فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا

فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد

صدرا صالحی
۱۷:۳۷ ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا

فومیتو اودا(Fumito Ueda) کارگردانی که به خاطر عناوینی چون ICO ، Shadow of Colossus و The Last Guardian شناخته می‌شود ، علاقه خود را به بحث واقعیت مجازی نشان داده است. البته این کارگردان می‌گوید موانعی وجود دارد که ممکن است او را از کار کردن با این نوع از تکنولوژی منصرف کند.

فومیتو اودا در یک مصاحبه گفته است که علاقه دارد در بحث واقعیت مجازی کار کند اما این استرس را دارد که شاید هنوز اعتماد به نفس کافی برای شروع چنین پروژه‌ای را ندارد.

در مصاحبه اخیر با Glixel که در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد ، اودا می‌گوید که دوست دارد چیزی برای واقعیت مجازی به عنوان یک مدیوم خلقی بسازد. مشکل اینجا است که به عنوان رئیس استدیو مستقل و جدید خود یعنی GenDESIGN ، او باید مطمئن شود که پروژه‌هایش مناسب بازاری باشد که به گفته خودش هنوز «بزرگ» نیست. وی می‌گوید:

از یک سو (به عنوان یک مدیوم خلقی) علاقه به ساخت چیزی برای واقعیت مجازی دارم اما هم‌چنین این مسئولیت را دارم اطمینان کسب کنم که از نظر تجاری به راه انداختن چنین پروژه‌ای منطقی است. بنابراین با این منطق، تعادل درستی یا جواب حقیقی برای محقق کردن این پروژه پیدا نکرده‌ام.

اودا گفته که اعتماد به نفس لازم برای راه انداختن پروژه‌‌ی Shadow of the Colossus در واقعیت مجازی که فراتر از انتظار طرفداران باشد را ندارد.هم‌چنین او می‌گوید که دوست دارد بازی بسازد که چیزهای بیشتری غیر از ایستادن در جلوی یک عظیم‌الجثه(colossus) را ارائه کند. او می‌گوید:

اگر من قرار بود Shadow of Colossus را برای PSVR عرضه کنم ، مسئولیتی را احساس می‌کردم که باید چیزی بسازم که فراتر از انتظارات طرفداران برود. این کافی نیست که یک بازی ساخت که شما تنها در جلوی پای یک عظیم‌الجثه قرار بگیرید. بزرگ‌ترین نگرانی من برای یک بازی واقعیت مجازی Shadow این است که این تجربه قرار است به صورت اول شخص باشد و مشکلی که در رابطه با واقعیت مجازی است و من شنیدم این است که حرکات باعث سردرد و مشکلات در افراد می‌شود. بنابراین نمی‌دانم که آیا این عنوان برای این تکنولوژی مناسب است یا خیر. اعتماد به نفس لازم را ندارم که ببینم می‌توانیم از پس این مشکل بربیاییم.

جالب است بدانید که اودا گفته است که بازی‌ها راهی است که او هنر خود را عرضه می‌کند. بعد از سال‌ها در اوایل دسامبر تازه‌ترین عنوان این سازنده یعنی The Last Guardian برای پلی‌استیشن ۴ عرضه شد.

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا فکر می‌کنید بازی‌هایی که اودا می‌سازد مناسب واقعیت مجازی هستند؟

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • INSIDE 1990 گفت:

    چقدر حرفاش دلنشین بود خداییش صداقت توی تک تک کلماتش مشخصه :inlove:

    • ........ گفت:

      مصاحبه خای میازاکی و میکامی هم همینجوره. فکر میکنم ژاپنی ها فرهنگ صادقانه ای دارند. اصلا مصاحبه میازاکی رو که میخونی انگار یارو رو ده ساله که میشناسی……

      • INSIDE 1990 گفت:

        دقیقا اصلا من احترام عجیبی واسه ژاپنی های صنعت گیم قائلم صداقت رو میشه توی بازی هاشون هم دید که چقدر ایده های خودشون رو بدون کپی برداری از بقیه توی بازی هاشون پیاده میکنن و بعضی جاها اصلا تعجب میکنی از ایده هاشون و اصلا برات آشنا نیستن ولی در کمال ناباوری باهاش زندگی میکنی بهترین نمونه اش هم سایلنت هیل و دارک سولز

  • Khaleghi 174 گفت:

    ما هم به واقعیت مجازی علاقه نشون میدیم ولی نه با قیمت نزدیک به ۳ملیون

  • Khaleghi 174 گفت:

    اگر شما بخواهید یک واقعیت مجازی بخرید برای استفاده بهتر باید از یک پلی استیشن پرو یک ملیون هشصدوپنجاه واقعیت مجازی ۲ ملیون تومن دوربین ۴۰۰هزارتومن یک بازی ۲۰۰ هزار تومن جمع کل چهار ملیون سیصد و پنجاه هزار تومن…………..

