جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا

جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7

جیسون تاد
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا

“سعی کردیم کارمان را از قسمتی شروع کنیم که هیچگونه تعبیضی میان آقایان و خانم ها در آن نباشد. ایده هایمان را روی هم گذاشتیم، این را هم در نظر گرفتیم (عدم وجود تعبیض میان آقایان و خانم ها)، تا بالاخره توانستیم آنچه که انتظار داشتیم را خلق کنیم. چیزی (!) که به هر کسی هیجان بدهد، او را از خشم هایش راحت سازد، لذت سرگرمی های گروهی را بچشد و معنای واقعی هیجان را ببیند. نام «تکن» (Tekken) حاصل تلاش های شبانه روز ما در آن موقع بود. سعی کردیم در عصری که توجه به بازی های رایانه ای در عامه ی مردم بسیار گسترش یافته بود، ایده ی خود را در قالب یک بازی ویدیویی به مردم نشان دهیم.”

باری دیگر قرار است به ملاقات مبارزان خون برویم

باری دیگر قرار است به ملاقات مبارزان خون برویم! بدون شک این دیدار، دیداری پر هیجان خواهد بود و خون زیادی ریخته خواهد شد. خیلی ها نیز خواهند مرد. جنگ میان آن ها، جنگِ آتش خواهد بود.

وقتی که هم اکنون به سخنان مغز متفکری که ایده ی سری عناوین پر زرق برق «تکن» در ذهن خود پرورش و آن را به دنیا نشان داد، نگاه می کنیم، کاملاً تلاش هایی که روز و شب بر روی ساخت عنوان خود می کردند، حس می شود. بعید می دانم که بازیبازی باشد و این سری عناوین را نشناسد! اگر بگوییم سری عناوین «تکن» از زمان عرضه تا کنون جزء یکی از برترین سری‌ های تاریخ این صنعت است دروغ نگفته‌ ایم! کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که طی ۲۵ سال گذشته نامی از مبارزات مرگ‌ بار یا همان تکن معروف را نشنیده باشد. سری عناوین «تکن» در زمان کنسول افسانه ای «پلی استیشن ۱» (Play Station 1)  روانه ی بازار شدند و در آن زمان با موفقیت های زیادی مواجه شدند. البته در کنار نسخه ی کنسولی، نسخه ی «آرکید» (Arcade) نیز در ژاپن منتشر می شد. در آن زمان شرکت سازنده تنها در کشور خود یعنی ژاپن بازی را منتشر می نمود، اما پس از آنکه متوجه شدند که محصولشان چقدر مورد توجه ی بازی بازان قرار گرفته در کشورهای غربی نیز عنوان خود را منتشر نمودند. در واقع «تکن» عنوانی در سبک «مبارزه ای» (Fighting) است. عنوانی که بازی باز را تا ساعت ها مقابل صفحه ی نمایشگر مشغول زد و خورد های خود می کند که هیچ وقت هم سیر نمی شوند و هر از گاهی آنقدر بازی می کنند که حتی منجرب شکسته شدن دسته نیز می شد. بگذریم! «تکن» در آن زمان تنها عنوانی نبود که در این سبک قرار داشت. پیش از عرضه ی این عنوان، سری عناوین «مورتال کمبت» (Mortal Kombat) با هیجان خوشنت آمیزی که داشتند تقریباً بیشتر بازی بازان دنیا را مشغول خود کرده بود. اما خوب به قول معروف «تکن» چیز دیگری بود! دنیای «تکن» جولان گاه خشم، خون ریزی و صد البته هیجان است. جایی که فقط شکستن استخوان های حریف و یا مرگ همه چیز را تعیین می کند. باری دیگر در یکی از مکان های نوستالژیک برای مسابقه و خون ریزی، مبارزان گرد هم آمده اند تا قوی ترین میان خود را مشخص کنند. در میان مبارزان رحمی در کار نخواهد بود. آنان درس زندگی خود را خیلی وقت پیش آموخته اند! حال برای زنده ماندن می جنگند و چه سرد است برایشان این سرنوشت زندگی. اینجاست که مرگ برایشان گرم می شود، ولی درد همان درد باقی می ماند. برنده ی میدان یک نفر خواهد بود. فرقی ندارد. هر چه که باشد در میدان سرد مبارزه تنها یک نفر خارج می شود. آری! این است دنیای بی رحم «تکن». هر چند قانون طبیعت در آنجا همین است. طبیعت می گوید (!) بکش در غیر این صورت خواهی مرد. وقتی بر حریفت قدرت یافتی، رحم نکن، زیرا اگر او بر تو پیروز شود رحمی نخواهد کرد. تصمیم با توست! هر کاری می توانی انجام دهی. اینجا جولان گاه خون ریزی و مرگ هست و خواهد بود.

باری دیگر شاهد جدیدترین نسخه ی شماره دار سری عناوین «تکن» هستیم. اکنون بر خلاف گذشته تغییرات بزرگی در بازی به وجود آمده است. گویی قرار است تجربه ی بزرگی نیز از این سری داشته باشیم. پس از عرضه ی آخرین نسخه از این سری، برای کنسول های نسل هفتم، چندین سالی شاهد عرضه ی نسخه ای از این سری نبودیم، اما سرانجام در ۱۸ مارچ سال ۲۰۱۵ «تکن ۷» در کشور ژاپن برای کسنول بازی «آرکید» عرضه یافت. حال قرار است این عنوان پس از دو سال یعنی اوایل امسال تحت عنوان «تکن ۷» برای دو کنسول نسل هشتم و البته رایانه های شخصی عرضه گردد. در هنگام انتشار اولین تریلر بازی و جزئیاتی که در آن به نمایش در آمد خیلی بدون شک شور و اشتیاق طرفداران به خصوص طرفداران این سری را بر انگیخت. باری دیگر قرار است با مبارزان نوستالیژیک سری به جنگ دیگر مبارزان برویم و این دفعه «تکن ۷» با تغییرات زیادی که در همه ی زمینه سبب بهبود و هیجان مبارزات در بازی شده است، روانه ی بازی می شود.

شما را نمی دانم اما برای بنده انتظار عرضه ی این عنوان بسیار دشوار است

شما را نمی دانم! اما برای بنده انتظار عرضه ی این عنوان بسیار دشوار است. بر هیچ کس پوشیده نیست که این سری عناوین یکی از فاخرترین های سبک خود محسوب می شود.

با تکیه بر نسخه‌ ی «آرکید» بازی (لازم به ذکر است این نسخه سال پیش در ژاپن عرضه شد) و خبر هایی که از سوی سازندگان منتشر شده، می‌توان گفت که گیم‌ پلی بازی کاملاً بر اساس و پایه‌ ی استانداردی بنا شده است. جالب است بدانید که گیم پلی بازی دقیقاً همان چیزی خواهد بود که در دیگر نسخه های سری تجربه کرده ایم. در اصل، سنت عناوین سبک «مبارزه ای» در چنین محوریتی است و همه ی عناوین این سبک، در یک فضای سه بعدی با حضور دو شخصیت که به صورت دو بعدی قرار گرفته اند، هستند و طی این سالیان تغییرات اساسی در این زمنیه صورت نگرفته است. «تکن ۷» در تمامی زمینه ها از جمله گیم پلی و گرافیک تغییرات اساسی ای کرده  که این در تمامی تریلر های منتشر شده از بازی به وضوح قابل دیدن است. بخشی از شخصیت های بازی، همان شخصیت های گذشته ی سری هستند و البته تعدادی شخصیت جدید نیز در بازی وجود دارد. طبق وعده ی سازندگان نیز، با ارائه ی محتوای اضافی برای بازی یا به اصطلاح «دی ال سی» (DLC) شخصیت های جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد. قابل ذکر است تعداد شخصیت های خود نسخه ی اصلی اندکی کم می باشند. همانطور که پیش تر عرض کردیم رقابت های بازی به صورت تک به تک و فردی است و هر شخصیت میزان سلامتی کاملی دارد و به طور عادی دارای دو «راند» (Round) می باشد. سازندگان سعی بر این داشته اند که با بهبود گیم پلی بازی و رفع اشکالات گذشته و صد البته اعمال مکانیزم های جدید در بازی تجربه ی بهتری از عنوان خود نصیب بازی بازان کنند. همچنین همانند گذشته با فشردن چندین دکمه ی خاص بر روی کنترل، حرکات زیبایی را می توانید اجرا کنید که به میزان مشخص، از سلامتی حریف کم می کند. البته بد نیست بدانید که سازندگان هوش مصنوعی این را بهینه تر کرده اند و طبق گفته ی آنان می بایست با استراژی خاصی پیش رفت در غیر این صورت عواقب بدی در پی خواهد داشت و یک اشتباه کوچک سبب باخت گیمر ها می شود. موردی که در نسخه های پیشین چندان قابل ستایش نبود همین قضیه ی هوش مصنوعی بود که هر از گاهی سبب کم شدن هیجان بازی می شد. اما آنطور که پیداست این بار سازندگان قرار نیست اشتباهات گذشته را دوباره تکرار کنند.

