آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا

آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟

روزبه زارعی
۲۱:۴۸ ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا

همانطور که می‌دانید نزدیک به ۳ سال است که ناشرهای بزرگ بازی‌های رایانه‌ای برای عناوین AAA خود بر روی پلتفرم کامپیوتر از قفل امنیتی Denuvo استفاده می‌کنند. کرک کردن و به عبارتی شکستن این قفل امنیتی که دارای یکی از پیچیده‌ترین الگریتم‌های امنیتی است بسیار سخت بوده و کار هرکسی نمی‌باشد. اولین عنوانی که از این قفل امنیتی استفاده کرد FIFA 15 بود که در سال ۲۰۱۴ میلادی منتشر شد و از آن پس حضور بسیاری از گروه هایی که به کرک کردن بازی‌ها می‌پرداختند اعم از Codex ، FLT ، Reloaded و … بسیار کم رنگ شد.

همچنین گروه چینی ۳DM که یکی از پرکارترین گروه های عرضه‌ی کرک می‌باشد اقرار کرد شاید تا دو سال هیچ عنوانی کرک نشود؛ اما مدتی نگذشته بود که اعلام کرد توانسته الگریتمی برای شکست دادن این سیستم پیدا کند ولی قصد دارد برای مدتی هیچ کرکی منتشر نکند تا تاثیر آن را بر فروش بازی‌ها ببیند. البته این تنها نظر ۳DM بود و طولی نکشید گروهی جدید به نام CPY یا همان Conspir4cy به وجود آمد. در حال حاضر تنها این گروه توانسته قفل‌های Denuvo را شکست داده و کرک عناوین آن را عرضه کند. همانطور که گفته شد Denuvo از الگریتم های پیچیده برای رمز گزاری داده‌ها استفاده می‌کند و پی بردن به چگونگی آن کار بسیار سختیست، بنابراین گروه CPY نیز با تاخیر محسوسی موفق به انتشار کرک بازی‌ها می‌شود. اما از آغاز سال جدید میلادی، به نظر می‌رسد این گروه شمشیر را از رو بسته و تلاش بسیاری می‌کند تا هرچه سریع تر طلسم عناوینی که از این قفل استفاده کرده و تا به حال کرک نشده‌اند را بشکند. از بازی‌هایی چون Far Cry Primal و Resident Evil 7 گرفته تا درست همین امروز که کرک عنوان محبوب Battlefield 1 که همگان انتظار زیادی برای کرک شدنش را داشتند را در سایت‌های مختلف منتشر کرد.

اما سوال اینجاست که آیا حال که بازیکنان پشتشان به CPY گرم است، استفاده از Denuvo تاثیری در افزایش خرید عناوین به جای استفاده غیر قانونی از آنها خواهد داشت؟ شاید از نظر کمپانی اکتیویژن تاثیری ندارد و به همین دلیل است که در دو عنوان جدید خود با نام های Call of Duty: Infinite Warfare و Modern Warfare Remastered از این قفل امنیتی استفاده نکرده است.

نظر شما چیست؟ آیا کمپانی‌ها همچنان از این قفل امنیتی در سال های آینده استفاده خواهند کرد؟ یا دیگر عمر آن به پایان رسیده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

    • ali 110 gamer گفت:

      دنوو داره به سمت افق میره و به زودی محو خواهد شد 😐
      تکبیـــــــــــــر 😐 😐 😐 😐 😐 !!!!!!!!!!!!!!!

    • Ali.game گفت:

      بهترین کار برای این شرکتا مثل کاریه که ea با need for speed کرد…تنها راه جلوگیری از کرک بازی همینه…من حق رو به سازنده ها میدم و همه باید از نسخه اورجینال استفاده کنن…ولی این قضیه تو ایران صدق نمیکنه تا میتونید از نسخه های کرکی استفاده کنید…چون اطولا شرکتا ایرانی هارو هیچ وقت درنظر نمیگیرن نمونشم بلاییه که سر origin اومد…

    • A.R.F.R گفت:

      البته فراموش نکنید که هر نسل از این قفل برای مدت ها بازی ها رو حفظ می کند مثل نسل اول این قفل که برای اولین با روی gta iv قرار گرفت و نسل جدید که می دونید؟؟ … با این حال این چرخه ادامه پیدا می کنه به قول معروف : رکورد ها ساخته می شن تا شکسته شوند مثل قفل ها !!!