  • Dante76 گفت:

    بازی the last guardian تا الان ۸ تا جایزه goty گرفته! و تازه قراره افزایش پیدا کنه… نفر اول تا فعلاً uncharted 4 با ۴۹ تا جایزه و نفر دوم overwatch با ۴۵ جایزه و نفر سوم dark souls و the last guardian هستند و هم اندازه جایزه گرفتند… تازه جشنواره های معتبر مثل ب.فتا و دایس موندن .. سونی واقعاً تو سال ۲۰۱۶ غوغا کرد و the last guardian با اینکه خیلی از دوستان مسخره اش کردن ولی تا الان از بازی هایی با متای بالای ۹۰ بیشتر جایزه گرفته…

    • ERFAN CR7 گفت:

      دانته آماری که سایت همسایه از پر افتخار ترین ها میده غلطه ؟ چون اون جا زده اور واچ بیشتر برده

      • Dante76 گفت:

        بله چند روز پیش اورواچ بیشتر بود ولی الان انچارتد ۴ بیشتر شده… حتی ممکنه دوباره اورواچ بیشتر بشه… ولی بعد چند روز انچارتد ۴ بیشتر میشه… کلاً رقابت تنگاتنگ است.
        و همیشه اونکسی که حقش بوده the definitive game of the year شده… امسال هم هرکی که حقش هست برنده میشه. سایت همسایه هم از سایت gotypicks امار رو میذاره… البته همه سایت های خارجی مثل n4g و dualshockers و… هم امارشون رو از gotypicks میذارن… شما هم برید ببینید.

  • Great Kritos گفت:

    سلام دوستان از همراهیتون در نظر سنجی خیلی ممنونم و برنده نهاییمون سونی هستش با اختلاف تقریبا دو برابر رای بیشتر کسی که لیاقتش رو داشت کسی که با انحصاری هاش مجبورمون میکنه که کنسولشو بخریم من فن بازی در نمیارم اما خداوکیلی چه فن های سونی و چه فن های مایکرو انحصاری های سونی رو با مایکرو مقایسه کنن اصلا قابل مقایسه نیستن مثلا اواخر نسل هفت بود که سونی با معرفی لست یه جون دیگه به کنسولش داد و هنوز که هنوزه مردم روی این کنسول چه از داستان و چه از انلاین تکرار نشدنیش لذت میبرند اما فن های مایکرو بگن کدوم بازی مایکرو توان رقابت با لست رو داره ؟ حالا بقیه انحصاری ها به کنار به هر حال ما ایرونی ها یه مشکل داریم که پذیرفتن حقیقت برامون خیلی سخته و با حرف های الکی از زیر بار طفره میریم من در این نظر سنجی صغیر که انجام دادم ثابت کردم که کنسول سونی از هر لحاظ از کنسول مایکرو بهتره زمانی که سونی کنسول ps1 رو معرفی کرد همه ی دنیا به وجد اومدن از کیفیت بازی هاش تازه ۳d هم بود مثل بازی moh و بعدا کنسول ps2 که شد پرفروشترین کنسول و بعد هم فراکنسول پلی استیشن ۳ که هنوز هم که هنوزه توی کیفیت HD کم نمیاره خودتون برین انحصاری هاشو روی یک tv خوب ۱۰۸۰p سونی تجربش کنید (سونی باشه بهتره مخصوصا مدل ۴۳w800c) بعد به حرفم ایمان میارید به هر حال سونی همیشه چند قدم از مایکروسافت جلو تره و وقتی مایکرو میخواد با تبلیغات سخت افزارو اینا از سونی جلو بزنه سونی با یه انحصاری ناب دهنش رو سرویس میکنه 😀 ناراحت نشید فن های مایکرو که اونجاتون الان از حسادت داره میسوزه و هیچ کنسولی بازی های انحصاریش چه از لحاظ داستان چه از لحاظ گیم پلی و چه از لحاظ گرافیک توان رقابت با کنسول سونی رو نداره سونی با حداقل سخت افزار بهترین تجربه رو براتون فراهم میکنه الان یکی میاد میگه مایکرو پدر ویندوزه و … اخه به ما چه ما بحثمون کنسول و انحصاره اصلا خود کنسول یعنی انحصار لطفا مردم رو گول نزنید که وان اس بگیره یا اسکورپیو که هنوز نیومده حتی اگه قدرت اسکورپیو دو برابر پرو هم باشه باز هم سونی با انحصاری هاش دهن مایکرو رو سرویس میکنه چون اکثر شرکت هایی که زیر دست سونی هستن تا آخر عمر تا آخرین قطره خون برای سونی انحصاری های ناب میزنن و به سونی خیانت نمیکنن که برن واسه مایکرو هم کار کنن یه تذکر کوچیک هم بدم بهتون دوستانی که الان ps4 معمولی دارن نرن پرو بگیرن و حداقل یک تومن این وسط بزارن روش چون تموم انحصاری ها هم با کیفیت عالی برای معمولی میاد با کیفیت ۱۰۸۰p اما اگه tv فورکی دارین و پولش رو دارین همین الان تعویضش کنید به اون که انحصاری های نابی با کیفیت فورکی در انتظارتونه حداقل ۶ انحصار ناب کسانیکه الان کنسول نخریدن منتظر اسکورپیوی شرکت موزی و پول خور مایکروسافت نباشن و برن پرو رو الان بخرن که قیمتش تقریبا معقول شده و ۱۸۰۰ تومنی هستش و یه چیز دیگه دوستان به نظر من چون کنسول پرو قدرت گرافیکیش بیشتره و رم بیشتری هم داره و از ساتا۳ پشتیبانی میکنه و … عمرش از معمولی بیشتره شاید چیزی حدود حداقل ۲ سال دیگه بیشتر از این سرتون رو درد نمیارم مایکرویی ها هم از کیسه بوکس شدن جلوی سونی لذت ببرن 😀 دوستان ببخشید زیاد طولانی شد اما لازم بود که این حقایق تلخ وو پنهان رو به همه بفهمونم پس امیدوارم که هر جا هستید شاد و سرحال و سلامت و با سونی باشین به خدا میسپارمتون یا علی مدد .

