بررسی عملکرد کنسول پلی استیشن ۴ در سال ۲۰۱۶
با رسیدن به پایان سال ۲۰۱۶ قصد داریم تا بررسی بر عملکرد کنسول پلی استیشن ۴ در این سال داشته باشیم. برای مشاهده بررسی در ادامه با گیمفا همراه شوید.
سال ۲۰۱۶ حقیقتا سال سختافزارهای جدید برای سونی بود. پلی استیشن ۴ اسلیم درکنار پلی استیشن ۴ پرو و سپس پلی استیشن ویآر همه در سال ۲۰۱۶ به خانواده پلی استیشن اضافه شدند. دو کنسول جدید سونی عصر جدیدی را از کنسولها به وجود آوردند، عصر کنسولهای میان نسلی. سونی در سال ۲۰۱۶ وارد واقعیت مجازی نیز شد و با انتشار پلی استیشن وی آر، دستگاهی تقریبا بهصرفه را در مقایسه با رقبا برای تجربه ویآر ارائه کرد. بسیاری از ویژگیهای موردانتظار طرفداران نیز در بهروزرسانیهای ۳.۵ و ۴ سیستم عامل پلی استیشن ۴ در دسترس قرار گرفت اما متاسفانه تعداد عناوین انحصاری کنسول در این سال نسبت به سال قبل کمتر بود و هزینه پلی استیشن پلاس نیز افزایش پیدا کرد.
کنسولهای خانواده پلی استیشن کوچکتر و حرفهایتر شدند
با وجود عرضه کنسول ایکسباکس وان اس که نسخه بهروزرسانی شده ایکسباکس وان بود و قدرت پردازش گرافیکیاش افزایش پیدا کرده بود، کنسول پلی استیشن ۴ استاندارد همچنان قویترین کنسول بازار است البته تا زمانی که پلی استیشن ۴ پرو عرضه گردید. پرو قدرت پردازش گرافیکی GPU را دوبرابر کرده، هاردی یک ترابایتی داشته و تکنولوژی Polaris جدید AMD را دارد و تنها کنسول بازار است که میتواند بازیها را برروی رزولوشن ۴K اجرا کند. اگرچه همه بازیها از رزولوشن ۴K برروی این کنسول پشتیبانی نمیکنند و حتی بعضی از بازیهای پشتیبانی شده برروی پرو از مشکلات فنی مانند افت محسوس فریمریت رنج میبرند. از طرفی دیگر مایکروسافت پروژه اسکورپیو را معرفی کرده که هنوز اطلاعات جامعی از آن انتشار نیافته است اما مایکروسافت ادعا میکند اسکورپیو بازیها را بدون فشرده سازی گرافیکی در رزولوشن ۴K اجرا میکند و قویترین کنسول بازار خواهد بود. باید دید که اسکورپیو در تعطیلات ۲۰۱۷ چطور خود را به نمایش میگذارد.
پلی استیشن ۴ پرو نخستین کنسولی است که به کاربران انتخاب میدهد و به آنها اجازه ارتقای دل بهخواهی داده یعنی آنها میتوانند درصورتی که میخواهند پلی استیشن ۴ اسلیم یا استاندارد را تهیه کنند یا برای دریافت قدرت بیشتر به سراغ پرو بروند. همانطور که مارک سرنی از سونی نیز اعلام داشت که پلی استیشن ۴ پرو نه یک نسل جدید است و نه قرار است که شکافی بین نسل کنونی و نسل آینده ایجاد کند. بهنظر میآید اینکار که مایکروسافت نیز پیش گرفته مسیری عریضتر و پایدارتر برای تغییر هر نسل از کنسول است و بسیار تدریجیتر و شبیه مسیر رایانههای شخصی است. زمان به ما میگوید. درهرصورت شما هماکنون میتوانید با هزینه ۴۰۰ دلار پلی استیشن ۴ پرو خریداری کنید یا با هزینه ۳۰۰ دلار پلی استیشن ۴ اسلیم را تهیه نمایید. نسخه اسلیم کنسول پلی استیشن ۴ شبیه همان نسخه استاندارد بوده اما ظاهری کوچکتر شده داشته و برق کمتری نیز مصرف مینماید. همچنین صدای فن آن کمتر شده و کلیدها از لمسی به مکانیکی تغییر یافته است اما متاسفانه کنترلر بهروز شده Dualshock 4 همچنان مشکلات قدیمی خود را دارد. انتظار میرفت که سونی حداقل مشکلاتی چون باتری ضعیف و جنس بد پلاستیکهای joystick که بهسرعت ساییده میشوند را بهبود ببخشد اما شاهد حل آن نبودیم.
اسلیم و پرو تنها سخت افزارهای سونی در سال ۲۰۱۶ نبودند. سونی دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن ویآر را نیز امسال انتشار داد. برعکس Oculus Rift و HTC Vive این دستگاه نیازی به یک رایانهشخصی برای اجرا ندارد بلکه به هر پلی استیشن ۴ای، چه استاندارد یا پرو، اتصال پیدا میکند. این دستگاه برای کارکرد از پلی استیشن Move و پلی استیشن Camera نیز استفاده میکند و دلیلی برای خرید این دو دستگاه جانبی یا استفاده از آنها بهجای خاک خوردن میدهد. نسخه بهروز شدهای نیز از این دو دستگاه جانبی امسال انتشار یافت. همچنین هزینه کلی که باید برای استفاده از این دستگاه کنید بسیار کمتر از رقبا بوده و به عقیده خیلی راحتترین هدست را برای استفاده طولانی مدت دارد.باتوجه به قیمت مناسب و در دسترس بودن پلی استیشن ویآر، این دستگاه بهصرفهترین تجربه واقعیت مجازی است که میتوانید بدست آورید.
