توسعهدهندگان Horizon: Zero Dawn اطلاعاتی از نحوهی طراحی دایناسورهای روباتیک این عنوان منتشر کردند
تنها چند روز دیگر زمان به عرضهی بازی حماسی Horizon: Zero Dawn مانده است. وبلاگ پلیاستیشن اخیراً اطلاعات جدیدی از ساختهی جدید استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) مبنی بر چگونگی طراحی ماشینهای بزرگ (روبات) این عنوان منتشر کرده است.
متیجس دِ یونگ (Mathijs de Jonge) اعلام کرده است که در ابتدا، تیم توسعهی این بازی از قرار دادن وجه «حیوانی» در این ماشینهای بزرگ اطمینان کافی نداشته و اضافه کردن دایناسورها نخستین انتخاب آنها برای طراحی نبوده است و آنها به مرور به این اقدام رضایت دادند. وی در این خصوص بیان داشت:
ما برخی از روباتها را به شکل عقرب طراحی کردیم. اما در ادامه متوجه شدیم که تیراندازی به آنها کار بسیار سختی است چراکه پاهای آنان بسیار نازک است و سطح مناسبی برای تیراندازی [در اختیار بازیکن] قرار نمیدهد.
آنها در نهایت از خلق این روباتها به شکلی که تاکنون دیده نشده نیز امتناع کردند و در نهایت طراحی آنان به شکل دایناسورها را مناسب دانستند.
از منظر گیمپلی، این تصمیم بسیار مناسب دانسته میشود چرا که توسعه دهندگان Horizon: Zero Dawn روباتهایی خلق کردند که از لایههای متعددی برخوردارند و بازیکن به راحتی و با اتخاذ استراتژیهای مناسب میتواند به آنها آسیب رسانده و این موجودات را از پیش روی خود بردارد. اگر واکنش منتقدان و بازیکنان را به این بازی در نظر بگیریم، به نظر میرسد که این تصمیم استودیوی گوریلا گیمز بهترین تصمیم ممکن بوده است.
جان گونزالس (John Gonzales)، طراح ارشد بخش روایت این بازی، گفته است که بازیکنان باید برای آسیب پذیری به این روباتها به همهی شرایط حاضر از جمله زمان حمله و منطقهای که این موجودات در آن زیست میکنند توجه کرده و ناچارند برای مبارزه با هر نوع رویکرد متفاوتی را در پیش بگیرند.
در ادامه دیوید فورد (David Ford)، طراح ارشد مراحل Horizon: Zero Dawn، ابراز داشت:
اگر شما به صورت تاکتیکی اقدام به تیراندازی [به دشنان حاضر در بازی] کنید، میتوانید بیشتر به آنها آسیب برسانید. برای نمونه اگر به کنارهها یا زرهی یک Watcher شلیک کنید، وی پخش زمین خواهد شد اما در این هنگام ممکن است که بدن او شما را له کند.
بازی مورد انتظار Horizon: Zero Dawn در روز سهشنبه سهشنبه ۱۰ اسفند ماه (۲۸ فوریه ۲۰۱۷ میلادی) در آمریکای شمالی، چهارشنبه ۱۱ اسفند (۱ مارس) در اروپا و پنجشنبه ۱۲ اسفند (۲ مارس) نیز در کشور ژاپن به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد. این بازی از هر دو کنسول پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو پشتیبانی میکند. همانطور که مستحضر هستید ناشر این بازی شرکت سونی است که مدتی پیش از احتمال عرضهی دنباله برای آن اطلاع داد. اخیراً نیز تریلر زمان انتشار این عنوان منتشر شده است که از این نشانی میتوانید آن را ببینید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
:yes:
به به چه طراحی.چه موسیقی.چه گرافیکی چه وسعتی چه انحصاریی چه نمراتی.دیگه چی ازگوریلامیخواین؟ :heart:
دمتون گرم سربلندمون کردین :inlove: امیدوارم سونی از این به بعد توجه ویژه ای به گوریلا گیمز بکنه و مثل ناتی داگ بودجه نا محدودی براش در نظر بگیره و تیمش رو بزرگ تر کنه چون واقعا با استعداد اند.سه استدوی برتر حال حاضر سونی به نظرم ناتی داگ-سانتا مونیکا و گوریلا گیمز هستند.
