کارگردان The Witcher 3: برای ما داستان و نحوه روایت آن همواره مهمتر از جنگیدن با هیولاها است
سری فوق العاده The Witcher همواره بخاطر داستان جذابش و نحوه بیان آن مشهور و محبوب بوده است. حال کارگردان داستانی این سری از پراهمیت بودن بخش داستانی برای سی دی پراجکت میگوید.
مارسین بلاچا، کارگردان داستانی سری The Witcher در مصاحبه اخیر خود از نحوه داستانسرایی سری و همچنین عناوین آینده استودیو میگوید. این سری براساس کتابهایی نوشته شده توسط Andrzej Sapkowski ساخته شده و بلاچا به اهمیت رویاپردازی در ساخت بازی براساس کتاب اشاره دارد.
تمامی بازیهای معروف لهستانی مثل This War of Mine تمرکز ویژهای برروی تخیلات داشتهاند و فرآیند حرفهای ساخت یک بازی را با آن آمیختهاند. به This War of Mine نگاه کنید. ایده آنکه بیاییم به زندگی مردم عادی هنگام جنگ داخلی بپردازیم بسیار ایده بکری است که در آن شخصیتهای بازی شکل میگیرند. اصولا نیز بازیهایی با چنین قوه تخیلی به موفقیت و محبوبیت میرسند. باید توجه کرد که فرآیند تولید یک بازی نیز دارای روح است و این روح داخل بازی شاید نشود توسط تحقیقات و آنالیزها مشخص شود اما توسط بازیباز حس شده و خوشایند است. بازیهای نقش آفرینی نیز چنین است.
طبق گفتههای بلاچا توجه به خلاقیت و تخیلات یکی از مهمترین ارکان ساخت بازی است. او ادامه داد که تیم توسعه دهنده The Witcher اهمیت بسیار زیادی به نحوه داستان سرایی بازی و همچنین هسته داستان بازی دارند و سعی میکنند تمامی نقاط روان شناسی و روان شناختی آن را پوشش دهند و دنیایی پرجزئیات را شبیهسازی نمایند، رسیدن به چنین دستاوردی برای سازندگان بسیار مهمتر از پرتاب نیزه و کشتن هیولاها بوده. بدین ترتیب این مبارزات نیستند که بازی را تشکیل داده و داستان را شکل میدهند بلکه داستان بازی و نحوه روایت آن سازنده نبردها و مبارزات داخل بازی بوده و تنها مبارزه خالی مدنظر نیست.
برای ما این مهم بود که دنیایی فوق العاده خلق کنیم. جایی که توجه ویژهای به فرآیند روانی شخصیتها میشود و دیالوگهای آنان چند بعدی باشد. برای ما داستان و نحوه روایت آن همواره مهمتر از جنگیدن با هیولاها است. من فکر میکنم که عنوان The Witcher 3 حداعلی این دیدگاه ما را نشان میدهد.
با توجه به صحبتهای بلاچا میتوان اطمینان حاصل کرد که پروژه بعدی این استودیو نیز با همین روند توسعه مییابد. اگرچه توجه ویژه سی دی پراجکت به داستان به هیچ عنوان باعث نشده که مبارزات بازیهایشان بد باشد. همچنین اخیرا این استودیوی لهستانی وامی هفت میلیون دلاری از دولت دریافت کرده تا تحقیقات گستردهای راجت ساخت بازیهای چندنفره و ساخت شهر انجام دهد.
پروژه بعدی استودیوی بااستعداد لهستانی عنوان Cyberpunk 2077 بوده و قرار است بزرگترین و جاه طلبانهترین عنوان سیدی پراجکت باشد. این عنوان هنوز تاریح انتشار مشخصی ندارد.
پر بحثترینها
- مایکروسافت هماکنون روی پلی استیشن بازیهای پرفروش بیشتری نسبت به سونی دارد
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- بازی هایی که مورد بیمهری مخاطبین قرار گرفتند (قسمت دوم)
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
- آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد
نظرات
سایبر پانک یک بازی پر زرق و برق خواهد بود که یک دنیا با سری ویچر فرق داره.اما قطعا شاهکار خواهد بود.
خیلی جالبه جدیدا دیگه هیچکس اصلا به گیمپلی که مهم ترین رکن بازیه اهمیت نمیده!!!