اگرچه این قیمت پایین محدودیتهایی چون دارا بودن پایینترین رزولوشن نسبت به رقبا را برای این دستگاه میآورد اما به عقیده بسیاری بزرگترین مشکل پلی استیشن ویآر نداشتن بازیهای با کیفیت است. این دستگاه هنوز هیچگونه بازی باکیفیتی ندارد که شما را ترغیب به خرید آن کند و فعلا توصیه میشود تا آمدن بازی باکیفیت منتظر بمانید. با این وجود پلی استیشن ویآر هماکنون بهبازیهای خوبی مثل Thumper و Rez Infinite دسترسی دارد اما بازهم دلیل کافی برای هزینه ۴۰۰ دلاری به اضافه دستگاههای جانبی را نمیدهد. در پایان باید گفت که زمان به ما ثابت میکند که چه اتفاقی برای پلی استیشن ویآر میافتد. آیا این دستگاه نیز پس از مدتی به فراموشی سپرده میشود و به سرنوشت پلی استیشن ویتا دچار میشود؟ باید دید.
انتشار ویژگیهای نرم افزاری درخواستی
از همان روز اول داشبورد کنسول پلی استیشن ۴ بسیار تمیزتر و مرتبتر از داشبورد بههم ریخته ایکسباکس وان بود اما بازهم ویژگیهای کلیدی را دربرنداشت اما گویا سونی بالاخره صدای طرفداران را شنیده و در بهروزرسانیهای اخیر پلی استیشن ۴ ویژگیهای درخواستی را اضافه کرده است. بهروزرسان ۳.۵ بالاخره این امکان را بهشما میدهد که بهصورت آفلاین در PSN ظاهر شوید و چک کنید که دوستانتان در پارتیها چه بازیهایی انجام میدهن، ویژگیهایی که ایکسباکس وان از روز اول به آن دسترسی داشت همچنین بهروزرسان شماره ۴ ویژگیهایی چون فولدر بندی را داد که به شما اجازه میدهد بازیها و برنامهها در فولدرهای دلخواهتان بگذارید. همچنین شما میتوانید منوی دسترسی سریع کنسول خود را شخصی سازی کنید و با استفاده از ارتباط LAN دیتاها و ذخیره سازیهای خود را انتقال دهید و برای کسانی که به پلی استیشن ۴ پرو نقل مکان کردهاند بسیار پراستفاده است. همچنین در بهروزرسان شماره ۴ همه کنسولهای پلی استیشن ۴ از HDR پشتیبانی میکنند.
سونی در سال ۲۰۱۶ توانست بسیاری از ویژگیهای مهم و درخواستی طرفداران را عرضه کند و اگرچه بعضی از آنها ابتکاری نبوده و تنها درحال جبران عقب ماندگی خود بوده است. متاسفانه امسال شاهد افزایش قیمت سرویس پلی استیشن پلاس بودیم و شما برای خرید اشتراک یکساله باید شصت دلار پرداخت کنید. در بحث بازیهای رایگان سرویس پلی استیشن پلاس باید گفت که شما سالانه حدود هزار دلار بازی درقبال سرمایه گذاری شصت دلاری خود دریافت میکنید اما عناوین رایگان شده وضعیت مطلوبی ندارند و درپایان تبدیل به بازیهایی میشوند که تنها در لیست خرید شده شما قرار دهند و هیچگاه شانس بازی کردن دریافت نمیکنند.
سالی سبک در عرضه عناوین انحصاری
سال گذشته دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ از عناوین انحصاری مثل Bloodborne و Until Dawn درکنار Rocket League، که امسال برای ایکسباکس وان نیز در دسترس قرار گرفت، لذت بردند. امسال طرفداران توانستند از عنوان Uncharted 4: A Thief’s End لذت ببرند، عنوانی که توانست تحسین منتقدین را در پی داشته باشد. پس از تاخیرهای پی در پی ناتی داگ بههمه پاسخ صبرشان را داد و این عنوان توانست با تحسین همهجانبهای روبهرو گردد. Uncharted 4 تنها بازی انحصاری بزرگ سونی در سال ۲۰۱۶ نبود و ما شاهد عرضه بازی The Last Guardian نیز بودیم، عنوانی که سالها در جهنم ساخت خود گیر کرده بود.
The Last Guardian نیز توانست با بازخورد بسیار خوب منتقدین روبهرو شود. یکی دیگر از عناوین انحصاری بزرگ سونی No Man’s Sky بود. هیچ بازی در تاریخ بازیهای ویدیویی درهنگام عرضه خود چنین غوغایی بهپا نکرده بود و دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ نیز نفر اول صف معترضان بودند. No Man’s Sky عنوان فاجعه باری نبود اما انتظارات بسیار بالایی از خود در قبل از عرضه بازی ساخته بود که دلیل اصلی شکست بسیار بد آن است. خوشبختانه دیگر بازیهای مستقل پلی استیشن ۴ وضعیت بسیار بهتری داشتند، The Witness و Firewatch هردو توانستند تحسینهای بسیاری دریافت کنند، اگرچه در اواخر سال برای کنسول ایکسباکس وان نیز عرضه شدند. همچنین دیگر عناوین انحصاری پلی استیشن ۴ یعنی Ratchet & Clank و Street Fighter V نیز امسال منتشر شدند. Ratchet & Clank بهخوبی توانست حس نوستالوژی این سری را ایجاد کند و Street Fighter V با وجود مشکلاتش بهخوبی توانست هسته گیمپلی سری را نگه داشته و بهبود ببخشد. سونی همچنین پیشنمایشهای بسیاری از عناوین انحصاری خود چون God of War و The Last of Us 2 که در سالهای آینده انتشار مییابند، نشان داد.
