حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone

رضا توکلی
۱۶:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

کارت بازی همیشه یکی از سرگرمی های محبوب و پرطرفدار ، چه در دنیای واقعی و چه در بازی های رایانه ای بوده است . بازی های رایانه ای که در این سبک طراحی و منتشر می شوند به سختی می توانند در بین بازی های کنسولی قرار گیرند و بیشتر کنسول های دستی ، رایانه های شخصی و موبایل را هدف قرار می دهند . دو سبک استراتژیک و کارتی ، از سبک هایی هستند که برای کنسول های خانگی جذاب نیستند و به طور کلی بهینه سازی خوبی برای دسته ندارند و به همین دلیل توسعه دهندگان و بازیسازان ترجیح می دهند این سبک از بازی های خود را برای سایر پلتفرم ها عرضه کنند . به طور خاص بازی های کارتی روی کامپیوتر و کنسول های دستی به راحتی قابل اجرا و بازی بودند و با توجه به اینکه معمولا حجم زیادی نداشته و قدرت پردازشی بالایی هم از کاربر نمی خواستند ، به سرعت وارد دنیای بازی های موبایل شدند . بازی های کارتی جز اولین سری از بازی های موبایلی بودند که در گذشته بر روی سیستم عامل جاوا منتشر شدند . کمی جلوتر و بعد از انتشار نسخه موبایل ویندوز ، بازی های کارتی رنگ بوی جدیدی به خود گرفته و به اصطلاح پر رنگ تر ظاهر شدند . امروزه با وجود سیستم عامل های اندروید و آی او اس ، توسعه دهندگان موبایل به راحتی می توانند بازی های کارتی خود را به بهترین شکل و بهترین گرافیک عرضه کنند . یکی از موفق ترین و مهم ترین بازی های کارتی موبایل ، بازی Hearthstone شرکت بلیزارد (Blizzard) می باشد که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ برای ویندوز و او اس ۱۰ منتشر شد و در پایان همان سال برای اندروید و آی او اس هم در دسترس قرار گرفت . بازی کارتی Hearthstone ، به نوعی یک اقباس از سری بازی مشهور (World of Warcraft (WOW می باشد . شخصیت های بازی WOW این بار در قالب یک کارت ظاهر می شوند و شما با انتخاب بهترین گزینه می توانید در راه پیروزی قدم بردارید . با ما در نقد و بررسی این عنوان همراه باشید .

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

همان طور که در مقدمه گفته شد بازی Hearthstone یک بازی کارتی محصول شرکت بلیزارد می باشد که کارت های آن شخصیت های بازی WOW هستند . بازی دارای ۹ شخصیت قهرمان و ۹ کلاس مختلف بازی می باشد . هر قهرمان کارت ها و ویژگی های خاص خود را دارد اما بسیار از کارت ها در دسته All Class قرار می گیرند و متعلق به کلاس خاصی نمی باشند . کلاس های بازی عبارتند از Rough ,Shaman ,Priest ,Mage ,Paladin ,Warrior ,Hunter ,Warrior و Droid . با شروع بازی شما با انتخاب یکی از قهرمان ها در کلاس مشخصی قرار گرفته می توانید به صورت تمرینی با سایر قهرمان ها روبرو شوید . شخصیت قهرمان شما با در اختیار داشتن ۳۰ کارت و ۳۰ جان (Health) وارد نبرد با حریف خود می شود . برای انتخاب و قرار دادن یک کارت در زمین بازی باید از Mana Crystal ها استفاده کنید . در هر دست از بازی Mana های شما بیشتر شده و می توانید کارت های قوی تری را وارد بازی کنید . هر چه یک کارت جان و قدرت تخریب بیشتری داشته باشد Mana بیشتری را نیز مصرف خواهد کرد . اگر شما شروع کننده بازی باشید ، سه کارت به صورت تصادفی از Deck (مجموعه ۳۰ کارت انتخابی) به شما داده می شود و یک Mana Crystal . کارت های تصادفی انتخاب شده ، که از کمترین Mana نمایش داده می شوند و در دست های بالا نهایتا می توانید ۱۰ Mana را استفاده کنید . اگر شما شروع کننده بازی نباشید ، به جای سه کارت ، چهار کارت در اختیار شما قرار می گیرد و یک کارت Mana  به نام Coin ، که می توانید آن را برای شروع و انتخاب کارت استفاده کنید . با وجود کارت Coin ، شروع کردن به عنوان نفر اول هیچ مزیتی نسبت به نفر دوم نداشته و هر دو بازیباز در شرایط برابر بازی خود را آغاز می کنند .

