توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا

توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7

امیرحسین اعتمادیان
۱۷:۴۹ ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
شخصیت chris redfield به بازی resident evil 7 می‌آید

شرکت کپکام برای محافظت از بازی Resident Evil 7 در برابر خطر کرک شدن و افزایش میزان فروش بازی تصمیم گرفته بود تا از قفل امنیتی Denuvo استفاده کند اما این قفل امنیتی فقط چندین روز توانست دوام بیاورد و بازی Resident Evil 7 بسیار زودتر از آنچه که تصور می‌کردیم کرک شد، حال شرکت Denuvo در رابطه با این اتفاق توضیحات جالبی داده است.

پیش از آنکه بازی Resident Evil 7 منتشر شود شرکت کپکام این موضوع را تایید کرده بود که بازی از قفل امنیتی Denuvo استفاده خواهد کرد. وظیفه اصلی قفل امنیتی Denuvo این است که از عناوینی که به‌تازگی منتشر می‌شوند در برابر خطر کرک شدن محافظت کند و یا حداقل کرک شدن یک بازی را به تعویق بیاندازد تا شرکت‌ها بتوانند فروش مفید خود را در آن دوره داشته باشند و با ضرر مالی مواجه شوند، با این حال شرایط آنطور که پیش بینی می‌شد برای بازی Resident Evil 7 رقم نخورد و در مدت زمان کمتر از یک هفته پس از انتشار بازی ما شاهد کرک شدن این عنوان بوده‌ایم و این یعنی شکست Denuvo! دورزدن این قفل امنیتی در این مدت زمان کم کمی عجیب به‌نظر می‌رسد آن هم برای شرکتی که مدعی است از بهترین و کارآمدترین سیستم‌های محافظتی در قفل خود استفاده می‌کند هرچند شرکت Denuvo هنوز هم اعتقادی به این انتقاد‌ها ندارد.

به‌تازگی Thomas Goebl در واکنش به این اتفاق به سایت Eurogamer گفته است که ما همیشه قفل امنیتی خود را طوری پیاده سازی می‌کنیم که به سختی بتوان بازی را کرک کرد اما نباید انتظار داشت کاری کنیم که بازی تا ابد کرک نشود، او همچنین عنوان کرده است:

به‌مانند همیشه ما در تلاشیم تا با عرضه بروزرسانی‌های بهتر معایب قفل امنیتی خود را بهبود ببخشیم و اتفاقی که برای بازی Resident Evil 7 افتاده است نیز یک درس بزرگ برای ما خواهد بود. این موضوع که بازی جدید شرکت کپکام در فاصله کمی کرک شده درست است اما بازی‌های دیگری که از قفل ما استفاده نمی‌کنند بلافاصله پس از انتشار کرک می‌شوند ولی بازی Resident Evil 7 با استفاده از قفل امنیتی ما توانست یک تفاوت بین خود و دیگر عناوین ایجاد کند و چند روز بیشتر در برابر کرک شدن محافظت شود.

مدتی قبل اخبار نامعلومی در رابطه با اینکه شرکت Denuvo پول دریافتی از ناشرانی که بازی آن‌ها بسیار زودتر از زمانی که پیش‌بینی می‌شد کرک شود را به آن‌ها بازخواهد گرداند، شرکت Denuvo در واکنش به این خبر بارها اعلام کرد که قرارداد آن‌ها اصلا به اینصورت نخواهد بود و این خبر بی‌اساس می‌باشد.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا شرکت کپکام قفل امنیتی Denuvo را از بازی خود حذف خواهد کرد یا خیر.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • MoHamMaD 1122 گفت:

    Cpy خطاب به دنوو :
    .
    CPY یک تئوریسینه که بش تروریست میگن با هکراش یهو مین میزنه
    چرا ناراحتی عمو فدات ؟ / بگیر بخواب شبا قاطی عروسکات

  • moj45taba گفت:

    ههههه چه توجیهی داره میکنه مردیکه :no:

  • ” بازی Resident Evil 7 با استفاده از قفل امنیتی ما توانست یک تفاوت بین خود و دیگر عناوین ایجاد کند و چند روز بیشتر در برابر کرک شدن محافظت شود. ”

    خسته نباشید عمو ! خدا میدونه چقدر زحمت کشیدید و وقت گذاشتید برای بهبود و ارتقاء Denuvo و چقدر هزینه برای خود کپکام داشت تا امتیاز استفاده از این قفل رو بخره که اونم بعد از فقط چند روز کرک شد….