البته مشکل اینجاست هنوز اون یکی استودیو زیاد فضایی برای خودنمایی پیدا نکردن مثلا Polyphony با گرن توریسمو میتونه دوباره نشون بده قدرتشو دیوید کیج و استودیو Quantic Dream هنوز بازیشون عرضه نکردن یا Sucker Punch که بعد Infamous اول نسل کاری نکرده یا SIE Bend و days gone که به نظر من به شدت میتونه بترکونه و البته استودیو فوق خلاق Media Molecule با بازی Dreams که البته معلوم نیس دارن چه غلطی میکنن :dazed: و انواع و اقسام استودیو ها و بازی ها زوده بگیم برترین استودیوهای این نسل سونی کدومن لامصب انقدر استودیو و بازی داره همیشه رقابتش داخلی 😀
:yes: :yes: :yes: 😀 البته کوجی رو فراموش کزدی اونم طرف سونیه 😀
به نظرم سونی واسه همه استدیوهاش چه فرست پارتی که جای خود دارد و چه ترد پارتی هایی که بخوان براش بازی انحصاری بزنن سنگ تموم میزاره . خودم که خیلی امید دارم ساکرپانچ بازیشو تو e3 پیش رو معرفی کنه با توجه به شایعاتی که پیش امده که احتمالا دادن ip جدید باشه dreams خیلی وقته خبری ازش نیومده ولی انشالله اونم یک نمایش جدید ببینم ازش به زودی .
از الان دگ باید خودمون رو در اینده نزدیک اماده کنیم واسه عرضه دیترویت و اگه خدا بخواد کریتوس کبیر 😀 دگ داره صبرم واسه بازی کردن این دوتا تموم میشه.
انحصاری بسیار خوبی برای ps4
ببینم میتونم هم نیتندو سوییچ هم یه ps4 بخرم و انحصاری هاشون رو بازی کنم
متاسفانه امروز این بازی رو گرفتم ولی خیلی باگ داره بعدشم خیلی زود حوصله سر برد وخسته کننده شد….
#باشه
داداش هنوز نیومده چجورى بازیش کردى؟؟؟
این و جدی نگیر یه چیزی میپرونه
داداش یه چیز بگو که کسی ندونه الان تمام منتقدها از نداشتن باگ در بازی حرف میزنن که بسیار جایه تقدیر داره چون حتی شاهکاری مثل ویتچر ۳ زمان عرضه مشکله باگ هایه متعدد رو داشت که البته با آپدیت ها بسیار کمتر شد و بله اگر به نظره شما بازیی مثله رایز سرگرم کننده هست پس قطعا این شاهکار به نظره شما خسته کننده میاد شما ببین همون شاهکارهایه سرگرم کننده خودتون رو بازی کنید بهتره
تازه قراره دهم بیاد چجوری امروز بازیش کردی؟!
تو دیگه فارت چیه؟
با رسم شکل توضیح بده.
عجب انحصاری میشه.شانس گوتی شدن داره به نظرتون ؟
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: اگه یکم بچگونه تر بود و تمام انلاین بود اره داشت
مگه داریم مگه میشه اینهمه انحصاری خفن.زنده باد سونی.زنده باد گوریلا گیم.من که با کیلزون هاش خیلی حال کردم.شادو فال رو هنوز بازی نکردم.
خدایی گوریلا تو گرافیک همیشه یه نسل جلو بوده.همون نسخه ۱ کیلزون رو تو زمان تصور کنین که چه گرافیکی داشت!نسخه دومش در سال ۲۰۰۹ انقلابی بود و اوج قدرت ps3 رو به نمایش گذاشت.من واقعا موقع بازی کردنش مخم سوت میکشید.اون هوش مصنوئی ناب دشمنانش و نسخه سوم هم که خیلی عالی بود.
امیدوارم فروش فوق العاده ای کنه این بازی خیلی دوست دارم گوریلا گیمز جای اصلیه خودش رو بین شرکت های بازی سازی پیدا کنه
کاش ایکس باکس ب غیرت می اومد
اومده قیمتش ۲۹۰ تومنه 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
اگر شما به صورت تاکتیکی اقدام به تیراندازی [به دشنان حاضر در بازی] کنید، دشمنان اصلاح کنید