سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا

سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn

سعید آقابابایی
۰۸:۴۰ ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا

هرگاه که به یاد بازی Horizon: Zero Dawn و ایده بی نظیر آن می افتم، در دل سازندگان خوش فکر بازی در گوریلا گیمز را تحسین می کنم. در دوره ای در بازی های رایانه ای هستیم که ایده ها ته کشیده اند! بدجور هم ته کشیده اند! احتمال دیدن ایده جدید مخصوصا در بازی های AAA چیزی نزدیک به صفر است. تنها در بازی های مستقل است که شاهد هستیم هنوز خلاقیت نمرده است اما در بازی های بزرگ همه ایده ها در داخل یک چرخه قرار دارند که به طور مدام نیز تکرار می شوند. به همین خاطر است که کار گوریلا گیمز در اجرای یک ایده جدید و جذاب داستانی و خلق دنیایی بی نظیر، بسیار تحسین برانگیز است. در ظاهر ایده بازی همان بحث پایان دنیاست اما سازندگان با خوش فکری هر چه تمام تر ایده پایان دنیا را به نوعی با آغاز دنیا و عصر حجر در هم آمیخته اند. انسان ها در تکنولوژی آنقدر تا انتها رفته اند که دنیا دوباره ریست شده است و همان تکنولوژی باعث شده است تا انسان ها دوباره به کنار رانده شوند و به غارها و زندگی قبیله ای بازگردند و به نوعی عصر حجر دوباره تداعی شود منتها عصر حجری که دنیا یک بار تا پایان رفته و دوباره به آغاز رسیده است. دیدن انواع و اقسام هیولاهای مکانیکی که دقیقا به مانند گونه های مختلف دایناسورها خلق شده اند بسیار جالب و جذاب است و دنیا در زمانی به سر می برد که این هیولاها و ربات ها حاکم مطلق دنیا هستند. این ایده به واقع بسیار جذاب است و به سازندگان فرصت خلق دو نوع از بازی را در کنار هم داده است. یعنی دنیایی که از نظر تکنولوژی بسیار پیشرفته است و دست سازندگان برای خلق دستگاه ها و لوازم مجهز و پیشرفته باز است و از طرفی ولی زندگی، به شکل عصر حجر است و پوشش انسان ها و سبک زندگی انها و … کاملا مانند دوران اغاز زمین است که این نیز به سازندگان اجازه خلق قبایل مختلف و پوشش های قدیمی زیبا و شکار برای بقا و … را داده است.

horizon wallpaper

Horizon: Zero Dawn، عنوانی که انتظارش برایم بسیار سخت است، مورد انتظارترین عنوان سال جاری برای من و از مورد انتظارترین ها برای بسیاری از بازیبازان

این مسئله باعث ایجاد یک تضاد فوق العاده عالی و جذاب شده است که در هیچ عنوان دیگری تا کنون در تاریخ بازی های رایانه ای چنین تضادی را در دنیا ندیده ایم و همین موضوع Horizon: Zero Dawn را تبدیل به یکی از خاص ترین عناوین سال جاری میلادی کرده است. زمانی که در یک سال عنوانی از God of War قرار باشد منتشر گردد و مخصوصا برای اولین بار پای به نسل هشت بگذارد ولی مورد انتظارترین بازی برای من نباشد، یعنی بایستی در آن سال عنوانی وجود داشته باشد که بسیار بسیار خاص و دوست داشتنی باشد. عنوانی که قطعا بایستی نقش افرینی باشد و ایده ای بسیار جذاب داشته باشد. تمامی خصوصیات مثبت و دوست داشتنی را بازی Horizon: Zero Dawn با هم دارد و همنین موضوع سبب شده است تا برخلاف خیلی از بازیبازان در دنیا مورد انتظارترین بازی برای من در سال ۲۰۱۷ بازی Horizon: Zero Dawn باشد و نه عنوان دیگری. یک نقش آفرینی جهان ازاد با داستان و ایده داستانی جذاب و شخصیتی دوست داشتنی و گیم پلی متنوع و فوق العاده هیجان انگیز. از همان روز نخست که عنوان Horizon: Zero Dawn برای اولین بار در کنفرانس سونی به نمایش در آمد و در همان اولین لحظه گیم پلی بازی که شخصیت اصلی بازی از چند قطعه سنگ پایین امد همگان متوجه شدند که باید منتظر این بازی باشند و نام ان را در ذهن داشته باشند زیرا که در ادامه خیلی بیشتر از آن خواهند شنید. تا به حال در مطالب مختلفی در مورد این عنوان با شما صحبت کرده ایم و این بار با توجه به این که داریم به زمان انتشار آن بسیار نزدیک می شویم و اطلاعاتی که از بازی منتشر شده است تقریبا به حد کاملی رسیده است، قصد داریم تا برای اخرین بار قبل از انتشار بازی در مورد ان و اطلاعاتی که از آن منتشر شده است با شما صحبت کرده و در مورد موفقیت بازی گمانه زنی کنیم. پس اگر شما نیز به عنوان Horizon: Zero Dawn علاقمند هستید و طرفدار این عنوان زیبا هستید، با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در ادامه مطلب پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn همراه شوید.

mediahandler

این بازی از آن عناوینی است که خرید نسخه های ویژه و کلکسیونی ان ارزشمند است

داستان به گفته سازندگان Horizon: Zero Dawn یکی از بخش های پایه ای و مهم بازی محسوب می شود که البته از ایده خاص بازی نیز مشخص است که سازندگان زیاد به داستان بازی توجه کرده و پرداخته اند. البته با توجه به حجم اطلاعاتی که داریم نمی توان قضاوت خاصی در مورد داستان بازی کرد و یا خوب و بد بودن ان را پیش بینی کرد اما قطعا کفه ترازو به سمت یک داستان زیبا و جذاب سنگین تر است. بد نیست تا مقداری از داستان بازی را که تاکنون توسط سازندگان مشخص شده است را برای شما عزیزان بازگو کنیم. داستان بازی Horizon Zero dawn در ۱۰۰۰۰ سال آینده اتفاق می افتد که گویی همان ۱۰۰۰۰ سال قبل است. انسان ها از زمین و زندگی عادی و خانه و شهرهایشان طرد شده اند و دوباره مانند عصر حجر روی به زندگی قبیله ای و غارنشینی و زندگی در طبیعت آورده اند. دلیل این موضوع نیز قدرتمند شدن بیش از حد و بسیار زیاد موجودات رباتیکی است که زمانی توسط خود انسان ها خلق شده اند و اکنون زندگی آن ها را نابود کرده اند و مانند زمان دایناسورها بر زمین حکومت می کنند.

horizonstory610 jpg 610x0

Aloy می تواند با NPC هایی که در بخش های مختلف نقشه بازی پراکنده هستند ارتباط بر قرار کند و اطلاعات و ماموریت های جدیدی دریافت نماید.

