صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا

صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است

امیرحسین دهنوی
۲۱:۵۹ ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا

موسسه آماری SuperData امروز آماری را منتشر کرد که بررسی دقیقی از مقدار درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی را دربر دارد. همچنین گزارش دومی مبنی بر مقدار درآمد ماه نوامبر انتشار یافته است.

موسسه آماری SuperData اعلام داشت که صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۱۶ جمعا ۹۱ میلیارد دلار درآمد داشته است. بزرگ‌ترین منبع درآمد صنعت، بازی‌های موبایلی هستند که ۴۱ میلیارد دلار آن را در بر می‌گیرند. سال ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین سال بازی‌های دیجیتالی و رسانه‌های دیجیتال بود. درآمد ۹۱ میلیاردی صنعت به‌دلیل وجود سخت‌های افزارهای جدید و پلتفرم‌های نوین بیش از پیش درآمدزایی داشته است. یکی از مهم‌ترین درآمدهای امسال رسانه‌های بازی بودند که سهم بسیار زیادی را به خود اختصاص دادند.

حال در ادامه نگاهی به عملکرد صنعت در سال ۲۰۱۶ داریم.

superdata year in review 1

  • مصرف کنندگان ۴۱ میلیارد دلار را در بخش بازی‌های موبایل صرف کردند که دو عنوان Pokémon GO و Clash Royale بیشترین درآمد را داشتند. بخش بازی‌های موبایل امسال بیش از پیش مورد توجه بود و شاهد آن هستیم که شرکت‌های بزرگ نیز به سمت این بازار پردرآمد درحال جذب شدن هستند و ارزش سرمایه‌گذاری در بازار موبایل بیش از همیشه شده است.
  • ورود نه‌چندان قدرتمنده دستگاه‌های واقعیت مجازی. قیمت بالا، نبود عناوین و محتوای پراهمیت و جذاب و سختی استفاده آن توسط مصرف کنندگان عادی باعث شد تا واقعیت مجازی بازار خوبی نداشته باشد. باتوجه به گران بودن اکولیوس ریفت می‌توان اینطور پیش‌بینی کرد که بازار واقعیت مجازی سال آینده در دستان سونی و HTC باشد.
  • با وجود درآمد نه‌چندان زیاد eSport اما شاهد توجه ویژه ناشران به آن هستیم. شرکت‌هایی مثل اکتیویژن و الکترونیک آرتز توجه خوبی به مسابقات گیمینگ داشتند و همچنین نظر ویژه‌ای به رسانه‌ها و فروش حق تبلیغات داشته‌اند.
  • مصرف کنندگان به‌صورت مستقیم بازی‌ها را برروی کنسول‌شان دانلود کرده و مجموع ۶.۶ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند. قدم بزرگی روبه خرید‌های دیجیتالی برداشته شده است و ناشران پول بسیاری خوبی از طریق فروش محتوای الحاقی، گسترش‌دهنده‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب نموده‌اند.
  • رایانه‌های شخصی درآمد عالی داشته‌اند. این در آمد که حدود ۳۴ میلیارد دلار است بیشتر از طریق عناوین رایگان با پرداخت‌های درون برنامه‌ای و محتوای دانلود بدست آمده است. یکی از دلایل افزایش قابل توجه سهم امسال رایانه‌های شخصی عرضه کارت گرافیک‌های جدید و قدرتمند بوده که ۴۰ درصد افزایش قدرت را درکنار ۲۰ درصد کاهش مصرف برق داشته است.

همچنین در مقایسه با نوامبر سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش ۱۳ درصدی بودیم که درآمد را به ۶.۷ میلیارد دلار رساند. همچنین مقدار فروش عنوان Call of Duty: Infinite Warfare در مقایسه با Call of Duty: Black Ops III کاهش ۲۷ درصدی داشته است.

حال نگاهی به پرفروش‌ترین عناوین رایانه‌های شخصی در نوامبر سال ۲۰۱۶ می‌اندازیم.

  1. League of Legends
  2. Crossfire
  3. Dungeon Fighter Online
  4. World of Warcraft
  5. Battlefield 1
  6. Overwatch
  7. World of Tanks
  8. Dota 2
  9. Fantasy Westward Journey Online II
  10. Counter-Strike: Global Offensive

پرفروش‌های کنسول‌ها نیز درماه نوامبر از این قرار هستند.

  1. Call of Duty: Infinite Warfare
  2. Battlefield 1
  3. FIFA 17
  4. Grand Theft Auto V
  5. Call of Duty: Black Ops III
  6. Watch Dogs 2
  7. NBA 2K17
  8. Madden NFL 17
  9. Gears of War 4
  10. Destiny

در آخر نیز شاهد پرفروش‌ترین عناوین موبایل که شامل بازی‌هایی با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است، هستید.

  1. Pokemon Go
  2. Monster Strike
  3. Clash Royale
  4. Clash of Clans
  5. Mobile Strike
  6. Game of War: Fire Age
  7. Fantasy Westward Journey
  8. Puzzles & Dragons
  9. Candy Crush Saga
  10. Clash of Kings

در پایان این موسسه مقدار سود دقیق هر بازی را مشخص نکرد اما اعلام داشت که عنوان Pokemon Go تنها در ماه نوانبر ۱۲۸ میلیون دلار درآمد داشته است.

 

 

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا
صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • چه غوغایی کرده خدای شوتینگ کاور گیری :inlove:

    • Amir sy گفت:

      کال اف بالاخره فروشش کم شد 😐
      هر سال بد تر از سال قبلی میشد ولی فروشش هی میرفت بالا 😐

      • کال آف امسال رو بازی کردم ، همه چیزش خوب بود به جز طراحی گیم پلی و کوتاه بودن بیش از حد بازی. خیلی سریع تمومش کردم. اصلا بیخود ترین کال آفی بود که بازی کرده بودم کلا همه چیز عالی ولی پیاده سازی ایده خیلی بد.( اینم بگم که برام مهم نیست بازی ۱۰ میلیون سال قبله یا ۱۰ میلیون سال بعد برای من مهم نحوه پیاده سازی اونه ) بین سه کال آخری که عرضه شده به شخصه از Advanced Warfare بیشتر از دو نسخه بعدی خوشم اومد خیلی خیلی بهتر بود.

  • meeeeeeeetal گفت:

    کنسول ۶بیلیون و pc 35بیل اووقت میگن pc سودی برای شرکت ها نداره.
    …..
    عشق است lol

    • ERFAN CR7 گفت:

      داداش pc بیشترین انحصاری با نمره بالای ۷۵(با اختلاف زیاد نسبت به کنسول ها) امسال داشته بعد بعضیا میگن PC انحصاری نداره
      —————————————————————————————–
      موبایل نمیدونم چجوری با چه منطقی این قدر سود داشته

    • Nader13 گفت:

      سوده پیسیو نگا کن توی بازیای فری یا بازیایی مثله وارکرافت بوده و درون برنامه ای بوده بیشتر ولی تو کنسول سود توی بازیه جدیده شواهد نشون میده بازیای aaa یا شوتر یا اکشن ادوینچر توی کنسول بیشتر در امد داره پیسی بیشتر روی بازیای چندین ساله پیشش در امد زایی کرده مثله وارکرافتو لیگ ک طرفدارای خاصه خودشونو دارن و خودمم فنه سرسخته وارکرافتم ولی باید قبول کرد ایپیه مثله کالاف یا بتل یا گرز او وار یا فیفا یا واچ داگز روی کنسول بیشتر فروخته اینو از فروشه کلیه بازی میشه فهمید مثلا بتل اماره فروششو نشون داد توی پیسی ۳۰ درصد کمتر از پی اس ۴ فروخته بود و تو ایکس باکس وان ۱۵ درصد کمتر از پی اس ۴ حالا مجموعشون ب کنار

  • Hold the Door گفت:

