مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا

مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution

امیر محمد جیریایی
۱۴:۳۳ ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا

۴۷ با انتقام باز می گردد. این بار مصمم تر از همیشه و بی روح تر از هر زمانی که فکرش را بتوان کرد. بعد از گذشت بیش از شش سال IO Interactive با دستپخت جدید خود قصد دارد تا روح جدیدی را این بار به سری جدید هیتمن با نام Hitman: Absolution وارد کند. عنوانی که با حفظ اصول موفق قسمت های قبلی و همچنین  ایده های جدید قصد دارد تا تعریف جدیدی از سبک مخفی کاری را به ارمغان بیاورد.

 

نام : Hitman: Absolution

سبک بازی : اکشن – مخفی کاری

پلتفرم ها : xbox 360 – ps3 – pc

سازنده : IO Interactive

ناشر : Square Enix

تاریخ انتشاز : ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ – ۳۰ آبان ۹۱

رده بندی سنی : + ۱۸

انتقام راه رسیدن به آمرزش :

با این که  زمان زیادی به انتشار هیتمن : آمرزش باقی نمانده است ، ولی IO Interactive اطلاعات دقیقی از داستان بازی فاش نکرده و تنها به ذکر نکات اصلی بسنده کرده است. به هر حال طبق اطلاعات به دست آمده فقط این را می دانیم که دیگر خبری از دایانا که در نسخه های قبلی وظیفه پشتیبانی ۴۷ و پیش برد ماموریت های او را بر عهده داشت در این نسخه نیست زیرا سازمانی که قبلا دایانا برای آن کار می کرده به بعضی از فعالیت های وی مشکوک شده و دستور قتل دایانا را می دهد. این بار داستان بازی حول محور دختری با نام ویکتوریا می چرخد. این دختر فردیست که دایانا در آخرین لحظه عمر خود از ۴۷ تقاضا می کند که وی را پیدا کرده و از او محافظت کند. اما سازمان ICA هم در این بین بیکار ننشسته و لشگری از پلیس ها را برای دستگیری وی می فرستد. ۴۷ که متوجه توطئه تاریکی نسبت به خود شده به هر شکلی که هست از دست پلیس ها فرار کرده و سفر بزرگ خود را در جهانی فاسد و پیچیده برای جستجوی حقیقت و انتقام از مسبب این اتفاق که فردی با نام Black Dexter است آغاز می کند. همچنین مراقب جدید ۴۷ فردی بنام Benjamin Travis و دستیارش Jade خواهند بود که ماموریت هایی جدا از موارد شخصی ۴۷ را بر عهده وی خواهند گذاشت.

HIT MAN : ABSOLUTION

هر آن چه از یک حرفه ای می خواهید :

یکی از معظلاتی که عموما بازی های  مخفی کاری در نسل جدید با آن روبرو شده اند گرایش یبیشتر به سبک اکشن و عامه پسند تر بوده است. به گونه ای که حتی شاهد این بوده ایم که بعضی از بازی ها کاملا اصول خود را فراموش کرده و راه اکشن تر شدن را ادامه داده اند. با معرفی شدن قسمت جدید هیتمن هم بیم این می رفت که شاهد همین شیوه باشیم. اما با نمایش های بسیار زیادی که از بازی مشاهده شده خوشبختانه نه تنها این اتفاق نیفتاده است بلکه حتی المان های مخفی کاری بازی بیش از بیش نمود بیشتری پیدا کرده است. در حقیقت تاکید بسیار خاص بر روی المان های موفق قسمت قبلی باعث شده تا در این نسخه شاهد عنوانی بسیار عالی و تاریک باشیم.

گیم پلی هیتمن : آمرزش هر آن چه که برای یک قاتل سایلنت احتیاج دارید را دارا می باشد و در این زمینه شاهد یکی از بی نظیر ترین سری هیتمن خواهیم بود. اگر بخواهیم الگوی هیتمن آمرزش را انتخاب کنیم splinter cell conviction ( اسپلینتر سل : کانوکشن ) گزینه بسیار عالی به نظر می رسد البته رد پاهایی هم از batman arkham asylum (بتمن : آرخام آسیلوم) ، assassins creed (اساسینس کرید) و red dead redemption ( رد دد ردمپشن ) را هم می توان در بازی مشاهده کرد. به عنوان مثال در یکی از قابلیت های جدید بازی بازیباز توانایی این را دارد که حرکت اجسام را برای مدت کوتاهی به حالت آهسته در آورد ( به مانند رد دد ردمپشن ) و با یک حرکت سریع دشمنان را مارک یا همان علامت گذاری ( باز هم مخلوطی از رد دد ردمپشن و اسپلینتر سل : کانوکشن ) کند و در صحنه ای سینمایی آن ها را به دنیایی دیگر رهنمون سازد. یکی از نکاتی که در هیتمن : آمرزش بحث هایی پیرامون آن شده و مخالفان و موافقان هم داشته است حالت جدیدی با نام غریزه می باشد که به مانند یک اشعه ایکس باعث می شود که حتی پشت دیوار ها را هم مشاهده کرد  و همچنین این قابلیت باعث این شده که NPC های بازی به سه دسته تقسیم شوند . گروه اول که در واقع همان مردم عادی هستند با فعال کردن این قابلیت به رنگ سفید در خواهند آمد ، اما گروه دوم که اغلب محافظان افرادی هستند که باید ترور شوند رنگ زرد خواهند داشت و در نهایت هدف های ترور  رنگی قرمز رنگ را دارا می باشند. همچنین این قابلیت راه مورد نظر محافظ ها و هدف ها را به مانند یک آتش بر روی زمین نشان خواهد داد تا بازیکن بتواند مکانی که هدف قصد رفتن به آن جا را دارد شناسایی کرده و تعریف درستی از تاکتیک های مورد نظر خود داشته باشد. اما اگر دقت کردید گفتیم که این حالت موافقان و مخالفانی داشته است.در حقیقت کسانی که بر روی این ویژگی نظر مثبت دارند بر این عقیده هستند که وجود چنین حالتی کاملا به جا بوده است و بازیباز را از سر در گرمی  بر خلاف نسخه های قبلی خارج خواهد کرد. زیرا در قسمت های گذشته بازیباز مدام مجبور بود برای یافتن مکان مورد نظر دشمنان مرتبا به نقشه بازی رجوع کرده و این کار عملا وقت زیادی از آن ها را می گرفت. اما با این حال مخالفان نظری کاملا بر عکس این فرضیه را دارند و بر این عقیده هستند که وجود چنین ویژگی نوعی تقلب در بازی به حساب می آید و باعث می شود که حرکت دشمنان و هد ف ها کاملا از قبل قابل پیش بینی شده و روند بازی خطی تر شود. به هر حال باید تا زمان انتشار بازی منتظر ماند و دید که این ویژگی تا چه حد به هیجان انگیز تر کردن بازی کمک خواهد کرد . البته ذکر این نکته ضروریست که لزوما اجباری برای استفاده از این سیستم در بازی نیست  و در درجه سختی متوسط به بالا هم اصلا توانایی استفاده از این قابلیت وجود ندارد.

