We Happy Few سه سطح دشواری خواهد داشت که هرکدام نتایج متفاوتی درپی دارد
روز گذشته سازندگان We Happy Few در استریمی آنلاین از عنوان آینده خود گفتند. طبق صحبتهای توسعه دهندگان این بازی دارای سه درجه سختی خواهد بود که هرکدام از آنها نتایح متفاوتی و تاثیر جدیدی برروی گیمپلی و تجربه بازیباز میگذارد.
طبق گفتههای سازندگان، تقریبا تمامی بازیبازانی که We Happy Few را بهصورت دسترسی زودهنگام تجربه کردهاند دارای سه سبک بازی بودهاند. حال بر طبق این سبک بازی، سازندگان سه سطح دشواری برای بازی درنظر گرفتهاند.
در ادامه میتوانید این سه سطح دشواری را مشاهده نمایید.
- سطح جستجوگر (Birdwatcher): بازیبازانی که این سطح را انتخاب میکنند علاقهمند به شنیدن یک داستان هستند و تنها میخواهند جهان بازی را جستجو نمایند و علاقهای به جستجو برای غذا و آب جهت زنده ماندن نداشته و عموما بهدنبال یک نبرد چالش آور نیستند.
- سطح ماجراجو (Downer): این بازیبازان بهدنبال گیمپلیای متعادل بههمراه تعدادی چالش هستند اما خواستار سختی زیادی نیز نیستند. آنها ممکن است برای داستان اهمیت زیادی قائل نبوده و یا شاید اهمیت دهند اما بدشان نمیآید بازی دارای داستانی نیز باشد. در این سطح بازی تمرکز بالایی برروی زنده ماندن و نبرد دارد. این سطح شباهت بسیاری به وضعیت کنونی بازی دارد.
- سطح بازمانده (Vigilante): این بازیبازان متمایل به سختیهای زنده ماندن بوده و عاشق نبردهای سخت و مجازات کننده هستند. در این سطح شاهد نبردهای چالش آورتر و سختتر بودن زنده ماندن است.
هرکدام از این سه درجه دشواری وضعیتهای خاص و تغییرات زیادی در گیمپلی بازی ایجاد میکنند. نکتهای که باید توجه کرد این است که سطح دشواری در هنگام بازی قابل تغییر نبوده و طبق گفته توسعهدهندگان باید آن را بهعنوان یک بسته تصور کرد که در ابتدا انتخاب شده و پس از باز شدن قابل تغییر نیست. هر سطح دشواری مقدار آیتمهای موجود در کولهپشتی شما را تغییر میدهد، هوش مصنوعی دشمنان شما نیز متفاوت بوده و مقدار شکی که توسط دشمنان به شما میشود یا سطح سالم ماندن آیتمهایتان نیز با توجه به درجه سختی متغیر است. همچنین مقدار آیتمهای خام موردنیاز برای ساخت یک وسیله جدید و مقدار منابع موجود در جهان بازی حتی مقدار باری که شخصیت شما میتواند به دوش بکشد نیز براساس سطح سختی سنجیده و قرار داده میشود.
این نکته نیز مهم است که سطح ماجراجو درواقع درجه اصلی بازی بوده و دوسطح دیگر درجههای شخصی سازی شده بازی هستند. همچنین بازی دو ویژگی دیگر برای شخصی سازی سطح دشواری دارد که در ادامه مشاهده میکنید.
- مرگ همیشگی (Permadeath): در صورت فعال کردن این گزینه، با مرگ در بازی شما برای همیشه مردهاید و باید بازی را از دوباره آغاز کنید.
- شانس مجدد (Second wind): با فعال شدن این ویژگی، درصورتی که شخصیت شما کشته شود، بازی از ذخیر پیشین آغاز نشده بلکه شخصیت شما باریدیگر با مقدار سلامتی کمتر و آیتمهای کمتر بازی را پس از وقایع بازی در جایی امن ادامه میدهد.
برای کسانی که پیشتر We Happy Few را تجربه کردهاند، سیستم Second wind تغییراتی دریافت کرده است. استودیوی Compulsion Games، سازنده این عنوان، از دلایل خود برای اعمال این تغییرات میگوید.
ماحس کردیم که سیستم کنونی second wind منطق مشخصی ندارد، اینکه پس از مرگ باریدیگر با مقدار سلامتی کمتر بیدار شود بهنظر منطقی نمیآید. از طرفی مشکلات بسیاری در طراحی بازی ایجاد میکند، اینکه کجا بیدار شوی یا اینکه آیا میتوانی به یک معجون افزایش دهنده سلامتی برسید یا نه، از طرفی دیگر درصورتی که بقیه عناصر زنده ماندن مانند غذا یا آب کم باشد، بازیباز آهسته آهسته مقدار سلامتیاش کاهش مییابد و ممکن است در یکجای بازی گیر کند. برای همین این سیستم تغییر کرده است. بههمین جهت بازی از جای امنی ادامه مییابد به جای اینکه در همان مکان مرگ شاهد بیدار شدن بازیباز باشیم.
We Happy Few هماکنون در دسترس رایانههای شخصی از طریق سیستم دسترسی زودهنگام استیم بوده و همچنین این عنوان برروی ایکسباکس وان نیز با استفاده از بازیهای پیشنمایش بهصورت دسترسی زودهنگام قابل بازی است. We Happy Few هنوز تاریخ انتشار دقیقی نداشته اما طبق گفته استودیوی سازنده، شاهد عرضه بازی در سال ۲۰۱۷ خواهیم بود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
از اون بازی هاست که یه جو خاص و حال و هوای متفاوتی داره و شدیدا منتظرشم :inlove:
من که قطعا جستجوگر رو بازی میکنم چون این بازی رو فقط به خاطر داستانش دارم میگرم حوصله این ویژگی های survival رو هم ندارم.
این طور که تو متن اشاره شده با انتخاب کردن درجه سختی بالاتر هوش مصنوعیشون هم میره بالاتر !!
این یعنی تو درجه سختی های پایین ممکنه شاهد هوش مصنوعی خوبی نباشیم …
اما خب من شخصا از این ویژگی خوشم نمیاد و فکر هم نمیکنم کسی دوست داشته باشه دشمناش هوش مصنوعی ضعیفی داشته باشن و احمق بازی دربیارن :struggle:
برا ps4 نمیاد پس؟!
یه یادی هم از سری Silent Hill کنیم که هم سخت بود و هم یه هم چین حالتی داشت که
تو ۲ و ۳ درجه معما و درجه سختی بازی رو تعیین میکردی، بعد معما ها و آیتم ها عوض میشدن و تجربه ها جدا متفاوت میشدن (مخصوصاً تو نسخه ۳)
که الآن چیزی ازش نمونده :no: :no: