Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا

Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند!

بهزاد شعبانی
۱۶:۲۳ ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا

تلاطم عجیبی راجب کنسول های نسل بعد ، بخصوص کنسول های سونی و مایکروسافت بوجود آمده است. آقای Bleszinski ، خالق سری بازی های محبوب Gears of War ، معتقد است بازی های کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت نباید برروی دیسک ها عرضه شوند و در مقابل ، این کنسول ها نیز نباید از هیچ دیسکی پشتیبانی کنند.

هنگامی که یکی از کاربران سایت Reddit در فروم این سایت که میزبان مصاحبه ای با Cliff Bleszinski بود ، جویای خواسته آقای بلسزینسکی در رابطه با PS4 و X720 شد ، تنها یک جمله ی کوتاه از این طراح ماهر شنید:

کنسول های نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کنند!

چنین پاسخی از یک بازیساز هیچ جای تعجبی نمی گذارد چرا که در صورت کنار رفتن دیسک ها ، آمار بازی هایی که بصورت غیرقانونی کپی می شوند کاهش چشمگیری خواهد داشت.

حال نظر شما چیست؟ آیا موافق خداحافظی با دیسک ها هستید؟

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا
Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • عماد عامری گفت:

    خب ببینید از یه لحاظ غلطه از یه لحاظ درست
    از یه لحاظ حرفش درسته چون اینطوری بسیاری از بازیساز های بزرگ ضرر نمیکنن و خب سود خوبی رو از فروش یک عنوان زیبا بدست میارن..در پی همچین فروش خوبی دیگه شاهد این نیستیم که یک استدیو بسته به فروش کم بازی(در اثر فروش رفتن نسخه های کپی)بسته بشه و یا حتی شرکت های بزرگ (مثل THQ)کم کم به سمت ورشکستگی برن

    از یه نظر حرفش غلطه..از نظری که اگه عناوین روی دیسک عرضه نشن پس قاعدتا گذینه بعدی برای فروش انها cluod gaming هست که حتما راجبهش شنیدید..اما اجرای همچین کاری واقعا میتونیم بگیم فاجعه ای هست..چون همه جای دنیا همه به اینترنت پرسرعت برای سیستم cg دسترسی ندارن و خب نمیشه همچین کاری کرد.
    ….
    اما راه دیگه ای وجود داره که بنظر من(!)بهترین کار هست.اونم اینکه دو شرکت”سونی””مایکروسافت”فروش بازیهارو هم بصورت فیزیکی و هم بصورت سیستم cg قرار بدن…اینطوری هم میشه از فروش بازیها بطور کلاسیک و برروی دیسک لذت برد(چون واقعا دسترسی بهشون اسون هست)و هم بعضیها میتونن بازیهارو بطور انلاین و سریع با سیستم cg دریافت کنن که خب خودش یه مزیت حساب میشه 😀 :yes: 😎

  • دوستان من از همین جا تسلیت میگم بهتون..
    آقا اگه Bulletstorm بعدی میخواین بسازین هر غلطی می خوای انجام بدی داستانش کن اما اگه نه ، خیلی آدم …. هستی!مرد حسابی من بطور متوسط هفته ای یه بازی میگیرم اونوقت بعبارتی می شود در سال ۳۰۰۰$ که به پول خودمون میشه ۶ میلیون تومان!!!!!!۶میلیون؟!؟ 😮
    ولمون کن باو! :reallyangry:

  • roommate گفت:

    دوستان نگران نباشید همیشه راهی برای تقلب وجود دارد…البته کار درستی نیست ولی با این درامدها ما که نمی تونیم بازیشون رو بخریم پس وقتی کپیش رو بازی میکنیم نباید ناراحت بشن چون یا کپی رو میخریم یا اصلا نمی خریم پس در هر صورت باسه اونا فرقی نداره(تازه اشتغال زایی برای یه عده که هک کنن و بفروشن هم ایجاد میشود) …ولی آن هایی که در ان سوی اب سکونت دارند و درامدی بالغ بر کلی دلار دارند باید حتما اورجینال بخرند تا این شرکت ها ورشکست نکنند و برای ما کپی خوران بازی بسازند.