    • Iron Maiden گفت:

      شرکتها از ما پشتیبانی نمیکنند ماهم تا وقتی در دیزی بازه میزنیم به رگ دیگه چکار کنیم. فرض کنید بازی مثل ویچر با صدای دوبلور های بزرگمون دوبله بشه و زبان فارسی به بازی ها اضافه بشه اونوقت اگر یک ایرانی کرکی استفاده کنه برای اون شرکت ها ضرر ببار میاره نه الان.

  • درسته که قفل ها نمیتونن در برابر هکر ها مقاومت کنن اما یه چیزی رو یادمون نره وقتی خودمون رو به جای سازنده بذاریم خب میلیون ها دلار برای بازی هزینه شده و توقع فروش داریم چه توی کنسول ها و چه توی pc که همه میدونیم بیشترین گیمر رو داره پس ناشر انتظار فروش خوبی از بازی روی pc داره حتی اگر بدونه که این قفل زود شکسته میشه بازم برای اطمینان حتی شده چند روز از قفل استفاده میکنه برای اینکه هزینه کرده برای اینکه چون ما خودمون رو نمیتونیم به جاش بذاریم پس مطمئنن نمیتونیم درک کنیم حالا یکسری ناشرها هم نمیذارن یعنی براشون فرقی نداره اما خود ما به شخصه اگر روزی یه بازی بسازیم شک نکنید از قفل استفاده میکنیم چرا چون “هزینه کردیم” و دنبال بازگشت این سرمایه هستیم

  • aref44 گفت:

    از نظر منم تاثیری چندانی نداره … وقتی کسی توانایی خرید بازی نداشته باشه براش فرقی نمیکنه قفل باشه یا نباشه … کمتر افرادی هستن که بدون مشکل بازی رو قانونی میخرن … ایران خودمون بازی کرک شد که همه بازی میکنن ، نشد اصلا نمیرن سمتش و تازه فحشم میدن … حتی در بعضی موارد دیده شده که چون کرک نشده و نمیتونن بازی کنن (ضرب المثل گربه دستش به گوشت نمیرسه ..) از اون بازی بد میگن و میکوبنش …

    • دقیقا همین طوره. فکر کنم تو نظرات همین سایت خوندم که ” فلسفه کرک برای اینه که ببینی می خوای پولی رو که برای بازی میدی ارزشش رو داره یا نه”. درسته که سازنده بازی هم تریلر و هم دمو میده بیرون ولی آیا واقعا بازی نهایی همونی میشه که ازش شنیدی و دیدی. یه مثال میزنم ربطی به کرک و … نداره و به این ربط داره که ببینی از بازی خوشت میاد یا نه. خودم چند سال پیش با این که فقط پی اس بازی کرده بودم همیشه می گفتم پی اس تا این که فیفا ۱۲ اومد و دوستم گفت یه بار بخر وبازیش کن پشیمون نمیشی بعد از اون من فهمیدم که تا یه بازی رو خودم بازی نکردم ازش تعریف نکنم یا نکوبمش.
      حال با تست بازی نهایی کرک شده می فهمی که ارزش پولی رو که میدی داره یانه. بعد دیگه مونده به خودت بخریش یا نه. به شخصه خودم اگه توانش رو داشتم می خریدم ولی خب ندارم و به زور دارم همین کرکی ها رو می خرم.