دیگر رویدادهای قابل ذکر
- سونی با سیاستهای محافظهکارانه خود دسترسی به مادها را برای دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ سخت کرده و آنها پس از ماه جلوگیری از عرضه ماد بالاخره اجازه دادند مادها، باوجود محدودیتهای فراوان، برای پلی استیشن ۴ عرضه شوند. با این وجود دارندگان کنسول ایکسباکس وان هیچگونه محدودیتی ندیده و خود را به بهترین مکان برای تجربه مادهای کنسولی تبدیل کرده است.
- مایکروسافت بهصورت رسمی از سونی دعوت کرد که دیوارهای بین شبکه پلی استیشن و ایکسباکس لایو برداشته شود و این دو شبکه بتوانند با همدیگر به بازی بپردازند اما سونی این دعوتنامه را قبول نکرد.
- پلی استیشن ۴ دیگر پرفروشترین کنسول ایالات متحده نیست و جای خود را به ایکسباکس وان داده اما نمیتوان دلیل آن را شکست این کنسول دانست بلکه بهبودهای ایکسباکس وان دلیل اصلی فروش خوب آن است.
- شبکه پلی استیشن چندین بار در طول سال ۲۰۱۶ با قطعی روبهرو شد که البته به بدی خاموشیهای پیشین خود نبود اما سونی باید تلاش بیشتری در باثبات کردن سرویس آنلاین خود کند خصوصا آنکه هزینه سرویس بیشتر شده است.
- خبری از ویژگی پشتیبانی از عناوین نسل قبل نیست و همچنان شاهد پیشرفت سرویس استریم PS NOW هستیم. این سرویس در اختیار رایانههای شخصی نیز قرار گرفت.
نتیجه گیری
سال ۲۰۱۶ بزرگترین سال پلی استیشن از زمان عرضه بود. پلی استیشن پرو و پلی استین ویآر قدم بزرگی برای سونی و صنعت بودند. این دو سخت افزار جدید بینقص نبوده و هنوز نمیتوان آنها را موفق دانست اما مسیر و آینده جدیدی را ترسیم کردهاند که بهنظر باعث پیشرفت صنعت و پیشروی بهسوی آینده میشود. این باید برای همه دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ هیجان انگیز باشد. امسال سال سخت افزار برای سونی بود و حال با انتشار سخت افزارهای مناسب باید دید که سونی چطور از پس انتشار بازیها برمیآید. با توجه به نمایشهای سونی از بازیهای آینده بهنظر میآید این شرکت در مسیر درستی قرار دارد. امیدواریم که سونی بتواند عناوین انحصاری که قول داده است را طبق برنامهریزی و زمان اعلام شده انتشار دهد، پشتیبانی از پلی استیشن ویآر را گسترش و به درخواستهای طرفداران گوش دهد. سونی در سال ۲۰۱۶ بستر گستردهتری برای تجربه بازیها با انتشار سه سخت افزار جدید ایجاد کرد، حال باید پاسخ نرمافزاری این سه پلتفرم جدید را دهد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
نظرات
خب برسیم به ps4 میشه گفت سال خوبی برای سونی بود هم کنسولش فروش خوبی داشت هم وارد دنیای ۴k شد اما خب نکات جالبی هم داشت مثلا فروش بیشتر کنسول معمولی نسبت به پرو که خیلی ها از جمله خودم انتظاری متفاوت داشتن چرا که پرو در رزولوشن ۱۰۸۰ هم تفاوت های محسوسی داره از پرو که بگذریم میرسیم به بازی ها خب سال خوبی برای ps4 بود از یک طرف اخرین نسخه از فرانچایز انچارتد براش اومد و از طرف دیگه بازی ای مثل استریت فایتر که در سبک فایتینگ بسیار مشهور هست مخصوصا در ژاپن در این اواخر ۲۰۱۶ هم عنوان متفاوت لست گاردین رو داشتیم که خب یکم سلیقه ای هست و ممکنه هر کسی با بازی های این چنینی کنار نیاد اما خب با دیدن چهره معصوم تریکو نگرفتن این بازی حرام هست و حیف شد که گرن تریسمو هم تاخیر خورد امسال منتظر بودم تا عملکردش رو ببینم در نهایت سال خوبی برای دوستان ps4 باز بود فقط اگر سونی برای چند ماه پایانی ۲۰۱۶ برنامه میداشت به نظرم بهتر بود
شما این کنسول رو نداری و اینجوری با اطمینان عملکردش رو نقد میکنی چی میگفتید اگ این کنسول رو داشتید 😉
امسال برای هر دو شرکت عالی بود ولی پلی استیشن برتری واضحی داشت نسبت به Xbox ، از هر نظر !!! (به جز نرم افزار )
در مورد پرو هم به نظرم تهیه کنید خیلی بهتره چون تا چند سال آینده قراره شاهد تفاوت های شدید باشیم .
اما در مورد VR ، نه تنها مال سونی بلکه برای همه شرکتا اصلا پیشنهاد نمیشه . این تکنولوژی تازه وارد بازار شده و پر از عیب و نقصه
تو تبلیغات میگفت مشکلی ایجاد نمیکنه ولی خیلی از کاربرا بعد استفاده چشم درد و حالت تهوع داشتن (مثلا خودم)
به قول سایت همسایه VR شاید برای چند ساعت یا چند روز سرگرم کننده باشد . اما برای هفته ها یا ماه ها هرگز !!!!
داداش نداشتن یک کنسول به معنی نداشتن بودجه خرید ان نیست.من شش تومن بالای یک PC دادم .من بودجه خرید PS4 نداشتم؟ داشتم ولی نخریدم.شما کلا دو تومن بالای یک کنسول دادی فکر نکن شما رو گنج نشستی و بقیه گدا گشنن.نه پسر جون هر موقع لامبورگینی سوار شدی بیا پز بده. :rotfl:
میگم با وی پی ان یکی بیاد مخفیت کنه ها فکر نکن با منفی دادن به ما دلت خنک میشه یه بار هم اون موقع که وی پی ان نداشتی جوابتو دادم. :waving: :shout:
بیشتر منفی مثبتارو من میدم (بیش از نصف)
چه قدر شما بن میکنین
این تعداد منفی واقعا عجیبه ایشون همیشه نظراتش منطقیه خب منم الان یک هفته اس که ps4 گرفتم ولی امسال کلا سال عالی نبود واسه صنعت گیم درسته شاهکارهایی مثل uncharted 4 و inside و gears of war 4 و چندتا بازی خوب دیگه اومد ولی همه ی سلیقه ها رو امسال ساپورت نمیکرد و مولتی پلتفرم های ضعیف زیاد داشتیم امسال به عبارتی بیشتر سال سخت افزار بود تا نرم افزار و سال ۲۰۱۷ و به خصوص ۲۰۱۸ سال های خوبی میشه از لحاظ بازی های مولتی پلتفرم و انحصاری به خصوص برای طرفدارای سونی
این تعداد منفی عجیب نیست یک نفر با VPN به ایشون منفی داد دیروز هم منو مخفی کرد. :-X :no:
باشه همین الان برا یوشیدا پ.خ میکنم که برا همه ماه ها برنامه ریزی کنه تا فروش ps pro هم بهتر بشه
____________________________________________________
واقعا که 😐 😐 😐 :no:
این ps pro رو الکی ساختن هیچی نداره نسبت به معمولیش
برا پول ساختش
من خریدمش اصلا تفاوتی با معمولی نداره اشتباه کردم 😥 😥 😥
منم هیچ تفاوتی رو احساس نمیکنم چون تلوزیونم full HD ایه ولی
یه چیز بدی که کنسول میان نسلی داره اینه که ادم میترسه یه بازی هایی بیاد که رو PS4 PRO بدون لگ جواب بده ولی رو PS4 یکم لگ داشته بعد همش خودتو لعنت میفرستی که من این همه پول خرج کردم خو یکم بیشتر خرج میکردم تا همین لگم نداشته باشم همیشه اعصابتو خورد میکنه
یکی از بدی میان نسلیا همینه یه احساس بد به اونایی که کنسول معمولی دارن دست میده
منم میخواستم پرو بخرم ولی انقدر گرون بود همون اسلیم رو خریدم خیلیم عالیه.
حالا من کاری به انحصاری های سونی میزان فروشش ندارم
ولی مرد مومن
بهینه سازی و عمل کرد بهینه ترو بی نقص تر PS4 نسبت به بازی های XBOX رو چی میگی؟؟؟
کافیه همین سایت بری ویچر – دووم و….. بتل فیلد و …
همیشه سونی هرچند بعضی جاها تفاوت کم بوده ولی همیشه سر تر بوده
تنها کار منفی سونی همین اجازه ندادن به ماد سازا بود
یه چیز دیگم عقبه همین پشتیبانی از بازی های نسل قبله مثلا من میخوام خدای جنگ ۴ رو بازی کنم ولی نیست یا متال گیر سولد ۴
در کل اینقدر بازی خوب داره که اینا رو میشه راحت نادیده گرفت
خطر اسپویل انچارتد ۴
MICROSOFT.xbox one شما در پست برسی کنسول xbox one در سال ۲۰۱۶ امدی و انچارتد ۴ رو نقد کردی و نظرت رو با ما در میان گذاشتی و من چند تا نکته رو میخواستم بهتون بگم :
شما یکی از ایراداتی به بازی گرفتید این بود که ” اکشن بازی بسیار کم هست ” خب همانطور که خودتون گفتید این بازی اکشن ماجرایی هست و شما نباید توقع بازی مثل گیرز ۴ رو داشته باشید که بکشید و برید جلو و دوباره بکشید برید جلو و…
الان چیزی که ناتی داگ توش استاد شده روایت داستان درون گیم پلی بازی هست و این رو تو بازی های قبلی ناتی داگ مخصوصاً در tlou میدیدیم که بسیار نکته خوبی هست و شما اگه بازی های قبلی ناتی داگ رو انجام بدی میتونی ببینی که همیشه اینطوری بوده مثلاً شما تو انچارتد ۲ کلی سخره نوردی میکردی و پازل حل میکردی و به اکشن بازی میرسیدی ولی تو انچارتد ۴ بسیار زیبا تر کار شد به طوری که واقعاً بهت حس یک باستان شناس و کاشف دست میداد و شما گفتی که در مرحله اخر بازی اکشن کم بود!!! در مرحله اخر بازی اکشن که خیلللللیی زیاد بود وقتی از دست اون مومیایی ها که در حال منفجر شدن بودن فرار کردی و از اونجا به بعد که میری سم رو نجات بدی اکشن بسیار زیاذ شده بود از کسانی که با ار پی جی میخواستند بکشنت تا اون جگرنات های بزرگ و اون ماشین ها که دنبالت کردند و باید فرار میکردی…. و تازه مرحله قبل مومیایی ها که دهن ادم صاف شد… بهتون پیشنهاد نیکنم بری تو قسمت
Encounter select بازی و ببینید چقدر صحنهی اکشن بازی زیاد بود و به نظر من ایرادی که از بازی گرفتید منطقی نبود
و گفتید رو هوش مصنوعی بازی باید بیشتر کار میشد… میشه لطف کنید بگید چرا باید بیشکتر کار میشد؟… چه چیزی در هوش مصنوعی بازی اسیبی به بازی زد و یا بد عمل کرد؟
و گفتید که نیل دراکمن بازی رو پلتفرمینگ کرده بود… باید بهتون بگم که در همه قسمت های انچارتد عناصر پلتفرمینگ وجود داره… در انچارتد ۲ فرار کردن از اون ماشین
در انچارتد ۳ فرار کردن از اون ابی که داشت کشتی رو نابود میکرد و فرار کردن از اون سوسک ها تو معبد
و در انچارتد ۴ فرار کردن از مومیایی های در حال انفجار…
چون تو encounter select فقط صحنه های اکشن بازی یا درگیری ها رو نشون میده.
اول اینکه ممنون که مطالعه کردیش و دوم اینکه ببین وقتی صحبت از “اکشن ماجراجویی” میکنیم یعنی باید یک تعادل بین این دو واژه برقرار باشه دقت کن “تعادل” اما توی انچارتد۴ من این “تعادل” رو ندیدم بازی فقط شده بود ماجراجویی-زیرکی دراکمن این بود که در هر چپتر یه درگیری کوتاه میذاشت و بازی دوباره به حالت اول میرفت عملا ۸۰ درصد بازی شده بود پلتفرمینگ یعنی به همراه سم یا مراحل اخر که با النا بودیم فقط باید از دیوارها یا نمیدونم صخره ها بالا میرفتیم یا از طناب استاده میکردیم و اصل قضیه که ماجراجویی بود ببین دراکمن حتی به خاطرات نیتن هم رحم نکرده بود و اون ها هم فقط ماجراجویی بودن من بازی رو دقیق بازی کردم و انچه نقد کردم دقیقا انچه بود که در بازی دیدم من که نگفتم باید مثل گیرز باشه من میگم اقا وقتی میگیم “اکشن ماجراجویی” باید بین این دو تعادل باشه اما در انچارتد۴ بخش اکشن کاملا در حاشیه بود تنها اوج هیجان و اکشن در بازی رو در چپتر۱۱ دیدم که واقعا عالی بود و چپتر ۲۰ هم جایی که با النا به دنبال سم میگشتیم بد نبود ولی بیین من انتظار داشتم وقتی این همه ماجراجویی میبینم دیگه چپتر های اخر بازی دراکمن بزنه بترک.ونه و عملا این اتفاق نیفتاد تنها چپتر۲۲ جایی که سم زیر کمد گیر کرده بود و ما درگیر بودیم بله عالی بود و شمشیر بازی هم ازش تعریف کردم اما در کل نظر من همون هست که در نقد گفتم به طور کلی انچارتد۴ بیشتر از ۲ تا حداکثر ۳ ساعت بیشتر هیجان و درگیری نداره و صرفا ماجراجویی در محیط های بازی هست که الحق بسیار عالی طراحی شدن و زیرکی دراکمن بود که گیمرها رو میخواست با ماجراجویی در این محیط ها سرگرم کنه و موفق هم بوده و قبلا گفتم Level Design بازی عالی هست در نهایت نمره من همون بین ۹ تا ۹/۵ هست و اگر مشکلاتی که گفتم نداشت راحت نمره ۱۰ بهش میدادم اما حیف
هوش مصنوعی هم اره من اتفاقا بازی رو با Hard رفتم که خودت میدونی بسیار سخت تر از Explorer و light و Moderate هست ولی بسیار روان با کلاشینکف دشمنان رو از پا درمیاوردم و خیلی هاشون جدا میگم خ.نگ بودن تازه من خداشاهده اولین بار بود با کنترلر ps یه بازی از اول تا اخر میرفتم ولی نسبت به این درجه سختی راحت از پا درمیامدن البته من چون زیاد شوتر بازی میکنم دستم خیلی گرمه ولی بازم هوش مصنوعی در حد انتظارم نبود که اذیتم کنه در نهایت انچه نقد کردم و انچه گفتم تجربه ۲ روز بازی انچارتد۴ هست و هیچ فن بازی در نقدم دخیل نیست و دقیقا انچه گفتم همون بود که در بازی دیدم و گفتم نظرات متفاوت هست شما خب نظرت با من متفاوت و قابل احترام هست و من با جان و دل قبول میکنم :yes: :yes:
بله نقد شما به نظر من خوب بود و نمره بالایی هم به بازی دادید… این هم بگم که سخره نوردی یکی از بزرگترین بخش ها تو سری انچارتد هست و کلا زیاد باید سخره نوردی کنید… بهتون پیشنهاد میکنم بازی رو رو لول crushing بازی کنید تا اشکتون در بیاد 😀
به نظر من هوش مصنوعی دشمنان در سطح بالایی قرار داشت و اینکه تکنیکی عمل میکردند و محاصره ات میکردند… و شما مهارتتون تو بازی کردن و تیراندازی بالاست وگرنه از نظر من هوش مصنوعی بازی به خود بازی لطمهای نمیزد.
و البته از نظر من هم اکشن بازی نسبت به انچارتد ۲ و ۳ کم شده بود ولی باز هم اکشنش به اندازه بود و حالت تکراری بودن به گیمر دست نمیداد…
و چون نیل دراکمن و بروس استرلی یک سری از عناصر tlou رو به بازی اضافه کردند( مثل گشتن محیط و حرف زدن و داستان سرایی تو گیم پلی) کمی اکشن بازی کمتر شد ولی به نظر من باز هم بالانس بسیار خوبی داشت و در کل خوشحال شدم که از آنچارتد ۴ خوشتان امد و راضی بودید ( یه جوری میگم انگار خودم بازی رو ساختم :-|)
😀
:yes: :yes:
محمدرضا جان ایراداتی که گفتی تو خیلی از نقد ها هم بهش اشاره شده یکی این رئال شدن و واقعی شدن بازی هست توی ۳ نسخه اول موجودات عجیب غریب بود ولی تو نسخه ۴ بازی رئال شده و اینکه اکشن بازی هم کم شده که با عوض شدن سازنده و کارگردان قابل توجیه هست اگه فرصتی پیش اومد حتمن نسخه دوم بازی رو بازی کن اون بهترین آنچارتد بود 😉
خدایی از هوش مصنوعی انچارتد ایراد گرفتی ؟ٍ
محمد رضا من با این چیزایی که گفتی کاملا موافقم.من تازه همین امشب بازی رو تموم کردم.قبلا هم شنیده بودم که اکشن بازی کم شده.اما عکس قضیه که اون ماجرا جویی باشه در اوج خودش قرار داشت و با یه گرافیک فوق العاده کاری کرد که گاهی اوقات بگم ناتی داگ دمت گرررم.ولی کاش یکم اکشنش بیشتر بود.
البته من بر خلاف دیگران آنچارتد ۴ رو بیشتر از ۲ دوست داشتم چونکه من ذاتا از زیاد بودن پیش از حد اکشن دوست ندارم و آنچارتد خیلی شوتینگ زیاد بود و بیشتر بازی شوتر بود ولی تو آنچ چهار هر وقت از صخره نوردی خسته میشدم یه صحنه اکشن می آورد و باید بگم هر دو شاهکارن ولی من از آنچ ۴ بیشتر لذت بردم چون که من از پلتفرمینگ بیشتر لذت میبرم
امثال که واقعا برتری با سونی بود و این مهم رو در playstation experience کاملا ثابت کرد.
عرضه ی فناوریه واقعیت مجازی که برگ برنده ی بزرگیه و xboxone از واقعیت مجازی اختصاصی محرومه
عرضه ps4pro با قیمتی شگفت انگیز
بهترین انحصاری نسلUncharted 4
Last guardian
Street fighter
مدل اسلیم کنسول ps4
تخفیفات امثال psواقعا از ایکس باکس بهتر بود!
مقصد و لید پلتفرم بیشتر بازیهای مولتی پلتفرم هم ps بود
امثال ps واقعا بهتر بود و این برتری با وجود pro و vr کاملا مشهود و محسوسه
امثال 😐
امسال درسته دیگه سال هم غلط نوشتن داره 😐
ما گیمرا فقط بازی خوب میخوایم داداش.این کنسول های میان نسلی فقط واسه خالی کردن جیب مردمه.
ایشالله امسال بهتر از سال قبل باشه و همه پلتفرمها بازیهای خفن داشته باشن.نه برای پوز دادن بلکه لذت بردن. :yes: :yes: :yes:
عشق است پلی استیشن :inlove: :inlove: :inlove:
:لطفا منو اد کنید با هم بازی کنیم zeus1373
اصلا از امسال خوشم نیومد واقعا در حق انچارتد و دارک سولز ظلم شد 😐
حیف شد
بهشون ظلم شد!! ?:-)
کی و کجا ظلم شد؟! فروششون که خوب بود منتقدین هم استقبال کردن!! :yes: 😐
اگه منظورتون گوتی هست از اولش هم مشخص بود این دوتا شانسی برای گوتی شدن ندارن :yes:
یادی کنیم از عمه سردبیر Washington Post
#جمله_بزرگان
Uncharted 4: A Thief’s End همانقدر که اجتناب ناپذیر است، غیر ضروری میباشد.
Saberi@
از لحاظ فروش دارک سولز ۳ تا ماه May 2016 بیشتر از ۳ میلیون نسخه فروش کرد و این عالیه.همینطور آنچارتد ۴ تا ماه دسامبر ۴٫۶۴ میلیون نسخه فروش کرد و قراره بیشتر هم بشن…
از نظر نقد ها دارک سولز متای عالی ۸۹ رو گرفت و آنچارتد با ۱۱۲ نقد متای ۹۳٫ولی خب در TGA دارک سولز هیچ جایزه ای نبرد ولی در Golden joystick awards بازی سال شد و این عالیه.آنچارتد هم تو بخش های بهترین اجرا و بهترین داستان سرایی برنده شد.حقشون فقط از لحاظ نامزد گوتی و برنده گوتی شدن خورده شد.
