نسخه کنسولی Dissidia Final Fantasy مود داستانی خواهد داشت
عنوان Dissidia Final Fantasy در راه کنسولها است و مود داستانی نیز خواهد داشت اما طبق اعلام شرکت اسکوئر اینیکس، این حالت هنوز آماده معرفی نیست.
در شماره جدید مجله هفتگی فامیتسو، با تهیه کننده و کارگردان Dissidia Final Fantasy، آقای ایچیرو هازاما (Ichiro Hazama) و آقای تاکئو کوجیروکا (Takeo Kujiraoka) مصاحبهای ترتیب داده شده است و در مورد مسائل مختلف بازی، اطلاعات مفیدی را به دست آوردهایم.
آقای هازاما ابتدا به این اشاره کرد که چرا عنوان Dissidia Final Fantasy در مراسم ۳۰ سالگی سری فاینال فنتسی حضور نداشت و اطلاعاتی از بازی در آن مراسم دریافت نکردیم. ایشان اشاره کرد که نسخه کنسولی بازی هنوز آماده معرفی نیست و در این فرم و شکل، هنوز نمیتواند انتظارات بازیبازان را برآورده کند.
طبق اطلاعات آقای هازاما، بسیاری از طرفداران انتظار یک بخش داستانی در نسخههای کنسولی را دارند و این بخش هماکنون در دست ساخت قرار دارد؛ هر چند که بیشتر بازی به صورت مبارزه باقی خواهد ماند. برای ارتقا و پیشرفت دیگر بخشهای نسخه کنسولی بازی، زمان بیشتری نیاز است و انتشار بازی شاید به این زودیها رخ ندهد.
او همچنین عذر خواهی کرد که حدود یک سال از عرضه نسخه آرکیدی بازی میگذرد اما هنوز نسخههای کنسولی بازی آماده نیست و با همین حال، وارد سال دوم عرضه میشویم. ما ایشان اشاره کرد که تیم، تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف به کار خواهد بست.
نکته جالب این جا است که آقای کاجیروکا برنامههای خوبی برای آینده بازی دارد و حتی میخواهد بازی را وارد مسابقات جهانی eSports کند؛ حتی اگر فعلا چیزی برای معرفی نداشته باشند.
در مصاحبه به نکته جالب دیگری نیز اشاره شد و بحث موتور گرافیکی استودیوی تیم نینجا، یعنی Soft Engine به میان آمد. آقای کاجیروکا پیش از این اشاره کرده بود که ممکن است از این موتور در ساخت بازی استفاده شود. از این موتور در ساخت عناوینی مانند سری Dead or Alive استفاده شده است. در مورد این موضوع، آقای هازاما فکر میکند که آیا واقعا استفاده از این موتور برای طراحی شخصیتهای کنونی بازی لازم است یا خیر. آقای کاجیروکا در این مورد میگوید که شاید موتور Soft Engine برای شخصیت Kuja لازم باشد.
عنوان Dissidia Final Fantasy با همکاری اسکوئر اینیکس و استودیوی تیم نینجا در دست توسعه قرار دارد و هماکنون در کشور ژاپن به عنوان یک بازی آرکید در دسترس است. این بازی توانست در ژاپن و در میان مردم به یک عنوان رقابتی و پر طرفدار تبدیل شود و به خوبی درخشید. همین موضوع مدیران اسکوئر اینیکس را به فکر انداخت تا بازی را برای کنسولها نیز منتشر کنند . نکته مهم در مورد نسخه آرکید بازی این است که قلب سیستم اجرا کننده بازی، یک دستگاه آرکید معمولی نیست و در واقع از یک کنسول پلیاستیشن ۴ استفاده شده است. همین موضوع سبب میشود تا مسائل تکنیکی برای انتشار بازی روی کنسولها راحت تر شود؛ گرچه سازندگان بیش از یک سال است که نتوانستند بازی را برای کنسولها حتی معرفی کنند.
امیدواریم سازندگان به زودی نسخه کنسولی بازی Dissidia Final Fantasy را به مرحله معرفی برسانند.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
- Fallout 4 پرفروشترین بازی هفته گذشته در اروپا
نظرات
با توجه به تغییراتی که dissidia جدید نسبت به نسخه های قبلی کرده، پتانسیل بخش multiplayer اش خیلی بیشتر شده و برای برگذاری مسابقات خیلی مناسب تر شده. امیدوارم بخش داستانیش از نسخه ی قبلی (dissidia 12) بهتر و هیجان انگیز تر باشه و روی سناریو هاش خوب کار بشه.