فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا

فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید

شایان مددی
۲۱:۱۹ ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا

به‌تازگی، فیل اس‍پنسر محبوب به‌عنوان مدیر بخش ایکس‌باکسِ مایکروسافت، در توئیتر صحبت‌هایی راجع به پروژه‌ی اسکورپیو انجام داده و از روند توسعه‌ی آن گفته است. اسپنسر همچنین نظر خود درباره‌ی اولین عناوینی که برروی این کنسول تجربه کرده را به اشتراک گذاشته و ظاهراً از اجرایشان بسیار راضی بوده است.

در ابتدا، اس‍پنسر طی یک توئیت جدید، گفته است که مراحل توسعه‌ی اسکورپیو در جریان هستند و او نیز از کار تیم توسعه‌دهنده خوشنود و راضی است. وی همچنین در جواب به سوال یکی از طرفداران راجع به نمایش جدیدی از اسکورپیو، ابراز علاقه کرده است.

علاوه بر این‌ها، اسپنسر چند بازی برروی یکی از مدل‌های اولیه‌ی اسکورپیو تجربه کرده و در این خصوص، گفته است که “این بازی‌ها به خوبی برروی کنسول اجرا شده‌اند” و او به تیم توسعه‌دهنده افتخار می‌کند. در ضمن، یکی از طرفداران نسبت به مقایسه‌ی عملکرد بازی‌ها بین ایکس‌باکس وان و اسکورپیو، علاقه نشان داده و در جواب، اسپنسر به این موضوع اشاره داشته است که در همین اوایل کار، نمی‌توان تمام عناوین ایکس‌باکس وان را با این سرعت زیاد برروی اسکورپیو منتشر کرد و برای این کار، به کمی زمان نیاز است تا سازندگان بازی خود را برای ارائه‌ی بهترین عملکرد آماده‌سازی کنند.

اسکورپیو در تعطیلات سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • پس کلا ساختارش با وان فرق داره مثل پرو با اپدیت گرافیک نمیره بالا بازی جدا ساخته میشه اونوقت وان معمولیارو فراموش میکنه

    • بی انصافی نکن فقط نمیگه کنسلم میکنه 😀 😀 😀

    • Cole Train گفت:

      بیچاره هرچی گفته عمل کرده بهش.
      تقصیر فیل اسپنسره که مایکرو فرست پارتی استودیو نداره؟
      ضمنا رییس ایکس باکس مثه رییس جمهور تو کشور خودمونه که هزارتا رییس داره مثه پلی استیشن نیس که ازادیه عمل داشته باشه.
      این زمونه هم هیچ استودیویی فروخته نمیشه سونی هم بارشو اون زمان بست که شرعیطش بود و دان متریک گند زد و خرابکاریاش از ۲۰۰۹ شروع شد وگرنه قبلش با حضور پیتر مور اینا دوران فوق العاده ای داشت با قراردادای فوق العاده که با استودیو ها میبستن.
      لطفا یکم تحقیق کن راجع به شرایط مدیریت تو مایکروسافت و بعد اسپنسر رو تخریب کن.
      این همه شرکت بازی کنسل کردن مایکرو هم مثه بقیه همه هم ناراحتیم.
      بازیه ایجنت کجاست الان؟کسی چرا اسمی نمیاره؟
      یه پرو خریدم اماده ام واسه هورایزن که تی ویمو به چالش بکشه.
      عشق است گیم و دیگر هیچ

  • هرگز یک اسپارتان را تهدید مکن گفت:

    باز این چوپان دروغگو حرف زد 😐

  • از الان این هیولا رو کنار TV خونه تصور میکنم بیا که قراره سازنده ها رو به چالش بکشی بیا که قراره TV ها رو بترک.ونی بیا که قراره کنسول گیمرها رو با ۴K نیتیو اشنا کنی :inlove:

  • mahdi m77 گفت:

    منتظر همچین پستی بودم تا راجب مایکروسافت یه سری حرفا بزنم از فعالیتش تو صنعت گیم!!! 😀
    مایکروسافت وقتی برای اولین بار وارد صنعت گیم شد عملا یهو اومد جلو یه غول به نام ps2 قرار گرفت کنسولی که با سرعت توقف ناپذیری میفروخت و دقیقا در چنین شرایطی مایکروسافت ۳ سال تلاش کرد کاری کنه که بتونه جایی برا خودش باز کنه اما دید به جایی نمیرسه زد تو جاده خاکی و x360 انداخت وسط سونی هم به نظر نمیرسید فعلا برنامه برا ورود به نسل جدید در سال ۲۰۰۵ ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ داشته باشه اینو میشه از عرضه گاد ۲ تو سال ۲۰۰۷ روی ps2 فهمید ولی وقتی مایکرو زد جاده خاکی سونی عملا دید رقیبش رفته نسل بعد و داره میفروشه هرچقدر سونی دیرتر عمل میکرد برای نسل بعدی بیش تر به مشکل میخورد پس از سر ناچار ps3 انداخت وسط کاملا مشخص بود Ps3 برا ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برنامه ریزی شده بود ولی سونی برا عقب نموندن از غافله نسل ۷ مجبور شد سریع تر کنسولشو بده و البته چون کنسولش زیادی قوی بود برا سال ۲۰۰۶ قیمتش خیلی بالا شد و گند قضیه بالا اومد سونی اگه سال ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ ps3 میداد راحت با قیمت ۴۰۰ دلار عرضش میکرد ولی سال ۲۰۰۶ با اون سخت افزار هیولا ۴۰۰ دلار خودکشی بود و سونی برا این که ضرر نکنه زد ۶۰۰ دلار که بازم ضرر کرد قشنگ میشد فهمید ps3 برا ۲۰۰۷ طراحی شده ولی سونی برا عقب نموندن از نسل بعد اونو با عجله داد بیرون!!!
    حالا چرا این حرفارو زدم خواستم بگم مایکرو قبلا زده جاده خاکی و الان با اسکورپیو داره باز همون کارو میکنه حالا میریم نسل ۷ مایکرو عالی داره میفروشه و مشکلی نداره پس گور بابای pc به راحتی نسخه دوم بازی که نسخه اولش برای pc اومدرو دیگه برا pc نمیده چون اوضاعش رو ۳۶۰ خوشه پس ویندوز خر کیه gears 2 فقط برا ۳۶۰!!!
    عملا این کارو راجب همه بازیا میکنه و هی ۳۶۰ قوی میکنه و هیچ اهمیتی به ویندوز نمیده چون رو کنسول ترکونده تا سال ۲۰۱۳ به خوبی خوشی میگذرونه میرسیم نسل ۸ خوب مایکرو هم چنان پای بند کنسول و اینبار وان میده اما کلی گند بار میاره و کنسولش درستو حسابی فروش نمیکنه به این ترتیب بازارش با فروش کم وان خراب میشه خوب حالا چی کار کنیم ا اره راستی ما ویندوز هم داشتیم برگردیم خونه قدیمی وقتشه گیرز رو بعد ۳ نسخه برا pc هم بدیم بله ما خیلی به فکر pc گیمرا هستیم و اینجوری میشه که مایکرو یهو عشق ویندوز میشه
    اما خوب گند قضیه دیگه خیلی بالا اومده حالا چی کار کنیم کنسولمون واقعا فروش نمیره خوب بیاید بازم بزنیم جاده خاکی بله اسکورپیو جاده خاکی جدید مایکروسافته یک بار دیگه مایکرو داره کنسولشو میندازه دور و وارد فاز جدیدی میشه دقیقا الان اوضاع مثل اخر نسل ۶ ایکس باکس تر زده سونی ترکونده مایکرو حالا دیگه اهمیتی به وان نمیده بریم که دوباره روز های ۳۶۰ رو با اسکورپیو تکرار کنیم قول میدم اگه اسکورپیو موفق بشه مجددا همه بازیاش انحصاری میشن و برا pc نمیان!
    خلاصه اینارو گفتم خودتون راجبش فکر کنید ببینید دروغه یا نه امیدوارم سونی خریتی که با ps3 کرد نکنه و بدون توجه به رقیب کار خودشو کنه!

