بتسدا از کنسل شدن Doom 4 خرسند نیست

۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۷

پیش از عرضه‌ی DOOM توسط استودیوی آی‌دی سافتور id Software، نسخه‌ای از این سری را تحت عنوان Doom 4 در دست توسعه قرار داشته که به طرز قابل ملاحظه‌ای به سری سینمایی و محبوب Call of Duty شباهت داشته است. اگرچه پس از مدتی توسعه دهنده‌ی این بازی متوجه تغییرات اساسی ریشه‌های اصلی این سری در این نسخه شد و اقدام به کنسل کردن آن و آغاز ساخت بازی DOOM کرد.

اخیراً آقای پیت هاینز (Pete Hines)، مدیر بازاریابی و روابط عمومی شرکت بتسدا (Bethesda) پیرامون این پروژه‌ی کنسل شده صحبت‌هایی کرده است. وی در گفتگو با وب‌سایت OXM بیان داشت کنسل کردن این پروژه برای شرکت بتسدا رضایت بخش نبوده اما این اقدام برای این شرکت امری مهم و اجباری تلقی می‌گردد.

“ما با Doom به یک نقطه‌ی اوج رسیده بودیم اما پس از بررسی آن (به این نتیجه رسیدیم) که این بازی‌ای نیست که بازاری را که نیاز به تغییر دارد را تغییر دهد. و تنها بتسدا نبود (همچین عقیده‌ای نداشت). استودیوی id نیز نزد ما آمد و گفت ‘نه اینکه این بازی، بازی خوبی نباشد اما تنها یک Doom نیست. این کاملاً متغایر با چیزهاییست که Doom مرتبط با آن‌هاست. ’

مجدداً می‌گویم، اینطور نیست که ما در این رابطه راضی باشیم! اساساً ما یک بازی را کنسل کرده‌ایم. این کاری‌ست که ما کردیم. ما چیزی را کنسل کردیم که افراد مختلفی بر روی آن وقت گذاشتند و خود ما نیز هزینه‌ی بسیاری بر روی آن برای رسیدن به آن نقطه صرف کردیم، در نهایت اما آن را کنسل کرده و مجدداً از نو (ساخت پروژه) را آغاز کردیم.

این تصمیم راحتی برای بتسدا نبود. ما هنوز یک شرکت هستیم. ما مجبور به پرداخت حقوق و سرپا نگه داشتن شرکت هستیم و اینطور نیست که این اقدامات ما به آسانی و راحتی صورت پذیرد. ساخت بازی‌های ویدئویی سخت است و گاهی‌اوقات اتفاقات متعدد و پیش‌بینی نشده‌ای رخ می‌دهد.”

این تصمیم بتسدا اگرچه موافقان و مخالفان بسیاری داشت اما منجر به تولید نسخه‌ای جدید از سری DOOM شد که در عین داشتن ویژگی‌های اصلی این سری قدیمی و محبوب توانست برخی از ناآشنایان با این بازی اکشن سریع را نیز به خود جلب کند و عنوانی موفق تلقی گردد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید