی نظیری را هم در این میان شاهد هستیم. در ابتدا شاید بسیار حیرت زده شوید وقتی که صدای Zora و Goron ها را بشنوید، ولی بیشتر مکالمه های طولانی در بازی، برای جریان داستان اصلی بازی کنار گذاشته شده اند. حتی روایت سنگینی نیز به در بازی وجود دارد. بازیکنان آزادند تا انتخاب کنند که چگونه می خواهند با خط داستانی بازی برخورد کنند. شما حتی می توانید کاملاً این پروسه را بی خیال شده و شروع به تقویت امکانات خود، جهت برخورد با غول مرحله آخر بازی کنید، یا برای ساعت ها تنها به یک نقطه در دوردست خیره شوید و از نما های فوق العاده بازی لذت ببرید. با وجود همچین رویه آرامش بخشی که بر فضای پیش روی در گیم پلی بازی حاکم است، به نظر می رسد که راوی داستان، جلا دهنده اصلی این جریان خالص می باشد. با این وجود داستانی که در The Legend of Zelda: Breath of the Wild تعریف می شود دست به ریسک بسیار بزرگی زده که تا به حال نمونه ای برای آن در هیچ یک از نسخه های اصلی دیگر سری زلدا وجود نداشته است. سوال های بسیاری وجود دارند که پس از تجربه چند ساعت اول بازی در ذهن طرفدار قدیمی سری نقش می بندد و رسیدن به جواب های این سوال ها نیز بستگی به میزان دقت و خلاقیت شما در برخورد با عوامل ناشناخته در سراسر Hyrule دارد. اگر هم بازیکن تازه ای برای این سری محسوب می شوید، پس دیگر نیاز نیست نگران هیچ چیزی باشید، زیرا ندانستن شما در این مقطع برابر با درک بالاترتان از سایر بازیکنان دانای سری می باشد.

نسل هشتم فراز و نشیب های فراوانی را تا ایجای کار به خود دیده است، ولی می توانیم با اطمینان کامل بگوییم که این بازی نقطه اوج و بلندای پایه و اساس بازی ها در این نسل می باشد

بقا درون این جهان، در نهایت به یک هدف مهم و نهایی ختم می شود: شکست دادن Ganon. در The Legend of Zelda: Breath of the Wild شخصیت اصلی ما یعنی Link در تلاش نیست تا جلوی اقدامات شیطانی Ganon را بگیرد، زیرا وی از همان ابتدا در بازی قابل مشاهده است و حتی زمانی که Link از خواب بر می خیزد نیز در فاصله دور می توان شاهد حضور او بود. حضور شر و شیطانی وی تقریباً در هر نقطه از بازی بر روی نقشه قابل مشاهده است که یک چراغ چشمک زن نگران کننده می باشد. مطمئن نیستیم که در اثر حضور Ganon در نقاط دور است یا مقابله با یاران شیطانی وی، ولی وقتی از همان ابتدا در جریان هدف نهایی بازی هستیم، شکست دادن غول مرحله آخر یک جورایی تبدیل به یک هدف کلی و خاص برای ما می شود که تمامی حرکات و فعالیت هایمان را تحت الشعاع قرار می دهد. زمانی هم که بلاخره تصمیم به رو در رویی با این هیولای شیطانی گرفتیم، حسی عجیب و به اندازه سال ها تلاش و فعالیت درونمان شروع به جوش و خروش کرد و پس از پایان یافتن این ماجرا نیز احساس آرامش سراسر وجودمان را فرا گرفت. باقی داستان نیز دارای پیچیدگی خاصی نمی باشد و برای کسانی که هرگز دستشان به یکی از نسخه های سری زلدا نخورده نیز قابل فهم است؛ ولی شیوه که به مخاطب ارائه می شود بسیار تحسین برانگیز است. دخیل شدن در ماجرای حماسی دو قهرمان همیشگی سری یعنی Link و زلدا، که بدون شک احساسات شما را به نحوی تحریک خواهد کرد، و همراه شدن با این قهرمانان مبارز و دانستن این نکته که ماموریت آن ها در این عنوان، بسیار سخت تر از چیزیست که در نسخه های گذشته سری زلدا شاهد آن بودیم و فشار سنگینی که بر روی شخصیت ها وارد است، به خوبی در میان پرده های بازی قابل مشاهده است. داستان بازی حتی به فعالیت ها و شیوه هایی که شما با آن برخورد می کنید نیز بستگی دارد و ممکن است به طور کلی توسط شما تغییر کند. هیچ عنوان جهان آزاد دیگری از جمله شاهکار چند سال اخیر یعنی The Witcher 3: Wild Hunt نیز نتوانسته اند از جهت ظرافت و خلاقیت در طراحی مراحل تا این حد به مراحل اصلی و فرعی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نزدیک شود. در رابطه با ویژگی های شخصی Link نیز تقریباً چیزی در سایر بازی های سبک اکشن و ماجراجویی برقرار است، وجود دارد؛ یعنی شما دارای یک مقدار خاصی درجه استقامت هستید که با دویدن، بالا رفتن از دیوار ها و پرواز، از آن کم می شود و همچنین قلب های کلیدی و به یاد ماندنی که نمایانگر سیستم جان و سلامتی شما است. همچنین یک سیستم سرد و گرم در بازی وجود دارد که اگر بدن Link به دمای غیر قابل تحملی برسد، به شما هشدار می دهند. سیستم ها و قابلیت های فراوان دیگری در بازی وجود دارند که تنها با پیش روی در بازی است که می توانید آن ها را درک کرده و از ویژگی شان بهره ببرید؛ پس در نتیجه حرفی از آن ها نمی زنیم تا برایتان تازگی داشته باشند (همانند خطر اسپویل که در برخی متن ها به چشم می خورد).