به صورت کلی کارت های بازی تنها در دو دسته Minion و Spell قرار میگیرند . کارت های Minion تمامی سرباز ها و کارت هایی هستند که شما با آن ها حمله می کنید و جادو ها (طلسم ها) و یا همان Spell ها ، کارت هایی هستند که بر روی Minion  ها و یا قهرمان حریف به صورت مستیم اثر خواند گذاشت . در ادامه انواع کارت های بازی را بررسی خواهیم کرد .

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

کارت های Taunt : این دسته از کارت ها ، کارت های دفایی شما هستند و پس از قرار دادن آن ها در زمین بازی ، به دور آن ها سپری تشکیل می شود و باعث می شود که Minion های حریف نتوانند کارت های شما را مورد حمله قرار دهند . برای حمله به سایر کارت ها و یا شخصیت قهرمان شما ، طرف مقابل باید ابتدا کارت های Taunt شما را از بین ببرد سپس به سایر کارت ها حمله کند .

کارت های Charge : غافلگیرانه ضربه بزنید . با این دسته از کارت ها لازم نیست یک دست منتظر باشید تا کارت آماده ضربه زدن شود . زمانی که از کارت های Charge استفاده کنید ، می توانید فورا با آن به Minion های حریف و یا شخصیت قهرمان او ضربه وارد کنید .

کارت های Divine Shield : این نوع از کارت ها ، همان طور که از اسمشان مشخص است ، یک نوع سپر دفاعی داشته و زمانی که حریف شما برای اولین بار به آن ضربه بزند هیچ گونه آسیبی نمی بیند و به اصطلاح جانش کم نمی شود و در ضربه دوم با توجه به قدرت تخریب Minion حریف ، همانند سایر کارت ها آسیب میبیند .

کارت های Windfury : این سری از کارت ها می توانند در یک دست بازی ، دو بار به حریف ضربه بزنند . در حالت عادی هر کارت Minion تنها می تواند یک بار به کارت های طرف مقابل ضربه بزند .

کارت های Battlecry : وظیفه این دسته از کارت ها کمی متفاوت است . کارت های Battlecry می توانند جان کارت های شما را زیاد تر کرده و یا جان سایر Minion ها و یا شخصیت قهرمان حریف را کمتر کند .

کارت های Secret : این نوع کارت مخصوص جادو ها (Spell) می باشند و در صورت استفاده از آن ها ، حریف شما متوجه نمی شود شما از کدام جادو استفاده کرده اید و بالای سر قهرمان شما یک علامت سوال بر جای می گذارد .

کارت های Silence :  این دسته از کارت های جادو می توانند هر یک از قابلیت هایی که تا کنون برای کارت های Minion نام برده ایم را از بین ببرند و کارت های ویژه را همانند یک کارت معمولی کنند . برای مثال این جادو می تواند قابلیت دفاعی کارت های Taunt را از بین ببرد .

کارت های Freeze : این جادو نیز می تواند کارت مورد نظر شما را برای یک دست منجمد کرده و غیر فعال کند . بعد از اینکه یک دست بازی تمام شد ، کارت دوباره به حالت اولیه خود بر خواهد گشت .

Hero Powers : قدرت هر قهرمان بازی مخصوص خودش است و این بخش جدا از کارت های بازی می باشد . قدرت های ویژه در کنار شخصیت قهرمان نمایش داده می شوند و در ازای ۲ Mana در هر دست بازی قابل استفاده هستند .

