هیدئو کوجیما درباره جدائیاش از کونامی میگوید
هیدئو کوجیما، کارگردان عنوانهای تحسین برانگیز Metal Gear درباره زمانهای گذشته که با شرکت کونامی همکاری میکرد، سخن میگوید.
در سال ۲۰۱۵ کارگردان محترم هیدئو کوجیما، به صورت عمومی، فروپاشی همکاری خودش را با شرکت کونامی که نزدیک به سی سال با یکدیگر همکاری داشتند؛ اعلام کرد.
او در مصاحبهاش با آیجیان گفت:
من که الان اینجا هستم محصول ۵۳ سال زندگی گذشته خودم هستم. تمام چیزهایی که من در این ۵۳ سال تجربه کرده ام، فیلمهایی که تماشا کردهام، کتابهایی که خواندهام، موسیقیهایی که به آنها گوش دادهام، بازیهایی که بازی کردهام، تمام کسانی که آنها را ملاقات کردهام و همچنین همکاری ۳۰ ساله من با شرکت کونامی؛ تمام اینها من را تشکیل دادهاند و هویت من را شکل داده اند. هیچکدام از اینها بدون هدف نبوده اند، تجارب بازیسازی من نیز در شرکت کونامی از این ماجرا جدا نبوده است.
من یک چالش جدید را با یک تخته سنگ تازه شروع کردهام، ولی قصد دارم تا روز مرگام از خلاقیت استفاده کنم. مطمئنم که تجارب من که در ۵۳ سال گذشته جمع شده اند من را به گمراهی هدایت نخواهند کرد.
هیدئو کوجیما پس از ترک شرکت کونامی در سال ۲۰۱۵، استودیو توسعهدهنده جدید خودش را پیدا کرد و به شرکت کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) ملحق شد. این شرکت به عنوان یک توسعهدهنده مستقل فعالیت میکند. این شرکت برای اولین محصول خودش در حال همکاری با شرکت سونی است، که عنوان Death Stranding محصول این همکاری است.
در هنگام جدایی کوجیما از کونامی، دو پروژه Metal Gear و Silent Hill (که اخیرا توسط شرکت کونامی لغو شد) را رها کرد. همکار هیدئو یعنی گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) نیز از آن زمان مکررا عبارت “لعنت به کونامی” را به کار برده است. دل تورو در عنوان Death Stranding نیز حضور دارد ولی به صورت خلاقانه در تهیهی این عنوان حضور ندارد و نقشی در تهیه این عنوان ندارد. شما میتوانید سخنان دل تورو درباره حضورش در این عنوان را در اینجا بخوانید
هیدئو کوجیما قبلا نیز درباره ترک کردن شرکت کونامی و خاطراتش از زمان ساخت عنوان Metal Gear Solid گفته بود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
وسط این ماجرای جدایی سونی داره بیشترین نفع رو میبره :-))
ولی هیچ چیز متال گیر کوجیما نمیشه. حداقل ای کاش همین فانتوم پین رو اجازه میدادن اونطور که میخواست تموم کنه تا بعد این همه سال زحمت بی پایان نمونه این بازی.
من امید دارم که کونامی به روز های اوج خودش برمیگرده اینجا اینو به همه قول میدم
واقعای سری متال واسه بعضی ها بازی بود واسه بعضی های دیگه زندگی شاید نسخه ۵ به حقش نرسید دلیلش هم بنظر من از انحصاری در اومدنش بود
من هنوز هم در حسرت فصل سوم فانتوم پین موندم. 😥
(عکس پروفایلم هم گویای این مطلبه)
بزرگترین اشتباه کونامی بود اما واقعا سونی شرکت بینظیری هست که بدونه وقفه به کمکه این کارگردان افسانه ایه صنعت گیم رفت
خدا ازت نگذره کونامی :-((
“هیدئو کوجیما درباره جدائیاش از کونامی میگوید”
جدایی نادر از سیمین 😐 😐 😐 😐 😐 😐
ترکیب سونی و کوجیما عالیه :yes:
واقعا کوجیما ۵۳ سالشه!!!!! 😯 :dazed:
خدا قوت.