Link زمانی به وجود آمد که Link های اینترنتی وجود خارجی نداشتند و همینطور بازی های رایانه ای نیز بدون وجود این Link و بازی های فوق العاده اش، نمی توانستند تا این حد پیشرفت و رشد را به خود ببینند

در بازی راه هایی جهت گسترش فضای ذخیره سازی اشیا نیز وجود دارد که به نوبه خود، سرگرم کننده بوده و حکم یک سری پازل ساده را دارند. Link توانایی استفاده از اسلحه های فراوان و متنوعی را دارد و شما می توانید به طور مداوم اسلحه های تازه ای مانند: شمشیر ها، تبر ها، نیزه ها، تیر و کمان ها و همینطور سپر ها را پیدا کنید که هر کدام سطح و قابلیت های مخصوص به خود، دوام و سنگینی و برخی حتی دارای نیروی ویژه ای مانند رعد و برق و آتش دارند. شما حتی لباس های متفاوتی را پیدا خواهید کرد (یا می توانید آن ها را از تاجران بخرید). لباس ها گاهی اوقات فراتر از یک پوشش ساده عمل کرده و می توانند کار های مختلفی انجام دهند؛ برخی قدرت های فوق العاده ای دارند و به شما برای پیش روی در بازی کمک می رسانند. اگر بتوانید شخصیت های خاصی را پیدا کنید، می توانید از طریق آن ها این لباس ها را تهیه کرده و حتی شخصی سازی کنید. شاید یکی از اساسی ترین مشکلاتی در اکثر بازی های جهان آزاد وجود دارد، این است که تنها برای راضی کردن یک قشر خاص از جامعه بازی، تقویت یک بخش را فدای بخش های دیگر می کنند؛ خوب باید بدانید که در The Legend of Zelda: Breath of the Wild از این خبر ها نیست. می توانید اطمینان حاصل کنید که هرگز در زندگی خود، عنوان جهان آزادی به مانند این تجربه نکرده اید. مراحل فراوان و پر تعداد بازی گویا به شکل خیلی پیچیده ای، درون یکدیگر بافته شده اند و به هم مرتبط اند. قطعاً نزدیک ترین مثالی که می توان به میان آورد سری Dark Souls باشد که آن هم یک عنوان جهان آزاد نمی باشد. هر دو بازی در تلاشند تا عظمت مراحلشان را همانطور که هست، با تمام محتویاتش به رخ بکشند، نه اینکه تنها تمرکز اصلی را بر روی یک عامل قرار دهند و این همان جادوی اصلی The Legend of Zelda: Breath of the Wild می باشد که آن را تا این حد خاص و مهم جلوه می دهد و هیچ گونه شکی وجود ندارد که با یکی از مهم ترین بازی های عرضه شده در طی چند سال اخیر طرف هستیم. عنوان یک بازی نسل هشتمی است که حامل تمامی نسل های گذشته بازی های رایانه ای بوده و به طور قطع در آینده بازی های رایانه ای نیز تاثیر های فراوانی خواهد گذاشت. مهم نیست که یک بازیکن قدیمی و از عُشاق این سری افسانه ای باشید یا کاملاً با این سری غریبه هستید؛ تنها چیزی که اهمیت دارد این است که سعی کنید در اولین فرصت ممکن این عنوان بی نظیر و بی همتا را تهیه و خود را درون جهان و دنیای روان آن غرق کنید.