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

بازی Hearthstone از دو بخش داستانی ( بخش تمرینی نام بهتری است ) و آنلاین یا همان دو نفره تشکیل شده است . این بازی هم همانند بسیاری از بازی های هم سبک ، کاملا آنلاین بوده و بدون اتصال به اینترنت اجرا نمی شود . شما در این بازی باید یک ترکیبی از مجموعه کارت ها را برای خود آماده کنید تا در قالب Deck به صورت تصادفی در بازی نمایش داده شوند . هر Deck از ۳۰ کارت تشکیل شده است . نحوه مبارزه (!) و یا همان شروع بازی بسیار ساده می باشد . با توجه به Mana داده شده در هر دست شما باید کارت های مورد نظر خود را وارد زمین تعیین شده کنید . سپس با رسم یک خط از کارت خود به کارت های حریف به آن ضربه بزنید . در کنار هر کارت بازی سه قسمت وجود دارد . در قسمت بالایی هر کارت تعداد Mana مصرفی آن نوشته شده است . پایین سمت راست هر کارت می توانید جان (Health) هر Minion و در سمت چپ میزان ضربه زدن و آسیب رساندن به کارت دیگر را ببینید. هر چه Mana مصرفی کارت ها بیشتر باشد ، طبیعتا قدرت تخریب بالایی داشته و به راحتی می توانند کارت های حریف شما را از بازی خارج کنند . هدف اصلی در نبرد ها ، صفر کردن جان قهرمان حریف می باشد . شما در بازی می توانید با Minion ها و Spell های خود به صورت مستقیم به شخصیت قهرمان حریف ضربه بزنید و زود تر جان او را به صفر برسانید . بازی مخصوصا در دست های بالاتر ، زمانی که Mana بیشتری در اختیار دارید به اوج هیجان خود می رسد و باید تصمیم های هوشمندانه ای بگیرید . به طور کلی بازی Hearthstone ، هیجان و حس رقابت بالایی داشته و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند . وجود شخصیت های قهرمان و کلاس های بازی متنوع و وجود کارت های اختصاصی هر قهرمان و سخت بودن دسترسی به همه آیتم ها ، ارزش تکرار بازی را بالا می برد اما لازم به ذکر است که تمامی شخصیت های قهرمان و کارت های بازی بدون هیچ زحمتی و تنها با پرداخت درون برنامه ای قابل خریدن هستند .

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

موسیقی و صداگذاری بازی هم از نکات مثبت این بازی به شمار می روند . موسیقی متن هنگام نبرد ها کاملا هماهنگ با محیط و جو بازی بوده و همچنین گفتگو و بحث بین شخصیت های قهرمان قبل و هنگام بازی به خوبی صداگذاری شده اند . همچنین پیام های کوتاهی که بین بازیکنان آنلاین ارسال می شود ، توسط شخصیت قهرمان ، با صدا فرستاده شده و بیشتر از همیشه موجب خورد شدن اعصاب بازیکن مقابل می شود! با توجه به حجم بالای بازی ، باید انتظار گرافیک فنی بالایی هم از بازی داشته باشیم . کارت های بازی به زیبایی طراحی شده و جزییات بالایی دارند و تنوع زیاد کارت ها باعث افزایش حجم بازی شده است زیرا منو و زمین بازی طراحی پیچیده ای ندارند . در مجموع به گرافیک و موسیقی بازی می توان نمره بالایی را داد .

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

بلیزارد تمام سعی خود را کرده که با Hearthstone یک بازی کامل و درجه یک در سبک بازی های کارتی ارایه دهد و موفق هم شده است . تمامی فاکتور های یک بازی کارتی در Hearthstone رعایت شده و کارت های زیاد و متنوع ، گیم پلی هیجان انگیز ، ایجاد حس رقابت ، طراحی بسیار خوب و موسیقی متناسب و… همگی یک بازی درجه یک را معرفی می کنند . در کنار این موارد مثبت ، بد نیست که اعتراضی هم به حجم بالای بازی داشته باشیم . بازی Hearthstone بر روی موبایل نزدیک به ۱٫۲ گیگابایت فضا نیاز دارد و این در حالی است که یکی دیگر از بازی های محبوب کارتی یعنی کلش رویال (Clash Royale) کمتر از ۱۰۰ مگابایت از حافظه شما را اشغال می کند . حجم بالای بازی بیشتر به خاطر کارت های زیاد و گرافیک سطح بالا آن ها می باشد . نسبت به بازی کلش رویال ، Hearthstone کارت های بیشتری دارد اما بالاخره حجم کم از موارد مثبت یک بازی به شمار می رود . یکی دیگر از مواردی که ترجیح می دادم بیش تر به آن پرداخته شود ، دسته بندی کارت ها می باشد . کارت های بازی با توجه به تنوع فوق العاده زیاد و طراحی در حالت های مختلف تنها در دو دسته اصلی (Minion و Spell) جای می گیرند و خیلی هیجان انگیز تر بود که اگر دسته های بیشتری برای کارت ها در نظر گرفته می شد . البته با توجه به ویژگی هایی که در ابتدای متن به آن اشاره کردم ، کمی کارت ها را از هم متمایز می کند اما کافی نیست . نکات منفی که در ادامه خواهید خواند بسیار جزیی بوده و به اصل بازی لطمه ای وارد نمی کنند. در نهایت اگر به دنبال یک بازی کارتی هیجان انگیز و درجه یک هستید ، Hearthstone شما را نا امید نکرده و پتانسیل آن را دارد که سال ها به تجربه آن بنشینید.

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Carmine گفت:

    بهترین بازی کارتی جهان و یه شاهکار دیگه از بلیزارد کبیر! :chic:

  • یه جورایی میشه گفت این بازی شروع بازی های کارتی بود
    ممنون بابت نقد

  • farshadx گفت:

    خسته نباشید
    من وقتی اومد بازیش کردم الآ منتظر هستم dlc جدید بیاد دوباره برم سمتش
    فقط یه سوال برام پیش اومد یعنی میتونیم تمام کارتارو تو بازی بدست بیاریم؟!
    من فکر میکردم باید حتمآ خرید واسه همین ول کردم
    کارتای dlc های مختلف و … همه رو میشه بدون پرداخت گرفت؟! اینجوری که شما گفتین

  • حجم بازی خیلی زیاده واسه نسخه گوشی یک مشکل بزرگ بازی اینه وقتی بازی می خواد شروع بشه از بازی در میاد بعد فهمیدم که این بازی اول برای تبلت درست شده و بعدن برای گوشی امده ولی به هر حال من با کامپیوتر بازی میکنم هیچ مشکلی هم نداره. خسته نباشی اقای رضا توکلی اگه شد بازی heroes of storm هم نقد کن.

  • ........ گفت:

    اگر فقط و فقط یکبازی ارزش نصب کردنو داشته باشه، دقیقا همین بازیه. به شکل بسیار ساده ای طراحی شده. اما بسیار جذابه. فوق العاده یاد گرفتن بازی سادست، انا این سادگی به معنی سطحی بودن نیست. بازی فوق العاده ای که یه چند وقتی منو معتاد خودش کرد.

  • asmodeuss99 گفت:

    من دوساله بازی میکنم خیلی خوبه =)

  • BehzadMB گفت:

    بلیزارد یا نمیسازه یا شاهکار میده بیرون

  • Keyvanjan گفت:

    اولاً واقعاً شاهکار مثل بقیه بازی های بلیزاد
    ثانیاً برین یکم تحقیق کنین بعد این بازی کلاً امار بازی های کارتی بیشتر شد و شرکت و بازیساز های دیگه شروع به کپی برداری کردن مثل الدار اسکرول کارتی یا پلنت ویس زامبی کارتی و الانم ویتچر کارتی خیلی دیگه هم هست در ضمن هیچ نکات منفی که ذکر کردین واقعاً اشتباه هستن
    اتصال به اینترنت باید باشه همیشه چون بازی انلاینه
    بازی اینقدر کارت داره که شمارش از دست رفته و هر چند ماه یکبارم با یک بسته الحاقی رایگان حداقل ١۵٠ کارت جدید اضافه میشه

