بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا

بازگشت به کهکشان بی فرمانده… کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda

سعید آقابابایی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا

هیچ سبکی مثل نقش آفرینی نمی تواند بازیباز را عاشق و شیفته یک دنیا و یک بازی و شخصیت های آن کند. بدون شک وقتی که شما چیزی حدود ۲۰۰ ساعت را با چند شخصیت و در یک دنیای زیبا سر کنید و داستان آن ها را بشنوید خیلی بیشتر غرق در آن خواهید شد تا مثلا نسبت به یک بازی ۸-۹ ساعته که هنوز تا شروع می کنید و می خواهید با داستان و شخصیت های آن انس بگیرید و اخت شوید، تمام می شود! وقتی شما شاهد لحظه لحظه رشد و بلوغ یک شخصیت از ابتدا تا انتها هستید قطعا با آن ارتباط بیشتری برقرار می کنید و بیشتر به وی علاقمند می شوید. به طور مثال عنوانی مانند ویچر و شخصیتی مثل گرالت را تصور کنید که هر شخصی که این عناوین را انجام داده ارتباط عمیقی با وی و دنیا و داستان او برقرار کرده است و علاقه زیادی به وی دارد. از این قبیل شخصیت ها در بازی های رایانه ای و سبک نقش افرینی زیاد داشته ایم اما بدون هیچ شکی یکی از برترین، قدرتمندترین، جذاب ترین و البته دوست داشتنی ترین آن ها فرمانده ای شریف و با قدرت است به نام فرمانده شپرد در یک سری از برترین عناوین نقش افرینی تاریخ به نام Mass Effect. فرمانده ای که همیشه به عنوان یک ریش سپید و کسی که به همه نژادها اهمیت می دهد تعادل و بالانس را بین اقوام مختلف حاضر در کهکشان و زمین و … برقرار می کرد. بدون شک یکی از ۲-۳ سه گانه برتر سبک نقش افرینی در تاریخ بازی های رایانه ای همین ۳ گانه شاهکار ساخته بایوویر یعنی Mass Effect است. همواره وقتی که صحبت از این سری می شود اولین کلمه ای که به ذهن هر طرفدار و بازیبازی می رسد “فرمانده شپرد” است و بس. شخصیتی که در یک ۳ گانه عظیم و جذاب با او در سراسر کهکشان سفر کرده ایم، مبارزه کرده ایم، متحد جمع کرده ایم، زمین را نجات داده ایم، عاشق شده ایم و البته گاهی دوستانمان را از دست داده ایم.

mass effect andromeda

Mass Effect: Andromeda… عنوانی که امیدواریم بدون فرمانده شپرد نیز یک حماسه زیبا باشد

در حقیقت بسیار سخت است که نام Mass Effect را تصور کنیم بدون حضور فرمانده شپرد محبوب و دوست داشتنی اما این نکته ای بود که از همان اولین روزهای معرفی عنوان جدید این سری یعنی Mass Effect: Andromeda فهمیدیم که باید آن را قبول کنیم و با آن کنار بیاییم. خیلی سخت بود تصور کنیم عنوانی از این سری که برای بار اول قرار است به نسل هشتم بیابد شاهد حضور کلیدی ترین شخصیت کل این سری نباشد و بسیاری از جمله بنده را از همان ابتدا نسبت به این بازی بدبین کرد. عنوانی که دارای شماره نیست و یکی بازی اصلی و شماره دار از سری اصلی Mass Effect محسوب نمی شود و قرار ایت تا داستانی دیگر را برای ما بازگو نماید. اما به این موضوع از سمت دیگری نیز می توان نگاه کرد. همانطور که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام شاید بهتر باشد که یک داستان و یک شخصیت در اوج کنار برود و همیشه در ذهن علاقمندان یک قهرمان رویایی به نظر برسد تا این که آن قدر و آن قدر از سوی سازندگان دوشیده شود و داستان های مختلف از ان بیرون بیاید که دیگر هم خسته کننده شود و هم اقتدار و عظمت خود را از دست بدهد. شاید وقتی فرمانده شپرد در یک ۳ گانه تاریخی نامش به تاریخ بازی ها پیوسته است، بهتر است تا سازندگان از آن دست بکشند و سراغ شخصیت های جدیدی بروند، آن هم سازندگانی که آنقدر خوش نام و قدرتمند هستند که می دانیم می توانند در هر بازی خود در سبک نقش آفرینی غوغایی به پا کنند، سازندگانی به نام Bioware که شاهکارهایی مانند مس افکت و دراگون ایج را از آنها دیده ایم.

