در The Last of Us: Part 2 نیز شاهد دیدگاههای سیاسی نویسندگان در داستان خواهیم بود
بازیهای ویدئویی، به عنوان یک هنر، اغلب موضع گیری خاصی در خصوص مسائل مختلف جامعه نمیگیرند و عمده هدف خود را خلق تجربهای لذت بخش برای بازیکنان در نظر میگیرند. The Last of US اما وضعیت متفاوتی دارد و با یک داستان عمیق و تاثیر گذار، دیدگاه شخصی نویسندگان پیرامون دنیای خلق شده در بازی و دنیای واقعیمان را شاهد بودیم. با توجه به گفتههای نیل دراکمن (Neil Druckmann)، خالق این سری، این وجه در The Last of Us: Part 2 نیز ادامه خواهد داشت و آنها تصمیمی مبنی بر اجتناب از آن ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
راکمن در پاسخ به توییت یکی از کاربران در توییتر که البته هماکنون پاک شده است، این مورد را تائید کرده است. کاربر اشاره شده به صورت کلی The Last of US را دوست داشته، اما نظرات سیاسی مطرح شده در داستان بازی به خصوص اواخر آن نتوانسته نظر وی را به خود جلب کند و از تیم توسعهی قسمت دوم درخواست کرده تا در صورت امکان این وجه را نادیده بگیرند؛ که البته دراکمن ضمن رد درخواست وی بیان کرد.
“نخیر، نمیتوانیم این کار را انجام دهیم. نویسندگان بر روی دیدگاه شخصی خود پیرامون دنیای حاضر کار میکنند. به عنوان نمونه، منبع الهام پایان TLoU سیاستها و عقاید شخصی من بوده است.”
از آنجایی که The last of Us پروژهای بسیار شخصی برای دراکمن بوده، این نکتهای بسیار جالب توجه است. وی تقریباً در اکثر مراحل ساخت و توسعهی بازی مذکور دخیل بوده است و عقش و علاقهی فراوانی به آن داشته و دارد. به احتمال بسیار زیاد در قسمت دوم این سری، بیش از گذشته شاهد موارد سیاسی و عقاید نویسندگان آن باشیم که ممکن است برای عدهای خوشایند باشد و برای برخی خیر.
بازی مورد انتظار The Last of Us: Part 2، در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر خواهد شد. نظر شما پیرامون وجود عقاید سیاسی در داستان این سری چیست؟ جزو موافقان آن هستید یا مخالفان؟ دیدگاه خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- خالق Nier: استودیوهای ژاپنی نمیتوانند با تکنولوژی غربیها رقابت کنند
- سونی ممکن است اجرای بازیها با نرخ فریم ۳۰ روی PS5 Pro را قبول کند
- سیستم مورد نیاز Ghost of Tsushima مشخص شد؛ اولین بازی که روی PC از تروفیها پشتیبانی میکند
- طرفداران GTA 6 حاضرند حتی بیشتر از ۷۰ دلار برای این بازی بپردازند
- چطور میتوان Starfield را به بازی بهتری تبدیل کرد؟
- شایعه: رئسای سابق استودیوی ۳۴۳ کمپین Halo Infinite را نابود کردند
- کنسول یا PC؟ مقایسه تجربه بازی و قیمت
- محبوبیت بتای Sea of Thieves روی PS5 سرورها را مختل کرده است
- پیشنهاد رئیس سابق Blizzard به بازیکنان: پس از به پایان رساندن یک بازی به توسعهدهندگان انعام دهید
- نسخه PS5 بازی Starfield به مدت ۴ سال در دست توسعه بود
نظرات