ویژگی غریزه. خوب یا بد مسئله این است.

هیتمن : آمرزش آن قدر ویژگی های بسیار زیاد و عالی دارد که نمی توان به همین سادگی آن را بیان کرد. یکی از همین مواد در مورد تنوع بی نظیر ماموریت هاست که یک سر و گردن بالاتر از هیتمن : خون بها و نسخه های قبلی قرار می گیرد. مثلا فردی در معامله ای بزرگ بر سر شرکای خود کلاه گذاشته و تمامی پول ها را برای خود برداشته است یا فردی به کودکان تجاوز کرده و یا رییس پلیس فاسدی که عموما با خلافکار ها ارتباطی دارد جزو هدف های مامور ۴۷ هستند و محکوم به مرگ خواهند بود. البته این تنها گوشه ای از ماموریت های فوق العاده بازیست و ماموریت هایی که تنها به مامور ۴۷ ربط داشته باشد هم در بازی وجود خواهد داشت. همچنین گفته شده که محیط های بازی بسیار بزرگ تر از قبل شده و بیش تر در شیکاگو در جریان خواهد بود.

نحوه پیش برد این ماموریت ها هم در نوع خود بسیار تحسین برانگیز کار شده است. در هر ماموریت عموما سه یا چهار روش برای از پای در آوردن هدف ها وجود خواهد داشت. اهداف آن قدر متنوع هستند که غیر ممکن است با یک بار بازی کردن به تمامی روش ها دست پیدا کنید و همین شیوه عامل مشوقی برای بازیباز می شود تا بازی را چند بار به اتمام برساند. اینک بازی دارای حالت قرار داد در پیش برد ماموریت ها شده است که به بازیکن این اجازه را می دهد که قبل از انجام ماموریت روش کشتن هدف ها را انتخاب کند . مثلا طرفی که با آن قرار داد را امضا کرده اید دوست دارد که قبل از کشتن هدف آن را شکنجه کنید و بعد کلکشان را بکنید و یا فرد دیگری دوست دارد قتل به مانند بمب در سطح منطقه صدا بکند. البته بازیباز مختار است که به این گونه قرار داد ها توجهی نکرده و ماموریت را آن طور که خود دوست دارد به اتمام برساند. گزینه های بسیار زیادی برای از پای در آوردن هدف ها آن هم بدون کوچک ترین شک و شبهه ای نسبت به شما به بازی اضافه شده است.تله گذاری قسمت مهمی از بازی است که طراحان نقشه های بزرگی برای آن دارند می توانید تله های مرگباری برای دشمنان بگذارید و در نهایت به آن ها ضربه بزنید. انداختن یک بمب در کنار ماشین هدف ها و به صدا در آوردن دزدگیر ماشین ، باعث می شود تا حواس هدف به سمت ماشین خود منحرف بشود و در این هنگام با فشار دادن چاشنی بمب شاهد یک آتش بازی حسابی و صحنه های سینمایی جالبی که خود تیم سازنده هم مانور بسیاری بر روی آن داده است خواهید بود. اما اگر زیاد به جلب توجه افراد نسبت به قتل ها علاقه ندارید مسموم کردن غذاها گزینه خوبی به نظر می رسد زیرا با انجام این شیوه هیچ محافظی متوجه قضیه نخواهد شد.

با پوشاندن صورت خود با دست برای مدت کوتاهی می توانید از دست دشمنان قسر در بروید !