داداش در حق انچارتد ۴ ظلمی نشده… الان با اختلاف زیاد از اورواچ جلو زده برای big winner یا the definitive game of the year و الان انچارتد ۹۷ تا جایزه گرفته ولی اورواچ ۸۱ و خدا رو شکر اختلاف زیاد شد بینشون… بعد نکته جالب اینه که the last guardian و inside هر دو ۱۲ تا جایزه گوتی گرفتند و رتبه ۴ در بیشترین جوایز گوتی امسال هستند و با اینکه یک سری فن های مایکروسافت the last guardian رو مسخره میکردند با این حال از فورتزا با متای بالای ۹۰… ۱۱ تا جایزه goty بیشتر گرفته… و فورتزا فقط یک دونه جایزه گرفته تا فعلاً.
بازم خداروشکر من دیروز تو یوتیوب بودم رتبه بندی بهترین بازی های سال و میدیدم انچارتد بین رتبه های ۳ تا ۵ بود تازه بعضیاشونم دووم رو بازی سال انتخاب میکردن یا همین گیم اسپات درسته انچ رو رتبه دوم کرده ولی دارک سولز و گذاشته ۱۳ هم که این نهایت بی شرمیه خداییش من نه گیمر حرفه ایم اینجوری بگم که یه لول بالاتر از نوبم 😀 ولی خیلی با دارک سولز حال میکنم مخصوصا نسخه سومش که از همشون کامل تر بوود من واقعا این منتقد هارو درک نمیکنم 😐
اخ اخ… خدایش به دارک سولز ۳ و دیس انرد خیلی ظلم شد… من بعد اینکه دارک سولز رو ساعت ۳ صبح تموم کردم با خودم گفتم حالا با زندگیم چی کار کنم…
دمت گرم ایول من تازه بعد ۳ ماه همین امروز twin princes رو کشتم هنوز خیلی مونده؟ :sweat:
وای سر twin princes من زیاد مردم…
نه دیگه تقریباً اخر های بازی هستی…
دقیقا :yes: حرف دلم رو زدی دانته جان.راستی به نظر خودمم بیگ وینر مهم تریته چون جایزه ی تمام سایتها و مجلات و مراسم مختلف رو شامل میشه ولی tga فقط یه مراسمه و نباید ملاک باشه و اون مراسم تو بیگ وینر فقط یک جایزه داره.بهترین بازی سال یا گوتی بر اساس بیگ وینر تایین میشه.لست گاردین هم دیگه گفتن نداره :yes: جالبش اینه لست حتی از تایتان فال و دیس انرد و دارک سولز هم بیشتر جایزه گوتی گرفته. :-))
ببینید چون اورواچ تو گیم آواردز برنده بهترین بازی شده باعث نمیشه که از آنچارتد ۴ بهتر باشه( مثل این میمونه که بگیم چون تلو گوتی نشده پس اورواچ که شده ازش بهتره. که میدونیم این حقیقت نداره) … یا اینکه اصلا انتخاب درست بوده یا نه…
تو مراسمی مثل اسکار هم بار ها این اتفاق افتاده که فیلمی به حقش نرسه…
مثل برنده شدن فیلم crash… در حالی که اون سال باید فیلم broke back mountain برنده میشد
یا برنده شدن فیلم Shakespeare in love… در حالی که باید ابر شاهکار اسپیلبرگ یعنی saving private Ryan برنده میشد…
یا برنده شدن dances with the wolves در حالی که باید ابر شاهکار اسکورسزی یعنی good fellas برنده میشد…
یا فیلم Chicago در برابر ابر شاهکار رومن پولانسکی یعنی the pianist
یا برنده شدن فیلم how green was my Valley در حالی که باید ابر شاهکار سینما یعنی citizen Kane برنده میشد و کلی مثال دیگه در باره برنده بهترین فیلم سال در اسکار هست که نا لایق بودند از نظر منتقد ها و مردم…
تازه برنده نشدن ابر شاهکار های صنعت سینما مثل پالپ فیکشن و تکسی درایور و فایت کلاب و نامزد نشدن دارک نایت و برنده نشدن یک دونه اسکار مثل رستگاری در شاوشانگ و فیلم های کوبریک مثل اودیسه فضایی و پرتغال کوکی و دکتر استرینج لاو و … این لیست تمام نشدنی هست!!! ولی هیچکس نمیاد بگه فیلم Shakespeare in love از شاهکار اسپیلبرگ بهتر هست… منظورم اینه که با این که این فیلم ها جایزه رو برنده نشدند با این حال از اون فیلم هایی که برنده شدند شایسته تر هستند… همین مورد هم برای انچارتد ۴ و اورواچ صدق میکنه..
در ضمن خیلی از مواقع فیلم ها و بازی های شاهکار به حقشون رسیدند مثل فیلم لیست شیندلر و دیوانه از قفس پرید و… یا برنده شدن ویچر ۳ و ردد دد و انچارتد ۲ و..
برای همین هر سال اون بازی که بهتر بوده بیگ وینر شده و همیشه اون بازی که حقش بوده the definitive game of the year شده
داداش خدایی خسته نشدی از این حرفا ؟
خیلی ذهنتو درگیر این حواشی کردی گیمر از گیم لذت میبره نه ۴ تا جایزه
میدونم نظرم ثبت نمیشه.