۲۸۸۵۲۱۹ screen shot 2015 06 15 at 11151 pm

نمی شود که برای عنوانی که ۳ شاهکار را از آن تجربه کرده ایم منتظر نباشیم

بی شک گذشتن از نام فرمانده شپرد در یک بازی از سری مس افکت که برای اولین بار به نسل جدید می اید، تصمیم ساده ای نیست ولی بازیسازان بایوویر این ریسک را کرده اند و این جرات را به خرج داده اند که در عنوان جدید این سری داستان دیگری را برای ما بازگو نمایند. اسفند ماه امسال قرار است تا جدید ترین بازی از سری مس افکت با نام Mass Effect: Andromeda منتشر گردد و باید قبول کنیم که چه فرمانده شپرد در آن باشد و چه حالا که نیست، باز هم نام این بازی Mass Effect است و یاداور یکی از زیباترین و قدرتمندترین ۳ گانه های تاریخ بازی های رایانه ای و تمامی صنعت بازی نسبت به انتشار آن علاقمند و مشتاق هستند و طرفداران بسیاری منتظر تجربه این بازی جدید در نسل هشتم می باشند. در این مطلب قصد داریم تا با توجه به زمان نه چندان طولانی که تا انتشار Mass Effect: Andromeda باقی مانده است، تمامی اطلاعاتی که تاکنون از این عنوان داریم را با هم مرور کرده و در مورد بخش های مختلف آن با شما صحبت کرده و در مورد احتمال موفقیت یا شکست آن گمانه زنی هایی را انجام دهیم تا همگی باز هم برای انتشار این عنوان مشتاق تر از قبل گردیم. پیشنهاد می کنم تا در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

mass effect andromeda wide art 2

این دیگر تصویر فرمانده شپرد نیست که به کهکشان خیره شده باشد… یادش بخیر

سری عناوین Mass Effect در سبک اکشن نقش آفرینی و شوتر سوم شخص سال ۲۰۰۷ با انتشار نسخه اول به دنیای بازی های رایانه ای معرفی شدند و از همان عنوان اول نشان دادند که یکی از قدرتمندترین سری عناوین نقش افرینی که تاریخ به خود دیده است متولد گردیده. بازی توسط استودیو بایوویر ساخته و توسط کمپانی قدرتمند الکترونیک آرتز منتشر شد و موفق گردید تا باز خوردهای بی نظیری را از سوی منتقدان و بازیبازان دریافت نماید و نهایتا امتیاز متای فوق العاده ۹۱ را دریافت نمود که نشان از یک شاهکار داشت. اما جالب است بدانید که این نسخه در حقیقت پایین ترین امتیاز متای سری را در اختیار دارد! وقتی ضعیف ترین متای یک سری ۹۱ باشد دیگر کیفیت آن بر همگان واضح و مبرهن است. نسخه دوم فراتر از یک شاخکار و یک بازی عمل کرد و موفق گردید تا امتیاز رویایی ۹۶ را دریافت نماید که تنها عناوین محدودی در تاریخ بازی های رایانه ای موفق به کسب ان شده اند و نسخه سوم و پایانی ۳ گانه نیز خیره کننده و شاهکار ظاهر شد و امتیاز متای ۹۴ را کسب نمود تا این گونه نه فقط برترین ۳ گانه تاریخ نقش افرینی از لحاظ متا بلکه یکی از برترین ۳ گانه های کل تاریخ عناوین رایانه ای شکل بگیرد و به این ترتیب همگان منتظر بودند تا شاهد نسخه بعدی از این فرنچایز محبوب و دوست داشتنی باشند و سرانجام نیز این بازی جدید با نام Mass Effect: Andromeda معرفی گردید.

dky8tofaebtxdeccupfw

محیط های بازی فوق العاده به نظر می رسند و همان حال و هوای همیشگی مس افکت را دارند