    • TLoU part two گفت:

      Great Kritos @
      داداش از نام کاربریت شروع میکنم میام پایین .
      ۱٫ شخصیت مورد علاقه شما بصورت kratos نوشته میشه
      ۲ . نظرسنجی که انجام دادی استاندارد نبود(چرا؟). اومدی تو پست انحصاری سونی میگی سونی بهتره یا ماکروسافت ؟
      ۳ .در مورد لست موافقم
      ۴ . نظرسنجی که شما انجام دادی حتی اگر استاندارد هم بود دلیل برتر بودن یکی بر دیگری نیست. در ایران بیشتر پلی استیشن طرفدار داره ولی نمیشه گفت پلی استیشن چون ایرانی ها انتخابش کردن بهتره( خودم اعتقاد دارم پلی استیشن کمی برتره ولی میخوام بگم دلیلش نتیجه نظرسنجی نیست). کنسول ۳ds LL الان تو ژاپن بیشتر از ps4 و xboxone میفروشه ولی دلیلش سلیقه ژاپنیا هست نه برتری نسبت به ps4 یا xboxone.
      ۵ . اول کامنت گفتی نمیخوام فن بازی در بیارم ولی بعدش اینکارو میکنی و تازه میگی اونجا ماکرو فنا بسوزه …
      ۶٫ من سونی فنم ولی به خودم این اجازه رو نمیدم که به شرکت ماکروسافت توهین کنم.ماکروسافت رقیب سونیه و اگر سونی رقیب نداشته باشه نیازی به بازی هایی مثل تلو نداره و این فقط به ضرر من و تو هست.
      در آخر بگم که گیم لذت بخشه و این لذت به لطف سونی و ماکروسافت و نینتندو و … میسر میشه ولی نه سونی و نه ماکروسافت مال بابامون نیستن. در قبال خدمات پولشون رو میگیرن. هواداری هم لذت خودش رو داره ولی بدون به هیچ وجه ارزش توهین کردن به هموطن رو نداره.
      :rose:

    • Ramsay گفت:

      ١.”فن هاى ماکرو بگن کدوم انحصارى ماکرو توان مقابله با لست رو داره؟”این حرف شما مث اینه که بگى کدوم انحصارى سونى توان مقابله با forzaرو داره 😐 ماکرو فعلا انحصارى هم سبک لست نداره ک بشه مقایسه کرد دوست من مثلا شما میتونى بگى gearsبهتره یا لست؟
      ٢.واقعیتى که شما ازش دم میزنى،نسبى هست دوست عزیز.شاید واقعیت(تلخ!)براى شمابرترى سونى نسبت به مایکرو هست و شما این رقابت بین ماکرو و سونى رو مثل یک مسابقه بوکس فرض کردید احتمالا ک سونى با هر انحصارى مشت در دهان ماکرو میزنه و بلعکس.درحالى که بنظر بنده قضیه پیجیده تر از این حرفاست.ماکرو فروشش رو مدیون سونى و سونى فروش خود رو مدیون ماکروست.این دو بدلیل بازارگرمى همیشه سعى میکنن رقیب خود رو دراین رقابت ظاهرى نگه دارن و به ما توهم حق انتخاب رو القا کنن.شاید ماکرو حتى فروشش رو در این نسل به سونى واگذار کرد که از ورشکستگى و خاموش شدن تنور گرم این رقابت جلوگیرى کنه و فروشش رو تضمین کنه.این حقیقت از نظر بنده بود و بنظر خودم منطقى تره.
      ٣.خودتون خسته نشید؟
      ۴.جالبه شاهد یه همچین نظراتى هستیم در صورتى که ربطى به پست ندارن و با وجود سیستم بررسى تایید میشن.بعد بنده یه انتقاد بدون هیچ توهینى به نقد Recoreمیکنم و نظرم حذف میشه.باور کنید انتقاد توهین نیست.
      ______
      از واقعیت مجازى خیلى خوشم نمیاد فکرنکنم موفق شه

      • mahdi m77 گفت:

        حرفات همگی منطقی بود ولی این قسمت
        ((شاید ماکرو حتى فروشش رو در این نسل به سونى واگذار کرد که از ورشکستگى و خاموش شدن تنور گرم این رقابت جلوگیرى کنه و فروشش رو تضمین کنه.این حقیقت از نظر بنده بود و بنظر خودم منطقى تره.)))
        داداچ شوخیت گرفته دیگه الان میشه به این قشنگ به چشم یه جوک نگاه کرد 😐

      • اول جملتو خوندم خیلی خنده دار بود فروزا کجا لست اف اس که یه دنیا براش جون میدن کجا .واقعیت مجازی هم نمیشه هنوز تصمیم گرفت چون تازه اولشه

  • ali gc گفت:

    واقعیت مجازی تکنولوژی جالبی نیست کل کاری که انجام میده دقیقا اینه فاصله چشم تا نمایشگر حذف میکنه فرض کنید اونقدر به صفحه نمایش نزدیک میشید که فقط محیط بازی ببینید همین، اینطور نیست که گیمر وارد یه حالت جدید کنه و ارتباط محیطی ( با بازی ) برقرار کنه همون کینکت به نظرم بهتر از واقعیت مجازی بود ایده کاملی که باید جای اینا رو بگیره از پایه فرق داره کسایی که انیمه sword art online دیدن میفهمم چی میگم به نظرم تغییر اساسی توی شیوه بازی کردن باید به اون سمت بره دیگه فقط فاصله نمایشگر از بین نره بلکه کل فاصله بین دنیای واقعی و دنیای بازی از بین بره اگه درک نمیکنید چی میگم حداقل قسمت اول sword art online ببینید ولی فکر میکنم حداقل ۱۰ سالی تا این ایده فاصله داشته باشیم

  • من هنوز که هنوز تو هایپ PSVR+RE7 موندم
    قانون
    PSVR+RE7= For Emergency Only
    پ.ن:وضعیت تایید نظرات خیلی کند هست و این موضوع کسی که نظر رو میزاره ناراحت میکنه؛ حداقلش برای من اینجوری هست. بخاطر چند تا …..

  • Norton_sec گفت:

    سلام
    دوستان خرید از اکس باکس لایو چجوره؟
    من بیلینگ اینفو رو پر کردم ۳ دلار اکانت رو شارژ کردم الان هر کار میکنم گلد ۱ دلاری رو بگیرم هی میگه
    Xbox Live Gold
    $۱٫۰۰ plus tax for the first month
    $۹٫۹۹ plus tax every month after that
    We’ll charge you $1.00 plus tax for the first month and $9.99 plus tax every month after that. You’ll be notified before any future price changes. Cancel any time. Learn more. Subject to the Microsoft Services Agreement.
    Less
    چکار کنم؟

فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا
فومیتو اودا به واقعیت مجازی علاقه نشان می‌دهد - گیمفا