  • وای نه خدا نکنه
    اگه اینطوری باشه دیگه خداحافظ بازی خوری
    خدا حافظ گیمری
    داغونمون کردی با این خبر :-((

  • با عرض معذرت از دوستان … غلط کرده مرتیکه همچین حرفی زده :reallypissed:

  • hasanfarbod گفت:

    نه اصلا هم خوب نیست :no: :no: :no: 😐

    کم کمش اینه که ما دیگه نمیتونیم راحت بازی کنیم 🙁

  • pedrambarani گفت:

    اگه این اتفاق بیوفته توی ایران هرکی هم بره بخره بخواهد بازی دانلود کنه نسل هشتم تمام شده 😀

  • عرفان ویتا گفت:

    Bleszinski=دیوونه

  • bita گفت:

    من داشتم با خودم فک میکردم وقتی ۷۲۰ بیاد با کدوم پول بخرمش!!!!
    حالا خودش یه طرف بازیهاش یه طرف دیگه!!!
    فک کنم باید برم دوباره اتاری مو از تو انباری بکشم بیرون!!!! 🙁

  • Hazhir MGS گفت:

    بابا تورابه خدا به چی باور دارید مایکروسافت وسونی نسل هشتم تا سال ۲۰۱۶ منتشر نشه اخر من تازه ایکس باکسمو با هزار مشکل خریدم که نسل بعد چی واقعا دیگه از صنعت بازی پشیمون شدم 😥 😥 😥 😥

  • joorchin گفت:

    میخواین مثل ویتا هک نشه!؟بعدشم مگه اینا به موافقت منو نگاه میکنن!!؟نسل بعد امکان نداره که از دیسک استفاده کنه! حالا چه بلو-ری چه ۹ چه ۵ چ CD !

  • ERFAN VITA گفت:

    فقط دیوید جفی…
    با هم یکی از نظرات ایشون رو مرور میکنیم: Jaffe : “نسل بعد کنسول ها آخرین نسل خواهند بود”

    مرد سابق کمپانی سونی و خالق بازیهایی همچون Twisted Metal و God of War در صحبت هایی اعلام کرده که کنسول ها تقریبا عمر خود را کرده اند و نسل بعد تقریبا تا ۱۰ سال دیگر از بین خواهند رفت اما با این حال اذعان دارد که تا کنون چندان پیش بینی هایش در این صنعت درست از آب در نیامده اند. David Jaffe کارمند سابق سونی و Eat Sleep Play اعلام کرده که تا چندی دیگر کنسول ها از بین خواهند رفت و آینده صنعت گیم به صورت streaming service خواهد بود.او در صحبت هایش با GI International اعلام کرده که :

    “ببینید،کنسول ها از بین خواهند رفت.احتمالا تا ۱۰ سال دیگر،حتی شاید زودتر اما ۱۰ سال لغتی است که شما با گفتن آن میتوانید از احمقانه بودن سخنانتان برای دیگران جلوگیری کنید!،به هر حال من اعلام میکنم که نسل بعد کنسول ها آخرین نسل خواهند بود و باید اینگونه باشد.”

    البته او اعلام کرد که کمپانی هایی همانند سونی همچنان تلاش خواهند کرد که سخت افزارهایی برای اجرای بازی تولید کنند ولی این وسیله ای که شما آن را خواهید خرید احتمالا “همانند تلوزیونی خواهد بود که به صورت اینترنتی بازی ها را اجرا خواهد کرد! ولی شما همچنان شاهد بازی های بزرگ و قدرتمند سونی همانند God of War و یا Uncharted و بازی های کوتاه همانند Sound Shapesخواهید بود اما آنها بیشتر شبیه به استدیوهای فیلم سازی برای بازی ها خواهند شد.

    او همچنین در ادامه مصاحبه اش صحبت هایی را نیز درباره کنسول نسل بعد نینتندو یعنی Wii U انجام داد و اعلام کرد که توسط این کنسول شگفت زده نشده است.او در این باره گفت :

    من Wii U را آنگونه شگفت انگیز ندیدم که با خود بگویم”وای خدای من،من باید یکی از آنها را داشته باشم”! من قصد ندارم که این کنسول را بکوبم ولی از نظرم شاهد نرم افزار و یا بازی بزرگ و منحصر به فردی نبودم که مختص این دستگاه باشد.

