فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا

فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد

اشکان عالی خانی
۲۰:۳۴ ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا

رئیس بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت، آقای فیل اسپنسر، در نمایشگاه GDC سن فرانسیسکو حضو داشت و در مورد مسائل و موضوعات مختلف، به صورت مفصل صحبت کرد.

اسنپسر در مورد برنامه ID@Xbox صحبت کرد و اشاره داشت که او خلاقیت و تنوع زیادی را در جاهای مختلف می‌بیند؛ از یک بازی AAA، از مدل‌های تجاری، از تیم‌های بازی‌سازی کوچک و حتی از توسعه دهندگانی که زیر نظر شرکت‌ها و تهیه کنندگان بزرگ کار می‌کردند اما به خاطر شور و شوقی که نسبت به بازی خود داشتند، تبدیل به بازی‌ساز مستقل شدند. او اضافه می‌کند که دیگر شرکت‌های دارنده پلتفرم، مانند استیم و سونی نیز در مورد بازی‌ها و استودیو‌های مستقل، کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و چیزی که او در مورد ID@Xbox دوست دارد این است که حال، استودیو‌های کوچک یک خیابان را در پیش دارند که در انتها به بزرگ ترین مخاطب‌ها ختم می‌شود. آن‌ها می‌توانند برروی رایانه‌‌های شخصی کار کنند اما همچنین این فرصت را دارند تا بازی‌های خود را برای کنسول‌ها نیز عرضه نمایند. این یک فرصت عالی برای آن‌ها و برای بازی‌بازان است که بازی های بیشتر و خلاقانه تری را تجربه کنند.

اسپنسر در مورد برنامه Xbox Live Creators صحبت کرد و توضیح داد که برخی از توسعه دهندگان از طریق برنامه ID@Xbox کار نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند تا راه خود را دنبال کنند. مایکروسافت می‌خواهد مطمئن شود که آن‌ها به ایکس‌باکس لایو دسترسی داشته باشند که البته این، یک دسترسی کامل نیست زیرا بخش‌هایی از سیستم وجود دارد که مایکروسافت می‌خواهد از آن‌ها حفاظت کند. در عین حال، مایکروسافت می‌خواهد توسعه دهندگان به ایکس‌باکس لایو وصل باشند تا بتوانند با شبکه‌ای مجازی غنی دسترسی داشته باشند.

کریس چارلا (Chris Charla)، مدیر برنامه ID@Xbox اضافه کرد که یک بخش ویژه برای کسانی که از برنامه Xbox Live Creators استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده است زیرا بازی‌بازان ایکس‌باکس وان یک محیط سرپرستی شده می‌خواهند پس فروشگاه استاندارد تغییری نخواهد داشت. اسپنسر احساس می‌کند که باز کردن در بازی‌سازی به روی همه، باعث به وجود آمدن خلاقیت بیشتر می‌شود. از آن جایی که این برنامه یک محیط بدون سرپرستی است، شرکت می‌خواهد مطمئن شود که بازی‌بازان می‌دانند وارد چه فضایی می‌شوند.

پس از این موضوع، اسپنسر به سراغ بحث Xbox One Game Pass رفت و اشاره کرد که ایده این برنامه، مدتی است که در ذهن مدیران ایکس‌باکس بوده است. واکنش‌ها و بازخوردها نسبت به این برنامه شگفت انگیز بوده و اسپنسر دوست دارد بازی‌ها ابتدا برروی این برنامه منتشر شوند.

من واقعا دوست دارم ببینم که این برنامه تا جایی رشد می‌کند که بازی‌های مهم و جدید، ابتدا برروی آن بیایند. من فکر می‌کنم شبیه این برنامه را در فضای تلویزیونی و با شبکه نتفیلیکس دیده بودیم.

من علاقه دارم Game Pass به برنامه ای تبدیل شود که بازی‌های کوچک تر و اپیزودیک ابتدا در آن منتشر شوند و به نوعی یک راه انتشار در نظر گرفته شود زیرا قطعا یک مدل تجاری در پشت Xbox Game Pass وجود دارد و من فکر می‌کنم این قضیه به پشتیبانی آن‌ها کمک کند.

اسپنسر همچنین دوست دارد تا Game Pass را به پلتفرم‌های بیشتری بیاورد؛ مانند پلتفرم ویندوز و در کل هر پلتفرمی که شرکت، بازی‌ها را برای آن‌ عرضه می‌کند.

