اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا

اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول)

امیر هادی پور
۱۷:۳۵ ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا

در این سری مقالات قصد داریم این سری بازی را از سال ۲۰۰۷ میلادی تا سال ۲۰۱۲ و قبل از انتشار AC3 بررسی کوتاهی کنیم تا هم یادآوری و تجدیدخاطره ای برای طرفداران باشد هم معرفی ای برای کسانی باشد که موفق به بازی این عنوان نشده اند.در صورت اینکه این مقاله مورد استقبال شما قرار بگیرد آن را ادامه خواهیم داد.

قسمت اول: حشاشین وارد می شود!

جید ریموند در E3 2007

سالن کنفرانس یوبی سافت در نمایشگاه E3 پر بود از کسانی که آمده بودند و منتظر Prince of Persia جدید بودند!اما درست همین لحظه بود که خانم جید ریموند یکی از بازیسازانی که در ساخت سیمز هم مشارکت داشت و بازیساز خوش فکر کمپانی بزرگ یوبیسافت بر روی سن آمد!او از جهانی برای تماشاگران و خبرگاران توصیف کرد که مانند آن در هیچ بازی ای دیده نشده بود… او از جنگ هایی حرف میزد که کشور های مسلمان و غیر مسلمان آن سال ها هر چند وقت یکبار  در آن به جان هم میفتادند و با کشت و کشتار زیاد قصد این را داشتند که دین و مذهب ونژاد خود را در منطقه ،به دین و مذهب غالب تبدیل کنند.بله او از جنگهای صلیبی سخن میگفت.
تریلری پخش شد که در آن الطایر ابن لا احد اساسین مشهور آن روزهای امپراطوری عثمانی – که زیر دست المعلم شخصیت تاثیر گذار آن روز های کشور های عرب و به خصوص امپراطوری عثمانی بود خدمت میکرد – در حال فرار از سربازانی با نشان صلیب روی لباسشان ،بود.جید ریموند توضیح داد که الطایر اساسینی بسیار ماهر هست که توسط المعلم مامور شده جنگ را متوقف کند و Apple of Eden را به معبد اساسین ها باز گرداند. اطلاعاتی دیگر هم از بازی در جهان منتشر شد که تاریخچه اساسین ها تا زمان دزموند مایلز و سال ۲۰۱۲ را نشان میداد که بدین شرح است ( این نوشته ها از منبعی دیگر که به صورت یک عکس هست برداشته شده اند و کمی بی معنی به نظر میرسند، پیشاپیش معذرت):

الطایر در حال نزدیک شدن به هدف خود

– گروهی که Those Who Came Before خوانده میشدند برای اولین بار آفرینش انسان را آغاز کردند.در واقع آنها کسانی بودند که آفرینش انسان را خلق کردند.آنها کسانی بودند که انسانها را برده خود کردند، اما پس از سال ها بشر بر آنان قیام کرد.
– باز هم در تاریخی نامعلوم و با توجه به فیلم The Truth در AC2، یک مرد و زن با سیب بهشتی دیده شدند.این دو در حال فرار از چیزی بودند.زن نگران و مضطرب بود…گویی محاصره شده بودند،راه فرار نداشتند.زن از سیب بهشتی برای بیدار شدن انسانها استفاده کرده بود دیگر انسان ها گوش به فرمان TWCB نبودند حالا با استفاده از سیب بهشتی که در اختیار داشتند در حال انقلاب علیه اولین تمدنی بودند که انسان ها را به وجود آورده بودند.
– در ۱۶۰۰ سال قبل از میلاد، کسی به نام موسی با استفاده از دیگر تکه ی بهشتی یعنی “عصای بهشتی” توانسته بود قومش را از فرعون مصری ها نجات دهد.یعنی همون حضرت موسی پیامبر دین یهود
– در ۱۱۹۰ سال پیش از میلاد، تکه ی بهشتی نقش مهمی در شروع جنگهای تروا داشت. در میان ایزد بانوان هرا و آفرودیت و آتنا ،سر یک سیب طلایی که نوشته بود :« تقدیم به زیباترین ایزد بانو»، اختلاف افتاد.هرا به پاریس وعده ی حکمرانی بر کل آسیا را داد و آفرودیت و آتنا هم وعده های دیگری دادند.
– در سال ۱۰۹۰ میلادی حسن صباح قلعه الموت را فتح کرد و آن را مرکز فرماندهی خود قرار داد. حسن صباح تلاش کرد به مردم بفهماند که آنان در نبرد با ستمکاری تنها نیستند، و می خواست کاری کند که مردم بتوانند روی پای خودشان بایستند.گروهی از مردم و پیروانش را اطراف خود جمع آوری کرد آنها را به خود وفادار ساخت و به آنها مبارزات نظامی آموخت پیروان وی در خفا دست به قتل دشمنان حسن صباح میزدند تا به آرمان های او برسند.آدمکشان حسن صباح حاضر به جانفشانی برای وی بودند.

