گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا

گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد

عرفان رحیمی صادق
۰۰:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا

سهام گیم‌استاپ پس از معرفی سرویس جدید مایکروسافت یعنی Xbox Game Pass افت زیادی پیدا کرد اما حال ما اطلاعات بیشتری به دست آورده‌ایم.

بعد از معرفی سرویس جدید مایکروسافت که دیروز و برای بازی‌های دیجیتالی انجام شد، سهام شرکت خرده فروشی گیم‌استاپ با افت هشت درصدی روبه‌رو شد. حال مایکروسافت تایید کرده است که در حال کار با این شرکت می‌باشد که سرویس  Xbox Game Pass را در اختیار مصرف کنندگان بگذارد و احتمالا این شرکت این کار را در غالب کارت‌های عضویت آماده انجام خواهد داد. گیم‌استاپ در حال حاضر کارت‌های آماده Xbox Live و همینطور کارت‌های عضویت آماده برای دیگر شرکت‌ها را به فروش می‌رساند.

مدیر بخش بازاریابی مایکروسافت، مایک نیکولز (Mike Nichols) طی مصاحبه‌ای اظهار داشت:

پس از معرفی Xbox Game Pass که دیروز انجام شد، از واکنش‌ها بسیار خوشحال هستیم. ما همینطور می‌دانیم که طرفداران ما دنبال راه‌های مختلف و متنوعی می‌گردند که بازی‌ها و سرویس‌ها را تجربه کنند و من بسیار خوشحالم که اعلام کنم ما در حال کار کردن با شرکای خرده فروشی‌مان مانند گیم‌استاپ هستیم تا Xbox Game Pass را در اختیار مشتریانمان بگذاریم. ما در آینده اطلاعات بیشتری را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

استقبال از این سرویس قطعاً به کیفیت ارائه پیشنهادات ویژه برای کاربران بستگی خواهد داشت. بیش از صد بازی از سبک‌های مختلف در کتابخانه Xbox Game Pass برای ایکس‌باکس وان وجود خواهد داشت و همینطور بازی‌هایی که با ایکس‌باکس ۳۶۰ هم سازگار خواهند بود. بیش از ده بازی از جمله Halo 5, Fable III, و Payday 2 تا به حال برای این سرویس تأیید شده‌اند. شما می‌توانید بقیه بازی‌های تایید شده این سرویس را نیز از این آدرس مشاهده فرمایید.

همانطور که پیش‌تر هم اعلام شد سهام گیم‌استاپ بعد از معرفی این سرویس تازه مشتریان، با افت شدیدی همراه شد. سهام گیم‌استاپ بیش از دو سال پیش هم یعنی زمانی که EA سرویس EA Access را معرفی کرد افت پیدا کرد که از لحاظ ماهیت بسیار شبیه Xbox Game Pass می‌باشد. خرده فروش‌هایی مانند گیم‌استاپ، هنوز برای مایکروسافت و بقیه شرکت‌ها مهم هستند چون باعث افزایش فروش آن‌ها در بخش دیجیتالی نیز می‌شوند.

گیم‌استاپ در حال آماده کردن محتوای بیشتری برای بخش دیجیتالی در آینده است. پیش‌بینی می‌شود که گیم‌استاپ تا سال ۲۰۱۹ بیش از پنجاه درصد درآمد خود را از طریق بخش‌هایی به غیر از فروش فیزیکی به دست آورد.

نسخه آزمایشی Xbox Game Pass هم‌اکنون برای تست کننده‌ها بر روی ایکس‌باکس وان در دسترس است. انتظار می‌رود که این سرویس برای تمام دستگاه‌های ایکس‌باکس وان در بهار امسال در دسترس باشد گرچه هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است. همچنین برخی دیگر از منابع خبر از این می‌دهند که سرویس Xbox Game Pass مایکروسافت، علاوه بر ایکس‌باکس وان کاربران ویندوز ۱۰ را نیز شامل می‌شود. با این وجود همچنان باید منتظر باشیم تا اطلاعات و جزئیات بیشتری از سوی این شرکت منتشر شود تا مطمئن شویم این سرویس علاوه بر ایکس‌باکس وان برای ویندوز ۱۰ نیز در دسترس خواهد بود. همچنین مایکروسافت اعلام کرد که برای مشترک شدن سرویس Xbox Game Pass نیازی به اشتراک گلد نیست و عضویت این سرویس به صورت ماه به ماه در دسترس خواهد بود. همچنان با آخرین اخبار مربوط به سرویس Xbox Game Pass با تیم ما همراه باشید.