اتفاقا شکل و اندازه و … این ربات ها هم درست مانند دایناسورها است که همین موضوع یکی از جذاب ترین نکات بازی است زیرا موضوع خاص و جالبی را سازندگان بازی انتخاب کرده اند که به نوعی کنایه ای است از این که خود انسان بلا را بر سر خود می آورد و به طور کلی انتخاب ایده “عصر حجر در ۱۰۰۰۰ سال اینده با دایناسورهای مکانیکی” ایده ای بسیار یونیک و منحصر به فرد است. شما در بازی در نقش دختری به نام Aloy قرار دارید که عضو یکی از قبیله های بومی کوچک است که باید برای بقای خود این موجودات مکانیکی وحشی را شکار کنند تا هم وسایل و لوازم به دست آورند و هم از جان خود در برابر آن ها محافظت کنند. تا کنون در تمامی ویدئو ها و تریلرهایی که از بازی نمایش داده شده اند شاهد چیزی بیشتر از این مواردی که خدمت شما عرض کردیم در بخش داستانی و روایت داستان نبوده ایم و حتی خود سازندگان نیز از دادن اطلاعات بیشتر و جزییات در مورد داستان بازی خود داری کرده اند و تاکنون مورد خاصی را برای ما روشن نکرده اند، به جز همان بنیان و اساس داستان و موارد کمی که خدمت شما عزیزان گفته شد. در ویدئوی پخش شده از بازی که در مراسم توکیو گیم شو ۲۰۱۶ نمایش داده شد برای اولین بار در ویدئوهای این سری دنیای post-apocalyptic این بازی را زمانی که هنوز همه چیز به نابودی کشیده نشده بود و زندگی عادی انسان ها در جریان بود، مشاهده کردیم. این ویدئو دنیایی را نشان می داد که پر از شهرهای دارای تکنولوژی های اینده بود و تاکنون در ویدئوهای بازی چنین زمانی را مشاهده نکرده بودیم ولی با این ویدئو این گمانه زنی به وجود می اید که این بازه زمانی را در بازی مشاهده نماییم.

h81utid2

Aloy، شخصیتی که کاملا پتانسیل تبدیل به یک شخصیت بسیار دوست داشتنی و محبوب را داراست

همانطور که قبلا نیز خدمت شما عزیزان عرض کرده ام بستری که سازندگان برای داستان بازی انتخاب کرده اند بسیار جالب است و پتانسیل بالایی برای روایت یک داستان خوب دارد. در دوره ای که کمتر خلاقیتی در بازی های بزرگ و اصطلاحا AAA می بینیم و یا بهتر است بگوییم نمی بینیم، سازندگان Horizon Zero dawn ایده داستانی خلاقانه و غیر تکراری را برگزیده اند که این بسیار قابل تحسین است و به واقع تم داستانی بازی منحصر به فرد و خاص است. اگر در زمان انتشار بازی شاهد یک روایت خوب به همراه پرداخته شدن کافی داستان باشیم می توان مطمئن بود که این بازی یکی از داستان های جذاب و موفق نسل هشتم را برای ما به ارمغان خواهد اورد. البته هنوز تا زمان انتشار بازی در ۲۸ فبریه ۲۰۱۷ می توان امیدوار بود که شاید طی این روزها شاهد اطلاعات بیشتری از داستان بازی از سوی سازندگان یا در قالب تریلرهای داستانی باشیم که بی صبرانه منتظر آن هستیم تا بیشتر در مورد داستان Aloy و سرنوشت او و قبیله اش و به طور کلی نژاد انسان بدانیم.

horizon

بی تاب برای کشف این دنیای زیبا و مرموز با نقشه ای وسیع و خارق العاده

شاید شاخص ترین بخش در بازی Horizon Zero dawn با توجه به ویدئوهایی که تاکنون از ان دیده ایم، مبحث گرافیکی آن باشد که واقعا یکی از بی نظیرترین، زیباترین و چشم نوازترین عناوین نسل هشتم را در آن شاهد هستیم. با توجه به سابقه عالی سازندگان بازی در گوریلا گیمز در بخش گرافیکی بازی ها این امیدواری به گرافیک نهایی بازی بیشتر نیز می شود. این سازندگان در نسل هفتم دو بازی کیلزون ۲ و ۳ را منتشر کرده است که هر دو از برترین گرافیک های نسل خود به حساب می ایند و همچنین عنوان کیلزون شدو فال با این که در ابتدای نسل هشتم برای پلی استیشن ۴ منتشر گردید یکی از زیباترین و چشم نوازترین بازی های است که در این نسل برای پلی استیشن ۴ ساخته شده است. در گذشته به تفصیل در خصوص بخش گرافیکی فنی و هنری بازی با شما عزیزان صحبت کرده ایم و بد نیست تا به آن مباحث نگاهی داشته باشیم.

maxresdefault

گوریلا گیمز! داداچ تو داری درست می زنی! این چه گرافیکی خوفناکیه که خلق کردی!

Horizon Zero dawn در بحث گرافیکی و خلق یک دنیای زیبا و در حقیقت طراحی و کارگردانی هنری در سطحی بسیار بالا و در واقع باید گفت گوریلا گیمز با این عنوان یکی از زیباترین و تماشایی ترین جلوه های بصری که تاکنون در نسل هشتم دیده ایم را برای مخاطبان و طرفدراران بازی نمایش داده است؛ عنوانی هم رده برترین عناوین گرافیکی خوش رنگ و لعاب، پرزرق و برق و زیبای نسل هشتم. این کیفیت گرافیکی بازی زمان زیادی لازم نداشت تا به وضوح توسط همه مشاهده گردد بلکه از همان دقیقه نخست اولین ویدئویی که از Horizon Zero dawn پخش شد همه را شگفت زده کرد و به معنای واقعی کلمه “زیبا” بود. البته بر خلاف بخش گرافیک و طراحی هنری بازی، هنوز نمی توانیم با قطعیت در مورد گرافیک فنی و موارد مربوط به اجرای بازی با توجه این که آن را تجربه نکرده ایم، صحبت کنیم، زیرا که از وجود یا عدم وجود مواردی مثل باگ و مشکلات گرافیک فنی مثل افت فریم و … هنوز نمی توان با قطعبت نظری داد، اما در زمینه هایی مثل کیفیت تکسچرها در بازی و سایه زنی و نورپردازی بازی تا آن جا که تاکنون در ویدئوهای گیم پلی بازی دیده ایم، Horizon Zero dawn مشکلی را از خود بروز نداده است و شاهد هیچ کدام از این دست مشکلات گرافیک فنی نبوده ایم.