هنوز هم برای نفوذ به دشمنان ۴۷ از یونیفرم آن ها استفاده خواهد کرد. اما دیگر نمی توان با خیال راحت در میان NPC ها برای مدت طولانی گشت. این درست که لباس شما عوض شده ولی دلیل بر آن نمی شود که دشمنان توجهی به چهره شما که تا به حال ندیده اند نکنند به همین علت است که آن ها شما را به رسمیت نمی شناسند. اگر بیش از حد به دشمنان نزدیک بشوید آن ها شما را خواهند شناخت و به مانند مور و ملخ دشمنان از هر طرف به سمتتان یورش خواهند برد. برای جلوگیری از این کار ۴۷ می تواند در یک حرکت جالب صورت خود را با دست بپوشاند و یا وانمود کند که مشغول به خوردن یک نوشیدنی و یا خواندن یک روزنامه می باشد. یکی از ایراداتی که به هیتمن : خون بها گرفته می شد در این بود که  در صورت مشاهده حرکات مشکوکی از طرف شما بلافصله تمامی ماموران با خبر می شدند . در عوض در آمرزش می توانید قبل از آن که ماموری به وسیله تماس دیگر افراد را با خبر کرده در یک لحظه کنترل اوضاع را با کشتن آن ها در دست بگیرید. مکان های بسیاری هم برای مخفی کردن اجساد وجود خواهد داشت. گنجه ها ، دیوار هایی که در حال حاضر می تواند برای مخفی کردن اجساد مورد استفاده قرار بگیرد و حتی سایه ها هم مکان های خوبی برای پنهان کردن اجساد هستند. یکی از نکاتی که دقیقا از اسپلینتر سل : کانوکشن وام گرفته شده است سیستم هشدار می باشد که مشکوک شدن دشمنان نسبت به شما را با خط سفید بلند نشان خواهد داد. فلش زرد زمانی است که به فردی جلوی مردم عادی حمله کنید و فلش قرمز هم زمانی می باشد که گارد ها و محافظان کاملا از حضور بازیباز با خبر بشوند و به دیگران هشدار بدهند. البته در صورت مسلح بودن تحت هر شرایطی فلش به صورت قرمز رنگ درخواهد آمد . پس پیشنهاد می کنم که تا نزدیک شدن کامل به هدف سلاح خود را در معرض عموم قرار ندهید.

آمرزش در راستای هر چه بهتر شدن یک تجربه اکشن بهبود بسیار خوبی در سیستم تیراندازی داشته است که این بار بر خلاف قسمت های گذشته نشانه گیری سلاح ها به صورت خودکار بر روی صفحه نمایش وجود نخواهد داشت و به مانند دیگر بازی های اکشن باید با نگه داشتن یک دکمه خاص این کار را انجام دهید البته یک کاورگیری بسیار خوب هم چاشنی این بخش شده تا هیجان بازی را دو چندان کند. البته چندان نگران نباشید زیرا کاورگیری رکن اصلی بازی برای زنده ماندن نخواهد بود. زیرا همان طور که اشاره کردیم انجام بازی در حالت اکشن عموما غیر ممکن می باشد( البته سرعت اکشن بازی هم در نمایش ها در سطح بسیار خوبی بوده است. ) و اصل بازی کماکان بر پایه مخفی کاری و حقه ها استوار است و منظور ما از هیجان چیز دیگریست. استفاده از کاور گیری اغلب برای پنهان شدن و همچنین دید درست نسبت به محیط اطراف می باشد. از حالت بسیار جالبی که همگان بر آن نظر مثبت داشته اند حالت تظاهر به تسلیم شدن می باشد که حقه ای بسیار خوب برای فریب دشمنان خواهد بود . در این  جور مواقع در هنگام نزدیک شدن دشمن برای بازداشتتان در یک حرکت بسیار سریع می توانید وی را خلع سلاح کرده و از آن به عنوان یک سپر انسانی استفاده کنید. سیم خفه کن هنوز هم یک دوست خوب برای ۴۷ در مواقع کشتن بی سر و صدا خواهد بود که البته این بارکشتن هدف ها حتی با دست خالی هم به آن اضافه شده است. این بار ۴۷ می تواند به آرامی به پشت دشمنان رفته و در یک حرکت سریع وی را به آرامی گرفته و با فشار دادن پی در پی یک دکمه باعث بی هوش هدف شود . البته در این گیر و داد اگر بازیباز بخواهد کار را سریع تر تمام کند فشار دادن دکمه ای دیگر برای شکستن گردن بهترین گزینه خواهد بود. ویژگی جدیدی که کمبودش در نسخه های قبلی حس می شد استفاده از وسایل محیطی برای کشتن دشمنان بود که در آمرزش این نکته از قلم نیفتاده است. می توان تقریبا بسیاری از وسایل محیطی را مانند مجسمه ها : بطری ها و … را برداشته و با شدت هر چه تمام تر سر و صورت دشمنان را خرد کنید.

استفاده از اشیای محیطی بهترین سلاح در مواقع یک مرگ سریع خواهد بود.

از دیگر موارد ناگفته هم می توان به یک مینی نقشه در گوشه پایین تصویر اشاره کرد که هدف ها را به بازیباز نشان خواهد داد و همچنین وضعیت این هدف ها در حالت زنده ، مرده و یا  مشکوک شدن با یک عکس هم نشان داده می شود. چک پوینت ها هم که در قسمت های گذشته به هیچ وجه وجود نداشتند به بازی اضافه شده تا دیگر بعد از شکست در ماموریت ها شاهد بازگشت ناباورانه به شروع ماموریت نباشیم. حتی برای گرفتن دشمنان روش های خوب و زیادی ساخته شده که اعتراف گیری نیز به گنجینه آن اضافه شده است . می توانید برای روشن شدن روند داستان و پیگیری ماموریت از دشمنان خود اعتراف بگیرید و میزان ضعف و شدت آن کاملا بر عهده شماست. همچنین بخش Execution هم دستخوش تغییرات جالبی شده است . اولا شاهد تکرار زیاد در این قسمت نیستیم و دوما خشونت هم در آن ها بالاتر رفته است. همچنین در حال حاضر یک سیستم نمره دهی هم به بازی اضافه شده که با انجام موارد مثل ترور حرفه ای تر و کاملا بی سر و صدا ، پنهان کردن اجساد و دیگر موارد افزایش پیدا می کند و در صورت کار های مثل کشتن افراد بی گناه و مردم عادی از امتیاز ها کاسته خواهد شد. با این امتیاز ها می توان اسلحه ها را آپگرید کرده و یا موارد افزودنی مثل صدا خفه کن یا اسلحه های جدیدی را برای خود باز کنید.

