توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا

توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند

اشکان عالی خانی
۱۹:۱۷ ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا

طی یک پنل در GDC سن فرانسیسکو، طراح ارشد بازی Final Fantasy XV،  یعنی Prasert Prasertvithyakarn، در مورد مسائل مفهومی بازی صحبت‌ها و توضیحاتی را ارایه کردند و بیش ار همه برروی یکی از ویژگی‌های اصلی بازی، یعنی عکاسی خودکار پرومپتو (Prompto) تمرکز گذاشتند.

زمانی که شما در حال بازی کردن Final Fantasy XV هستید، الگوریتمی که پشت عکاسی شخصیت پرومپتو وجود دارد، تنها عکس‌هایی به صورت تصادفی نمی‌گیرد؛ بلکه به صورت هوشمند اقدام به عکس برداری می‌کند و در واقع زاویه دید این شخصیت شوخ طبع را نشان می‌دهد. از آن زمانی که بازی Final Fantasy XV، منتشر شده، تصاویر زیبای پرومپتو که قابل ذخیره سازی هستند، در رسانه‌های اجتماعی زیادی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام دیده می‌شود و این مورد به اسکوئر اینکس کمک می‌کند تا بازی را بهتر کند.

Prasertvithyakarn که با نام مستعار Sun در شعبه ۲ بخش تجاری اسکوئر اینکس شناخته می‌شود، سعی داشت تا هوش مصنوعی پشت عکاسی پرومپتو را به نوعی با احساس و هوشمند جلوه دهد و تعاریف جالبی نیز برای آن می‌آورد. در Final Fantasy XV، او مسئول ساخت و طراحی سیستم دوستان بود که شامل پرومپتو، گلادیو و ایگنیس می‌شدند. Sun باعث به وجود آمدن افکار و نقطه دید آن‌ها شده است و حتی سیستم عکاسی را نیز خود او طراحی کرده‌ است.

همه سیستم‌هایی که در بازی ساخته و طراحی شده‌اند، برای ۱۰۰ درصد کردن تجربه سفر طول و دراز قهرمانان داستان در نظر گرفته شده‌اند و دیالوگ‌های تصادفی و مناسبتی شخصیت‌های بازی همه هدف خاصی را دنبال می‌کنند. با این حال، بسیار سخت است که در بازی، بازی‌باز را متقاعد به عکاسی کرد؛ همه این مورد را دوست ندارند. Sun برای طراحی سفر قهرمانان بازی، از یک سفر سخصی خود به همراه دوستانش الهام گرفته است و از آن جایی که گروهشان، همگی عاشق عکاسی و این حرفه هستند، تصاویر زیادی را ثبت می‌کردند. این سفر به عقیده Sun، منبع الهام بسیار بزرگی برای او در ساخت Final Fantasy 15 بوده است.

تصاویری که توسط پرومپتو گرفته می‌شوند، اهدافی را دنبال می‌کنند؛ اولین و مهم ترین آن‌ها، این است که این تصاویر باید نقش اچیومنت و موفقیت را در تجربه بازی‌باز داشته باشند. زمانی که شما به محل جدیدی پا می‌گذارید، مناظر و به دنبال آن، عکس‌های جدیدی نیز گرفته می‌شوند. اگر به شخصیت‌های جدیدی آشنا شوید، با آن‌ها عکس می‌گیرید (سلفی‌های پرومپتو یا عکس‌های دسته جمعی) و در واقع همه چیز به تصاویر مرتبط است.

دوربین پرومپتو هم لحظات به یادماندنی را شکار می‌کند و هم لحظات غمگین و ناراحت کننده را؛ به عنوان مثال زمانی که یک جوجه چوکوبو را از مرگ نجات می‌دهید و این جوجه بزرگ می‌شود، تصویر آن قطعا به یاد ماندنی است و مهم اینجا است که عکس های هر بازی‌باز، نشان دهنده گیم‌پلی و مسیر طی شده توسط او است. علاوه بر این‌ها، عکس‌ها باید چیزی بیشتر از آن چه خود بازی نشان می‌دهد، به تصویر بکشند تا خط داستانی و شخصیت پردازی شخصیت‌ها گسترش و عمق پیدا کند. این مدل عکس برداری، همچنین باعث می‌شود جنبه تفریحی و سرگرم کننده‌ای رو به روی بازی‌باز قرار گیرد.

