معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید

مه جبین زکریا
۱۳:۱۱ ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

 Velop اولین سیستم Wi-Fi 3 بانده می باشد که برای پوشش دهی کامل و مطمئن Wi-Fi  خانه‌ی شما، به روش های متنوعی قابل تنظیم و چینش است. این محصول علاوه بر کارایی بالا، ظاهری کوچک و زیبا برای قرارگرفتن در هر نقطه ای را دارا است. هر “گره”(Node) Velop، یک AC2200 سه بانده می باشد. دیگر لازم نیست نگران آینده و ارتقای سیستم Wi-Fi خود باشید. Velop می تواند به انتخاب شما به عنوان روتر، افزاینده‌ی برد، اکسس پوینت و بریج کار کند.

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

هر گره را میتوان از طریق برنامه ی لینکسیس(موجود برای iOS  و Android) تنظیم نمود. برای اطمینان از امنیت و سادگی، این برنامه به دستگاه شما از طریق بلوتوث وصل می شود. بعد از پایان تنظیمات می توانید از دیگر ابزار های مدیریت Wi-Fi این برنامه مثل دسترسی میهمان، کنترل والدین، اولویت دهی به دستگاه ها و دیگر موارد کاربردی استفاده کنید. شما با Velop می توانید تا ۱۰۰% سرعت پهنای باندتان را استفاده کنید. Velop دارای پک های ۳ تایی، ۲ تایی و تکی می باشد. این محصول از طریق مغازه ها، فروشگاه های اینترنتی و ISP ها عرضه می شود.

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

Chet Pipkin(موسس و مدیر عامل شرکت بین المللی Belkin) در مورد خرید شرکت لینکسیس می گوید “هدف من حل کردن مشکلی بزرگ در زندگی همه بود، Wi-Fi کند و نامطمئن. لینکسیس همیشه پیشتاز تجهیزات شبکه‌ی خانگی بوده و من باور داشتم که این تیم می تواند بهترین تجربه های Wi-Fi را به وجود آورد. Velop نقطه ای است که کارایی، زیبایی و راحتی متحد می شوند و مرزهای تجربه‌ی سریع و مطمئن Wi-Fi را جا به جا می کنند.

 

کارایی: ترکیب Tri-Band و شبکه

لینکسیس اولین شرکتی است که کارایی سه رادیوی Wi-Fi و کارایی های اتصال شبکه ای را کنار هم قرار داده و محدوده‌ی سرعت Wi-Fi را بالاتر از پهنای باند اینترنت برده است. با یک روتر سنتی و افزاینده‌ی برد شما یک سیستم شبکه‌ی دو بانده دارید؛ سرعت Wi-Fi شما با هر پرش از یک اکسس پوینت به دیگری نصف می شود که به آن پدیده ی “گلوگاه” می گویند و به همین دلیل در کرانه های شبکه، شما فقط کسری از سرعت واقعی را دریافت می کنید.

 

“اگر شما پول ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را به ISP خود می پردازید، انتظار دارید که این سرعت را در هر گوشه از خانه‌ی خود داشته باشید.” به نقل از مدیر ارشد محصول لینکسیس، Justin Doucette.

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

Velop با استفاده از امواج رادیویی پویا بهترین راه را برای انتقال از گره‌ی والد به گره‌ی فرزند پیدا می کند تا بدون توجه به اینکه دستگاه شما به کدام گره متصل است، بیشترین سرعت برای دریافت کننده به وجود آید. الگوریتم پیمایش پویای کانال ها وضعیتی منحصر به فرد را برای وایرلس به وجود می آورد تا بهترین باند (۲٫۵ گیگاهرتز یا دو ۵ گیگاهرتز on-board) را برای بهترین کارایی بین گره و گیرنده به وجود آورد. دستگاه های دیگر سه بانده به خاطر پیمایش ایستای میان-گره ای قربانی پدیده‌ی گلوگاه می شوند و ظرفیت های شبکه ای آنها کاهش می یابد در حالی که Velop می تواند از توپولوژی های مختلف شبکه برای هم سطح سازی هر سه ارتباط رادیویی میان گره ای و دریافت کننده استفاده کند. Velop می تواند برای ارتباط های میان گره ای از کابل شبکه(اترنت) استفاده و هر سه باند را برای دریافت کننده ها در نقاط دوری مانند زیر زمین و گاراژ استفاده کند.