ناپدید شدن در میان جمعیت روش خوبی برای فرار از دست دشمنان می باشد.

زیبا تر از همیشه :

گرافیک هیتمن آمرزش که این بار به لطف موتور Glacier 2.0 در دست ساخت است را می توان یکی قوی ترین موتور های نسل فعلی دانست که وجود یک نورپردازی قوی که حتی  شکستن نور به صورت طبیعی از درختان و ساختمان ها را به زیبایی به تصویر می کشد باعث شده تا توجهات بیشتری نسبت به این بخش جلب شود. بارانی که بر روی ۴۷ می بارد و به زیبایی حتی ریخته شدن آب از روی لباس وی را نشان می دهد را نمی شود به همین راحتی نادیده گرفت. جزییات محیط نیز بسیار خوب کار شده است . به گونه ای که حتی می توان در صورت یک انفجار بزرگ شاهد این بود که چگونه تمامی وسایل موجود در محیط به آسمان ها رفته و حتی بعض از شی ها به شیشه ها خرده و باعث شکسته شدن شیشه ها شوند. جزییات به کار رفته در صورت ها  البته برای خود مامور ۴۷ به بهترین شکل ممکن کار شده است و دیگر شخصیت ها با این که به خوبی ۴۷ نیستند ولی باعث ناراحتی بازیباز هم نخواهند شد. اما انیمشن شخصیت ها در مردم عادی سطح قابل قبولی را ندارد و می توان سفتی حرکات آن ها را به خوبی مشاهده کرد.

شاید بتوان تنها ایرادی که از هیتمن : آمرزش گرفت را در مورد هوش مصنوعی افراد عادی دانست که در بعضی مواقع به مانند روبات از طرفی به طرف دیگر می روند و حتی در یکی از نمایش های بازی به شخصه مشاهده کردم که دو فرد مستقیما به یکدیگر برخورد کرده و ناگهان راه خود را به طرف مسیری که می آمدند برگشت دادند. اگر چه که هنوز برای قضاوت زود است ولی باید پذیرفت که ضعف هایی در هوش مصنوعی و رفتار مردم عادی و جود دارد . البته هوش مصنوعی دشمنان کاملا خلاف مردم عادیست و بر خلاف بسیاری از بازی های دیگر که عموما دشمنان به مانند عروسک کوکی مسیر از پیش تعیین شده ای را بار ها طی می کنند در آمرزش با هوش مصنوعی بالا و متفاوتی روبرو خواهیم شد. دیدن حتی یک سایه در گوشه ای باعث می شود به سرعت دشمنان گوش به زنگ شده و فردی را برای فهمیدن اوضاع به آن مکان بفرستند. جالب اینجاست که اگر بعد از مدتی خبری از فرد فرستاده شده نشود ، ( که خیلی طبیعی است که توسط ۴۷ به دیار باقی شتافته است ! ) بقیه دشمنان چند بار آن فرد را صدا خواهند کرد و اگر صدایی نشنوند به سرعت وارد عمل شده و چشم ها را برای پیدا کردنتان تیز خواهند کرد. به هر حال جای تعجب است که چنین تفاوت هایی بین هوش مصنوعی دشمنان و افراد عادی به وجود آمده و این سوالیست که به نظر می رسد IO Interactive جواب بهتری برای آن داشته باشد.

HIT MAN : ABSOLUTION

خشن ، بی روح و زیبا

از خصوصیات همیشگی هیتمن می توان به بهره جویی از زیباترین موسیقی‌های متن اشاره کرد که باعث شده است موزیک های بازی در نوع خود بی نظیر باشد. با این حال این بار دیگر خبری از Jesper Kyd برای ساخت موسیقی ها نیست و این وظیفه بر عهده (Peter Kyed) و (Peter Peter) گذاشته شده است تا شایستگی های خود را ثابت کنند. به شخصه در ساندتراک هایی که از بازی منتشر شده هیچ گونه مشکل خاصی در موسیقی های مشاهده نکرده ام و تاثیر گذاری این موسیقی ها همچنان به قوت خود باقی مانده است. با این که از قبل اعلام شده بود که این بار وظیفه صداپیشه ۴۷ را فرد دیگری بر عهده خواهد داشت. اما در یک حرکت جالب شرکت Io Interactive خبر بازگشت دوباره ی صدا پیشه ی مامور ۴۷ (David Bateson) را داد تا از این بابت گیمر ها کوچکترین نگرانی نداشته باشند.