horizon zero dawn 4k 10 1280x720

هر چه در این دنیا می بینیم فقط و فقط زیباییست

نورپردازی بازی با توجه به دنیای بزرگ و آخرالزمانی آن بسیار با کیفیت انجام کرفته است و تلالو نور زیبای خورشید بر دایناسورهای غول پیکر رباتیکی که در حال گذر از دنیای بازی هستند و انعکاس نور از سطح براق و فلزی انها شما را به وجد می اورد و قابل تحسین است. طراحی دنیای بازی بسیار عالی و منطبق با فضا و تم داستانی بازی انجام شده است و حتی رنگ بندی ها و تم قالب این دنیای آخرالزمانی نیز به شما این را القا می کنند که همه چیز تمام است، دیگر راه نجاتی نیست و دنیا دیگر برای نوع بشر نیست و نخواهد بود. زمانی دایناسورها حاکمان مطلق زمین بودند و اکنون نیز ربات های بسیار پیشرفته با شکل و شمایل همان دایناسورها بر زمین حکومت می کنند؛ با این تفاوت که در عصر حجر اصلی، حاکمان زمین توسط پروردگار یکتا خلق شده بودند ولی حاکمان امروزی دنیا (که به واقع یک عصر حجر دیگر است) به دستان خود ما انسان ها خلق شده اند و در نهایت یقه خود ما را گرفته اند و از خانه و زندگی متمدنانه دورمان کرده اند تا راهی غارها و قبیله ها و شکار برای بقا و … شویم. یک دنیای بسیار بزرگ و وسیع برای ماجراجویی که در نهایت زیبایی طراحی شده است و البته با انواع و اقسام مناطق مختلف و متنوع و همچنین تعداد زیاد و متنوعی از ربات های مختلف که به زیبایی و با کیفیت بالا، به مانند گونه های دایناسورها و حیوانات دیگر خلق شده اند.

۳۰۷۹۳۲۸ horizonzerodawn e32016 thunderjaw tallneck 1465873632

تیرانوزوروس رکس حتی اگر ربات هم باشد به کوچکترها حمله می کند و یک قاتل بی رحم است

در حقیقت می توان گفت سازندگان توانمند و خوش فکر بازی در گوریلا گیمز یک حیات وحش رباتیک با بافت ها و پوشش های گیاهی مختلف خلق کرده اند که نقش بسیار زیادی در زیباتر کردن این بازی بر عهده دارند؛ تماشای چندین ربات غول پیکر با فرم ظاهری کاملا شبیه به برونتوزوروس ها که در حال عبور از یک دشت سرسبز و زیبا هستند شما را به وجد می آورد و یا برخورد ناگهانی با یک ربات وحشی با طراحی تیرانوزوروس که به دنبال شکار است ترس و استرس توام با لذت را برای بازیباز به همراه خواهد داشت. حتی برای معرفی کنسول PS4 Pro نیز یکی از بازی هایی که اول از همه برای نشان دادن کیفیت این کنسول جدید و پتانسیل و قابلیت ۴K آن، انتخاب شده بود بازی Horizon Zero Dawn بود که این نشان دهنده کیفیت بسیار بالای این بازی از لحاظ بصری و اعتماد سونی به این عنوان از لحاظ داشتن گرافیک بسیار بالا است. بدون شک گرافیک عنوان Horizon Zero dawn یکی از برگ های برنده این بازی در زمان انتشار و عرضه خواهد بود که سازندگان و دست اندر کاران آن امید زیادی به نقش این بخش در بازخوردهای موفق تر بازی دارند و مشخص است که وقت و تمرکز زیادی را بر روی کیفیت ظاهری بازی گذاشته اند. فارغ از موفقیت یا عدم موفقیت کلی این عنوان، با ویدئوها و تصاویری که تاکنون از بازی دیده ایم می توان تقریبا مطمئن بود که بازی از لحاظ طراحی ظاهری و کارگردانی هنری عنوانی بسیار تحسین شده خواهد بود.

۳۰۷۹۳۲۳ horizonzerodawn e32016 grazer 1465873571

سواری کردن در حالی که مشغول مبارزه هستید خیلی جذاب و هیجان انگیز خواهد بود البته اگر مکانیک های سواری و مبارزات درست پیاده شوند

در بخش گیم پلی بازی اولین نکته ای که باید بازگو شود و به چشم می اید این است که سازندگان بازی Horizon Zero dawn در استودیو گوریلا گیمز ریسک بسیار بزرگی کردند که به سمت ساخت چنین عنوانی با چنین سبکی رفتند. سازنده شوترهای اول شخص خطی و سری کیلزون اکنون به سراغ اکشن نقش آفرینی سوم شخص جهان آزاد رفته است که این ریسک بسیار قابل تحسین است مخصوصا اگر شاهد گیم پلی جذابی از بازی باشیم که به نظر می رسد همینطور هم باشد. در حقیقت وجود گوریلا گیمز به عنوان سازنده Horizon Zero Dawn به نوعی است که هم می تواند باعث نگرانی باشد و هم باعث دلگرمی. نگرانی از این بایت که شاید اعتقاد داشته باشید به دلیل عدم تجربه در ساخت بازی نقش آفرینی اکشن ممکن است که در ساخت بازی اشتباهاتی مرتکب شوند و دلگرمی از این جهت که به هر شکل تمامی عناوین این سازنده از یک سطح بالا برخورار بوده اند و می توان مطمئن بود که در هر سبکی بازی بسازند عنوانی با کیفیت خواهد بود. همچنین این سازنده اعضای جدیدی را که تجربه ساخت این سبک را داشته اند نیز از آغاز کار به خدمت گرفت تا از تجربه آنها در ساخت Horizon Zero Dawn استفاده کنند که این موضوع شانس موفقیت بازی را بیشتر از قبل نیز می کند.

snapshorizon zero dawn about e3 2016 on ignfp 1465875807181 large

Aloy می تواند با روشی شبیه به هک کردن برخی از گونه های ربات های موجود در بازی را رام کرده و از آن ها به عنوان وسیله نقلبه برای گشت و گذار در دنیای بزرگ بازی استفاده نماید.