عزیزم گفته که به داستان اهمیت زیادی میدن منظورش قطعا این نیست که به گیم پلی اهمیت نمیدن..ویچر ۳ که نمونه بارز یه گیم پلی لذت بشه
اتفاقا بنده جز افرادی هستم که فقط بهگیم پلی و گرافیک بازی اهمیت میدم نه متا و امتیاز.در مورد ویچر ۳ همه میدونم از هر لحاظ عالی بود هم گیم پلی هم گرافیک هم متا و امتیازات.بدون نقص درست عین ارکام سیتی.
بزرگ ترین کاری که اینا کردن این بود که خیلی ها که از rpg بدشون میاد رو به سمت خودشون و ویچر کشیدن
مثلا شخص خود من به هیچ وجه نمیتونم با عناوین این سبک حال کنم دلیل اصلیشم معمولا سیستم گیم پلی خشکی هست که تو بیشتر عناوین این سبک حاکمه ولی ویچر واقعا یه دنیا و یه معجون دیگه بود که منو اونقدر جذب کرد که ۳ بار از اول تا اخرشو رفتم برا هر سه تا پایانش و عملا تا ریز ترین نقاط بازی رو جستجو کردم و کوچک ترین ماموریتاشم انجام دادم امیدوارم عناوین این سبک در آینده راه ویچر رو دنبال کنند.
بیا بغلم :yes: :yes: :yes: :yes:
TheScarface@
باشه 😀
واقعا درست میگی…
فقط امیدوارم توی این بازی جدیدشون و نسخه ی بعدی ویچر(البته اگه نسخه ی بعدی در کار باشه)روی یه سری چیزها برای طبیعی تر شدن بازی بیشتر کار کنن.برای مثال توی ویچر کنترل کارکتر و همچنین اسب(روچ کجا و دی هورس توی متال گیر کجا)میتونست روون تر طبیعی تر و لذت بخش تر باشه.یا مثلا چهره ی npc های بازی کمی خشک بود و به سختی میشد احساسی که داشتن رو از طریق حالت چهرشون حدس زد…
آفرین دقیقا مخصوصا خشک بودن چهره بعضی مواقع حس خوبی القا نمیکرد….
:yes: :yes:
انصافا سی دی پروجکت رد که تا چند سال پیش یک استودیو کوچیک بیش نبود به یکی از بهترین استودیو های بازی سازی تاریخ تبدیل شده و خودم به شخصه تا الان ویچر ۳ و دی ال سی هاشو بیش تر از ۱۵۰۰ ساعت بازی کردم وهنوز سیر نشدم ویچر ۲و۱ هم شاهکار هایی بودن که هرکدومشون رو حداقل ۷۰۰ ساعت بازی کردم تا بتونم به عمق داستان این شاهکار های صنعت گیم پی ببرم :inlove:
دقیقا Witcher 3 واقعا بازیه فوق کاملی بود واقعا توی ۲۰۱۵ هیچ رقیبی نداش این بازی حتی mgs v به نظره من هیچ خطری برای Witcher 3 نبود امیدوارم cyberpunk 2077 هم مثل witcher 3 بازیه کاملی باشه از همه ی لحاظ ها
البته بزرگترین و نزدیک ترین رقیبش بلادبورن بود
واقعا روی نقطه به نقطه بازی کار کرده بودن :yes:
یکی از معدود شرکت هایی هست که گیمپلی اوپن وورلد و داستان و موسیقی و گرافیکش در حد اعلی هست :yes: این بازی و آنچارتد ۴برام بهترین بازی های این نسل هستن 😛
اره هردو عالی هستن بهترین تجربم رو از گیمینگ تو انچارتد ۴ داشتم خیلی با کاراکتر ها ارتباط برقرار میکنه ادم مرحله ۱۱ انچارتد اوج نبوغ یک کارگردان افسانه ای رو میرسونه :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: اگه بلاد اند واین رو تموم کرده باشی بعد با همون سیو بلاد اند واینن میشه هرت اف اسپین رو بازی کرد ؟
ehsan really gamer
وات دا…هرت اف اسپین؟!!
هرتز اف استون هست.
بله درسته اشتباه تایپ کردم :yes:
هادت اف استون رو که بگیری مراحلش به بازیت اضافه میشه.
