اطلاعات بسیاری از عنوان Vampyr منتشر شد
طی یک مصاحبه با Stephane Beauverger، کارگردان روایی در استودیوی Dontnod، اطلاعات بسیاری از عنوان در دست ساخت این استودیو، یعنی بازی Vampyr منتشر شد که مطالعه کردن و دانستن آنها خالی از لطف نیست.
یکی از نکاتی که باعث میشود عنوان Vampyr را یک بازی مورد انتظار بدانیم، این است که تیم سازنده بازی، همان تیمی است که بازی ماجرایی Life is Strange را ساخته است و در خلاقیت این استودیو شکی وجود ندارد. اما آیا Dontnod میتواند در این سبک جدید موفق عمل کند؟
برای شروع، ما حال میدانیم که Vampyr یک بازی جهان باز نیست و در واقع یک عنوان «نیمه جهان باز» است. این بدان معنی است که شما میتوانید در شهر لندن به صورت آزادانه هر جا که خواستید بروید و بیشتر قسمتهای شهر، به صورت داخلی به یکدیگر متصل هستند. اما با این حال، بخشهایی از شهر وجود دارند که فقط با پیشروی در طول داستان بازی آزاد میشوند و در غیر این صورت، قفل هستند. طبق گفتههای Beauverger، بازی یک دنیای عظیم و وسیع مانند Skyrim یا GTA ندارد اما مشخص نشده اسا که اندازه دنیای بازی دقیقا چقدر است.
همان طور که در بالا اشاره شد، بازی در شهر لندن جریان دارد و طبق اطلاعاتی که آقای Beauverger منتشر کرده، بازسازی شهر در زمان قدیم، برگرفته از حقایق و مستندات تاریخی بوده است و تیم سازنده باید برای طراحی آن، مدارک و اشیا قدیمی را بررسی میکردهاند تا حال و هوای بازی تا حد امکان به لندن سال ۱۹۱۸ شبیه باشد.
Beauverger تایید میکند که ۶۰ شهروند در بازی وجود دارند که همه شناخته شده و با نام هستند. مانند گذشته، کارگردان تایید میکند که هر شهروند برای خود نام، هویت، کار، دوستان، همسایگان و خانوادهای دارد و هر طوری که شما با شهروندان تعامل برقرار کنید یا آنها را به قتل برسانید، برروی مردمی که آن شهروند را میشناسند، تاثیر محلی و کلی خواهد داشت؛ به طور کلی میتوان گفت که جمعیت در بازی یک سیستم پویا و هوشمند دارد.
Beauverger همچنین در مورد مراحل و ماموریتهای فرعی بازی نیز صحبت کرد و اشاره کرد که اگر شما تعداد زیادی از مردم را به قتل برسانید (کسانی که به شما ماموریتهای فرعی را میدهند)، باید بهایی دهید. اگر مردم را خیلی زود بکشید، به سطحی خواهید رسید که سازندگان آن را «وضعیت سلامت حیاتی» منطقه مینامند. این بدان معنی است که اگر به حد کافی مردم یک منطقه را بکشید (حتی اگر برخیها را زنده بگذارید)، این منطقه شروع به فروپاشی میکند و شما کل منطقه را از دست خواهید داد. شما میتوانید باز هم به آن منطقه بازگردید اما به غیر از هیولاها، محافظان و خون آشامها، چیزی در آن پیدا نخواهید کرد. همچنین اگر کسی را که به شما ماموریتی داده است به قتل برسانید، به طور کلی از انجام آن باز خواهید ماند. در پایان بازی، شما میتوانید مناطق از بین رفته را به طول کلی آتش بزنید و بسوزانید. البته در آن سوی کار، راه دیگری نیز وجود دارد و آن این است که کسی را نکشید؛ اما از آن جایی که امتیاز تجربه یا XP از راه کشتن به دست میآید، سخت ترین حالت پیشوری در بازی همین است که Beauverger نیز به آن اشاره میکند. دیگر لازم نیست اشاره کنیم که با دریافت نکردن امتیاز تجربه ضعیف و ضعیف تر خواهید شد.
یک نکته مهم در این بین وجود دارد؛ اگر شما کسی را بکشید، بازی در همان جا ذخیره خواهد شد و هیچ راهی برای بازگشت به گذشته وجود ندارد؛ دقیقا به مانند بازی State of Decay که اگر کسی کشته میشد، باید ادامه بازی را با آن شرایط دنبال میکردید و راه بازگشتی نبود.
Beauverger همچنین اعلام کرد که سه ست مختلف مهارت در بازی وجود دارد که هر کدام باعث میشود شما خون آشام متفاوتی باشید. شما میتوانید تصمیم بگیرید که مانند یک خون آشام سایهای باشید که همیشه مخفی کاری را در دستور کار خود قرار میدهد و از قدرتهایش برای گیج کردن مقتولهایش استفاده میکند. شما میتوانید یک خون آشام غریزی باشید که خشونت بیشتری به کار میبندد، چنگال دارد و خشن است. در آخر، شما میتوانید یک خون آشام خونی باشید که کارهایی مانند کنترل کردن و جوشاندن خون مردم را انجام دهید یا آنها را برروی چوبهای خونی بیاویزید.
در آخر، Beauverger در مورد حزبها و گروههای مختلف بازی صحبت میکند. طبق اطلاعات کارگردان، شما حداقل با دو حزب خون آشام در بازی مواجه خواهید شد؛ یکی گروه کم سر و صدا که خیلی از قدرتهای خود خبر ندارند و در فاضلابها زندگی میکنند و گروهی که باهوش تر هستند.
گفته میشود که دیگر خون آشامهای بازی، بسیار شیک هستند و افرادی با طبقه اجتماعی بالا در جامعه شناخته میشوند. این خون آشامها، به صورت مخفیانه، به لندن حکمرانی میکنند و حتی بخشهایی از پادشاهی بریتانیا را نیز در دست دارند. برخی از خون آشام ها خدمتکاران پادشاهی هستند که بسیار محافظه کار بوده و افراد مونث را در جمع خود راه نمیدهند. Beauverger آنها را به صورت «عوضیهای جاودان» توصیف میکند.
امیدوارم از اطلاعات منتشر شده از بازی Vampyr استفاده کرده باشید. عنوان Vampyr در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
مثل اینکه خیلی قشنگ و پر هیجانه
از سیستم جمعیت بازی خیلی خوشم اومد
به امید موفقیت vampyr
خیلی بهش امیدوارم :yes:
از سبک و داستان بازی و فضاسازیش شدیدا خوشم میاد 😀 امیدوارم گیمپلی خوبی رو ارائه بده :yes:
این بازی منو یاد vampire the masquerade bloodlines میندازه واقعا بازی فوقوالاده ای باید باشه به شدت بهش امید دارم
دارن هایپ میکننا 😀 خیلی خوشم اومد ازش
همیشه از ip های جدید هر چند ضعیف حمایت کنید………اینکه قوی هم هست……..