استودیو نیو به جمع شرکا آموزشی آکادمی ایتالیایی ویگاموس پیوست
استودیو ایرانی نیو، سازنده بازی محبوب کوهنورد، که برای معرفی ستاره بازی جدید خود فاویان فنری اکتبر سال ۲۰۱۶ (آبان ماه امسال) در فستیوال گیم روم در ایتالیا حضور یافت، مورد توجه تیم مدیریت آکادمی بازیسازی ویگاموس روم قرار گرفت. این آکادمی بازیسازی که ارزشی بالغ بریک میلیون یورو و شرکاء آموزشی و تجاری معتبر جهانی همچون مایکروسافت، کوآنتیک دریم، پراجکت رد، باندای نامکو، کرایتک ، گیمزکام، ریزر، ایسوس و وکام را در لیست همکاران خود دارد، امسال میزبان اولین دوره فستیوال گیم روم در پایتخت ایتالیا، پارک لئوناردو داوینچی روم بود.
تیم مدیریت آکادمی بازیسازی ویگاموس روم در ملاقاتی که از محل استودیو نیو در بخش پذیرفته شده indieRome فستیوال داشت از فرهود فرمند موسس نیو برای مصاحبه در محل دانشگاه دعوت به عمل آورد. در جلسه مصاحبه که بعد از اتمام فستیوال تنظیم شده بود، طرفین به گفتگو و تبادل دیدگاه ها و تجربیات خود در حوزه بازیسازی پرداختند.
بدین ترتیب در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷ (دیماه امسال) پس از بازگشت نیو به تهران، دانشگاه ویگاموس ایتالیا پیرو دعوتنامهای استودیو نیو را به جمع شرکاء خود دعوت کرد. پیرو خلاصه ای از دعوتنامه:
آکادمی ویگاموس پس از ارزیابیهای خود و سیاستهای خود مبتنی بر آموزش و یادگیری تنها از بازیسازانی که تجربیاتی واقعی و مستحکم و [در پاراگراف دوم] تجربیاتی در مشخصه های بالای حرفه ای دارند را ملاک برنامه های آموزشی خود به دانشجویانش قلمداد می نماید. [در نتیجه] آکادمی تمایل دارد مشارکت خود با استودیو سرگرمیهای نیو را آغاز نماید.
این مشارکت در حوزه های آموزش، برگزاری سمینارهای حضوری و آنلاین و همکاری های مشترک در زمینه تولید بازیهای رایانه ای را شامل می شود.
فرهود فرمند نیز در اینباره گفت:
من در سفرم بازیها و بازیسازان ایتالیایی را بسیار قوی یافتم. ایتالیا مورد توجه بسیاری از کمپانیهای بزرگ و مرتبط دنیا با صنعت بازی است و هنوز هم ظرفیتهای بسیاری برای قوت گرفتن و تبدیل شدن به قطبی هنری صنعتی در قاره اروپا را دارا است. امیدوارم این فتح باب، انتقال و تبادل تجربیات و دانش طرفین به یکدیگر به یاری خدا، به ارتقا سطوح کیفی آموزشی، تولیدی و فرهنگی هر دو طرف بیانجامد، انشاءالله.
استودیو نیو اولین مطالعات و تلاشهای خود در حوزه بازیسازی را از دهه هفتاد شروع کرد و برخلاف بسیاری از بازیهای ایرانی که با تکیه بر حمایتهای دولتی و تقلیدهای ناموفق از بازیهای موفق خارجی ساخته و روانه بازارشدهاند، توانست با طراحی و خلق عنوانهایی اصیل (کپی نشده)، در کلاس جهانی و پیشرو در سبک خود بعنوان یک بازی نوآورانه همچون کوهنورد و فاویان فنری توجه مخاطبین داخلی و بین الملل را بخود جلب نماید.
پر بحثترینها
- مدیر سابق پلیاستیشن رویکرد چند پلتفرمی Xbox را تحسین میکند
- عملکرد ضعیف Spider-Man 2 روی PC همچنان ادامه دارد
- فروش ۸ میلیون دلاری Marvel’s Spider-Man 2 روی استیم تنها در دو روز ابتدایی عرضه
- بیاحترامی دوباره Assassin’s Creed Shadows به فرهنگ و سنتهای ژاپن
- نویسندگان سابق بایوور روی Ghost of Yotei کار میکنند
- شایعه: Halo: Infinite به پلی استیشن خواهد آمد
نظرات
ایران جهنم گیمر هاست
قیمت های بالا و نامردانه و دور از انصافه کنسول ها سخت افزار ها و بازی ها ف.لتر بودن سایت ها و سرور ها و غیره گرون بودن و کم سرعت بودن بیش از حده اینترنت در نهایت منو به این نتیجه رسونده که بهتره از دنیای گیم بصورت حرفه ای خداحافظی کنم اما بصورت غیر حرفه ای هستم
انشاءالله 🙂 :yes:
متاسفانه کوهنورد رو بازی نکردم چون قبلنا بازی ایرانی میگرفتم و همشون هم ضعیف بودن اون موقع هم یه دید منفی به بازیای ایرانی داشتم به خاطر همین نگرفتم چون فکر میکردم هدر دادن وقته 😐
راستی من همش داشتم نیو رو nio تلفظ میکردم , محض اطلاع دوستان (البته فک کنم فقط من نمیدونم اینو 😕 ) niv هستش