این ۵۳ سالشه؟
استاد! تا روز مرگت برامون بازی بساز! مارو رها نکن
استاد جون خودم 😎
:yes:
به نظر من به نفعش شد. هم مجبوره جاى متال گیر یک قصه جدید بگه و هم صاحب استودیوى شخصى با کپى رایت و پتنت هاش شد. متال گیر رو من شماره دوم شروع کردم ولى دیگه لازم بود یک جا داستانش تموم بشه.
استاد انتظار داشتم ب حرمت حداقل دو سال کار مشترک روی عنوانmgs4حداقل اسمی از من ببری
-“هیدئو کوجیما درباره جدائیاش از کونامی میگوید”
__
– من به شخصه ندیدم توی اون کادر ترجمتون کوجیما حرفی از جدایی از کونامی بزنه ; تیتر بهتری میشد اگه مثلا میگفتید : کوجیما منابع الهام خود را تجارب گذشته اش میداند… , یا هر چیز دیگه 😉
:yes:
مثل همیشه عالی هستی استاد 😀
استاد :worship: :worship: :worship: :pray: :pray: :pray:
تو صنعت گیم از اکتیویژن و کونامی خیلی بدم میاد
اگه یه شرکت با منطق کسی مثل کوجیما رو در اختیار داشته باشه هیچ رقمه از دستش نمیده
نمیدونم کونامی دردش چی بود.
حالا دیگه متال رو از دست داده ( دیگه فروش نمیره ) و فقط یه pes داره که اونم جلو رقیبش له شده.
همکاران کوجیما هم که دارن میرن کوجیما پروداکشنز.
باور کنید مدیریت کونامی رو به یه تکه چوب میدادن الان وضعش بهتر بود. چوب اگه کار درست انجام نمیده ولی کار غلط رو هم انجام نمیده.
ولی خب از زاویه دیگه که نگاه کنیم میبینیم بهتر بود این اتفاق بیفته چون حالا کوجیما آزادی عمل و بودجه بیشتری داره و مطمئنا چیزی میسازه فراتر از متال
اونم برا سونی
:waving:
_______
راستی این استاد چرا پیر نمیشه ؟
موهاشو رنگ میکنه ولی پوستش چین و چروک نداره
نابغه ای است واسه خودش.
همون بهتر که جدا شد کونامی لیاقت استادی مثل کوجیما رو نداشت
پدرسوخته با عشق زندگی می کنه با عشق کار می کنه و عشق می سازه برای عاشقانش
واسه همین در ۵۳ سالگی اوج جوونیشه و چهرش بشاشه
اون وقت بابای من توی این سن پیر و شکستست
سلطان بازی سازی
واقا متال فانتوم پین محشر بود بازی به عمرم طولانی تر از اون بازی نکرده بودم
به هر کی که کنسول نسل هفت یا هشت داره توصیه می کنم واقا متال فانتوم پین رو تجربه کنه این بازی از اغلب سایت ها و مخصوصا ign که به هیچ بازی نمره مفت نمیده ۱۰ از ۱۰ گرفته
سلام علیکم
بله واقعا زیباست و دردناک!
تو این حرف هاشم پره رازه لعنتییی :reallyangry:
تو این حرف هاشم پره رازه لعنتییی :reallyangry: :pain:
تخته سنگ تازه! start with a clean slate یک اصطلاح هست دوست عزیز که به معنای یک شروع با شانس دوباره هست. اصطلاحات رو یا باید به معادلش در زبان مادری برگردوند یا ترجمه ی مفهومی کرد.
استاد چقدر با ادب صحبت کرده و گفته چیزی که الان هستم نتیجه همکاری من با کونامی هستش!از اونور هم کونامی فقط نامردی کرده و حتی جلوی کوجیمارو برای گرفتن جایزه تو مراسم vga گرفت.واقعا کوجیما جدا از بازیایی که میسازه ،انسان بزرگ و با فرهنگی هستش