حمیدرضا فروزان

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا
گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mansourrrr گفت:

    واقعا دمش گرم :yes: :inlov
    نشون داد هوا همچی رو داره :-*

    حمیدرضا فروزان
  • این سرویس شگقت انگیز بدجور سر و صدا کرده و مایکروسافت زمان بسیار حساب شده و دقیقی رو برای انتشار این خبر بزرگ انتخاب کرد

    حمیدرضا فروزان
  • Behnam.Hzh گفت:

    این خبر رو وقتی دیدم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که چه اتفاقاتی قراره تا چند ماه آینده از سمت و سوی این سرویس منشعب بشه.ماکرو با شروع نسل هشتم به هیچ وجه نتونسته توی جلب “اعتماد” گیمر ها موفق عمل کنه.یادمه تا ۲-۳ سال پیش که کوانتوم بریک رونمایی شده بود منتا جایی پیشرفتم که حاضر شدم ایکس باکس وان رو به عنوان کنسول نسل هشتمی انتخاب کنم اما بعد ها به دلایلی نظرم عوض شد.همین چند روز پیش این بازی رو روی ویندوز ۱۰ بازی کردم و تازه فهمیدم متاش چرا به ۸۰ هم نرسید.از لحاظ فنی یه افتضاح به تمام معناست متاسفانه.بازی ای که بزرگ ترین خوش ساخت ترین انحصاری جدید ماکرو قرار بود باشه در نسل هشتم و من به شخصه فکر میکردم اگه کسی قرار باشه به سمت پلتفرم اکس باکس جذب بشه قطغا بزرگترین دلیلش یه آی پی جدید به نام کوانتوم بریک هستش اما برام ثابت شد که یه طبل تو خالی بود.
    اینو گفتم چون برزگترین دلیل شخص بنده برای عدم اعتماد به ماکرو هستش.بقیه اتفاقات نسل هشتم که از طرف ماکرو رقم خورد هم که دیگه به کنار…
    امیدوارم این سرویس جدید به یه تراژدی بزرگ ختم نشه باز…

    حمیدرضا فروزان
  • Garrador گفت:

    ای بابا تو این یکی دو روز از هرپنجتا خبر چارتا مربوط به این سرویس بوده بسه دیگه 😐

  • Nader13 گفت:

    این حرکت باعث میشه مشتری عادت کنن ب بازیای کم قیمت و میگن وای میستیم اروزون میزنیم و باعثه میشه درخواست واسه بازیه جدید پایین بیاد و ب مرور زمان سازنده ها کمتر فکره ساخته بازی باشن سهام گیم استاپ واسه چی اومده پایین؟چون مردم کمتر بازی میخرن دیگه از طریق این سرویس میگیرن بازیارو/ماکروسافت تو گل گیر کرده و داره همرو با خودش میکشه پایین و فقط ب فکر سود و منفعته خودشه اگر ب فکره دنیای گیم و اینده ی بازیاها خرده فروشی ها بود هیچ وقت چنین عملی نمیکرد من از هر دیدی رفتاره اخیر ماکرو رو تو دنیای گیم بررسی میکنم ب این نتیجه ها میرسم حالا درسته اولش ی سریا حال کننو واقعا جالب و ب صرفه باشه ولی مطمعن باشین کمر گیم دنیای گیم با این حرکت خواهد شکست مثله انلاینه اجبرا تنها فرقش اینه ک الان گیمرا نمیفهمن داره چ اتفاقی میفته بعدا میفهمن ولی تو انلاینه اجبرای ب خاطر ماهیتش همون موقع فهمیدن چ اتفاقه بدیه و جلوش وایسدن مطمعن باشین بازار کنسول و گیم کساد خواهد شد

گیم‌استاپ هنوز هم برای مایکروسافت اهمیت دارد - گیمفا