اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم

سعید آقابابایی
۱۷:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا

Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های یک روز در میان برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با چهارمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که دومین بخش از راهنمای مراحل بازی است در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

maxresdefault

ان دروازه فلزی سمت چپ تصویر را باید از سمت دیگر باز کنیم تا یک میانبر به سمت باس اول بازی ایجاد شود.

در قسمتی که ایتم را یافتید غلت بزنید و ایتم های چوبی را بشکنید تا یک راه به منطقه زیر ظاهر شود. یک لبه باریک وجود دارد که شما را به یک نردبان می رساند. پایین بروید و سپس ارام به سمت راست خود نگاه کنید تا یک نردبان دیگر ببینید. پایین رفته و ۳ Hunchback را بکشید. سپس همان مسیر دور فاضلاب را ادامه دهید تا یک ایتم در پایین روی یک چوب ببینید. پایین بپرید (اگر اشتباه کردید یک نردبان در سمت دیگر هست که شما را بالا برگرداند). و ایتم که ست لباس Yharnam Hunter  است را بردارید. از چوب پایین پریده و به سمت راست بروید. اینجا باید موش های غول پیکر را بکشید و ایتم Oil Urn را بردارید. حالا می توانید از مسیری که امدید بازگردید و یا این که به سما دیگر یعنی سمت چپ مسیری که وقتی از روی چوب پریدید بروید که آنجا یک دشمن قدرتمند برایتان کمین کرده است. وی را با دقت بکشید و در گوشه این بخش ست لباس superior Hunter را خواهید یافت. پایین نپرید زیرا بعدا از راه بهتری به آنجا خواهیم رفت. مسیر را بازگشته و از نردبان بالابروید و روی پلی که همان اول دو Netherbeast را کشتید بروید. دوباره به همان اتاقی که از پله های سمت چپ رفته بودیم و تاریک بود ()جایی که دو Netherbeast را به انجا کشیدیم تا بکشیم) بازگردید و ۳ دشمن را بکشید. سپس مشعلتان را دذر دست بگیرید تا اتاق روشن تر شود. اینجا یک Coldblood Dew میبینید که باید بردارید.

maxresdefault 1

این همان دروازه ای است که پشت آن فانوس Central Yharnam است و قبلا از آن طرف باز نمی شد ولی حالا یک میانبر برای شما بین پل و فانوس باز می کند تا اگر از باس منظقه شکست خوردید راحت تر بتوانید به وی برسید.

از پله های اتاق پایین بروید و Henchman که منتظر شماست را بکشید. سپس در منطقه تاریک اتاق یک Wheelchair Blunder وجود دارد که زیر لوازم و وسایل پنهان شده و به شما شلیک خواهد کرد اگر به او زمان دهید و اتفاقا بد جور هم اسیب خواهد زد. وی را بکشید و دو عدد Pungent Blood Cocktail را که برای تحریک کردن دیوها به کار می رود بردارید. در گوشه سمت مخالف پله ها که پایین امدید یک در وجود دارد که روبرویش هم چند پله است. آنجا بالای پله ها یک Henchman منتظر شماست و یک جنازه با Blood Stone Shard نیز وجود دارد. دشمن را کشته و ایتم را بردارید و وقتی از پله ها بالارفتید به یک دروازه فلزی می رسید که همان دروازه ای است که پشت آن فانوس Central Yharnam  است و قبلا از آن طرف باز نمی شد ولی حالا یک میانبر برای شما بین پل و فانوس باز می کند تا اگر از باس منظقه شکست خوردید راحت تر بتوانید به وی برسید. حالا روی پل برگردید و این بار مسیر را به سمت انتهای پل ادامه دهید و یک Brick Brute و ۳ عدد Crazed Crow سر راه شما قرار می گیرند که آنها را از بین ببرید یا سریعا بگذرید. برای کشتن این ۴ نفر به طور راحت تر می توانید از یک مولوتف استفاده نمایید. در انتهای پل مه معروف باس ها را خواهید دید. حالا وقتش است شکارچی. آماده باش برای مبارزه با نخستین باس بازی یعنی  Cleric Beast.

cleric beast great claw

اولین باس بزرگوار بازی که سازندگان با قرار دادن ان در همان اول بازی ما را سکته قلبی داده اند!

