۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا

۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص

مجید محمدی
۱۱:۳۵ ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا

در کل، گرافیک در سبک بازیهای adventure کیفیت جالبی ندارد اما عناوینی مانند The Walking Dead هستند که با گرافیک خاص خود باعث جذب مخاطبان بیشتر می شوند. با گرافیک جدید در این سبک طرفداران جدید در حال ظهور هستند.

اکنون بهترین زمان است تا عناوین درخشانی را معرفی کنیم که به چشم نیامدند. اگر از طرفداران این سبک هستید و یا علاقه مند هستید تا به این سبک بپیوندید توصیه می کنیم عناوین زیر را حتما امتحان کنید.

(Ghost Trick: Phantom Detective (Nintendo DS, iOS

اگر شما یکی از طرفداران بازیهای Ace Attorney هستید و میخواهید از بازیهای کارتونی ان لذت ببرید توصیه ما به شما بازی Ghost Trick: Phantom Detective میباشد. Shu Takumi نویسنده و Phoenix Wrigh کارگردان و تهیه کننده این بازی هستند. در بازی تغییرات ناگهانی صورت می گیرد و شخصیت های به یاد ماندنی را در خود جای داده است. Ghost Trick با مرگ شما اغاز می شود، در نتیجه حافظه شما پاک شده و این سوال برای شما به وجود میاید که شما کی هستید و چگونه با مرگ ملاقات داشته اید؟ خوشبختانه مرگ باعث شده شما قدرهایی را بدست بیاورید مانند بازگشت به گذشته، که با ان می توانید اشیا را بدست بیاورید و با این کار سرنوشت بقیه را تغییر دهید. گیم پلی بازی چالش برانگیز است، شخصیت بازی kooky است  که گفتگوهای بامزه ای نیز  دارد. همچنین Missile ( سگ پشمالو ) یکی از بهترین همراهان در بازی  است که شما را همراهی می کند.

(Gemini Rue (PC

Gemini Rue سبک قدیمی بازی های ماجرای (retro-style adventure ) را دارد و البته بازی در اینده دور در کهکشان راه شیری اتفاق می افتد. Gemini Rue داستان دو فرد را به طور همزمان بیان میکند: اولی فردی کاراگاهیست که با گروه مافیایی که دارویی جدیدی را بنام Juice را در اختیار دارند مبارزه میکند. در حالی که فرد دیگر در بخش توانبخشی زندانیان روانی است و وی، موضوع ازمایشات انهاست. Gemini Rue در مورد سوالات فلسفی است که سالهاست در مورد هویت و حافظه افراد پرسیده می شود. سوالاتی که شما را به فکر وا میدارد و تاکنون پاسخی به انها داده نشده است. همچنین جدا از قالب بازی ماجراجویی شما را به سمت هک و تیراندازی نیز میبرد. Gemini Rue یک تجربه عمیق را به شما می دهد و برای کسانی که به دنبال خود بازبینی هستند عنوانی ایده ال است.

نظر خودم : من خودم این بازی انجام دادم و البته تمومش هم کردم، بازی بشدت داستان قشنگ داره و البته بازی سختی هم هست. فرد اول که کارگاه هست علاوه بر اینکه قصد مبارزه با گروه مافیایی داره قصد داره برادرش که همون فرد دوم که در زندان هست رو نجات بده … فرد دوم هم با اشخاصی در زندان اشنا میشه و نقشه فرار رو برنامه ریزی میکنند .

بازی برای سال ۲۰۱۱ هست و حجمش حدود ۲۰۰ مگابایت … در کل توصیه میکنم اگر به این سبک (Adventure Point & click) علاقه دارید این بازی اصلا از دست ندید.

(۹ Hours, 9 Persons, 9 Doors (Nintendo DS

۹ Hours, 9 Persons, 9 Doors با دیوانگی اغاز می شود. ۹ فرد که دزدیده شده اند در کشتی قرار دارند و ۹ ساعت وقت دارند تا قبل از غرق شدن فرار کنند. قطعات و پازلها به درستی در کنار هم چیده شده اند و اگر شما می خواهید که پایان واقعی بازی را مشاهده کنید نیاز است تا چندین بار بازی را انجام دهید بنابراین انتخاب های که میکنید در پایان بازی اهمیت بسیاری دارد. بازی های کمی  هستند که شما را وادار می کنند تا چندین بار بازی را تکرار کنید اما نحوه روایت داستان و شخصیت ها پس از کشف حقایق است که این عنوان را متمایز کرده است. ۹۹۹ شما را وا میدارد تا چندین بار بازی را تمام کنید تا بهترین پایان در ذهن شما باقی بماند. این عنوان قرار است تا در اکتبر برای ۳DS و Vita منتشر شود.

(Resonance (PC

Resonance  یک عنوان جذاب دیگر از سازندگان Gemini Rue است. در این بازی ۴ غریبه – فیزیکدان، دکتر، کارآگاه پلیس، و خبرنگار مخفی – که با خاطر مرگ یک دانشمند خبره دور هم جمع می شوند. در بازی به شما ۲۴ ساعت وقت می دهد تا اخرین دستاورد تکنولوژی فوق العاده  ان دانشمند را حفظ کنید قبل از اینکه بدست افراد شرور بیوفتد و از ان سو استفاده کنند. این ۴ فرد هیچ وابستگی به یکدیگر ندارند و ماجراهای انها در مورد اعتمادی است که به یکدیگر از طریق مختلف بدست می اورند. این تفاوت باعث بوجود امدن گیم پلی گسترده ای می شود و هر شخصیت دارای یک مهارت منحصر به فرد می باشد. بعضی از انها مفیدتر هستند و در حل مهماها کمک بیشتری می کنند. جمع اوری اطلاعات نیز دارای پیچ و تاب خود است که شما میتوانید قسمتی از این اطلاعات را در حافظه کوتاه مدت بانک اطلاعاتی ذخیره کنید که باعث میشود راحت تر بتوانید راه خود را پیدا کنید.