    احتمالا اگه بازی بعدی فقط یک روز بیشتر طول بکشه کرک شدنش میان میگن قفل ما موفقیت آمیز عمل کرد !

  • Hamed72 گفت:

    حنای دنووو دیگه رنگی نداره.جمع کنید بساطتونو بابا :no: :no: :no:

  • TLoU part two گفت:

    یه انسان چقدر میتونه پر رو باشه
    مرده حسابی یک کار که بیشتر ازت نخواستن انجام بدی تو اون هم تر میزنی هنوز دو قورت و نیمت هم باقیه
    یاده مسئولین خودمون میفتم

  • Hodd Toward گفت:

    گند زدن نمی تونن جمعش کنن. درود بر سی دی پراجکت رد که کلا با همه ی این ها مخالفه!
    این قفل روی سیستم ها فشار زیادی میاره.
    حالا ببنیند چه بازی های مسخره ای از این قفل استفاده می کنن.
    Conan Exiles 😐
    God Eater 😐
    و یک سری بازی های دیگه که اصلا ارزش خرید ندارن.
    و با این حال که ویچر ۳ از هیچ قفلی استفاده نکرد، یکی از پرفروش ترین بازی ها بود. یا همین GTAV که هنوزم پر فرشو ترینه….!

  • کم کم داره دنوو لعنت الله هم از صفحه روزگار محو میشود . از این قفل متنفرم :-(( :reallypissed:

  • ali.stop گفت:

    من به جا Thomas Goebl بودم تا یک ماه از خونه بیرون نمی اومدم

  • Resident Evil گفت:

    همینطوری داره مدت زمان کرک شدن کم میشه فک کنم تا ماه بعد بازی که معرفی بشه همون موقع کرکش میکنن 😐

  • dark souls گفت:

    خوبه بلاخره دنوو داره کارش به پایان میرسه و به نفع پی سی بازاست.

  • sina826 گفت:

    خیلی دوست داشتم این بازیو کرکی بازی کنم ولی به زود کرک شدنش راضی نبودم 🙁 کپکام بیچاره بعد چند مدت اومده یه بازی خفن بده که فروشش زیاد باشه و از اونور هم به denuvo پول داده ولی … :pain: 😐

  • Hold the Door گفت:

    http://www*dsogaming*com/news/pirates-leak-a-drm-free-version-of-conan-exiles-without-the-denuvo-anti-tamper-tech/
    خوندن این خبر در راستای تکمیل حرف های استاد بد نیست 🙂 (جای ستاره ها . بزارید)

  • mansourrrr گفت:

    شایعه شده copcom میخواد دنوو رو کامل حذف کنه امیدوارم حقیقت داشته باشه.
    برسسی ها نشون داده re7 بعد از کرک شدن ۴۰ درصد بهتر عمل کرده برین crackwatch ببینید :rose:

  • دلم برای capcomمی سوزه بعد از چهار سال یک بازی خوبی منتشر کرد این هکر های کثافت این طوری مانع از فروش نسخه های اورژینال که در آمد شرکت copcomخواهد شد باید قفل denuvo جواب گو باشه :-X

  • farid1234 گفت:

    گور بابای این قفل به درک که برای شرکت های بازی سازی ضرر ۱۳۰ هزار تومن برای این وضعیت اقتصادی خیلیه

  • ماها که از خدامونه
    ولی بهونه جالبی نیس این :no: :no:

  • ایشالله که ورشکست بشی و به گل بشینی دنوووووووووووو :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • aref44 گفت:

    خب دیگه … مثل اینکه لازم نیست هزینه کنم … مثل من که کارام قاطی پاطیه و ۲ تا بازی میخرم و ۴ تا کرکی دانلود میکنم ، اینم دان بزنیم ببینیم چی میشه (البته خدایی دریغ از بازی کردن) … تازه تو فکرم بود که بازی رو بگیرم و از دوستان این سایت ، آدرس یه CD KEY فروش معتبر بگیرم که الان دیدم کرک شده بازی … دوستان یکی که مراحل بازی رو رفته بگه چه جوریه ؟؟

  • Farhad-ps4 گفت:

    عجب ! پس عادت قبول نکردن اشتباه و توجیه های بی منطق اونجا هم هست! آخه این چه حرفیه که میزنی چند روز دیرتر کرک شد خیلی قفل های دیگه هم بوده همین مدت دووم آوردن یا شاید بیشتر، پس فرق دنوو با قبلی ها چی میشه؟ مگه AC 2 دنوو داشت که اون هم کرکش دردسر داشت، من نمیخوام بگم دنوو مقصره! بالأخره این قانون همیشه بوده هر قفلی می شکنه دیر یا زود اما اینکه هیچ ابراز تأسفی نمی کنن و میگه پول رو پس نمیده و یه چیزی هم طلب کاره از نظر من کاملن اشتباه هست
    پ ن: دوستان بنده می دونم کرک شدن بازی ها حداقل برای گیمر های ایرانی خیلی خوبه، و اینطور نیست که من ناراحت بشم از اینکه دوستان PC گیمر هموطن می تونن به راحتی این عنوان رو تجربه کنن (خودم PC گیمر بودم و درک می کنم) ولی شرایط کپکام واقعن فرق داره و دوست داران کپکام و RE از این کرک شدن خوشحال نیستن چون بعد از این همه ضرر مالی و افت کردن، کپکام اومده تمام زور خودش رو زده تا طرفداران رو راضی کنه و خودش رو نجات بده با RE 7 که این کرک باعث شد فروش فوق العاده ضرر کنه (برید آمار فروش روی PC رو مقایسه کنید متوجه می شید که من چی می گم) شکست و ضرر کپکام به ضرر آینده ی RE هست، کپکام هم می تونست مثل راکستار در عرضه ی نسخه ی PC با کنسول فاصله بیاندازه اما اومد و به PC گیمر ها احترام گذاشت و این عنوان رو بدون تأخیر و با پشتیبانی کامل برای PC داد و این کرک شدن نوعی دهن کجی به کپکام بود
    نکته ی خیلی مهم اینه که RE 7 تمام سینگل هست و مثل cod بر فرض نیست که بخاطر آنلاین هم که شده باز فروش بره، وقتی همچین بازی کرک بشه دیگه حتی فروش متوسط هم نخواهد داشت روی PC

    • sog_eros گفت:

      شکست RE7 به هیچ وجه تنها از این کرک نیست. یک بازی بدون ارزش تکرار، کوتاه و بی هیچ ارتباط به داستان رزیدنت ایول و شخصیت پردازی عالی همیشگی سری. این که شخصیت های رزیدنت ایول از محبوب ترین های صنعت گیم هستن و ما منتظر بازگشت شون، از این نشئت می گیره و این که هیچ کس منتظر دیدن دوباره ایتن نیست و شاید دو سال دیگه اسمش در یاد نباشه هم از همین.
      این بازی برای هوادارهای ژانر هارر ساخته شد و یک توهین بود به شعور کسانی که با این سری بزرگ شدن و داستان رو مو به مو از برن و حالا منتظر یک داستان بزرگ برای پر شدن شکاف های داستانی سری بودن که تعداد کمی هم از آغاز تا پایان داستان ۶ نداشتن.
      رزیدنت ایول چند حرف ناتمام داره اون هم به بدترین شکل. متال گییر برگشت به سی، چهل سال قبل تا شکاف داستانی نسخه ای که برای NEC اومده بود رو پوشش بود و از این رهگذر در داستانی که مرگ کل کاراکترهای اصلی دیده شده بود، به یک فروش افسانه ای دست پیدا کرد.

      • Farhad-ps4 گفت:

        شکست ؟! والا من دیدم بعضی ها مثل شما انتقاد کردن ولی کسی رو ندیده بودم که بگه شکست خورده ، RE 7 در این سبک مؤفق شده شکی هم نیست ، متا هم مشخصه و باید منتظر dlc ها بود که قطعن ارزش و زمان این بازی رو بالاتر می بره
        اتفاقن کپکام بخاطر انتقاد های شدید همون هواداران قدیمی به اکشن زیاد RE 6 اومد و این تغییرات رو در ۷ ایجاد کرد! وگرنه گیمرهای جدید و جوان تر که از همون سبک اکشن ۴ به بعد استقبال کردند اصلن قبول ندارم توهینی از سمت کپکام در کار هست
        در ضمن تا جایی که خبر دارم نسخه ی ps4 از نظر فروش خوب بوده و دقیقن روی PC که کرک شده اوضاع فروش تعریف نداره !