هر وقت خواستی رد کن.
فکر کنم لول شروع مراحلش ۳۰ بود.
Cd project برای من نماد “پیشرفت” و “درس گرفتن از اشتباهات” هست …. و مطمئنم در آینده نه چندان دوری شاهد این خواهیم بود که سی دی پراجکت بتونه جزو سه استدیو ی برتر تاریخ بشه :smirk:
اره واقعا از اشتباهاش سریع درس میگیره مثلا تو بازی ویچر خستگی بعضی مراحل زیاد بود یا مراحل تو غار جالب نبود این وفهمیدم وتو بلاد از واین هیچ کدوم از این ضعف ها وجود نداشت
:yes: :yes:
اگه ویچر ۲ رو هم بازی کرده باشی روند رو به رشد cd project بیشتر هم مشخص میشه 😉
البته هنوز واسه سه استدیو برتر زوده ویتچر ۳ شاهکار بود ولی دو نسخه قبل به هیچ وجه به پایه این بازی نمیرسن البته آینده در انتظار این استدیو فوق العاده هست
همین اهمیتشون به روایت داستان باعث شده ویچر تبدیل به همچین شاهکار بی بدیلی بشه. ویچر بازی هست که میشه با تک تک لحظاتش خندید و گریه کرد و همچنین یه مدت طولانی رو باهاش زندگی کرد…الحق که این بازی الماس نسل هشتمه :heart:
اسپوووووووویل بدبختی که یر پیداکردن ciriوکارهایی که توطوله اون مدت واسش انجام دادم روتوهیج بازی دیگه ای دیگه ای تجربه نکردم(اره تویه بازی خسته شدم ولی نه بخاطرمشکلات فنی نه به خاطرگیم پلی نه به خاطرنبودداستان قوی نه به خاطرگرافیک..برایه خستگی هایه گرالت خسته شدم برایه به بن بست خوردناش اعصابم داغون شد…) اینکه یک پدرتاچه حدمیتونه واسه دخترش که تومعرضه خطره ازجونش مایه بزاره وهیچ وقت حتی یه درصدم سست نشه(کیه که باینیفرسست نشه Wink گیه که سکانس بازکردن درکلبه ی چوبی ولحظه یه دیدارحاصل ازیه جستجویه پرمحتواویه نگاه پرازخستگیو وشادی غمواضطرابوتونگاه گرالت یادش بره کیه که اون همه نگاه پدرانه گرالتویادش بره کیه که که این گرگ سفیدروبااون زخم دوست داشتنیش یادش بره زنده باد سی دی پراجکت Rose
پرحرفی رو از توش بردارن خیلی خوب میشه دستم درد میگرفت از بس مربع میزدم از خدای جنگ هم بیشتر دست درد میگرفتم :laugh:
داداش یعنی کل دیالوگای بازیرو اسکیپ میکردی؟
اصلا از داستان بازی چیزی فهمیدی 😐
😮
:laugh: :laugh: :laugh:
الان با این چیزی که گفتی یعنی اصلا ویچر ۳ رو بازی نکردی 😐 اصلا اگه داستان پر پیچ و خم وشاهکارش رو نفهمی یعنی هیچ اصلا ارزش بازی به داستانشه مطمینم از بازی هم زیاد خوشت نیومده چون داستان رو نفهمیدی 😐
ویچر وبازی نکردم 😐 😐 😐 دوبار تمومش کردم بلاد اند واین هم رفتم همه رو که اسکیپ نمیکردم بعضی ها رو .
نقش آفرینی حوصله می خواد مخصوصا اگه بازی عظیمی مثل ویچر ۳ باشه.باید دیالوگ ها رو کامل گوش بدی تا از داستان غنی بازی چیزی دستگیرت بشه نه اینکه همه رو اسکیپ کنی 😐
گفتم که بعضی هارو .اصلا شما ببخش 😐 😐 😐 😐
بی صبرانه منتظر بازی جاه طلبانه بعدی کمپانی مهبوبم یعنی Cyberpunk 2077 هستم و مطمئنم شما هم انتظار یک بازی با شهری پر زرق و برق از ساختمان ها و اسمان خراش ها و وسایل نقلیه خارق الاده که حتی تصورشم برای من مثله یه رویا میمونه هستید و خواهید بود بنظره بنده مورد انتظارترین بازی اینده برای من همین بازی هست.
