میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا

میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد

امیرحسین اعتمادیان
۲۰:۴۱ ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی gears of war judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد

مدیر شرکت بازیسازی Epic Games، تیم سویینی در جدیدترین مصاحبه خود اطلاعات جالبی از میزان بودجه‌ای که برای ساخت و توسعه بازی Gears of War: Judgment استفاده شده بود را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.

به گفته تیم سویینی، برای ساخت و توسعه بازی Gears of War: Judgment حدود ۶۰ میلیون دلار هزینه شد و پس از انتشار حدود ۱۰۰ میلیون دلار از بازی درآمدزایی صورت گرفت اما با این حال فروش بازی در مقابل با سود نسخه اصلی بازی فاصله زیادی داشته و نتوانست انتظارات ما را برآورده سازد. به گفته او:

اتفاق بسیار جالبی در بازار کنسول‌های بازی برای ما رقم خورد و ما فقط از لحاظ بودجه مصرف شده یشرفت کرده بودیم و در زمینه فروش تغییری نسبت به گذشته برای ما حاصل نشده بود! ما برای ساخت نسخه اصلی و نخست بازی Gears of War حدود ۱۲ میلیون دلار هزینه کرده بودیم و این بازی برای ما ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی داشت و عملکرد بازی پس از انتشار فوق العاده بود اما در رابطه با بازی Gears of War: Judgment شرایط آنطور که انتظار داشتیم پیش نرفت، ما برای این عنوان بودجه‌ای معادل ۶۰ میلیون دلار در نظر گرفتیم و پس از عرضه بازی بازهم ۱۰۰ میلیون دلار درآمدزایی داشتیم.

تیم سویینی پیش از این اعلام کرده بود که هزینه ساخت بازی Gears of War 3 حدود چهار یا پنج برابر نسخه اول بازی بوده است، با یک محاسبه کوچک به این نتیجه میرسیم که بودجه بازی Gears of War 3 بین ۴۵ تا ۶۰ میلیون دلار بوده است.

عناوین Gears of War ،Gears of War 2 و Gears of War 3 همگی توسط شرکت Epic Games توسعه یافته بودند اما در ساخت بازی Gears of War: Judgment از شرکت People Can Fly برای همکاری استفاده شده بود.

Epic Games تصمیم گرفت نسخه جدید بازی را با نام Gears of War 4 توسعه دهد، سویینی با بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که ساخت این بازی چیزی حدود ۱۰۰ میلیون دلار بودجه می‌خواهد و شرکت آن‌ها توانایی فراهم ساختن این بودجه را نداشت، به همین خاطر آن‌ها تصمیم گرفتند که بازی را به شرکت مایکروسافت واگذار کنند. سویینی در این باره می‌گوید:

ما وارد یک نسل جدید شده بودیم و کنسول‌های قدرتمند پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان وارد بازار شده بودند به همین خاطر ما می‌دانستیم که هزینه‌های مورد نیاز برای ساخت بازی حال دوبرابر از قبل شده است، از این رو تصمیم گرفتیم امتیاز بازی خود را به شرکت مایکروسافت واگذار کنیم.

شرکت مایکروسافت بازی Gears of War 4 را در تاریخ ۱۶ ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی و کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرد. مایکروسافت بنابر سیاست‌های همیشگی خود هیچ اطلاعاتی در رابطه با میزان فروش بازی منتشر نکرده است همچنین جزییات دقیقی از میزان بودجه استفاده شده برای ساخت و توسعه بازی Gears of War 4 نیز در دسترس نمی‌باشد.

شرکت Epic Games در حال حاضر دو بازی Paragon و Fortnite را در دست توسعه و پشتیبانی دارد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا
میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • گیرز آف وار=بهترین بازی جهان در سبک خود :inlove:

  • 7KHAT گفت:

    گیرز ۴ که بین ظیر بود…محشر..شاهکار…ادامه ی ۳ کار سختی بود اما کوئلیشن جوری ادامه داده که میشه چند نسخه بعد این ساخت
    ………………………………………………….
    کسی نکته ی پایان بازی رو فهمید؟ یه نکته ی خیلی مهم…
    …………………………………………………….
    لطفا سریع تایید کنین

  • mahdi m77 گفت:

    😥 😥 😥
    واقعا نا امید کنندست :no:
    مایکروسافت باید بودجه لازمو به اپیک میداد و اپیک gears 4 میساخت 🙁

