جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی

سعید آقابابایی
۰۸:۴۵ ۱۳۹۶/۰۱/۱۰
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

جنگ… کلمه ای ۳ حرفی که یک دنیا حرف زشت و کریه، یک دریا خون دل مادران، یک آسمان طمع چرکین کرکس ها و یک صحرا خشونت عریان جلادان “بالاجبار جلاد” است. فرقی نمی کند، چه مهاجم باشید و چه مدافع، نهایتا تقصیر به گردن دروازه بان است که مردم عادی و بی گناه هستند و توپ به جای این که از خط دروازه شان رد شود از سقف خانه شان رد می شود و بر سرشان فرو می ریزد. یک مفهوم دهشتناک و خوفناک برای کسانی که درکش کرده اند و حتی ترسناک و تن لرزاننده از راه دور. جنگ به واقع هیچ زیبایی ندارد و تماما ضرر، نقصان، آسیب، مرگ و میر انسان های بی گناه و به راه افتادن حمام خون برای ارضای طمع قدرت عده ای خونخوار است. کسی خاطره خوب و شیرینی از خوبی های چنگ چهانی تعریف نمی کند و هر که ذره ای آن را لمس کرده است وقتی چند کلمه در موردش حرف بزند اشکش جاری می شود. در واقعیت هیچ گونه راهی برای اتصال دادن جنگ به یک ماحصل و خروجی مثبت وجود ندارد و جنگ یک پلیدی مطلق است که تنها آسیب به بار می آورد. اما ما گیمرها دنیای بازی ها را داریم که در آن همه چیز ممکن است و هر کاری بخواهیم می توانیم بکنیم. حتی می توانیم از جنگ لذت ببریم! جنگ در بازی های رایانه ای، مفهوم، و بهتر است بگوییم عملکرد و کاربردی متفاوت از واقعیت داشته و در بازی های رایانه ای از این موضوع برای هیجان انگیز کردن این محصولات استفاده می شود و کمتر بازی است که به نشان دادن واقعیت و زشتی های جنگ پرداخته باشد، هر چند عناوین اندکی که هم که به ماهیت واقعی جنگ اشاره داشته اند باز هم نهایتا بازی هستند و برای سرگرمی ساخته شده اند، پس جنگ هیچ گاه در دنیای بازی، مفهوم و حالتی مانند دنیای واقعی ندارد و جنگ در بازی ها تنها روایتگر بخشی از تاریخ، حالا به واقعیت یا خیال، برای پیش بردن جریان بازی است که هر چقدر هم روایتگر مسائل کثیف و زشتی باشد باز هم ما در حال لذت بردن از آن بازی هستیم.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

بدون شک وقتی صحبت از جنگ های واقعی و مرگبار در تاریخ بشریت مطرح می شود نام دو جنگ جهانی اول و دوم در ابتدای لیست به چشم می خورد که بسیار دردناک و خونین بوده و بستر وقایع بی رحمانه بسیار زیاد و گاها باورنکردنی بوده اند که سال هاست دارد در فیلم ها و سریال ها و بازی های رایانه ای به صورت واقعی و خیالی روایت می شود و باز هم داستان های بسیار زیادی برای انواع مدیاها در دل خود دارد. در زمینه صحبت ما که در مورد بازی های رایانه ای است از سال های دور همواره بازی های مختلفی در سبک های مختلف با موضوع جنگ های جهانی و اتفاقات مختلف آن، ساخته شده و برای پلتفرم های گوناگون منتشر گردیده اند. برخی از این عناوین بسیار با کیفیت و جذاب از کار در آمده اند و برخی نیز نتوانسته اند به موفقیت دست یابند. در این مطلب صحبت ما در مورد آن تعداد بازی های با کیفیت و عالی است که در مورد جنگ های جهانی ساخته شده اند و توانسته اند تا نام خود را در دفتر تاریخ بازی های رایانه ای و در قلب گیمرها برای همیشه جاودانه کنند. در حقیقت می خواهیم در مورد ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ های جهانی صحبت کنیم و ۱۰ عنوانی که با این موضوع، سردمدار کیفیت در مقابل سایر بازی ها هستند را برای شما نام ببریم.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

قبل از شروع این مطلب باید نکاتی را ذکر کنم که از شما عزیزان خواهشمندم آن ها را مطالعه نمایید تا شک و شبهه ای برای شما دوستان پیش نیاید. قطعا جدا از این لیست که بنده تهیه کرده ام تعداد بسیار زیاد دیگری بازی ها و سری های زیبا و قدرتمند در دنیا و در طول تاریخ وجود داشته اند که می توانستند در این مطلب حاضر باشند اما به هر حال تعداد محدودیت دارد و نویسنده، عناوینی را که از نظر خود برتر بوده اند در لیست جای داده است. پس دقت کنید که این مقاله، “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” به انتخاب بنده است، زیرا که اساس چنین مقالاتی این گونه است و سلیقه شخصی نیز بسیار اهمیت دارد. در این مطلب عناوین قدرتمندی با موضوع جنگ جهانی که سال هاست در دل بازیبازان جای دارند، قرار داده شده اند و ذکر این نکته لازم است که از هر فرنچایز یک بازی که سعی شده بهترین آن سری باشد در لیست ما قرار گرفته است (به استثنای بتلفیلد که به جهت این که یک بازی روز دنیا و بسیار باکیفیت با موضوع جنگ چهانی دارد و علاقمند بودم که یک بازی جدید نیز در صورت وجود داشتن، در لیست من باشد، ۲ نماینده در این مطلب دارد و ۲ جایگاه را به خود اختصاص داده است). رتبه بندی و ترتیبی که در این لیست برای بازی های مختلف لحاظ شده است کاملا نظر شخصی نویسنده است و هیچ معیار و میزانی برای درست یا غلط بودن آن وجود ندارد زیرا پای سلیقه مطرح است البته سلیقه منطقی، نه این که مثلا کسی یک بازی بسیار سطح پایین و ضعیف را بیاورد و در صدر لیست برترین بازی های جنگ جهانی قرار دهد و بگوید این سلیقه من است زیرا که این توهین به شعور مخاطب است اما به هر حال سلیقه شخصی نیز در چنین مقالاتی بسیار اهمیت دارد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

عناوین این لیست بازی ها و فرنچایزهایی هستند که قطعا نه هیچ کدام از شما و نه هیچ کس در دنیا در قدرتمند بودن آن ها شکی ندارد، تنها می ماند رده بندی آن ها که در اینجا سلائق و علائق با هم متفاوت است و بر اساس تجربه و خاطراتی که هر شخص دارد جایگاه ها را تعیین می کند. پس در نظر داشته باشید که عنوان یا فرنچایزی که مثلا من در رتبه ششم قرار داده ام دلیلی بر این نیست که ان بازی حتما ششمین بازی یا سری برتر جنگ جهانی در دنیاست بلکه برای من این گونه است و شاید برای شما اول یا دهم باشد. نکته بعدی این که تمامی عناوین این لیست بر اساس داشته ها و اطلاعات نویسنده گرد آوری شده اند و در این مطلب قرار گرفته اند. شاید شما عقیده داشته باشید که مثلا بازی دیگری می توند به جای فلان بازی از این لیست قرار بگیرد و یا جایگاه بازی فرق کند. در اینجا نیز معیار و میزان ثابتی نداریم و عقل و منطق در کنار احساس و خاطرات است که در ذهن هر شخص با هم ترکیب می شوند و اسم هایی از بازی های مختلف را به عنوان خروجی بیرون می دهند. قطعا وقتی شما فلان بازی از لیست من را بازی نکرده اید آن را در لیست خود نخواهید آورد و البته برعکس این مورد نیز صادق است. پس بهتر است تا این مطلب را به عنوان یک مقاله سرگرم کننده که به همراه آن برخی خاطراتتان را مرور خواهید کرد، نگاه کنید. با بیان این نکات اگر تا کنون به خواندن مقاله ادامه داده اید از شما دعوت می کنم تا در ادامه مطلب “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

۱۰ – The Saboteur

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

The Saboteur

سازنده: Pandemic Studios

ناشر: Electronic Arts

ژانر: Action-adventure game

پلتفرم مقصد: PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

سال انتشار: ۲۰۰۹

امتیاز متا: ۷۶/۱۰۰

سال ۲۰۰۹ بود که Pandemic Studios عنوانی را به نام The Saboteur توسط الکترونیک آرتز در نسل هفتم و برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی منتشر کرد و توجهات زیادی را نیز به خود جلب کرد. The Saboteur در واقع یک “اکشن ماجرایی سوم شخص جهان آزاد نئو نوآر” بود که فضاسازی بی نظیری داشت و استفاده از رنگ بندی خاص سبب شده بود تا این عنوان در یاد هر بازیبازی که آن را تجربه می کرد باقی بماند. بازی در دوران جنگ جهانی دوم و در کشور های آلمان و فرانسه دنبال می شد. شخصیت اصلی بازی با نام  Sean Devlin یک مکانیک ماشین های مسابقه ای با ملیت ایرلندی بود. بعد از این که در مسابقات گرند پریکس ۱۹۳۹ و در حالی که وی داشت قهرمان می شد توسط Kurt Dierker که یک کلنل نازی بود، مورد خیانت قرار گرفت و جایزه را از دست داد، او و بهترین دوستش Jules Rousseau تصمیم به انتقام از کلنل نازی مذکور می گیرند. سپس آن ها گیر می افتند و Dierker در جلوی Sean، بهترین دوستش Jules را در حال بازجویی و با این فکر که آن ها  عامل های انگلیسی هستند که برای جاسوسی او آمده اند، اعدام می کند. Sean فرار می کند و به عضویت نیروی مقاومت فرانسه در می آید. ادامه داستان بازی روند انتقام گیری او از کلنل و تلاش برای کشتن وی و انواع و اقسام کارشکنی ها را دنبال می کند. در The Saboteur از جنگ جهانی به عنوان یک بک گراند برای داستان اصلی بازی که انتقام گیری قتل Jules، تامین امنیت Veronique، خواهر Jules و نهایتا کشتن کلنل نازی بود، استفاده شده بود.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