    • Cole Train گفت:

      عزیز رو پی سی بده یا نده پلتفرم خودشه و واسه کنسول بازا فرقی نداره و هرچی سود بیشتری کنه سودش واسه گیمراست.
      حالا جاده خاکی زده یا نه نمیدونم چه فشاری به شما سونی فن اومده.
      ضمنا ۳۶۰ زمانی که عرضه شد خیلی از زمان خودش قویتر بود و حتی تری که سال بعدش اومد جی پی یوش خیلی ضعیفتر بود.هری سی پی یوی قوی ای داشت.هر دو کنسول فوق العاده بودن و واسه ما خاطره ساختن.نمیدونم چرا اینقد با بغض حرف میزنی اگه گیمری باید واسه بهتر بودن همه ی کنسولا خوشحال باشی چون اگه هردو بترکونن بساط عیش ماها بیشتر جور میشه.
      هردو کنسول واجبه داشتنشون شمام یکم مهربانتر باش از زندگی لذت بیشتری میبری

    • farshadx گفت:

      به نظر من هر شرکتی بیش از حد بیوفته جلو در نهایت به ضرر بازیبازها میشه
      در مورد جاده خاکی زدن اسکورپیو باید بگم پس ps4pro چی هست؟! اگه خاکی نیست پس آسفالته؟!
      و همین الآ میبینیم با جلو افتادن سونی سیاستهایی هم که داره عملآ بهتر از ماکرو نیست
      بازیهای نسلهای قبل میفروش یعنی خوب بازی هیچ چیز اضافه نداره فقط یا شدن hd یا fullhd
      در حالیکه مارکو که افتاده عقب داره همین کارو رایگان انجام میده یعنی کسی که نسل قبل بازیی رو خریده و دیسک بازیو هنوز داره میتونه رو کنسول نسل جدید هم بازی کنه
      به نظرم اگه یه شرکت زیاد نمیوفتاد جلو مثل الآ و یا نسل قبل رقابت بیشتر میشد و همه اش هم به نفع بازیباز بود

    • هرگز یک اسپارتان را تهدید مکن گفت:

      حرفت رو باید با آب طلا نوشت :yes:

    • Cell گفت:

      معنای کنسول یعنی انحصار شرکتی که انحصار نداره یا بازی درست حسابی قویترین کنسولم بده بیرون طالب نداره ترجیع میدم گیم ۴۸۰P با محتوا و ارزشمند بازی کنم تا ۴k بی محتوا و بی ارزش
      بعد بازیهای ماکرو رو PC هست پس دلیلی برای خرید Xbox نیست همه همه PC دارن

      • Cell گفت:

        سونی از قبل Devkit کنسول Ps3 رو برای سازنده ها فرستاده بود و نمایش E3 2005 نشان از این بود که‌ کنسول جدید دارای این قدرت هست و سازنده روی این Devkit دمو یا نمایش بازیها رو آماده کرده بودن این قدرت آینده کنسول Ps3 بود ولی یکسری مشکلات مالی و درگیری سونی با کن کوتاراگی و عجله برای تموم کردن کنسول کار را ناتمام کرد
        حتی دمو گیم پلی Metal Gear Solid 4
        که Hideo Kojima درست کرده بود FPS
        ( اول شخص) و هم سوم شخص ولی خود بازی نهایی چیز دیگری درآمد واقعا گرافیک بود
        نمونه Kill Zone 2 , Moto Storm ,و غیر…
        ولی خدایی پردازنده کنسول هنوزم قدرتمند و پیچیده هست
        کنسول Ps3 گرافیک و رام نسل ۷ داشت ولی پردازنده نسل ۸ داشت شایدم بالاتر
        به همین خاطر نتونستن از تمام توان پردازنده استفاده کنند

        • Cole Train گفت:

          عزیز داری اشتباه میگیا.فور و بخصوص وان میان نسلین که اسم نسل جدید رو یدک کشیدن.نسل هشت تازه با پرو شروع شده و با اسکورپیو کامل شروع میشه.تری سی پی یوش قوی بود ولی همون موقع سال ۲۰۰۹ سی پی یوهایی اومد که تری مثه یه جوک بود واسشون.راجع به این نسل هم که اکثر اسمارت فون های خفن پردازندشون از کنسولای این نسل قویتره.
          شما فقط کافیه پردازنده های سری ۲۰۰۰ رو با تری که هیچ با وان که قویترین سی پی یو رو داره مقایسه کنی تا بفهمی پی سی کی رسیده به این قدرت.یه جوری میگین تری یا اسکورپیو هیولان انگار ندیدین چیزی.
          اسکورپیو هم بیاد amd قراره ۲۰۱۷ کارتای با قدرت بالای ۱۵tflops بده بیرون که باز کنسول خیلی عقب میمونه از پی سی

    • NeedForSpeedTheRun گفت:

      راستش کمپانی سونی بعنوان پنجاهمین شرکت معتبر دنیا در بزایر مایکروسافت که رتبه سوم دنیا را داراست یک پشه هم بحساب نمیاد.بقیه چیزها مهم نیست. 😀