سیستم «ریج» (Rage) یکی از مکانیزم های جدید بازی به شمار می آید که بر طبق گفته ی سازندگان مربوط به وضعیت بحرانی سلامت شخصیت انتخاب شده می باشد. به گونه ای که این سیستم زمانی به کار می‌ آید که میزان سلامتی شخصیت به قدر چشم‌ گیری پایین باشد که در این میان بازی باز می‌تواند با بهره‌ گیری از این سیستم ضربات شدیدی به رقیب خود وارد کند که بسته به شرایط محیطی موجب می‌شود معادل چهل تا هشتاد درصد از سلامتی رقیب کاسته شود. مطمئناً این مکانیزم سبب هیجان دار شدن بازی می شود. چرا که اگر هوش مصنوعی ارتقاء یافته ی بازی را در نظر بگیرید، با وجود چنین قابلیتی مبارزات سخت و سخت تر می شود.

در تکن 7 مبارزات چالش بر انگیز زیبا و پر هیجان انتظار شما را می کشند بدون شک پیروزی در میدان مبارزه برایتان سخت و دشوار خواهد بود پیشنهاد می دهم تا زمان انتشار بازی مقداری دیگر نسخه های سری را تجربه کنید تا هنگام تجربه ی این نسخه با مشکل مواجه نشوید

در «تکن ۷» مبارزات چالش بر انگیز، زیبا و پر هیجان انتظار شما را می کشند. بدون شک پیروزی در میدان مبارزه برایتان سخت و دشوار خواهد بود. پیشنهاد می دهم تا زمان انتشار بازی مقداری دیگر نسخه های سری را تجربه کنید تا هنگام تجربه ی این نسخه با مشکل مواجه نشوید.