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ بود که در کنفرانس الکترونیک ارتز در E3 2015 بازی Mass Effect: Andromeda رسما معرفی گردید و موجی از شادی را در بین علاقمندان و بازیبازان سراسر جهان به وجود اورد. از اولین اطلاعاتی که در مورد این عنوان منتشر گردید این بود که این بار شاهد حضور فرمانده شپرد در این بازی نخواهیم بود و همچنین برای نخستین بار دنیای این بازی به صورت جهان ازاد خواهد بود. بازی توسط بایوویر، همان سازنده همیشگی این سری در حال ساخت بوده و سازندگان قصد داشته اند تا این عنوان به منزله شروعی دوباره و جدید برای این سری محسوب شود و حال و هوای جدیدی داشته باشد در حالی که از ریشه های سری نیز فاصله نگیرد و یک Mass Effect کامل نیز باشد. به عنوان مثال ایده راندن یک وسیله نقلیه در سیاره های مختلف از نسخه اول و ایده ماموریت های وفاداری یاران بازیباز مستقیما از نسخه دوم برداشته شده است. انها همچنین به گفته خود از اتفاقات پایان نسخه سوم و بحث ها و اعتراضاتی که در مورد پایان آن بازی به وجود امد درس گرفته اند و این بار داستان بازی و اتفاقات آن و پایان بندی ان را بسیار با دقت بیشتر و هوشمندانه تر از قبل شکل داده اند که در این مورد باید منتظر ماند و دید که ایا سازندگان در بازی به این وعده خود جامه عمل پوشانیده اند یا خیر که امیدواریم پاسخ این سوال مثبت باشد.

screen shot 2016 09 07 at 41305 pm00

با یک نگاه کردن به تصاویر بازی می توان گفت این تصویر مربوط به یک بازی مس افکت است

ساخت و توسعه Mass Effect: Andromeda از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است و شامل یک تیم بالغ بر ۲۰۰ نفره در استودیوهای Austin, Edmonton, و Montreal بایوویر می باشد. بازی بر پایه انجین گرافیکی Frostbite 3 ساخته شده است و در آپریل سال ۲۰۱۴ سازندگان اعلام کردند که ساخت نصف بازی به پایان رسیده است و زمان اولیه انتشار بازی که آنها در نظر داشتند برای ۳ ماهه چهارم ۲۰۱۶ برنامه ریزی شده بود اما نهایتا این زمان با تاخیر روبرو شد و به ۲۱ مارچ ۲۰۱۷ انتقال یافت. سازندگان در ابتدا در ارائه اطلاعات و منتشر نمودن تریلرها از بازی خساست زیادی به خرج دادند و تا همین مدتی قبل هنوز تریلر کاملی از تمامی بخش های گیم پلی بازی نیز ندیده بودیم و همین موضوع باعث نگرانی های بسیاری از طرفداران از جمله بنده در مورد کیفیت گیم پلی بازی شده بود اما سرانجام در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۶ تریلر کاملی از بخش گیم پلی و مبارزات و دیگر بخش های بازی به نمایش در آمد و خیال بسیاری از طرفداران را راحت نمود که باز هم شاهد یک Mass Effect اصیل و کامل خواهیم بود که این بار کاملا از جلوه های بری نسل هشتم برخوردار است و دنیای زیبا را برای ما به تصویر خواهد کشید.

mass effect andromeda gameplay qu

سیارات محیطی باز با المان های جهان ازاد دارند و می توانید آنها را با Nomad که یک وسیله حمل و نقل ۶ چرخ است گشت و گذار و اکتشاف نمایید.