  • نسخه جاجمنت نسخه ای بود که میشه زیاد دربارش حرف زد اول اینکه در بخش کمپین و در بعضی درگیری ها خیلی شبیه Horde بود یعنی استحکامات دفاعی باید ترتیب میدادی در بخش گرافیکی بی نظیر بود و چون اواخر عمر ۳۶۰ امد از تمام قدرت سخت افزار استفاده کرد و کیفیت بی نظیری داشت سلاح ها هم بالانس تر بودن و اسلحه های جدیدی هم داشت تنها ایراد بازی داستان بود که میتونست خیلی بهتر باشه ولی کلا به عنوان نسخه فرعی خیلی توی co-op حال میداد

    • 7KHAT گفت:

      داش مایکرو نکته ی اخر گیرز رو فهمیدی؟ گردنبند مادر کیت

      • اسپویل:
        بله و احتمال میدم در نسخه بعدی مارکوس و کیت دشمن بشن و JD باید انتخاب سختی کنه :yes: :yes:

        • 7KHAT گفت:

          اسپویل:
          چی بشه..از همین الان منتظر نسخه ی بعدم…پایان بندی جوری بود ادم تشنه ی نسخه ی بعد میشه…کیت شخصیت دوس داشتنی بود…فک کن یهو عناصر لوکاستی و سوارمی درش خودشونو نشون بیان شبیه میرا بشه…بشه ملکه ی سوارما…احتمالات ادمو دیوونه میکنن
          در کل که از کمپین بازی راضی بودی؟ نه؟
          دم مایکرو گرم واسه ما پی سی بازا هم دادش بیرون…تو بخش چند نفره ولی بدجور با نت درگیرم…بقیه بازیا پینگ خوبه… این دو خطه

          • :yes: :yes:
            فرگوسن خیلی خوب از پس بازی برامد واقعا فکر کردن به اینکه یه استدیو جدید و کارمندان جدید بازی رو ساختن اونم نه هر بازی ای بلکه بازی ای به محبوبیت گیرز واقعا فوق العاده بود من بازی رو همون چند روز اول عرضه با سختی insane به اتمام رسوندم و تمام دقایق بازی برام خاطره هست و قبلا هم نقد بازی رو نوشتم اون محیط ها اون تکسچرها اون نور پردازی اون فیزیک اون طوفان های سهمگین اون موتور سواری بی نظیر در اکت۲ چپتر۳ -اون درگیری با هلی کوپتر در همین اکت -اون اتفاق شوکه کننده در اکت۳ چپتر۱- یا در قسمت اکشن بازی که توسط بالابرها اویزان هستیم یا اکت۵چپتر۳ و ربات سواری و …. همه و همه برای من در اون چند روز خاطره هست و گیرز۴ در کنار کوانتوم بریک بهترین تجربه امسال من بود و بله از کمپین به دلیل اینکه فکر مخاطب رو درگیر خودش کرد ۱۰۰ درصد راضی بودم

            • داداش دهنت سرویس من هنوز رو insane موندم.
              یکی از دوستان مارو شیر کرد گفت بیا کو اپ رو نرمال تا آخرش بریم بعدش رو insane باهم بریم دوباره برای جمع کردن collectibles از اول تا آخرش میریم و…. :rotfl:
              خلاصه همون کو اپ اول هم به زور تمام کردیم از اون موقع هنوز حس بازی نیومده

            • :yes: :yes:
              دیگه ارمان جان از قدیم میگن “دود از کنده بلند میشه” :rotfl: :rotfl: :rotfl: حالا انشاالله میری

            • Cole Train گفت:

              مشکل خیلیا اینه گیرز رو فقط بخش داستانی میدونن ما سه ماهه فقط گیرز میزنیم و قطعا تا دوسال دیگه هم میزنیم یه کله.مولتی و هورد بازی خداست.
              ما بچه های فرومش تو بازی سنتریم کسی خواست بیاد پی وی گیمرتگ بدم بیان مولتی صفا کنن.
              خدارو شکر مولتیه گیرز هنوزم هاردکوره و نوبا تا یک سال نقش چلکس ها رو دارن تو بازی نه مثه بعضی بازیا فقط یه استورین اونم یه داستان ساده با یه روایت زیبا.مولتیشونم همون مسخره بازیا و طناب بازیاست.
              لطفا فکتم صعدر نکنین من قبل اکثرتون مولتیشو بازی کردم قبل اینکه رنک بیاره الانم که ماشاله سوروایوش اسکیه محضه هورده حتی شکل فبریکیتورو هم عوض نکردن و مود king of the hill که به بازی اومده حتی اسمشم عوض نکردن همون مد قدیمیه گیرزه

  • RPG.MahyaR گفت:

    شرکت Epic Games در حال حاضر دو بازی Paragon و Fortnite را در دست توسعه و پشتیبانی دارد.