سونی تا نیمه های سال عملکرد عالی داشت.
یهو انگار اتفاقی نیوفتاده.
از نیمه دوم سال خیلی کم کار شدو عناوینش خوب بودن.بد هم نبودن.
اما اخر هم سعی کرد با معرفی عناوین یک یا دو سال آینده حداقل جبران کنه.
آخر سال هم با انتشار د لست گاردین یکم از کم کاری در اومد.
سال بسیار خوبی برای سونی بود.
فقط تعادل رو رعایت نکرد.
در زمانی بیکار و در زمانی درخشان ظاهر شد.
هر دو کنسول عالی عمل کردن.
اما در تعادل انتشار انحصاری مایکرو بهتر عمل کرد و واسه هر ماه یه بازی مولتی پلتفرم یا انحصاری داشت.
در کل امسال مساوی تموم شد برای هر دو کنسول.
۲۰۱۷ امیدوارم سال موفقیت هر دو کنسول باشه.بهتر از سالی که گذشت.
الان یعنی میش من دیتا به بازی رو از پلی استیشن دوستم به کنسول خودم منتقل کنم ؟! لایسنس هاشون هم فرق داشته باش
خیر نمیشه دیتا رو کپی کنی اگه دیتاشو رو کامپیوتر داشته باشه میتونی با psx بریزی اگه ریجن اکانتا فرق داشته باشن که کلن نمیشه
سال ۲۰۱۶ سال فوق العاده یی برای ما بود، چه ماجراجویی های با نیتن که نکردیم، چه رابطه احساسی با تریکو داشتیم :heart: استریت فایتر در کنار Nier خیلی خوب بودن و لذت بخش.. بشدت منتظر سال جدیدم و عناوین فوق العادش :rose:
هرچی نیاز یه گیمر ps4 بود برآورده شد
یکی از بهترین سال های پلی استیشن بود
قشنگ از xbox افتاد جلو
من که یه xbox pc فن بودم رو تبدیل به کسی کرد که بره کار کنه تا ps4 pro بگیره
درود بر سونی کبیر چه کردی با ما تو
دوستان برای خرید بازی های ps4 به صورت دیجیتالی سایت سراغ دارید؟ اگر معرفی کنید عالیه
ممنون بابت مقاله شخصا تنها اگر ناتی داگ رو نداشت سونی سمتش نمیرفتم. خیلی خسیسه. The Last of Us رو داره ۲۰ دلار میفروشه. بازی های رایگانش هم که اشاره کردین داغونه
سونی فقط یک چیز رو خوب متوجه شده. بازی خوب بسازه در بقیه موارد داغونه
دلست اف اس صد دلارم باشه پیشنهاد میکنم بخریش
میدونم بازی خوبیه اما مرحله اول پولش نیست مرحله دوم بازی قدیمیه دیگه. چه خبره ۲۰ دلار
دیسک دست ۲ بازی رو میتونی بین ۶۰-۷۰ پیدا کنی بعدم بفروشیش
برایه بازی هایه فوق العاده باید پول خوب هم بدی بازیه داغونی نیست که بعد از یه هفته تخفیفه ۵۰% بخوره
قدیمیه داداش خیلی. منکر عالی بودن که نیستم
۲۰۱۶ استارت سونی تو این نسل بود کی میخواد جلوشو بگیره خدایی حریفی نیست در حد سونی باشه مخصوصا ۲۰۱۷ که کلی عنوان داره که لیست کردنشون لازم نیست انقد بزرگن که همه میشناسن عناوین امسالو .
به نظر من سال گذشته سونى بیشتر از تلاش براى توسعه بازار روى نکات دیگه اى سرمایه گذارى کرد. نکه داشتن بازار مناسبش به صورت ادامه دار (در واقع فکر مى کنم براى سه ماه رتبه نخست فروش رو از دست داد و با سختى پسش کرفت)، سرمایه کذارى روى بازار هاى جدید سخت افزارى و بستر سازى براى سال ۲۰۱۷.
به عقیده من سونى با عرضه آنچارتد، تنها بازار امسال رو توى بخش نرم افزاریش تثبیت کرد، حال آنکه فراموش نکنیم خیلى از بازى ها، نسخه VR خودشون رو هم به صورت رایگان به نسخه کنسولى اضافه کردن و در یک عمل دو طرفه، هم به شراکتشون با سونى توسعه دادند و هم بازار رو به رشد VR رو محک زدن. هر چند خیلى از استودیوهاى بزرگ اعتقاد دارند VR دو سال دیگه بازار خودش رو نشان مى ده و در حال حاظر سونى صرفا در حال فروش سخت افزار هست.
در انته مقاله دو تا ایراد بزرگ داشت. اول بخش انحصارى هاى ژاپن که عموماً فراموش شده بود، و بخش انحصارى ها که به نظرم یا بیشتر از این بودن و یا برعکس مقاله مربوط به مایکروسافت، بازى هاى مشترک سونى و پى سى توى لیست وارد نشده بودند. شاید هم اشتباه از من باشه چون کاهى سال هاى انتشار رو قاطى مى کنم. در این صورت پیشابیش عذر مى خواهم.
امسال ۲۰۱۷ سال بهتری هم خواهد شد
گاد اف وار :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
شک نکن :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
داداچ گادآو وار ۲۰۱۷ نمیاد 😥