HITMAN : ABSOLUTION

به دنبال موفقیتی دیگر :

شکی وجود ندارد که بعد از گذشت بیش از ۶ سال انتظارات بسیار زیادی از Hitman: Absolution به وجود آمده و همگان در انتظار این هستند که شاهد بازگشت باشکوه این قاتل خونسرد باشند. امید ها برای این نسخه بسیار بالاست و با توجه به قابلیت های جدید در گیم پلی و مولتی پلیر که به معنای واقعی کلمه هیچ گونه اطلاعاتی از آن گفته نشده است ، Absolution به نظر می رسد هم بتواند طرفداران قدیمی را راضی کند و هم طرفداران جدیدی را برای خود جمع کند.این بازی قطعا خاطرات خوب شماره های قبلی و لذت بازی با یک قاتل سایلنت را برای ما زنده خواهد کرد. پس اگر به این قاتل کچل ! علاقه مند هستید تا عرضه بازی حسابی خود را برای تبدیل شدن به یک حرفه ای آماده کرده تا بتوانید تا بتوانید به دنیای تاریک بازی وارد شوید فقط بی سر و صدا بودن خود را در این بین فراموش نکنید.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا
مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Sam_Fisher گفت:

    امیر محمد جان کامل و زیبا و فوق العاده بود ممنون…

  • ERFAN VITA گفت:

    it won’t get a good grade from graphics…

  • Sam_Fisher گفت:

    ای خدا…
    عرفان جون مگه دانیال نوروزی هم نگفت که کامنت خارجی تو سایت ایرانی ممنوع!!!!!! :pissedoff: :reallypissed:

  • عالی بود امیرمحمد عزیز..بسی کامل! 😉
    چیزی که واضحه با یه بازی کم نقص رو به رو هستیم..یه مشکلی که البته باعث کم شدن امتیازش نمیشه ، استفاده از رنگهای شاد تو روزه..حس و حال مخفی کاری واقعا بااین رنگ بندی همخونی نداره!

    گیمر
  • خیلی عالی بود. با اینکه خیلی طول کشید پیش نمایشت ولی اثر بی نقصی بود. خسته نباشی 🙂 😯 😎

  • marlboro گفت:

    بازی که خوبه گرافیکش کار شما هم روش مرسیییییییییییییییی :yes:

  • ERFAN VITA گفت:

    گرافیکش خوبه؟
    دوست دارم بعد از این که نقد شد شاه نمره های فوق العاده ضعیف این بازی باشم…
    واقعا منتظرم…

  • hasan گفت:

    عالیه.خیلی خیلی منتظرشم.خیلی ممنون امیر محمد جان.کامل و زیبا بود :snicker: :yes:

  • ERFAN VITA گفت:

    نویسنده بیش از حد تعریف کرده…
    واچ داگز که واچ داگز بود،این قدر جای تقدیر نداشت!چه برسه به این بازی که به نظر میرسه بعد از نقد جوابگوی انتظارات طرفدارانش نباشد!(من موندم چرا میلاد به این بازی گیر نداد و نگفت گرافیکش پایینه!)
    اون سکانسی که تو چین بود،واقعا نشون می داد که در حد یک عنوان بزرگ روش کار نشده…
    “گرافیک هیتمن آمرزش که این بار به لطف موتور Glacier 2.0 در دست ساخت است را می توان یکی قوی ترین موتور های نسل فعلی دانست که وجود یک نورپردازی قوی که حتی شکستن نور به صورت طبیعی از درختان و ساختمان ها را به زیبایی به تصویر می کشد باعث شده تا توجهات بیشتری نسبت به این بخش جلب شود. بارانی که بر روی ۴۷ می بارد و به زیبایی حتی ریخته شدن آب از روی لباس وی را نشان می دهد را نمی شود به همین راحتی نادیده گرفت. جزییات محیط نیز بسیار خوب کار شده است . به گونه ای که حتی می توان در صورت یک انفجار بزرگ شاهد این بود که چگونه تمامی وسایل موجود در محیط به آسمان ها رفته و حتی بعض از شی ها به شیشه ها خرده و باعث شکسته شدن شیشه ها شوند.”

  • نه داداش ایدیت رو برام پیام خصوصی کن

  • Hazhir MGS گفت:

    جالبه حتما می خرم اگر گدایی هم بکنم

  • ERFAN VITA گفت:

    این بازی فقط نام این سری را یدک می کشد.اگر تنها ازدید گرافیک به آن نگاه کنیم احتمالا نمره ی پایینی خواهد گرفت . در ضمن درجایی (سکانس چین)از بازی برای باز شدن درب می خواهد دکمهِ ی”مثلث” فشار دهیم. و بدون اینکه شخصیت بازی کاری کند در خود به خود باز می شود که در این نسل چنین فیزیکی برای یک فاجعه است.!
    نه تنها برای فیزیک بازی یک فاجعه محسوب میشود،بلکه بیان گر انیمیشن نه چدان خوب بازی هم هست…
    البته شما حق دارید که در پیشنمایش این بازی،نکات منفی به این بزرگی را نبینید،اما بعد از نقد بازی،همه ی شما این نکات ریز و درشت و باگ های فراوان بازی را به روشنی درک میکنند…
    TNX A LOT

  • ممنون از نظر دوستان.

    فقط عرفان اولا این که تو پیش نمایش ها حتی درباره بدترین بازی ها هم معمولا سعی می کنن بیشتر رو نکات خوبش مانور بدن. حالا هیتمن که دیگه جای خود دارد.

    حالا خوبه خودتم داری میگی وقتی نقد شد. خیلی بازی ها بودن که تو نمایش های قبل از انتشار نوید یه بازی خوب را میدادن و در هنگام عرضه چیزی جز یه فاجعه نبودن .