داستان بازی در زمانی ۶۰۰ سال بعد از دوره زمانی ۳ گانه Mass Effect و در کهکشان آندرومدا که نام بازی نیز هست، اتفاق می افتد. شخصیت های اصلی مذکر یا مونث بازی با یکدیگر خواهر و برادر هستند که با هم پای به کهکشان آندرومدا گذاشته اند. بازیباز انتخاب می کند که کنترل کدام یک از ان ها را میخواهد برعهده بگیرد اما دیگری نیز همچنان یک نقش مهم در داستان بازی را عهده دار خواهد بود و یک شخصیت غیر قابل بازی مهم محسوب می شود. آنها هر دو فرزندان Alec Ryder  که یک سرباز نیروهای ویژه N7 بوده است می باشند و به عنوان Pathfinder شناخته می شوند که نیروهای اجرایی برای  کشف سیاره هایی جدید برای کلونیزه کردن و زندگی کردن انسان ها و دیگر گونه های موجود هستند. آنها با کشتی فضایی خود به نام Tempest تمامی کهکشان را به صورت جهان ازاد گشت و گذار و اکتشاف می کنند. به طور کلی باید گفت در مورد داستان بازی سازندگان به هیچ وجه اطلاعات زیادی را در اختیار ما قرار نداده اند و وقایع و اتفاقات بازی و جزییات و حتی برخی کلیات داستانی آن برای هیچ کس فاش نشده اند. هر چند که سایر موارد بازی نیز زیاد برای بازیبازان و … شناخته شده نیستند و کلا از زمان معرفی این بازی تا کنون که نزدیک انتشار بازی است تنها چیزی حدود ۴ تریلر از آن منتشر شده است!

there s a real nuclear family in mass effect andromeda meet the ryders

شخصیت های اصلی مذکر یا مونث بازی با یکدیگر خواهر و برادر هستند که با هم پای به کهکشان آندرومدا گذاشته اند.

Mass Effect: Andromeda نیز مانند عناوین قبلی این سری در سبک سبک اکشن نقش آفرینی و شوتر سوم شخص خواهد بود و البته همانطور که گفته شد به صورت جهان ازاد است. شما در این بازی کنترل سارا و یا اسکات رایدر را از زاویه سوم شخص بر عهده خواهید گرفت. ساختن و شخصی سازی ظاهر این شخصیت ها و همچنین اسم کوچک آنها بر عهده بازیباز خواهد بود مانند همان کاری که در مورد فرمانده شپرد انجام می دادیم. بر خلاف دیگر عناوین این سری که در ابتدای بازی کلاس شخصیت را از بین ۶ کلاس موجود که هر کدام مزایا و قدرت های خاص خود را داشتند انتخاب می کردیم، این بار بازیبازان می توانند در طول بازی با خرج کردن امتیازات تجربه خود بر روی هر مهارتی که می خواهند شخصیت خود را به سمتی که علاقمندند سوق دهند.همچنین نکته جالب اینجاست که هر امتیاز تجربه ای که در قسمت های مختلف خرج کرده اید می تواند از آن بخش حذف شده و در بخش دیگری سرمایه گذاری شود و این گونه می توانید بدون دوباره بازی کردن، در یک بار بازی کردن شخصیت خود را در کلاس های مختلف با توانایی های مختلف امتحان کنید. البته این موضوع ارزش تکرار بازی را نیز بسیار بالا می برد و می توانید با روش های کاملا مختلف و متنوع شخصیت خود را ارتقا داده و مبارزات بازی را کاملا تغییر دهید.