Cyberpunk 2077 اگه ۲۰۱۷ بیاد
دیگه هیچی تو این سال نمیخوام
Witcher 3 مطئمنا یکی از بهترین بازی ها در سبک RPG است!! :yes: :yes:
در تمام ابعاد عالی کار شده بود به جز باگ های فراوان که البته CD Project Red با ارائه آپدیت ها فراوان مشکلات فنی بازی رو به خوبی حل و فصل کرده بود.
پیشنهاد می کنم نسخه GOTY رو تهیه کنید تا با یک بازی واقعی و سرگرم کننده آشنا بشوید.
CD Project نداریم CD Projekt درستشه .
CD Projekt Red درسته نه CD Projekt!! :yes: :yes:
حالا من یه حرفو اشتباه کردم شما زدی لهش کردی 😐 😐 :sweat:
از قضا ضعیف ترین جنبه ویچر روایت ضعیف داستانش بود شخصیت منفی اصلی تو داستان خیلی خجالتی بود اصلا نمیومد.
انگیزه واسه ادامه بازی بعد یه مدت تو بازی کم میشد.
اصلا دلیل بهترین بازی سال شدنش تو ۲۰۱۵ روایت داستانش بود 😐 الان حرفت مثل اینه که بگی باس آخر دارک سولز خیلی خجالتیه چون تا آخر بازی نمیاد 😐 😐 😐
فازت رو درک نمیکنم ?:-)
هنوز مناظر شهر blood and wine جلو چشمامه ساعت ها فقط تو شهر میگشتم مخصوصا مرکز که جشن و پایکوبی بود تا اینکه بازیو تموم کردم اون منطقه رفت دست تعمیرات :-(( :-((
مخصوصا اون منطقه جادویی با اون رنگین کمان وبعدشم ابر ها رو وبعدش … خیلی زیبا بودن مناظرش :yes: :yes: :yes: :yes:
این حرفشون در تک تک مراحل بازی چه فرعی چه اصلی بود !
حتی gwent ها هم برای خود داستانی داشتنند (بلاد اند واین)
شخصیت پردازی ها که بی نظیر بود از خود گرالت گرفته تا شخصیت های dlc مثل مرد مرموزو olgier یا خواهران هنریتا و ریجس (blood and wine )
طراحی مراحل که وحستناک عالی بود از عروسی رفتن تا انجام دادن کار های بانکی 😀
بنظرم ویچر ۳ ، بطور کلی سه تا اشکال داشتش. که البته چیزی از شاهکار بودن بازی کم نمی کنه.
۱.این که کمی زیاد میرفت توی سیستم دیالوگ. یعنی پیشبرد داستان ماموریت ها تو سیستم دیالوگ بود. البته نه این که بد باشه. بلکه بنظرم زیاد به این جنبه تاکید می شد و ریتم بازی رو کند میکرد
۲. راه رفتن گرالت خیلی خشک بود. یعنی گاهاً مثل ماشین عقب جلو نیرفت گرالت. مکانیک راه رفتنش خشک بود.
۳.تو درجه سختی های پایین تر، گیم پلی عمق خودش رو نشون نمی داد. گه البته این ایراد تو خیلی از بازی ها هست ولی ویچر عمق گیم پلی فوق العاده حساب شدش توی درجه سختی آخرش مشخص میشه.
……………
اما ویچر بازی ای بود که اصلا مثل اونو ندیدم. چیزی فراتر از یک بازی بودش. اگر فقط یک بازی وجود داشته باشه که نماد اهمیت بازی های کامپیوتری در ابتدای قرن بیست و یک باشه، اون ویچره سه هست
البته یه مشکل دیگه هم داشت نقشه هاش خیلی طولانی بود یعنی باید یک ساعت اینور و اونور میرفتی
ولی نقاط مثبت خیلی زیادی داشت
مبارزاتش
پوشش گیاهی(که تو هیچ بازی به این اندازه ندیدم)
داستان فوق العاد
وطوفان ها و تغییرات اب و هوا
و….