    و این که دلیل نمیشه چون شما از این بازی خوشت نیومده بقیه هم همین نظر را داشته باشن.

    و من نمیدونم چرا گفتی حالا من یه مقاله درباره ویتا نوشتم ۴ برابر بیشتر از این بوده . مگه حالا من تو پیش نمایشم ادعایی در این مورد داشتم ؟

    • ERFAN VITA گفت:

      ۱.من مقاله ننوشتم که بیشتر از این باشه،بلکه کامنت دادم،که منظورم این بود که ۴ برابر کامنت خودم بود…
      ۲.من ازیشنمای شما ایراد نمیگیرم چون این گونه نکات رو معمولا تو نقد بهش اشاره میکنن…
      ۳.”و این که دلیل نمیشه چون شما از این بازی خوشت نیومده بقیه هم همین نظر را داشته باشن”
      به اون نکته ای که در بالا درباره ی “باز شدن در” اشاره کردم فکر کنم شرکت سازنده و کل این بازی رو می بره زیر سوال دوست عزیز…

  • roommate گفت:

    ممنون از پیش نمایش خوبت…
    فقط یه نکته اونم این که اون نمودار که شک دشمن رو به شما رو نشون میده از اسپلینتر الگو برداری نشده و از اولین سری های بازی در بازی وجود داشته.

  • ERFAN VITA گفت:

    من واقعا نمیدونم:
    وقتی نکات منفی بازی رو میگم،چرا باید دیسلایک بخورم؟؟
    وقتی ویتا یه عملکرد ضعیف داره و من اون عملکرد ضعیف رو با تمام نکات ریز و درشتش میگم چرا باید دیسلاک بخورم؟؟
    من فکر میکنم بعضی ها بسیار غیر منطقی فکر میکنن…
    اگه جواب قانع کننده ای دارین،بهتره که جواب منو بدین،به جای این منو دیسلاک کنین…
    کاملا مشخصه که یه عده فقط از روی تعصبی که روی این بازی دارن،منو دیسلایک می کنن…
    فکر نمی کنم دلیل دیگه ای داشته باشه…
    حرف حق تلخه…
    ولی باید بدونین تا اطلاعاتتون زیاد بشه :reallypissed:

  • FARDAD.MG13 گفت:

    خیلی مطلب عالی بود.خسته نباشی :yes: :laugh:

  • NAVIDUNCHARTED گفت:

    اول تشکر…
    بعد اینو بگم که من هم اون تریلر رو دیدم .راستش باگ های فراوانی داشت که بهتون پیشنهاد میکنم حتما ببینید و بعدا قضاوت کنید…
    ولی فکر کنم که بعد از عرضه یک پچ،دیگه شاهد این باگ های اعصاب خورد کن نباشیم…
    به هر حال ما اکنون در آخر نسل هفتم به سر می بریم و از گرافیک این نسل سیر شدیم…
    امید وارم حد اقل چیزی که در بازی وجود داشته باشه،گیمپلی خوب باشه…
    امیدی به گرافیک نیست…
    آخرین نفری که لایک کنه آواتارشو میزارم…
    سپاس

    • دقیقا چه شکلی شما متوجه شدی باگ داره بازی؟!
      داری کل شرکت IOI و هیتمن رو میبری زیر سوال ، بعد دوست داری ازت تمجید هم بکنن؟! آیا می دانستی همین بازی های هیتمن خیلی طرفدار داره؟ آیا می دانستی طرفدارای هیتمن به مراتب بیشتر از سم فیشره ؟! آیا می دانستی همه چیز به گرافیک نیست؟! و هزار آیا می دانستیدی که شاید نمی دانستی 🙂

      • NAVIDUNCHARTED گفت:

        دقیقا چه شکلی شما متوجه نشدی باگ داره بازی؟
        هرچند سردبیری و من اصلا حرف نمی زنم
        اصلا باگ نداره و بهترین بازیه .خوبه حال کردی!
        چون از طرفدار قدیمی این سری بودم …
        کمی اشکال در نسخه ی آخر هست که این جا جاش نیست .(دیگه ادامه نمی دم.)
        بذار بعد از عرضه(ونقدش) یک گفتمانی با هم خواهیم داشت.
        بالاخره همه رو نمیتونن موافق نگه دارم …
        در ضمن پیش نمایش آقای جیریایی عالی(..بسی کامل! به قول بهزاد عزیز) بود چون همه جا قبل عرضه بیشتر به معرفی ونکات برجسته می پردازند وبه ریزه کاری ها اصلا کاری ندارن که کار صحیحی است.
        ولی این ریزه کاری توصیفش سخته .باید شکل بذاری و زیرش توضیح بدی که مشکلی داره تا دیگران منظورت رو بفهمن .
        فکر نکنم گفتن اینه توی کامنت اشکالی داشته باشه .بهر حال سردبیری
        اختیارات سردبیری :
        ::
        {آواتار را تغییر بدهید.(حتی پاک کنید.)
        نوشته های کامنت را تغییر دهید.(حتی پاک کنید.)
        حتی میتونید لقب ها رو تغییر بدید.
        و …}

        همینکه این کارها رو نمی کنید از شما آقای خردمندی تشکر میکنم.