دیگر قابلیت جدیدی که سازندگان در بازی اعمال کرده اند، «پاور کراش» (Power Crush) نام دارد، برخلاف مکانیزم اول، «پاور کراش»، این قابلیت را به بازی‌ باز می‌ دهد تا در حین ضربه خوردن از رقیب، او نیز به ضربات خود ادامه دهد. البته جالب است بدانید که در هنگام استفاده از این قابلیت، هیچ سپر دفاعی از سلامتی شما محافظت نخواهد کرد و به میزان تعداد ضربه‌ ای که خورده‌اید، همان‌ مقدار از سلامتی شما کم می‌ شود. این استراژی در بازی با وجود اندکی آزادی‌ عملی، حرف اول را می‌ زند! به مانند دیگر نسخه‌ ها، بازی‌ بازان آزاد هستند تا به هر شیوه‌ ای بر رقیب خود غلبه کنند. و همچنین هر شخصیت بسته به شرایط فیزیکی‌ اش، حرکات مخصوص به خود دارد. بر فرض مثال، شخصیت های به اصطلاح سبک وزن، نسبت به سنگین وزن ها حرکات زیبا و فانتزی تری (!) دارند و همچنین نسبت به بقیه، به خوبی می توانند در مبارزات پیروز شوند. توانایی فیزیکی شخصیت های درون بازی نسبت به گذشته تغییرات اساسی ای کرده اند و انیمیشن ها بهتر و طبیعی تر شدند. به گونه ای که شرایط جوی بازی، تأثیر مهمی بر روی میزان توانایی شخصیت ها خواهد گذاشت. اما تمامی اطلاعات بازی در اینجا خلاصه نمی شود! معمولاً تغییراتی که در گیم پلی بازی اعمال شده است به صورت فوق العاده ریز و به اصطلاح ظریفی کار شده اند. بر طبق گفته های سازندگان تک تک لحاظات مبارزات بازی چالش بر انگیز خواهد بود، به گونه ای که معنای واقعی چالش را به مخاطب نشان می دهد. به لطف هوش مصنوعی بازی، دیگر باید از همین الآن به فکر یک اسراژی عالی برای غلبه بر دشمنان باشیم. همچنین جای دارد اضافه کنیم که به نظر می رسد که سرور های آنلاین بازی از قابلیت کراس بین پلتفرمی (بخوانید بازی بین پلتفرمی) بهره خواهد برد. البته این موضوع تنها در حد حرف است باید منتظر ماند و دید که سازندگان آیا سرور های بازی را کراس بین پلتفرم خواهند کرد یا خیر. اما انطور که شایعات ذکر کرده اند، به نظر می رسد که سازندگان چنین هدفی دارند. قابلیت کراس بین پلتفرم، چند وقتی می شود که میان عامه ی مردم و سازندگان جایگاه شایسته ای برای خود دارد. این قابلیت همان آنلاین بازی کردن خودمان به شمار می آید، منتها با این تفاوت که بازی باز می توان با مخاطبی دیگر که با پلتفرم دیگر بازی می کند، به رقبات بپردازد.

و اما نگاهی داشته باشیم به قسمت شخصیت های بازی! بر طبق اطلاعاتی که سازندگان در اختیار گذاشته اند، شخصیت های قدیمی این سری که برای حضور در قسمت هفتم برگزیده شدند، اکثراً با آنان آشنایی داریم و این یک خبر خوب برای طرفداران این سری است، چرا که شخصیت های حضورر یافته در این نسخه، کسانی اند که از همان عرضه ی نسخه ی اول در بازی جضور داشته اند. تعداد این شخصیت ها بسیار زیاد است که فقط در حد یک اشاره ی کوچک باید گفت که اگر طرفدار این سری هستید، خیالتان از بابت مبارزان راحت باشد! مثل اینکه سازندگان پیش از هر چیزی به بازگرداندن شخصیت های قدیمی سری، اهمیت زیادی داده اند. تا بدین لحظه تنها حضور هفت شخصیت جدید به طور رسمی از سوی سازندگان تأیید شده است که به ترتیب «کاتالینا» (Katarina)، «کلادیو» (Claudio)، «لاکی کلویی» (Lucky Chloe)، «کازومی میشیما» (Kazumi Mishima)، «جوسی ریزال» (Josie Rizal)، «شاهین» (Shaheen) و «گیگاس» (Gigas) نام دارند. و همچنین می توانید از اینجا مبارزان دیگری که در بازی حضور دارند را هم مشاهده کنید. باری دیگر عرض کنیم که هر یک از شخصیت ها، توانایی فیزیکی منحصر به فردی دارند و هر یک بسته به توانایی های خود می تواند همه فن حریف یا بسیار ضعیف باشد. جا دارد باری دیگر ذکر کنیم که استراژی در بازی با وجود اندکی آزادی‌ عمل، حرف اول را می‌ زند! به مانند دیگر نسخه‌ ها، بازی‌باز آزاد است تا به هر شیوه‌ ای بر رقیب خود غلبه کند. هر شخصیت بسته به شرایط فیزیکی‌ اش، حرکات مخصوص به خود دارد. یه فرض مثال «شاهین» (Shaheen)، یکی از آن شخصیت‌ های همه فن حریف به شمار می آید که در تمامی فنون رزمی مهارت بسیار بالایی دارد. این امکان وجود دارند که بازی باز به هر شیوه ای که دوست دارد پیش برود که در این زمینه بازی، دست مخاطب باز می گذارد. مطمئناً هر یک از این قابلیت‌ ها در جای به جای بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به میزان زیادی به هیجان آن می‌افزاید. انصافاً تجربه ی یک «تکن» با جزئیات نوستالیژیک سری، مزه ی بسیار خوشی خواهد داشت. هر چه که باشد «تکن ۷» تا بدین لحظه مورد توجه ی خیلی از طرفداران از جمله خود بنده قرار گرفته است و تنها می بایست صبر کرد و دید که «باندای نامکو» (Bandai Namco)، خالق و ناشر این سری پر زرق و برق، جدید ترین ساخته ی خود را چگونه خواهد ساخت. با توجه به سوابق این استودیو، بدون شک «تکن ۷» همانند گذشته، جذاب خواهد بود. در آخر نیز باید باری دیگر ذکر کنیم که گیم پلی هفتمین نسخه از این سری، دقیقاً همان چیزی است که در سایر نسخه ها شاهد آن بودیم.