  • amir2hashmati گفت:

    وقتی قفل جواب نمیده و هک میشه پس گذاشتن قفل یه کار بیهوده است نذارن بهتره

  • armin 2020 گفت:

    معلومه که نه تا دنیا هس هک و دزدی هم هس اصلا اگه نباشه دنیا بی معنی میشه :smug:

  • ALi_O_O گفت:

    Gta v دنوو داشت ؟ چند وقت هست که تو لیست پرفروش ترین هاست . بازی که خوب باشه به دنوو نیاز نداره . یا همین الان به نظرتون فروش بتلفیلد ۱ کم میشه ؟ اتفاقا به نظر من فروشش بیشتر میشه ، وقتی ملت میبینه بخشش داستانیش خوبه ، گرافیکش خوبه گیم پلیش جذابه تشویق میشه به خرید نسخه اصلی
    این رو هم اظافه کنم خیلی از بازی هایی که قفل دنوو داشتند و فکر میکردند با این قفل موفق میشند شکست خوردند مثال براتون بزنم ؟ اگه واچ داگز ۲ دنوو نداشت ملت میرفت کرکیشو بازی میکرد میدید چقد خوب شده میرفت نسخه اصلیشو میخرید ولی وقتی دنوو داره یک پلیر میترسه بخره چرا؟ چون واچ داگز یک خوب نبود
    نظرم در کل اینکه اگه دنوو باعث فروش منفی نشه باعث فروش مثبت نمیشه

  • Ellene page-ps4 گفت:

    اصلا حقیقتش اینه که بازی ها نباید برا pc عرضه بشن چون وقتی این اتفاق میفته بازی ها امکان داره بعد از مدتی کرک شن و شرکت سازنده با کلی ضرر روبه رو میشه….بازیها فقط باید برا کنسول ها عرضه بشن تا شرکت سازنده خرج این همه زحمتی که برا ساخت بازی کشیده رو در بیاره تازه به نظرم بازیا حتی نباید رو جعبه ی x عرضه بشن و فقط باید رو ps4 عرضه بشن اخه حیف نیست تلو ۲ یا گاد کبیر رو بازی نکنی گیمری که نتونه تلو ۲ یا گاد کبیرو بازی کنه باید بره خودشو بندازه تو دره ی شیلر عراق(نزدیک مرز ایرانه) :rotfl:

  • Jahanlo گفت:

    با سلام خدمت همه
    باید عرض کنم اینکه قفل های امنیتی هروز در حال پیشرفت و قوی تر شدن هستن ، به طبع هم تیم هایی که مشغول کرک کردن عنواهای مختلف هستن تلاش و پیشرفتشون در این زمینه بیشتر میشه ، در کل خیلی خوبه که در حال حاضر در ایران میشه با خرید CD KEY این حق و ادا کرد که بازی رو به صورت ارجینال خریداری کردیم ، اما مشکل هزینه هایی هست که برای اونا در نظر گرفته میشه که اونم به نرخ ارز بستگی داره. نه واقعاً میشه از حق سازنده های یه عنوان گذشت کرد نه از وضعیت مالی مردم ، راه دوری نمیرم ، همین کشور خودمون ، تنها چیزی که ممکنه کمی عادلانه باشه همین مدت زمانی هست که حالا نمیشه گفت زیاد یا کم چون بستگی به تیم کرک کننده داره ، ولی توی همین زمان هم عنوان فروشای خوبی رو خواهد داشت که اینجوری سازنده ها هم ضرر نکنن ، چون متاسفانه تو ایران تجربه هرچیزی تو زمینه تکنولوژی برای ما در روز اول یه حسرته و معلوم نیست تا کی این حسرت سرجاش میمونه!!

    • spirits گفت:

      از یه طرف سازنده زحمت میکشه انتظار داره و حقشم هست فروش کنه و کرکی بازی کردن یه جور حق خوری به حساب میاد ولی از طرف دیگه هم نمیتونیم خیلی به مردم کشورمون ایراد بگیریم چون خودتون بهتر میدونید اوضاع جامعه مون چجوریه و چقدر محدودیت داریم.من خودم بازی های آنلاین محور رو ارجینال میگیرم و بعضی از بازی هارو کرکی میزنم ولی از وقتی که شروع به اریجینال خریدن کردم عذاب وجدان میگیرم که کرکی بازی کنم مثلا civil 6 رو کرکی گرفتم ولی از بس بازی زیباست و ایرادهای نسخه قبلی رو برطرف کرده دلم نمیاد کرکی بازی کنم ولی خب بالاخره باید یه تسلیحاتی واسه گیمرای ایرانی فراهم بشه که بنا به ارزش پول کشورمون بازی ها قیمت بگیرن مثلا اگه شرکت ها از ریال تو استورشون پشتیبانی کنن و یه بازی نو صد هزار تومن باشه اکثر همین کسایی که کرکی بازی میکنن اریجینال میگیرن خب بالاخره باید احترام متقابل بین ما و شرکت های بازیسازی برقرار بشه الان مثلا من برای اینکه بخوام برم اریجین بازی هایی که پولشون رو دادم بازی کنم باید حتما به قندشکن وصل بشم خب این یه جور توهین به ماست.با این حال امیدوارم اوضاع مالی مردم جوری بشه که بازی اریجینال خریدن واسه کسی دغدغه نشه و همه بتونن از پس هزینه ها بربیان.
      جا داره یه تشکر هم از یکی از ناجیان مملکت مون که ارزش پول کشورمون رو یه شبه به پشکل تبدیل کرده بکنم.

  • sina-knicks گفت:

    حالا دم گروه FitGirl هم گرم که هم راستا با CPY حجم ستاپارو نصف میکنه 😀 :yes: :yes:
    شدید منتظر کرک شدن Dishonored 2 هستم XD XD
    .
    .
    .
    بنظرمن داشت تو ایران تاثیر میذاشت چون تو این مدت خیلی ها رفته بودن سمت سی دی کی اشتراکی و کلی سایت و کانال درست شده براش ولی الان دگ تقریبا همه ی بازیا خفن ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ تا اون جایی که من میدونم کرک شدن(غیر از دیس آنرد و فیفا)
    از همون اولشم دنوو توهین بود

    • sina-knicks گفت:

      جا داره یادی کنم از بتمن آرکهام نایت که خیلی ها معتقدن مشکلاتش رو پی سی باسه قفلش بود،ولی الان نسخه کامپلیتش با همه دی ال سی هاش کرک شده،فیت گرل هم فشردش کرده
      البته همون موقع هم فک کنم بعد یه ماه کرک شد

  • دنوو اگه مدعی نبود که غیر قابل شکستن هست مطمئنا تلاش کمی برای چالش کشیدنش انجام می شد :yes:
    از طرفی، تکیه بر روی قفل یک دفاع کودکانه است. :yes: 😐
    مطمئنا اگه بازی قوی باشه خریدار هم پیدا می کنه مخصوصا قسمت آنلاین…
    من خودم طالبم :yes: چون اگه بازی خوب باشه ترجیح می دم که از خدمات و قسمت آنلاینش استفاده کنم و درگیر حاشیه ها نباشم و از بازی و تمام متعلقاتش لذت ببرم 😉

  • Hamed72 گفت:

    با این روال فکر نکنم سازنده ها دیگه ب این قفل اعتماد کنن.مگه اینکه سازنده ها کلا بازی ساختن برای PC رو بایکوت کنن ک امری محاله از نظرم.هر چند هکرها کار خودشونو میکنن و دیر و زود بازیها کرک میشن.در کل این قصه سر دراز داره و شاید دوباره ی قفل سختتر زده بشه ک با همت هکرهای عزیز باز هم شکسته میشه… :-/ :-/ :-/

    • ALADAR گفت:

      این امر که بازی اصلا رو PC نیاد غیرممکنه.فکرشو بکنین اگه دیگه کسی واسه گیم PC نگیره شرکتهای بزرگی مثل INTEL . NVIDIA.AMD و همچنین شرکتهای تولید کننده کارتهای گرافیک مثل ایسوس و گیگابایت و … و کلی شرکت دیگه که موس و کیبورد و هارد و کیس و مین بورد و… رو میزنن همشون ضرر میکنن.
      این ضرر خیلی بیشتر از ضرریه که اونم فقط بعضی کشورها مثل ما و چین و روسیه و یک تعداد محدود دیگه بخاطر بازیهای کرکی میزنیم.