    • این همه نوشتی ولی خالی از ارزش! دوتا چیز بگو ادم حال کنه باهاش دوتا چیزم ازش یاد بگیره این بحث های فلسفی فن بویانه به درد سایت نمیخوره داداشم :yes:

    • NeedForSpeedTheRun گفت:

      از کسی که متولد ۷۷ است انتظار بیشتری نداریم. :rotfl:

  • Y PS گفت:

    از صمیم قلب امیدوارم این کنسول موفق بشه و طرفداراش لذت ببرن ولی به صحبت های اسپنسر نمیشه اعتماد کرد…الان میگه عالی بود چند وقت دیگه که مشکلی پیش میاد، میگه اشکالی نداره همه اینا به نفع گیمراست!

  • RPG.MahyaR گفت:

    خلاصه تمام حرفاشو میگم :heart: (قوی ترین کنسول تاریخ) 😯

  • من به قدرت مند بودن این کنسول شکی ندارم و دوست ندارم شکست بخوره تفاوتی تو حال من نداره چون هیچوقت سراغش نمیرم پلتفرمم رو همون نسل ۵ انتخاب کردم از اسمم مشخصه بگذریم ..موفقیت این کنسول باعث تنگا تنگ شدن رقابت بین دو شرکت سونی و مایکروسافت میشه و در نهایت این به سود گیمر هاست اما چیزی که ته دلم یکم ناراحتم کرده اینه که اگه این کنسول موفق نشه مایکروسافت شکست سختی میخوره و تا جایی که شاید دیگه نسل ۹ xbox ای در کار نباشه
    امید دارم موفق بشه با انحصاری هایی که ازش خبر نداریم :yes:

  • هرکسی گفت:

    بچه ها پلی استیشن ۴پرو تغییر زیادی با۴نمیکرد و ادم احساس نیاز بهش نمیکرد
    اما این چیزی که من دارم میبینم ادم واقعا براش پول میده چون ارزش داره به نظرم اسکورپیو خیلی موفق تر از پرو خواهد بود
    پلی استیشن ۴فروششو کرد وطرف بخواد پرو بگیره باید کلی ضررکن اولا ۴بفروشه ضررکنه بعد پرو بگیره واقعیت اینکه کسی که میخواست کنسول سونی بخره خریده دیگه حالا فلسفش باکسی که تاحالا کنسول سونی داشته و پولداره کلا جداست
    اما اون طرف که پول کافی داره به نظرم ترجیح میده وان اس بگیره یاصبرمیکنه اسکورپیو بیادبگیره تااز هردولذت کافیو ببره

  • کنسول خوبی به نظر می یاد ولی امیدوارم مایکرو با تقویت انحصاری هاش به روزای اوج برگرده نه با تقویت سخت افزار .
    امیدوارم هیلو دوباره احیاء شه ، گیرز به جایگاهی که حقشه برسه و …
    ولی یکی از بزرگترین اشتباهات مایکرو تو نسل پیش انحصاری دائمی نکردن دو تا از شاهکار های این نسل بود : بایوشاک و مس افکت ۲
    اگر اشتباه نکنم هر کدوم از این بازی ها به مدت یک سال در انحصار ۳۶۰ بودن فکر کنید الان این دو فرنچایز دست مایکرو بود ! قطعا از نظر انحصاری می تونست حتی تا * حدودی * جلوتر از سونی باشه . ( البته از طرفی خوشحالم که این اتفاق نیفتاد چون خودم کنسول سونی رو دارم !)

  • اگر رئیس بخش Xbox هر کی غیر از فیل اسپنسر بود شاید اوضاع Xboxخیلی بهتر بود نه عین این آقا که زرت و زرت می یاد هایپ الکی می کنه و می ره .
    ایکس باکس کنسول بدی نیست ولی از نظر من دست بد آدمی افتاده

  • John Linneman گفت:

    آقای مددی یه شیطنت خاصی توی عبارت “فیل اسپنسر محبوب” اول خبر حس کردم 😀

  • Luckyluck گفت:

    بحث ار اسکورپیو شد…
    این دو تا کمپانی تو نسل هشت با یه غول بی شاخ و دم سخت افزاری به نام PC مواجه شدن که تمام معادلات دنیای گیم رو به هم زد(از این نظر که تا نسل هفتم خیلی از بازی ها انحصاری کنسول ها بودن و سخت افزار فوق العاده قدرتمندی داشتن که PC باز ها تو خواب هم این سخت افزار رو نمیدیدن) اما با شروع نسل هشت یه انفجار سخت افزاری و نرم افزاری رو تو PC شاهد بودیم که دنیای کنسول ها رو به کما فرو برد…
    کنسول های میان نسلی و جهت گیری مایکرو به سمت ویندوز و PC Gaming که فروش پایین وان هم یکی از عواملش بود نتیجه این انقلاب PC Gaming بود…
    اگه مایکرو اسکورپیو رو به ویندوز مجهز کرد و یا اون رو قابل ارتقا کرد برای من جای تعجب نداره اما این وسط یه جای خالی برای مایکرو باقی میمونه و اون هم آی پی های جدید و زیاد هست…کاری که سونی تونسته اون رو به بهترین شکل اجرا کنه و محکم ترین دلیل برای خرید کنسولش باشه…
    امیدوارم مایکرو هر کاری میکنه به این یکی گند نزنه وگرنه اوضاع اکس باکس خر در چمن میشه…

    • NeedForSpeedTheRun گفت:

      PC هیچوقت از نظر سخت افزاری از کنسول عقب نبوده داداش.تو نسل هفت پردازنده کنسول PS3 یا Xbox 360 از پردازنده i7 3770K قویتر بوده؟ گرافیکشون از GTX 680 یا ۷۹۷۰ قویتر بوده؟ کنسول خودش بدست PC ساخته میشه و هیچوقت نمیتونه از PC بهتر باشه.

      • Luckyluck گفت:

        داداش GTX 680 اوایل ۲۰۱۲ و ۳۷۷۰K هم اواسط ۲۰۱۲ اومد چه ربطی به اواخر ۲۰۰۷ داره…
        در ضمن کنسول هم تعریف داره:کنسول کامپیوتری یکپارچه است که سخت افزار معینی دارد که انحصارا برای اجرای گیم ساخته شده و توسط شرکتی خاص روانه بازار میشود و مورد حمایت آن شرکت قرار میگیرد و…
        PC مخصوص گیم کامپیوتری همه جانبه و برای انواع مصارف است که دارای نرم افزار و سخت افزار باز(قابل ارتقا) است که یکی از مزیت های آن اجرای گیم است…

  • amin_gta گفت:

    ps4 پرو به نظرم شکست خوردست چون تکلیفش اصلا مشخص نیست، فور کی نتیو که اصلا نمیتونه اجرا کنه، تفاوت گرافیکیشم با پی اس فور معمولی که واقعا معلوم نمیشه، اما اسکورپیو در حد دو نسل با وان تفاوت داره، و ماکروسافت گفته عملا دیگه چیزی به اسم نسل نخواهیم داشت، من با اینکه پی سی بازم و اصلا کنسول نداشتم تا حالا حتی گوشیمم ویندوز فونه اما به ماکروسافت امیدوارم

    • پنکه گفت:

      دقیقن چون معماری کنسولا از الان به بعد X86 هست چیزی به اسم نسل دیگه وجود نداره کنسولا هم مثه PC میشن بازیای قبلی رو اجرا میکنن و برای بازیای جدیدتر باید کنسول جدیدتر بخری چیزی که اسپنسر بهش میگه “فرانسلی”

    • NeedForSpeedTheRun گفت:

      کلا PS4 شکست خورده هست.باید درش تخته بشه

    • با اینکه کلی منفی خوردی اما تا حدی موافقم باهات چون من هفته پیش پرو گرفتم و ps4 قبلیم باندل آنچارتد بود اما تفاوت خاصی دیده نمیشه فقط hdr اضافه شده و تغییرات گرافیکی به راحتی دیده نمیشه یعنی اگر hdr غیر فعال کنیم شاید تغییری در گرافیک دیده نشه.
      واسه همین من میگم سونی یک کنسول واسه رقابت با اسکورپیو کنار گذاشته و این پرو رو هم فقط واسه xbox s داد بیرون. حالا ببینید کی گفتم. من بیشتر علاقه مند به مایکروسافت هستم اما نمیخوام کنسول قدرتمند سونی رو هم از دست بدم هردو شرکت بازیهای نابی دارن که باید تجربه کرد.