    اینو باید به مسئولین کشور و به والدین ایرانی نشون بدن !
    تا متوجه بشوند بازی های رایانه ای بچه بازی نیست !
    یکی از بزرگ ترین و پرسود ترین صنعت های دنیاست !
    به طوری که دولت کشور لهستان ۱۴۰ میلیون دلار به کمپانی های سازنده داده صرفا جهت تحقیقات در مورد ساخت بازی !
    فقط باید دیدی و تاسف خورد که چگونه این صعنت باعث ترقی کشور ها میشه اما کشور ما اونو به عنوان سرگرمی برای بچه های ۱۰ تا ۱۸ سال میدونه 😐

  • crash گفت:

    از طریق کلاه برداری پول خوبی به جیب زدن بخصوص بسته های الحاقی که از بازی اصلی حذف شدن و به صورت جداگونه فروخته میشن

  • ........ گفت:

    یعنی اورواچ شصت دلاری‌ از دوتا دو f2p بیشتر مشتری داشته؟
    اصلا حتی اسم dungeon fighter و crossfire رو‌هم‌نشنیده بودم. عجیب بود

  • farshadx گفت:

    اقای دهنویی یه سوالی پیش اومد برام
    شما عدد فروش بخش موبایل که ۴۰٫۶ بود رو گفتید ۴۱
    ولی عدد فروش بخش pc که ۳۵٫۸ بود رو گفتید ۳۴
    اگه قرار به روند کردن عداد باشه واسه pc باید گفته بشه ۳۶ نه ۳۴
    امیدوارم عمدآ نبوده باشه
    ****************************
    خیلی تعجب کردم که تو فروش بازیهای کنسولها فقط ۲ تا بازی انحصاری هست
    بعضی دوستان قبلآ جوری اسم انحصاری میاوردن بنده به شخصه فکر میکردم کنسول میگیرن فقط واسه همین انحصاری ها
    الآ لیست pc پر است از بازیهای انحصاری
    ولی کنسول ۲ تا اونم اخرین رتبه ۹ و ۱۰
    قبلآ هم گفته بودم به vr امید ندارم
    ولی بازی به نظر خوب میاد با اینکه نظرم هنوز بهش عوض نشده

  • وارکرافت کانتر استریک و دوتا ۲ رو عشق است.

  • HannaH گفت:

    عملکرد گیرز آو وار عالى بوده. تنها نکته بد بازگشت قدرتمندانه خرید درون برنامه اى به لیست هست.

  • شرکت هایی مثل راکستار دارن زحمت میکشن و حقشون رو میگرن ولی اکتیویژن چی اینفینیتی وارفر خوب بود؟دستینی چی؟این صنعت فقط شده درامد اونم واسه کسایی که زحمت نمی کشن و مردمم خرن که بازم کال اف رو میخرن و از این جور شرکتا حمایت میکنن ؟حالا بتل رو بگی خوب بوده حقشه اینقدر فروش کنه ولی ایا اکتیویژن یک بازی خوب داره ؟ بازم دم راکستار و ناتی داگ گرم که پایه های اصلی این صنعتند

  • ezio1503 گفت:

    این همه انحصاری انحصاری گفتن از آخر معلوم شد انحصاری های خودشونو نگاهم نمیکنن.فقط چسبیدن به مولتی پلتفرم ها بعد میگن چرا خودتونو فقط محدود به مولتی پلتفرم میکنین.
    از همه عجیب تر اینه که ۲۵ میلیون xbox باز بیشتر به انحصاریشون بها میدن تا ۵۰ میلیون ****فن.
    پیسی باز ها هم که آمارشون مشخصه،اول انحصاری سرگرم کننده بعد مولتی پلتفرمهای با ارزش
    این آمار چیزی رو مشخص نکرد جز دروغ و هارتو پورته بعضیا رو.البته معیارهای انحصاری ناب هم عوض شد

صنعت بازی‌های ویدیویی ۹۱ میلیارد دلار درآمد در سال ۲۰۱۶ داشته است - گیمفا