(Hotel Dusk: Room 215 (Nintendo DS

Hotel Dusk: Room 215 یکی از بهترین گرافیک در بین بازیهای ماجرایی را دارد که برای کنسول دستی DS  ساخته شده است. صفحه نمایشی، میکروفون و دیگر قابلیت های DS در این بازی ماجرایی شما را همراهی می کنند. گیم پلی بازی به صورت واقعه گرا پیش می رود، اگر شما از کسانی که اطرافتان هستند سوال اشتباه بپرسید گمراه خواهید شد، یا اینکه اظهارات نادرستی را در طول بازجویی به شما می دهند. Hotel Dusk: Room 215 یک نمونه بارز از اینکه چگونه گفتگو بزرگ داشته باشیم و چگونه از طریق راه های غیر منتظره با شخصیت ها اشنا بشویم. همچنین یک روایت قوی را دنبال میکند که در هر مرحله شما را به چالش می کشد.

(Gray Matter (PC

یکی از بهترین شخصیت های ساخته شده توسط Jane Jensen در بازی Gray Matter حضور دارد. داستان این بازی در مورد Sam ، که یک دختر موتور سوار است که تمایل به کلاه برداری با جادو دارد و البته دانشجو اکسفورد نیز هست. موتور او در جلوی عماراتی خراب می شود و پس از اشنایی با پروفسور David، به عنوان دستیار برای او کار می کند. سام مشتاق به یادگیری است و برای انجام ازمایشاتش بر روی افراد داوطلب این کار را انجام می دهد و در اخر مجبور میشود ازمایشات را بر روی خودش انجام دهد. این ازمایش باعث میشود که او قدرت ماورا طبیعی بدست اورد و او با این قدرت ماورایی قصد دارد تا رمز و رازهای موجود را کشف کند.

(Trace Memory (Nintendo DS

داشتن پرد و مادری که بر روی حافظه انسانها کار می کنند خطرناک است. Ashley Robbins کودکی است که پدر و مادرش به طرز مرموزی ناپدید شده اند و او فکر می کرد که انها مرده اند. در جشن تولد ۱۳ سالگیش پیامی را از پردش دریافت می کند که او زنده است. ایا واقعا پدر اوست یا یک نفر که قصد فریب را دارد ؟  Ashley در یک جزیره با یک روح زندگی میکند و در جستجو پیدا کردن خاطرات از دست رفته خود است. این دو با هم روابط قوی دارند و در حل اسرار تاریکی به یکدیگر کمک می کنند اگر چه داستان بازی کوتاهست و سریع به پایان می رسد اما رابطه انها بسیار با هم قوی است.

Strong Bad’s Cool Game for Attractive People (PC, WiiWare, PlayStation Network)

چه کسی گفته که بازی های معمایی گرافیکی حتما دارای رمز و رازهای عمیق هستند ؟ Strong Bad برای کسانیست که دنبال یک لذت بردن از یک سواری هستند. این بازی بر اساس کارتون مشهور  Homestar Runner (همون میگ میگ خودمون) دونده معروف و گرگ قوی بدجنس و البته بدشانس است. این بازی ۵ بخش دارد که به زندگی خنده دار شخصیت اصلی بازی میپردازد.

(Still Life (PC

Post Mortem در سال ۲۰۰۲ عنوان موفقی را با نام  Still Life عرضه کرد. Still Life روایتی را بیان می کند که دیگران شجاعت گفتن ان را نداشتند. داستان بازی در مورد مامور FBI با نام Victoria McPherson است.  Victoria لجباز است و از شکستن قوانین ترسی ندارد. بازی او با قاتل سریالی اغاز می شود که تشنه به خون است و قربانیان خود را به طرز وحشتناکی می کشد که باعث شده ترس تمام شیکاگو را فرا بگیرد. Victoria باید بر اساس اطلاعات پدربزرگ خود در سال ۱۹۲۰ این قاتل را پیدا کند. اگرچه قتلها مربوط به ۷۰ سال قبل است اما شباهتهایی به قتلهایی که امروز رخ می دهد دارد، قتل هایی که در ان زمان نادیده گرفته شدند. که البته بازی شما را به سال ۱۹۲۰ می برد و در نقش پدربزرگ Victoria هم ایفای نقش می کنید و زندگی شیکاگو قدیم و مدرن را تجربه خواهید کرد. Still Life یک بازی است قوانین ساخت بازی معمایی را رعایت کرده است. نیاز به هوش کمتری دارد اما بر روی معماهایش متمرکز شده است.

(Time Hollow (Nintendo DS

جستجو برای پیدا کردن فرد گمشده ممکن است یک ایده مشترک برای خیلی از بازیها باشد اما Time Hollow به شخصیت اصلی بازی پیچ و تاب هایی داده است. Ethan Kairos یک قلم تو خالی دارد که به وی اجازه میدهد که یک پورتال به گذشته ایجاد کند و با رفتن به زمان گذشته و ایجاد تغییرات، تاثیرات ان را در اینده ببیند اما اینکه در گذشته چه انتخابی کنیم تا تاثیرات مثبت را در اینده ببینیم از چالش های بازی است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا
۱۰ بازی برتر سبک Adventure با گرافیک خاص - گیمفا