  • M2Cian گفت:

    دنوو دیگه رسما شکست خورده بتلفیلد هم که کرک شد . البته تا یه چند ماهی کارایی داره ولی بعدش دیگه هیچی

  • farid1234 گفت:

    تو از این بابت نترس شرکت های بازی سازی اگر فقط از یک کنسول هم باشه بقیه شم کرک شده باشه هیچ ضرر نمی کنن بلکه نفع و خیرش باز تو جیبشون میره نترس فقط چند کشور هستش که از کرک بازی ها استفاده می کنن من خود به شخصه از کرک استفاده می کنم واقعا هم این گروه ها رو اگه می تونستم حمایت می کردم در کشورمون با این شرایط اقتصادی بجز مایه دار ها نمی تونن بازی اورجینال رو تجربه کنن پس بیخودی دل براشون نسوزون من یا هرکسی از کجا می توانیم تو این ماه کریسمس که چند تا بازی اومد حدأقل ۱۰ بازی بود برای هرکدام ۲۰۰ هزار میشه سر جمع دو میلیونـ حقوق دو ماه کار کردنمه بدم

  • Hold the Door گفت:

    یه زمانی که بازی ها تمرکزشون رو بخش تک نفره بود و مولتی پلیر زیاد مانور نمیدادان بازار کرک پیسی خیلی داغ بود به خصوص تو نسل پیش و اینکه Ps3 با قیمت خیلی گرونی عرضه شد مردم کشور هایی مثل ما و بقیه جاها که شرایط اقتصادی جوری نبود که بشه اوریجینال خرید برا همین بحث کرک و هک خیلی زیاد بود تا حدی که بیشترین سود رو از هک نسل ۷ این کشور ها بردن !
    و تا چند سال اخیر بستن یه سیستم و اجرا کردن اکثر بازی ها روی اون هزینه زیادی نمی خواست برا همین اکثرات PC رو ترجیه میدادن !
    اما هرچی جلوتر اومدیم بازی ها بخش آنلاینش رو مانور بیشتری دادن وقیمت ها تو دنیا به شدت رفت بالا و PC و سخت افزار هاش هم دچار این افزایش قیمت شدن !
    و با اومدن نسل ۸ خیلی ها ترجیه دادن که به کنسول ها کوچ کنند و باز اویل نسل که یه شکاف بین نسل قدیم و جدید بود باز بازار کرک بازی های PC افتاد سر زبون ها به خصوص که وقتی با یه سیستم متوسط می شد بازی های میان نسلی رو با گرافیک نسل ۸ بازی کرد و پول برای بازی هایی که بارا کنسول های نسل ۷ میومدند نداد
    اما هرچه باز اومدیم جلوتر مردم ترجیه داداند بازی های مولتی پلتفرم رو کنسول ها بازی کنند و PC شون را برا بازی هایی مثل دوتا LOL یا کانتر که سیستم زیاد قوی نمیخواست نگه دارن به این ترتیب اغلب قشر متوسط جامعه ترجیح دادان کنسول هارو به عنوان پلتفرم گیمینگشون در نظر بگیرن و با PC بازی های تخصیشونو ادامه بدن پس کسایی که ترجیه دادن PC رو هنوز به عنوان پلتفرم اصلی شون بگیرن تقریبا قشر متوسط رو به بالا و قشر مرفه جامعه و کسایی که به خاطر شرایط بد کشورشون نتونستن به کنسول مهاجرت کنند و موندن و یه سیستم متوسط بستن پس عملا اکثر PC باز ها که پول خرید سیستم های متوسط رو بالا و قوی داشتن با هزینه بازی ها مشکل نداشته و بیشترین درصد گیمر های pc باز رو تشکیل میدن و با کرک شدن بازی ها کاری ندارن
    این وسط همون دسته سوم که تو کشور هایی مثل ایران یا برزیل یا روسیه و یا چین هستند خواهان کرک هستند که این دسته عملا هیچ تاثیری تو فروش و سود شرکت ندارن همونجور که قبلا هم نداشتن !
    اما دلیل دیگه استقبال از کرک ها این بود که یکسری کمپانی ها بازی های ضعیف و متا پایین میساختن که حتی اون قشر مرفه PC باز هم پول نمیخواستن بدن برا همین دنوو اومد تا عملا کار رو برا این شرکت ها آسون تر کنه
    دسته دیگه بازی هایی مثل فیفا بودن که طرفدار تو دنیا خیلی زیاد داره و ماه های اول کرک شه ضرر زیادی میکنه پس این قفل اومد که بازی ها تو چند ماه اول انتشار ضرر نکنن و تونست تعداد زیادی رو به اوریج باز بودن سوق بده
    اما خب الان دیگه فایده ای نداره چون اکثرا اوریج باز شدن و تعداد کسایی که کرکی میخرن عملا تاثیری در فروش دیگه ندارن!
    شرمنده زیاد شد 😀