عنوانی که هر چه نداشت در فضاسازی بی نظیر و بی نقص بود و جلوه های بصری خاص و زیبایی داشت

رنگ بندی اصلی ترین المان گیم پلی و دنیای بازی بود که کاملا این عنوان را از هر بازی دیگری متمایز می کرد. بخش هایی از پاریس که شدیدا توسط نازی ها کنترل می شدند با رنگ سیاه و سفید دیده می شدند به استثناء رنگ چشم شخصیت ها، لامپ های شهر، خون، نماد آبی گروه مقاومت فرانسه و برخی نمادهای المانی که با قرمز روشن نمایش داده می شدند و فضایی بی نظیر به بازی بخشیده بودند. بازی یک شوتر سوم شخص با المان های کشت و گذار در دنیای آزاد بازی و انجام ماموریت های اصلی و فرعی و … بود که تنوع خوبی را در اختیار بازیباز قرار می داد. اصلا و ابدا به متای ۷۶ این بازی نگاه نکنید زیرا The Saboteur یک بازی بسیار خاص است. از جلوه های بصری و گرافیکی و رنگ بندی خاص ان گرفته تا ترکیب فضای نئو نوآر با جنگ جهانی و داستانی جالب. The Saboteur عنوانی است که از تجربه کردن آن لذت می برید مخصوصا اگر به موضوع جنگ جهانی و ماموریت های خرابکاری و توطئه و .. علاقمند باشید. The Saboteur مثل هیچ بازی دیگری نیست و کاملا خاص است. شاید هم همین خاص بودن به مذاق برخی منتقدان خوش نیامده که امتیازات پایین تری را به بازی اختصاص داده اند اما بدون هیچ شکی The Saboteur از بازی هایی است که متای ان بیانگیز کیفیت ان نیست. با این که در The Saboteur جنگ جهانی به عنوان موضوع اصلی داستان بازی مطرح نیست اما به صورت داستانی در پس زمینه نیز قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه دهم قرار می گیرد.

۹ – Valiant Hearts: The Great War

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Valiant Hearts: The Great War

سازنده: Ubisoft

ناشر: Ubisoft

ژانر: puzzle adventure

پلتفرم مقصد: PlayStation 4, Xbox One, Android, PlayStation 3, Xbox 360, iOS, Microsoft Windows

سال انتشار:  ۲۰۱۴

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

گاهی مواقع برخی بازی های کوچک و به ظاهر ساده چنان احساس عمیقی را منتقل می کنند که حتی بازی های بزرگ نیز نمی توانند این گونه بازیباز را احساساتی کنند. مخصوصا وقتی موضوع جنگ و زشتی های آن با عشق و فداکاری آمیخته گردد پتانسیل خلق یک داستان جذاب و زیبا و یک بازی موفق وجود دارد. یکی از همین گونه عناوین که داستانی زیبا و احساسی را با المان های جذاب گیم پلی ترکیب کرده است و روایت متفاوتی را از جنگ بیان می کند، بازی Valiant Hearts: The Great War است که موفق شد بازخوردهای بسیار مثبتی را به دست اورد و تبدیل به یکی از بازی های زیبا با موضوع جنگ جهانی شود. Valiant Hearts: The Great War یک عنوان پازل ماجرایی دو بعدی است که توسط Ubisoft Montpellier ساخته شد و توسط شرکت Ubisoft منتشر گردید. این عنوان توسط انجین UbiArt Framework ساخته شده است و در ماه ژوئن ۲۰۱۴ برای پلتفرم های Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, و Xbox One منتشر شده و بعد از آن نیز پورت های آندروید و iOS منتشر گردید. البته بازی برای هر دو پلتفرم های پلی استیشن و ایکس باکس و دارندگان اشتراک پلاس و گلد یک ماه نیز رایگان شده است.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

از معدود عناوینی که مقداری جنگ واقعی را نشان می دهد و در حقیقت غم جنگ را با احساس ترکیب کرده است

این عنوان بعد از انتشار موفقیت های خوبی را نیز کسب کرد و بازیبازان و منتقدان آن را تحسین کردند و سرانجام نیز با امتیاز متای ۸۷ که موفقیتی عالی برای یک بازی کوچک است به کار خود پایان داد. داستان بازی از نامه های نوشته شده در خلال جنگ جهانی اول الهام گرفته شده است و دارای ۴ شخصیت در میدان نبرد است که به یک سرباز جوان آلمانی کمک می کنند که عشقش را پیدا کند. داستان این بازی روایت بسیار جذابی است درباره بقا، فداکاری و دوستی که به شکلی احساسی و زیبا روایت می شود. گیم پلی بازی بر اساس حل کردن پازل ها در دوره جنگ جهانی اول است که در نقش ۴ نفر قرار می گیرید که شامل امیل که یک مرد فرانسوی است، پسرخوانده آلمانی اش کارل، سرباز آمریکایی فردی و آنا که یک پرستار بلژیکی می باشد، هستند و هریک در بخشی از بازی ایفای نقش می کنند و با آن ها بازی را پیش می برید. بازی ۴ مرحله دارد که هر کدام چندین بخش دارند و در هر یک بایستی یک ماموریت و وظیفه اصلی که به شما محول می شود را انجام دهید تا در بازی پیشروی کنید. این ماموریت ها اغلب به صورت حل کردن پازل به صورت یافتن یک آیتم خاص برای استفاده در یک موقعیت خاص هستند که جذابیت زیادی نیز دارند. Valiant Hearts: The Great War قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه نهم قرار می گیرد.

۸ – Commandos 2: Men of Courage

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Commandos 2: Men of Courage

سازنده: Pyro Studios

ناشر:  Eidos Interactive, Feral Interactive, Noviy Disk

ژانر: Real-time tactics

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, Xbox, PlayStation 2, Macintosh operating systems

سال انتشار: ۲۰۰۱

امتیاز متا: ۸۷/۱۰۰

سری عناوین Commandos یکی از محبوب ترین فرنچایزهای سبک استراتژی به خصوص بین بازیبازان قدیمی تر محسوب می شود و عناوبن آن یادآور خاطرات شیرینی برای بسیاری از بازیبازان حتی در کشور خودمان می باشند. شاید شاخص ترین عنوان در این سری نسخه دوم این بازی با نام Commandos 2: Men of Courage باشد که دنباله ای بر عنوان اول این فرنچایز با نام  Commandos: Behind Enemy Lines بود. این بازی که در سبک استراتژی و تاکتیکی همزمان قرار داشت توسط استودیو Pyro ساخته شد و در سال ۲۰۰۱ توسط Eidos Interactive و Feral Interactive برای پلتفرم های رایانه های شخصی، پلی استیشن ۲ و ایکس باکس در نسل ششم منتشر گردید و موفقیت ها و بازخوردهای بسیار مثبتی را نیز از سوی منتقدان و بازیبازان دریافت نموده و نهایتا با کسب امتیاز متای ۸۷ به کار خود پایان داد. البته نسخه های پلی استیشن ۲ و ایکس باکس این بازی در سال ۲۰۰۲ منتشر شدند و نسخه Mac OS X آن نیز در سال ۲۰۰۵ به همراه  Commandos 3: Destination Berlin در پک Commandos Battle Pack عرضه شد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

کماندوها آماده….

Commandos 2: Men of Courage در حقیقت در پشت صحنه و پس زمینه جنگ جهانی دوم رخ می دهد. شما کنترل یک گروه از برترین و ویژه ترین کماندوها را بر عهده می گیرید که باید با کماندوهای کارکشته به عمق خاک دشمن رفته و با استفاده از تخصص های چندگانه آن ها و ترکیب این قابلیت ها، یک سری از اهداف و ماموریت ها را انجام داده و به ثمر برسانید. در حقیقت تخصص اصلی این کماندوها که شما کنترل آنها را در اختیار دارید عمل کردن در خاک دشمن و انجام بی نقص ماموریت ها در آنجاست که این موضوع به خوبی در گیم پلی بازی قرار داده شده است و شما واقعا حس کنترل کماندوهایی بی نظیر را در بازی دارید. بازی به طور خیلی مستقیم و سرراست به جنگ جهانی دوم نمی پردازد اما در هر حال در حاشیه و پشت صحنه این جنگ بزرگ جهانی قرار دارد و در آن دوره زمانی رقم می خورد و می توانیم آن را جزو عناوینی با مضمون جنگ جهانی قرار دهیم. Commandos 2: Men of Courage قطعا جزو زیباترین و برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه هشتم قرار می گیرد.