1
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • hipster گفت:

    از هر جهت شاهکاره‌ مخصوصا اینکه همچین‌ بازی رو‌ میتونین هرجا که دلتون خواست بازی کنید من که ۵ ساعت طول کشید یه مرحله از بازی رو رد کنم در ضمن وسعت محیط بازی بینظیره که تو کلمه نمیگنجه وصفش

    2
    1
  • بچه ها کسی لینک شبیه ساز و بازی رو داره

    0
    0
  • moon گفت:

    ی طرفدار واقعی گیمریه که تا ی متای بالا میبینه نشه فن اون بازی سینه چاک بازی در بیاره ، من کوچیک همتونم ولی واقعا نظرای بعضی هارو که میخونم خندم میگیره
    من خودم به شخصه بهترین گیم های عمرا متا هی مختلف داشت اصلا هم برام مهم نبودن کدوم بخاطر متا بیشتر دوست داشتن باشم
    بازی های نظیر
    prince of persia sands of time
    getaway
    mafia 1,2
    haveay rain
    beyond :two souls
    red dead redemption
    gears of war 1.2.3
    witcher2.3
    Alan wake
    max payn 1.2
    quantum break
    final fantasy 13
    metal gear 3
    همه اینا زندگی های من هستن
    مخصوصا اثار های استاد David Cage و Sam Lake

    1
    1
    • 2K.Firaxis گفت:

      Assassins Creed Unity
      Assassins Creed Rogue
      Assassins Creed Black Flag
      Lords of The Fallen
      Xcom Enemy Unknown\2
      Totalwar…..
      C&C Generals
      Stronghold
      Dragon Age Origins\2
      The Last Guardian
      Middle Earth: Shadow of Mordor
      Dishonored 2
      Fallout 4
      اینقدر بازی ها بالای ۹۰ نشدن که قابل شمارش نیستن ولی از ارزششون کم شده? یه منطق دیگه هم هست من عاجزم از درک کردنش
      چطور ۹۰ شاهکاره اما ۸۸ و ۸۹ شاهکار نیستن??
      من یونیتی رو به شخصه با هیچی عوض نمیکنم

      1
      0
    • Scheldon گفت:

      moon از این حرفت خیلی خوشم اومد
      من نمیدونم خیلی ها هنوز این کنسول رو از ١٠ متری ندیدن چ برسه به بازی باهاش اون وقت تا ی نقد ونمره میبینن سریع با جوزدگی میزنن برترین بازی تاریخ و نمیدونم ابر شاهکار
      آخه داداشای گلم اول بازیش رو تجربه کنید بعد کامنت بذارین
      بنده با اینکه ۴ روز قبل از اینکه آقای آقابابایی زحمت بکشن نقد Horizon رو بذارن بازیش رو گرفته بودم و بازی میکردم ولی بازم گذاشتم ٢ روز دیگه بازی کنم بعد گفتم این بازی شاهکاره
      از رو تجربه بازی کامنت گذاشتم ن فقط چند تا عدد و رقم

      1
      0
      • Ubisoft گفت:

        تو کا اگه معیار من برای انتخاب بازی مورد علاقم متای کشکی و یوز اسکور بی ارزش بود هیچوقت نمیتونستم سگ های نگهبان ۱ و ۲، رینبو سیکس، کوانتوم بریک، کیش یک آدم کش وحدت و سیندیکیت رو بازی کنم.
        برای متا هیچ ارزشی قایل نیستم چون بعضی نمرات بالا به خاطر اسم سازنده و احترام به اونه، بعضی ها مربوط میشه به فن بازی و …
        جمله ی آخرم: “اگه تعصب رو کنار بذاریم و منطقی قضاوت کنیم میبینیم همه ی بازیها تو سطح خودشون یه شاهکارن”.

        1
        0
  • John Shepard گفت:

    یک بازی Overhyped دیگه . نمیگم بده . ولی نه نمره ی بازی. نه نقد ها و نه نمره ی متای بازی درست نیست . این بازی نمرش در بهترین حالت ۸ ه .
    متای ۹۸ ؟؟؟؟؟؟؟؟ دلیل همه هم اینه که نوستالژی خوبی براشون داشته .
    خدا وکیلی هیچ جوری نمیتونم هضم کنم که چطور متای بازی هایی مثل Witcher 3.. Mass Effect . Horizon و .. از این بازی با محیط generic و خالی از NPC و جزییات و نه چندان جذب کننده و گیم پلی بچه گانه کمتر شده .
    این بازی یه بازی خوب برای فروش نینتندو نه بیشتر . در بهترین حالت هم متاش باید بین ۸۵ تا نهایتا ۹۰ باشه .
    مشکلات فریم بازی به کنار .
    من دشمن این بازی نیستم فقط حس میکنم مثل خیلی جاهای دیگه تو این دنیا باز هم عدالت رعایت نشده و نخواهد شد و ناراحتم می کنه این موضوع
    . به هر آدم بالغ این بازی رو نشون بدی و بعد Witcher 3 و Horizon رو نشون بدی میفهمه فاصله در حد چند دنیاست !!

    1
    2
    • mohamad 47 گفت:

      منم هیچ وقت تا حالا علاقه ای به این سبک بازی ها نداشتم.دوست دارم یه خون و خون ریزی ببینم تو بازی انقدر فانتزی زیاد خوشم نمیاد.
      البته این نظره منه و شاید کسای دیگه بهترین بازی عمرشون باشه.ولی من نمیتونم این بازی رو مثلا به بازی مثل ردد دد ۲ ترجیح بدم
      دوستاران این سبک من قصد هیچ بی احترامی به بازی رو نداشتم و نظرم رو گفتم.ولی نمیدونم شاید اگر چند ساعت بازی کنم خوشم بیاد ولی ظاهرش هیچ جذبم نمیکنه! Question

      2
      1
    • moon گفت:

      حرفت کاملا درسته ، در کل زلدا و دنیای بازیش بنظرم بینظیره تو سبک خودش ، ولی موقع که حرف از ی بازی جدی و بزرگ سال پیش میاد سخت است که بخوایم اینو با هاش مقایسه کنیم
      واقعا کمال بی انصافیه که اون زحمتی که توسعه دهنده بازی های مثل انچارتد ، ویچر ، هریزون ، رد دد و خیلی خوبای دیگه سالیان سال میزاره رو طراحی بازی انیمیشن لیپ سینگ گرافیک بخوایم نادیده بگیریم ی طرفه قضاوت کنیم
      من باور دارم این شرکت ها هم اگر موارد بالای که ذکر کردمو از بازیشون دریق کنن و وقت گران بهاشون که چهار پنج سال طول میکشه رو فقط صرف گیمپلی کنن محصول نهاییشون به مراتب از زلدا بهتر در میاد !