  • Hodd Toward گفت:

    امنیت بازی میره بالا. قدرت هکر میره بالا. امنیت ما به خطر میفته 😐
    تا حالا از این زاویه ندیده بودم 😐

  • تنها راه مقابله با کرک شدن منتشر نکردن بازیها برای pc هستش :laugh: :rotfl:

  • black snow گفت:

    اگه بازی از همه لحاظ عالی باشه منظور گرافیک و داستان و گیم پلی و… مثل بازیهای بایوشاک ، ویچر۳ ، تلو ، مس افکت ، بیوند ، هوی رین ، gta ، فارکرای ، دداسپیس ، اساسین ، ریممبر می ، دیسانرد ، کرایسیس ، هیتمن ، مد مکس ، واچ داگز ، بتمن ، آنچارتد ، گیرز ، گاد و خیلی بازیهای دیگه اینقدر خوب هستن که اصلا آدم از اینکه مجانی بازی کنه خجالت میکشه و احساس دین و مدیون بودن به سازندگان رو داره البته این بازیها از نظر من عالی بودن به هر حال سلیقه ها متفاوت هستن سازندگان بازیها با قفل قویتر نمیتونم به پول برسن بلکه با نشون دادن کیفیت کارشون میتونن کلی سود کنن! اگه سازنده ی به کیفیت بازی خودش شک نداشته باشه الزامی به استفاده از این قفلها نداره حتی خود هکرها از ریلودد و اسکیدرو و cpy فشرده فیت گرل یا بلک باکس بعد از اینستال بازی پیغامی میذارن: گیمر گرامی اگر از بازی لذت بردی ،بخرش! به این میگن آزادی عمل که به گیمر داده میشه و اگر کسی از بازی نهایت لذت رو ببرهو یک جو وجدان داشته باشه حتما حق سازندگان رو پرداخت میکنه! من خودم به شخصه کلی بازی کرک شده نصب کردن که ۲ ساعت هم نتونستم بازی کنم و فورا پاکش کردم خوب چرا باید خریدن بازی که اصلا نمی دونم چه فازی داره ۲۰۰ تومن متضرر بشم! وقتی میشه کرک شده گیم پلی و کیفیت بازی رو دید بعد اگه دیدیم که داره بازی تا آخر میرسه و کلی گیم پلی عالی داشته و ارزش تکرار بالا با جون و دل و رضایت کامل پول سرمایه گذاری و زحمت سازندگان رو بپردازیم. :evilgrin: :yes:
    اگه پول ساخت بازی دلخواه خودتون رو پرداخت کنید یعنی اینکه علاقه دارید که نسخه های بعدی بازی هم ساخته بشه ولی اگر همیشه کاربر مجانی بازیها باشید سازندگان مثل کرایسیس و اسلیپسنگ داگ و… ورشکسته میشن و ادامه ندارد

    • black snow گفت:

      حالا فرض کنیم ps4 از اول نسل ۸ کپی خور میشد و همگی مجانی و بدون داشتن حس عذاب وجدان، آنچارتد ۴ رو بازی میکردیم خوب قطعا تلو۲ (به علت عدم پشتیبانی مالی از بازی قبلی ناتی داگ یعنی آنچارتد۴) در حال ساخته شدن نبود! از اون طرف گوریلا گیمز هم امیدی برای ساخت “هورایزن” نداشت و شاید بازی “دیترویت” هم هیچ وقت معرفی نمی شد! مخلص کامنتم اینه که گیمرها باید از بازی که لذت میبرن حمایت مالی کنن حتی اگر بعد از تموم کردن بازی بصورت مجانی کپی خور یا کرک شده باشه تا سازندگان امیدی برای ساختن نسخه بعدی داشته باشن.