mass effect andromeda gameplay trailer

قطعا در بازی شاهد لحظات جذابی خواهیم بود

بعد از به اتمام رساندن بازی نیز یک حالت  New Game+ آزاد می شود که بازیباز می تواند بازی را با تمام قدرتهایی که دارد آغاز نموده و اگر می خواهد شخصیت رایدر خود را عوض کند. در Mass Effect: Andromeda بازیباز می تواند دنیای بازی را با انتخاب مقصد های مختلف از درون کشتی فضایی که Tempest نام دارد گشت و گذار و اکتشاف نماید. با فرود آمدن روی یک سیاره معمولا ماموریت هایی دارید که باید در آن جا انجام دهید مانند از بین بردن پایگاه های دشمنان یا گروهی از آنها که برایتان کمین کرده اند، اسکن کردن محیط برای برداشت منابع و مواد مفید و مورد نیاز و یا انجام ماموریت های افزایش وفاداری یاران رایدر همانطور که در نسخه های قبل وجود داشت. هر سیاره یک باس قدرتمند دارد که ممکن است در همان اولین باری که سیاره را می بینید قادر به شکست ان نباشید و لازم باشد تا بعدا با قدرتمندتر شدن رایدر وی را شکست دهید. همچنین برخی سیارات از خطرات طبیعی نیز برخوردارند مانند سیاره Elaaden که بازیباز باید از گرمای آن دوری کند تا آسیب نبیند. بی شک تلاش برای قدرتمند کردن شخصیت و گروه خود، برای بازگشتن و انتقام گرفتن از یک باس قدرتمند در سیاره ای که بار اول شما را به اسانی شکست داده است انگیزه ای بسیار عالی برای انجام ماموریت های مختلف می تواند باشد. همچنین به نظر می رسد که ماموریت های جلب وفاداری افراد گروه نیز به مانند قبل در بازی وجود خواهد داشت و باید به در خواست های شخصی یارانتان نیز برای کسب اعتماد بیشتر آنها رسیدگی نمایید که بی شک این ماموریت ها به مانند عناوین قبلی با داستان های جذابی که دارند جزو لذت بخش ترین بخش های بازی خواهند بود که تجربه جذابی را در اختیار بازیباز قرار خواهند داد.

mass effect andromeda 640x360

نمای بازی به همان صورت سوم شخص و در مبارزات به صورت نمای روی شانه خواهد بود

سیارات، محیطی باز با المان های جهان آزاد دارند و می توانید آن ها را با Nomad که یک وسیله حمل و نقل ۶ چرخ است گشت و گذار و اکتشاف نمایید. وقتی مشغول راندن Nomad هستید می توانید مناطق و محیط های مختلف را برای یافتن منابع مفید و مورد نیاز اسکن نمایید و سپس با استفاده از کار گذاشتن mining drone آنها را جمع اوری کنید. با کشف کردن سیارات و مناطق مختلف، بازیباز به نقاطی خواهد رسید که می تواند از آنها به عنوان نقاط fast-travel یا سفر سریع به منظور تغییر تجهیزات و .. استفاده نماید. در طول روند بازی، بازیباز می تواند blueprint ها و منابع مختلفی را که برای ساختن یا crafting سلاح ها و زره های جدید لازم هستند، پیدا کرده و از آنها استقاده نماید. برخی از این سلاح های جدید می توانند نامی که بازیباز میخواهد به انها بدهد را به خورد بگیرند. به مانند سنت همیشگی سری و عناوین قبلی بازیباز می تواند در دنیای بازی با شخصیت های مختلف تعامل نماید و با استفاده از همان  radial command menu گزینه ها و دیالوگ های مختلف را بسته به شرایط مختلف انتخاب نماید. در این دایره مکالمات، ۴ نوع پاسخ وجود دارند که در حقیقت ۴ نوع حس مختلف و بر اساس نوع اخلاقی است که می خواهید شخصیت شما از خود نشان دهد. این ۴ مورد شامل eart, head, professional, و casual هستند. در طول برخی مکالمات، بازیبازان بسته به شرایط و نوع شخصیتشان برخی گزینه های جدید را نیز در دیالوگ ها دریافت می کنند که می توانند صحبت خود را از آنها انتخاب نمایند. با گفتگو کردن با شخصیت های مختلف در مورد مسائل مختلف دنیای بازی و Tempest، بازیباز می تواند دوستی خود را با شخصیت ها شکل داده و محکم تر نماید و همچنین روابط رومانتیک و عاطفی را با برخی از آنها به انتخاب خود آغاز کند درست به مانند عناوین قبلی و سنت همیشگی این سری.