      1
      0
    • Bros Xbox 2 گفت:

      متاسفانه شما فقط در گرافیک میبینی بازی رو. .. احتمالا اگه order 1886 بهت بدن میگی بهترین بازی تاریخ
      این ستینگ و دنیای بازی هست که حکم میکنه گرافیک چه شکلی باشه. گرافیک فانتزی و هنری این بازی بسیار زیبا و مسحور کننده ست به اعتقاد من.. گرافیک خوب به معنی گرافیک واقع گرایانه نیست Smile
      خالی از NPC لوووول
      نه چندان جذب کننده لووول
      گیمپلی بچه گانه خخخ
      و همه ی این فکت ها رو با دیدن چن تا تریلر و بدون تجربه ی بازی صادر میکنه.
      بله دیگه. همه ی ۷۵ سایتی که به این بازی نمره دادن تو متاکریتیک نوب هستن و نفهم. شما که هنوز بازی تجربه نکردی پروهاردکور.

      1
      0
      • John Shepard گفت:

        اسم = PC Master GOD .
        شغل طرفدار گیم پلی و بازی های نینتندو به گفته ی خودش .
        برو تو یوتیوب ببین چقدر مردم از این بازی ناراضی بودن حتی فن های قدیمی خود بازی که میگفتن از ریشه ها دور شده تا کسانی که میگفتن نمیفهمن چطور نمرات بازی انقدر بالاست و Overhyped شده .
        منم اگر کنسولی که می ساختم تو سال ۲۰۱۷ از رده خاج به حساب میومد و حتی بازی انحصاری خودمم نمیتونست ۳۰ فریم اجرا کنه. مطمئن میشدم سر مولتی پلتفرم ها افتضاح به بار میاد و سعی میکردم با خرید منتقد و گرفتن متای فضایی و تبلیغات لانچ کنسولمو قوی کنم . مسئله به همین سادگیه
        من چرا باید حرص بخورم وقتی اصلا مصرف کننده بازی های نینتندو نیستم و فقط به سونی و پی سی اهمیت میدم . در ضمن باید مثل شما خیلی احمق باشم که فقط به گرافیک اهمیت بدم و به نظر من باید بین گرافیک و رزولوشن و فریم و گیم پلی یه بالانس باشه و کسایی که تو سایت کامنت های منو دیدن میدونن چی میگم . من دارم میگم این نقد های جانب دارانه درست نیستکه هورایزون بشه ۸۸ این بشه ۹۸٫ یا و RDR و Witcher و … نتونن متای ۹۸ یا ۹۹ بگیرن ولی این بازی های نینتندو همیشه همه credit هارو دریافت کنن
        خدا مارو از شر افراد عقده ای و خود بولی پندار مثل تو و هشت خط و متین مافیا به دور کنه

        1
        1
        • Bros Xbox 2 گفت:

          اولا من رو با متین مافیا در یک گروه قرار نده . ممنون : )
          ثانیا، تا وقتی طرفدار سبک نباشی، نسخه های قبلی زلدا ، عناوین مختلف A-Adventure و عناوین کلاسیک A-RPG رو هم تجربه نکرده باشی هیچگونه حقی در مورد نظر دادن در رابطه این بازی رو نداری و نخواهی داشت. برو منبعت رو بذار همون کاربرای نوب یوتیوب (که اکثرا هیترها هستند و تازه واردین.. و صد البته من خودم تعداد بیشماری از هواداران قدیمی رو دیدم که بازی رو پرستش میکردن) …
          بله دیگه. نینتندو پول داده به تمام ۷۵ سایت متاکریتیک و این قضیه لو نرفته!!… لوووول.. جک تاریخ. اگر هیتر این بازی هستی و خوشت نمیاد، هیچ دلیلی نداره بیای زیر مقاله ی این فرنچایز که عمرش بیش از دوبرابر سن جنابعالی هست نظر بدی…
          من اگه بیام بگم مس افکت اورریت هست واکنش تو چیه؟

          1
          1
        • farshadx گفت:

          John [email protected]
          mohamad [email protected]
          چرا دارید چرتو پرت میگید؟!
          چون بازی گرافیک فانتزی داره بچه گونه است؟!
          چون گرافیک بازی فانتزی هست حقش نبوده ۹۸ بگیره؟!
          و دارید با بازیهای …. مقایسه میکنید؟!
          خیلی جالبه
          [email protected]
          یعنی چی گرافیکو بزارن کنار گیم پلی خوب میشه؟!
          گیم پلی ربطی به گرافیک نداره
          گیمرهای امروزی همه چیز رو تو گرافیک خلاصه میبینن
          گرافیک داشته باشه متا ۴۰ هم بگیر بازی میکنن
          واقعآ بعضی ها عقلشون به چشماشون هست
          اون افرادی که تو یوتوب از بازی ناراضی هستن ۹۹% فن های کنسولهای دیگه هستن
          شما برو تو نمرات یوزر اسکور این بازی نگاه کن چقدر فنهای کنسو های دیگه اومدن و فقط ۰ دادن حتی بازی رو هم تجربه نکردن

          1
          1
          • John Shepard گفت:

            آخه کله پوک تو چه میفهمی بازی چیه که به من میگی جون کارتونیه بدت میاد .من ۲۰ سال از زندگیمو گیم بازی کردم . اندازه موهای سرم بازی های مختلف از آتاری و میکرو به جلو
            من نگفتم بده ولی میگم حقش اینی نیست که میبنی
            متا بین ۸۵ تا ۹۰ عادلانس ولی نباید این بازی بت بشه
            . شماها افرادی هستین که با خودشیرینی میخواین خودتونو آدم خوبه نشون بدین . هیچ وقت از خودتون نظر ندارین و منتقدا و دست های پشت پرده تو هر زمینه ای شمارو بازی میدن . شماها سیاهی لشکر های این دنیا هستین .
            دلیل واضحی که جریان TNWO چطوری تونسته انقدر با اتفافات مصنوعی پیشرفت کنه و بیشتر مردم دنیا رو مطیع و برده ی خودش کنه . شماها توانایی درک بد از خوب و هنر از غیر هنر رو ندارین و همیشه عده ای براتون تعیین میکنن چی خوبه و چی بد

            1
            2
            • Ramsay گفت:

              شاهد نقد این عنوان توسط کسایى هستیم که حتى تجربش نکردن.دوست من شما که تجربه نکردى چطور ادعا میکنى چه متایى براى این عنوان عادلانه ست؟!همون منتقد پول دوست که به گفته جنابعالى پول گرفته حداقل بازى رو تجربه کرده و بهش١٠داده.من با farshadx هم موافق نیستم که بر اساس نمره بگم فلان بازى خوبه و اما ایشون حداقل داره بر اساس حرف کسى صحبت میکنه که این عنوان رو بازى کرده.بنظرم جنابعالى فقط قصدت اینه که خلاف جریان اب شنا کنى.که اتفاقا امثالتون خیلى زیاده.حداقل یه دوتا نظر از این دونفر بخون بعد انقدر راحت توهین و قضاوت کن.شما تعیین میکنى تعریف هنر و خوب وبد چیه؟به شخصه نمیتونم درباره این بازى نظر بدم چون تجربه نکردم.اما شما که انقدر راحت از پشت گوشى به کسى بدلیل اختلاف نظر توهین میکنى و قضاوتش میکنى،یا دارى درباره سنت دروغ میگى یا مشکلات دیگه اى دارىThinking .
              ضمنا ممنون بابت نقد

              1
              1
            • Bros Xbox 2 گفت:

              همونطور که گفتم تا وقتی طرفدار سبک نباشی، نسخه های قبلی زلدا ، عناوین مختلف A-Adventure و عناوین کلاسیک A-RPG رو هم تجربه نکرده باشی هیچگونه حقی در مورد نظر دادن در رابطه این بازی رو نداری و نخواهی داشت.
              لطفا ببند.
              (طرز بیانت هم زیر ۱۸ زیر نشون میده متاسفانه)
              و البته جواب سوال منو ندادی! اگر من بگم مس افکت اورریته و EA پول داده به منتقدا، جوابت چی هست؟

              1
              0
            • farshadx گفت:

              شما حالت خوبه؟! Eek!
              از حرف زدنت معلومه که سن شما کمتر از ۲۰ ساله کسی که اینجوری نظر میده عقده دیده شدن داره
              بنده اینقدر تو اومدم گیم فا نظر دادم که دیگه همه میدونن مثل شما فقط از رو ظاهر نظر نمیدم
              شما احتمالآ توهم توطئه داری
              ما و ۷۵ تا سایتو نینتوندم کلآ هرکسی بر علیه شما نظر داد ادم بده هستیم شما ادم خوبه هستن خوبه؟!
              متعصفآ یا خوشبختانه شما متا رو تایین نمیکنی خدارو شکر

