سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا

سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید

امیرحسین دهنوی
۱۴:۰۲ ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا

Battleborn ساخته استودیوی گیرباکس و Overwatch ساخته استودیوی بلیزارد در سال ۲۰۱۶ منتشر شدند و وجه اشتراک‌هایی نیز باهم داشتند. حال سازنده Battleborn از مقایسه بازی خود با Overwatch می‌گوید.

Battleborn نتوانست توجه چندانی به خود جلب کند اما Overwatch به‌خوبی توانست تحسین همگان را داشته باشد. حال رئیس استودیوی گیرباکس یعنی رندی پیچفورد از رقابت Battleborn با Overwatch می‌گوید. او ابتدا به این نکته اشاره داشت که وضعیت استودیو پس از عرضه Battleborn خوب است اما اطلاعاتی در رابطه با مقدار فروش بازی یا جزئیات تعداد بازی‌بازان ارائه نداد. در ادامه پیچفورد اعلام داشت که او پس از اینکه درباره بازی بلیزارد شنید واقعا نگران شده بود.

زمان عرضه آن‌ها نیز نزدیک به هم است و از طرفی هردو یک ژانر را هدف گرفته‌اند. من زمانی که بلیزارد Overwatch را معرفی کرد به یاد دارم، ما پیش‌تر از آن‌ها بازی خود را معرفی کرده بودیم، زمان عرضه را اعلام کرده و داشتیم برایش تلاش می‌کردیم.

پیچفورد ادامه داد که او با تیک-تو، ناشر بازی نیز درمورد Battleborn و وضعیت غیرایده‌آل بازی نیز صحبت کرد اما متاسفانه در آن زمان واقعا کاری از استودیو و ناشر برنمی‌آمد.

تنها چیزی که واقعا اذیت‌ می‌کرد اینکه نمی‌شد از مقایسه‌ای که Battleborn با Overwatch می‌شد جلوگیری کرد. کسانی که زمان زیادی با هردو بازی گذرانده‌اند می‌توانند به تفاوت این دوبازی پی‌ببرند اما کسانی که تجربه نکردند و نگاهی سطحی می‌اندازند، این را می‌بینند که هردوبازی شبیه به‌همدیگرند، از بعضی جهات نمی‌شود شباهت را انکار کنیم و طبیعتا نمی‌شود از آن جلوگیری کرد.

پیچفورد ایده Battleborn را اینطور بیان کرد که آن‌ها به بازی همانند Borderlander نگاه می‌کردند که توانست دو ژانر شوتر و نقش آفرینی با هم درآمیزد و عنوانی فوق العاده خارج کند و Battleborn به‌اندازه بازی قبلی‌شان برای آن‌ها حس ایجاد یک انقلاب را می‌داد؛ آن‌ها می‌خواستند ژانر جدیدی ایجاد کنند، یک شوتر قهرمانی با تمرکز برروی بخش آنلاین، بلیزارد نیز همین کار با Overwatch کردند.

بلیزارد با Overwatch به جایگاهی رسید که ما فکر می‌کردیم با Battleborn به آن می‌رسیم. به‌نظرم چیزی که باعث شد آن‌ها به این جایگاه برسند منظم بودن و قانونمند بودن آن‌ها است. آن‌ها محدوده Overwatch گسترش نداده و برروی بخش‌های کوچک‌تری تمرکز کردند اما Battleborn بیش از حد ایده پردازی کرد و جهان خود را گسترش داد. بلیزارد بازی ساخت که شباهت بسیاری به Team Fortress 2 داشت و گویا نسخه باکیفیت‌تر و تمیز‌تر این بازی را عرضه کردند. در این‌طرف ما با Battleborn بخش داستانی ارائه دادیم که می‌شد با یکدیگر تجربه کنید و کلی ایده دیگر.

Battleborn پرهزینه‌ترین بازی گیرباکس بود که در سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان،‌ پلی استیشن ۴ و رایانه‌شخصی منتشر شد. متاسفانه بازی نتوانست با بازخوردهای مناسبی روبه‌رو شود و فروش بسیار ضعیفی نیز داشت. گیرباکس قول پشتیبانی طولانی مدت از Battleborn را داده و تا به‌حال نیز به قول خود عمل کرده است، ماموریت‌های داستانی جدید تا شخصیت‌های تازه از جمله ویژگی‌های جدید به‌روزرسان‌های Battleborn است.

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا
سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALi_O_O گفت:

    یک چیزی که به OVerwatch کمک کرد و شد برگ برنده اورواچ
    طراحی هنری و گرافیکی بازی بود که فوق العاده بود و گرنه به نظر من Overwatch با Paladins که تو استیم رایگان هست هیچ فرقی نداره حالا Battleborn رو نمیدونم

  • frodo گفت:

    Overwatch رسماً battleborne رو نابود کرد!!! و کاملاً از رقابت حذفش کرد…

  • Old member گفت:

    آرزو بر جوانان عیب نیست :laugh:

  • 2K.Firaxis گفت:

    من هر دو رو همون موقع عرضه گرفتم. پیشخرید کردم در حقیقت هنوزم تصویر پروفایلم توى psn همون بتلبورنه!
    اما باید بگم وقتى اکانت قبلیم حذف شد و مجبور شدم هارد دستگاهمو عوض کنم حتى سمت بتلبورن نرفتم شاید ۳۰۰خرجش کرده بودم اما حتى دانلودشم نکردم نه بخاطر اینکه بازى بد بود… نه ولى بخاطر اینکه اورواچ وقت براى آدم نمى زاشت!!
    شاید Gearbox یکم زیادى اعتماد به سقف داشت موقع عرضه بازى…. به هر حال من امید نداشتم منتقدا از این بازى خوششون بیاد موقع عرضه خودمم ناامید شدم ولى هنوزم میگم طراحى مراحل و هیروهاى بتلبورن فوق العادست. بقیه بخش ها عملا مقوا ارزش خرید نداره در کل. اما برعکس اورواچ که رسما بهترین داستان رو داره اما یه بخش کمپین نداره. مثل بازى هاى میازاکى میشه!! تک تک دیالوگا و کند و کاو هاى توى نقشه رو کنار هم بزارید تا داستان رو استخراج کنید. حتى در این صورت هم داستانش فوق العادست من dishonored و dues ex رو که خیلى مدعى داستان بودن بازى کردم اونها برتریشون نسبت به اورواچ روایتشونه(اینکه کلا اونها سینگل پلیرن و مالتى..نه!). در اصل اورواچ روایتى نداره کاش یه کمپین داستانى بهش بدن. همون اوایل توى فروم اورواچ بحث و جدل زیاد بود خیلیا میگفتن که همراه با بخش داستانى بازى عرضه میشه

  • mamad گفت:

    دوستان بازی paladins رو استیم رایگانه، کپیه بازیه overwatch،
    آیدی من تو بازی Proیheadshoter است ، اگه خواستید ادم کنید، بازیش هر ۲ هفته یه قهرمان و مپ جدید معرفی میکنه.

سازنده Battleborn از رقابت با Overwatch می‌گوید - گیمفا