تماشاخانه شماره #۸۹ | کیو تی ای تحقیر کننده!
سلام و عرض ادب خدمت شما کاربران گرامی و گیمفاییهای عزیز! امیدوارم هفته خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشته باشید و پر انرژی بوده باشید. اما اگر به یک انرژی درمانی قوی و موثر احتیاج دارید، با قسمتی دیگر از سری محبوب تماشاخانه همراه باشید. با ویدیوهای زیبا و به شدت سرگرم کنندهای خدمت شما آمدهایم. با ما همراه باشید.
واقعا کی «دکمه زنی» رو وارد بازیهای ویدیویی کرد؟ کی خلقش کرد؟ «دکمه زنی»، «دکمه زنی سریع»، «کیو تی ای»، «کوییک تایم اونت» (یا هر کوفت دیگهای) پدیدهایه که مثلا برای جذاب تر شدن روند بازی توسط کلی کارگردان و ایده پرداز شاخ وارد فلسفه بازیهای ویدیویی شده و این روزها که اصلا نمیشه یه بازی پیدا کرد که توش از کیو تی ای استفاده نشده باشه. چرا فکر انجمن محترم بازیسازی به این سمت رفته که اگه یه بازی رو با کیو تی ای شبیه فیلم بکنیم، جذابیت اثر بیشتر میشه و بازیبازا بیشتر به به و چه چه میکنن؟ حالا همین وجود کیو تی ای تو بازیهای خودش به چند شاخه تقسیم شده؛ اولین شاخه که خوب و سرگرم کننده به نظر میرسه، وقتیه که بازی از شما میخواد طی گیمپلی و جریان روان بازی از یک سری کلید به صورت سریع استفاده کنید (و اگر هم نتونستید انجامش بدید تحقیرتون نمیکنه). شاخه دوم برمیگرده به بازیهایی که یهو میاد وسط یه کات سین یه کیو تی ای خفن میذاره و شما هم که کنترلر رو گذاشتین یه سمت دیگه، عمرا بتونین سر وقت کلیدهارو بزنید. شاخه سوم میاد کل یه مبارزه رو میکنه کیو تی ای؛ آقا ملت خوششون میاد دیگه مگه نه؟ گور بابای هر چی مکانیک و سیستم مبارزه، چرا به خودمون زحمت بدیم؟ کل مبارزه با یه غولآخر فقط دکمه زنیه و بس! شاخه چهارم که اوج نامردی و گیمر ستیزی سازندههارو نشون میده، اونجاییه که تو بازی هر جا که دلش بخواد کیو تی ای میاره، اشتباه بزنی هم کارت تمومه و بدتر از همه این که تحقیرت هم میکنه… تو قسمت جدید نمایش outsidexbox، بروبچ این شوی جذاب (اندی و دار و دستش) اومدن همین موضوع رو بررسی کردن و چند تا سکانس کیو تی ای تحقیر آمیز رو از دل چند تا بازی معروف بیرون اوردن. آقا به نظر شما اگه هنگام یه تعقیب و گریز حساس با موسیقی حماسی و تم سیاه بازی، آدم رو ماهی یخ زده لیز بخوره یا یه مرغ یقش رو بگیره، حس حقارت بهش دست نمیده؟
چند وقتیه به این فکر افتادم که ای کاش اسکایریم میفتاد دست کپکام؛ چرا؟ خب عزیز من معلومه دیگه… کپکام علاقه زیادی داره به ریمستر کردن بازیهاش و اگه اسکایریم با اون فن بیس فوقالعادش دست کپکام بود، دست کم تا حالا ۵ تا ریمستر از بازی میدیدیم و به امید پروردگار، تو نسخه پنجم دیگه خبری از باگهایی نیست که با دیدنش بخوایم سر به کوه و بیابون بذاریم. تو دریاچه آدم گوزن شکار میکنه؟ سر طرف رو با تبر زدن پا شده داره مثل اسب میدوه… کار از ساخت آیتم و مسخره کردن گذاشته؛ فقط کوه و بیابون چارهست!
آقا ما میریم تو دنیای فانتزی فاینال فانتزی تا از دنیای واقعی خلاص بشیما؛ میریم تو دنیای فاینال فانتزی ۱۵ که بتونیم بدون هیچ ترافیک و محدودیتی تو جادههای خوش آب و هوای بازی برونیم و حال کنیم اما مثل اینکه دیگه اونجا هم ترافیک شده… عجیبه!!! Highlight Reel شماره ۲۷۵ رو از دست ندید.
خداروشکر این بتای Ghost Recon Wildlands درومد تا سوژه جدید برسه به دست کوتاکو… البته همه صحنههای این بازی هم باگ و مشکلات فنی نیست و یه کوچولو اتفاقات جالب و خنده دار هم چاشنی کار شده.