              0
              0
          • moon گفت:

            منظور منو متوجه نشدی ، من میگم الان فکر کن زلدا چند سال زمان برد تا ساخته شد ما میگیم ۶ سال خب ، تو این شیش سال اینا فکن همه فکرشونو تو گیم پلی داستان گذاشتن چون گرفایک بازی خدایش ازدنظر هنری خوبه ولی عالی نیست که ، (عالی میشه لست گاردین ) کسی هم بهش خورده نمیگیره گه چرا اینطوری ساختی چون ندل سبک بازی اینطوریه (مثل سبک ماینکرافت )
            ولی مثلا ی بازی مثل ویچر سه ۶ سالی که زمان میبره ازین ۶ سال انتظارات ازش تو گرافیک دارن تو طراحی هنری دارن تو گیم پلی دارن تو داستان دارن خببب
            من حرفم اینه انصاف نیس اینطوری قضاوت بشه که این چون ۹۸ شده متاش بهترین بازی تاریخ هست و اِلُ بِل

            1
            1
          • mohamad 47 گفت:

            مشتی من نظرمو گفتم.بچه گونس من گفتم!؟من گفتم من حال نمیکنم با این سبک بازی و فانتزی!تو همه نظراتت حرف بقیرو یه جور دیگه بیان میکنی!

            1
            1
            • John Shepard گفت:

              @Mohamad 47
              @Moon
              ولشون کنین اینارو . نظرتونو بگین از کسی هم نترسین .
              اینا افرادی هستن که میان Reply میکنن و دری وری میگن و میخوان با عوض کردن جملات و منظورت حرف خودشونو پیش ببرن و وقتی جوابشونو مثل خودشون میدی حق به جانب میشن . اصلا اشتباه کردم جواب این افراد رو نباید داد شماهم جوابشونو ندین

              0
              1
        • 47_hitman گفت:

          در جواب به دوستمون که میگن منتقدا رو خریدن و..
          قبول دارم نینتندو این بازی رو برای سیاست فروش کنسول کم عمرش عرضه کرده ولی دلیل بر این نمیشه که پول داده منتقد خریده
          ۱۲ تا زلدا متای بالای ۹۰ دارن اونام خریده شده بودن؟
          بیشترین متاشم که ۹۹
          من نمیدونم این بازی شاهکاره یا نیس ولی آمار و ارقام چندین ساله این بازی نشون میده که هست

          1
          0
    • Bros Xbox 2 گفت:

      گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده.

      1
      1
  • KI4N گفت:

    تبریک به نینتندو و فناش.
    حیف شد که نمیتونم این شاهکارو تجربه کنم. واقعا اومد نمره های۱۰و۱۰۰رو درو کرد رفت لامصب!!

    0
    0
  • boypersia گفت:

    گرافیک در حد ps2 منتقدا هم جوگیر هستند

    1
    4
  • حیف که هیچ وقت نینتندو نداشتم بخوام این شاهکارو تجربه کنم In Love

    1
    1
  • Hunt Showdown گفت:

    بهتون قول میدم اگه این بازی رو با گرافیک روز نه کارتونی بیرون بدن میترکونه و اندازه gta میفروشه………

    0
    3
  • ArashinA گفت:

    مقاله خیلی عالی بود.
    دیدن عکسهاش هم هوش از سرم میبره چه برسه به بازی کردنش.
    چقدر این مورد منفیش رو دوست دارم

    1
    0
  • 4maxpayne گفت:

    به شخصه گرافیک کارتونیش تو ذوق میزنه Struggle

    1
    0
  • Ehsannn گفت:

    من که اینو بازی نکردم و نمیونم نظر بدم ولی خب کلا از این گرافیک خوشم نمیاد و فکر نمیکنم با وجود rdr2 و tlou 2 گوتی بشه

    1
    2