biotic field

انواع قدرت ها را در اختیار خواهید داشت که این بار محدود به کلاس خاصی نیستند

در طول مکالمات و همچنین در برخی مبارزات، بازیباز بایستی برخی تصمیمات اخلاقی و دشوار را اتخاذ نماید که به هیج وجه خوب یا بد بودن بین آن ها مشخص نیست و حالتی کاملا خاکستری دارند، اما بر روی دنیای بازی و روابط شما کاملا تاثیرگذارند. مبارزات در Mass Effect: Andromeda به صورت همزمان انجام می شوند و این بار برخلاف دیگر عناوین سری، متوقف کردن بازی در وسط مبارزات برای انتخاب برخی قدرتها و .. در بازی وجود ندارد. در سکانس های اکشن بازی، بازیباز کنترل کامل رایدر را بر عهده دارد و می تواند در جهات مختلف حرکت کرده و کارهای مختلفی از قبیل دویدن و کاور گرفتن و پریدن به هوا به وسیله جت پک را انجام دهد. وقتی که در بازی به یک سنگر یا .. می رسید رایدر به طور خودکار کاور می گیرد تا بازیباز را از حملات دشمن در امان نگاه دارد. شما می توانید به دشمنان از طرق مختلفی آسیب وارد نمایید مانند شلیک با سلاح، حملات نزدیک و یا استفاده از حملات و قدرت های مخصوص مانند flamethrower. یک قدرت خاص نمی تواند به طور مداوم و پشت سر هم استفاده شود و بعد از هر بار استفاده از آن ها یک زمان cool down وجود دارد تا دفعه بعدی که بتوانید از آن استفاده کنید. در واقع مدیریت کردن استفاده از قدرت ها در شرایط نبرد و مخصوصا در مواجهه با دشمنان قدرتمندتر و باس ها سبب می شوند که مبارزات بازی تاکتیکی تر شوند و نیاز به هوش و تمرکز بیشتری مخصوصا در درجات سختی بالا داشته باشند. قطعا بسته به سلیقه شما و نوع بازی کردنتان و آن گونه که شخصیت خود را ارتقا می دهید، مبارزات نیز متفاوت می شوند و حالت های مختلفی را پدید می آورند.

new mass effect andromeda gameplay shows off combat new squadmates

وقتی یاد مبارزات نسخه های قبلی می افتم اشتیاقم برای بازی کردن آندرومدا چند برابر می شود

از لحاظ گرافیکی و جلوه های بصری فنی و هنری بازی به ویژه از لحاظ ثبات اجرای بازی بر روی پلتفرم های مختلف نمیتوان به قطعیت نظری داد و اصولا در مقالات پیش نمایش صحبت خاصی در مورد گرافیک بازی به قطعیت نمی توان انجام داد ولی با توجه به تریلرهای و تصاویری که تا کنون از بازی دیده ایم و صحنه هایی که از گیم پلی آن مشاهده کرده ایم باید گفت شاهد یک بازی کاملا خوش اب و رنگ و زیبا و مناسب برای نسل هشتم خواهیم بود که می توانید طرفداران و منتقدان را راضی نگاه دارد. امیدوار هستیم که بازی از لحاظ ثبات اجرا و همچنین طراحی مراحل و تنوع آن ها نیز موفق عمل کرده و مانند عناوین قبلی این سری خوش بدرخشد. نکته ای که از لحاظ طراحی بازی تاکنون در تریلرها دیده ایم این است که بازی کاملا به ریشه های این سری وفادار است و بدون شک یک طرفدار این سری با دیدن چند تصویر از محیط این بازی می تواند حدس بزند که این تصاویر مربوط به یک عنوان مس افکت هستند و هنوز هم شاهد ساختمان های بسیار مدرن با طراحی زیبا و محیط هایی شیک و البته ساده در بازی هستیم. هر ۳ عنوان قبلی سری مس افکت یکی از برترین های زمان خود از لحاظ گرافیکی بوده اند و سازندگان بازی در بایوویر مهارت بالایی در خلق عناوینی زیبا از لحاظ بصری دارند (به مانند سایر بخش ها) که امیدواریم در این عنوان جدید نیز شاهد این ویژگی همیشگی سری باشیم.