        • دوست عزیز چرا جو بیخودی میدی. من فکر کن یه کاربر ساده. الان شما توضیح بده به همه ما چه شکلی فهمیدی که بازی باگ داره. یه در اومد باز و بسته شد میگی باگ 😐 در اینکه باید منتظر باشیم یه نقد بیاد ازش که همه قبول داریم. درباره گرافیک من واقعا تو کف این سایت موندم. نمیدونم معیارهاتون از یک انجین خوب چیه! مگه انتظار دارین همه بازی ها با کرای انجین و آنریل ساخته بشه! باگ که به قول آقای رسولی تو همه بازی ها هست و خواهد بود!

          ———————-
          شما ظاهرا انگار خیلی دلت پره اکانت هات رو زیر نظر دارم! یا هنوز از پاک کردن مطلب کپیت از من متنفری. اصلا برام مهم نیست اینجا تعریف کنی ، بعدش بری پشت سرم بد بگی ولی نمیذارم نظم بخش خبری و مقالات بهم بخوره. نظر که میدی باید یا پای حرفت وایسی یا بکشی کنار. برگشتی تو نظرات شاخ شدی که آی ملت چرا منو دیسلایک می کنی! خب پسر خوب نظر آتیشی دادی خیلی ها فن این بازی هستن و خوششون نمیاد. دلیل نداره عصبانی شی به نویسنده پیش نمایش و من و بقیه بپری. می خواستی نظر ندی! الانم مختاری با اکانت هات هر چی نظر دوست داری بدی. منم نظری رو پاک نمی کنم. این رو به شما و بقیه هم گفتم. نویسنده مطلب خودش چند روز وقت داره نظراتشو ارزیابی کنه. اگه توهینی به کسی شده باشه و به من گزارش بدن من نظر رو پاک می کنم وگرنه بیکار نیستم بیام هر کی نظر منفی بده بیام نظرشو حذف کنم و بن کنم!

  • ERFAN VITA گفت:

    از یک نفر پرسیدن یک عنوان بزرگ یعنی چه؟
    گفت:بازی ای که نمره ی بالایی بگیره از سایت های معتبر…
    -نمره ی بالا یعنی چه؟
    گفت:بین۸.۵ تا ۱۰ از ۱۰ و یا بین ۱۸ تا ۲۰ از ۲۰
    چیزی که من شنیدم،در حد و اندازه ی این بازی نبود…
    بازی های زیادی هستن که طرفداران زیادی دارن،آیا همشون نمره ی بالایی میگیرن؟
    نه!
    برای مثال همون SC:C رو بخواهیم برسی کنیم،نمره ای بین۱۴ تا۱۵ گرفته از ۲۰(توسط یک مجله نقد شده بود)
    یه نکتخ ی دیگه ای هم هست:مگه هر بازی که طرفدار داره،عنوان بزرگی محسوب میشه؟
    اگه این طوریه،یعنی اسپلینتر سل و هیتمن عنوان های بزرگی محسوب میشن؟
    آیا نقطه ی ضعف ندارن؟
    هیچ ایرادی ندارن؟
    از “آخرین بازمانده” و “متالگیر”بیشتر روشون کار شده؟
    بیشتر روشون سرمایه گزاری شده؟
    بیشتر نمره میگیرن ؟
    بیشتر “مورد انتظار” هستن؟
    آره؟
    باشه اشکالی نداره… :smug:
    فهمیدم که مشکل از خودمه که فرق بین یک بازی AAA و یک بازی متوسط به بالا رو نمیدونم…
    باشه آقا من کشیدم کنار…
    از این به بعد از همه ی بازی ها تعریف میکنم و یا این که چیزی نمیگ به جز TNX A LOT تا به طرفداران آن بازی توهین نکرده باشم…
    ولی در این صورت من یه آدم ظاهر بین و یک گیمر متعصب به حساب میام،نه چیز دیگر…

  • expellite گفت:

    خوب بود فقط طولانی ….. 😯 😯

  • NAVIDUNCHARTED گفت:

    در ضمن فقط اختیارت سردبیر را به دوستان گفتم .بعد از اون قضیه مشکل کاملا حل شد. من یک نوشته ارائه داده که ان هم کپی نبود.(برو پروفایلم رونگاه کن میخوای لینکشو بزارم اصلا کپی نبوده .اصلا دلخور نیستم ازت .باور کن.)اینو واقعا می گم کنترل مطلبت درسته ولی نظراتت تنده وقتی اونجا جواب منو دادی ادامه ندادم .
    ولی خودت نظرتو تغییر دادی ونوشتی
    داری کل شرکت IOI و هیتمن رو میبری زیر سوال ، بعد دوست داری ازت تمجید هم بکنن؟! آیا می دانستی همین بازی های هیتمن خیلی طرفدار داره؟ آیا می دانستی طرفدارای هیتمن به مراتب بیشتر از سم فیشره ؟! آیا می دانستی همه چیز به گرافیک نیست؟! و هزار آیا می دانستیدی که شاید نمی دانستی
    مگه من بیکارم .اصلا جوابتو بگو من نظر نمیدم.
    اگه میخوای کدرورتی نباشه اینکار کن
    این تیکه رو پاک کن:
    بعد اینو بگم که من هم اون تریلر رو دیدم .راستش باگ های فراوانی داشت که بهتون پیشنهاد میکنم حتما ببینید و بعدا قضاوت کنید…
    ولی فکر کنم که بعد از عرضه یک پچ،دیگه شاهد این باگ های اعصاب خورد کن نباشیم…
    بقیه پاسخ های من رو پاک کن تا با هم دوست بمانیم.