    پاراگون بریزید ادد کنید بازی کنیم بازی خوبیه
    :rainbow: PSN:Mahyar110022

  • NeedForSpeedTheRun گفت:

    یادمه زمانی نسخه اول این بازی رو رو PC با کارت Geforce 9500gt بزور اجرا کردم.فکر کنم ۵ فریم گرفتم موس رو حرکت میدادم بعد ده ثانیه تصویر حرکت میکرد.بعد دو سه سال رو کارت ۷۷۷۰ اجرا کردم یک مقداری رفتم دیگه نرفتم فهمیدم به بازیهای فضایی علاقه ای ندارم.به مرور زمان از بازیهای مختلف زده شدم و محدوده خرید بازی های مورد علاقم تنگ تر شد بحدی که تو ۲۰۱۵ چهار تا بازی خریدم تو ۲۰۱۶ فقط یک بازی اونم واچ داگز ۲ که الان بعد یک هفته ازش زده شدم میخوام زودتر تموم بشه واسه همین فقط ماموریت های اصلی رو میرم.
    هفده سال پیش تو تابستون ۷۸ برای اولین بار من و داداشم یک اتاری دستی رو بزور از نوه عمه ام تو خونشون ازش گرفتیم در همون حین که داداشم داشت جلو اون دختر کوچولو رو میگرفت من داشتم با اتاری دستی اون هواپیما بازیش رو میرفتم.به عمرم حساب نبود.چه لذتی داشت.بعدها بازیهای میکرو و سگا خصوصا شورش در شهر چه لذتی داشت.مکس پین و IGI تو رایانه.هر بازی تو مغازه میدیدم میخریدم و هر بازی که نسخه اولش رو میگرفتم نسخه های بعدی هم میخریدم.
    اما حالا دیگه اخر خط گیمری من است.
    A Gamer’s End

  • INSIDE 1990 گفت:

    سری گیر فوق العادس به خصوص از نظر فیزیک حس خوبی به آدم میده راستی دوستان Pc باز که میخوان گیرز ۴ رو بازی کنن میتونن با ۳۰ هزارتومن نسخه ی اشتراکی استور بازی رو بخرن خبرش توی همین سایت بود واسه کسایی میگم که نمیدونن

  • Y@SH@R-PS4 گفت:

    واقعا آرزو دارم یه روز این عنوان (gears of war )
    رو تجربه کنم . ………………………………………………………………… کسی میدونه هزینه ساخت the last of us چقدر بوده؟

  • .Mojtaba. گفت:

    خیلی بازی خوبی بود.مخصوصا اون چالش هایی که تو حالت داستانی داشت به تنوع بازی کمک میکرد.گرافیکشم از نسخه های قبل بالاتر بود و لوکیشن های متنوعی داشت مخصوصا بخش انلاین. بیشترین تنوع سلاح رو هم تو سری داشتت.مود overrun هم که خیلی حال میداد. من که خیلی به دلم نشست :silly:

  • HannaH گفت:

    نکته اى که توى حرف رییس کمپانى اپیک هست جالبه. نه فقط درباره GoW بلکه درباره بقیه بازى هم صادقه. اکر بازى اول رو با آخر مقایسه کنید مى بینید هزینه ها رو به افزایشه اما درآمدزایى نه. یعنى با دوبرابر شدن هزینه تعداد گیمر دوبرابر نشده بلکه سود هست که نصف شده. اپیک گیمر یه محتسبه ساده کرده و دیده اکر صد میلیون خرج کنه و صد میلیون هم در بیاره صرفاً زندگى و زمان تلف کرده. روى همین حساب بازى رو داده به خود مایکروسافت که به خاط برند ایکس باکس مجبوره تولیدش کنه (مثل آنچارتد و سونى. اینکه اون هم سود مى کنه یا نه مشکوکه). به هر حال نکته جالبى بود که نشان مى ده چرا بازى هاى موبایل از بازى هاى AAA بین سازنده ها محبوب ترن.

  • اقای cole train اون بازی که شما میگی برو جوایزشو ومتاشو نگاه کن بیا با گیرز اف وار مقایسش کن برو ببین نودوخورده ای نقد داشته برو ببین استدیو سازندش چیه .برو ببین چه گرافیکی داره بعد بیا بگوطناب بازی .همین راک استار وناتی داگ وسانتا هستن که گیم رو زنده نگه داشتن وگرنه همه چی میشد انلاین . گیرز اف وار نصف اون بازی هم نقد نداشته ولی ۸۴ گرفته .فن بازی در نیار الکی

میزان هزینه‌های صورت گرفته برای ساخت بازی Gears of War: Judgment توسط سازنده این عنوان اعلام شد - گیمفا