اسکین شاتی از این بازی

– در ۱۱۱۹ سال پس از میلاد، هیدو پاینس سرنوشت سرنوشت عده ی زیادی از تمپلارها را با رهبری مقتدرانه خود رقم میزند.او و نه تن از اشراف زادگان فرانسوی در معبد خراب شده ی سلیمان سکنی گزیدند. وظیفه عمده این گروه تامین امنیت زائران و مهاجران مسیحی و راهنمای آنها بود که به اماکن مقدسه بیت المقدس رفت و آمد داشتند. این زائران تحت کنترل کامل این گروه بودند، و این گروه محافظت این زائران را بر عهده داشت،چرا که آنها بعدها گروه هایی هزار نفری در آینده تشکیل خواهند داد.
– در سال ۱۲۰۷ میلادی، الطایر این لا احد، استاد اعظم اساسینها شده و قدرت فراوانی کسب کرده است.او به قدری نیرو در اختیار دارد که آنها را در سرتاسر جهان برای انجام ماموریت میفرستد.او به دنبال مخفیگاه تمپلارها است و مبارزه سختی را علیه آنان آغاز کرده است.تعلیمات جدیدی فرا گرفته و به دانش جدیدی به لطف تکه ی بهشتی دست یافته است.
– در ۱۲ اکتبر ۱۳۰۷میلادی، هشتاد عدد کشتی از تمپلارها، همراه اسناد و اشیاء نا شناخته، به سمت مکانی نامعلوم پا به دریا گذاشتند.بعد ها شرکت آبسترگو که وابسته به تمپلارها است فاش کرد که این سفر مهاجرت تمپلارها به تمامی نقاط کره خاکی بوده است.از جمله پرتغال ایتالیا و کانادا
– در ۱۳ اکتبر سال ۱۳۰۷ میلادی و در روز جمعه تعدادی از اعضای فرقه ای از صلیبیون نظامی قرون وسطی توسط فرمانداران شاه فرانسه( فیلیپ چهارم) دستگیر و محکوم شدند.او ژاک دوموله و ۶۰ تن از پیروانش در آتش سوزاند.پس از این حادثه خونین تمپلارها به دنبال مخفی شدن در جوامع افتادند.
– در ۲۷  آگوست ۲۰۱۲ میلادی، آبسترگو برنامه انیموس را به ورژن ۱٫۲۸ ارتقا میدهد.
– در  ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، دزموند مایلز برای اولین بار درون دستگاهی به نام انیموس قرار گرفت.پیوند خونی او به زن و مردی میرسد که علیه TWCB برای اولین بار قیام کردند.وی تمام خصوصیت آنها را در خونش دارد.
– در ۲ سپتامبر ۲۰۱۲ میلادی، دکتر وارن ویدیچ با همراهی دستیارش لوسی استیلمن، توانست از طریق حافظه ی دزموند مایلز، محل تکه های بهشتی را دریافت کند.

لوسی،بعد ها متوجه میشویم او یک تمپلار میباشد

بعد از مقدمه به سراغ بازی میرویم…بازی خیلی سریع شروع به فروش انبوه در سراسر جهان کرد همه ی مردم می خواستند ببینند سرنوشت الطایر و سیب بهشتی و دزموند و… چگونه رقم می خورد؟داستانی پیچیده که چندین داستان کوچک و بزرگ را در دل خود داشت به راحتی از سراسر جهان بازیباز ها را جذب کرد.گرافیک بازی در زمان خود بسیار در سطح مطلوب بود و در سال ۲۰۰۷ نمی توان گرافیک Uncharted را از بازیسازان انتظار داشت. این بازی به قدری محبوب شد که سازندگان AC Bloodlines را نیز با همین داستان روی پلتفرم Play Station Portable(PSP) منتشر کردند که فروش خوبی نیز به همراه داشت.
اما بازی با وجود نقاط قوتی مثل گیم پلی سریع و هیجان انگیز منحصر به فردش مشکلاتی از قبیل ماموریت های به شدت کلیشه ای و تکراری داشت ولی باعث جلوگیری از محبوبیت این عنوان نگردید.بازی در ابتدا بسیار گیج کننده و سخت به نظر میرسید ولی با کمی پیشروی خیلی ها حتی به آسانی آن اعتراض کردند!بازی از نبود سیستم مالی یعنی Economic System رنج میکشید و ضعف های انیمیشن و شباهت شخصیت ها و پرحرفی المعلم و دزموند و… که واقعا روی مخ آدم پیاده روی که نه جت اسکی می رفتند!

الطایر در حال سوزاندن جسد المعلم!

طراحی شهرها نیز به خوبی در بازی پیاده شده بود و حس حضور در اورشلیم و شهرهای دیگر امپراطوری عثمانی را به بازیباز به خوبی منتقل میکرد.طراحی مناسب اسلحه ها نیز خوبی دیگر این عنوان بود ولی به نظر بنده روش مبارزه واقعا در AC2 بسیار بهتر از این عنوان بود که در قسمت های بعدی درباره ی این موضوع صحبت خواهیم کرد. بعد از گذشت سالها باخبر شدیم که این عنوان ابتدا قرار بود نسخه بعدی PoP باشد و تریلرهایی از آن نیز در سراسر اینترنت منتشر شد که نشان میداد این عنوان به هیچ وجه قرار نبود در ابتدا یک IP و بازی جدید باشد و حتی هم عناصری از گیم پلی پرنس آف پرشیا هنوز در این عنوان وجود دارند که به عقیده ی بسیاری از منتقدان محبوبیت این عنوان ابتدا به دلیل این عناصر گیم پلی PoP بود ولی بعد ها در این عناصر تغییراتی شکل گرفت که تبدیل به گیم پلی امروزی این عنوان شدند.اگر هنوز این بازی را انجام نداده اید حتما یک بار هم که شده این عنوان را امتحان کنید تا به زحمت تیم بازیسازی یوبی سافت مونترال پی ببرید تیمی که در عرض ۵سال بازی را از یک بازی با نقاط ضعف زیاد ولی سرگرم کننده و پرطرفدار به یک بازی ای تبدیل کرد که اکنون همه منتظر انتشار آن هستیم.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا
اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اساسین کرید در گذر زمان(قسمت اول) - گیمفا