 

طراحی: دستگاه وایرلسی که می توانید با آن پز دهید!

همکاری تیم طراحی لینکسیس با بخش توسعه‌ی سخت افزار این شرکت محصولی زیبا و در عین حال قوی را به وجود آورده اند. Velop، برنده‌ی جایزه‌ی افتخاری نوآوری در CES 2017 و یکی از ۱۱ فینالیست Last Gadget Standing CES 2017 متشکل از گره های منظم و منعطف می باشد. هر گره یک برجک کوچک به ارتفاع ۷ اینچ(۱۷٫۵ سانتی متر) می باشد. مساحت این برجک ۸۸% کوچکتر از یک روتر معمولی می باشد و رنگ سفید ملایم آن هر کسی را ترغیب می کند تا آن را روی قفسه‌ی کتاب و دکور برای تقویت Wi-Fi خانه‌ی خود قرار دهد. جهت گیری عمودی به کارایی آن نیز کمک می کند. ۶ آنتن در بالا و وسط دستگاه وجود دارد که هرکدام سیگنال ها را به یکی از جهت های بالا، پایین، چپ و راست هدایت می کنند. برای منظم بودن کابل ها در زیر محصول حفره ای وجود دارد تا کابل های برق و اترنت پنهان شوند و یک شیار نیز برای دسته بندی کابل ها تعبیه شده است.

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

راحتی در استفاده: سادگی در تنظیم و رابط Wi-Fi سرراست!

برنامه ی لینکسیس(با نام سابق Linksys Smart Wifi) کاملا از نو طراحی شده و بخش مخصوص به تنظیمات Velop به آن اضافه شده است. تمام پروسه‌ی تنظیم از طریق برنامه با اتصال بلوتوث برای اطمینان از امنیت کامل بین موبایل و گره انجام می شود. این ویژگی یک مشکل بزرگ را حل می کند، وقتی کاربر نام Wi-Fi را تغییر می دهد اتصال برنامه با Velop همچنان برقرار می باشد و نیازی نیست که کاربر دوباره تنظیمات Wi-Fi را برای اتصال به مودم تغییر دهد. برنامه دارای تصاویر متحرک و روش های حل مشکل دقیق برای استفاده‌ی حتی مبتدی ترین کاربران Wi-Fi می باشد که می توانند به سادگی مودم قبلی خود را قطع و مودم جدید را وصل و هر گره را به گره ی والد وصل کنند.

بعد از اتصال موفقیت آمیز، این برنامه شما را به منوی اصلی هدایت می کند و بعد از اطمینان از اتصال شما به اینترنت تعداد کاربران متصل به Velop را نشان می دهد. شما در صفحه‌ی اصلی می توانید نام و رمز عبور شبکه‌ی مهمان را به دوست خود بفرستید یا در ساعات مطالعه X-Box را قطع کنید یا در هنگام تماشای برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود تلویزیون را در اولویت سرعت قرار دهید.

لینکسیس همچنین اعلام کرد که Velop از Amazon Alexa برای کاربری با صدا پشتیبانی می کند. سه ویژگی دیگر در هنگام تولید اضافه می شوند: دسترسی مهمان، به دست آوردن نام و رمز عبور شبکه‌ی مهمان و به دست آوردن اطلاعات شبکه‌ی اصلی.