فقط به جزئیات نگاه کنید دیوانه کننده است نه خوش بختانه از لحاظ گرافیک و این جور چیزا انتظارات طرفداران بر آورده شده است و در تکن 7 شاهد گرافیک هنری و حماسه ای خواهیم بود بدون شک تلفیق این گرافیک با گیم پلی بازی صحنه های جالبی را به وجود خواهد آورد

فقط به جزئیات نگاه کنید. دیوانه کننده است، نه؟ خوش بختانه از لحاظ گرافیک و این جور چیزا انتظارات طرفداران بر آورده شده است و در «تکن ۷» شاهد گرافیک هنری و حماسه ای خواهیم بود. بدون شک تلفیق این گرافیک با گیم پلی بازی، صحنه های جالبی را به وجود خواهد آورد.

معمولا عناوین سبک «مبارزه‌ ای» از داستان‌ سرایی خاصی بهره نمی‌ برند. چرا که همانطور که پیش‌ تر نیز گفتیم، سازندگان چنین عناوینی، معمولاً تمام تمرکز خود را بر روی گیم‌ پلی بازی می‌ گذارند، اما با این‌حال سازندگان این عنوان بخش داستانی نسبتاً کوتاهی نیز برای جدید ترین عنوان خود در نظر گرفته‌ اند تا عنوان محبوب خود را بدون هیچ گونه کم و کسری ای روانه ی بازار کنند. تا بدین لحظه اطلاعات زیادی مبنی چگونگی داستان بازی از سوی سازندگان اعلام نشده است، اما نمی‌توان منکر آن بود که داستان بازی همان روایت زد و خوردهای گذشته خواهد بود. در کنار روایت اصلی، بازی شامل چند داستان جانبی نیز است که همانند خط اصلی داستان جذاب و پرهیجان خواهند بود. بخشی از روایت اصلی داستان قرار است نوجوانی‌ های چندین تن از مبارزان بازی را به تصویر بکشد که به نظر می رسد با یک داستان حماسه ای طرف نیستیم. اگر بخواهیم بر طبق آنچه که در دیگر نسخه ها روایت شده است، صحبت کنیم، باید گفت که گیم پلی بخش داستانی همانند بخش مبارزات به صورت شخصیت های دو بعدی مانند در فضای سه بعدی خواهد بود. منتها با این تفاوت که محیط بخش داستان بزرگ تر است و باید همینطور به طرفین پیش رفت و با از بین بردن دشمنان، هر بار به یک باس مخصوص برسیم که هر بار با آنان روبرو می شویم، نسبت به بار قبلی سخت تر خواهند بود. چنین چیزی دقیقاً در دیگر قسمت های بازی وجود داشت و احتمال آنکه در این نسخه نیز شاهدش باشیم زیاد است. البته خوب به عنوان یک طرفدار نباید انتظار داستانی حماسی و درجه یک را از این بازی داشته باشید. اما بد نیست بدانید که شیوه ی روایت داستان در نسخه های پیشین بسیار جالب بوده است که در کم تر عناوینی مشابه آن را خواهید دید. اکنون تنها کاری می بایست کرد این است که صبر کنیم و منتظر بمانیم که سازندگان اطلاعات بیشتری از بخش داستانی بازی منتشر کننده. بدون شک می توان گفت که خالق مجموعه همانطور که بدین لحظه در تریلر های بازی نوید یک گیم پلی خوب و سطح بالا را داده، بعید است که نتواند یک داستان سرایی زیبا متناسب با بازی خلق نکند!