        • sog_eros گفت:

          موفقیت یعنی فروش و فروش این نسخه نصف شماره ۶ تا به این جای کار بوده.
          متا مشخصه و علت نمرات ۱۰۰ هم از بعضی منابع بی نام روشن هست. به هر حال بزرگترین منبع بی چون و چرا آی جی ان هست که دو نمره کمتر از ۶ با هر افتضاحی که بود، به این بازی داده.
          این شماره کاری به هوادارهای جدید و قدیم نداره. فقط دل هوادارهای سبک ترس رو راضی نگه داشته. اساس رزیدنت ایول داستان اون بود که توضیح دادم.

          • Farhad-ps4 گفت:

            خب شما هیتر بازی هستید و هرکس هر چیزی بگه باز قبول نمی کنید، مسأله ی فروش هم بخشی به همین کرک شدن بر می گرده که موضوع همین پست هست، بنده به هیچ عنوان قبول ندارم کرک روی فروش بازی تأثیر نداره! اگه اینطوری هست پس تلاش برای ایجاد همین دنوو چی بود؟ یا از GTA بازی شاهکار تر که نداریم، پس چرا راکستار همیشه با تأخیر طولانی نسخه ی PC رو عرضه می کنه؟ می ترسه بازی مورد استقبال قرار نگیره؟! معلومه بخاطر کرک هست
            دوم اینکه سعی نکنید همیشه یک سایت یا منتقد رو به عنوان خدای نقد قرار بدید! و بگید اگه فلانی هر چی بگه درسته!(اول از همه خودمون باید لذت ببریم) ولی با این حال نمره همین ign به هر حال سبز هست! شما طوری نوشتید که انگار نمره ی قرمز داده! از طرفی این شیوه ی شما یعنی مقایسه ی نمره ی یک منبع به RE 7 با RE 6 و بعد نتیجه گرفتن شکست RE 7 هیچ جوره درست نیست به دلایل زیر:
            ۱-RE 6 در نسل ۷ عرضه شد و به مراتب انتظارات و استاندارد هایی که RE 7 باید برآورده می کرد بیشتر و سخت تر هست
            ۲-همون طور که سبک RE 6 با نسخه های کلاسیک متفاوته، درباره ی RE 7 هم همین مسأله صادق هست یعنی اصلن نمیشه این دوتا رو مقایسه کرد! و نمره ها رو در نظر گرفت
            و البته یکی دوتا نکته هم میخواستم بگم شما که مخالف شخصیت های جدید هستید، خب کپکام که اومد توی RE 6 اون همه شخصیت های ریشه دار رو گذاشت ولی چی شد؟ کلی انتقاد! حالا هم انتقاد به شخصیت جدید ! یعنی هر کاری کپکام بکنه بعضی ها فقط ایراد می گیرن ! خب همین لئون و کریس و بقیه هم که از اول نبودن! از یه جایی کپکام شروع کرد و اونا معرفی شدن، شخصیت های جدید هم به مرور زمان با dlc های همین نسخه و احتمالن نسخه های بعدی می تونن محبوب بشن! این یه بحثه نوستالژیک هست نه یه ایراد خیلی بزرگ!
            حرف آخر هم اینکه به هر حال باید پذیرفت که این سبک نسبت به حالت اکشن کمتر طرفدار داره ولی من به آینده ی RE 7 امیدوارم در بحث فروش

          • Farhad-ps4 گفت:

            این رو هم میخواستم بگم، نظر شخصی هست و به هیچ عنوان هدف کوبیدن بازی دیگه ای رو ندارم:
            به هیچ عنوان قبول ندارم که فروش زیاد همیشه بطور مطلق مساوی با مؤفقیت هست، نمونه اش هم سری cod که فقط تکرار مکررات هست ولی هر سال داره نون معروف بودن اسم و برندش رو میخوره ! من هرکس رو دیدم که هم cod iw و هم titanfall 2 رو امسال گرفته بود ، میگفتtitanfall 2 خیلی بهتر و مؤفق تر هست اما چون cod شهرت داشت فروش بالایی داشت

  • A Player گفت:

    سلام.
    دوستان اصلا به کرک ربط نداره تقصیر خود RE7 هست خراب بود یه جوری بود کرک شد وگرنه قفل ما خدای قفل هاست.
    سخن بزرگان
    دنوو

توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا
توضیحات شرکت Denuvo در رابطه با کرک شدن بازی Resident Evil 7 - گیمفا