۷ – Return to Castle Wolfenstein

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Return to Castle Wolfenstein

سازنده:  id Software, Gray Matter Interactive, Nerve Software, Splash Damage, Threewave Software

ناشر: Activision

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, Xbox, PlayStation 2, Linux

سال انتشار: ۲۰۰۱

امتیاز متا: ۸۸/۱۰۰

یکی از اسم هایی که باوجود این که هر سال و هر زمان اسم آن را نمی شنویم و انواع و اقسام بازی های پشت سر هم از آن نمی بینیم، ولی همواره برای همه بازیبازان مورد احترام است و به عنوان یک نام قدیمی و بزرگ در صنعت بازی ها شناخته می شود، Wolfenstein است که همیشه از احترام خاصی بین بازیبازان برخوردار بوده و هست. البته این سری در نسل هفتم و هشتم با دو عنوان New Order (برای هر دو نسل) و Old Blood (تنها نسل هشتم) دوباره نام خود را تازه کرد و بر سر زبان ها انداخت و اتفاقا هر دو بازی نیز عناوین زیبا و جذاب و موفقی بودند و مورد استقبال قرار گرفتند. اما همیشه وقتی صحبت از قدرتمندترین عناوین این سری باشد بی شک به گذشته و عناوین اولیه این سری باز می گردیم و یاد آن ها می افتیم. این سری که اصولا همیشه به نوعی جنگ جهانی را حتی به صورت تخیلی هم که شده در خود داشته است، یکی از برتربن فرنچایزهای تاریخ با محوریت جنگ چهانی است که همیشه طرف منفی آن، نازی ها و جناب هیتلر خان عزیز بوده اند حالا چه به عنوان انسان و چه به صورت غول های آهنین و رباتیک و….. که به جان شخصیت اصلی و جان سخت این سری یعنی William “B.J.” Blazkowicz افتاده اند و البته او هم حسابی از خجالت همگیشان اساسی در امده است!

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

بازگشت به قلعه ولفنشتاین و آن سلاح های جذاب و عجیبش…

بی شک یکی از شاخص ترین عناوین این سری که همیشه از آن به عنوان یکی از برترین بازی های با موضوع جنگ چهانی یاد می شود، بازی Return to Castle Wolfenstein یا بازگشت به قلعه ولفنشتاین است که این قلعه عجب قلعه ای هم بود ماشالله! می رفتید داخل دیگر برگشتنتان کلا با هیچ کس نبود و کلا یک طرفه بوذ! اتفاقاتی که در این قلعه تجربه می کردید یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین اتفاقات در دنیای بازی های اکشن بود. در این بازی باید با قدرت بی اندازه نازی ها و ازمایشات عجیب و غریب آن ها که باعث قدتمندتر شدن خیلی زیاد آنها نیز شده بود و چاشنی تخیل را هم به طور شیرین و قابل باوری در خود داشت، دست و پنچه نرم می کردید و آنها را شکست می دادید که کار آسانی نبود ولی خیلی لذتبخش بود. Return to Castle Wolfenstein عنوانی بود که در سال ۲۰۰۱ توسط id Software و چند استودیوی دیگر ساخته و به وسیله Activision برای نسل ششم و پلتفرم های Microsoft Windows, Xbox و PlayStation 2 منتشر گردید و بازخوردهای موفقیت آمیزی را نیز دریافت نمود و امتیاز متای عالی ۸۸ را نیز کسب نمود. در این بازی نیز مانند همیشه داستان بازی در زمان جنگ چهانی و در مورد رویارویی با نازی های قدرتمند رقم می خورد و شما را لحظه لحظه به ادامه بازی علاقمند می کرد. Return to Castle Wolfenstein قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه هفتم قرار می گیرد.

۶ – Brothers in Arms: Road to Hill 30

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Brothers in Arms: Road to Hill 30

سازنده: Gearbox Software, Demiurge Studios

ناشر: Ubisoft, Feral Interactive

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد: Xbox, PlayStation 2, Microsoft Windows, Wii, Macintosh operating systems

سال انتشار: ۲۰۰۵

امتیاز متا: ۸۸/۱۰۰

سری عناوین Brothers in Arms بدون شک یکی از بزرگترین و برترین فرنچایزهای شوتر تاکتیکی در دنیا محسوب می شوند و بازی های جذابی را تا کنون در این فرنچایز شاهد بوده ایم که همچنین عنوان نخستین این سری یکی از برترین آنها محسوب می شود و البته یکی از عناوین برتر تاریخ با موضوع جنگ جهانی نیز هست. این عنوان که Brothers in Arms: Road to Hill 30 نام دارد یک عنوان شوتر اول شخص جذاب و پرطرفدار بود که توسط استودیو  Gearbox Software ساخته شد و توسط Ubisoft برای نسل ششم و پلتفرم های PlayStation 2, Xbox, Microsoft Windows و OS X منتشر گردید. این عنوان در ابتدا در فبریه ۲۰۰۵ برای پلی استیشن ۲ و سپس در مارچ برای ایکس باکس و پی سی و .. منتشر گردید. Brothers in Arms: Road to Hill 30 در حقیقت نخستین بازی و آغازگر سری عناوین Brothers in Arms محسوب می شود. بازی در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و کاملا وابسته به تاکتیک های نبرد است. این عنوان در سال ۲۰۰۸ برای وی یو نیز پورت شد در قالب Brothers in Arms: Double Time. وقایع بازی بر اساس داستان واقعی ۵۰۲nd Parachute Infantry Regiment از ۱۰۱st Airborne Division بود که در روز D-Day پشت خط آلمان ها فرود امده بود. روند داستانی بازی بسیار جذاب و قدرتمند بود و یکی از نکات اصلی بازی محسوب می شد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

از فرنچایزهایی که حیف است از بین برود و مدت ها از آن چیزی نشنویم

این عنوان بازخوردهای فوق العاده ای را نیز کسب کرد و تا به امروز یکی از برترین بازی های این سری محبوب که البته این روزها نام زیادی از آن نمی شنویم، محسوب می شود. وبسایت ای جی ان امتیاز عالی ۹٫۳ را به این عنوان اعطا کرد و گیم اسپات نیز امتیاز ۹٫۲ را برای بازی در نظر گرفت که یک موفقیت بزرگ برای بازی محسوب می شد و نهایتا Brothers in Arms: Road to Hill 30 موفق شد تا امتیاز متای عالی ۸۸/۱۰۰ را کسب نماید. تا به امروز از عنوان Brothers in Arms: Road to Hill 30 به عنوان یکی از برترین بازی های مربوط به جنگ جهانی و همینطور یکی از برترین شوترهای تاکتیکی نام برده می شود که طرفداران زیادی داشت و فروش خوبی را نیز تجربه نمود. متاسفانه مدت هاست که خبر خاصی از یک عنوان بزرگ در این سری نشنیده ایم و همچنان منتظر معرفی یک بازی بزرگ از این سری هستیم. Brothers in Arms: Road to Hill 30 برترین بازی این سری و قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه ششم قرار می گیرد.

۵ – Battlefield 1

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Battlefield 1

سازنده: EA DICE

ناشر: Electronic Arts

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows، PlayStation 4، Xbox One

سال انتشار: ۲۰۱۶

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

تنها عنوان روز دنیا و جدیدی که در لیست ما قرار گرفته است عنوان Battlefield 1 است که به قدری زیبا و جذاب بود که می توانیم نام آن را در کنار برخی از بزرگترین عناوین تاریخ با موضوع جنگ چهانی که در این مطلب می بینید، قرار دهیم و عنوانی است که پس از سال ها دوباره به موضوع جنگ چهانی بزگشت و بازخوردهای بسیار خوبی نیز به مانند دیگر عنوان بتلفیلد که در این لیست داریم یعنی Battlefield 1942، دریافت نمود و اتفاقا امتیاز متای هر دو بازی نیز دققا ۸۹ شده که موضوع جالبی است. Battlefield 1 بدون شک یکی از بهترین بازی ها در سری قدرتمند و محبوب بتلفیلد است که توانست در نسل هشتم دوباره بازیبازان را از یک عنوان فوق العاده جذاب با موضوع جنگ چهانی که مدت هاست سازندگان زیاد سراغش نمی روند، سیراب کند و یکی از بهترین های سال ۲۰۱۶ لقب بگیرد. این عنوان نیز توسط استودیو EA DICE ساخته و توسط الکترونیک ارتز در سال ۲۰۱۶ برای نسل هشتم و پلتفرم های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و رایانه های شخصی منتشر گردید. این عنوان در حقیقت پانزدهمین نسخه با نام سری بتلفیلد محسوب می گردد که دقیقا طی ۱۵ سال یعنی از سال ۲۰۰۲ که اولین بازی این سری منتشر شد تا سال ۲۰۱۷ که ۱۵ سال می گذرد، ۱۵ نسخه بتلفیلد داشته ایم.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

یک بازگشت به موقع و جذاب به موضوع جنگ جهانی در زمان که از انواع جنگ اوری های مدرن و فضایی خسته بودیم