    • در اینکه نظرمو با فاصله زمانی ۲ دقیقه تغییر دادم واسه این بود که نمی خواستم خودم هم قانون شکنی کنم و اسپم بدم با ۲ تا نظر پشت سر هم. که قبول دارم نباید اینکار رو می کردم. ظاهرا بهتر بود همون اسپم رو میدادم واسه کاربرا سو تفاهم نشه که یارو سردبیره هر موقع عشقش کشید نظرشو درست می کنه!
      من خودم یه دورانی عشق کل کل بودم. طی این ۵ ، ۶ سالی که تو فروم ها بودم خیلی قانون شکنی و شیطنت هم کردم. بحث کردن رو دوست دارم همینطور کل کل کردن رو ولی درست و منطقی. مثلا تو بررسی ویدئویی MOH:WF بحث بالا کشیده بود. فک کنم یه چماق و چوب به دانیال می دادن رسما میومد شمال دنبال من 😀

      نظرات همه رو میذارم بمونه. بی صبرانه منتظر این بازی هستم. هر چند یه حسی بهم میگه مثل سم فیشر ، مامور ۴۷ تغییر پیدا کنه. باید صبر کرد و فقط صبر کرد!

  • AGENT 47 گفت:

    با این مقاله ح… یم کردی

    مرسی :silly: :silly:

  • ERFAN VITA گفت:

    بحث تموم شد،سپاس…
    من هم یه نکته ای رو فهمیدم:
    هیج وقت به نکات منفی یک بازی اشاره نکنید،تا وقتی که بازی نقد نشده…

    • اول من تشکر کنم از همه دوستان که نظر دادن.واقعا ممنون از همه دوستان گل

      من چون تو این صفحه پیش نمایش ، پیام دادنم ایراد پیدا کرده عرفان جواب کل پیام هایی که دادی را باید یه دفعه بگم چون الان دارم از تو کنترل پنل پیام میفرستم.

      در کل نظرم اینه که تو پیام هات یه جوری حرف میزنی که انگار از همه بیشتر میفهمی ( غیر منطقی هم که ما را کردی که بخام جواب بدم دعوا میشه. ) . من خودم هم اون باز شدن در بدون هیچ اشاره ای را تو بازی مشاهده کردم ایراد هست از قلمم افتاد ولی اونجوری نیست که کل بازی را ببره زیر سوال. داری میگی هیتمن با اسپلینتر سل یه بازی متوسط رو به بالاست یعنی چون میانگین امتیاز این بازی ها چون خیلی کم پبیش اومده ۹۰ باشه به این نتیجه رسیدی . حتی گیم اسپات به بازی هایی که ۱۰ هم داده ازشون ایراد هم گرفته .

      و راستی مگه هر نویسنده از یه بازی تعریف میکنه حتما یکی از طرفدار های اون بازی هستش ؟ و درس نمره دادن هم نمیخواد برای دیگران بزاری. کلا هدفتو از این کار نمیدونم ولی این بحث را خودت شروع کردی.

  • عرفان جان با بعضی حرفات موافقم اما با بیشترش نه
    امیر محمد کارت حرف نداره
    خسته نباشی و ادامه بده
    به هر حال این بازی بیشتر از بتمن ac حال میده
    مطمئن باشید 😉

  • چه دنیای زیبایی! :laugh: :laugh: :laugh:
    (چقدر این کل کل ها رو دوست دارم)
    پیش نمایش هم عالی بود وبه نویسنده خسته نباشید میگم.
    در ضمن آقای خرد مندی شم کجای شمال هستید؟

  • zorg گفت:

    یه اشکال دیگم داره به نظر من اونم اینه که وقتی ۴۷ میخواد دری رو باز کن اصلا از دستش استفاده نمیکنه و همین که نزدیک در میشه در خودش باز میشه!!!!!

  • ramin#x#.x گفت:

    یکی از معظلاتی که عموما بازی های مخفی کاری در نسل جدید با آن روبرو شده اند گرایش یبیشتر به سبک اکشن و عامه پسند تر بوده است.
    خداکنه این بلا سر هیتمن دیگه نیاد سر متالگیر اسپلینتر اومد این یکی خداکنه به فاکتوراش وفادار باشه

  • god of war 3 گفت:

    داداش امیر عالی بود به شدت منتظر هیتمن هستم

  • داداش بهزاد گل
    من این دو بازی رو از نظر کارشناسی مقایسه نکردم
    از نظر بازی خوری و گیمری مقایسه کردم و صرفا نظر شخصیمه
    بتمن خیلی بچگانه بود و کسل کننده
    اما هیتمن خیلی بهتره
    حالا هی بیاین تفسیر کنین که سبک اون چی بود این چیه و از این حرفا
    این فقط نظر شخصیمه 😉 😀
    بتمن=پشمک :laugh:

  • ramin#x#.x گفت:

    بتمن بحثش جداست اینم جدا جفتشون بازی های فوق العاده با نمرات بالا یودن
    میشه بگید چجوری بتمن رو با هیتمن مقایسه کردید؟ چه فاکتورهای مشترکی داشتن؟

  • marlboro گفت:

    هنوز بازی نیومده براش میزنن…چه برسه که بیاد :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:

  • رامین جان کامنت قبلی رو بازم بخون :-*

  • ramin#x#.x گفت:

    نظر شخصیته درست حالا چرا اینجا این دوتا چه ربطی به هم دارن چرا نمیایی توی مثبل پیج دارک سایدر بگی چون هم آوا هستن؟ هیتمن بتمن

  • Armin Adamak گفت:

    عالی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

مرگ در میان تاریکی / پیش نمایش Hitman: Absolution - گیمفا