پس از این موضوع، بحث به سمت موضوعات واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی رفت. اسپنسر توضیح داد که او می‌بینید توسعه دهندگان سعی در پیدا کردن بخشی در آن فضا هستند. او در هفته گذشته در ژاپن بود و در آن جا مشاهده کرده که توسعه دهندگان سعی در انجام کارهای جدیدی دارند و همه آن‌ها از ویندوز کار خود را آغاز می‌کنند (از آن جایی که یک فضای آزمایشی بسیار بزرگ است). او همچنین در مورد نمایشگرهای نصب شونده برروی سر (که جدید معرفی شده‌اند) صحبت کرد که از ویندوز پشتیبانی می‌کند و با این که این فناوری کار خود را از رایانه های شخصی آغاز می‌کند اما در طولانی مدت، برای همه دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰، از جمله ایکس‌باکس، در دسترس خواهد بود.

یکی از ایستگاه‌های فیل اسپنسر در ژاپن، شرکت نامکو باندای بود (هر چند که Hryb به سرعت اشاره کرد که صحبت در این مورد به منظور تایید عرضه محتواهای این شرکت برای ایکس‌باکس نیست) و در آن جا، تجربیات واقعیت مجازی وجود داشته است. تجربه‌هایی که شرکت نامکو باندای در بازی‌های آرکید خود مانند تجربه Gundam استفاده می‌کند و به عقیده اسپنسر، «خیلی خوب» بودند. اسپنسر اشاره می‌کند که این کار به خوبی انجام گرفته بود و می‌شد در آن ارتفاع و اوج واقعیت مجازی را دید. او فکر می‌کند که بازی‌سازان می‌توانند داستان‌هایی را «به روش‌های کاملا اساسی و ریشه‌ای تعریف کنند که حتی تبدیل به یک مدیوم شود».

پس از این، اسپنسر در مورد E3 صحبت کرد:

من از هم‌اکنون مقداری نگران هستم. من همیشه پیش از این که می‌خواهم به روی صحنه بروم، نگران هستم و به نظر می‌رسد که فردا روز موعود است. ما در E3 امسال تغییراتی را اعمال کردیم؛ بخش مختصر ما امسال در یکشنبه است و در دوشنبه دنبال نمی‌شود. هنوز نمی‌دانیم که سال بعد هم یکشنبه خواهد بود یا خیر اما امسال، یکشنبه است.

یکی از دلایلی که باعث تایید شدن این برنامه شد این بود که ما می‌خواستیم کمی دیرتر در آن روز آغاز کنیم که من فکر می‌کنم عالی است و به نظر می‌آید که برای ما خوب باشد. همچنین اگر بخواهیم کمی دیرتر مراسم را به اتمام برسانیم… مطمئن نیستم که این اتفاق رخ دهد اما اگر نیاز داشتیم، کنفرانس را کمی دیرتر به اتمام می‌رسانیم زیرا چیزی پس از کنفرانس ما برگزار نمی‌شود.در گذشته، ما تنها می‌خواستیم تا افراد خوبی باشیم و من بابت زمان به اتمام رسیدن کنفرانس، احساس مسئولیت می‌کردم. در آن زمان افراد و شرکت‌های دیگر، درست پس از کنفرانس ما، کار خود را آغاز می‌کردند و ما در مورد نشست و دیگر افراد کنجکاو و درگیر بودیم.

همیشه رقابت‌هایی وجود دارد اما همچنین ما می‌خواهیم با همکاری یکدیگر، E3 را فوق‌العاده کنیم، بنابراین شاید این موضوع وقت بیشتری بخواهد اما باید ببینیم که آیا به این زمان احتیاج خواهد بود یا خیر. موضوع بعدی در مورد غرفه است. ما مکان غرفه را تغییر دادیم زیرا به سالن متفاوتی نقل مکان کردیم. افراد، حساب و اندازه‌ گیری‌ها را انجام داده‌اند اما هیچ تئوری یا پیش بینی قاطعی وجود ندارد که اندازه غرفه را از الآن به ما بگوید. ما می‌دانیم که مصرف کنندگان امسال به داخل غرفه خواهند آمد بنابراین احتمالا غرفه ما در مقایسه با گذشته، تفاوت‌هایی داشته باشد.

ما تلاش می‌کنیم تا مطمئن شویم که در غرفه، همه با ما باشند… ما تلاش می‌کنیم غرفه به گونه‌ای باشد که مردم تا هر تعداد بازی را تجربه نمایند و اتاق‌های دیدار و چیزهای دیگر را بیرون از مسیر بگذاریم. با این وجود، هیچ کمبود و فقدانی در تعهد در E3 وجود نخواهد داشت. من فکر می‌کنم که E3 یک نقطه بسیار بزرگ و مهم برای صنعت ما است و جایی است که ما در آن عالی ساختن را متعهد می‌شویم. و من نمی‌توانم برای دیدن همه طرفدارانمان در آن جا صبر کنم.

در طول مصاحبه، به طرز خنده داری، اسپنسر در مورد عرضه بازی Cuphead پاسخ داد:

همان طور که می‌دانیم، تلاش برای انتشار بازی‌هایی که در سیستم ID قرار می‌گیرند، همیشه آسان ترین کار نیستند اما می‌توانیم از کریس بپرسیم که این بازی‌های چه زمانی منتشر می‌شوند.

کریس چارلا در پاسخ به این سوال، توضیح داد که ID@Xbox تاریخ انتشار بازی‌ها را تعیین نمی‌کند و فقط وظیفه پشتیبانی از آن‌ها، در زمان تعیین شده به وسیله سازندگان را عهده دار است.

آن‌ها زمانی که آماده باشند، اقدام به انتشار بازی می‌کنند. ما زمان انتشار را برای توسعه دهندگان تعیین نمی‌کنیم. آن‌ها به ما می‌گویند که بازی چه زمانی آماده است و ما از آن عنوان پشتیبانی می‌کنیم.

چارلا همچنین اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶، ID@Xbox تعداد ۴۵۰ عدد بازی داشته است و بازی‌بازان بیلیون‌ها ساعت را پای بازی‌های این برنامه صرف کرده‌اند. اسپنسر در این جا به شوخی گفت که حتما بازی Minecraft نیز در جمع بازی‌های این برنامه حساب شده است که چارلا گفت موضوع این نیست.

در آخر، اسپنسر گفت که او جامعه بازی‌بازان ایکس‌باکس را دوست دارد و آن‌ها به طرز شگفت انگیزی، پشتیبان و حمایت کننده هستند. او همچنین اشاره کرد که مشاهده بازخوردها و واکنش ها به Xbox Game Pass، عالی بوده است و این شور و اشتیاق و بازخورد های طرفداران است که باعث حرکت رو به جلوی تیم می‌شود؛ در واقع این عاملی است که آن‌ها را به ساخت و خلق چیزهای بهتر سوق می‌دهد تا انتظارات طرفداران را برآورده کنند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • E3 امسال وحشتناک هست از یک طرف سونی میره سراغ نمایش بازی هایی که تا الان معرفی کرده و مایکرو هم میره سراغ عقرب و معرفی IP ها و عناوین احتمالی از همین الان میشه جنگ طرفدارها رو از بعد از کنفرانس ها حس کرد

    • Sixaxis V گفت:

      من خودم فن دو اتیشه xbox بودم! شایدم هستم!
      اما.تا کی حرف! هی حرف حرف حرف!!
      کمپانی غول! یه AAA درست درمون نمیده!! بازی های خودشم کنسل هم میکنه! ۳۶۰ نسبت به نسل اولش ترکوند! نمیدونم الان واقعا چه مرگشه! تاریخ سازی نمیکنه مایکرو! دلش به ۴ تا انحصار زمانی خوشه! یه گیرزو هیلو و یکی دوتا دیگه.نباشه کلا ایکس باکس چیزی واسه گفتن.نداره!

      عجیب رو مخ رفته سxbox در حد رقابت نیس واقعا!

      • ببین بعضی افراد خیلی تحت تاثیر جو به وجود امده قرار میگیرن یعنی تا یک جوی به وجود میاد سریع جبهه ها عوض میشه و طبیعی هم هست و نمیشه خورده گرفت من چون فن قدیمی مایکروسافت هستم هیچوقت و تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر یکسری حالا بحث ها یا …. قرار نمیگیرم و اتفاقا واقع بینانه اگر نگاه کنیم این نسل از سال ۲۰۱۳ هر ساله بازی از جانب مایکروسافت زیاد برای اکس باکس امده حداقل من یک ارشیو بسیار طویل از بازی هاش دارم حالا هر کدام پیشرفت هایی داشتن بعضی پسرفت هایی داشتن بعضی دیگه به عنوان ip جدید موفق عمل کردن بعضی میتونستن بهتر عمل کنن درباره امسال هم من در نبود هیلو و گیرز بی صبرانه منتظر کرک داون۳ هستم و E3 هم مطمئنن به واسطه کنسول جدید مجبوره مایکرو عناوین جدید معرفی کنه