و اما در مورد انجین سازنده ی بازی، بر خلاف گذشته این دفعه سازندگان به سوی انجین گرافیکی معروف این روز ها یعنی «آنریل انجین ۴» (Unreal Engine 4) رفته اند. دیگر چند سالی می شود که اکثر سازندگان، عناوین خود را با استفاده از این انجین خواهند ساخت، به خصوص عنوان «Street Fighter 5» که سازندگان توانستند با استفاده از انجین ذکر شده، به بهترین نحو ممکن بازی را خلق کنند. مسلماً به هنگام معرفی یک بازی جدید مهم‌ ترین عاملی که توجه مخاطب را به خود جلب می کند کیفیت جنبه‌ های بصری آن بازی می‌ باشد. زیرا اولین عاملی که در طول نمایش‌ ها و تصاویر ابتدایی به چشم بازی‌ بازان می‌ آید و سبب محبوبیت و مقبولیت بازی در ابتدای راه می شود، همین عامل می‌ باشد. پس همانطور که ذکر کردیم هم اکنون بازی توسط انجین سازنده ی «آنریل انجین ۴» در حال توسعه است و اینگونه که به نظر می رسد انتظارمان از یک گرافیک کاملا هنرمندانه و عالی بر آورده شده است. از حق نگذریم که انصافاً در نمایش های کوتاهی که سازندگان از بازی منتشر کرده اند، گرافیک بازی بسیار بالا و پر از جزئیات ریز و درشت می باشد و محیط‌ های بازی بسیار زیبا و فانتزی خلق شده‌ اند که به وضوح در تمامی تریلر ها قابل مشاهده است. از سوی دیگر طراحی شخصیت‌ ها در یک کلام بی‌ نظیر است و همه‌ چیز خارق‌ العاده و وصف نشدنی طراحی شده‌ اند. مکان‌ های بازی مانند نسخه‌ های پیشین پویا و زنده هستند و عمق بیشتری نیز به آن‌ ها داده شده است. بافت‌ ها، افکت‌ های آتش و نور براق محیط همه و همه نوید یک گرافیک عالی را می‌دهند. مطمئنا طرفداران این بازی که اکنون در اواسط عمر نسل هشتم کنسول‌ ها هم هستند، انتظار دارند جلوه‌های بصری جذاب‌ تری برای القای هر چه بهتر خشونت و خون‌ ریزی متداول در بازی صورت گرفته باشد. استودیوی «باندای نامکو» برای رسیدن چنین امر مهمی سخت در تلاش است و امید دارد مانند نسخه‌ ی قبل، بتواند هواداران را از لحاظ گرافیک راضی نگاه دارد.

آنطور که پیداست مبارزات بازی قرار است بهتر از گذشته باشند طبق نظرات منتقدان از نسخه ی ارکید گیم پلی بازی نسبت به دیگر نسخه ها تغییرات زیادی داشته است

آنطور که پیداست مبارزات بازی قرار است بهتر از گذشته باشند. طبق نظرات منتقدان از نسخه ی «ارکید»، گیم پلی بازی نسبت به دیگر نسخه ها، تغییرات زیادی داشته است.