 Horizon Zero Dawn در بخش گیم پلی بسیار شبیه به یک شوتر سوم شخص است که اضافات بسیار جذاب و لذتبخشی به آن اضافه شده اند و این اضافات همان المان های نقش آفرینی هستند. نکته جالب در مبارزات بازی، آن است که قطعات بدن ربات های موجود در بازی و دشمنان شما، مانند یک توپ لیزری، برای شما قابل استفاده هستند و می توانید با جدا کردن آن ها از بدن دشمنان این سلاح ها را بر علیه خود آن ها استفاده کنید که به نظر می رسد این امر مخصوصا در مبارزه با دشمنان غول پیکر و دشوارتر بازی بسیار حیاتی خواهد بود. همچنین بعد از شکست دشمنان می توانید از آنها آیتم های ساخت و ساز و تجهیزات جدید به دست آورید که این نیز یک مسئله حیاتی برای بقا و آداپته شدن با این دنیای بی رحم است. Aloy می تواند از انواع تله ها، تیر و کمان و موارد منفجره استفاده کند و تجهیزات وی با گشت و گذار و اکتشاف بیشتر شما در دنیای بازی قویتر و متنوع تر می شوند. شما می توانید آزادانه بین ماموریت های مختلف بازی در دنیای زیبای آن به گشت و گذار بپردازید و می توانید با شخصیت های غیر قابل بازی و قبیله های همسایه صحبت کنید و ماموریت جانبی دریافت نمایید.

aloy riding logo 1465878399

گشت و گذار در دنیای بی نظیر و چشم نواز بازی در حالی که مشغول سواری هستید و عبور از کنار گله های دایناسورهای رباتیک بسیار لذتبخش به نظر می رسد

همچنین Horizon Zero dawn از سیستم آب و هوای کاملا داینامیک بهره مند است و چرخه شب و روز نیز در بازی وجود خواهد داشت. شما می توانید با استفاده محیط بازی از المان های مخفی کاری آن نیز استفاده کنید و مثلا در لابه لای علف های بلند پنهان شوید و ناگهان دشمن را غافلگیر کرده و با یک ضربه کار او را بسازید. زمانی که به ویدئوهای مختلف گیم پلی بازی نگاه می کنم بی اختیار به یاد عناوینی مثل Monster Hunter, Rise of the Tomb Raider و حتی Uncharted می افتم. به نظر می رسد یک عفونت در حال گسترش در دنیای بازی است که بر روی حیات وحش رباتیک بازی اثر می گذارد و تمام ربات ها را دشمن شما می کند. همچنین مشاهده کردیم که Aloy می تواند با روشی شبیه به هک کردن برخی از گونه های ربات های موجود در بازی را رام کرده و از آن ها به عنوان وسیله نقلبه برای گشت و گذار در دنیای بزرگ بازی استفاده نماید. Aloy می تواند با NPC هایی که در بخش های مختلف نقشه بازی پراکنده هستند ارتباط بر قرار کند و اطلاعات بیشتری را در مورد افسانه ها و روایات قومی بازی کسب نماید و ماموریت های جدیدی دریافت نماید. طی مکالمه با این شخصیت ها شما به دیالوگ های مختلف دسترسی دارید که انتخاب هر کدام از آن ها، نگاه دنیای بازی به شما و کارهایی که انجام می دهید را رقم می زنند.

horizon zero dawn pgw 2

زیاد به فکر مبارزه با این دایناسور نباشید! این تنها دست و پاهایش است که ۱۰ برابر شماست!

همانطور که کمی قبل تر خدمت شما عزیزان عرض کردیم سازندگان بازی Horizon Zero dawn در استودیو گوریلا گیمز ریسک بسیار بزرگی کردند که به سمت ساخت چنین عنوانی با چنین سبکی رفتند. سازنده شوترهای اول شخص خطی مگر ناگهان به سراغ اکشن نقش آفرینی سوم شخص جهان آزاد می رود؟ خیر نمی روند؛ اما آیا کار درستی می کنند که ریسک نمی کنند؟ آیا باید همیشه همان یک سبکی که بیشتر بلد هستند را پشت سر هم بسازند و خود را در پیله احتیاط مخفی کنند؟ نه! نباید این گونه باشد. ریسک کردن در وضعیت کنونی دنیای بازی های رایانه ای که تکرار و تقلید و عناوین تکراری از سر و روی آن می ریزند بسیار ارزشمند است و به عبارتی دل شیر می خواهد، آن هم برای ساخت یک بازی انحصاری بسیار بزرگ. نکته اینجاست که همین ریسک کردن ها هستند که این صنعت و این هنر را زیبا می کنند و آن را برای ما تازه و جذاب نگاه می دارند. همین عناوین هستند که همچنان تجربه انتظار کشیدن شیرین و سخت برای عرضه یک بازی را به ما هدیه می دهد. اگر روزی برسد که به هیچ وجه منتطر هیچ بازی نباشیم دوره بسیار بدی برای ما و هنر هشتم خواهد بود و امیدواریم که به لطف همین بازی های جدید و نوآور که سازندگانشان از ریسک کردن نمی ترسند، همیشه بازی وجود داشته باشد که از صمیم قلب منتظر آن و تشنه برای تجربه کردنش باشیم.

۳۱۲۶۱۳۱ horizonzerodawn screens septevent 3840x2160 03

دایناسورهای پرنده نیز در دنیای زیبای بازی وجود دارند البته از نوع رباتیک

 Horizon Zero Dawn در تاریخ ۲۸ فبریه ۲۰۱۷ (برابر با ۱۰ اسفند ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی و در تاریخ ۳ مارچ ۲۰۱۷ (برابر با ۱۳ اسفند ۱۳۹۵) نیز در انگلستان انحصارا برای پلی استیشن ۴ منتشر می گردد. بعد از تاخیری که بازی با آن مواجه گردید، سازندگان بازی طی مصاحبه ای اعلام کردند که دلیل این تاخیر، اندازه بازی و حجم محتوای بالای آن بوده است. گوریلا گیمز که اکنون یکی از سری بازی های محبوب و انحصاری سونی یعنی کیلزون را در اختیاز دارد می تواند تا با ساخت و عرضه موفق Horizon Zero Dawn استارت شروع به کار یک سری جدید و جذاب دیگر را نیز برای خود رقم بزند آن هم در یک سبک کاملا متفاوت از دیگر عنوان این سازنده بعنی سبک اکشن نقش آفرینی. آن چه که ما تاکنون از  Horizon Zero Dawn مشاهده کرده ایم نشان از یک عنوان بسیار عالی و پخته اکشن نقش آفرینی با داستانی زیبا دارد و  همه چیز تا کنون در بازی فوق العاده با کیفیت و بسیار زیبا به نظر می رسد اما به هر حال تا کنترلر را در دست نگیریم و بازی نکنیم نمی توانیم چیزی را در مورد شکست یا موفقیت بازی به قطعیت بیان کنیم. زیرا تمامی این تلاش های سازندگان و نتیجه دادن یا ندادن آن ها نهایتا در زمانی که کنترلر بازی را به دست می گیرید جمع می شوند و برآیند آنها برای بازیباز بررسی می شود. البته به نظر می رسد که سونی و گوریلا گیمز اعتماد و اعتقاد بسیار زیادی به این بازی دارند زیرا که چند روز قبل اعلام شد که زمان انتشار نمرات و نقدهای این بازی روز ۲۰ فبریه یعنی ۸ روز قبل از انتشار بازی است که خبر مربوط به آن را نیز در گیمفا مطالعه کردید و جالب است بدانید که معمولا هیچ سازنده و شرکتی چنین کاری را نمی کند ان هم با یک عنوان انحصاری بزرگ و غول پبکر که هزینه بسیاری صرف ساخت ان شده است. دلیلش هم این است که اگر نقدها و نمرات بازی بد باشند شاید قبل از انتشار ان روی فروش بازی تاثیر بگذارند که حتما هم می گذارند، اما سونی و گوریلا گیمز گویا لااقل در مورد Horizon Zero Dawn چنین فکر نمی کنند و خیلی بیشتر از این حرفها به بازیشان اعتماد دارند و انگار می دانند بازی قطعا موفق و بی نظیری منتشر خواهد شد. به هر صورت بایستی تا زمان انتشار بازی صبر کنیم تا سرانجام بتوانیم به قطعیت در مورد Horizon Zero Dawn نظراتی را بیان کرده و از نکات مثبت و منفی آن بگوییم.

