آرکین مدعی شده است که بازی Prey دچار مشکلات اساسی در رایانههای شخصی نخواهد بود
همانطور که میدانید بازی Dishonored 2 یکی از ضعیفترین عناوین بهینه سازی شده برای پلتفرم رایانههای شخصی در سال ۲۰۱۶ بوده است. این بازی که بوسیله موتور بازیسازی Void Engine توسعه یافته بود نمایش بسیار ضعیفی بر روی رایانههای شخصی داشت، به همین خاطر این موضوع منطقی بهنظر میرسد که دارندگان این پلتفرم در مورد عنوان در دست توسعه جدید این شرکت، بازی Prey بسیار نگران باشند، به دنبال این موضوع بهتازگی طراح این شرکت، رافا کلانتنیو مدعی شده است که بازی Prey ازاین قبیل مشکلات در زمان عرضه بر روی رایانههای شخصی رنج نخواهد برد.
رافا کلانتنیو در رابطه با این موضوع در مصاحبه خود با سایت GameInformer عنوان کرده است:
ما تجربه بد و دور از انتظاری در زمان انتشار بازی Dishonored 2 بر روی پلتفرم رایانههای شخصی داشتهایم. در زمان توسعه یک بازی بسیار سخت است که پیشبینی صحیحی از عملکرد آینده بازی خود بر روی پلتفرم رایانههای شخصی با توجه به انبوهی از قابلیتها و تنظیمات داشته باشید. متاسفانه این اتفاق رخ داد و بازی Dishonored 2 از لحاظ بهینه سازی دور از انتظار ظاهر شد اما پس از عرضه بروزرسانیهای مختلف در این رابطه شما مشاهده کردید که مشکلات به حداقل رسیده بودند و بازی به خوبی بر روی این پلتفرم اجرا میشد. این اطمینان را به شما میدهم که در رابطه با بازی Prey ما اینبار حواسمان بیشتر از همیشه نسبت به این موضوع جمع است تا عنوان جدید ما عملکرد بینقصی بر روی پلتفرم رایانههای شخصی داشته باشد.
وقتی که از کلانتنیو در این رابطه سوال شد که استودیوی آرکین چگونه اطمینان حاصل میکند که بازی Prey نیز همانند بازی Dishonored 2 از مشکلات اساسی بر روی پلتفرم رایانههای شخصی رنج نخواهد برد، در جواب عنوان کرد:
من برای پاسخ کامل به این سوال نیاز به زمان بیشتری دارم با این حال ما از یک موتور بازیسازی دیگر برای توسعه بازی Prey استفاده میکنیم و محدودیتهای ما نسبت به موتور بازیسازی قبلی متفاوت است. برای ساخت بازی Dishonored 2 ما از یک موتور جدید استفاده کرده بودیم اگرچه اساس و پایه اصلی موتور از موتور idTech بود اما ما بیشتر قسمتهای آن را دوباره طراحی کرده بودیم. اینبار ما با چنین ریسکی مواجه نیستیم، ما برای توسعه بازی Prey از موتور بازیسازی CryEngine استفاده میکنیم و این موتور بارها پیش از این امتحان خود را پس داده است و به همین خاطر جای نگرانی در این باره نیست. با این حال ما نسبت به این موضوع بسیار آگاهانه عمل خواهیم کرد تا دوباره شاهد بروز مشکلات مشابه در بازی Prey نباشیم.
بازی Prey در سال جاری منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
نظرات
به امید اینکه طلسم موتور CryEngine با این بازی بشکنه واقعا موتور توپیه.
ببینیم چی میشه؟ ?:-) ?:-)
موتور کرایسیسه.ایول.کاش این موتور حداقل رو بازیهای معروف دیگه مثل واچ داگز ۲ استفاده میشد.نه prey و نه dishonored 2 هیچکدوم بدرد من نمیخوره.
عملکرد دیس آنرد ۲ که روی پی سی قابل قبول نبود،هر چند این بهانه ها هم توجیه هستن فقط!
امیدوارم این بازی دیگه اون مشکلات نامناسب رو روی پی سی نداشته باشه و خوب ظاهر بشه
راستی بچه ها سه روز دیگه کارتهای جدید amd معرفی میشه.رقیب GTX 1080 که گفته میشه احتمالا RX 490 باشه شاید هم RX 590 .
احتمالا این کارت amd باید توان مصرفیش خیلی بالا باشه…سری RX نمیتونه جلوی سری ۱۰۰۰ حرفی برای گفتن داشته باشه
راستش رو بخوای من خودم طرفدار انویدیا هستم اما با توجه به اینکه کارتهای ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ عرضه شدن امکان نداره AMD کارتی رو وارد بازار کنه که شکست بخوره.حتما با توجه به قدرتی که داره قیمتی واسش در نظر گرفتن تا بتونه تو بازار واسه خودش جا باز کنه.AMD چون نتونست اولش یک کارت رده بالا بده صبر کرد کارتهای انویدیا بیاد بعد اینو عرضه کنه.اتفاقا الان انویدیا هم عمدا Titan X 2016 و ۱۰۸۰ti رو عرضه نمیکنه تا ببینه AMD چیکار میکنه.
hangar 13 هم همینو میگفت 😐 ولی hangar 13 تازه کار بود و آرکین هم از اشتباه گذشتش درس گرفته , امید اینکه یه بازی بدون مشکل بدن بیرون :yes: با اومدن تریلر گیمپلیش خیلی ازش خوشم اومد تنها مشکلش anti aliasing بود که عجیبه تو تریلر هم اینجور مشکلات رو میشه دید , یکم از یوبی سافت یاد بگیرین 😀