یکی از بزرگ‌ترین سوپرایزهای سازندگان بازی، قطعا می‌تواند پشتیبانی آن از هدست واقعیت‌مجازی باشد. تصور کنید! «تیکن ۷» (Tekken) با آن گرافیک خارق‌العاده‌اش قرار است وارد دنیای مجازی شود! چه از این بهتر؟ پس مطمئناً در کنار گرافیک عالی بازی، تجربه‌ی مبارزات سخت آن به صورت واقعیت‌مجازی چیز دیگری خواهد بود. بر طبق صحبت های شرکت «سونی» (SONY) یکی از قابلیت های انحصاری این عنوان برای «پلی استیشن ۴» پشتیبانی بازی از جدید ترین ساخته ی «سونی» در زمینه ی وقاعیت مجازی یعنی «پلی استیشن وی آر» (PlayStation VR) می باشد. اگر چه که تا بدین لحظه ویدیویی از سوی سازندگان از چگونگی این بازی در هدست های واقعیت مجازی منتشر نشده است، اما انتظار می رود که در آن شاهد هیجان و اضطراب به مراتب بیشتری باشیم و انتظار می رود نبردهای تک به تک آن وارد مرحله ی جدیدی نسبت به خود بازی شود. این کار سازندگان بدون شک حرکتی هوشمندانه به شمار می آید، چرا که اکنون بیشتر توجه ها به سوی واقعیت مجازی جلب شده است. علاه بر این مسئله، به نظر می رسد که گرافیک بازی به قدری قدرتمند و به اصطلاح زیبا خواهد بود که احتیاجی به افزایش گرافیک در کنسول میان نسلیِ سونی یعنی «پلی استیشن ۴ پرو» نخواهد بود. البته این در حد شایعه می باشد، اما بد نیست بدانید که برای تجربه ی بهتر واقعیت مجازی بازی حتماً باید با کنسول «پلی استیشن پرو» به تجربه ی بازی بپردازید.
از گیم‌ پلی پر هیجان بازی گفتیم، تا گرافیک عالیِ آن! همگی به نوبه ی خود بسیار بهتر از گذشته شده‌ اند و این موضوع را می‌توان به خوبی در تریلر های بازی دید. «تکن ۷» قرار است نسخه ای بهبود یافته و پیشرفته تری نسبت به نسخه ی پیشین خود باشد. باری دیگر یاد آوری کنیم که این عنوان بزرگ در تاریخی نامعلوم که شایعات انگشت اشاره را بر روی اوایل سال ۲۰۱۷ نهاده‌ اند، برای پلتفرم‌ های نسل هشتم و البته رایانه‌ های شخصی عرضه می‌ شود و قرار است طوفانی در این سبک از بازی‌ های ویدیویی به پا کند. حال به شما پیشنهاد می‌ دهیم به سمت نسخه‌ های پیشین این سری بروید و تا زمان انتشار بازی آن‌ قدر این‌ یکی و آن‌ یکی را بزنید تا در مقابل شخصیت‌ های جدید و صد البته ارتقاء یافته ی «تکن ۷» حرفی برای گفتن داشته باشید. قابل ذکر است که نسخه‌ ی «آرکید» (Arcade) بازی سال ۲۰۱۵ عرضه یافت و مورد استقبال بسیار خوب طرفداران قرار گرفت. این به خوبی بیانگر همه‌ چیز است! پس اگر یکی از دنبال‌ کنندگان این سری محبوب هستید، مطمئن باشید که نسخه‌ ی هفتم شما را از هر لحاظ راضی نگاه خواهد داشت. «تکن ۷» تجربه ای از هیجان و آتش خواهد بود که خون زندگی در آن جریان دارد. جنگ آتش، خون زندگی…

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا
جنگِ آتش، خونِ زندگی | پیش نمایش Tekken 7 - گیمفا