    • amin_gta گفت:

      درسته منفی خوردم اما حقیقته، بعد از معرفی اسکورپیو چیزی به عنوان نسل حداقل دیگه واسه کنسول ماکروسافت وجود نخواهد داشت، چون بعد از اسکورپرو اگه بخواد نسل جدید معرفی کنه باید چند برابر اسکورپیو تفاوت قدرت داشته باشه و این دقیقا میشه اختلاف بین وان و اسکورپیو که به قول خودشون کیان نسلیه! نسل مرد، اما در نهایت سونی هم به همین سمت میره اما تفاوت پرو با نسل قبل فعلا در حد میان نسلیه و تا ps5 نسل بعدی میشه و بعد اون روند کنسول ها به کلی فرق میکنه

  • پنکه گفت:

    چقدر سونی فن زیر پست مایکرو هست
    مایکرو تو چه کردی با اینا :-((

  • Cpt.MacMillan گفت:

    عمو یوشیدا اومده
    چی چی آورده ؟
    ۴K الکی :rotfl:
    RIP sony

  • NeedForSpeedTheRun گفت:

    پروژه ای شکست خورده سونی که نیست بتونه همیشه موفق بشه

  • Cpt.MacMillan گفت:

    سونی پرو داد بیرون ولی دید آب قطعه هرچی سیفونو میکشه پرو نمیره پایین :rotfl:

  • Cpt.MacMillan گفت:

    سونی خودش میدونه که نیمی از بازی هاش که برای ۲۰۱۷ تایید کرده در سال ۲۰۱۷ منتشر نمیشه بعنی عملا دروغ میگه راجع به لاین آپش. یه ویدئو تبلیغاتی میدن از لاین آپ سونی بعد یوشیدا میاد تکذیب میکنه و لاین آپ رو تغییر میدن میکننش بازی های ۲۰۱۷ و فراتر از آن. یعنی خودشون میدونن بازی ها قرار نیست ۲۰۱۷ منتشر بشه ولی به دروغ بازی ها رو برای ۲۰۱۷ معرفی میکنن.
    RIP sony :rotfl:

  • HannaH گفت:

    اصولا درگیرى ها از یک نقطه اى به بعد از دعوا تبدیل به مرافعه مى شه. کامنت هاى آخرى عموماً غیر از مسخره کردن جملات نفر قبل چیزى به داشته کسى اضافه نمى کنن. اما بگذارید مسئله رو از مدل اقتصادى نگاه کنیم.
    بر اساس آمار Statista بین ٢٠١٣ تا ٢٠١٧ تعداد ۴٨.١ میلیون تلویزیون ۴k توى دنیا توزیع شده. البته این آمار فروش نیست. معمولا از یک برند خوب مثل سونى، سامسونگ یا پایونیر توى فروشگاه باید سه دستگاه به ازى یک فروش موجود باشه. یعنى اصولا تازقبل از عرضه مدل جدید شرکت ها این تعداد رو توى انبار دارن. به نظر مى رسه از این عدد در بهترین شرایط نزدیک به ٣٠ میلیون فروخته شده باشه (که منطقى هم هست چون تعداد ارسال ها از ٢٠١۵ به ١۶ رشد ناگهانى داشته) ًاز طرف دیگه تعداد واحدهاى خریدارى شده توسط هتل ها و مراکز عمومى که حجم بسیار بزرگى از بازار رو تشکیل مى دن لحاظ نشده (توجه کنیم که نسل فعلى تلویزیون فقط توى ٢٠١۴ تعداد ١٨٠ میلیون واحد فروش داشته که در مقابل ٩٠ میلیون دستگاه پیش بینى شده تا سال ٢٠٢٠ براى ۴k ، تازه براى ارسال نه فروش، اختلافش خیلى فاحش هست)
    اگر قدرت نمایش ۴k رو عامل فروش حساب کنیم، به راحتى مى شه دید که چرا Proفروش خوبى نکرد، و چرا اگر اسکورپیو روى ۴k بودن برنامه ریزى کرده باشه شرایط بهترى از پرو تجربه نمى کنه.
    اتفاق دوم مى تونه این باشه که مایکروسافت بازى هاى متفاوتى توى استودیو داشته باشه که رونمایى نکرده. به نظر من این تنها موردى هست که باعث فروش کنسول اسکورپیو مى شه. تا جاییکه در شایعات و اخبار هست، هیچ استودیوى بزرگى در سکوت کارى نیست. نتیجه اینکه تنها موارد قابل انتظار نسخه هاى ریمستر شده بازى هاى فعلى و احتمالا یک یا دو عنوان جدید بیشتر نیست. شاید هم اسپنسر چیزى توى آستیت داشته باشه که ما خبر نداریم.
    در نهایت مى رسیم به بحث قدرت کنسول. در قدرت اسکورپیو هیچ شکى نیست. اما یک چیز مطمئنه. این که مایکروسافت با این عمل، همانطور که نمى تونه ساختار ابرى رو با کنسول جایجا کنه (حداقل فغلاً، اگر نیاز هست مى شه بازهم آمار داد)، نمى تونه ساختار نسل کنسول رو هم از بین ببره. دلایلش هم بسیار زیاده که از حوصله این کامنت خارجه. این ایده شبیه به ایده کینکت یا کورتانا روى کنسول، ممکنه سالهاى آینده با تغییر ساختار تکنولوژى یا مجهز شدن خانه ها به اسمارت هوم جواب بده، اما در حال حاظر امکانش وجود نداره. پس باید دید اگر جهش قبلى فقط با نداشتن بلو رى به مشکل خورد، این بار چه اتفاقى در عرضه زود هنگام میافته.
    من هنوز هم معتقدم این پروژه آخرین ریسک مایکروسافت در دنیاى بازى و اعتماد هیت مدیره و سهام دارها به این بخش از این برند عظیم هست. هر چند به نظر من حضور مایکروسافت کاملا الزامى و تضمین کننده پیشرفت صنعت بازى هست.