  • Optical245 گفت:

    شادی روح شرکت دنوو تمام کارکناتش و از جمله رئیس شرکت صلوات :cute:

  • amin_snake گفت:

    بازی خوب باشه فروششو میکنه و این قفل فقط بهونه و گول زدن خودشونه…مثلا بازیهای مثل هوم فرانت قفلو داشت ولی یک شکست بود…

  • farshadx گفت:

    به نظر من که تاثیری نداره
    استودیوها هیچوقت رو فروش بازیها رو کشورهای مثل ایران حساب باز نکردن و نمیکنن
    ما هم رو خریدش حساب نمیکنیم
    دلار ۳۸۰۰ تومان
    وقتی ریال و دلار ارزششون یکی شد اون وقت منم میرم اورج میگریم
    اصلآ چرا برابر دلار شد ۱۰۰۰ تومان نه اصلآ ۲۰۰۰تومان یا اصلآ سگ تو ضرر ۲۵۰۰ شد منم اورج میخرم
    هیچ کس بدش نمیاد اورج بگیره ولی با این اوضاع اقتصادی نمیشه که بشه
    هرکس هم میگه من میخرم میخرم که بیشتر هم کنسول بازها هستن نفسشون از جای گرم بلند میشه
    یا بابای پولداری دارن و دستشون تو جیبشه یا شغلی دارن که یه درامدی داشته باشن
    نه مثل ما بیکار بیوفتن تو خونه توقع هم داشته باشن کلی پول بدی بابت بازی

  • Mohsen7_3_0 گفت:

    به نظر منم در فروش تاثیر چندانی نداره در خیلی از کشورهای توسعه یافته استفاده از کرک کار ساده ای نیست و جریمه داره.میمونه کشورهایی در حال توسعه که بخشی از اونها اصلا جزو فروش به حساب نمیان
    در همه ی حال استیم چیزی بود که کار خیلیارو راحتتر کرد گیمرها از هرکجای دنیا میتونن بازی رو با تخفیفات ویژه ای خریداری کنن که بعضیاشون واقعا چیزی حدود یک بازی کرکی پر حجم میشه با توجه به اینکه روز به روز حجم بازیها روبه افزایشه…
    در کنار همه اینها بازی خوب از طرف گیمرا پشتیبانی میشه و دلیلی نداره ناشر بیاد از ضرر صحبت کنه بازی ای که بد باشه یا بد پورت بشه قطعا یک بازی بد تا ابد در استیم خواهد موندو هیچوقت هم فروش نجومی نخواهد کرد. اگه یک سری بزنیم به استیم متوجه این امر میشیم. یکسری بازیهایی هستن که تازه راه پیدا کردن به pc و
    با پورت نسل هفتی مواجه بودن و استقبال چندان جالبی از کاربران نداشتن.با اینکه بازی هم خوب بوده.
    حداقل توی رای گیری قرمزش نکرده باشن بازی رو mixed ش میکنن که روی فروش بازی تاثیر داره.
    همونطور که من و دوستان دیگه گفتن بازی خوب روی زمین نمیمونه سازنده ای که احترام بگذاره جواب اون رو توی لیست پرفروشا میبینه شک نکنید
    یک بازیهای گم نامی هستن که فروششون به مرز یک میلیون هم میرسه حتی بیشتر(بدون استفاده از قفلی که بابتش انقدر پول بدن به یه شرکت)آیا اوناهم نمیتونستن از قفلهای قوی استفاده کنن؟
    البته در شرایطی استثنا هست که مطمئنا از طرف ناشر میتونه باشه و برنامه ریزی مناسبی جهت فروش بازی نداشته مثل تایتان فال ۲٫
    از نظر من فروش نه چندان مناسب RE7 هم به دلایل زیادی هست یکیش قهر گیمرا با این سری که شاید در آینده با توجه تبلیغات به فروش بهتری دست پیدا کنه هرچند فروش کم بازی فقط در pc اتفاق نیوفتاده.
    درکل استفاده از قفل رو کسانی بهتر میدونن که فقط دنبال یک بهانه هستن.یه بهانه که اخرش بگن ما بازی رو برای پیسی عرضه نمیکنیم.این رو دیگه هرکسی میدونه که PC پلتفرمی برای فروش امن ناشرهاست حتی اگر در عرض یک هفته کرک بشه!
    دلیل این حرفم ورود بازیسازان ژاپنی به این پلتفرم هست.حالا اونی که نمیخواد بده س.یا.ستش اینه و نبایدم انتظار عرضه همه ی بازیهارو روی پیسی داشت اونم با این شرایط تجاری امروز اما قطعا هیچ ناشری نمیتونه از سود پیسی بگذره