Sun به نکته زیبایی اشاره می‌کند و می‌گوید وقتی شما در یک تصویر می‌بینید که دو شخصیت با ژست خاص خود در کنار هم عکس گرفته‌اند، حس زندگی به بازی‌باز دست می‌دهد. این رابطه بین چهار شخصیت بازی، با این تصاویر قطعا بیشتر و بهتر نمایش داده می‌شود و بازی‌باز می‌بیند که جدا از زندگی شخصی هر کدام، آن‌ها در کنار هم زندگی می‌کنند؛ حتی زمانی که بازی و صفحه نمایش اصلی این را نشان نمی‌دهد و در تصاویر دوربین این را مشاهده می‌کنیم. Sun همچنین اشاره می‌کند که عکس برداری در بازی اجباری نیست و تنها گزینه پیش روی بازی‌باز، به اشتراک گذاشتن یا نگذاشتن تصویر است. او می‌گوید این سیستم حتی می‌تواند در نسل‌های بعد به اشتراک گذاری گیم‌پلی و لحظات جالب، به شکل وسیع تری استفاده شود.

بازی‌بازان باید سعی کنند تصاویری بهتر و متمایز تر از دیگر تصاویر موجود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، ایگنیس همیشه عینک به صورت دارد اما وقتی که تصویری از او به صورت اتفاقی، بدون عینک گرفته می‌شود، یک عکس متمایز و جالب خلق می‌شود. همچنین می‌توان در طول مبارزات، با اجرای فنون خاص و زیبا مبارزه کردن، احتمال ثبت تصاویر فوق‌العاده توسط پرومپتو را افزایش داد.

Sun همچنین می‌گوید که ساخت چنین سیستم هوشمند و فعالی اصلا کار راحت و آسانی نبوده است. تیم سازنده باید در نظر می‌گرفتند که چه زمان‌هایی این تصاویر به بازی‌باز نشان داده شوند و البته چگونه نشان داده شوند. اگر بازی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که تصاویر گرفته شده توسط پرومپتو در مواقع آرامش بخش کم زدن در مکان‌های کمپ بازی نشان داده می‌شوند و خیلی آرام و با حس زیبایی می‌توان اتفاقات رخ داده در روز را در تصاویر گرفته شده، مشاهده کرد. در هنگام مشاهده تصاویر هم واکنش‌های متفاوتی توسط هر شخص به هر عکس داده می‌شود و این موضوع را بسیار باور پذیر تر و واقع گرایانه تر کند.

پیام آخر Sun به بازی‌بازان و طرفداران این بود که «یک محقق باشید، اما یک تهیه کننده نیز باشید. یک چیز را فدا کنید اما هرگز تسلیم نشوید». این کلید خلق یک چیز جدید است. شما می‌توانید تصاویر گرفته شده از نمایش بازی Final Fantasy XV در مراسم GDC را در زیر مشاهده کنید:

توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • sarfaraz گفت:

    بازی خوبی هست ک اما ب نظرم بیشتر از اون چیزی ک هست بزرگش کردن :sidefrown:
    مهمترین نکات منفی بازی 😮
    عدم پوشش همه جانبه از قسنت open world بازی هست ک بهضی از قسمت ها خارج از نقشه هست و دسترسی ب اون امکان پذیر نیس :idk: 2 وجود AP های غیر قابل جمع آوری مثلا برای یک ارتقای ساده شما باید ۵۵۵ یا ۳۳۳ AP جمع کنید ک واقعا وقت گیر هست :shout: 3 وجود بعضی مراحل ک واقعا از شدت تحسین برانگیزی اثر کم میکنه یکی از دردناک ترین مراحل برای من فصل ۱۲ قسمتی ک باید ب آیدن میرسیدم بود :smirk: 4 متاستفانه اجرای این بازی از نظر خط داستانی بر روی کنسول PRO به نظرم ب شدت اشتباس :hypnotized: چرا ک قدرت گرافیکی موتور بازی از قدرت کنسول PRO خارجه و اگر دقت کنید قسمت هایی ک ب عنوان فیلم ضبط شده واقعا کیفیت خارق العاده ای داره در صورتی ک خط داستانیی ک توسط موتور بازی ساخته شده خارج از کیفیت پشت پرده هست نمیگم کیفیتش بده اما در مقابل قسمت های ضبط شده بازی واقعا افت شدید کیفیت داره :smug: نکته دیگر کم شدن توان و خط نیرو کاراکتر با استفاده از سلاح های سنگین هست شاید بدونید ک محیط بازی و. شخصیت ها بر اساس محیط پویای زندگی واقعی افراد ساخته شده مثلا اگر شما کار زیادی را انجام بدید یا مدام بدوید خسته میشید و نیروی شما تحلیل میره در FFXV هم اگر شما از سلاح های سنگین یا سلاح هایی ک صدمات بیشتری را ب حریف وارد میکنه استفاده کنید خط نیروی شما تحلیل میره مسئله مهم غلو در این کم شدن نیرو هست ک باعث چیره شدن دیگر موجودات ب شما میشه :pain: یکی از منفی ترین نکات بازی سیستم کنترل ماشین بازی هست ک خیلی از افراد باهاش مشکل داشتن و وجود غول های زیاد در شب ب طوری ک شما در شب هر جایی پا بگذارید یه غول بی شاخ دم سبز میشه حتی توی جاده های ماشین رو ک برای افرادی ک آماتور هستن واقعا عذاب آورده :-/ و نکته آخر عدم وجود یک داستان جذاب و گیرا هست خط داستانی در فاینال فنتزی ۱۵ مبهم.گنگ و تاحدی نامعلوم هست هر چند در پایان بازی ب نتیجه های معلومی میرسیم اما برای کسانی ک سری های قبل را ب هر دلیل بازی نکردن واقعا داستان گیرایی نداره و یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی را این موضوع پوشش میده :X-P:
    نکات مثبت :laugh:
    وجود خط جان قابل ارتقا 😎
    وجود سلاح های متعدد :inlove:
    وجود میحیط پویای شبانه روزی و انواع مختلف آب و هوایی :snicker:
    سیستم مبارزاتی واقعا عالی :-)) در کمبو دفاع و کارگروهی
    وجود آپگریت های متعدد ک لول شما را وحشتناک بالا میبره هر چند باید خودتون را بگشید تا بهتون AP مجاز را بده :evilgrin: :beatup:
    دید مناسب دوربین :blush:
    قابلیت های مختلف بازی مانند ماهیگیری عکس برداری و … 😎
    وجود جانواران و تروفی های گ.ناگون در بازی :monkey:
    و در آخر وجود مکان های رازآلود و قابلیت آزاد سازی نیروهای ماورایی :bunny:

    • با عرض پوزش ولی تا حالا دلایلی به این مسخرگی نخونده بودم.
      سخت بودن لول اپ و کم شدن نیروی شخصیت با سلاحای سنگین نکته ی منفیه!؟
      چقدرم جالب که اینارو به عنوان “مهم ترین نکات منفی” میدونید.

      • sarfaraz گفت:

        ۹۹۹ا ap برای یه آپگیریت نکته ی منفی هست این در حالی هست ک اگه شما حداقل تا ۵۰۰ ap لازم داری تا مهارت هات را به جایی برسونی ک بتونی در هر مبارزه حداقل ۵ ap جمع کنی
        نکته دوم کم شدن نیرو نیست غلو در این کم شدن هست سلاحی ک ۴۰۰ ضربه در یک برداشت وارد میکنه ۵۰ درصد نیرو را میگیره در لول های پایین تر و باس های مختلف میتونه تا ۸۰ درصد نیرو را بگیره ک واقعا منفی هست

    • Pouya.pr گفت:

      شما این بازی رو حدودا ۲۰ساعت یا کمتر تجربه کردید و فقط یکبار مراحل داستانیه بازی رو رفتید من شخصا یکی از کسایی ام که کلا سری فاینال فانتزی رو بازی نکردم شما هم همینطور و اینم بدونید که هیچ کدوم از قسمت های فاینال فانتزی به همدیگه تا اونجایی که من میدونم ربطی نداره من ffxvرو نزدیک به ۹۰ساعت تا الان بازی کردم میتونم به جرات بگم یکی از بهترین بازی های عمرمه و همینطور یکی از بهترین بازی های نسل ۸ این بازی واقعا بازیه زنده ایه من سره هیچ بازی ای بیشتر از ۲۰ساعت یا ۳۰ساعت تا الان وقت نزاشتم جز ۲تا بازیه دیگه ،در کل بازیه عالی ایه هم از نظره داستانی(انیمیشنش حتما باید دیده بشه چون انیمیشن بعضی از ابهامات بازی رو معلوم میکنه)هم از نظره گیم پلی از همه نظر عالیه.
      گفتید گرافیک توی بازی با سینماتیکش فرق داره،خب معلومه فرق داره باید هم فرق داشته باشه هیچ ربطی هم به پی اس فور پرو نداره خیلی بازی های محدودی هستن که سینماتیکشون شبیه به گیم پلیشونه توی بازی های اپن ورد اصلا امکان نداره.بعدش هم شما انتظار داری نوکتیس با یه شمشیر که از خودش هم بلند تره مثل sword یا dagger حمله کنه؟
      بحثه iron giant ها در شب هم اگر دوتا side quest میرفتید برای ماشینتون بهت ایتم میداد که رانندگی در شب ازادانه باشه
      بازی ای به این زیبایی رو با ۲تا انتقاد الکی خراب نکنید اجازه بدید بقیه هم این بازی رو تجربه کنن

      • sarfaraz گفت:

        تجربه من از بازی ۳k ap هست تا الان نمیدونم میشه چند ساعت سینماتیک و گیم پلی ربطی ب هم ندارن من چیز دیگه ای گفتم iron gaint خودش یه نقطه عطف برای جمع کردن ap هست اما نکته منفی سبز شدن تو هر جا و مکانی ب انواع مختلف و رقیبان دیگه ای هست ک اگه قبلا سیو نکرده باشی بازی رو تمام زحماتت ب باد میره
        گرافیک بازی سطحش کمتر از انتظار من بود و داستان بی مایه هم نکته منفی دیگری هست کسی ک بازی میکنه علاوه بر یک گیم پلی عالی یک داستان کشش دار هم نیاز داره ک بتونه از هر جهت بازی را بسط بده و بازی باز را در جای خودش میخکوب کنه ن اینکه پرش موضوعی از هر سکانس داشته باشه و فقط یک خط موازی را نشون بده
        در اخر کسی نگفت بازیش نکنه در اینکه یکی از بهترین بازی های سونی هست شکی نیست اما میتونست بهتر باشه 🙂

  • davoodz گفت:

    این بازی یکی از بهترین بازیای عمرمه که ۵ بار تاحالا تمومش کردم هنوز سیر نشدم :yes:

  • sarfaraz گفت:

    نقاط قوت

    گیمپلی لذت بخش و سینمایی
    گرافیک تکنیکی خوب
    گرافیک هنری چشم نواز
    موسیقی های شنیدنی
    عنوانی مناسب برای کسانی که تاکنون هیچکدام از عناوین سری فاینال فانتزی را تجربه نکرده اند
    پرومپتو!

    نقاط ضعف

    روایت ناقص و افتضاح داستان
    کارگردانی بد کات سین ها
    شخصیت پردازی ضعیف کاراکتر های جانبی
    عملکرد افتضاح دوربین در هنگام مبارزات
    فعالیت های جانبی نه چندان زیاد در قیاس با ابعاد بازی
    سیستم احضار سامون ها
    معدود مشکلات صداگذاری
    چپتر ۱۳
    خط داستانی بسیار کوتاه
    با توجه به مدت زمان ساخت طولانی،و انتظارات فراوان طرفدارن،بازی بسیار ناامید کننده است

توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا
توضیحات سازندگان Final Fantasy XV در مورد مفاهیم بازی | تصاویر پرومپتو تنها برای زیبایی نیستند - گیمفا