الحق و الانصاف باید گفت اکثر آن ها از برترین های زمان خود در سبک شوتر اول شخص نظامی بوده اند و توان رقابت با بزرگترین های این سبک را دارا بوده اند ،مخصوصا به خاطر امضای خاص این سری که به تخریب پذیری شگفت انگیز عناوین بتلفیلد باز می گردد و همین طور آزادی عمل فوق العاده جذاب در وسایل نقلیه متفاوت و متنوع. یکی از دلایل مهم تحسین شدن Battlefield 1 که تقریبا در تمامی نقدها و بازخوردهای بازی دیده می شد به دلیل داستان و روایت جذاب آن و استفاده از تم جنگ جهانی اول بود که به واقع دل خیلی از ما بازیبازها برای عنوانی درجه یک با موضوع جنگ جهانی تنگ شده بود. نکته جالب در این بازی آن بود که شما در طول روند بازی کنترل چندین و چند شخصیت و سرباز مختلف با انواع ملیت های مختلف درگیر در زمان جنگ جهانی اول، را به دست می گرفتید و با آن ها بازی را پیش می بردید که تنوع جالبی به بازی بخشیده بود. Battlefield 1 قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

۴ – Battlefield 1942

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Battlefield 1942

سازنده: EA DICE

ناشر: Electronic Arts, Aspyr Media

ژانر:  First-person shooter

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, Macintosh operating systems

سال انتشار: ۲۰۰۲

امتیاز متا: ۸۹/۱۰۰

بله… باز هم بتلفیلد… کمتر بازیبازی در دنیا وجود دارد که نام سری بتلفیلد را نشنیده باشد و نداند که این سری یکی از برترین بازی های سبک شوتر اول شخص در تاریخ بوده و رقیب اصلی و اول سری ندای وظیفه در دنیا محسوب می شود و حتی نسخه های جدید آن از نظر بازیبازان و منتقدان کیفیت بالاتری نسبت به رقیب قدرتمند خود داشته اند و بازخوردهای بهتری را نیز کسب کرده اند. اما آیا می دانید که افسانه بتلفیلد چگونه و با چه عنوانی و از چه سالی آغاز شد؟ بگذارید تا پاسخ دهم. با عنوانی زیبا به نام Battlefield 1942 که ۱۵ سال قبل منتشر شد. Battlefield 1942 یک عنوان شوتر اول شخص است که توسط Digital Illusions Creative Entertainment یا همان EA DICE ساخته شد و Electronic Arts آن را برای پلتفرم های Microsoft Windows و macOS منتشر نمود. نسخه ویندوز رایانه های شخصی این بازی در سال ۲۰۰۲ و نسخه macOS بازی در سال ۲۰۰۴ منتشر گردید. بازی دارای بخش تک نفره در برابر هوش مصنوعی و همینطور چند نفره بود و یکی از محبوبترین بازی ها برای مادسازان در دنیا نیز محسوب می شود که تعداد بیشماری ماد مختلف برای این عنوان عرضه کرده اند.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

بتلفیلد ۱۹۴۲ و آغاز خلق یک فرنچایز بی نظیر و قدرتمند

در بازی شما باید یک کلاس از بین Scout, Assault, Anti-Tank, Medic, و Engineer انتخاب می کردید و به بازی می پرداختید که وقایع آن در دوره جنگ جهانی دوم رخ میداد. بازی از لحاظ ازادی عمل بی نظیر بود و می توانستید کنترل انواع و اقسام وسایل نقلیه بی شمار از هواپیماها و بمب اندازها گرفته تا هدایت ایرکرفت ها و … را برعهده بگیرید. همیشه سری بتلفیلد از لحاظ وجود انواع و اقسام وسایل نقلیه در بازی های خود، زبانزد خاص و عام بوده است و این نکته مثبت از همان شروع به کار این فرنچایز در بازی های این سری جای داشت. همچنین سری بتلفیلد همیشه به خاطر تخریب پذیری فوق العاده قدرتمندش مورد تحسین بازیبازان و منتقدان قرار گرفته است و این موضوع نیز جزو شناسه های اصلی عناوین این فرنچایز فوق محبوب به حساب می آیند. نکته جالب اینجاست که اولین بازی این سری به موضوع جنگ جهانی پرداخت و بعد از انتشار ۱۴ بازی مختلف با نام بتلفیلد در طول این سالها، جدیدترین عنوان این سری یعنی Battlefield 1 نیز دوباره به جنگ جهانی بازگشت اما این بار به جنگ جهانی اول. Battlefield 1942 قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه چهارم قرار می گیرد.

۳ – Medal of Honor

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Medal of Honor

سازنده:  DICE Los Angeles, DreamWorks Interactive

ناشر: Electronic Arts

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد: PlayStation, PlayStation 3, PlayStation Portable

سال انتشار: ۱۹۹۹

امتیاز متا: ۹۲/۱۰۰

نگاه نکنید که این روزها و این سال های اخیر سری مدال افتخار حال و روز خوشی ندارد و شرکت الکترونیک آرتز تمام تمرکز خود در شوترهای نظامی را بر روی بتلفیلد قرار داده است زیرا که روزگاری مدال افنخار هیچ افتخاری کمتر از ندای وظیفه و بتلفیلد نداشت و حتی گاهی از آن ها نیز برتر بود و چه بخواهیم نخواهیم نام عنوان نخست مدال افخار تا همیشه در قلب بازیبازان قدیمی تر و علاقمندان شوترهای نظامی جاودانه است و به عنوان یکی از برترین عناوین نه فقط با موضوع جنگ چهانی بلکه یکی از برترین شوترهای اول شخص نظامی تاریخ محسوب می شود. سال ۱۹۹۹ بود که شرکت الکترونیک آرتز عنوانی را با نام Medal of Honor را منتشر نمود که بازیبازان و منتقدان را شگفت زده کرد و به حدی این شوتر اول شخص نظامی زیبا و با کیفیت بود که همه یکصدا آن را تحسین می کردند و متای فوق العاده ۹۲ را کسب نمود. این عنوان توسط استودیو DreamWorks Interactive ساخته شده و برای کنسول پلی استیشن به صورت انحصاری منتشر گردید. وقتی بدانیم که داستان این بازی توسط چه کسی خلق شده است دیگر شکی برای شاهکاربودن آن باقی نمی ماند. داستان مدال افتخار توسط استیون اسپیلبرگ بزرگ نوشته شده بود و یکی از نقاط اتکای این عنوان محسوب می شد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

مدال افتخار واقعی برگردن سازندگان این بازی بود

در این عنوان شما در نقش گروهبان Jimmy Patterson قرار می گرفتید که یک خلبان سابق  C-47 Skytrain بود که بعدها به خدمت نیروهای  OSS درر امده بود. اتفاقات بازی در دوره زمانی اواخر جنگ جهانی دوم رخ می داد (اواسط ۱۹۴۴ تا ۱۹۴۵) و در ان باید ماموریت هایی مثل نابود کردن پایگاه های دشمن و از بین بردن نیروهای آلمانی را انجام می دادید. داستان و گیم پلی بازی به بهترین شکل با هم ترکیب شده بودند و هر یک دیگری را بهبود می بخشیدند تا یک عنوان سراسر جذابیت برای بازیباز خلق شود. بسیاری حتی معتقدند که عنوان نخست ندای وظیفه کاملا با الهام گرفتن از مدال افتخار خلق شد و اتفاقا این دو بازی بسیار هم به هم شباهت دارند. Medal of Honor قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه سوم قرار می گیرد هر چند که باید بگویم جای ۳ شماره نخست این لیست به هر شکل که با هم جابجا شوند باز هم درست است و هیچ مشکلی ندارد زیرا هر ۳ بازی شایسته اول بودن هستند. شاید کم کم وقتش باشد که الکترونبک آرتز مجددا نظری دقیق تر و عمیق تر به این فرنچایز کرده و با قرار دادن تمرکز بالا بر روی آن به همان شکلی که برای بتلفیلد انجام می دهند، دوباره مدال افتخار را احیا کند که بی شک یکی از افتخارات صنعت بازیست.

۲ – Company of Heroes

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Company of Heroes

سازنده: Relic Entertainment

ناشر:  Sega, THQ, Aspyr Media, Buka Entertainment, ak tronic Software & Services GmbH

ژانر: Real-time strategy

پلتفرم مقصد: Microsoft Windows, Macintosh operating systems

سال انتشار: ۲۰۰۶

امتیاز متا: ۹۳/۱۰۰

در سبک استراتژی چند نام بزرگ وجود دارند که شناخته شده تر از دیگر بازی ها هستند و در واقع به نوعی ویترین سبک استراتژی محسوب می شوند. یکی از این نام ها بدون شک Company of Heroes یا همان جوخه قهرمانان است که به عنوان یکی از برترین و محبوب ترین بازی های استراتژی در دنیا شناخته شده است. Company of Heroes یک عنوان استراتژی همزمان در سال ۲۰۰۶ است که توسط Relic Entertainment ساخته شد و توسط شرکت THQ برای Microsoft Windows و سیستم های OS X منتشر گردید. جالب اینجاست که بدانید این بازی اولین عنوانی بود که از لیبل Games for Windows برای ان استفاده شد. بعد از منحل شدن شرکت THQ تا به امروز انتشار این سری در اختیار شرکت سگا بوده و همچنان نیز این بازی متعلق به شگا می باشد. Company of Heroes بعد از انتشار با تحسین فراوانی از سوی تمامی منتقدان و بازیبازان دنیا مواجه شد و جوایز فراوانی را به عنوان برترین بازی استراتژی سال ۲۰۰۶ دریافت کرد. بازی امتیازات فوق العاده ای را نیز کسب نمود و نهایتا با متای شاهکار ۹۳ به کار خود پایان داد که آن را به یکی از برترین بازی های استراتژی تاریخ تبدیل کرد و البته خود را به عنوان یکی از برترین عناوین با موضوع داستانی جنگ جهانی نیز به بازیبازان دنیا معرفی کرد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

