اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم

سعید آقابابایی
۱۸:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با جهاردهمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

در این بخش خیلی مراقب باشید و از سمت چپ حرکت را ادامه دهید

بهترین روش پیشروی در این بخش این است که ارام به جلو بروید تا زمانی که اولین سگ وحشی به سمت شما بیاید. اورا بکشید. سپس به شکل حرکت عقربه های ساعت حرکت کنید تا به یک سگ دیگر و یک Henchman برسید و آنها را بکشید. مسبر را ارام ادامه دهید تا به یک دشمن دیگر کنار یک قبر برسید. سپس کمی جلوتر می تونید ۴ عدد Henchman را که کنار هم دور اتش استاده اند را ببینید که به صورت گروهی بسیار مرگبار هستند. سعی کنید با تلاش زیاد از زوایا مختلف کاری کنید تا یکی از انها به سمت شما بیاید و همگی با هم متوجه نشوند. انها را بکشید. اینجا ۹ عدد Bone Marrow Ash و همینطور ۲ عدد Thick Coldblood و ۴ عدد Pebble می یابید. سپس به سما دیگر این منطقه که یک مسیر تقریبا باریک است بروید تا این منطقه را رد کنید. در اینجا ۲ عدد سگ وحشی و یک شکارچی که از دور شلیک میکند هستند که باید آنها را بکشید. اینجا حتی ممکن است یک Soot Monster هم ظاهر شود. تعدادی Quicksilver Bullet در اینجا وجود دارند که انها را بردارید. مسیر به یک دروزاه می رسد که آن را باز کنید و اینجا یک فانوس جدید می بینید یعنی Hemwick Charnel Lane. آن را روشن نمایید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

Soot Monster های لعنتی!

از پله ها که می بینید پایین رفته و اینجا ۶ عدد Crazed Hag می بینید که به صورت تکی مشکلی نیستند ولی گروهی بسیار شما را اذیت می کنند. همه آنها را بکشید حتی دو عددی که زیر پله های سمت راست پنهان شده اند و سپس ارابه چوبی که می بینید را بشکنید تا یک Bloodshot Eyeball به دست اورید. به سمت راست منطقه بروید و ۲ عدد Twin Blood Stone Shard را بردارید. کنار ساختمان یک سری پله های باریک چوبی هستند که بالا بروید و اینجا یک پنجره روشن وجود دارد که البته اکنون اهمیت خاصی ندارد. جلوتر یک اسانسور و یک دستگیره می بینید که البته الان قابل استفاده نیستند و بعدا باید از بالا ان را فعال نمایید. برگردید و به سمت پله های بزرگی که می بینید بروید. بالای پله ها یک Crazed Hag و یک سگ وحشی برایتان کمین کرده اند و احتمالا یک Soot Monster هم وجود دارد. قبل از این دشمن قدرتمند دو دشمن دیگر را به سمت پله ها بکشانید و انها را بکشید و سپس به مبارزه با Soot Monster بروید. وقتی به سمت او می روید یک Crazed Hag از بالای منطقه سمت راست به سمت شما مولوتف پرتاب می کند و باید مراقب باشید. Thick Coldblood را بردارید و به سمت منطقه بالایی در سمت راست بروید. دو Crazed Hag در پله ها منتظرتان هستند که انها را بکشید. مسیر پله هار ادامه دهید تا Brute ببینید و اوار عقب بکشانید و بکشید. زیاد جلو نروید زیرا یک دشمن دیگر از بالا مولوتف می اندازد. وقتی او را کشتید ارام جله بروید به سمت دروازه ای که می بینید ولی قبل از دروازه برگردید و به مسیری باریک به سمت بالا بروید که از روی ان به شما مولوتف پرت می کردند و او را بکشید. ارام به لبه این بخش بروید و پایین بپرید تا ۲ عدد Twin Blood Stone Shard را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