فراگیر ترین محصول Wi-Fi خانگی در بازار

از ویژگی های فنی این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سخت افزار Velop Velop از یک سیستم یکپارچه استفاده می کند و دارای چیپ QualComm می باشد. Velop اولین سیستم در نوع خود است که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته ای ۷۱۶ مگاهرتزی ARM Cortex-A7 می باشد. این محصول دارای سه رادیوی Wi-Fi(یک ۲٫۴ گیگاهرتز و دو ۵ گیگاهرتز) و دو پورت اتوماتیک LAN/WAN می باشد. یک حافظه‌ی فلش ۴ گیگابایتی، یک رم ۵۱۲ مگابایتی DDR3 و رادیوی بلوتوث ۴٫۰/LE و ۶ آنتن از موارد حائز اهمیت این محصول می باشند.
  • Dynamic Tri-Band هر گره‌ی Velop یک AC 2×2 802.11ac Wave 2 سه بانده با تنظیمات رادیویی MU-MIMO با سرعت ۲۲۰۰ مگابیت بر ثانیه می باشد. این طراحی فنی باعث می شود تا در نقاط دور از دسترس مودم نیز کاهش سرعت به وجود نیاید.
  • طراحی شبکه ای ماژولار واقعی هر گره از طریق Wi-Fi یا سیم به گره‌ی دیگر وصل می شود و گره ها توپولوژی های شبکه ای مختلف را بررسی و بهترین راه برای اتصال دستگاه شما به اینترنت را انتخاب می کنند. اگر یکی از گره قطع شود بقیه ی گره ها خود را با شرایط جدید تنظیم و اینترنت را دوباره در بین خود برقرار می کنند.
  • انتخاب کانال دینامیک Velop به صورت پویا کانال های در دسترس را اسکن می کند و بهترین ترکیب بین باند ها را برای کارایی بهتر انتخاب می کند. برنامه ی لینکسیس دارای یک پیداکننده‌ی کانال می باشد و می تواند بهترین کانال را پیدا و انتخاب کند تا از گرفتگی و رقابت سیگنال ها جلوگیری شود.
  • تنظیم بر پایه‌ی برنامه اپ جدید لینکسیس به صورت خودکار گره ها را پیدا می کند و اتصالی امن بین گوشی شما و هر گره به وجود می آورد. این برنامه با تصاویر و منو های ساده، کاربر را برای تنظیم و مدیریت Wi-Fi خود هدایت می کند.
  • Spot Finder Technology(ثبت اختراع شده) نحوه جایگیری هر گره برای داشتن اتصال مطلوب حیاتی است. در هنگام تنظیم، Velop بهترین مکان را به شما اطلاع می دهد تا قوی ترین و کم پارازیت ترین نقطه را پیدا کنید.
  • پشتیبانی از Amazon Alexa با Velop از طریق Amazon Alexa می توانید با صدا ی خود Wi-Fi مهمان را روشن/خاموش کنید و اطلاعات Wi-Fi را برای شبکه‌ی اصلی و شبکه‌ی مهمان به دست آورید. این اطلاعات برای شما باز خوانی می شوند.
  • تجربه‌ی Wi-Fi بدون قطعی Velop یک نام و یک رمز عبور برای شبکه دریافت می کند. یعنی برای یک خانه با چندین گره شما یک شبکه‌ی Wi-Fi با یک نام واحد و رمز، یک رمز دسترسی ادمین و یک شبکه‌ی مهمان دارید. پس زمانی که از یک اتاق به اتاق دیگری می روید بدون هر گونه قطع شدن به اینترنت متصل باقی می مانید.
  • اولویت بندی Airtime این اولویت بندی باعث می شود تا دستگاه های سریع تر اینترنت بیشتری از دستگاه های کند تر در دسترس داشته باشند تا دستگاه های کندتر سرعت Wi-Fi را هدر ندهند.
  • به روز رسانی اتوماتیک Velop خود به صورت اتوماتیک firmware های جدید را برای امنیت و کارایی بیشتر دانلود می کند. به روزرسانی برنامه و firmware باعث می شود تا با آپدیت های جدید کارایی های جدیدی نیز به Velop شما اضافه شود.(کاربر می تواند این ویژگی را خاموش کند)
  • تفکری برای آینده سخت افزار Velop که یک روتر سه بانده ی MU-MIMO می باشد، تا سال ها تکنولوژی به روزی خواهد بود. همواره ویژگی های جدیدی در برنامه ها و خدمات Velop به وجود می آید که کاربر را شگفت زده می کند و تمام اینها بدون نیاز به هیچ اقدامی از طرف کاربر است.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا
معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معرفی روتر LINKSYS Velop؛ رها بودن را تجربه کنید  | گیمفا