از برترین استراتزی های تاریخ بازی های رایانه ای…

Company of Heroes در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد و شامل ۲ گروه قابل بازی است. بازیبازان باید منابع استراتژیک مورد نیاز را که در نقشه بازی وجود دارند جمع کرده و از ان ها برای ساخت پایگاه های مادر، ایجاد واحد های جدید و نهایتا شکست دشمنان استفاده نمایند. در بخش تک نفره بازی، بازیبازان فرماندهی دو واحد نظامی آمریکایی را در خلال نبرد نرماندی برعهده دارند و همینطور واحد متحدان فرانسوی. موفقیت این بازی سبب شد تا نسخه دوم آن نیز با نام Company of Heroes 2 در سال ۲۰۱۳ منتشر گردد که این عنوان نیز بازی بسیار جذاب و موفقی بود البته نه به اندازه نسخه اول. سری یاد شده تا به حال مجموعا بیش از ۴ میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته است و تعداد زیادی از طرفداران و علاقمندان سبک استراتژی منتظر هستند تا باز هم نام عنوانی جدید از این سری محبوب و بزرگ را بشنوند و شاهد یک بازی قدرتمند دیگر در این سری برای تکمیل ۳ گانه Company of Heroes باشند. Company of Heroes قطعا جزو برترین بازی هایی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” در جایگاه فوق العاده عالی دوم قرار می گیرد و البته به حق که اگر اول نیز بود جای هیچ حرف و حدیثی نداشت.

۱ – Call of Duty

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

Call of Duty

سازنده: Infinity Ward

ناشر: Activision

ژانر: First-person shooter

پلتفرم مقصد: PlayStation 3, Xbox 360, Microsoft Windows

سال انتشار: ۲۰۰۳

امتیاز متا: ۹۱/۱۰۰

Call of Duty !!!…. دیگر چه می خواهید بگویم؟!… اصلا این نام خودش حرف می زند و نیازی به حرف اضافه ای ندارد. Call of Duty یعنی یکی از ستون های صنعت بازی های رایانه و هر چه هم که در سال های اخیر ضعیف شده باشد آنقدر عظیم و بزرگ است که باز هم از تمام بازی ها بیشتر بفروشد و محبوب تر باشد. ان قدر تاریخچه و پیشینه قدرتمندی دارد که هیچ گاه نمی توان آن را کوچک شمرد و بدترین عنوان های آن از بیشتر بازی های زمان خودش برتر است و محبوب تر هم هست. یکی از همین پیشینه های قدرتمند، عنوان اول این سری است. یعنی جایی که افسانه Call of Duty آغاز شد و همه فهمیدند که یک فرنچایز بزرگ متولد شده است. نسخه اول سری ندای وظیفه در سال ۲۰۰۳ بود که منتشر گردید و در طول ۱۴ سال تا به امروز، این سری موفق شد تا خود را به عنوان یکی از محبوبترین و پرفروش ترین فرنچایزهای تاریخ بازی های رایانه ای مطرح کند. شروع این سری بسیار قدرتمند بود و همان نسخه اول آن، بعد از عرضه انواع و اقسام موفقیت ها و تحسین های بازیبازان و منتقدین را کسب کرد و بارها به عنوان بازی سال ۲۰۰۳ انتخاب شد و متای فوق العاده ۹۱ را نیز دریافت نمود. Call of Duty برای پلتفرم های پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و رایانه های شخصی منتشر گردید و داستانی فوق العاده عالی و زیبا را با گیم پلی انقلابی و بی نظیر خود ترکیب کرده بود تا یکی از برترین شوترهای تاریخ خلق شود. همه چیز در این بازی فوق العاده بود و هر بازیبازی که حتی علاقمند به این سبک نبود را نیز به خود علاقمند می کرد.

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

ندای وظیفه… لطفا کمی هم بازگرد به عقب… به زمان های جنگ اوری های غیر مدرن… ما هنوز دوستت داریم

چالب است بدانید که بسیای از بازیبازان به خاطر Call of Duty بود که بازیباز شدند. به این خاطر که در زمان انتشار Call of Duty آن قدر صحبت از آن مطرح می شد و همه جا حرف یک شوتر نظامی عالی بود که خیلی آدم ها برای این که فقط ببینند این بازی چیست که این قدر از آن تعریف می شود، سراغ بازی کردن Call of Duty رفتند و آن قدر لذت بردند که جذب دنیای بازی های رایانه ای شدند و در حقیقت تبدیل به گیمر گشتند. حتی خیلی از زمان ها فروشنده های بی اطلاع از بازی ها، از انواع بازی های سبک شوتر اول شخص نظامی با نام کال اف دیوتی یاد می کردند و در حقیقت این بازی تبدیل به معنای سبک اول شخص نظامی شده بود. نسخه اول این سری توسط استودیو اینفینیتی وارد ساخته و توسط کمپانی بزرگ Activision (که البته از بعد از انتشار سری ندای وظیفه بسیار بزرگتر و معروف تر شد) منتشر گردید. داستان بازی حول محور جنگ جهانی دوم می چرخید و به طور جالبی در کمپین بازی، از دید ۳ گروه مختلف پیشروی می کردید که شامل انگلیسی و آمریکایی و Soviet بودند. جالب اینجاست که بدانید بسیاری از افراد تیم سازنده این عنوان همان کسانی بودند که عنوان  Medal of Honor: Allied Assault را نیز در کارنامه داشتند و اتفاقا نسخه اول ندای وظیفه شباهت های زیادی با مدال افتخار داشت. در هر صورت باید اذعان داشت که Call of Duty شاخص ترین بازی است که تاکنون با موضوع جنگ جهانی ساخته شده است و در لیست ما از “۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی” با شایستگی هر چه تمام تر در جایگاه نخست قرار می گیرد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hoower گفت:

    Cod allied offensive از بازی هایی هست که خیلی باهاش خاطره دارم

  • BlackStone گفت:

    سلام و خسته نباشید به نویسنده به خاطر مقاله خوبشون! به نظر من کال او میتونست بیشتر تو لیست باشه! به عنوان کسی که تمام نسخه های کال او ( به غیر از دو تای اخر ) رو بازی کرده میتونستید به جهان در جنگ،کال ۲ و .. هم اشاره کنید که فوق العاده بودن! ولی در کل لیست رو دوست داشتم

  • UNESISM گفت:

    ممنون سعید جان بابت تجدید خاطره با بازی های جنگ جهانی
    هیچوقت یادم نمیره طعنه سازندگان ندای وظیفه ۱ به بازی های اکشن اون دوره که با شروع شدن یک بخش تمرینی کسالت آور و اغاز رسمی مرحله اول که همه مون فکر می کردیم با یک بازی یکی یکی بکش اهسته برو به جلو مثل اون موقعه ها روبرو هستیم اما صبر کنید فقط ۳ دقیقه از شروع خسته کنندش نگذشته اسمان تاریک شب با نور چراغ های بزرگ روشن میشه و صدها هواپیما در اسمون پرواز می کنند و هزار سرباز با چتر پیاده میشن و پنجره های خونه های روبرو باز میشن و مسلسلها آتششون رو روی سر ما و رفقای همرزممون خالی می کنند این صحنه شاهکار بازی ها بود و همون موقع هرکسی رو میخکوب میکنه و تا پایان اون مرحله نفس گیر تنها چیزی که میخوایم همین هیجان سینمایی هستش وسازندگان همین و بخوبی فهمیدن وتا اخرین مرحله این حس رو واسمون نگداشتن
    فوق العاده بود فوق العاده

  • Tommy.Angelo گفت:

    بجز The Saboteur هم شونو بازی کردم همه هم عالی بودن.

    امیدوارم کالاف جدید جنگ جهانی باشه و نواوری مثل medal of honor بوجود بیاره 😎

  • یادش بخیر اون موقع کالاف چه کیفی میداد . واقعا الان یاد اون موقع ها افتادم که با ذوق کالاف بازی میکردم اشک تو چشام جمع شد. چه دورانی بود نمیدونم چرا الان بازی ها اینقدر پیشرفت کردن ولی باز جذابیت بازی های قدیمو ندارن
    ===================================
    ===================================
    امیدوارم نسخه بعدی کالاف ما رو برگردونه به اون روزا. یادمه کالاف تو پلی دو بازی میکردم یه مرحله بود هیچوقت بازی از اونجا رد نمیشد(یه باگ)احتمالا کالاف ۴ بود.
    ==================================
    ==================================
    شرمنده بابت اسپم:دوستان ظاهرا ایکس باکس به روشی کپی خور شده.

  • mahdi m77 گفت:

    من فکر میکردم pandemic studios بعد mercenaries 2 از هم پاشیده.