    • پنکه گفت:

      این نسل هر ۲ کمپانی کل کل سخت افزاری پیدا کردن که به نظرم تقصیرش گردن سونیه که اول نسل اول هر ویدیوش قدرت وان رو مسخره میکرد !!
      تو آلمان مردم تلویزیون FHD هم به زور میخرن چون میگن نیازی بهش نیست دیگه UHD بماند
      به نظرم اسپنسر چنتا سورپرایز داره باید تا E3 منتظر موند

    • Hanna, با نظرت موافقم مخصوصا پاراگراف آخرت که منم یکبار همین نظر رو دادم و دقیقا این میتونه آخرین ریسک مایکرو در صنعت گیم باشه اما وجود مایکرو به نفع این صنعته..

  • جرا از بحثی که بین فنای سونی و مایکرو راه افتاده اما باید بگم که هیچ مغازه داری نمیگه ماست من ترشه! اسپنسر خیلی مدیر بزرگی هست اما در مورد بعضی از ساخته های مایکروسافت با اینکه تعریف هم کرده بود و افتخار هم میکرد ولی دیدیم که بعد از عرضه هم نمره قابل قبولی نگرفت و هم اونطور که گفته میشد نبود اما خوب اسکورپیو یک کنسوله و ماجرا فرق میکنه. اینجا همه چی دست سازندگان بازی هست که چطور بازی رو بهینه کنن روی این کنسول، مثلا اگر درامدزایی بازی با بقیه کنسولا یکی باشه ممکنه بعضی از کمپانیها هزینه اضافی واسه کیفیت بهتر رو نکنن و این بستگی به فروش کنسولشون داره.بهرحال این شرکتهای بازیسازی هستند که باید از قدرت اسکورپیو استفاده کنن و وقت و دقت بیشتری واسه ساخت بازی بزارن. اسپنسر هم که قبلا گفته اجباری نیست که همه حتما ۴k واسه این کنسول با
    سازن و دست کمپانیهارو باز گذاشته.

  • HannaH گفت:

    کامنت من که از صبح رفته براى تایید هنوز برنگشته اما یه سئوال. این داستان تایید مگر براى این نبود که کامنت ها فیلتر بشه. الان که دوباره همون شده با تاخیر!!!!

  • Norman گفت:

    اصلا چه دلیلی داره آدم بره اسکورپیو بخره وقتی که نه انحصاری فوق العاده ای براش میاد و هر چی هم بیاد برا پی سی هم منتشر میشه. خب آدم عاقل میره یک پی سی میخره بیشتر حال میکنه. تازه پی سی رو هم میشه ارتقاش داد ولی اینو نه. ولی Ps4 proحتی اگه فور کیش نیتیو نباشه ولی بازم بازی انحصاری عالی داره که با کیفیت نزدیک به۴kاجرا کنه.

فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا
فیل اس‍پنسر از پروژه‌ی اسکورپیو می‌گوید - گیمفا