در انتهای اصطبل یک Soot Monster دیگر ممکن است ظاهر شود

دوباره مسیری را که امدید بازگردید و این بار دیگر پایین نپرید و سمت چپ را ادامه دهید و یک Crazed Hag برای شما کمین کرده است. او را بکشید و مسیر را ادامه دهید. در اینجا ۵ عدد Crazed Crow و یک Soot Monster (وقتی به کلاغ ها نزدیک شوید ظاهر می شود) وجود دارند که باید انها را بکشید. بهتر است سریعا در ابتدا کلاغ ها را بکشید و سپس با دشمن قدرتمندتر مبارزه کنید. بعد از مبارزه ۴ عدد Pebble را بردارید و دقیقا در مسیر مستقیم یک دستگیره و اسانسور می بینید (همان که از پایین غیرفعال بود) که ان را بکشید تا مسیر میانبر برای شما به این بخش باز شود. (اکنون زمان خوبی است که به هانترز دریم برگردید و اگر هنوز Hand Lantern را نخریده اید ان را خریداری کنید). بازگردید و مسیر چپ را ادامه دهید. یک Crazed Hag دیگر برایتان کمین کرده است. یک جسد اینجا وجود دارد که از روی آن ۸ عدد Bone Marrow Ash را بردارید. از پله های بالابروید و یک Brute را بکشید. مراقب دشمنی که مولوتف می اندازد باشید. وارد اصطبل شوید و اورا بکشید. یکی دو دشمن دیگر نیز اینجا حضور دارند که آنها را از پای در اورید و به سمت اتا بزرگتری که می بینید بروید که اینجا یک Crazed Hag و کمی جلوتر یک سگ کمین کرده اند. در سمت دیگر این اتاق از نردبان بالا بروید. سریع به سمت ایتمی که می بینید نروید زیرا ممکن است یک Soot Monster به شما حمله کند. مبارزه در تاریکی مطلق با او سخت است و با احتیاط باید این کار را انجام دهید. سپس Bloodshot Eyeball را بردارید و از درب خارج شوید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

دو Brute را جدا جدا بکشید زیرا هر دو با هم کار را برای شما بسیار سخت می کنند

از روی تیغه های باریک این بخش ارام رد شوید و جلو بروید و از کنار خانه ها نیز رد شوید و به محض رسیدن به تقاطع  Wheelchair Blunder را که اماده شلیک به شماست بکشید و Adept Blood Gemstone و یک Madman’s Knowledge را بردارید. حالا برگردید به اصطبل و به طبقه دوم ان و به سمت سقف بروید. یک Crazed Hag را در مسیر بکشید و قبل از برداشتن ایتم Coldblood Dew باید Brute و دو Crazed Hags دیگر را نیز از پای دراورید و سپس به مسیر قبلی و اصلی بازگردید. مسیر را به سمت جلو از قسمت چپ منطقه ادامه دهید و یه دو دشمن دیگر و یک سگ برخورد خواهید کرد که باید انها را بکشید. در گوشه سمت چپ این خانه دو عدد Twin Blood Stone Shard را بردارید و مسیر را به جلو ادامه دهید. داخل ساختمان جلویی یک زن دیگر به شما حمله می کند و بعد از کشتن او به منطقه ای باز می رسید که دو عدد Brute در آن پرسه می زند. اصلا به سمت انها در این زمان نروید و ابتدا دستگیره دروازه ای که می بینید را بکشید تا باز شود و یک میانبر ایجاد شود (همان دروازه ای که از سمت مقابل دیده بودیم). حالا یکی یکی و با اختیاط هر کدام از دشمن ها را به سمت خود بکشانید و هر دو را بکشید و Thick Coldblood را بردارید. اینجا دو مسیر به سمت چپ و راست دارید که مسیر اصلی سمت چپی است که به بالا می رود اما در سمت راست هم باید تعدادی ایتم را بردارید.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

منطقه باس فایت

از اینجا راه ورود به یکی از مناطق انتخابی بازی نیز وجود دارد که شرایط خاصی دارد و با انجام انها یک درشکه می اید و شما را به قصر روبروی صخره ها که در دوردست می بینید خواهد برد و این بخش را در ادامه قسمت ها برای شما شرح خواهیم داد. به سمت راست بروید و اینجا تعداد زیادی سگ وجود دارند که اگر با هم بر سرتان بریزند کار خیلی سخت است. سعی کنید یکی یکی انها را بکشید و همینطور یک Crazed Hag را. سپس می توانید از لبه صخره Bone Marrow Ash, one Thick Coldblood و Lake Rune را بردارید. به مسیر چپ بازگردید و به سمت بالا ادامه دهید. ۳ زن دیوانه و همینطور یک Brute را بکشید. در سمت راست یک خانه می بینید که می توانید از راه باریک کنار ان وارد شده و در کنار ضخره یک صندوق می بینید که در آن Tempering Blood Gemstone ر ا بردارید. به مسیر برگردید و بالا بروید تا به تنها خانه ای در انتها می توانید وارد شوید برسید. سریعا یک Imp را بکشید زیرا که ایتم های ارزشمندی دارد. بشکه ها را نیز بشکنید و Madman’s Knowledge را بردارید. از پله ها پایین بروید و اگر وارد بخش بعدی شوید باس فایت Witch of Hemwick در انتظار شماست که در قسمت بعدی ان را برای شما شرح خواهیم داد.

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

باس کریه Witch of Hemwick

در بخش بعدی این راهنما مبارزه با Witch of Hemwick و ادامه مسیر را شرح خواهیم داد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پانزدهم - گیمفا