    و بازی کاملاً رایگان هم معنایی نداره بازی باید از یک راهی خرجش در بیاد فروش قهرمان ها هم به همین دلیل هست قهرمان ها هم اصلاً ربطی به قدرت نداره فقط ظاهری هست

    ١٠ کامل کامل داره این بازی همه رو دعوت میکنم تست کنن برای انواع پلتفرم ها هم وجود داره

  • Ramsay گفت:

    اولین بازى بلیزارد در این سبک و بهترین بازى سال موبایل و PCدر همون سال.بنظرم این نزدیکترین عنوان به عناوین کنسول ها و PCاز لحاظ کیفیت ساخت هست.تشکر بابت نقد

  • بهترین بازی کارتی دنیا . یعنی خیلی باحاله . اگه یک روز از بازی ویدیو بگیرم فیس کم هم بذارم قیافمو ببینید قیافم مثل انشتین میشه اینقدر که سرش فکرم میکنم :drool: :giggle: :yes: :yes:

  • PocketGamer گفت:

    بهترین بازى تمام دوران که من رو تبلت و گوشى بازیش کردم همین هارتستونه، میتونى بدون این که یه دولار خرجش کنى به لجندرى برسى ولى زمان و زرنگى میخواد!

  • اوسعلی گفت:

    نقد بسیار خوبی بود ولی با بعضی از نکات منفی موافق نیستم بازی اینترنت می خواد چون انلاین حتی کلش رویال رو هم مثال زدید انلاین.
    بازی دو دسته کارت بیشتر نداره ولی ۹ کلاس هیرو داره و دسته کارت های Minion هشت قسمت متفاوت دارن که تو نقد بازی هم گفتید و همین الان هم تعداد کارت ها به قدری زیاده که هیچ کس تعدادش رو نمی دونه 😐 😐
    بازی free to play هست و طبیعی هست که پرداخت درون برنامه ای داشته باشه
    منتظر نقد hots هستم :yes: :yes:

    • ممنون بابت مطالعه
      درسته بازی آنلاین هست اما بخش تمرینی بازی ، با توجه به اینکه حجم بالایی هم داره ، می تونست به صورت آفلاین اجرا بشه
      بله بخش کارت ها کمی سخت گیرانه بود ولی کلا گفتم نکات منفی خیلی تاثیر گذاری نیستند
      و اینکه با پرداخت درون برنامه ای مشکلی ندارم ، خیلی خوب نیست که قهرمان ها و همه کارت ها بدون بازی و تجربه قابل خریدن باشن
      در آخر هم متاسفانه بازی Heroes of the Storm روی موبایل منتشر نشده و من بازی های موبایلی رو بررسی می کنم .

  • Pourya gamer گفت:

    بهترین بازی کارتی و همچنین بهترین بازی انلاین بروی گوشی های هوشمند ، صد در صد پیشنهاد میکنم اگه ، گوشی دارین حتما دانلود کنید من خودم بدون اینکه پول خرج کنم تمام ادونچر های این بازی رو با استفاده گولد که روزانه میتونین از طریق کوست های متفاوت بدست میاد، تنها بازی انلاین روی گوشی که در طول سال چندین دی ال سی ، حتی امسال بلیزارد تایید کرده که سه گونه بسته متفاوت برای بازی ترتیب داده ، درود به بلیزارد کبیر.

    • Pourya gamer گفت:

      راستی شما چند بخش دیگه ی بازی رو تو نقدتون نیاوردین ، مثلا بخش arena که باید با کارت های تصادفی بازی تون رو انجام بدین یا بخش trawn brawl بخش مورد علاقه ی من که هر هفته یک چالش کاملا متفاوت برای بازی بازان در اختیار میزاره ، خلاصه هیچوقت از انجام این بازی خسته نمیشین.