۳۰۴۲۶۰۱۳۶۴۵ c5569a625e h

این هم از کروکودیل رباتیک… همه چیز در Horizon Zero Dawn فوق العاده زیبا و هیجان انگیز به نظر می رسد.

Horizon Zero Dawn عنوانی است که امید را با خود دارد و دید بسیار مثبتی نسبت به آن در مجامع و محافل گیمینگ در دنیا وجود دارد. دلیل آن هم این است که به واقع هر چیزی که از این بازی می دانیم و دیده ایم مثبت است و امیدوار کننده. Horizon Zero Dawn یکی از مورد انتظارترین عناوین برای دارندگان پلی استیشن ۴ است و با توجه به مجموع اطلاعاتی که تاکنون از بازی کسب کرده و ویدئوهای مختلفی که از آن مشاهده کرده ایم، باید گفت این مورد انتظار بودن کاملا به جا و به دلیل شایستگی ها و پتانسل بسیار بالایی است که این عنوان دارد و با دقت سازندگان می تواند تا به یک فرنچایز جدید انحصاری و بسیار موفق برای سونی و پلی استیشن تبدیل گردد. این عنوان در مقاله مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۱۷ که مدتی قبل تقدیم حضورتان کردیم نیز موفق شد تا در جایگاه سوم مورد انتظارترین بازی های سال جاری میلادی قرار بگیرد و البته باید اعتراف کنم که برای بنده این بازی مورد انتظارترین عنوان سال است. به امید این که شاهد یک بازی بسیار موفق و فوق العاده از سوی سونی و گوریلا گیمز باشیم و فرنچایزی جدید و موفق در دنیای بازی های رایانه ای خلق گردد. فرنچایزی که امید می رود حتی ذره ای از پتانسیل بالایی که از خود نشان داده است نیز به هدر نرود و یک فرنچایز جذاب و افتخار آمیز دیگر برای صنعت بازی های رایانه ای و دوستداران و دارندگان کنسول های پلی استیشن خلق شود تا در اینده نیز بتوانیم شاهد انتشار نسخه های دیگری از آن نیز باشیم. مهمترین نکته موفقیت عنوان Horizon Zero Dawn در ان خواهد بود که حاوی پیامی است برای دیگر سازندگان در این صنعت. پیامی که به آن ها می گوید از ریسک کردن نترسید و به سراغ ساخت آی پی های جدید و نو با سبک های تازه بروید نه این که تنها و تنها نسخه های دهم و بیستم یک فرنچایز را که در اختیار دارید بسازید. بازیبازان باهوش هستند و خیلی زود عناوین خوب و موفق را خواهند شناخت و کاری به این که یک نام جدید است یا قدیم نداشته و نخواهند داشت، زیرا برای بازیبازان کیفیت حرف و اول آخر را می زند.

Haj_Hossein

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا
سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ali 110 gamer گفت:

    دستتون درد نکنه :yes: :yes:
    عجب پیش نمایشی :inlove: هایپم n برابر شد :silly:
    هرجور شده باس روز اول تهیه اش کنم

  • ........ گفت:

    همیشه به این فکر نی کردن که اگه بشریت رو به انحطاط بره و فرو بپاشه و ما بر گردیم به دوره ای مثل انسان های نخستین چطوری تاریخ رو از سر خواهیم گرفت. وقتی داستان این بازی رو دیدم یکه خوردم از این که استودیویی واقعا جرات انجام چنین ایده ای رو داشته باشه. واقعا صبر برای این عنوان خیلی سخته.
    در نهایت ممنون‌از شما آقای آقابابایی، پیش نمایش بسیار‌هایپ کننده ای بود.

  • mohamad 47 گفت:

    عجب بازیی بشه این.من که الان با ترافیک سنگین بازی ها مواجهم.نمیدونم کدومو بگیرم،کدومو بازی کنم!اما صد در صد اینم بعد یه مدت که ارزون شه میگیرم.از اون بازی هاس که بشینی پاش متوجه گذر زمان نمیشی

  • Ali Nietzsche گفت:

    این بازی غوغا به پا میکنه، بازی دست یه عده از افراد افتاد و تو فروم های Raddit در موردش حرف زدن؛ گفته شده آغاز بازی شباهت زیادی به یکی از مراحل بازی تلو داره؛ در مباحثی هم‌گفته شده به شدت بازی کنان رو یاد بازی افسانه یی رد دد ردمپشن میندازه؛ موارد زیادی از آیتم‌در محیط پراکندن و همه هم هدفی دارن یعنی بیهوده نیستن؛ پس گشت گذار در بازی بشدت باید لذت بخش باشه؛ گرافیک بازی هم در مواردی شبیه گرافیگ انچارتد ۴ هستش؛ سیستم کرافتینگ بازی خیلی کامل و زیبا هستش؛ طراحی هنری بازی گفته شده بی نظیره در حدی که تا الان شبیهش دیده نشده! مبارزاتش هم انگار دارین Tomb Raider جدید بازی میکنین…. خلاصه گوریلا گیمز نفس هر یکی‌ از ماهارو قرار بگیره با این بازیش؛ اسطوره قرار پا به میدون بذاره؛ یک کلام، به کجا روم؟ مگر آنجا که هنر باشد !
    پیش نمایش زیباتون‌ رو با عشق تمام مطالعه کردم… خیلی کامل و زیبا بود سعید جان…

  • ایدن گفت:

    محیط های متنوعی داره و همشون زیبا طراحی شدن.زیبایی محیطش در حد تلو و آنچارتده :inlove:
    گرافیکش هم اگر بهترین در کل بازی ها نباشه در بازی های جهان باز بهترینه.
    سیستم کرفتینگ و skill اش رو که دیدم یاد فارکرای پریمال افتادم.بهترین بخش پریمال همین بخش skill و کرفتینگش بود و بقا رو به زیبایی نشون می داد پس بخش بقا و کرفتینگ و skill هورایزون هم مطمئنا عالیه.
    فیزیک و انیمیشن ها نه در حد شاهکار های ناتی داگ ولی عالی و تا حدودی طبیعی طراحی شدن که بازم آفرین داره.طراحی ربات ها عالیه و مبارزه باهاشون میتونه خیلی جذاب باشه.در مورد گیم پلی اطلاعات زیادی ندارم و نمیدونم چقدر سلاح داره ولی تا اونجا که اطلاع دارم هر دشمن ویژگی و نقطه ضعف خودش رو داره و همین باعث میشه گیم پلی جذاب تر باشه.در مورد موسیقی های بازی هم امیدوارم تعدادی موسیقی حماسی موقع مبارزات پخش بشه تا هیجان به آخر خودش برسه.با توجه به تریلر ها داستان بازی محشره.پیش داستانش هم ایده جذابی داره.
    این ایده و ریسک سازنده های این بازی خودش یک دنیا ارزش داره و تنها چیزی که در مورد این بازی میتونم با قاطعیت بگم اینه که یکی از بهترین بازی های ساله. :yes: مبارک تمام کسایی که میتونن تجربش کنن.
    ممنون بابت پیش نمایش.خیلی زیبا بود

  • nob گفت:

    بنظرم باید سونیو گوریلا گیمزو بخاطر خلق همچین شاهکاری ایستاده تشویق کرد

  • ALADAR گفت:

    خیلی عالی بود.
    سبک بازی کاملا جدیده.من فکر میکنم اگه بجای استفاده از دایناسورهای ربانیک از نوع واقعیش استفاده میشد و بازی از نظر محیطی هم دقیقا میشد یک چیزی شبیه عصر یخبندان ۳ شاید حتی بازی بهتر هم میشد هر چند همین الان هم یک شاهکاره.بازیها از نقشه سال به سال بزرگتر میشن و من بشخصه فکر میکنم تو اینده روزی میرسه که تو یک بازی یک کره زمین رو از رو نقشه های هوایی و ماهواره ای بازسازی کنن.فقط میکنم بازیش حداقل صد تا DVD بشه. 😀

    • خیلی ممنونم از شما.
      اخه در اون صورت اگر بازی رو می بردن عصر دایناسورها نمی شد از سلاح های روز و تکنولوژی استفاده کرد و میشد حدودا فار کرای پریمال. مگر در زمان سفر می کردن که اونم می شد داینوکرایسیس و دیگه ایده جدید نبود و خاص نبود بلکه قبلا استفاده شده بود بارها.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

      • ALADAR گفت:

        کاملا درسته.اما تفاوت هایی وجود داره.اول اینکه FarCry Primal ایده خوبی داشت که ازش درست استفاده نشد چه بسا میتونست با این ایده حتی متای ۹۰ هم بگیره ولی ضعیف ظاهر شد.دوم اینکه دوره بازیش مال انسان های نخستین بود و دایناسور نداشت.در ۶۵ میلیون سال پیش که دایناسورها وجود داشتن اصلا انسان در کار نبوده پس با این ایده که انسان بره تو عصر دایناسورها ،میشه هرنوع سلاحی رو هم برد داخل بازی هر چند من ترجیح میدم از تیر و کمان و شمشیر و خنجر استفاده بشه.یکجورایی میشد چیزی شبیه به فیلم اواتار که پرفروش ترین فیلم دنیاست.تصور اینکه بشه سوار اون پرنده ها شد و در همون حین از تیرکمون استفاده کرد خیلی دیدنیه. 😉

  • pro gamer2017 گفت:

    ممنون آقا سعید.دیگه نمیتونم بیشتر از این براش صبر کنم .تا اینجا کلی پیش نمایش و تریلر و….. ازش دیدیم و فقط خود بازی مونده تا تجربش کنیم.امیدوارم یکی از بهترین ای پی های سونی بشه.

  • ali_m گفت:

    بسیار مقاله خوبی بود تشکر از نویسنده.به نظر من بعد از اتمام فرانچیز ویچر این بازی میتونه جای خالیش رو تا حدودی برای علاقه مندان پر کنه.

  • نگارش جناب آقابابایی به قدری آراسته و دلنشینه که شخصا از خوندن مطالبشون _ لذت _ میبرم.

    پی نوشت: قلم همه عزیزان نویسنده در گیمفا :heart: رو دوست دارم و از زحماتشون سپاسگزارم :rose:

  • Resident Evil گفت:

    یه خسته نباشید بگم همین اول به بهترین نویسنده ایران
    این بازی مطمئنم شاهکارم نشه یه اثر فوق العاده و ناب میشه ایده خیلی جذابی داره.گرافیک هر کسیو مات و مبهوت میکنه.گیم پلیشم با چنتا تریلری که دیدم ازش فوق العاده بوده
    PS4 😥 😥 😥

  • سعیدجان خسته نباشی.بابت نقدت خیلی خیلی سپاس گذارم .واقعیت اینه که گوریلا گیمز واقعا خلق میکنه. عاشق این استودیو هستم ناتی وگوریلا چیزی خلق میکنن که هم بازی میکنی هم از محیط و گرافیک بازی لذت میبری بازی هاشون ذهن ادم رو وا میکنه انگار رفتی ۱۳بدر.بی صبرانه منتظر این شاهکارم

  • 😀 دلم میخواد نظر خالی بدم که یعنی هیچی ندارم که بگم ولی نمیشه متأسفانه :duck:
    اما دیگه همه چیزو دوستان گفتن و منم فقط میتونم نظراتشون رو تأیید و بازی رو تحسین کنم.
    اما بنظرم اگه گوریلا گیمز یه مفهوم فلسفی هم توی داستانش قرار بده واقعا خارق العاده میشه… هورایزن ایده ای هستش که قطعا از روش تقلیدهای زیادی انجام میشه اما اگه گوریلا گیمز عواملی مثل داستان و گیم پلی بازی رو بالاتر ببره قطعا مثل سری GTA که با وجود تقلید های فراوان از روش هنوز یکه تازه، این عنوان هم تک و بی مثل میشه و حالا حالاها بازی دیگه ای بهش نمیرسه 😀
    بازهم ممنون از آقای آقابابایی عزیز که واقعا خوشحال شدم وقتی دیدم پیش نمایش این عنوان به قلم ایشونه :heart: :rose:

  • nimaps4 گفت:

    بازیه قشنگی میزنه ولی خداوکیلی هم نویسنده این مقاله هم همه ی پلیرا باید قبول کنن اگه گوریلا گیمز نتونه یه داستان درست حسابی و با هزاران دلیل قانع کننده تو بازیش نیاره که بشر چرا اصلا اینهمه حیوون رباتی ساخته و چرا مردم دارن تو قبیله زندگی میکنن{که خود اقا سعید اشاره کرد چرا و تا حدودی قابل قبول بود ولی کاملا قانع کننده نبود}و اینکه چرا ده هزار سال بعده ولی ملت دارن با تیرکمون میجنگن چون من اونسری حساب میکردم اگه میومدن از تفنگ استفاده میکردن شاید هیجانش کمتر میشد ولی حداقل واقع گرایانه تر بود و در نهایت اینکه اینا چرا لباساشونم شبیه انسان های اولیه کردن بازیش ارزش خرید پیدا میکنه وگرنه در غیر این صورت اصلا ارزش خرید نداره…با تشکر از اقا سعید که چه بیاد درباره منچ حرف بزنه یا از بازی ده سال قبل ادم هایپش میچسبه به سقف

    • درود بر شما نیمای عزیز. خیلی خیلی از شما متشکرم به خاطر لطف و محبتتون. باعث افتخاره که مقالات رو میخونید و خوشحالم که مورد توجهتون هست.
      در مورد نظری که فرمودید باید بگم اطلاعاتی که تا حالا از داستان بازی داریم خیلی خیلی کمه و سازنده ها هیچی لو ندادن واقعا. شاید توی داستان بازی جواب سوال ها داده بشه و خیلی مواردی که فرمودید روشن بشه. چون سوالی مثل این که چرا این همه حیوون رباتی ساختن برای من هم واقعا مطرحه و انشالله جوابش رو می گیریم. ممنون از نظرتون
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Y PS گفت:

    خیته نباشی سعیدجان :yes: بسیار زیبا و کامل بود.
    امیدوارم این بازی انتظارات رو برآورده کنه و به یکی از نماد های پلی استیشن تبدیل بشه :yes:

  • ali.xbox گفت:

    سلام دوستان خواهشا کسی میتونه بگه gta v برای انلاین بازی کردن چقدر اپدیت میخواد … منظورم کسی gta رو بخره الان چقدر اپدیت میخواد

  • peen گفت:

    درود و سپاس از مقاله ای که نوشتید
    امسال اینقدر بازی خوب هست از هر سبکی که باور نکردنیه مخصوصا شاهکارهای سونی

  • last of us گفت:

    حس میکنم بازی قشنگیه . دل تنگ یه بازی که موهای تنموسیخ کنه عین .شاهکارناتی داگ انچارتد۴٫شاهکار.وشاهکاری تکرارنشدنی اواتارم البته یک و دو سه .چهارشم که تریلرش روزی ده بار مهمون چشمامه .عذت زیاد

  • سعید جان خسته نباشی :yes: :yes:
    بازی هم ایده جدیدی داره و هم بازی خوش ساختی به نظر میاد فقط یک نگرانی از بابت بازی هست اون هم خوده استدیو گوریلا هست گوریلا تا الان روی شوتر اول شخص تمرکز داشته که کلا با سبک نقش افرینی زمین تا اسمان متفاوت هست مثلا وقتی بتسدا این چنین بازی بسازه خوب خیال همه گیمرها راحت هست یا وقتی cdpr این چنین بازی ای بسازه بازم هیچ نگرانی در کار نیست ولی گوریلا تجربه ای در این سبک نداره و ریسک بزرگی هم کرده امیدوارم توانسته باشه بازی رو جمع کنه چون ساخت بازی در این سبک نیاز به گیم پلی اعتیاد اور و مدت زمان طولانی و داستان داره که انشاالله گوریلا از پس این کار برامده باشه

    • درود بر محمدرضای عزیز. سلامت باشید.
      محمدرضا جان با توجه به مورادی که تا حالا از گیم پلی بازی و روند اون دیدیم به نظر می رسه که گوریلا گیمز کاملا با چشم باز و با اگاهی به سراغ این کار رفته و در این راه از نقش افرینی سازها کمک گرفته و برخی رو استخدام کرده. قطعا کاری نمیکنه که ابروش بره و با چیزی که تا حالا دیدیم بازی موفق خواهد بود ولی به هر حال از طرفی هم تا لحظه ای که خود ادم کنترلر رو دستش نگیره و بازی نکنه نمیشه نظر قطعی داد. اینها همه حدس و گمانه که ما می گیم.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • Khaleghi 174 گفت:

    آقا این شد بازی….. نه اینکه یکسره برید بازیهای گذشته رو یه دستی بهش بکشید ودوباره بازی ۱۰سال پیش رو به خورد ما بدید… بازیهای گذشته ماله گذشته هست…. ببین این بازی رو چقدر نو آوری داره..

  • مرسی آقا سعید بازم کلی وقت منو گرفتی با این قلم گرمت 😀 اومدم یه سر به سایت بزنم موندنی شدم با این پیش نمایش هایپتون.

    این بازی بدون شک بزرگترین نیو آیپی سونی هست .
    همه چی به خوبی پیاده شده گرافیک گیم پلی روون و ویوهایه شگفت انگیز که فتومد میطلبه .
    مکانایه مختلف که دیدنشون مو به تن من یکی سیخ کرد ( این دوتا تریلر تبلیغاتی که تازه اومد حسابی نشون داد تنوع محیطو)
    درسته ۸ روز زودتر نقدا آزاد شده ولی فک نکنم تا عرضه رسمی خود بازی نمرات بیاد چون بازی بزرگه و منتقدا حسابی وقت باید بزارن تا همه بازیرو درک کنن متای احتمالی هم ۸۸ تا ۹۳ پیشبینی میشه . 😉

    لست گاردین
    یاکوزا
    نی اوه
    هورایزن
    ۲۰۱۷ استارتش وحشتناک بوده

    • درود بر شما. خیلی عذر میخوام اگر وقتتون رو گرفتم!
      ممنونم که مطالعه کردید مقاله رو. نظر لطفتونه.
      بله واقعا امسال بزرگترین ای پی جدید سونی هست. باید صبر کرد دید نمره چی میشه و نقدها چی میگن.
      بله شروع بی نظیری داشته تا به حال و تازه گرویتی راش ۲ هم بود.
      http://www.aparat.com/saeedsliipknott

  • hm47 گفت:

    پیش نمایش عالی ای بود . با تشکر از شما . بی صبرانه منتظر این بازی هستم

  • abdul گفت:

    سلام خدمت آقای آقابابایی و دوستان عزیز.
    خداروشکر بازی های ۲۰۱۷ تا الآن دارن همشون موفق ظاهر میشن انشالله
    هورایزن هم یکی از بهترینهای موفق در بین بازیهای سال ۲۰۱۷ بشه نسل هشتم الآن داره خودشو کم کم نشون میده.
    با تشکر از پیش نمایش زیباتون از این عنوان زیبا.