این باسهای NiOh چرا این قدر وحشی و بی جنبهان؟ کافیه چپ نگاهشون کنی؛ چنان میان برات که در که هیچی، دیوار هم نمیتونه جلوشون رو بگیره! آروم تر برادر، آروم تر!!!! شماره ۲۷۶ سری Highlight Reel رو حتما ببینید:
همیشه دیدن ویدیوهای چنل React جذاب و سرگرم کننده است. دیدن واکنشها و عکس العملهای افراد بی تجربه هنگام بازی کردن یک بازی سخت یا یک بازی معمایی قطعا میتواند بسیار زیبا و جالب باشد. اما این ویدیوها وقتی زیبا تر میشوند که پای ترس؛ آن هم از جنس واقعیت مجازی در میان باشد. در این قسمت از React، افراد جوان باید با استفاده از هدست واقعیت مجازی، عنوان Layers of Fear: Solitude را تجربه نمایتد. قطعا کسانی که این بازی را تجربه کردهاند، میدانند که نسخه معمولی این عنوان نیز تا حد زیادی ترسناک و دلهره آور است؛ حال تصور کنید که با نسخه واقعیت مجازی طرف هستیم. شما میتوانید این قسمت از React را در زیر تماشا و دانلود نمایید:
چند هفتهای است که بخش لایو اکشن را آغاز کردهایم و خوشبختانه با بازخوردهای خوبی نیز مواجه شدیم. این هفته نیز یک لایو اکشن برای شما عزیزان آماده کردهایم که از بازی محبوب و پر طرفدار Day z است. این بازی سبک بقا آن چنان درگیر کننده، سرگرم کننده و البته خطرناک است که فکر بازیباز را تا حد زیادی به خود (و دنیای آخرالزمانی) مشغول میکند و شاید بتوان نزدیک ترین بازی ویدیویی به سریال محبوب شبکه AMC، یعنی The Walking Dead را همین عنوان دانست. لایو اکشن فن مید بازی Day Z را میتوانید در زیر تماشا و دانلود نمایید:
پس از چند هفته غیبت، سرانجام تصمیم گرفتیم در این قسمت از تماشاخانه، با یک Gun Sync دیگر با شما خداحافظی کنیم. Gun Sync این هفته به شدت انرژی زا و خلاقانه است پس پیشنهاد میکنم آن را از دست ندهید.
امیدوارم از تماشاخانه شماره ۸۹ خوشتان آمده باشد و از آن لذت برده باشید. حتما و حتما نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود (در خصوص هر بخش) را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید. تا هفته آینده، بدرود!
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- رسمی: سونی بازی سرویس محور God of War از بلوپوینت و پروژه جدید Bend Studios را لغو کرد
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- ۲۰ بازی خاطرهانگیز دیگر برای گیمرهای ایرانی
- گیمپلی جدید بازی Black State گرافیک خیرهکننده آن را به تصویر میکشد
- مقایسه آمار فروش پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس تا سال ۲۰۲۴
- بازیهای ماه ژانویه سرویس پلی استیشن پلاس اکسترا و پریمیوم مشخص شدند
نظرات
خیلی ممنون مثل همیشه عالی بود :yes: لایو اکشن ها رو ادامه بدین خیلی جذابه!زیباترین لایو اکشنی هم که قرار دادین مربوط به کیلزون و واچ داگز بود.لطفا از این سبک بازیها بیشتر لایو اکشن قرار بدین. :-)) ممنون
مثل همیشه nice
اشکان جان کارت عالیه. دستت طلا.
این کلید زنی سریع واقعا رو مخه تو خیلی بازی ها. مخصوصا تو اویل ۵ اعصابمو خراب کرد 😀
لایو اکشن ها هم یکی از یکی بهتر :inlove:
اتفاقاً از بازی هایی که دکمه زنی دارن خوشم میاد صحنه ها رو خیلی خوب و اکشن جلوه میدن همین God of war چقدر توش دکمه زنی داشت چقدر هم خوب بود صحنه هارو سینماتیک نشون میداد که من خیلی حال می کردم مبارزه با پوسایدون ، هرکول و….. خدا کنه توی God of war جدید هم دکمه زنی باشه که حتمال زیاد هست 😉 ممنون از زحماتتون برای بخش تماشاخانه وقعاً بخش جذابی هست
بله، این نوع دکمه زنی که شما میگین مربوط میشه به شاخه اول که در جریان مستقیم گیمپلی، دکمه زنی سریع چاشنی کار میشه و مبارزات رو جذاب تر میکنه…
دوستان یه مورد کلی هم بهش اشاره کنم؛ QTE یا هر المان دیگری که در بازیها وجود دارن، صرفا بد و به درد نخور نیستند اما اینجا، در تماشاخانه، ما از هر چیزی شوخی در میاریم و تقریبا همه چیز رو میکوبیم (صرفا برای شوخی و خنده)… نوشتههای تماشاخانه جدی نیستند. :-))
بسیار جذاب و عالی…خسته نباشید :yes:
دکمه زنی خیلی ملال آور و خسته کننده ست مخصوصا تو صحنه های اکشن.آدم میخواد بشینه و با هیجان کات سین هارو ببینه ک یهو آیکون دکمه ها دیده میشه و آبم ک قطعه… تو ذوقش میخوره.اونم تو بازیی مثل Heavy Rain ک الان دارم بازیش میکنم ک ی جا هست چندتا دکمه رو همزمان باید بگیری و کلی دردسر 🙁 🙁 🙁
البته شاید بعضیا خوششون بیاد ولی من اصلا و ابدا :no: :no: :no:
سلام عالی بود
یه پیشنهاد دارم : funny moments های the gaming lemon بزارید :inlove:
البته بعضی بازی ها واقعا دکمه زنیشون بی هدف بود مثلا باید یه چیزی رو با زور باز میکردی یا هل میدادی بهت میگفت مربع رو سریع بزن که واقعا بی هدف هست این کار سازنده و خودم از این قسمت های بازی بیزار بودم… ولی بازی های دیگه ای هم بودن که از qte بهترین استفاده رو میکردن یه نمونش رزیدنت اویل ۴ بود که واقعا بهترین دکمه زنی ها رو داشت، تو قسمت مبارزه با کروازر که دکمه زنی به اوج خودش رسیده بود.
اون مبارزه ابر قهرمان ها نیومده تازش یا نمیزارین دیگه؟
حتما قسمتهای جدید رو قرار میدیم دوست عزیز.