      • درسته ، ممنون از توجه ـهتون ، بازی به صورت کلی بازی بررسی شده و توی این نقد تک تک حالت ها رو مد نظر قرار ندادم ، حتی روی بخش های اصلی (آنلاین و تک نفره) هم تفاوتی قائل نشدیم و کلا روند بازی رو بررسی کردیم ولی به هر حال اشتباه از من بود باید اشاره ای هم به این دو بخش می کردم .

  • mojy_star گفت:

    به نظرم gwent هم بازی کارتیه خیلی خیلی عالیه فقط نمیدونم چرا بازیش عرضه نمیشه ؟؟؟؟

  • soroush گفت:

    هیچی کارت بازی ویچر نمیشه :chic:

  • hunter گفت:

    بالاخره یه نقد از این بازی بعد ۲ سال تو گیمفا شد هر چند به دلیل تجربه کم منتقد عزیز که از عکسا میشه فهمید کمی افتضاح بود و چند جا کاملا برعکس توضیح داده شده بود
    اول این که Battlecry همون طور که از اسمش پیداست یعنی یه کاری رو (نه صرفا کم یا زیاد کردن HP )انجام میدن مینیون ها
    بعد تعداد کارتای بازی خیلی زیاده و بالای ۵۰۰ کارت تو بازی هست و شامل چند نوع ارزش از معمولی تا افسانه ای یا لجندری خودمونه
    و همچنین فقط سه تا هیرو قابل خرید وجود داره که فقط جای هیرو های معمولی رو میگیره و میشه گفت فقط یه عکسه و بس و چند هیرو هم با انجام یه سری کارای دیه و رایگان میشه گرفت مثلا گرفتن لول ۲۰ تو وار کرافت
    در ضمن یه بازی کارتی دیگه هم فبل این بازی بود به اسم HEX

  • White noiz گفت:

    من فقط خواستم کامنت بدم که شبا از فراق Red Dead 2 خوابم نمیبره چند روش خودکشی بدون درد بهم معرفی کنید تحمل صبر برای چنین عنوانی برام میسر نمیبااااشددددد. O_o :hypnotized:

  • amir2snake گفت:

    بعد از مدتها به گیم فا لاگین شدم تا یکم نقد دوستمون رو کامل کنم
    من از زمان عرضه بتای بازی تا الان حداقل روزی یک ساعت و حداکثر ۵ ساعت این بازی رو بازی کردم پس تجربه ام کم نیست
    نکته اول : این بازی p2w نیست یعنی شما می تونی هر کارتی که کسی با پول به دست بیاره رو داشته باشی
    اما بازی t2w هست یعنی time 2 win شما برای اینکه از سطح۱۰ پایین تر بیای باید تمام کارت ها و تمام دک های متا( یعنی زیاد استفاده شده در این فصل ) رو کاملا بلد باشی
    نکته ۲: بازیش واسه یادگیری همین نقد بالا رو بخونی و مراحل تمرینی رو بری کافیه اما واسه حرفه ای شدن
    حداقل ۱۰۰۰ ساعت بازی کردن می خواد هنوز خود من ترکیب های خلاقانه ای می بینم که به عقل جن هم نمی رسه
    نکته ۳: بازی ۳ مدل استراتژی داره
    اول face یا rush یا fast که تو این مدل شما فقط به این فکر می کنی که در کمترین زمان ممکن که معمولا تا نوبت ۶ هست حریف رو از بین ببری
    دوم mid range و به نوعی tempo هست یعنی قدرت شما بین نوبت ۳ تا ۷ هست و سعی می کنی بین این نوبت ها صفحه رو مال خودت کنی و خورد خورد حریفت رو بکشی
    سوم حالت کنترل هست که شما از نوبت ۱ تا نوبت ۵-۶ سعی می کنی با حریف مدارا کنی و دک شما بر اساس استراتژی بعد از نوبت ۶-۷ به بعد هست
    نمی شه گفت کدوم به اون یکی برتری داره یه جور شبیه سنگ کاغذ قیچی هست که تو هر پچ یکی از اون یکی قوی تره
    مثلا یه مدت فریز میج که یه دک کنترل هست قوی بود یه مدت هانتر مید رنج الان هم متا بسیار سریعه و دزدان دریایی واریور و شامن فیس خیلی خوبن
    به نظر من نکته منفی آنچنانی نداره چون تیم پشتیبانی قوی که داره خیلی زود نکات و بالانس نبودن ها رو برطرف می کنه
    و و اقعا هوش تو این بازی حرف اول رو میزنه نه کارت هایی که داری شما نگاه کن هر ۲-۳ ماه یه ترنمنت برگذار میشه و حدود ۲۰۰ نفر رنک بالا ی هر منطقه تو این مسابقات شرکت می کنند اما ۵ نفر اول تقریبا یکی هستند با اینکه همه کارتاشون کامل هست
    خود من تو این مدت یک بار تا رنک لجند رفتم اونم هند لاک بود قبل اینکه مولتن جاینت ضعیف بشه و واسه اینکه به رنک لجند برسید باید با یک دک خوب روزی خداقل ۳-۴ ساعت بازی کنید چون یک دک خیلی خوب هم حدود ۶۰% تو رنک های بالا پیروز میشه یعنی از هر ۱۰ بازی شما ۴ تاش رو می بازی و این قانون بازیه وگرنه همه سوق پیدا می کردند به اون دک
    خود من ۳ فصل پیش تو سایت hearthpown که سایت مرجع این بازی هست یه دک ساختم به نام دبل سی چان که توی دک ماه بین ۳۰۰ تا دک قرار گرفت ۳ وم شد
    تنها نکته ای که می تونن به نظرم تو بازی اضافه کنن اینه که خودت یه ترنمنت بسازی و شرط ورودش رو مثلا ۳۰۰ سکه قرار بدی و نفر اول همه سکه ها رو ببره
    بازیش هم به نظرم نباید تو موبایل انجام داد کلا ابهت بازی تو پی سی به چشم میاد
    آی دی من freeman هست تو اروپا کسی کمک خواست در خدمتم

  • Demon Killer گفت:

    سلام.خسته نباشید اقای توکلی بابت مقاله.
    فقط یه چند مورد
    اول rogue و druid اشتباه نوشته شده تصحیح کنین.
    دوم اینکه گفتین به ۲ دسته spellو minion دسته بندی میشه
    من مخالف این حرفم.درسته در ظاهر اینطوریه ولی خود minion ها به چندین دسته تقسیم میشن که باعث میشه deck های خیلی مختلفی چید
    مث beast/murloc/elemental/ piratec و خیلی موارد دیگه که به نظرم بخاطرش نباید نمره کم میشد
    در هر صودت ممنون بابت مقاله :rose:

  • javad ahmadi گفت:

    این بازیش خیلی خیلی پیچیده تر از اونی که به نظر می رسه

  • ArminDR@AGoon گفت:

    نکات منفی که نوشتید منطقی نیستن.حجم بالای بازی به خاطر soundهای زیاد و گرافیک خودش از بقیه بالاتره.بدون اتصال به نت نتونستن بازی کردن هم به دلیل انلاین بودن بازیه .توی بلیزارد میتونید مثلا wowرو افلاین برید؟

  • Mehdi.sky گفت:

    سلام ممنون از نقد خوبتون .
    دوستان برای دانلود برای PC باید چیکار کنم؟! اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی کنه .

  • NimaHZ گفت:

    وقعا این بازی شاهکاره
    ببخشید شما توی نه کلاس قهرمان به جای warlock کلاس warrior رو ذکر کردید

حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا
حماسه کارتی قهرمانان وارکرفت | نقد و بررسی بازی Hearthstone - گیمفا