  • saeed rahimi گفت:

    سلام مقاله عالی بود عجب حس خوبی به آدم دست میده بازیای قدیمی رو مرور کنه ،خسته نباشید جناب آقابابایی

  • mansourrrr گفت:

    الحق و انصاف cod جاش درسته چه طبیعی و زیبا جنگو به رخ کشید امسالم یه بمبه دیگه تو راهه:yes:
    Valiant Hearts عجب عنوانی بود یادمه زورم میومد چپتر ازش رد کنم :inlove:
    Return to Castle Wolfenstein یکی از بهترین خاطره سازهای تاریخ کسیو نمیشناسم هم سنه خودم گیمر اینو بازی نکرده باشه
    جالبه که بدونید سازننده ها اولین نسخه Medal of Honor تو ps1 بعد ار اون نسخه نقل مکان کردند به اینفینیتی وارد واقعا کار درست بودن :yes: :heart:

  • soroush گفت:

    به نظرم اگه Call of Duty 5 رو میذاشتید بهتر بود

  • XANAX گفت:

    با سلام و خسته نباشید . مقاله بی نظیر و عالی بود و در هر بخش مقاله از خوندش لذت میبردم و واقعا موضوع خوبی رو برای مقاله انتخاب کردین . به نظرم واقعا در حق brother in arms و medal of honor ظلم شده و اصلا خوب نیست که این دو عنوان که از نظر من ستون های شوتر اول شخص هستن در نسل حاضر حضور نداشته باشن و جای خالی اون ها رو بین عناوین ریز و درشت حس کنیم . سلامت باشین عیدتونم مبارک :yes:

  • I Luve Portal گفت:

    ممنون
    لیست عالی بود!
    از همه ی اینا عجیبتر اینکه فکرشو نمیکردم ک Valiant Hearts رو تووی لیست داشته باشین! ی بازی پلتفرمی عالی و دوست داشتنی…
    حتما تجربه اش کنین. هم حجم کم هم گیم پلی غنی :inlove: :inlove: :inlove:

  • mmahdit گفت:

    سلام آقای آقابابایی
    ببخشید که این جا مطرح می کنم
    ولی اگر امکانش هست یه راهنما کامل از اینکه چطوری Dark Souls3 رو بازی کنیم بزاریدخیلی خوب میشه.
    در واقع یه راهنما برای مبتدیان باشه که درباره ی همه ی آیتم ها و کلاس ها و جزییات دیگه باشه (البته اگر امکانش هست)اگر بتونید بزارید عالیه

  • moj45taba گفت:

    مقاله خوبی بود همه ی عناوین تو لیست رو بازی کردم بخصوص Saboteur که یه علاقه خاصی به بازیش دارم واقعا که بازی های جنگ جهانی چقدر خوب بودند

  • ali.stop گفت:

    مدال افتخار خیلی قشنگ بود یادش بخیر

  • vergil2max گفت:

    بنظرم مدال افتخار اول بود بهتر بود-دلیلشم خود اقای اقابابایی گفتن.گرچه هر دوشون تقریبا یکجورا و سه تای اول یک اندازه لایق.
    متاسفانه گرافیک بیشترشون خیلی پایین وگرنه عناوین که بازی نکردم را حتما بازی میکردم.اما The Saboteur یکروز بازی میکنم.
    بتلفیلد ۱ که واقعا داستان عالی و گرافیک معرکه ای داشت اما گیم پلی بخش داستانیش خیلی خسته کننده بود.Company of Heroes واقعا بازی سختی بود به ویژه یکی از مرحله هاش که تک تیراندازی بود اما نمیدونستم استراتژیکم بازی میکنید اقای اقابابایی البته منظورم روی pc.کالاف ۱ که قسمت نشد بریم از نسخه ۳ به بعد همشو بازی کردم اما کالاف از نسخه ۴ یعنی مدرن وارفار اتمی مشهور شد گرچه نسخه های اخیرش به ویژه گوست و اینفینیتی وارفار ضعیف بودن.
    با تشکر

    • درود بر شما. بله وقعا همونطور که گرقی با هم ندارنتم هر ۳ بازی اول میتونن اول باشن و هیچ فرقی ندارن با هم.
      خدمتتون عرض کنم که قبلا بله مقداری استراتژی بازی می کردم اما نمیدونم به چه دلیلی هر چه زمان گذشت علاقه م کمتر شده به این سبک و به سمت نقش افرینی رفتم بیشتر

    • vergil2max گفت:

      ممنون اقای اقابابایی که وقت میزارید و نظرها راجواب میدید.حتی اگه شده این موقع شب.البته منم بعضی وقتها تا اذن صبح بیدار میمونم از بس که بعضی گیم هاو انیمه ها ادمو به زیبایی هر چه تمام تر مجذوب گیم پلی و داستان بینظیر خودشون میکنه.
      اقای اقابابایی اگه وقت کردید یک مقاله درباره بازیهای که متاشون پایین شده اما لایق نمرات بالاتری بودن بنویسید.مثل سبوتر توی این مقاله و لرد اف فالن که هیمشه میگید.یک بازی بود مثل چرخهای جنگ اسمش بنظرم وارونه بود نمیدونم شما بازیش کردین یا نه اما خیلی خوشم امد از بازیش گرچه خیلی ها به ویژه منتقدان و طرفدارهای چرخهای جنگ بازی را کبوندن.اگه تونستید بازیش بکنید یا اگه بازی کردید دوست دارم نظرتون را بدونم.گرچه قبول دارم همه نظرهامون فرق داره.به هر حال از این دست بازیها کم نیست.
      باتشکر

      • درود بر شما. خواهش میکنم این وظیفه بنده هست وقتی شما زحمت می کشید نظر میذارید من هم بایستی جواب بدم نظرات ارزشمندتون رو.
        اتفاقا موضوع خیلی خیلی جالبی اشاره کردید و قطعا خیلی زود این رو خواهم نوشت چون جذاب هست و به درد بخور چون ممکنه کسانی با بازی هایی اشنا بشن که فکر می کردن بده و بازی نکردن ولی بازی های خوبی بودن.
        بازی که شما می فرمایید یا کوانتوم تئوری Quantum Theory انحصاری پلی استیشن ۳ بود که دقیقا و کاملا مثل گیرز اف وار بود و بازی خوبی بود ولی خیلی بد گفتن ازش و یکی دیگه هم اینورژن inversion ممکنه منظورتون باشه که با جاذبه بازی می کردید و شوتر جالبی بود و قشنگ ساخته شده بود. هر دو رو هم کامل بازی کردم و بازی های بسیا خوبی بودن.
        تشکر از شما

  • mohamad 47 گفت:

    مرسی سعید جان.خسته نباشی.
    انتخاب های خوبی بودن.
    مدال افتخار،چه بازیی بود،شاهکار،شاهکار.
    حتی اگر بخواییم تو زمان خودش مقایسه کنیم با شماره یک لیست مدال سر تره. :yes:

  • ali گفت:

    brother in arms عالی بود… لذتی ک من از این بازی بردم تو هیچ اول شخص دیگه ای تجربه نکردم… در عین این که شوتر بود یه استراتژیک هم بود ادم واقعا باورش میشد وسط یه عالمه دشمن باید هدایت یه گردان کوچیک رو به عهده بگیره برای زنده موندن هر کدومشون تلاش کنه …وقتی یکی خیلی زخمی میشه بکشتش عقب یکی دیگه رو بفرسته جاش…هی روزگار..زود گذشت اون روزا. با ۵۱۲ مگ رم لذتی میبردیم که الان با ۱۶ گیگ هم نمیشه دوباره تجربش کرد 🙁 🙁 🙁

  • ali گفت:

    brother in arms یکی از بهترین بازیای عمرمه…لذتی ک من از این بازی بردم تو هیچ اول شخص دیگه ای تجربه نکردم…در عین حال ک یه شوتر بود یه استراتژیک هم بود، ادم واقعا باورش میشد باید وسط یه عالمه دشمن هدایت یه جوخه کوچیک رو بر عهده بگیره،برای زنده موندشون تلاش کنه .وقتی یکیشون خیلی زخمی میشه بکشتش عقب یکی دیگه روبزاره جاش…یادش بخیر با ۵۱۲ مگ رم لذتی میبردیم که الان با ۱۶ گیگ رم هم به دست نمیاد

  • vito corleone گفت:

    اول باید سلام عرض کنم خدمت اقای سعید اقابابایی و یه خسته نباشید به خاطر مقاله عالیشون مثل مقاله های قبلی و این که خاطره مارو زنده کردن با سری بازی های جنگ جهانی و این که یادش بخیر وقتی این سری بازی هارو انجام میدادیم فکر میکردیم که داخل میدان نبرد هستیم برخلاف این چند سال که همگی بازی ها جنگ های اینده بودن و اون احساس یک جنگ واقعی رو به ما نمیدادن

  • Ehsan1995 گفت:

    الان یه سوال برام پیش اومده
    چرا دقیقا call of duty 2 تو این لیست نیست 😐
    متاش هم که ٨٩ هست 😐

  • 2K.Firaxis گفت:

    مقاله واقعا عالی بود!
    ترتیب بندی ها هم حرف نداشت من بازی خیلی بهتر از بتلفیلد ۱ میشناسم با داستان های طولانی تر و بهتر اما…اما بتلفیلد ۱ بنظرم حتی لیاقت ۳برتر بودن هم داره، نه بخاطر خوبی بازی، بخاطر جسارت سازنده ها ، که مریخ و استار وارز رو ول کنن و به دوران کشف نفت برگردن!!!(هرچند نفت ۱۸۵۶ کشف شد ولی اوجش ج ج ۱ بود.)
    اگر من بخوام دسته بندی کنم حتما یا Medal of Honor:Allied Assault رو اول میزارم یا Medal of Honor:Frontline یا Call of Duty2 اما مدال افتخار: تهاجم متحدین از همه بهتر بود
    یه انتخاب خیلی هوشمندانه و جالب دیگه هم بتلفیلد ۱۹۴۲ بود، این بازی شاید داستانش دربرابر CoD که سال بعدش و MoH که سال قبلش عرضه شدن قابل مقایسه نباشه اما انقلابی توی بازی های شوتر و بخش مالتی پلیر اونها بود واقعا این مقام حقشه.
    تعجب کردم چرا Red Orchestra: Heroes of Stalingrad یا Red Orchestra: Osfront 41-45 توی لیست نبودن
    از طرفی Company of Heroes حرف نداشت، بی نقص ترین بازی استراتژیکی که تا الان درباره ی جنگ جهانی ساخته شده بی شک خودشه، همینطور بهترین. داستان ، گرافیک ، گیم پلی اصلا لامصب نقص نداشت!
    آقا سعید بابت مقاله ممنون،خسته نباشید و اینبار عالی نبود بلکه فوق العاده بود، هم بخاطر قلم زیباتون و هم بخاطر موضوع به این زیبایی، تمام امیدمون برای برگردوندن ساحل نورماندی به دنیای گیم، اسلج همر گیمزه که قراره ندایی برای وظیفه ی جدید سر بده!
    در ضمن توی تصویر مقاله یه تیکه از مدال افتخار: پاسبان (Medal of Honor: Vanguard) هست که این بازی برای من ثابت کرده متا بعضی وقتا کشکه!
    می خواستم بگم که اگر میشه نقد و بررسی بازی XCOM: Enemy Unknown رو هم توی سایت بزارین لطفا

    • درود فراوان بر شما. خیلی ممنونم از لطفتون و نظر زیباتون. ممنون که وقت با ارزشتون رو گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید و نظر دادید.
      کاملا با شما موافق هستم در مواردی که فرمودید.
      چشم حتما قرار میدم. اتفاقا خودم بازیش کردم این بازی زیبا ر

  • denim گفت:

    ای جان کالاف یک جزء. اولین بازی هایی بود که رو کامپیوترم نصب کردم با رم ۵۱۲ گرافیک ۱۲۸
    چه کیفی میکردم وقتی بازیش میکردم بازی خیلی خوبی بود

  • سلام آقا سعید.من به شدت جای خالیه world at warرو توی لیست حس میکنم.اما در کل انتخابارو گذرا نگاه کردم جالب بودن.خسته نباشید :deadrose:

  • ممنون از نقد سعید جان
    کالاف هر چی باشه واسه من بهترین هست ولی دوست دارم برگرده به عقبو بازم شاهکار بسازه

  • ghost.007 گفت:

    خیلی ممنون مقاله فوق العاده ای بود یکی از بهترین مقاله هایی بود که خوندم خیلی عالی بود
    هنوز شماره سوم بودم که دیدم مدال افتخار سومه اولش یکم شوکه شدم ولی بعد دیدم خودتون اخرش نوشتین این ۳ تایه اخر رو هرجوری بخوایم میتونیم جاهاشونو عوض کنیم که خیلی حرف خوب و بجایی بود و واقعا هم راست میگین مخصوصا کالاف و مدال که نمیشه گفت کدوم بهتره. میشه جفتشون با هم رو یک فراچایز در نظر گرفت چون درست مثل همن و همون سازندگان ابتدا مدال میسازن بعد هم میرن کالاف میسازن پس نمیشه گفت این دو تا بازی جدا از همن بنظرم یکی حساب میشن فقط ناشرشون فرق داره همین در کل مثل همن و قوق العاده ترین بازی های جنگ جهانی هستن

  • puf گفت:

    battlefield1 از همشون بهتره واقعا این نسخه فوق العاده س.
    البته نظر شخصی روگفتم. 😀

  • peen گفت:

    سپاس بابت مقاله
    به نظرم جای خالی world at war خیلی مشهوده

  • MS GAMER گفت:

    آخ آخ آقا سعید چی نوشتی بردیمون به سال ها پیش مدال افتخار کالاف wolfenstine همشون شاهکار بودن بتل ۱ هم که همین پیش پایه شما داشتم بازی میکردم اما نمیدونم چرا هیچی واسه من اون مدال افتخار قدیمیه نشد یادش بخیر ۱۰۰ تومن جور میکردیم میدوییدیم می رفتیم کلوپ به نیم ساعت مدال افتخار بازی میکردیم دورانی بود خلاصه

  • mbox گفت:

    کال اف دیوتی مال نسل شش بود نه نسل هفت

  • Alireza_yoo گفت:

    با تشکر از مقاله خوبتون برای من بهترین شون از نظر مولتی بتل یک هست با اینکه امسال هم کالاف جدید احتمالا موضوعش جنگ جهانی باشه ولی فکر نکنم ب حد استاندارد بتل برسه نهایتش فقط تفنگه
    ……
    اقا سعید بنا ب پیشنهادتون dlc بلاد رو گرفتم واقعا قشنگ ترین dlc عمرم هست واقعا عالیه ممنون بابت راهنمایی

  • pro gamer2017 گفت:

    باز هم ممنون از آقا سعید بابت یه ده برتر زیبای دیگه.من سری مدال افتخار و نسخه های اولیه call of duty رو بیشتر از بقیه دوست دارم.واقعا با دست گذاشتن روی موضوع حساسی مثل جنگ جهانی و پرداخت اون در بهترین حالت کار بزرگی کردن.اگه بخوام در یک کلمه توصیفشون کنم،به اندازه خود جنگ جهانی فراموش نشدنی هستند.

  • K2CS گفت:

    با اینکه همه آریایی هستیم و پایبند به قوانین رایش سوم :stop:
    Saboteur و Commandos عالی بودن

  • Crash گفت:

    واقعا لیست زیباییه.بسیار خاطره انگیز.ازون مدال افتخار پی اس وان تا سابوتر توی نسل ۷.قطعا بهترین انتخاب های سری هستن.من با کال آو دیوتی ۲ و واسیلی خیلی خاطره دارم.ی بازی هم بود مثل هیتمن با نام death to spies خیلی قشنگ بود البته بدون مشکل نبود ولی خب خیلی دوسش داشتم

  • Ubisoft گفت:

    سلام سعید جون خسته نباشی
    مقالات منو که از یاد نبردین همون لیستارو؟
    امیدوارم زود یکیشون رو از قلمتون بینویسین و لذت ببریم.

  • arian azk گفت:

    سلام و خسته نباشید میگم خدمتت سعید جان فوق العاده بود چ قدر شروع مقاله زیبا نوشتی و ی نمای کلی از جنگ نشون دادی دمت گرم

  • warlord10 گفت:

    r.u.s.e هم میتونست تو لیست باشه
    ممنون بابت مقاله

  • مقاله خیلی عالی بود سعید جان به خصوص در مورد جایگاه بازی ها در لیست.
    وقتی دیدم cod اوله خیلی خوشحال شدم چون اون موقع که بازیش کردم دوبله فارسیش امده بود به تمام دوستام دادمش همه خوششون امد واقعا بازی عالی ای بود. ولی نمیدونم چرا بازی ای نیومده که بتونه جنگ جهانی رو درست حسابی نشون بده منظورم در مورد داستانه نه مثل battlefield که گرافیک فقط نشون میداد و یه بخش بسیار بسیار ضعیف داستانی و با یه بخش انلاین من منظورم اینه که تا حالا بازی نیومده در زمان جنگ جهانی باشه و داستانی زیبایی داشته باشه.

  • saeedaaam گفت:

    سلام.آقا سعید اگه میشه آی دی پی اس انتون رو میدید من اد کنم شمارو؟(دوستان ببخشید اینو اینجا گفتم دیدم نویسنده پست ایشونن واسه همین)

  • Hoower گفت:

    ممنون آقای آقابابایی
    اسپم:دوستان من از نظر تاریخی یکم تحقیق کردم و گمان میکنم که توی dlc بعدی Battlefield ۱ اگه نیروهای روسیه علاوه بر آلمان با عثمانی هم وارد جنگ بشن احتمال خیلی زیاد شاهد یه نبرد توی ارومیه خواهیم بود

  • Danial گفت:

    من خیلی کم نظر میدم و حدود اساله هیچ نظری ننوشتم ولی با دیدن اسم Medal of honor حیفم اومد اینو نگم:
    با احترام به تمامی کاربران بلا شک بهترین بازی جنگ جهانی (حداقل برای اون قدیمیاش ) medal of honor بوده و از نظر من پایه گزاره بازی های شخص اول امروزی هم همین مداله
    عجب خاطراتی
    تازه بخش دو و چهار نفرش یه چی دیگه بود لامصب

  • اقا سعید خسته نباشی مثل همیشه فوقالعاده بود
    برای من به ترتیب
    ۱: medal
    ۲: call world at war…جاش خالیه 😥
    ۳: call 2003
    ۴: battle 1

  • AMINEDGE گفت:

    از همون اول که عنوان رو دیدم یاد عنوان فوق العاده Saboteur افتادم که خیلی بنظرم در حقش هم کم لطفی شد
    ولی یکی از بهترین بازیهای عمرم بود که هیچوقت یادم نمیره و همش تو فکر بودم که یعنی این بازی هم توی لیست هست که اولین عنوانی که بهش برخوردم همین بازی بود 🙂
    ممنون آقا سعید واقعا مشخصه که عناوین بسیار زیادی رو تجربه کردین و مثل بقیه اونها رو نادیده نگرفتید :yes: :yes:

    • درود بر شما محمد امین جان. خیلی متشکرم از شما. در مورد سبوتر کاملا باهاتون موافقم و متاش اصلا درست نیست. واقعا فضاسازی بی نظیری داشت.
      والا من دیگه زندگیم از کودکی با گیم گره خورده و کمتر بازی از دستم در رفته

      • AMINEDGE گفت:

        ممنون از پاسخ شما
        واقعا آدم هایی مثل شما برای صنعت گیم لازم هستن من خاطرم هست همون ۸ سال پیش که بازی منتشر شد حتی نشریه های داخلی بازی رو سرکوب کردن و من واقعا انتظار نداشتم
        اگه میشه لطفا فکری هم برای نقد این بازی کنید نقد های شما خیلی خوب هستن من از دارک سولز ۳ نقد هاتون رو میخونم اگرچه نظر نداده بودم تا الان ولی طرز نگاهتون نسبت به گیم ها رو خیلی دوست دارم

        • خواهش می کنم. وظیفه بنده هست محمد امین جان و بسیار هم خوشحال میشم که باهاتون صحبت می کنم.
          محمد امین عزیز متاسفانه در دنیای بازی ها و مخصوص در کشور ما چیزی به نام جو وجود داره و کافیه که یه موجی از این جو دادن نسبت به یه بازی ایجاد بشه و دیگه کلا همه سوارش میشن و کافیه نمره اش پایین باشه تا کسانی که حتی نمیدونن این بازی چی بوده بدترین چیزها رو براش بگن و ازش متنفر باشن در حالی که اصلا ندیدن بازی رو. مثال هایی مثل همین بازی و یونیتی و لردز اف فالن و خیلی دیگه از بازی ها برای این موضوع وجود داره. اما من فقط و فقط خودم بازی رو انجام میدم و ذره ای کار ندارم کی چی میگه و هر چیزی که نظر خودم باشه میگم. مخصوصا وقتی برای عده زیادی از گیمرها می نویسی نقد یه بازی رو وظیفه وجدانیت اینه که راستش رو بگی در مورد اون بازی . منظورم از راست گفتن یعنی همون نظری که واقعا در مورد بازی داری بگی نه چون بقیه بد گفتن بگی بده و یا برعکس. چون شاید اینجوری برخی بازیبازها روشن بشن و با خودشون بگن پس بذار این بازی رو تجربه کنم شاید خوب بود. اتفاقی که زیاد افتاده برای مقالات من و خیلی از دوستام به خاطر نقد باز هایی که همه ازشون بد گفتن و من بد نگفتم و نمره خوب دادم رفتن و بازی رو تجربه کردن و اکثرا هم لذت بردن و رضایت داشتن از بازی. همیشه نمره بازی ها ملاک صقطعی و صحیح نیست. بارها گفتم که وقتی متای یه بازی خیلی بالاست حتما بازی خوبیه ولی وقتی متای یه بازی پایینه اصلا دلیلی بر بد بودنش نیست.
          ممنونم که مطالعه کردید مقالات من رو و خوشحالم که راضی بودید محمد امین جان

          • AMINEDGE گفت:

            درسته واقعا درگیر نشدن با این جو هایی ک گفتید سخته چه بسا خودمم دیدم به بازیهایی که متای پایین میگیرن کمی بد میشه و تاثیر روانی داره و از اونجایی که دیگه تنوع بازی ها خیلی بیشتر شده و گرونی بازیها آدم اگه هم بخواد یه بازی رو تهیه کنه معمولا متا رو ملاک قرار میده ولی همیشه باید سعی کنیم واقع بینانه بنگریم همونطوری که فرمودید و این احساس مسئولیت و نگاه واقع بینانه در هر کاری از جمله کار شما همیشه کلید پیشرفت هست
            چند وقت پیش دیدم نقد بازی darkness رو گذاشته بودید چقدر این بازی فوق العاده بود و خاطراتم زنده شد
            اگه میشه از بازیهای قدیمی بیشتر مقاله بذارید بازیهایی مثل okami و..
            سپاس از زحمات شما 🙂

  • خیلی تشکر میکنم از شما سعید آقابابایی عزیز
    ولی عکس مربوط به Medal Of Honor مربوط به اون نسخه که توی لیست اومده نیست!
    برای خودم بهترین بازیای جنگ جهانی یکیش همین مدال افتخار نسخه ی اول و دوم هست،یکی هم CoD 1 و ۲ که حتی الانشم نسخه ی اول رو آنلاین بازی میکنم و کلی نوستالوژیه

  • ShahinSky گفت:

    از بین بازیای لیست commandos توی زمان خودش یکی از اعتیاد اور ترین بازیاست، ی استراتژیه به تمام معناست
    واقعا بازیه قشنگی بود ساعتها پای این بازی وقت گزروندم
    حتما دوباره نصبش میکنم، سعید جان ممنون از اینکه این بازیرو یاداور شدی

  • ممنون اقا سعید واقعا دلم نیومد تشک نکنم عالی بود بازی های زیادی با موضوع جنگ جهانی بودن خیلیاش یادم رفته امیدوارم تو مقالات بعدی از اونا هم نام ببری :yes: :yes: :yes: :yes: :rose: :rose:

  • Norman گفت:

    آقای بابایی چطور ممکنه عنوان call of duty که در سال ۲۰۰۳وارد بازار شد سه چهار سال قبل از معرفی کنسول ps3برای این کنسول منتشر شده باشه؟؟؟ 😀 .البته یک جای دیگه هم خوندم که مال ps3بوده ولی من یادمه با ps2اینو بازی میکردم. ولی بازم دمتون گرم مقاله جالبی بود. عاشق brothers in armsبودم و مخصوصا عنوان hell’s highway که خیل بهم چسبید

    • درود بر شما. حضورتون عرض کنم که بازی اصلی و اول کال اف دیوتی در سال ۲۰۰۳ برای رایانه های شخصی منتشر شد و سپس در سال ۲۰۰۹ برای پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و در حقیقت من در لیست بدون این که سال انتشار هر نسخه رو جدا کنم همه رو کلا با هم گفتم که روی این پلتفرم ها وجود داشته. اون کال اف دیونی های پلی استیشن ۲ تا جایی که من یادمه اولین نسخه اصلی سری نبودن و نسخه های دیگه ای بودن البته اگر درست یادم باشه.
      خیلی ممنونم که مطالعه فرمودید. تشکر از شما

  • Seyedmc گفت:

    وای call if duty !
    چقدر از این بازی خاطره دارم
    واقعا برای من بهترین بازی جنگ جهانی هست ( البته نسخه دومش رو بیشتر دوست دارم ) :cute:

  • first hunter گفت:

    ممنون بابت مقاله اقای اقابابایی
    واسه من با اختلاف بهترین بازی تو این سبک valiant hearts هستش این بازی جنگ رو همونجوری که هست نشون داد مثل بقیه بازیها جنگ رو یه چیزه جذاب نشون نمیداد
    با اون کلمه ی بالاجبار جلادی که گفتید خیلی حال کردم تو این بازی دقیقا همینو نشون میداد که بعضی وقتها سربازا راضی به کاری که میکنن نیستن
    یا پیروزی در جنگ رو با داد و فریاد و پیشروی طبق یک نقشه ی سریع و هوشمندانه نشون نمیداد بلکه پیروز شدن رو با تلفات زیادش نشون میداد مثل مرحله ی اخر بازی که باید با دیوار گوشتی پیشروی میکردید و همونجور که قبلا هم گفتم متحدین رو دیو های سه سر و متفقین رو لشگر پاک خدا نشون نمیداد و نشون میداد که تو هر جبهه ای انسانیت هست
    در کل این بازی بر عکس خیلی از بازیها به معنای واقعی حس جنگ ستیزی رو به ادم منتقل میکرد

  • nobody73292 گفت:

    هیچکدوم از بازیا در مورد جنگ جهانی سوم شخص نبود.
    کسی میتونه سوم شخص معرفی کند؟

  • RAZIEL گفت:

    به به ممنون آقای آقابابایی دستتون درد نکنه دوست عزیزم,بهترین مقاله ماه بود,با دیدن اسم مدال یاد بچگیام افتادم حتما بعضی از دوستان یادشونه ک از طریق کابل مخصوص و کنسول بزرگای ps1 در حالت لن میتونستیم مدال رو دو نفری بازی کنیم,من شوتر رو از مدال شروع کردم واقعا مدال دنیای زیبایی بود,خیلی خوشحالم شدم بابت سلیقه زیباتون,کالاف هم ک پادشاه شوتر اول شخصه,ممنون سعید جان ممنون

  • nfs3forever گفت:

    ممنون واقعا عالی بود . انتخاب هاتون هوشمندانه بود منتها به نظر من کال آف دیوتی ۳ هم میبایست تو این لیست میبود . تو ایران به نظر میرسه کالاف سه بازی ضعیف و پایینی پنداشته میشه ولی به نظر من جذابترین نسخه کالاف دیوتی و حتی جذابترین بازی اول شخص شوتری هست که تا حالا بازی بازی کردم ، کالاف ۷ بلک اوپس در جایگاه دوم

جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا
جهان غرق خون، گیمرها غرق لذت! | ۱۰ بازی برتر با موضوع جنگ جهانی - گیمفا