یه چیزی تو بازی هست به اسم فست تراول 😐
صحبت از مشکل شد…..جوری که راه پله هایه نقشه ها گرالتواز پادرمیاورد وایلدهانت انونطوری نمیتونست خونشو کم کنه :-?ینی اگه بالایه هفتا تاپله روجامپ میزدی بایدبااین پدرنمونه شکارچی هیولاهاوداع میکردی
سال ۲۰۰۷ که اولین نسخه این بازی اومد رو هنوز درست یادمه . وقتی برای اولین بار رفتم خریدم و اومدم نصبش کردم رو کامپیوتر اول از همه از حجم بالای بازی کمی تعجب کردم و با خودم گفتم لابد باید گرافیک و دنیای بزرگی داشته باشه (اینم بگم که تا قبل از نصب و اجرای بازی هیچ ذهنیتی از بازی نداشتم و اصلا اخبار این بازی رو دنبال نکرده بودم ) وقتی برای اولین بار داخل محیط بازی شدم و لگوی مین منو که همون کله گرگ معروف ویچر بود رو دیدم خیلی خوشم اومد و سریع نیو گیم رو زدم و بازی رو شروع کردم . همین قدر بگم که صبح و شب نشستم پاش بس که منو تو دنیای خودش و شخصیت هاش و داستان فوق العادش غرق کرد . میدونید داستان ویچر در آنی که خیلی زیباست اما یه جور تاریکی قشنگی توش هست حتی اون شخصیت منفی های بازی هم باز عاشقشون میشی و یه داستان و فلسفه ای برای خودشون دارن . خلاصه طوری شد که تا سال ۲۰۱۱ که نسخه ۲ بازی اومد من چندین بار نسخه اول رو از اول تا آخرش رو رفتم و بعدشم که نسخه ۲ اومد که به نظرم شاهکار بود تو تموم بخش ها از گرافیک هنری و زیبا بگیر تا داستان و بقیه ، اما خوب تو بد سالی اومد و زیاد دیده نشد تو سالی که اسکایریم و بتمن و آنچارتد ۳ نفس همه بازی ها رو بند اورده بودن و خلاصه نسخه ۳ بازی اومد که دیگه نیازی به تعریف نداره . وقتی به گذشته نگاه میکنم میبینم چقدر این استدیو قشنگ پیشرفت کرد و از یه داستان که یه رمان بود یه شاهکار ساخت :inlove:
برای منی که تا حالا یه نسخشم بازی نکردم،بخوام یه دفه برم نسخه ۳ رو بازی کنم چیزی از داستان بازی میفهم؟ ?:-)
آره میفهمی محمد جان :yes:
منم دقییقا سه ماه پیش وضعیته توروداشتم امابهت بگم باخیاله راحت بگیربازی کن لذت ببرداستان بازی نه تنهاداستان اصلی بازی بلکه داستان هایه فرعی بازی هم قابل درک وزیبا هستش حتی برایه کسی که نسخه هایه قبلوبازی نکرده کلا یه داستان مجزاداره فقط یه خلاصه داستان ازش بدونی واست کافیه
ممنونم ازتون :yes:
من هنوز نتونستم بخرمش. شاید اگر حراج خوبى فردا بخوره بتونم بخرم. کدوم نسخه کاملترین هست؟ سه نسخه متفاوتش رو تا حالا دیدم. و یک سئوال دیگه، اگر نسخه کامل رو بخرم، بازهم کد دانلود داره فرقى بین نو و دست دومش نیست؟
کامپلت ادیشن از همه کامل تره و dlc هارم داره محتوای اضافشم داخل خود دیسک هست بصورت کد نیست پس فرقی بین دست ۲ و نو نداره
نسخه The Witcher 3: Wild Hunt – Complete Edition کامل ترین نسخه هست
تمام ۱۶ DLC رایگان روشه
۲ DLC پولی بازی روشه به نام های Hearts Of Stone و Blood And Wine
و ۲۰ گیگ اپدیت های بازی هم روشه
و همه اینا داخل بلوری بازی هستن و نیاز به هیچ دانلودی ندارید.
چه دست دوم بخرید چه نو هیچ فرقی نداره.
هرکاری ک این کارگردان بکنه درسته! با ویچر ۳ نشون داد بازی سازی ینی چی! ویچر عنوانی بود ک از هر لحاظ دو نمره بیشتر از نمره کامل رو داشت. ویچر تا ب ابد تو قلب طرفداراش زنده میمونه…