  • Gamer.1990 گفت:

    با سلام به دوستان و جناب نویسنده محترم و کارکشته! جناب آقای بابایی
    بنظر من این بازی افق روشنی نداره
    بالاخص ایده این بازی
    بطور خیلی خلاصه و بسته بگم
    روبات , اکوسیستم طبیعت ، منطق تعریف شدنی برای خیلی ها نداره

    طبق سابقه ی چیزی تو مایه های کیلزون با ایده های آرمانی ولی ناقص است . که ثابت شده

    در کل طرفدار این بازی بودن با تعریف و تمجید فقط بدلیل سلیقه شخصی است ، چون این بازی حتی کارنامه ندارد که حمایت شود .

    من پیش بینی میکنم قطعا بازی متوسط اما خوب است که نقطه قوت آن گرافیک بازی میباشد

    منبع ۲۰ سال تجربه در دنیای بازی .

    • تو تاپیک امتیازات میبینمت 😀
      قبل اومدن لست هم خیلیا ازین حرفا میزدن هنوز جلو چشامن
      ۲۰ سال تجربه منم میگه این بازی موفق میشه و متای ۸۵ به بالا رو میگیره.
      افق روشنی نداره . این همه افق هاش روشنه
      روبات و طبیعت منطق نداره . این که یه راست بیس اصلیه‌بازی رو هدف گرفتی قشنگه 😀 در واقع وظیفه اصلی بازی جواب دادن به همین سواله که منطقش کو . وگرنه همه بازی که خوب بوده گرافیک و محیط و گیم‌ پلی روون و خود شخصیت اصلی ووو.
      فقط تو صفحه امتیازات جوابتو میگیری و ۲۰ سال تجربت اونجا تست میشه امیدوارم گیم اور نشی که از مرحله اول باید ۲۰ سالو شروع کنی

  • leftovers گفت:

    بچه من پینگم ۱۷۰ اینجوراس میتونم بازی کنم انلاین با ps4?

  • خیلی هایپم زیاد شد :inlove: :inlove: . یکی از شاهکار ها ی سونی

  • MS GAMER گفت:

    چه سعادتی بالاتر از اینکه در دو روزه متوالی دو مقاله فوق العاده از آقایه آقا بابایی رو بخونی،واقعا مرسی سعید جان کارت حرف نداره،ما که هر چی پول داشتیمو دادیم nioh رو گرفتیم ایشالا یکی واسه عید این شاهکاروهم واسمون بگیره البته ما دیگه خودمون باید به بقیه عیدی بدیم

  • Matt Murdock گفت:

    سپاس سعید جان،مقاله ی دوست داشتنی ای بود،لذت بردم
    در مورد بازی هم باید بگم از ایده ی بازی فوق العاده لذت میبرم
    ولی از شکستش میترسم،امیدوارم موفق بشه
    ایشالا تبدیل به ای پی و فرنچایز موفق جدیدی برای پلی استیشن دوست داشتنی بشه

  • saeed rahimi گفت:

    ممنون جناب آقابابایی عزیز خسته نباشید هر روز یه مقاله بینشونم راهنمایی بلاد واقعا سخته مشخصه بازیش یه فرانچایز در خور پلی استیشن کبیر میشه
    مبارکه open worldبازا من که نمیتونم با جهان باز ارتباط برقرار کنم

  • داداش با خوندن این پیش نمایش بازی رو پیش خرید کردم

  • sahand13radbord گفت:

    واقعا ممنون از اطلاعات جامعی که در اختیار ما گزاشتید جناب آقابابایی.
    یه سوال واقعا اگه زبان انگلیسیم خوب نیست هیچی نمیتونم از داستان ها بفهمم؟ یعنی هیچ راهی نیست

  • Prince_Arash گفت:

    عالی بود دوست عزیز :inlove:
    امیدوارم که درجه سختی بازی بالا باشه که بازی واقعا بچسبه :rotfl:

  • Hamed72 گفت:

    نمیدونم چرا هروقت مقاله های آقا سعید رو میخونم بیشتر از پیش هایپ میشم :inlove: :inlove: :inlove:
    با این نقدتون آقا سعید منو دو دل کردید ک Mass Effect رو بگیرم یا Horizon رو :silly: :dazed: :hypnotized:
    شایدم خدا برکت بده هردوشون رو بگیرم :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
    ی دنیا ممنون بابت پیش نمایش :yes: :yes: :yes:

  • A Player گفت:

    سلام.
    دوستان یه سوال چجوری میشه بدون دونستن تاریخ تولد رمز اکانت رو بازیابی کرد؟

  • mostoul گفت:

    اقای اقابابایی دستتون درد نکنه. خیلی مقاله ی فوق العاده ای بود.
    یه پولی رسید دستم ۶۰ دلار شارژ کردم حسابو.
    فقط منتظرم نقدهای بازی منتشر بشه. به نظرم بازی موفقی میشه. انحصاریهای ps من ندیدم تا حالا شکست خورده.
    چقدر این چند روز دیر میگذره. خسته شدیم از بس فیفا بازی کردیم. انصافا بتلفیلد هم رو مولتی بیشتر کار کرده بود.
    باید نقدا منتشر بشه. نقد گیمفا هم منتشر بشه. بعددخریداری کنم. فک نکنم پیش خرید کردن نسخه دیلوکس فایده داشته باشه.
    مرسی. خسته نباشید

  • P30PlayBox گفت:

    دادا سعید با نقدها و مقالات زیبات داغونمون کردی! :evilgrin: اون از نقد زیبای آخرین بازمانده و این از بررسی پیش نمایش زیبای HZD تشکر فراوان از وقت و زحمتی که صرف مقاله نویسی سایت میکنی و آرشیو سایت رو غنی می فرمایید ولی قلب ما طاقت این همه هیجان رو نداره!! دیگه بعد از این بازی سراغ پیش نمایش مس افکت برید یاور سکته استاد میشه و به دیار باقی میرویم!!! :laugh: لطفا کم کم بازیهای آس رو نقد و بررسی بفرمایید! :laugh: تشکر فراوان. :yes:

  • maximus1370 گفت:

    خسته نباشی آقا سعید نقد زیبا و خلاقانه ای بود.مخصوصا با حرفت موافقم که ایده گذشته رو به آینده بردن خیلی جالبه.خدا کنه حین داستانش پیش زمینه ای از اینکه چجوری انسان ها خودشون با دستای خودشون آیندشون رو خراب کردن هم نشون بده.به امید موفقیت بازیای خلاقانه ای از این قبیل

سلطه هیولاهای رباتیک در نقطه صفر بشر | پیش نمایش بازی Horizon: Zero Dawn | گیمفا