        • Sixaxis V گفت:

          با تمام احترامی که واست قائلم
          اما چش بسته از مایکرو طرفداری میکنی!
          اصن انحصاری هارو کا ندارم! انحصاری زیاد داد درست

          اما الان کسی حتی اسم کاراکتر کوانتوم بریکو نمیدونه! یا شاید ریکور! این ینی با انحصاریاش واسه کنسولش تاریخو عقبه نساخت!
          این ینی بازی داد صرفا جهت بازار گرمی و جلب مشتری موقت و کاذب!
          اما تو پلی استیشن میبینی! تک تکه بازیا حتی اونایی که امیدی بهشون شاید نره! میشن تبلیغی واسیه خریدنشون! میشه شناسنانه کنسول!
          Xbox به خودشم احترام نمیذاره! صرفا کسب درامد!
          ا

        • Nader13 گفت:

          خب شرکت وظیفش گیمه گیم وقتی ی شرکتی ب وظیفش عمل نمیکنه فقط ی احمق یا ی بچه هنوز طرفشو میگره تو هر ظمینه ای ادم باس طرفه کنسول یا چیزی باشه ک ب صرفه تره ن فنه ی برند باشه هر چیم زدن تو سرش بگه دمت گرم مگه سود اونا تو جیبه ما میره ک از ایرادتشون چشم پوشی کنیم در صورتی ک رقیبش بهتره منم نسله پیش فنه ایکس بودم ولی الان از تک تکه سیاستای ماکرو متنفرم چون عاقلانه فک کردم دیدم ب در اینده ای ک من از گیم انتظار دارم نمیخوره تازه ضررم داره

        • ببین دوست عزیز، منم فن ایکس باکسم اما سونی رو هم دوست دارم و بازیهاشو میخرم ولی اگر یک نگاه به همین سه سال این نسل کنیولها بندازیم میبینیم که سونی هرساله حداقل دو بازی AAA جدید معرفی میکنه و در کنارش سری جدیدی از بعضی بازیهای بزرگی که داشته یعنی در کنار حفظ عناوین بزرگ، عناوین جدیدی هم معرفی میکنه که در اندازه دیگر عناوینش بزرگن. این یعنی توسعه و پیشرفت رو به جلو. اما متاسفانه این نسل مایکرو عناوینش همونایی بودن که در گذشته داشته اگرم بازی جدیدی رو کرده موفق نبوده و یا کنسل شده. خوب با این تفاسیر اگر بخوای اینها رو که شما میگی جو بخوای تاثیر نزاره رو کسی، تنها راهش اینه که فقط اخبار کنسولی که دوست داریو ببینی و از بقیه بی خبر باشی تا حسرت نخوری که چرا وقتو میزاری واسه بازیایی که ازون بهتر رو میتونی داشته باشی. فعلا سونی حسابی داره حکومت میکنه در زمینه گیم. مایکرو میخواد پاشو از گیم فراتر بزاره واسه همین تو گیم داره ضعیف عمل میکنه.
          خلاصهبرو Horizon رو بازی کن حالشو ببر که واقعا عالیه 😉 😉 😉

    • mahdi m77 گفت:

      سونی حداقل دوتا IPجدید و AAA معرفی میکنه یکیش بدون شک پروژه بعدی ساکر پانچ و یکیش هم احتمالا BLOODBORNE 2 یا The Order جدیده شایدم یه بازی دیگه ولی سونی حداقل دوتا بازی بزرگ معرفی میکنه!

  • پنکه گفت:

    یسری شایعات هست که ممکنه اسکورپیو قبل E3 معرفی بشه اگه اینجوری بشه دیگه E3 میخوان چیکار کنن خدا میدونه 😀

    • Sixaxis V گفت:

      اره ! باید واسش انحصاری بدن!
      و گرنه به هر حال به هررر حال غول ۴k باید در قیدو بند ۹۰۰p بمونه! چون بازیا مشترک ساخته میشه! و فک نمنم جز معدود شرکتای فرست پارتی!
      شرکتی تمرکزشو رو دوتا کنسول ایکس باکس و کاستومایزش واسه اسکورپیو داشته باشه!