mass effect andromeda art 01 ps4 us 21oct16

چه نمای زیبایی… چه نورپردازی شگفت انگیزی

بی شک گذشتن از نام ستون یک سری نه تصمیم آسانی است و نه باید انتظار داشته باشیم که در همان ابتدای اعلام آن، همه از آن استقبال کنند و راضی باشند و این را سازندگان بازی نیز به خوبی می دانسته اند، ولی گاهی نیز تغییر برای ادامه موفق یک سری و تکراری نشدن آن لازم است. گذشتن از نام فرمانده شپرد که برای خیلی از ما یک اسطوره در بازی های رایانه ای به شمار می رود ریسک بسیار سختی است و خیلی از ما را آزرده خاطر کرد اما همانگونه که قبلا نیز خدمت شما عرض کرده ام، بی شک بهتر است که یک شخصیت و یک بازی در اوج کنار برود و در یاد ما همان شخصیت بی نظیر باقی بماند تا این که آن قدر آن را بدوشند که دیگر حتی دلمان نخواهد او را در هیچ بازی ببینیم. ممکن است که این تصمیم سازندگان Mass Effect: Andromeda درست بوده باشد و این ریسک بزرگ مانند کاری که کپکام با رزیدنت اویل ۷ انجام داد موفق شود ولی در هر صورت احتمال برعکس آن نیز وجود دارد و ممکن است بازی از این تصمیم ضربه بخورد. Mass Effect نام بسیار بزرگی است و قطعا سازندگان و خالقان این سری در استودیو توانمند بایوویر نیز این را به خوبی می دانند و وطیفه سنگینی که بر دوششان قرار دارد را خوب می شناسند. وقتی یک بازی در ابتدای نامش عبارت “Mass Effect” به چشم می خورد یعنی همه انتظار داریم که با یک بازی در حد شاهکار روبرو شویم. بازی که ۳ نسخه با متای بالای ۹۰ داشته است و هر کدام جزو شاهکارهای زمان خود بوده اند. بازی که میملیون ها نفر برای آن انتظار می کشند و امید دارند که یدون وجود فرمانده شپرد هم یک تجربه واقعی Mass Effect در اختیار آن ها قرار بگیرد تا باز هم مدت ها و مدت ها آن ها را در دنیای خود و در کهکشان عظیم آندرومدا غرق نماید.

mass effect andromeda 2016 09 07 16 001

نمیدانم چرا ولی این تصویر برای من حالت نو منز اسکای را دارد!

زمان خیلی زیادی تا انتشار Mass Effect: Andromeda باقی نمانده است و این عنوان قبل از آغاز بهار سال ۲۰۱۷ و ۱۳۹۵ در روز ۲۱ مارس برای ۳ پلتفرم پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد گردید. بسیاری از بازیبازان در سراسر دنیا مانند بنده و خیلی از شما عزیزان بی صبرانه منتظر انتشار این عنوان و تجربه ان هستیم و البته امیدوار به این که در پایان سال ۲۰۱۷ وقتی که صحبت از برترین عناوین آن سال مطرح شد، شاهد وجود نام Mass Effect: Andromeda در لیست برترین ها باشیم، درست به مانند راهی که عناوین قبلی این سری در نسل هفتم رفته اند و منجر به خلق یکی از برترین ۳ گانه های تاریخ و یکی از برترین عناوین نقش افرینی تاریخ بازی های رایانه ای شدند. Mass Effect: Andromeda عنوانی است که از زمان معرفی مقداری با شک و تردید با آن رفتار شد و البته هنوز هم تا حدودی همینطور است ولی هر چه زمان گذشت اوضاع برای این بازی بهتر شد و موفق گردید تا اعتماد بیشتری را کسب کند و امید به موفقیت آن بیشتر شود اما در هر حال بایستی تا زمان انتشار بازی صبر کنیم و ببینیم که نهایتا بایوویر و الکترونیک آرتز این بار با داستان کهکشان آندرومدا چه برای ما ساخته و پرداخته اند. با وجود تمام احتمالات ممکن در مورد این بازی، یک چیز را کاملا می دانیم و آن هم این است که به هیچ وجه نمی توانیم با قطعیت در مورد موفقیت یا شکست یک بازی قبل از انتشار آن صحبت کنیم و باید برای تجربه آن صبر کرد، اما یک چیز را با قطعیت می دانیم و آن هم این است که همه طرفداران سری Mass Effect در دنیا ، همگی امیدوار هستیم که Mass Effect: Andromeda یکی از برترین عناوین این سری باشد و موفق شود تا حماسه ای که ۳ گانه این سری در نسل هفتم خلق کرد را به نسل هشت بیاورد و آن را ادامه دهد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا
بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشت به کهکشان بی فرمانده... کهکشان بی چوپان | پیش نمایش بازی Mass Effect: Andromeda | گیمفا