 Cleric Beast:

Cleric Beast یک باس انتخابی است و برای پایان خط داستانی اصلی بازی نیاز حتمی به کشتن ان نیست. پس از آغاز مبارزه شاید بگویید چقدر وی وحشتناک است و واقعا نیز همینطور است اما کشتن او به سختی ظاهرش نیست و می توانید نسبتا راحت او را بکشید. حملات او برای جاخالی دادن راحت هستند. به او نزدیک شوید و وقتی که او دستش را بالابرد سریعا به پشتش رفته و به وی ضربه بزنید. وقتی پشت باس هستید تقریبا هیچ یک از ضربات اصلی او با شما نمی خورد و فقط شاید مقداری هنگام برگشتن او به سمت شما از خط سلامتیتان کم شود که آن هم با ایتم سلامتی قابل جبران است. دور ماندن از این باس بسیار خطرناک تر از این است که نزدیک وی باشید زیرا که وی یک حمله پرشی دارد که ممکن است کشنده باشد. وقتی از او دور هستید و دیدید که او در حال اماده شدن برای پرش است مقداری مکث کنید و سپس جاخالی دهید. وی دقیقا جایی که بودید فرود می اید و اگر بلافاصله که دیدی می خواهد بپرد جاخالی دهید به شما برخورد خواهد کرد.

وقتی مقداری از خط سلامتی او کاسته شد مبارزه سخت تر می شود و وی به حالت خشمگین تری وارد می شود. در این حالت باید گاهی به دور از او بروید زیرا او پشت سر هم شروع به کوبیدن مشت به زمین و حملات دیگر میکند که بهتر است این هنگام از وی دور باشید.  زیاد سریع به سمت او نروید زیرا که وقتی وی میخواهد مشتش را از زمین بردارد نیز به شما اسیب خواهد زد. به نزدیک وی رفته و به او ضربه بزنید و همین روند را ادامه دهید تا کشته شود. دقت کنید که در اواخر مبارزه اگر جلوی وی بایستید او شما را می گیرد و اسیب خیلی زیادی به شما وارد می کند. همچنین در این مبارزه مراقب محیط نیز باشید زیرا پل باریک است و کوتاه نیز هست و هر لحظه ممکن است جایی و در گوشه ای گیر کنید و باس حسابتان را برسد.

۲۸۳۵۱۹۵ ۶۷۹۵۵۵۰۸۲۰ ۲۸۳۵۱ ۱

حملات او برای جاخالی دادن راحت هستند. به او نزدیک شوید و وقتی که او دستش را بالابرد سریعا به پشتش رفته و به وی ضربه بزنید.

یک روش ساده تر برای کشتن Cleric Beast:

اگر شما سر این باس را نشانه بگیرید و بر روی آن قفل کنید، سپس ۳ بار به سرش شلیک کنید وی به حالت گیجی می رود و بر روی پاهایش می افتد و یک زمان خیلی کوتاه هم دارید که حمله قدرتمند Visceral Attack را بر روی سر او اجرا کنید و با اجرای این کار برای دو سه مرتبه میتوانید وی را شکست دهید.

بعد از کشتن وی یک فانوس نمایان خواهد شد که سریعا آن را روشن نمایید حتی اگر نمی خواهید به Hunter’s Dream بازگردید. ولی بهتر است که همین الان به این منطقه برگردید زیرا تغییرات مهمی خواهید دید. وقتی بعد از کشتن باس (که اکنون یک Insight گرفته اید) به Hunter’s Dream بازگردید متوجه می شوید که عروسک یا Doll که قبلا زنده نبود اکنون ایستاده است و صحبت می کند. حالا شما می توانید با کمک او و به وسیله Blood Echoe شخصیت خود را لول آپ کنید. همچنین مسنجرها دو هدیه جدید نیز برای شما دارند که شامل Beckoning Bell و Silencing Blank هستند و برای بازی انلاین کاربرد دارند و برای احضار دوستانتان برای کمک به شما و ..استفاده می شوند. همچنین می توانید از Bloodstone های خود برای ارتقای سلاح ها در داخل اتاق جلوی نیمکت مخصوص این کار استفاده نمایید. اگر هم بعد از ازتقای شخصیت و .. هنوز برای شما Blood Echo باقی مانده است می توانید از فروشگاه Bath Messenger ایتم هایی خریداری کنید. بعد از انجام این موارد به سراغ Tombstone رفته و به فانوس محل مبارزه Cleric Beast بازگردید. حالا باید مسیر را به سمت رسیدن به  Father Gascoigne دنبال نماییم.

cleric beast

دور ماندن از این باس بسیار خطرناک تر از این است که نزدیک وی باشید زیرا که وی یک حمله پرشی دارد که ممکن است کشنده باشد. وقتی از او دور هستید و دیدید که او در حال اماده شدن برای پرش است مقداری مکث کنید و سپس جاخالی دهید.

در قسمت بعدی نحوه ادامه دادن مسیر و رسیدن به Father Gascoigne را شرح خواهیم داد.

شما می توانید تمامی بخش های این راهنما را در این قسمت مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا
اختصاصی گیمفا: راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne – بخش پنجم - گیمفا