  • با pc بازا در نیوفت عزیزم :idk: :idk: :idk:

  • دنوو رو باید ول کرد تو افق محو شه خخخخخخخ 😀 😀 😀 😀 😀 :rotfl:

  • HannaH گفت:

    به اعتقاد من پیش کشیدن ماجراى Witcher 3 که یک نمونهموفق در میان صدها بازى ناموفق هست هیچ چیزى رو تو این بحث اثبات نمى کنه. من نظر خاصى درباره شرایط فعلى ندارم. از یک طرف مى دونم شرایط اقتصادى در داخل کشور بسیار مشکل شده و از سوى دیگه نوعى نگاه به مقوله بازى و سرگرمى در ایران هست که من شخصا نمى پسندم ولى بحث فعلى بیشتر آینده گیمینگ روى PC بدون قفل هست.
    از یک طرف ریسک مالى ساخت بازى به شدت بالا رفته و از طرف دیگه با وجود این هم شرکت تولید کارت گرافیک که حاظرن ضرر کرد شرکت ها رو جبران کنن روند تولید رو نمى شه متوقف کرد.
    نتیجه به نظر من انتخاب هایى مثل گسترده شدن بیشتر بازى هاى آنلاین به جاى کمپین، انحصار زمانى کنسول ها (هر چند با برنامه کراس پلى و نزدیک تر شدن اسکورپیو به PC احتمال هک شدنش بسیار بالاست) و پورت هاى کم هزینه نزدیکترین احتمالات هستن. مگر این که بازى For Honour با اتصال دائمى به اینترنت بتونه حرکت جدیدى بکنه.

    • ezio1503 گفت:

      قسمت اول حرف شما در صورتی درست بود که gta رو مد نظر قرار میدادیم.بله gta یه بازی کاملا موفقه،نسخه قبلیش عالی بوداین نسخه هم عالیه پس باتوجه به این روند نسخه بعدی هم عالی خواهد بود و فروشش هم تضمین شدست ولی بحث ویچر فرق میکنه.ویچر نسخه قبلیشو کمتر کسی هست که بشناسه بخصوص قبل ار انتشار نسخه سوم. کیفیت آنچنانی هم نداشت(به غیر داستان) پس چرا باید فروشش زیاد بشه؟دلیلش چیه که یه بازی ناشناس به این فروش میرسه؟

    • Hamed72 گفت:

      این روشها جواب نمیده عزیز.مگه اینکه بازیهای آینده فقط ب صورت آنلاین باشه و بخش تک نفره نداشته باشه.اوورواچ،دیابلو و … نمونه های بارزش بود ک فکر کنم سازنده ها میخوان ی فرهنگسازی کنن ک بازیهای آینده دیگه بخش تک نفره نداشته باشه و اگه هم داشته باشه تنها محض تمرین باشه.تو ایران همه دنبال کمترین هزینه برای گیم هستند ک اونم بازم ب شرایط اقتصادی برمیگرده

    • farshadx گفت:

      شما witcher و GTA قبول نداری؟!
      پس پیش فروش no mans sky قبول داری؟!
      رو pc کلی فروخت ولی بخاطر محتوای خودش خیلی ها رفتن پولشون رو پس گرفتن

  • Marshal Reza گفت:

    دمت گرم CPY !!! رزیدنت ایول ، واچ داگز ۲ و حالا بتلفیلد ۱ ! منتظر دیس آنرد ۲ هم هستیم :chic:

  • Hunt Showdown گفت:

    کی میشه بازیهای استور ویندوز ۱۰ کرک بشه……..

  • فکر کنم در آینده دیگه بازی کرکی وجود نداشته باشه

آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا
آیا دیگر قفل Denuvo تاثیری در منع استفاده غیر مجاز از بازی‌ها دارد؟ | گیمفا