      همونطور که.گفتم ۴K native در قید ۹۰۰p هست! مگر اینکه.واسش انحصاری.بدن!

  • mj گفت:

    تو E3 فقط منتظر خبر یا تریلری از RDR2 هستم شدید :heart:

  • ایکس تو حد و اندازه خودش کنسول کاملی هستش هر چند انحصاری کم داره تو این سال که دو رقمی نشد انحصاریهاش فیل بجای اینکه بیاد بازیAAAمعرفی کنه همیشه دنبال حاشیه ها بوده اخه یکی نیست بگه مرد حسابی دستگاهایی که این اینور اونور پخش کردی مردمم خریدن منتظر این نشستن که یه ای پی جدید بازی کنن تا اینجاش که خدمات LIVE که اراره دادی خوب بوده چند تا ای پی درست حسابی معرفی کن طرفدارات هایپ بشن با این حساب انشالله که چندتا بازی معرفی شه دوستاران دارنده کنسول لذتشو ببرن

  • DEATHWING گفت:

    اقا اسمپم
    تازه gta v رو کرفتم باو این نصبش سرویس کرده همه اپدیت ها رو ریختم تا fix reload
    ولی رو play gta میزنم یه صحنه میاد و میره هیچیی..
    کسی میدونه تو رو خدا بگه ؟؟؟

  • Prince5909 گفت:

    تحت تاثیر قرار گرفتن، اگه وقتی Ps3 زودتر از xbox هک میشد عمرا کسی میرفت xbox بگیره زمانی کهPs2 بود چرا طرف داریش نمیکردید. یعنی خودتون Ps2 یا Ps1 نداشتید از همون روز اول xbox داشتید فکر نکنم.
    E3 امسالم سونی بهتره مثل همیشه آقا فیله مثلا میخواد چکار کنه میخواد غولشو معرفی کنه آقا فیله تو که میگفتی ما xbox ۱/۵ نداریم. این فیل رو حرفش وای نمیسه فقط حرفه واسه همینه چیزی نداره دریغ از چند تا انحصاری

  • plunder گفت:

    بعضی ها واقعا جو گیر تشریف دارن تو ۲سال اخیر که سونی از نبود انحصاریaaaرنج میبرد کسی حرفی نمیزد جالبه بعضی ها چنان انحصاری ژاپنی حرف میزنن که در صورتی اینها تو بازار غیر ژاپن اصلا مهم نیست منظورم بازی های ژاپنی مثل یاکوزا وگودزیلا هستش نه متالگیر که غرب پسنده امیدوارم ماکروسافت یاد بگیر انحصاری ۱۰ سال بعدش معرفی کنه که هر سال طرفدارهاش اون تو لیست بزارن پزش بدن مهم نیت تا ۴ سال دیگه خبری ازش نیست

    • mahdi m77 گفت:

      جواب شما
      http://gematsu.com/exclusives/ps4
      http://gematsu.com/exclusives/xbox-one/
      نتیجه میگیریم که :shutmouth:
      بزرگ ترین جوک چند قرن اخیر این جمله هاته
      ((( تو ۲سال اخیر که سونی از نبود انحصاریaaaرنج میبرد کسی حرفی نمیزد)))
      (((بعضی ها چنان انحصاری ژاپنی حرف میزنن که در صورتی اینها تو بازار غیر ژاپن اصلا مهم نیست)))
      (((امیدوارم ماکروسافت یاد بگیر انحصاری ۱۰ سال بعدش معرفی کنه که هر سال طرفدارهاش اون تو لیست بزارن پزش بدن مهم نیت تا ۴ سال دیگه خبری ازش نیست)))
      واقعا این همه جوک داخل یه کامنت ادمو متعجب میزاره 😯 :-/
      شما برو به مایکرو بگو بزرگ ترین بازی سال ۲۰۱۷ کنسل نکن بقیش پیش کش!
      اون دوتا لینک رو نگاه کن ببین کی داره از چی رنج میبره :rotfl:

  • Garrador گفت:

    ینی یه عکس از بنده خدا نبود بذارین 😐

  • ای جان ای جان دوباره به حرف افتاده لامصب آنقدر تواض داشت منو کشت :rotfl: (شوخی )

فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا
فیل اسپنسر در نمایشگاه GDC درباره موضوعات مختلفی توضیح داد - گیمفا