    او همچنین اعلام کرد که از نظر او Wii U هرگز به موفقیت Wii دست نخواهد یافت!اما خاطر نشان کرد که پیش بینی هایش چندان تا به حال درست از آب در نیامده! او گفت ولی من نمیدانم!منظورم این است که من تصور میکردم PSP موفق شود DS را شکست دهد.در واقع من در این صنعت هستم و در این صنعت زندگی میکنم ولی هیچ منبع یا دلیل معتبری برای سخنم ندارم!
    این در حالی است که سخنان جفی تایید کننده سخنان هفته پیش Cevat Yerli است که اعلام کرده بود نسل بعد کنسول های خانگی آخرین نسل آنها خواهد بود.اگرچه John Carmack رییس id اعتقاد داشت که عمر نسل بعد کنسول ها طولانی خواهد بود و افراد میتوانند زمان بیشتری زا با آن سپری کنند.

    • کنسول بدجوری داره به این صنعت آسیب میزنه..البته کنسول های خانگی..شما فکرشو بکنید!نسل هفتم ۸ سال عمر کرد و این یعنی ۸ سال پیشرفت صنعت سخت افزار یجورایی STOP شده بود و این بازیسازا بودن که گرافیک رو مدیریت کردن..اما اگر PC یگانه پلتفرم گیم بشه ، این ۸ سال به ۴ یا ۳ سال تبدیل میشه..البته بدی این مسئله رو میشه گفت اینه که همش باید سیستم رو آپگرید کنیم اما از کجا معلوم؟شاید اگر همچین روزی فرابرسه قیمت سخت افزارهای PC متحول بشه!
      در کل منم امیدوارم کنسول های خانگی طی دهه ی آینده خداحافظ بشن!

      • ERFAN VITA گفت:

        موافق…
        راستی یه موضوعی هست:
        منو بیشتر “بازدیدکنندگان”دیسلایک میکنن…
        به نظرت چی کار کنم؟
        هرچی میگم چه منطقی وچه غیر منقی( :rotfl: )باز هم دیسلایک میخورم!

        • شما برو خداتو شکر کن..اگه تو سایت اسمشونبر فعالیت می داشتی ، الآن از اینکه فقط دوسه تا دیسلایک میخوری بال درآورده بودی! :rotfl:

          • ERFAN VITA گفت:

            :rotfl: :yes: درسته درسته…
            این کاری که گفتی رو تجربه کردم…
            منظورت دنیای ++++بود؟
            درباره ویتا تومار(کتاب داستان :rotfl: )نوشتم ،که ۱۰ تا دیسلایک خوردم و ۱۲ تا هم لایک!!!
            آخرش هم سعید گفت حق با منه و یکی از کاربراشون به دلیل جواب دادن از روی تعصب روی سونی،بن شد 😀 :rotfl:
            اگه خواستی پیگیری کنی بگو بهت پیغام خصوصی بدم :rotfl: :yes:

    • roommate گفت:

      چقدر طولانی…. :yawn: :yawn: :yawn:
      این اواتار جدیدت فک کنم معنیش اینه :خطر …خطر…دیسلایک نکنید که پدرتون رو در میارم..

  • ERFAN VITA گفت:

    از این جمله ی جفی خیلی خوشم اومد:”من تصور میکردم PSP موفق شود DS را شکست دهد.در واقع من در این صنعت هستم و در این صنعت زندگی میکنم ولی هیچ منبع یا دلیل معتبری برای سخنم ندارم!” :yes:

  • Manase گفت:

    کاش کنسول ها برای همیشه حذف بشنو پی سی جایگزین بشه 😎

  • پین هد گفت:

    فکر نکنم حتی تا ده سال دیگه هم این خواسته بلزینسکی محقق بشه

Bleszinski: نسل بعد نباید از دیسک پشتیبانی کند! - گیمفا